Nikde nepíši,že auto (nebo cokoliv jiného může jet rychleji než na co má výkon.Tvrdím,že může jet pomaleji,ale také na tuto maximální rychlost nebude mít tolik vliv dlouhé stoupání,náklad,přívěs.Má totiž dostatečnou výkonovou rezervu.
Onen traktor samotný pojede 25km/h s vozem naloženým na stejnou hmotnost,jakou váží sám,jedeš zase 25km/h.Prostě samotný nevyužívá max výkonu,jen max otáček.To je přesně to co jsi psal k té vrtačce a že na limit s výkonem se dostaneš až zařízení zatížíš.
V případě ix35 a Sportage můžeš maximálkou valit stopání třeba i plně naložen a Yeti to samé stoupání a stejnou váhu už prostě nezvládne.Nic složitého.
Vzorec pro výpočet aerodynamického odporu je v automobilovém průmyslu standardně využíván. Vlastnosti auta jsou v něm definovány součinitelem aerodynamického odporu a čelní plochou. Tyto dvě konstanty jsou samozřejmě vlastní pro každé auto. Valivé odpory jsem neuvažoval, jak jsem uvedl. Snažil jsem se naznačit to, že pro to aby mohlo jet auto nějakou rychlostí musí motor generovat určitý výkon, seberafinovanější převodovka nepomůže.
Tak to že diskuze zabrousila k traktorům když se bavíme o Yeti a sportage, za to já nemůžu. Možná že u Zetoru přišel ke slovu dřív omezovač (nebo už se nedal vydržet ten kravál) než motor došel na svůj limit. U osobních a nákladních aut ale limit přijde dřív než omezovač, nenajdeš osobní auto které nemůže jet víc jenom proto že zasáhl omezovač otáček motoru (jízda po rovině na nejvyšší převodový stupeň). Nemyslím tím elektronické omezení na 250 km/h
A co ten traktor?Docela by mě zajímalo jak dokážeš zvýšit otáčky (motor má své max nemůžeš ho přetočit),když jsou převody nastavené více do pomala.
Tím se nemůžou točit kola rychleji než by jsi chtěl a tím ani nedosáhneš větší rychlosti.
Je tady ještě jedna věc.Udávaná max rychlost a pak skutečná (ne volný pád ;-) ) a ty se mohou dosti lišit a být u každého auta trochu jiné.
ano, uznávám. V KIA Sportage sem jenom seděl. JáTyho a Hyu sem projížděl a porovnával. Naprosto nechápu jak můžeš plochu zasklení srovnávat s úrovní bezpečnosti... Hanit prostřední tříbodový pás mi přijde taky vtipné (zvlášť když se odkazuješ na bezpečnost). Ale prutová anténa ala Felicie ti přijde normální >:D Jako bývalý majitel škodovky se znám se spoustou "šťastlivců" co naneštěstí vlastní JáTyho - občas by měli mít dva, aby když jeden stojí v servisu, mohli dál jezdit co?
Odpovědí na dodávky do ČR: v roce 2011 je počet prodaných ks (Sportage+ix35 vs. JáTy) takřka identický. Pro velký zájem se výroba Sportage a ix35 v létě rozdělí (nyní Žilina, poté Žilina a Nošovice), tak aby se jim dařilo více pokrýt poptávku ;-) BTW: zkus si zjistit jaká je dodací doba JáTyho (ne skladovky) a budeš překvapenej ;-)
A poslední: Záruka 5/7 let - jj, je to hnus, dávat takhle zdarma prodlouženou záruku co? Navíc, když u Škodovky si musíš připlácet... To jsou dneska lidi, fuj >:D
Poslyš ty kravino. Už delší dobu při nákupech procházím parkoviště a než lítat po marketu to se raději dám do řeči s nějakým majitelem něčeho nového.Takže mám sice někdy menší ,ale taky i větší možnost si auto prohlídnout a někdy i projet-což třeba nabídne majitel.Většina je jich velmi vstřícných a rádi se o poznatky podělí.Vynechávám jen ženy- s něma nemá cenu se o čemkoli bavit a pak mutanti ,kteří stojí přes dvě parkovací místa.Kam patříš ty si urči sám. >:-[]
Auto s vyšším výkonem jede rychleji protože výkon = síla * rychlost. Zpřevodování nemá na výkon vliv, to už jsme se myslim dohodli.
