Poslední novinku mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, sportovně-užitkový model Yeti, si zatím objednalo zhruba 1600 lidí. Firma je s tímto výsledkem spokojena, řekl ČTK Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
jelikož vlasním jetíka od prvního dne zahajení prodeje a mám
zatím najeto 14000km,tak bych si dovolil přispět do diskuze.
1-motor 1.8 -naprostá spokojenost s výkonem i s celkovým sladěním s převodovkou
2-dlouhodobá spotřeba 8,3 z toho 60% město
3-ergonomie horší než oktávce na kterou jsem byl zvklý(300 000km)
ale je to otázka zvyku.
problém je vtom že se zvýšil posaz,ale vše ostatní zustalo dole-
loketka,řazení,i ukovení volantu tudíž se změnil i jeho sklon bohužel k horšímu.u tiguana je ale vše ok. 8-s
4-jízdní vlastnosti díky vlasnostem haldexu 4 a při akceleraci vždy připojeném zadku na SUV perfektní .(všechny 4 pneu jsou ojeté stejně,chybí asi třetina)
jinak jsem auto kupoval po zralé uvaze svědomím malého kufru takže mi to opravdu nepřekvapilo !!!
jinak jsem měl možnost otestovat všechny konkurenční vozy -yeti je co se týče jízdních vlastností a zpracování o několik generací vepředu a srovnávat se muže jen s tiguanem,který stojí zhruba o 100000 víc.
jinak jestli někdo myslí že je netlumený podvozek,at se sveze s kugou co bude říkat potom!!
O Británii bych být tebou raději nepsal. Škodovky se tam prodávají o 20% levněji než konkurence. Z toho pohledu jsou u nás předražené / ikdyž souhlas - ceny určuje trh /. Takže jsou předražené jen pro mě. Prodej je i přes tyto ceny dost nízký.
No ten můj celý dlouhatánský příspěvek jsem si ve volném čase samozřejmě vymyslel, protože nemám nic lepšího na práci.... Třeba to je taky tím, jak vzadu a jak skloněná je sedačka. Tobě to tak třeba nepřijde, ale mně to jednoduše vadí.
Ty máš leda tak olítaný Éčko z bazaru s proprděnýma sedačkama od nějakýho Helmuta.
Edit: Možná by si mohl napsat, jaký auto je to "ovela, ovela lepsie vybavene, luxusnejsie, spolahlivejsie, krajsie a prestiznejsie auto!!"
Mě to teda fakt zajímá.
Tohle jsi napsal k Superbu, tak se vyjádři - ***. :-!
Nemůžu si dovolit nový auto (navíc je v tomto směru škoda nezajímavá, protože v ní neodvezu svoji 6 člennou rodinu)! A co? Zajímám se o auta, rád se dívám na novinky, rád sleduju technologický trendy auto průmyslu... Jsem dement???
Fandím škodovce, protože je to součást našeho průmyslu a hlavně je většina její produkce podle mého vkusu, mám rád konzervativnější a nadčasový auta typu VW, ale i jiný... Jsem dement?
A co tvoje embéčko? označení E bylo nějaký exportní, že? Něco jako Extra DeLuxe >:D
Kdo je tu dement???
(Tímto můžeme otevřít anketu - hlasování zahájeno)
To snad nie je mozne!?! Ked citam tuto diskusiu od hora nechapem, ako sa moze tolko dementov radovat z nejakych predajov, nejakej automobilky!?! Co ste vsetci na hlavu? Co z toho mate??? Mam MB E a je mi uplne jedno, ci ma Mercedes predanych 100 alebo 500 tisic aut!!!!! Mam automobil, ktory mi sluzi, som s nim nadmieru spokojny a je mi uplne jedno, kolko MB predal Áčiek, Céčiek, Béčiek, atd............v podstate ani neviem ako stoji MB v predajoch. Achh ludia, sa zobudte uz!!!
Pride mi to ako ked pakovia v krcme, ktori sa nezmozu na viac ako bazarovu sunku slintaju nad niecim, co nemozu mat!!!
Stavim sa, ze 90% tych, ktori tu ospevuju skodovku si nemozu dovolit viac, ako ojazdenu fabiu!!!
Ale ale, vše co tady palírník napsal, nejsou přetrvávající problémy. A už vůbec ne vážné. Jsou to věci, kterých si všimnech i v autosalonu a při testovací jízdě. ;-)
Ať to vezmeš z jakýkoli strany - to auto jste si dobrovolně vybrali a nic lepšího nikdo nenabízí. V tuto chvíli si tady mohl psát taky o tom, jak je Kvaška k ničemu a Yeti super. ;-)
ad 2) Co znamená předražené? Cenu určuje trh - základy ekonomie (viz křivka nabídky a poptávky). Stále nevysvětluješ fakt, že hlavní prodeje škody jsou mimo ČR, kde se naopak musela těžce zbavovat nálepky nekvalitního auta z východe - evidentně úspěšně (téměř neuvěřitelně např. v Británii, kde obsazuje první místa v anketách oblíbenosti. Obliba u Čechů spočívá hlavně v tom, že nabízí ten pověstný kus auta navíc (přechod tříd) a spousta z nás je spíše ochotna akceptovat méně místa vzadu než malý kufr!
