Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz E 500 (4,6 V8 biturbo): První jízdní dojmy

Vyzkoušeli jsme nový sedmistupňový automat, nové zážehové motory a nové čtyřválcové turbodiesely.
Zpět na článek
Avatar - MAP2009
11. 5. 2011 09:57
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
O tom právě můj příspěvek nebyl. Proč si kupovat E500 když s ním jezdíš za 7 a tím pádem jeho potenciál vůbec nevyužiješ a neakceleruješ. Je to stejné jako když ti dealer řekne že s 50i se dá jezdit za 12L/100km. Ano v podstatě se dá. Pokud nezrychluješ a soustředíš se pouze a jen na to abys nešlapal na plyn. Potom ale nemá smysl kupovat si motor který nechceš využívat. S 5 stovkou jsem několik dní jezdil a udávaná spotřeba zde ( 7l/100km) je při běžném využívání holý nesmysl. Stačí jedno předjetí a seš na zcela jiných hodnotách.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:59
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
Ono musíš vždy využít potenciál motoru?
třeba ve vesnici kde je 50ka nebo na klikatých okreskách kde stejně nemá smysl jezdit víc jak 80???

důležitý je, že tam výkon, tedy potenciál je, ale přeci s autem který má 500 HP a umí jet 300 nemusím jezdit pořád 250.
Můžu s ním jet klidně 80.
Když chci plout krajinou :-)
Avatar - MAP2009
12. 5. 2011 01:20
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
Jde o to, jak s tím jezdil za 9 L. O to zda využíval potenciál toho motoru a nebo prostě jen jezdil. Já už prostě na pohádky nevěřím.
Avatar - positivemind
11. 5. 2011 23:04
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
Smysl to má - můžeš si užít dost zábavy :-) každý občas jezdí klidně, já nejsem výjimkou, pak se ti auto odvděčí nízkou spotřebou. A tak to má být, to je správně.

Bude to určitě skvělej motor - a když s tím redaktor jezdil za něco kolem 9 (za tolik dokáže s lehkou nohou jet R6 535i), je to naprostá paráda. Znamená to totiž, že až to budeš mít v merku, můžeš jet ještě o půl litru až litr níž. A to už se dostáváš do aut o 2 třídy horších a s polovičním počtem válců :yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 5. 2011 17:35
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
Jen bych upřesnil, že 7 litrů je tabulková spotřeba šestiválce a zároveň o něco méně, než dosažená spotřeba čtyřválcového E 250. S osmiválcem E 500 jsme jezdili za neméně skvělých 9 litrů-
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 16:19
Re: Neuveritelne nizke spotreby
>:D >:D >:D
Tak to aby na těch 500 tis měli plnej kufr turb >:D
Avatar - CHerokee
11. 5. 2011 16:04
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Po 40 - 60 000 turbo odejde.
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 16:00
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
No já nevím, já jezdím taky lážo plážo, ale občas na to dupnu a pořád se pohybuju v papírových hodnotách nebo o litr výš maximálně.

Takže si myslím že to není nesmysl, když to umí V8 OHV, musí to umět i novej motor.
Avatar - MAP2009
11. 5. 2011 09:59
Re: Radši bych byl kdyby mi redaktor řekl
V manuálu je to právě přeloženo špatně a vůbec se to nevztahuje na současnou verzi dálkového ovladače. Tento postup dělám, ale nefunguje. Nicméně díky za radu. Aspoň vím že nikde nedělám chybu.
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 09:42
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Tak tak.

ještě by mě zajímalo, jestli taky to dvoulirové biutrbo vydrží najet 500 tis km do GO motoru.
Dost vážně o tom pochybuju >:D :-) :-)

Atmosféra V6 a výše s tím nemá sebemenší problém.
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 09:38
Re: Odpověď
Jistě, fabia bere normálně 6-7, oktávka 7-8.
Pohoda.

A to 3,6 V6 bere normálně 10-12.

Nemam s tím problém.

Ale když začně někdo jako Dinar tahat 18 litrů, tak kontrouu tímto.