Odpory traktoru nevím, ale třeba aerodynamický odpor náklaďáku není takový problém dopočítat. Odporová síla = čelní plocha vozu * souč. aerodynam. odporu * 0.5 * rychlost^2 * hustota vzduchu.
Např. pro octavii je aerodynamická odporová síla při 200 km/hod 0.29*2*0.5*(200/3.6)^2 * 1.2 = 1 kN, pro nákladní auto to bude cca 0.8*4*0.5*(200/3.6)^2 * 1.2 = 5 kN. Pokud bych uvažoval jen aerodynamický odpor, octavia potřebuje k tomu, aby jela 200 km/hod výkon 1 * (200/3.6) = 60 kW, zatímco náklaďák 5*(200/3.6) = 288 kW. Nezapočítal jsem valivý odpor který samozřejmě udělá také podstatnou část, ale ve vysokých rychlostech zdaleka ne tak velikou jako aerodynamický odpor.
A proto znovu. Auta která mají srovnatelné jízdní odpory a srovnatelnou vmax by měly mít stejný výkon motoru.
Parafráze:A odkud plyne že auto s větším výkonem musí jet rychleji?
O něco níže odkazuješ na různé motorizace Fábie a když se na ně podíváš,tak také s rostoucím kroutícím momentem rychleji akcelerují.
Takže proč by to nemělo platit jinde :-!
Tak kolikrát má traktor větší odpory než třeba běžné auto nižší třídy?Tak povídej a přesně,ať se pořádně zasmějeme.
PS:Těch příkladů kolem dost a dost,znáš třeba obyčejnou ruční vrtačku,můžeš ji zapínat stále na maximální výkon,ale je u nich naprosto běžné,že má dvě rychlosti,jednu pomalejší,zato silnější,druhá rychlejší,ale slabší,stále při stejném výkonu.Nikdy ti nepoběží na první stupen stejně rychle,jako na druhý. ;-) Primitivní že.
pro pobavení si přečti i pocity majitelů JáTy...
Když tak hezky porovnáváš: Seděl si v těch autech alespoň po dobu testovací jízdy? Pochybuji, plácáš tady kraviny :-!
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
od léta se do Nošovic stěhuje iX35, tak aby nesdílelal výrobní kapacity se Sportage a celkový objem vyrobených SUV se navýšil. poptávka po Sportage a ix35 je tak vysoká, že se jim to holt vyplatí ;-)
když se podíváš na aktuální statistiky od ledna 2011:
Ix35 = 615ks ; Sportage = 509ks (stejná továrna)
-----------------------
Celkem 1124 ks vs 1414 ks JáTyho
Zase takový rozdíl to není co? Navíc v létě se přesouvá výroba iX35 do Nošovic, tak aby Sportage a iX35 vyráběli odděleně (nyní sdílejí výrobní linku) a automobilka pokryla neutuchající zájem o tyto auta a tím zkrátila dodací doba... ;-)
...pouze velmi neprimo ... tak to se da velmi snadno vyvratit tim ze se podivas na auta se srovnatelnymi jizdnimi odpory a podivas se na maximalku a vykon motoru. A svete div se, auto s vetsim vykonem ma vyssi maximalku.
na priklad Fabia
44 HTP kW ... 155 km/h
63 TSI kW ... 177 km/h
77 TSI kW ... 191 km/h
A odkud plyne že auto s větším kroutícím momentem musí mít nutně lepší zrychleni? (někde nahoře píšeš ... říká se, že ...). Prostě napiš důvod. Mám ale obavu že ani nevíš proč. A s tím traktorem - můžeš srovnávat vždy jen auta se srovnatelnými jízdními odpory. Traktor bude mít asi překvapivě větší jízdní odpory než Yeti.
Ybalgine, prevody - magicke slovo jsou prevody. To same auto se stejnym motorem muze mit rozdilne zrychleni i Vmax diky pouziti prevodovek s rozdilnym zprevodovanim. Obavam se ale, ze v tvem pripade je to marne.
Tatru jsem uvedl jako priklad - Vmax s vykonem motoru opravdu souvisi pouze velmi neprimo - zalezi na prevodovce.