Ad 1) Proč by škoda neměla být česká??? Je tam zastoupení českého vývoje, většina komponentů se dělá v ČR, hodně komponentů z ČR jde do ostatních značek koncernu i mimo něj... Zastaralý uvažování v dnešním globálním světě!!!
A že škodu převzal právě VW jsem velice rád, taky jsme na ni mohli vzpomínat jako Tatru blahé paměti, že?
Taky škodovka mohla být francouzská a místo fabií, octavií, růmstrů, yetiů a superbů jsme mohli mít škodu logan a škodu sandero 8-s Pravda, měli bychom škodu pick-up pro řemeslníky...
Co to meleš ? Teď jsem do toho sednul a i když vysunu loketku na doraz dopředu, tak normálně mám k ruční brzdě přístup. Bez lámání a vyklubování rukou, jak tu píšeš. Hele, že ty nás jenom tak trochu lakuješ a to auto jsi viděl jen na obrázku ?
Hele kolego, zajdi ke Škodovce, nakonfiguruj si tam auto, které bys chtěl a začni jednat o ceně. Pokud nejsi uhrovitej klučina, ale vypadáš aspoň trochu solventně, budeš valit oči.
Garantuju ti, že odejdeš s nabídkou, která se diametrálně odlišje od ceníkové ceny.
Pak zapni auto.cz a začni tu něco psát o předraženosti Škodovky.
Začneš si sypat popel na hlavu. :-!
PS: Tento blud o předraženosti Škody zde šíří většinou ti, kteří do salonu nikdy nevlezli. ;-) Realné porovnání cen potom vychází, že rozdíly jsou max 20 tis. - zanedbatelné.
To jsem NIKDE nenapsal.
Škodovka NEBYLA nikdy výkladní skříní technologie. Bere to co zbyde a je z toho schopna vytěžit maximum.
CR prvních generací a to se tu bavíme o devadesátých létech neměly nic oproti k dieslu s rotačním čerpadlem. Měly nižší výkon, vyšší spotřebu, sporadickou spolehlivost. PD se začalo vyrábět podstatně později. A v přímém porovnání CR (oproti tehdy novému PD) nestíhal. Nižší výkon, vyšší spotřeba...
Co ti (komukoli) brání si škodovku koupit venku? Když skuhráš nad cenou?
Pokud se chceš bavit o CR prvních generací, měl bys o tom nejdřív něco vědět, neb se pak stavíš do role žvanila, kterému k ztrapnění stačí jedno prohlášení. Cos právě provedl. :-!
Máš li něco k CR, piš fakta, čísla... Pokud je ovšem znáš, o čem silně pochybuju.
Já myslim, že spousta lidí nemá zájem sledovat automobilovou techniku, prostě třeba proto, že mají mnoho jiných starostí či zájmů nebo jim to připadá nudné. Berou jízdu jako nutné zlo, auto je pro ně pouze a jen přibližovadlo, přesto nechtějí nic úplně levného ale zároveň nic exotického a velice rychle a ochotně se zařadí do hlavního proudu.Škoda je v Česku prostě masovka pro masy, myslím to v dobrém.
Ceny Renaultu v ČR taky moc nechápu, zvlástě když v UK je Laguna dražší než Superb, Megane než Octavia, Clio než Fabia. A jinde na západ od nás je to stejné. Ale dovozce to asi nedotuje.
2. Lidi jsou v dnešní době hodně na peníze, každej se snaží ušetřit všude možně, lidi jezdej přes celý město, aby si koupili o dvě koruny levnější jogurt na akci v Lidlu. Proto pochybuju, že by lidé byli ochotní dobrovolně koupit předražené auto (u auta pochopitelně nejde o koruny) jen proto, že je české, kdyby ovšem věděli, že opravdu předražené je? Problém je, že lidé mají stále Škodovku uloženou v paměti jako levnou značku ještě z dob komančů a potažmo Favoritů/Felicií
Když pominu všechny ty nesmysle tak co třeba to že kupuju český auto? Šel by někdo do ulic v japonském oblečení? Jedl pravidelně japonské jídlo a opovrhnul knedlíky?
Aha, takže vlastně to, co Škodovka začne vyrábět, tak stojí za to a to, co nevyrábí, tak za nic nestojí? Jinak pánové nevím kde jste vzali informaci, že první common-raily nestály za nic, ty motory jsou a fungují bez problému a co se týče vývoje, jsou pořád o generaci vepředu oproti pumpe-duse.
Common raily prvních generací (snad do 4) stály za starou bačkoru. Nevidím sebemenší důvod, aby tehdy škodovka vůbec uvažovala o jejich nasazení. Teď je situace jiná. CR už stojí zato.
Zbytek už nekomentuju. Na to tvůj mozek prostě nestačí.
Argumentuješ jak školáček, který tvrdí: To auto nejede třista? Tak to je špatný auto...