Udělat šílenou spotřebu jde u všeho, i u Smartu, to mi věř.
Já naopak nikdy neměl problém vejít se to hodnot udávaných výrobcem vozu, spíš se mi je občas podařilo i mírně překročit, ovšem směrem dolů.
Avatar - jpor (RSKa)
11. 5. 2011 03:02
Re: Radši bych byl kdyby mi redaktor řekl
jednoduchý postup, nájdeš ho aj v manuále:
- najprv resetneš dlhým podržaním gombíku až kým nezačne dioda svietiť (tuším), potom pustíš
- potom programovanie tak, že ten gombík opäť podržíš, ale druhou rukou držíš stlačený origo ovládač od brány, namierený na zrkadlo kde máš ten integrovaný ovládač. Dioda najprv bliká pomaly, ale vo chvili ked sa to naučí, začne blikať rýchlo. vtedy pustíš oboje a je to

Good Luck
11. 5. 2011 01:24
Re: VRCHOLNÉ DOJMY
Ačkoliv mercedesy mám rád a obdivuji, tak mi to nedá a vždycky si vzpomenu na tohle:
[odkaz]
přesněji čas 3:57
a přeběhne mi mráz po zádech. Vím, že je to svým způsobem stupidita, ale k té božské prémii mi to nějak nesedí... ;-\
11. 5. 2011 01:11
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Koně nejsou podstatné, resp. naopak pomáhají nižší spotřebě. Když si vezmeš hodnoty všech dnešních dieselů, které se dodávají do stejných aut v X různých výkonnových verzích, tak vyšší verze mívají nižší spotřebu. ;-)
10. 5. 2011 23:05
Re: Odpověď
Mě tenhle Medvěd vzal dech nejen spotřebou, safra. Úžasnej kus auta. :yes:
Avatar - MAP2009
10. 5. 2011 22:01
Zábavná diskuze ohledně spotřeby
Ten kdo s tím jezdí za 7 litrů nepotřebuje takový motor. Stačí mu diesel s polovičním výkonem.
Avatar - MAP2009
10. 5. 2011 21:56
Radši bych byl kdyby mi redaktor řekl
Jak u Mercedesu naprogramovat integrovaný ovladač garážových vrat. Jinak hezký článek. :-(
10. 5. 2011 19:31
Re: Odpověď
ten test som cital a zistene hodnoty u gch povazujem za slusne, len tahat spotrebu vozidiel s ktorymi si isiel na doraz je mimo. Pri normalnej jazde zerie octavia aj fabia vyrazne menej ako si uviedol vysiie
Avatar - Andromeda
10. 5. 2011 18:02
Lesk hvězdy
Třícípá zbrojí pod kapotou a popravdě řečeno, bylo to myslím třeba, pokud chce vůz udržet krok s mladšími povedenými konkurenty. Onen famozní atmosferický 6-ti válec se vcelku nepovšimnut objevil již minulý rok na podzim v jiných typech.
Průřez novinkami v pohonných jednotkách byl fajn, jen bych hříšně čekal trošku více pozornosti výkonům upravené převodovky.
Za mne má třícípá :yes:
neregistrovaný "Hooonza"
10. 5. 2011 15:44
Re: Odpověď
Na relativně malá turba zapomeň, u velkého motoru musíš prohánět šíleně moc vzduchu. Turbodíra tam není proto, že ve výfukových plynech je u těchhle velikých motorů tolik energie a požadovaný relativní přetlak natolik malý, že i poměrně těžkou turbínu to zvládne se zívnutím.

Já měl služebně eště ten starší E500 5.5 s 272 kW a 7G-Tronicem. Při reálných 150 kmh to točilo 2000 otáček. A bralo si to v průměru 11 litrů, což je sranda vzhledem ke stylu jízdy...
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 15:42
Re: Odpověď
Jojo, čísla hovoří jasně, třeba že Panamera V8 manuál žere víc jak V8 HEMI vážící o 300 kg víc a mající 5st. HDM.
V tom čísla hovoří zcela jasně, to je pravda.
Ty cinty o tom jak sou ameriky rozežraný sou už vážně úsměvný, to navěsíš na nos akorát Fánovi z Dolní Lhoty co má Oktávku v TDI, ně někomu kdo ví, jaká je realita a kolik to skutečně bere.

Co tam máš dál?

Popiš nám kolik si jel s tím 3,6 V6 GCH, a kde si s tím jezdil a kdy.

Pokud po okresce 120 a na dálnici na omezovač, tak těm 18 věřím, jinak budto kecáš nebo bys měl navštvit nějaký kurzíček jak jezdit úsporně, evidentě by ti prospěl.

Reáná spotřeba v běžném provozu je 12-14 litrů na sto.
Víc to nikomu normálnímu žrát nikdy nebude, navíc ta 3,6 je FlexFuel, takže smůla - ono to jezdí za 24,50 litránek.

Kdežto prémie drandí za 35 korunek litránek, takže náklady na 100Km má to GCH jednoznačně nižší a to dokonce než srovnatelný diesl.