A tak mi napiš proč mají korejci rychlejší akceleraci než Yeti přes jeho větší kroutící moment.Lžou nám tedy v koncernu o motorech TSI a mají menší newtonmetr než korejci?
Věc je naprosto jasná je to v převodech.
Z mého pohledu mají převody u tohoto typu auta volené lépe.
A co ty traktory,myslíš že mají 20kw,ne mají běžně 100kw a nejezdí 200km/h.Dle Tvé teorie by přesto měli.
Kdybych chtěl nasadit na Tebe hrubou urážku tak bych to vyjádřil jinak,prosím opravdu si přečti Tvůj odkaz do konce.Možná konečně pochopíš. ;-)
O tom že to své pravidlo v praxi i používáš to je fakt dobrý vtip. >:D
Já jsem to nejenom četl, ale já to i v praxi používám. Proč mám vždycky pocit, že když někdo nemá v problému jasno, tak nasadí hrubou urážku a myslí si jak vyhrál...
P.S. jak píšeš důležitější je síla... Víš jak je definován výkon, nevyskytuje se tam náhodou síla >:D
Tak naposledy: výkon souvisí s vmax hodně. Výkon = síla * rychlost
Pod tou silou si představ součet všech odporových sil, které na auto působí. Jak jsem se výše snažil naznačit, Yeti a Korejsi budou mít tuhle sílu F podobnou. No a pak už nám zbývá jen výkon a rychlost. (Nevim proč jsem taháš Tatru, ta bude mít jízdní odpory - teda tu sílu F asi někde jinde - valivej odpor deseti kol a aerodynamika krabice). Stejně mam pocit že zase nasadíte teorii fechtlu a Tatry a okořeníte to nějakou hláškou o primitivismu.
Až budeš zase poučovat, tak se pořádně podívej na co reaguješ. Ten odkaz není na prodej v EU, ale na prodej v EU+EFTA. Možná jsi si i všiml, že se bavíme o evropských prodejích aut a ne o zeměpisu. To by měl umět rozlišit i žák základní školy. A pokud se chceš bavit o prodejích aut v Evropě, tak budeš muset vycházet za statistik ACEA nebo JATO. Ani jedna tato agentura Rusko nebo Ukrajinu do Evropy nepočítá. Pokud mě chceš tedy vracet do ZŠ, budeš muset stejně radit i všem ostatním, které tyto statistiky používají - to je všem, kteří píší o autech. >:-[]
Teď už jen budu čekat na tvou pokornou omluvu. :-!
Tak až budeš příště přispívat do diskuze, vyjadřuj se přesně a napiš místo evropa, EU.Nevím v které třídě ZŠ jsi, ale je to opravdu, ale opravdu významný rozdíl. A hlavně věz, že co je normální pro tebe, je patrně normální jenom pro tebe.
Jelikož nejsi ani schopen uznat svou chybku, tak mi za víc slov nestojíš. :no:
Favorit s Passatem nesrovnávej, jo, Jampe, ten měl 541 vlaječek-zlepšení, na toho Passat nemá! >:-[] >:-[] >:-[] Dobře si panmatuji, že měl vlaječku i ve výfuku! :yes:
Je vidět, že si to nepochopil. Nechtěl jsem to psát jako pro deb*ly, ale asi budu muset.
Yeti je užší, stejně jako všechny Škodovky než konkurence. Na tom se shodneme doufám.
Tedy bych je bral spíše jako 4místné s nouzovým místem. Konkurence může/nemusí mít plnohodnotné páte místo, ale většina má.
Nicméně podélně má Yeti navrh, stejně jako ostatní škodovky ( až na fabii ). Pominu ty jeho "posuvné" sedačky, které se spíš posunou pro zvětšení kufru, než pro zvětšení místa pro cestující.
Tedy podélně je v Yetim více místa než v ix35 nebo Sportage.
Kolik to je, to netuším, neměřil jsem to metrem. Jen jsem si nastavil sedačku vpředu a sedl si "za sebe". Nebyl to subjektivní pocit, v Yetim jsem se koleny sedačky před sebou nedotýkal, v ix35 a Sportage ano. U hiundaye to ještě šlo, ale v Kii mě to vadila mnohem více.