Opět nelze paušalizovat, co se prodá u nás a co jezdí třeba v Německu (a tam se prodá škodovek nejvíc). Co všechno Škodovka nabízí... je nesmyslné zlehčovat tento fakt. Že si tuto techniku stejně nikdo nekoupí? - nesmysl.
Ano, ne každá automobilka turba nabízí a když ano, tak nejde o motory oceněny v EOTY - tedy absolutní světovou špičku (viz např. Asie).
Škodovka se NEPROFILUJE jako technologický leader. Nikdy se takto neprezentovala, ale vypracovala se. Je to kvalitní, dle mého názoru nadprůměrné auto. Zákazníci ji tak začali vnímat a proto začíná škoda slavit rok od roku úspěch i ve vyšších třídách, než byla původně plánována.
Pokud chceš diskutovat, zkus připustit, že nemáš přehled o tomto problému a důkazem je tvůj dětinský názor, který nechápe prodejnost Škody. Nesnaž se zpochybňovat fakt - útočíš tím na svou omezenost.
Ano, s tou Felicií máš pravdu. Ovšem od příchodu první Octávky tohle odpadá a i přesto pro Čechy Škodovka platí za levný nenáročný auto. Osvědčená technika? To mi přijde spíš jako argument, který se použije, když to nejde obhájit jinak. Takže common - raily se musely do aut montovat 10 let, aby pak mohla Škodovka uznat, že už je to osvědčený a postupně během dalších mnoha let jimi začít osazovat svá auta? Přeplňování bylo v autech taky kdoví kolik desítek let, než jej Škodovka (VW) uznala za osvědčené?
A vůbec - takový Yeti není osvědčené auto - vyrábí se pár měsíců - a přesto má už tolik objednávek.... Takže, v té "osvědčené technice" to taky nebude, pes bude zakopaný někde jinde, co se týče takové obliby značky....
To je mimo, hned s tou Felicií sis těžce naběhl: Proč se kupovaly Felcky? Byly levný a každej si to byl schopen opravit na koleně, výfuk na to stojí sedm stovek ještě dneska... Ještě dneska spousta lidí sní o jednoduchým autu á la Felicie (proto Logan!) a vhledem k tomu, že Škodu živí export... nevím, co se řeší.
A k té technice - existuje klišoidní slovní spojení "osvědčená technika" a já teda raději "osvědčenou techniku", než neosvědčený hi-tech... a to není žádný ovečkovství, ale naprosto racionální úvaha!!!
Jsem si vědom, že v každé zemi má domácí automobilka nejvyšší počty v prodejích. Ale proč??? Důvod? To, že je domácí, není racionální důvod. Jinak Škodovka nemá modernější techniku, než konkurence. Co se týče DSG - nesmyslnej argument, většina Fabií, Octávek se stejně prodává s manuálem. Haldex - opět - většina prodaných aut jsou předdokolky, nehledě na to, že jsou lepší systémy než Haldex. Turba? >:D Ostatní auta turba nemají? Btw Škodovka byla opět jedna z těch značek, která pouze doháněla konkurenci co se týče přeplňovaných motorů, zvláště pak benzínových. Ale pořád nikdo z vás zastánců neřekl, v čem je o tolik lepší, než konkurence? Moderní techniku má dneska kdejaký auto a mnohdy modernější, než škodovka, která ji opět za pár let začne pomalu zase dohánět. Nevěřím (respektive nikdo neřekl opravdový argument), že takové masové počty prodejů mají nějaké rozumné opodstatnění, spíš bych řekl, že je to všechno otázka čistě psychických vnímání. Nechci se hádat a stát si čsitě za svým názorem, chci diskutovat ;-)
Ono taky nic jinýho než Kaškaj přímou konkurencí není. A Kaškaj je už docela starej, takže to má proti Yetimu těžký. Jeho největší handicap proti Wetimu je nekonkurenceschopný benzín ve čtyřkolce. A hlavně je vevnitř neskutečně nízký. Bez Střešního okna hlava pár cm pod stropem, se střešním oknem jen s hlavou ukloněnou na stranu. 8-s
Aby se dostal člověk k ručce, musí se předklonit, vykloubit rameno, zdvihnout loket a s předloktím striktně svisle uchopit páku. Je to blbost, ale hodně zvláštní pocit. Ne, že by se něco takovýho někdy s Yetim plánovalo dělat, ale smyk přes ručku nebude možný.
Manuál k rádiu mám samozřejmě seštudovaný, ale úvodní hlasitost jde nastavit jen od stupně 5 výš. Normálně stačí tak hlasitost 3. Opravdu to řve.
Ty dveře jsou na zabití = i když se zavřou silněji, většinou poslední 0,5 cm nedojdou a musí se operace opakovat.