:-)
10. 5. 2011 15:39
VRCHOLNÉ DOJMY
Dokonalá jízda a dokonalé čtení. I ta jednotlivá čísla, a je jedno, zda jde o výkon či o otáčky mají tak nějak ten jedinečný a pravý prémiový nádech. Po vzoru muzikanta jménem Rytmus bych "vypichol" pro mne tu nejdůležitější myšlénku textu, cituji:

- Motor zaujme fantastickou lehkostí, s jakou se nechá vytáčet až k sedmi tisícům otáček.
- Všechny součásti vozidla pracují naprosto samozřejmě a přirozeně, na nic si není potřeba zvykat.

Uvedená charakteristika je přesně to, co nepřehlédnutelně nadřazuje prémiovou produkci nad mainstream. Je v tom odraženo vše, ta fanatastická prémiová nadstavba, která jedincům s estetikou, uměním a citem naplňuje očekávání opravdu na absolutní hladinu.

Mercedes-Benz, tím je přece už více jak sto let řečeno úplně všechno... :yes:
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 15:34
Re: Odpověď
Porovnání s fabií je mimo, jistě, je to stejně absurdní, jako průměr 18 litrů s motorem 3,6.
Jistě, s tím 3,6 V6 jde mít průměr i 30 na sto, jako s 1,2 HTP jde mít průměr 12 na sto.

Když s tím jede p nebo někdo cruisuje 3 hodiny v kolonách, který popolézaj po metru, jde všechno.
Jinak je to absolutní nesmysl.
Viz test - [odkaz]

Přečti si pozorně odstaveček o spotřebě - "Při ustálené rychlosti 130 km/h točí motor na pátý stupeň 2800 min-1 a na rovné dálnici vykazuje spotřebu přesně 10 l/100 km. Popojíždění v městském provozu vystřelí spotřebu ještě o tři litry výše, lehkonozí členové redakce pak dokázali mimo jezdit mimo dálnice i s osmilitrovou spotřebou – takhle ale bude Grand Cherokee šetřit málokdo."

Pokud má někdo spotřebu o 10 litrů větší než novináři, je bud závade na konrétním kuse, nebo dotyčná osba jezdí jak pra*átko.
Jiný vysvětlení není :-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 15:26
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Reagoval sem, že doba a vývoj techniky pokročil, tudíž hodnota 7 litrů u motoru V6 je v roce 2011 reálná.
Že jí narozdíl od těch co jí výše zpochybnovali osobně věřím. Věřím tomu že bych s tím autem měl průměr 7 na sto.

Nevím co na tom nemůžeš, resp. nechceš pochopit.
10. 5. 2011 14:25
Re: Odpověď
porovnanie s octaviou a fabiou ako argument sice je mimo, ale jemu sa teraz hodil >:D . Ked by mali tie auta spravne logo na kapote bola by spotreba uplne ok
Avatar - CHerokee
10. 5. 2011 14:25
Re: Neuveritelne nizke spotreby
100% souhlas. Taky bych nerad skončil na oturbené 12 stovce,která sice bude mít 200 koní, ale zvuk a projev jak sekačka. BMW trošku riskuje svou sportovní pověst.
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 14:19
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Klička, zatáčka... zbytečné, reagovals na 300 koňové MB, a k tomu se vztahovaly, po tvém argumentu 2,7V6 chryslerem, také naše reakce. Vše další je jen mlha a kouř.
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 14:10
Re: Odpověď
Tak konečně se to vysvětlilo, jsi zázračný řidič. >:D :yes:

Ale jinak, ono nejde o to, jak s čím zajet co nejnižší spotřebu, ale o to, jak je to při porovnání s konkurenční motorizací v podobném autě při podobném způsobu využití. A tam čísla hovoří jasnou řečí.

A pokud chceš uvádět nějaké podpůrné argumenty, měl bys mít alespoň trochu přehled o principech, o tom jak věci fungují. Tím myslím tu octavii například, argument s max. spotřebou při jízdě s malým motorem drceným celou cestu na maximum je hloupý, až ignorantský. ;-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 14:05
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Tak si to vyložil ty.

Reakce byla Chrysler uměl před 10 ti lety s 2,7 V6 za 9, proč by neměl umět MB dnes za 7.
Nemůžu za to žes to špatně pochopil, ale snad toto vysvětlení metodou polopatika pro žáčky prvního ročníku základní školy postačí k pochopení jak sem to myslel :-) >:D

A s narážkou si přišel ty první, tak sem kontroloval kolik že HP měl VW v roce 2000 u motoru 2,8 V6.
Pokud mě pamět nešálí, klenot českého automobilového průmyslu té doby, totiž šáde Superb I měl výkon 190 Hp z motoru 2,8 V6.
Pravda, VW mělo víc no, neb šáde nesmí vyučohovat, ale i tak to bylo výrazně nad 200 HP, to víme všichni, že.