Ta posledni veta je opravdu perla. Takze podle tebe sice Yeti je jenom 4mistny, ale pro ctyri lidi je v nem vic mista nez v autech, do kterych se, narozdil od Yetiho, tech pet lidi vejde. Uzasna logika! :no:
"Yeti je uvnitř opravdu malé auto, asi jako Fábie. Ostatně podvozková platforma je ze stejné rodiny"
ROFL. Velikosti jako Fabia a stejná podvozková platforma? Vždyť je to postavené na Octavii. Pokud tedy Octavia je stejně prostorná jako fabia, pak to tedy máš pravdu.
Jinak obecně Škodovky nejsou pro 5 lidí, jsou prostě úzké. Ale pro 4 je místa víc, než v jeho konkurentech.
asi si sa práve prebral z kómy, tak ťa uvediem trochu do reálu. To, čo sa teraz predáva, nie je golfV, ale už VI,aj keď vyzerá, že len zmenili svetlá a predný plast v maske. A passat ? nie to nie je ten minulý, to už je nový a má o niečo menej vylepšení, ako kedysi favorit. Ale môže byť jedno vysvetlenie, s ktorým si možno nepočítal. Schreyer bol u VW tak dobrý, že sa teraz boja čokoľvek meniť.
Sportage aj ix35 pôsobia po dizajnovej stránke o dosť mladšie či už je reč o interiéri alebo exteriéri, no mňa dosť napríjemne sklamal výhľad z auta. Za volantam som sa cítil ako v tanku a tento dojem bohužiaľ nezmizol ani po nastavení sedadla. Kapota je vysoká a čelné sklo pomerne nízke.
Takže hlavne z toho dôvodu by som volil tak trochu šedú myšku Yeti.
To je mi šoufl čo hovoria registrácie. Ja som písal, ak si si chytráku nevšimol, o subjektívnych preferenciách a individuálnych voľbých každého človeka a písal som zvlášť o mojej voľbe, ktorá by zložitá v tomto prípade nebola ani troška. Ľahká jak malina! ;-)
Uvidime kolko bude stat Ix 35 asportage po 3 rokoch na trhu,teda za taku dobu ako je dlho yeti na trhu. Tym len chcem povedat,ze kazda novinka je drahsia, koli novej techbnologii dizajnu atd.. Ved Kia a Hyundai vzdy idu potom cenamy prudko dole.
Psal jsem to tady asi pred dvema tydny - Na Sportage prislo nekolik velkych objednavek prave z Ruska, takze prakticky cela produkce jde prave tam - proto ty silene cekacky. Za tim hledej i pricinu mirneho poklesu v Evrope.
Tak tady máš ten odkaz:
[odkaz]
Z toho tvého odkazu je jasné jen to, že design KIE zatím funguje v Rusku. Normálně se Rusko do evropských statistik nedává, ale pokud je dle tebe ruský designový pohled pro Evropu důležitý, tak souhlasím, že se KIA strefila do evropského vkusu.
>:-[] >:-[]
Ty otáčky, rychlosti, výkony,..... na mě neházej. O toto téma jsem se ani neotřel. Jinak jsem ještě zkoušel najít jiná auta oceněná za design od firmy z odkazu a z Googlu na mě vypadl jen kompletní výrobní sortiment KIE. :-!
I keď Škoda je všeobecne o niečo drahšia (i keď už na to nie je u nás racioánlny dôvod) - tak je jasné, že pri veľkm úspechu Sportage a iX35 oproti Yetimu na Slovensku nerozhoduje až tak cena, lebo to by musel vyhrať Duster ....
Kamarát kúpil Škodu Octaviu Tour (ešte tú strarú), lebo mu nevychádzalo na Kiu Ceed SW ... takže predstava, že kto nemá na Octaviu - tak si kúpi Ceed už dávno neplatí ...
Osobná dobrá skúsenosť je síce fajn, ale po dvoch rokoch je to už bezpredmetný argument pri poruche ...
Vzhľadom na rastúci podiel elektroniky je isté, že šanca na poruchu sa zvyšuje i keď spoľahlivosť komponentov je lepšia.
To čo dnes obsahuje malé Picanto, o tom Octavia pred 10 rokmi ani nechyrovala ....