Netvrdím, že jsou to špatná auta. Netvrdím, že některé Škodovky moderní techniku nemají. Ale to přece má i konkurence, a mnohdy lepší techniku, než právě Škodovky. VW je celkově poněkud pozadu s vývojem, většinou až na vyjímky jen dohání konkurenci. A nechci ani říkat, že jsou to špatná auta a že by s nima neměl nikdo jezdit. Ale v zahraničí si třeba Škodovku vybírají, když zjistí, že tak nějak splňuje jejich požadavky. Kdežto u nás si lidi kupujou Škodovku už jenom protože je to Škodovka. A není to moderní technikou, tohle bylo i za dob Felicií, ty nijak moderní nebyly. Přijde mi to fakt jak ovce ve stádu, slepě následovat ostatní - "když to má tolik lidí, tak to musí být dobrý"
Buď to nechápeš, nebo chápat nechceš.
Škodovka je tu domácí, a každá domácí automobilka hrje vždy prim, ať má techniku jakoukoli.
Zbytek netřeba dále komentovat. Aź pochopíš tento základní fakt, budeš schopen postoupit na vyšší úroveň diskuze. :-!
Netvrdím, že jsou to špatná auta. Netvrdím, že některé Škodovky moderní techniku nemají. Ale to přece má i konkurence, a mnohdy lepší techniku, než právě Škodovky. VW je celkově poněkud pozadu s vývojem, většinou až na vyjímky jen dohání konkurenci. A nechci ani říkat, že jsou to špatná auta a že by s nima neměl nikdo jezdit. Ale v zahraničí si třeba Škodovku vybírají, když zjistí, že tak nějak splňuje jejich požadavky. Kdežto u nás si lidi kupujou Škodovku už jenom protože je to Škodovka. A není to moderní technikou, tohle bylo i za dob Felicií, ty nijak moderní nebyly. Přijde mi to fakt jak ovce ve stádu, slepě následovat ostatní - "když to má tolik lidí, tak to musí být dobrý"
možná by se mu jen mohlo připomenout, že většina těch dementů kupujících škodovku se nachází v Británii, Německu, Rakousku, Polsku, Slovensku... prostě samej dementní Čech ;-\
Spotřeba - ta klidně o 2 litry po zajetí klesne - normální věc
Třískání dveřma - taky normálka, když si moji rodiče před 3 rokama koupili fungl fabii, tak tam byly podobný problémy, prodejce řekl, že se to vychodí a měl pravdu, po krátkým užívání bylo vše OK
Taky mně zaráží stížnost na šikoký sedadla - většinou to bývá naopak
Ruční brzda - otázka zvyku, já ji mám u Multiply u levé ruky >:D (když přesednu do jinýho auta mám problém)
Rádio - moc se mi nechce věřit, že se nedá nastavit úvodní hlasitost, tipl bych si, že bude stačit přečíst manuál...
Jsem zvědavý na postřehy dalších majitelů, rodiče uvažují o upgrade auta, tak abych věděl, co jim mám nakukat >:-[]
Vždyď ti to napsal. Mají moderní techniku (Hladex, DSG, turba...) a to nemá každej.
Servis na každým rohu, pro Čechy správnou velikost kufru, ceny nejsou nikterak přehnané - ty reálné, ne ty ceníkové.
Je to kus poctivýho auta, který bežnýho člověka nezklame. :-!
V čem jsou lepší než ostatní? Pohodlný auta to nejsou, prostorný taky ne, design posoudit je těžký, protože to, jak jich potkávám každý den mraky, tak to zkresluje jejich vnímání... předražený jsou, teda kromě Octavie Tour, ale ta je zase technicky naprosto nekonkurenceschopná. Vůbec Octávka je auto nižší střední třídy za cenu střední třídy s prosotrem malýho auta. (trochu nadsázka, ale zas tak se to od skutečnosti neliší). Bývalej Suberb byl jen dražší Prassat, do kterýho VW nacpal z části vysloužilou techniku a prodával vesele dál nadšeným Čechům za nekřesťanský peníze.
A proč ne? Škoda je značka na pomezí tříd... Je prostorná a praktická, v některých případech i moc pěkná a díky koncernu disponuje i moderní technikou, o které si jiné, větší automobilky tak leda můžou nechat zdát... Haldex, DSG, kvalitní přeplňované motory..
Má i své mouchy, třeba jako nešťastně umístěná zadní sedadla Octavie přímo na zadní nápravě, disproporční tvary některých modelů, neradostné utlumení TDI...
Celkově jsou to ale poctivě vyrobená a chytře vymyšlená auta.
Už ho máme asi 5 neděl doma, takže si dovolím napsat pár postřehů:
1) S 1,8Tben jede jak splašenej, zatím jediné předjetí od Tauregu V10. Jede na jakýkoli stupeň v jakékoli rychlosti. Vezmu-li to od rozjezdu z nuly, tak co 10 km/h, to jeden stupeň, tzn. v 60ce tam už padá šestka. Běžně se krásně jezdí v 1500otáčkách. Trochu s tím nekoresponduje průměrná spotřeba přes 10,5 litru (zajímavé je, že novináři jezdí za 8,2 ???) (Jo - s Outbackem 2,5, permanent, váha navíc, 5ti kvalt jezdíme v podobném režimu kus pod deset).
