Hezkej příběh, jak soudruzi z Turína levně skoupili slavné americké značky CASE/International Harvester a Ford Tractors (New Holland) za pár šupů a vydělali na tom balík.
Hmm, pohádka má druhou stranu mince že FIAT nemá prachy a potřeboval by nasypat do alfy, maserati, lancie a chrysleru několik miliard korun, takže se celkem lehce může stát, že bude muset milý CASE IH a New Holland zas pustit do světa.
Svět zemědělské techniky, kde americké značky jasně dominují po celém světě (zančky John Deere, Case, New Holland a Caterpillar či Briggs Stratton sou lídry celosvětového trhu zemědělské a stavební techniky) je trošku odlišný od automobilové branže.
Jinak nevím kde by na to vzali.
Druhá možnost je plácat se pořád na suchu.
A to že vlastní tyto zančky jim je k prdu, když neví nic o americkém automobilovém trhu, poždavcích zákazníků, preferencích atd.
Děláte si všichni srandu? Vždyť tohle propojování log je na auto.cz už několik let a dělá se to různym značkám, pokud je článek v souvislosti s nějakou spoluprácí nebo propojením dvou automobilek. To jste si toho všichni všimli až teď? >:-[]
[odkaz]
Jinak mě to osobně nijak nevadí.
co by mělo vadit americanum na Fiatu,resp. jeho působení ve Chrysleru. Oni znají Maserat, Ferrari, znají druhou největší firmu na světe Case na poli stavebních a zem.strojů, znají jednu z největších americkych a světových developerských firem Cushmann&Wakenfield apod., a hlavně dobře znají firmu Exor,která to všechno řídí.
No zatím nezakazuje, ono u Fiatu člověk nikdy neví, co je napadane, takže i to se nedá vyloučit. A on nemusí ani zakazovat, stačí když do toho bude výrazně zasahovat, to je taky cesta do pekel.
Jéé, tos nám řekl novinu že je to speciální edice, to sem nevěděl, vono to bylo v titulích asi 15ti článků.
No píšu že sem zvědavej jak to bude dál, že kdyby prodávali tolik i další měsíce, tak že sou na úrovni Ptka, akorát to bylo představeno někdy před skoro 12ti lety :-) a výroba loni skončila.
Uvidíme jak fiat mákne v usa na marktingu, těch 500ks si objednali fandové fiatu a pár nadšenců.
Ale v USA pořád existuje dost lidí, pro které Fiat znamená pouze Fix It Agin Tony. Nic víc.
Ty budou muset přesvědčit, to samé až vstoupí na trh Alfa.
já jsem pořád nepochopil, proč máš potřebu se furt vůči Fiatu vymezovat.... ale to je jedno.... Děláš, jak kdyby Fiat Chrysleru zakazoval dělat pořádná auta a nutil je montovat Punta....
Jinak těch prvních 500 prodaných kusů F500 je opravdu málo.... :no: Náhoda, že model "500" prodá zrovna 500ks, co? Jestli to vono třeba není tím, že to byla první, limitovaná edice pro USA, která čítala (teď bacha, přijde překvápko) 500 ks vozů ;-)
Seriozně - jde o to jak moc se budou cpát do něčeho, čemu vůbec nerozumí - což jsou velká auta, pikapy, suv.
To není jejich parketa, to by měli přenechat lidem z Chrysleru, pouze se podílet na doladění designu, na interiérech a tech. inovacích.
A přinést malé vozy resp. podvozkové platformy, dodávky typu Ducato a malé motory.
Pokud by toto udělali, bude to fungovat.
Pokud se ale budou cpát do věcí, kterým nerozumí a neumí je, ANO ted mě ukamenují fandové fiatu - ale FIAT NEUMÍ v současnoti udělat ÚSPĚŠNÝ velký vůz (maseratti nepočítám) tak to dopadne tristně.
Navíc všechno moc dlouho trvá, to co se ted udělalo stojí na tom, co už se začlo připravovat ještě za fůze s MB a pak za Cerberusu, vše co bylo dosud představeno bylo z 80-95% hotovo před příchodem Fiatu.
Od Fiatu zatím nic zasádního, co by Chrysleru pomohlo nepřišlo.
Má přijít v roce 2013, tak uvidíme.
Ale zatím Chrysler žije z vlastních sil a z peněz kanadské, americké vlády a z provozního zisku.
BTW zajímavá čísla - posmívaná Flavia tedy 200C:
Prodeje:
únor: 2319 ks
březen: 6750 ks
Posměváčkům že to bude propadák i v USA to nějak nevychází.
Loni se totiž Sebringu prodalo 3798 ks v březnu.
A to se Sebring ještě doprodává vedle 200 (únor 681 ks a březen 975 ks Sebringu).
Nebo posmívaný Charger - v březnu 8986 ks v USA - tolik prodala Lancia své Thesis za 4 roky :-)
Minivany Town and Country a GrandCaravan za březen dohromady 19 tis ks.
Jen v USA.
No jinak když jsem u čísel, tak pro fandy fiatu: v březnu se prodalo prvních 500 ks Fiatu 500ky.
To je zatím na úrovni, kolik se prodává měsíčně doprodejového Pt Cruiseru, tak uvidíme, jak ta čísla půjdou dál.
Pokud by Renault ovládl BMW, tak by bavorákům mohl dát do znáčku třeba pánské přirození a ty bys tady mohl fńukat sebevíc. ;-) A stejné je to s tím Chryslerem. Takže si tady můžete s Barikem poplakat, že vysmívaný Fiat teď drancuje Chrysler. :-)
ví jak na to, teď zamázne ty dluhy, prodá Chrysler Ferdíkovi z Wolfsburgu a za vyvařené prachy rozjede Alfu, Lancii, Maserati, ... Spider bude, i nová Croma bude, všechno bude ;-)
Mně by stačila záchrana alespoň té Alfy ;-):yes:
Seriózně, jak vidíš tohle spojení, ale hlavně ve vztahu k Chrysleru ? Mě zatím Sergio přijde jako (silně řečeno) vizionář bez plánu. Přiznám se, že US trh a značky sleduji celkem z povzdálí, ale Chrysler na mne působil/působí celkem sympaticky a třeba i tím, jak po krizi nabral směr. Teď mám trochu obavu, co s tím Sergio provede.
Jo a co?
Oni by potřebovali zainvestovat sami a to do Maserati, lancie a Alfy, ale jelikož na to nemaj, vzali si "pod křídla" Chrysler, vycucli z něj modely a motor a podvozkové platformy, hurá máme něco jako základ pro Lancii a Alfu no ale ted kde vzít ty peníze zaplatit to všechno dohromady.
Šikla by se finanční htovost Toyoty no, ty miliardy by se u Fiatu daly utopit celkem snadno.
Obě firmy mají svůj vlastní znak.
A zůstane to i nadále, i pokud Fiat našetří a koupí jednou majoritní podíl v Chrysler Group, což ještě bude chvíli trvat.
Znalče, ten znak co je u článku je oficiální, nebo je to jenom "grafika" k článku? Chrysleráckej znak byl vždycky pěknej, tohle bych vydejchával asi stejně, jako kdyby někdo do znaku BMW vložil třeba znak jistého francouzského koncernu připomínajícího ženský pohlavní orgán - a to mi Renault v zásadě vůbec nevadí :-)