I keď treba dodať, že tento problém "rieši" Škoda minimalizáciu základnej výbavy :-(
milý pogo chvili jsem přemýšlel, zdali mám ještě reagovat, ale toto zde bylo již jednou uveřejněno asi před týdnem:
[odkaz]
pokud chceš tak to najdu i pro hyundai, ale tam přeci jenom nějaký progres připouštíš.
Nemám nic proti tomu, že se ti korejská auta nelíbí nebo je dokonce nesnášíš, ale nedělej ze sebe diskuzního vola. To se závislostí otáček, výkonu, kroutícího momentu, převodů, max. rychlosti se ti tu již jiní snažili vysvětlit. Nabídka placeného kurzu stále platí. ;-)
Ano na výkon nemá převodovka vliv (vyjma ztrát),ale na rychlost ano.
Víš jaký mají výkon třeba traktory a nejezdí 200km/h?A podle tebe by měli.
Buď máš rychlost,nebo sílu k lepší akceleraci,to je role převodů.
Všimni si rychlejší akcelerace ix35 i Sportage proti Yeti.Nač by ti byla rychlost 200km/h v těchto autech,důležitější je spíše síla,ať už k akceleraci,či spíše k tažení.
Přečti si celý ten tvůj odkaz a chvilku přemýšlej.Ale u tebe je to asi marné.
Uznávám, kam se auta H/K za poslední roky posunula. Třeba takovej Ceed se mi po FL vyloženě zamlouvá po všech stránkách. Ale v tomhle srovnání je to Škoda, co bych si vybral. Design je individuální, ale Yeti se mi líbí dnes, bude se mi líbit zítra a za deset let se mu nebudu smát, protože se mi bude pořád líbit. To o korejských výtvorech říct nemůžu, jsou možná víc trendy, ale to byly chlupatý holky v 70s taky...
Co do techniky, nemám důvod nevěřit ani jednomu. U Škody je to osobními zkušenostmi a u H/K je to zárukou, i když bůh ví, na co se vůbec vztahuje...
Interiéry vypadaj na fotkách obstojně všechny (teda Kia se mi vůbec nelíbí, ale to je zase můj názor), jenže stačí se posadit dovnitř. Ten pocit akurátnosti, který mám ve Škodě, ten v Korei ještě nepoznali. Ale někde se šetřit musí a spoustě lidí je to jedno.
Co do praktičnosti, Škoda je menší, ale to se projeví výhradně jen v kufru. A chcete vézt něco většího? Systém sedaček z roomstra je geniální. Pro mě osobně asi největší tahák tohodle auta:)
Suma sumárum, H/K je pro lidi co chtěj bejt trendy a "nemaj moc peněz". Škoda je pro konzervativnější jedince. Myslím, že průnik množin zájemců o tahle auta je opravdu minimální, vynechám-li ženy:) Ale to asi nedělám dobře, protože těch bude vysoké procento.
Z těchto tří aut vypadá jako SUV jen Yeti.Oba korejci jsou jen namachrované kozy na okravčackých kolech ,mraky plechu a maličkých okénečkách,které si troufám přiřadit k nebezpečnému prvku na silnici. Není z nich dobře vidět.Kufr má vysoko nakládací hranu,ze stropu visí nějaká hrůza-prý bezp. pás pro prostředního,ale jen názor. Kdo chce ,at si tu hrůzu koupí,pokud se jí dočká. Továrna jede na plné pecky a do Čech dodají ubohých 100 kusů měsíčně. Je vidět ,že Kia má zájem někde jinde a né na tady. I na Slovensku se jich prodá víc a to je poloviční národ.Jsou to jen hezky zabalené plechy.nic víc. Pro pobavení doporučuji pročítat diskuze majitelů. Někdy až úsměvné problémy.S tou zárukou. 7 let je hezké ,ale vše má své ale. :no::no::no: Tuto hrůzu bych si nekoupil ,protože je to nic neříkající auto.Včera byla auto reví a Duster jezdil po šílené Ukrajině. Tam by si tá namachrovaná Sportáž ani neprdla.