Ono z té překopané "veruny", tedy motoru VR6 z kterýho to vychází a který má původ někdy v době uhelné, možná meděné totiž ani víc vyrazit nešlo >:D :-)
Vidíš jak se vyplatí bejt zticha a nerejpat :-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 13:54
Re: Odpověď
No v reálu mi tam svítí 12,0 a ještě nedávno svítilo 11,3.
Přijd, svezu tě >:D

No vidíš, kamarád vrátil služební Oktávii I 1,6 benzín po trati Praha-Brno-Ostrava a zpět s 12,3.
Ono jde věcí :-) Třeba 9,7 s Fabií 1,2 HTP :-)

Půjč mi to GCH 3,6 - vrátím ti ho s čísličkem 10,2 na sto. >:D
A když mi dáš tu 3,6 ve 200C, vrátím ti to z 8,2 na sto.

Zřejmě závada mezi pedály, sedačkou a volantem. Za 18 jde jet i Hummerem H2 nebo Cadilalcem, ovšem z roku 1970 :-)
10. 5. 2011 13:50
Re: Neuveritelne nizke spotreby
No je to opravdu nástřel, takový parametry jsou úžasný! O důvod víc udržet R6 ;-)
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 13:50
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Někdo napíše, MB V6 za 6,8 litru, paráda, ty reaguješ ve smyslu, nic moc, Chrysler to uměl před deseti lety. Když se ale ptáme na výkon, vytáhneš vw, klasika, zbytečná debata. :-!
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 13:47
Re: Odpověď
>:D Řeč je o reálné spotřebě, ne papírové.

S projížďky s novým GC V6 jsem se vrátil se spotřebou 18 litrů!!! a to jsem měl dojem, že se ploužím, jednak to krutě nejede, takže jsem po chvíli zjistil, že smysluplná jízda s tímhle autem je čistě na pohodu, přesto spotřeba ukrutná. X5 35i v mixu město/dálnice jezdí dlouhodobě za třináct a dynamicky je to proti GC V6 letadlo. ;-)
10. 5. 2011 13:45
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Ono by ani těch 9 u 3.0 V6 nebylo špatných, ve světle toho, že malé turbo-benziny mají stejnou, ne-li vyšší spotřebu, chceme - li po nich aspoň nějakou dynamiku.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 13:43
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Jo, Mercedes ukázal evropě, že to jde i jinak.
Že downsizing není jediná cesta.
Třeba se evropa ještě vzpamatuje a nebude vrcholem motorizace 2x oturbený dvoulitr.....
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 13:41
Re: Odpověď
Tak za to bych je zrovna nechválil. >:D Turba tam jsou, a BMW ti k tomu motoru "umí" přihodit i tu baterku, když si řekneš, třeba do X6.

Ale legrace stranou, ono to turbo u těchto kubatur není vůbec mimoňská věc, díky objemu mají ty motory dost síly, aby se dala použít relat. malá turba, resp. vícestupňové přeplňování, takže tomu motoru se charakter nijak nezbortí, turbodíra není, točíš stejné otáčky jako u atmosferických předchůdců, máš větší výkon a nižší spotřebu. Znám člověka s novou 550i, který má za cca 30tis. spotřebu 11.5 litru, má jízdní styl podobný mému, a moje spotřeba ve stejně velkém autě s výkonem mírně nadpolovičním (S80) je stejná. Vot těchnika. ;-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 13:41
Re: Odpověď
Tak 12 litrů bohužel u V8 není nic obdivuhodného, HEMI 5,7 je starý OHV a má to 11,9 papírovku :-) Už 7 let, Euro 4, Euro 5 pořád to jezdí za 12.
A 362-390 Hp dle typu.

Tady bych se tím nechlubil a vůbec to nesrovnával se 7 litry co má MB u těch nových V6.
Tam to obdiv zaslouží, ale že 400HP V8ka v 5metrovým autě vyšší střední žere 12, tak na tom skutečně nic geniálního není.
To umí víc výrobců nejen prémiových.