2) Yeti je hrozně bezpohlavní: prostě jen "auto=spotřební věc" bez jakýkoliv emocí v jekékoliv sféře... Typický koncern
3) Slušný podvozek, co se nenaklánění týče, ale vytloukač duše z těla. Rány od kol hodně velké.
4) Interiér nadmíru prostorný. To samé se nedá říct o kufru, který je nesmírně malý a nepraktický. Může za to rezerva (a to jen dojezdová)... Zvýšená podlaha má na stranách díry až ke skutečnému dnu -> zapadávají tam věci. Do starého VW Polo se toho vešlo snad víc.... Situace se může změnit posunutím sedadel a jejich napřímením, ale to pak trpí lidi.
5) Kokpit je naprosto nenápaditý, ale přehledný. Ještě se za tu dobu nepodařilo vyladit sezení tak, aby bylo pohodlné. Může za to nejspíš příliš skloněný volant. Moc široké sedačky v oblasti zad = tělo létá od bočnice k bočnici. Vzadu ve třech hodně úzké.
6) Absolutně necitlivý volant = jakoby nepatřil k autu (ale dřív jsem nikdy nejel s el. posilovačem). Řazení běhá krásně, vždy tam padne to správné. Ale neklade žádný odpor (řazení malíčkem) - takový pro ženský do města.
7) Palubní počítač je sice chytrý, ale docela nepřehledný a neintuitivní (jo a kecá - jezdí o 1 litr méně, než ve skutečnosti). Rádio je naopak parádně intuitivní a vše moc krásně hraje. Jenom je nějaký rozbitý - nepomatuje si hlasitost při vypnutí motoru a počáteční hlasitost nejde snížit => vždy hrozně řve po nastartování.
8) Geniální samozatmívací zpětné zrcátko.
9) Utopená ruční brzda skrytá pod opěrkou.
10) Je to asi tím, že máme jeden z prvních vyrobených kousků, ale dveře nedovírají (musí se s nimi doslova třísknout) a kaslíček před řadičkou nedrží úplně na svém místě.
11) Krásně veliká zrcátka, slušný couvací systém a intuitivní přehlednost karoserie (jenom se za jízdy zdá asi tak o 1 metr širší, než je). Naprosto exkluzivní rejd=> výborná manévrovatelnost.
12) Průměrný tempomat (málo možností nastavení), hodně dobrá světelná soustava (nexenony).
> sečteno podtrženo, čekal jsem víc, Yeti je naprostý průměr = zázrak se nekoná.
Škodovky jsou z 51% Německý nekvalitní předražený a ještě k tomu šeredný šmejdi. Octavia 2 ještě, ale vrchol je nová Fabka nejhnusnější šmejd na silnicích a ještě s tím úžasným motorem který odpovídá hnusný kastly. HTP.Spotřeba jak se patří úplně na HO..dobře všem tupcům kteří za to vyhodí peníze. >:D
Škodovky jsou z 51% Německý nekvalitní předražený a ještě k tomu šeredný šmejdi. Octavia 2 ještě, ale vrchol je nová Fabka nejhnusnější šmejd na silnicích a ještě s tím úžasným motorem který odpovídá hnusný kastly. HTP.Spotřeba jak se patří úplně na HO..dobře všem tupcům kteří za to vyhodí peníze. >:D >:D>:D>:D>:D>:D>:D>:D>:D
OMG proč? Proč si tolik lidí u nás kupuje Škodovky pořád dokola? To u nás ještě furt panuje ta demence, že si všichni myslejí, že když si to kupuje tolik lidí, tak to asi bude lespší než ostatní auta a navíc je to Škodovka, tak je to levný??? To je jak ovce ve stádu, jak zaměstnanci v Kolbence, všichni jdou poslušně ve stádu s velmi zkresleným a ovlivněným "vlastním" názorem. Nebo když ne, tak proč si to sakra tolik lidí kupuje? Co je na těch autech tak úžasnýho, výjimečnýho a lepšího než na ostatních?
2 až 6% je to u malých a levných aut, u velkých a drahých (řekněme milion a víc) to klidně pro dealera může být přes 10% z ceníkové ceny. Jiná věc je, kolik aut se prodá za ceníkovou cenu, že.
Ale i tak je 5-10% z ceny víc než Tebou uvedená a mnou ani v nejmenším nezpochybňované marže výrobce ("sto padesát Euro u segmentu B ... až do řádově tří až pěti tisíc v segmentu M").
Import může a nemusí patřit výrobci, viz třeba BMW ČR, kde se to teď nedávno měnilo.
>:D
Marže dealerů běžných mainstreamových produktů jsou obvykle tristně nízké... To samozřejmě neznamená, že by se tím neuživili, ale průměrně se pohybují mezi 2% - 6% z prodejní ceny vozu (tedy to, co zbyde po prodeji, mnohdy včetně bonusů od leasingovek atp.)
V některých ojedinělých případech jdou dealeři i do ztráty, protože jim to pak může kompenzovat bonus za splnění cíle atp.