...Maximální výkon a maximální rychlost (udávané) spolu nemusí vůbec souviset... to myslíš jako vtip ? Nic proti tvým zkušenostem na fechtlu, ale nějak alespoň intuitivně musíš cítit, že výkon a maximálka spolu souvisí.
citace: Výkon vychází z otáček a točivého momentu. Zjednodušeně ovlivňuje maximální rychlost – dodá potřebnou „práci“ která překoná jízdní odpory - protlačí motorku stoupáním, vzduchem atd. Výkon v určitých otáčkách je pevný a neovlivňují ho převody.
zdroj: [odkaz]
Jestli myslíš to, že guma s profilem 50 bude na ,,teréním" autě to vhodné, tak jak myslíš. Ale guma s šířkou 225 mě přijde pro takové auto zcela zbytečné. Na mondeu máme 205 a myslím, že to max vyhovuje.
Vnitřní prostor má Yeti mnohem menší než Nissan. Pro mě je Yeti moc úzký a je bez kufru. Je to alternativa ke kompaktům a je ho třeba tak brát. Ale to ví každý, kdo si to auto reálně kupuje.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Pokud jsi hledal alternativu k hatchbacku, tak je to ideální volba :yes: Já jsem hledal rodinné auto a prošel jsem i Yetiho, Korejce,..... a zjistil, že SUV jako rodinné auto moc nefungují. Snad jen velká SUV - tam je ale ta velikost pro mě osobně velký problém.
Pak totiž dojdeme k závěru, že Schade může být klidně i o 100 tisíc levnější než ty korejské obludy, které se tak z tohoto pohledu pohybují na úrovni nákladů potřebných na provoz o několik desítek tisíc dražšího a nutno říci i výrazně lepšího Tiguana.
ty v tom mas taky peknej gulas. yeti ma daleko bliz ke sportagi nez k sx4. byt je kratsi nez koerjci. pisu to niz, ale na delku je v interieru prostornejsi nez kia, ta je pro zmenu sirsi. max objem kufru valcuje yeti korejce. tak kda je ten rozdil tridy?
jinak as neljblizsi konkurent yetiho je qashqai, to je zrejmy.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
ty mas nejakou jazvu na dusi ne ? ja nemam nic proti kolegum z asie ( ;-) ). Jen mi prijde, ze absurdne hajite korejce a to na zaklade ceniku. byt toto barbieserver tak to pochopim, ale takhle?
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
zamenujes pricinu a dusledek. zvolil jsem yetiho protoze jsem pro to mel dobre duvody. anebyt tech jednostrannych reakci smerem k nemu ve zdejsi dsikusi. tak si ty duvody necham pro sebe. ale vy fakt pusobite jak agenti ze zilini.
kuga je taky velmi zajimava, ale pro me zbytecne vysoka a cenove jinde. to je spis o volbe tiguan vs. kuga. na yetim je prave skvela ta kompaktnost pri uzasne vnitrni prostornosti. napr vzadu je daleko pohodlnejsi nez klasicky hatchback.
o tech rychlostech se zminuju i vyse, to auto se pri vysokych rychlostech chova jako neljepsi hatche - golf apod. na rozdil od ostatnich SUV. a soucasny hacthe ty rychlosti zvaldaj naprosto v pohode. ty velky premiovky jsou uz jen o statusu. samozrejme ze jezdi jeste lip, ale to uz vlastne nepotrebujes. teda aspon ja ne. i kdybych mel superdelo tak ani v DE nebudu jezdit vic nez 200. ono to uz nic neprinese a rozdil v rychlostech mezi mnou a ostatnima by byl prilis velky.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
na ty extrarychly dalncicni presuny je samozrjme treba silnejsi motor alespon tu 1.4, aby clovek mel nejakou rezervu. Jinak ale ta 1.2 dostacuje uplne v pohode na bezný jezdeni do 160 (vse samozrejme dle tacho). I to mám vyzkouseny.
ad stabilita - Yeti je prave jizdne plnohodnotna alternativa ke golfu i octavii. stabilitou ve vysokych rychlostech se naprosto vyrovna octavii (dle meho nazoru je dokonce lepsi). Bude to asi sirsi zadni napravou. ale kazdopadne v tomhle je podle meho uzasnej. Dela to z nej naprosto univerzalni auto, ktery poskytuje vic jak bezny hatche i nez kompaktni SUVecka. A navic se odlisuje od te masy plechovek nasilnici. coz mi taky vyhovuje. Myslim ze jediny podbny auto na trhu je qashqai.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Ja neobviňujem, ja konštatujem. A presne to som napísal aj predtým a presne na to si reagoval zamietavo. Ak si už nepamätáš, čo si písal, tak si to vyššie nalistuj.