Možná by stálo zato podívat se i na motory V8 japonců a GM :-)
10. 5. 2011 13:39
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Co se týká těch motorů, tak u MB to asi platí, ale u BMW nevím, nevím. Do řady 1 se chystají nové 3 válce se dvěma turby, (jsem zvědavý na životnost), nová M5 už také není "plnotučná" 5.0 V10, ale 4.4 biturbo. Motor 3.0 R6, jež mohl být vrcholnou motorizací 1 Reihe, je pryč jakbysmet. Tleskám Mercedesu jako jednomu z mála, který umí vyrobit vysokovýkonné atmosféry, s více než přijatelnou spotřebou. U BMW mám naopak pocit, že se začíná vézt na vlně downsizingu, která v mnoha případech prokázala, že moc nefunguje, alespoň zatím ne.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 13:35
Re: Neuveritelne nizke spotreby
A já psal že ten motor MB je špatnej?
Naopak tu spotřebu obdivuji a vůbec jí nevyvracím, podle mě je možná i v reálu.
Mnou uváděný příklad byl že když mohl před 11 lety brát V6 9 litrů, co by o 11 let později nemohl brát 7, resp. že by bylo smutné kdyby jezdil pořád za 9.
Avatar - CHerokee
10. 5. 2011 13:27
Re: Odpověď
100 % souhlas. A pochvala těmto koncernům, že ještě tyto motory nemají 4 turba a baterky na elektřinu.
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 13:04
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Zas potřebuješ vw berlu? Reaguješ tu na aktuálně nejlepší šestiválec na světě, krajzlere. ;-)
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 13:02
Odpověď
na nářky kolem neschopnosti výrobců vyrovnat se s emisními limity (jakkoliv jsou nesmyslné). Jedni šmahem ruší své benzinové motorizace, špička zůstává a předvádí, co je to motorářské umění. Reálné spotřeby nových osmiválců při vědomí jejich výkonu berou dech, ať MB nebo BMW ukazují, že v autech vyšší střední s omiválcem pod kapotou je reálně možné jezdit s dlouhodobou spotřebou pod dvanáct litrů. A to prosím mluvíme o něčem, co má přes 400, slovy čtyřista, koní. :yes: :yes: :-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 12:57
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Hehe, haha hihi.
To sme se zas jednou zasmáli.

Kolik že byl v roce 2000 výkon motoru VW 2,8 V6?
400 HP vid >:D :-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 12:55
Re: Neuveritelne nizke spotreby
ne, jen přes 200 >:D

Ale jak říkám, doba a technika pokročila :-)
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 12:55
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Jistě, ale jen ve dny kdy vyjel celý Chrysler klub. :-) ;-)
10. 5. 2011 12:50
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Taky přes 300koní? :-)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 12:23
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Proč by ne, já jezdil s 2,7 V6 DOHC za 8,7 průměr a to byl motor z roku 2000.
Doba a technika pokročila, proč by nešlo jezdit za 7.
Avatar - CHerokee
10. 5. 2011 12:03
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Určitě, já si rozhodně nestěžuju. Je to radost. Stejně nejraději stáhnu střechu jedu do hor v rozmezí 50 - 70 a užívám. Motor nehoním, zajíždím. POkud to bude kolem těch 8,5 litru budu spokojený až se to zajede. Nechtěl jsem to kritizovat jen papírové hodnoty okolo 6-7 litrů jsou neréálné ve skutečném provoze.
Avatar - Slavek-TDM
10. 5. 2011 11:59
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Sice neznam tvuj zpusob jizdy a prostredi, ale i tak 9 litru na novym motoru je super. S tim bych se rad svezl, porovnani s mym starym sestivalem boxerem by se mi libilo....
10. 5. 2011 11:54
Re: Neuveritelne nizke spotreby
No ak ti to bude jazdit za tych 8-9l,tak je to super ;-) pri tom vykone 225 kW.
Avatar - CHerokee
10. 5. 2011 11:46
Re: Neuveritelne nizke spotreby
Není to pravda, je to papírová hodnota. Mám stejný motor s 225 kW v lehkém novém SLK a za prvních 1200 km spotřeba 9 litrů na 100 km. Očekávám, že jak se to zajede, tak to pude možná o půl až litr dolů, ale více určitě ne. Ale jinak je to super motor.
Avatar - Slavek-TDM
10. 5. 2011 10:38
Neuveritelne nizke spotreby
Az se tomu nechce verit. U 3.5litroveho atmosferickeho benzinoveho sestivalce kombi spotreba 6.8 litru :-O Tak to museli konstrukteri opravdu tvrde makat. Spalovani chude smesi neni jiste zadna legrace, zvlast z hlediska emisi NO. Je videt, ze benzinove atmosfery stale jeste ziji :yes:
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 09:40
Re: Zábavná diskuze ohledně spotřeby
A proč si kupovat diesl když jde jezdit za to samé s benzínem a výkon se může hodit? :-)