Obecně je to mnohem složitější, princip ale zůstává stejný, import má marže mnohem vyšší. A Import, Beaumonte, to je někdy přímo výrobce, repsektive organizační složka (?) - filiálka.
Já ho dávám do prostoru s vysokou nakládací hranou... Jak bych si vískal v případě SUV :-!
Kombík je samozřejmě fajn, ale mám pocit, že karoserie těchhle malých SUV je přehlednější pro městské a příměstské poskakování - žena to ocení dvojnásob.
To nechci tvrdit, že 1,2TSI je špatný motor. Ale 77kW proti 90kW je taky rozdíl.
Víc lidí možná ne. Ale dost lidí si právě koupí (dle mého) 4x2. Jo, 1,2TSI je fajn, ale pokud bude víc naložená, tak nevím. Jo, je tam ta 1,8, ale jen jako 4x4 a tam je cenový rozdíl velký. Já osobně bych nejradši měl tu 1,4. Ale toť můj pohled na věc.
Nikde to dosud neřekli, takže asi spíše ne. U Tiguanu je 1,4TSI používaná i pro čtyřkolku, takže pro menší a lehčí yeti by asi byla více než dostatečná. Na druhou stranu, 1,2TSI se 77kW je podle tebe málo? Navíc asi svoji roli hraje i fakt, že je to domácí motoro. Proč myslíš, že by víc lidí dalo přednost 1,4ce v předokolce? QQ má v předozákladu 1,5 TD nebo 1,6 atmosféru - výkon obou je nižší než 1,2 TSI a podle všeho (a prodejů) je to v pohodě. Ale jinak ta 1,4TSI je skvělej motor, ať už je zastavěnej v čemkoliv.
Pojdme si zkusit odhadnout podobu faceliftu....Podle me se predni lampy spoji, misto 4 budou 2 a dostanou z boku napis Yeti , po vzoru Superbu. Zmeni se taky ,,podnaraznik", hlavne jeho gril a bude vic navazovat na gril chladice. Co dal?
Já pořád nějak nechápu, co je tak praktického na tom, muset ten kočárek (nákup, kufry...) zvedat o 10 cm výš než u běžného kombi. Při zvedání kola na střechu je to plus 20 cm...
Tak tak, marže dealerů jsou samozřejmě vyšší plus je tu ještě marže importéra.
Zase všelijaké ty slevové akce a spol. jdou většinou právě na úkor importu a dealera, výrobce se na nich podílí méně nebo vůbec.
Tak zlé to zase nebude. U základních lagun to bude řádově o nějaké tísícovce Euro. U GT a jí podobných okolo trojnásobku, možná mírně více.
Mégane je v ČR zacílen hlavně na soukromé zákazníky (registrací soukromých vs. firemních je podstatně více) a ti kupují hlavně nižší verze a motorizace, kde je jednotková marže nepoměrně nižší...
U mainstreamových výrobců je rozdíl v řádech. Od sto padesáti Euro u segmentu B po všelijakých úlitbách trhu až do řádově tří až pěti tisíc v segmentu M.
Mluvím o konkrétních číslech.
Na úrovni dealerů je to ovšem úplně, úplně jinde.
Ta úvaha nad podobností těchhle malých cross-overů a těmi různými drahými mastodonty a díky tomu jejich vzrůstající popularitě je naprosto správná. Věřím tomu, že hromada lidí to koupí už jen pro ten stín statusu..
Já osobně bych ale do něčeho podobného šel prostě proto, že je to výsostně praktický. Kočárek, dítě, kolo... Je z toho dobře vidět a ještě to není tak velký, aby se s tím nedalo zaparkovat.
Ať tak nebo tak, cross-overů na cestách bude víc a víc.
Koncem listopadu bude Yeti 2.0 Tdi 81kw 4x2 Experience. Jen delší doba dodání. Na auto se těším cena byla 500tis. Pak sem dám recenzi na moje auto. čau
Vidím to stejně, co jsem vzal do firmy golfy s 1,4tsi, nevidím ani pro auta s kilometrovým proběhem kolem padesáti ročně důvod k nákupu dýzlu. Dlouhodobá je pod sedm, a pokud chceš můžeš být i rychlý, dvoulitry kolem stopadesáti koní dynamicky sotva stačí, myslím klasická zrychlování, a to je řeč o základní verzi s 90kW.
A už jsem to tu psal, např. i do passatu je to zcela použitelný motor, navíc to auto je s ním lehké, jede a zatáčí tak, že si o tom jakékoliv auto ve třídě s dýzlem na přední nápravě může nechat zdát. U čtyřválců v konvenčních autech mám pro downsizing také jen :yes:
Určitě, stačí se podívat na tu záplavu kvašek, a to nissan prakticky jiné auto nemá, myslím v běžných třídách, micra je neviditelná, ta legrace na téma kompaktu Liída, či jak, tu uvidíš jen s nápisem "Nissan Jouda a syn", a střední chybí úplně. A přesto si k nissanu lidé cestu najdou, kvaška je přesně to co chtějí, je to podobný tomu co maj pracháčí, velký esůvéčko, přestože nás media masírují, jak doba SUV končí a lidé jsou nepřátelští k neekologickým mastodontům. Pravda je ovšem mnohem prostší, nepřátelští jsou lidé zásadně jen k tomu, na co sami nemají, bude-li ale někdo bouchat napodobeninu, na kterou mít budou, pak jde ekomyšlení k šípku, a to je právě parketa kvašek a yetiho.