Maximální výkon a maximální rychlost (udávané) spolu nemusí vůbec souviset.Už v mládí jsme dávali u fechtlů 13,nebo 14-ti zubé pastorky a bylo znát,zda lépe táhne,či jede rychleji a to u stejně výkonných motorů.
A to nemluvím o strojích kde potřebuješ sílu a ne rychlost,tak je prostě zpřevoduješ do pomala a pak podle maximálky nemůžeš poznat výkon.Vždy je to o souhrnu vlastností rozměry,váha,výkon,akcelerace,maximální rychlost,vše dohromady ne odděleně.
Nechápu jak můžou být někteří fandové motorismu bez nejmenších primitivních zkušeností.
A co tedy ty krouťáky,jak je porovnáváš?
Porovnávám hlavně stav - maximální rychlost. To že je Yeti menší auto zmiňuji výše, ale jeho krabicoidní design podle mě bohatě nahradí větší čelní plochu korejských konkurentů. O zpřevodování viz moje reakce na nejkrásnějšího diskutéra. Z pohledu zrychlení 0-100 už nevím co má dominantní vliv, u vmax je to ale o maximálním výkonu. A prosťáčky si nech pro ty, který diskutují s argumenty jako "image auta".
No sláva, pochopil si mojí ironii že převodovka nemůže dodávat žádný výkon. Zkusím ti vysvětlit druhou část mého příspěvku kterou si prostě jenom nepochopil. Zpřevodování je zpravidla uděláno tak, aby auto jelo co nejvíc. Tato úloha má optimum. Určitě znáš výkonovou křivku motorů. Tak si představ, že tam kde je ta čára nejvejš tak v té oblasti je dosahováno vmax. Proto říkám znovu maximální rychlost říká hodně o maximálním výkonu.
Možná jsi ten nejkrásnější, ale mezi nejchytřejší asi nepatříš :-)
Tentokrát zcela mimo, kreaturní design beru, kontroverzní interier beru, ale Hyundai diesel jak U2 či R patří mezi špičku a to nejen výkonostně, reáné hodnoty jsou dokonce mnohem vyšší než ty udávané výrobcem, zahoď na chvíli svět motorů a ostatní rádoby recenze a zkus si někdy nastudovat odbornou literaturu kde testy těchto motorů prošly širším rozborem, tvůj názor mě doslova nadzvedl ze židle 8-s
Ten brekot nad tím, že Korejci dnes stojí v podstatě to co konkurence je úsměvný. Ta o 25% nižší cena se dala ospravedlnit tak u Hyundai Pony, nebo u první generace Getzu, kdy interiéry byly hnusné a nezřídka v nich smrděly plasty, co se týkalo spolehlivosti, byly na úrovni Francouzů, Italů.. Časy se ale díky bohu výrazně změnily a dnes se Korejci nemají za co stydět, dohánějí Japonce, jediné co by se někomu nemuselo moc líbit je extravagantní design jak exteriéru, tak interiéru. Už prostě nemají důvod se cenově podbízet a je jen otázkou preferencí jestli koupit "oholenou" BMW 3, nebo koupit "nabušenou" i 40. Kdybych disponoval podobnými financemi a design předních partií i 40 nebyl takový rozháraný, měl bych těžké rozhodování. Co se týká image, tak tu Korejci skutečně zatím nemají, ale počkejte pár let, když přišli do Evropy Japonci, byli na tom podobně a kde jsou dnes.
no z tychto troch by som sa nezaujmal ani o jedno 8-s
korejci dnes uz stoja v podstate tolko co europske znacky, a image nikde, robia sice pokroky to uznavam ale cena by podla mna mala byt aspon o 25 percent nizsie, odmietam platit za koreu to iste co za europu, zvlast ked si pomyslim ake danove a ine vyhody maju korejske zavody v cechach a u nas. nech si nikdo nemysli ze nam korejci tie auta davaju gratis. oni to maju dobre spocitane >:D a myslim ze celkovo za europou co sa aut tyka stale o chlp zaostavaju. pre rypalov hned dodavam ze v sportage som isiel, v ix35 nie.