Nevím jak Citroen, ale např. u cen laguny mě napadají myšlenky na marži, jestliže se střední prodává za cenu obvyklé nižší střední, docela bych si tipnul, že i přes nižší cenu meganu než laguny by mohli mít u renaultu průměrnou absolutní marži vyšší u meganu.
Jistě, já bych určitě žádná absolutní prohlášení nevydával. Na druhou stranu (mám jen informaci od jednoho výrobce, u jiných to může být jinak) není kolikrát rozdíl třídy v absolutních maržích až tolik znát, zvlášť v kategorii konvenčních aut, vím, že např. průměrné marže 1er a 3er se moc neliší.
no kéž by se ik tomu číslu s tím lepším motorem a výbavou někdy brzy dostali, ale tak koukněte, kde ještě endavno začínala Octavia a dke azčíná denska? 330? nebo kolik?
Prodeje se rozběhnou,jistě.Ale třeba Honda obdržela na Insight za pouhý první týden 5000 objednávek,Opel Insignia první tři měsíce 75 000.Toyota Prius ještě vůbec před zavedením na trh třetí generace (je ale pravda,že už je to na trhu zaběhlé auto) 80 000.Takže nezbývá než přát kratší rozběh a moc se při něm nezadýchat.
za 370t s 1.2TSI to bude trhák, Škoda by možná měla ještě zalovit ve vlastních zdrojích, jistě tam najde i nějaký levnější motor, yeti by pak byl za mimořádných 299t :-) Držím palce ať se yetimu daří :yes:
To číslo bude asi jen orientační a určitě souvisí i s kategorií auta resp. s marží na jednom kusu. Na jedné C5 vydělá Citroën určitě tolik, co na třech nebo čtyřech C3.
Jen na okraj: Saab už je léta ve ztrátě.
A Italové to zase mají tak, že velká část dílů je společná pro víc modelů (Ypsilon-Punto, Musa-Idea, MiTo-Grande Punto, Bravo-Delta, 159-Brera-Spider atd.). Čili tam to zase bude vycházet jinak.
;-)
Golfu bude slušet. Mě se tyhle lekhonohý motory začínají líbit čím dál víc. Nedávno jsem si vyzkoušel 1,2 TCE v Modusu a bylo to ... no... překvapivé. Down-sizing je prima :yes:
Perun má pravdu. Skoda s predajným potenciálom rocne pol milióna áut, pre vacsinu prítazlivým modelom definujúcim triedu so spickovou technikou vrazí ohromné prostriedky do kampane (Yeti na cloveka skáce z kazdých novín, a to este nemám TV, tak neviem, ako tam) a výsledok je objednávka (nie predaj!) 1600 ks? Pri výrobe 200 ks denne? Ked sa predáva uz mesiac? Neviem, ale sampanské by si mal schovat skor Ty.
To nesporně, vedle Octavie je to právě Yeti, který mi sedí z celé produkce Škody nejvíc..
Jen asi obvyklí zákazníci Škody nejsou připravení na malé SUV s cenou přes 600 tisíc.
Cokoli do půl milionu půjde pravděpodobně velmi dobře.
Plne súhlasím, na vydarený nový model, finalistu COTY a masívnu reklamnú kampan je to bieda. Ale mozu si za to sami tými cenami. Bezný clovek vidí Yetiho v reklame, k tomu info: cena uz od..., ide do salónu a pri cene stvorkolky mu úsmev zmrzne. Podakuje sa a pojde prec.
P.S. Rovnako súhlasím s tým potenciálom 1,2 TSI. I ked GTI & spol. to vidia ako optimum pre kategóriu Pola, ja myslím, ze jej predaje porastú hlavne po zavedení do Octavie ci Yetiho (neviem, ci i do Golfu).
A co Bentley, nemáš nějaká čísla? :-) Do této doby měla Škoda v portfoliu celkem 4 modely (ok, plus starší generaci Octavie) a ročně vyrobila... No nevím, ale přes půl milionu to bude (nechce se mi to hledat). Tedy včetně logicky skromnějších počtů velkého Superbu..
Ale tak si tam místo citroenu dosaď půlku evropské produkce, je to jedno, a řády, cenové, tady přece nehrají roli, řešils kategorii absolutní tj. černá/červená čísla.
A s tím půlrokem máš pravdu, tyhle crossovery s odleskem image velkých SUV jsou přesně to, co lidé chtějí.
Alfa Romeo - všech modelů za rok 08 - nějakých snad 110 tis?
Lancia to samý, Saab taky...
A to tu mluvím o celé produkci automobilky, ne jen o jednom modelu. ;-)
C6 je už defacto u ledu, tam už se doschůzovalo >:-[]
C5 se ještě před nedávnem vyrábělo asi 250 denně. Jak je to dnes, nevím, ale zázrak to asi také nebude.
Jen nechápu, co s tím má co dělat Citroën? Já jsem se pozastavil nad spokojeností s jedním tisícem a šesti sty objednávkami nového vozu celkem populární třídy (mimochodem řádově levnějším, než tou C6 nebo i C5 ;-) ) její denní výrobou.
Za půl roku ale může být (a nejspíš taky bude) všechno jinak.
Základní motorizace a ekonomičtější výbava nepochybně katapultují prodeje tím kýženým směrem, to nikdo nesporuje.
Na druhou stranu není číslo 1600 v kontextu s denní výrobou 200 vozů nijak závratné.. Vždyť to mají za 8 dní vyrobené a Yeti se určitě nevyrábí týden...
Tedy je po Evropě nastrkáno pár tisíc vozů s top výbavou a motorizacemi, které se jaksi... neprodaly.
Výsledek? Upraví se cena = sníží se zisk a jednotková marže = bude potřeba ji dohnat počtem. Jak se to bude vyvíjet dál, to ukáže čas.
Reagoval jsem ne ten předstíraný optimismus... :-)
Pokud vím, s touto novou "jedna dvojkou" Škoda problémy nemá.. ale je to nový motor, pár dětských nemocí lze čekat, ale nejspíš nic výjimečného. Sázím na něj jako na Černého Petra nabídky koncernu VW ve středních modelech jako Roomster, Fabia Combi, Yeti a nejspíš i Octavia. :yes:
Trochu zmatené, podívej se, kolik evropských modelů aut se ročně dostane přes 125tis. ks, což je těch 500ks denně. To by pak museli schůzovat u citroenu kvůli C6 a C5 prakticky denně. ;-)
Z tvého příspěvku, Perune, táhne na všechny strany smrad z falešnýho soba. Ten tvůj známej, nedělal on v Avtoexportu? Nebo v Buragu? Tomu by se možná i dalo uvěřit. Tohle bys měl napsat do Rolls Royce, aby se tam chytli za nos.
Zde jde o náběh výroby, resp,. prodejů modelu bez předchůdce. Možná ti to nikdo ještě neřek´ ale venku zuří krize... každej je rád za každý prodaný číslo. A zde máš 1.600 objednávek na auto, které tu láme tradice. Jásej a obruš parohy.
Prodávat se bude určitě hodně dobře. Když se podíváš na úspěch Qashqae v Evropě, tak Yeti může mít podobné prodeje. pro mě je to určitě nejpovedenější současná Škodovka. Dobrá technika, konečně vyvážený design, žádné rozměrové disproporce. Pokud ještě ve Škodovce zapracují na interiérech, dalo by se o ní uvažovat.
To jo...to je dobrá cifra...250 dealerů, 400 salonů. Každý salon si pro sebe objedná po 2 kusech ( 1 na salon a jeden předváděcí) a hned jsme na krásných 800 ks, což je 1/2 produkce :-)
Kdyby takto vypadaly prodeje po roce, tak to je velký problém. Yeti se začal prodávat dřív, než automobilka plánovala, tuším, že prodeje se teprve rozběhnout. Vždyď se ještě ani nevyrábí všechny verze.
Jinak k tvým číslům (500): spočítej si, kolik by automobilka podle tvé rovnice musela vyrobit aut za rok. Pak se podívej, komu se to vůbec podaří. ;-)
Ja teda nie som z tých, ktorí by lutovali Skodu za slabé predajné výsledky, myslím ale, ze vzhladom na predaj výhradne stvorkoliek so znacne vysokými cenovkami to nie je zlé. Velké mnozstvo potenciálnych záujemcov caká na základný predohrab s 1,2 TSI alebo s najslabsím TDI. To uz bude pre ludí alternatíva k bezným vozidlám nizsej strednej. Ja sám sa nan pojdem pozriet, ked bude v predaji.
P.S. malé rýpnutie: tá oneskorená jedna-dvojka je kvoli lepsiemu predaju drahsích áut alebo je cosi pravdy na problémoch s jej výrobou? >:-[]
To si piš, že půjdou prodeje nahoru! Do teď se dalo objednat jen modely s vyšší úrovní výbavy a teď se základní 1,2 TSI se na Yetiho budou stát fronty :-)
Pamatuji se velmi dobře na chvíli, kdy mi technický ředitel jednoho importéra (s praxí snad 30 let) říkal, že aby se výroba auta dostala do černých čísel, je třeba jich denně smontovat alespoň pět set...
Takže jestli je Škoda spokojená s šestnácti stovkami objednávek (z kontextu vyplývá, že nejspíš celkově, tedy ne jen u nás...) a nějakými dvěma stovkami vyrobených vozů denně (tedy skladové zásoby)... pak je to nejspíš charitativní organizace :-) Co tím jen chtěli říct? ;-)
V Boleslavi se teď možná v obchodním a marketingovém oddělení pilně schůzuje.