yeti, ma mily dizajn, i ked to je vec vkusu, no je malicky, najma zadne sedadla mi siahaju tak nad polku chrbta snad (mam 185cm), a nad nimi vysunuta opierka az neviem kam. technicky si myslim ze Yeti je ok.
zhrnute, v pripade ze by som sa zaujimal o tuto triedu (co by zrejme nenastalo kedze mi SUV nic nehovori), pozreral by som radsej na Tiguan, Kugu, alebo toho predlzeneho Qashqaia :yes:
Rozhodně není - 5,6 % dvouciferný růst a zároveň je tento pokles větší než pokles celého trhu. Pokud chceš mluvit o dlouhodobém dvouciferném růstu, tak to zkus s Nissanem. KIA to nesplňuje krátkodobě ani dlouhodobě. >:-[]
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Dám ti jednu radu. Najlepšie bude, keď pošleš do redakcie žiadosť, aby blokovali IP adresy zo Slovenska. A radšej im napíš všetky krajiny ktoré ti vadia, aby to blokli všetko na jeden raz. >:D
Jiste nebude pro tebe problem uvest zdroj. Takhle to ma nulovou vypovidaci hodnotu.
Z toho cos napsal jsem cekal pokles v desitkach procent, tohle je opravdu minimalni, navic bez vztahu k celemu trhu tezko vyvozovat jakekoli zavery.
Na Sportage se momentalne ceka 6-8 mesicu, fabrika jede na plno a nestihaji vyrabet. Proto se ix35 bude presouvat do Nosovic - aby se uvolnila vyrobni kapacita pro Sportage. Hod sem cisla, at vidime ten "pokles" :-!
Pokud VW napise 100kW, tak 99% vsech motoru ma ve skutecnosti vice.
Pokud KIA napise 100kW, potom tak 10% motoru se na ten vykon dostane, kdyz je teplota mezi 18 a 19 stupni, je po desti a ten, kdo ten vykon meri, primhouri obe oci... :no:
Kia v Evropě nerosta, ale klesá. Hyundai i přes kratší záruku a vyšší ceny roste. Design Kie fungoval jen krátce, dnes je to jen trapná parodie. U Sportage je to evidentní, nadšení vydrželo tak 1/2 roku. Naproti tomu Yeti zraje a zrát bude.
Tak jasné, zrozumiteľné a známe meno sa len tak ľahko nenájde a Škoda jednoducho prevalcovala v tejto marketingovo dôležitej "disciplíne" všetkých konkurentov ...
Ale zdá sa, že to bolo na dlhší čas posledné originálne meno, lebo taký Popular, Go či Felicia už sú taký obyčajný šedivý priemer .....
No to sorry kamo. Pokud se ti libi ty asiatske hruzy, tak asi mas oko z kasparovy kravy. Vzdyt ten korejsky design je zcela priserny :no::no::no:
Jedine trochu designove prijatelne auto z tehle lihne je Ceed pred faceliftem (ne kombik!).
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
No, tak to si ma ocenil teda >:D , ale nedivím sa, s tebou tiež častejšie nenájdem spoločnú reč. ;-) Vieš, všeobecne nemám rád prílišné extrémy, a občas aj pozmením, alebo celkom zmením názor - s odstupom času človek vidí veci inak, alebo môže nadobudnúť novú skúsenosť, ktorú predtým nemal.
Kto hádže na jedno auto hnoj, a druhé vychváli, nemôže mať už z princípu pravdu. A štýl, ktorým píše, tiež niečo napovedá. A nakoniec - som na Auto.cz už dosť starý pes, a s niektorými ľuďmi si občas píšeme veci a spôsobom, ktoré nezasvätený proste prekuknúť nemôže.
Honosnejšie vypadá, snáď aj honosnejšia je, veď je to auto minimálne o pol triedy vyššie. Ale treba uznať, že ani Yeti nevyzerá zle, hoci štúdie sľubovali viac.
Tak ted jsi to totalne zabil, kazdy te bude mit uz za prostacka, kteremu to moc nemysli. Prevodovka a delka jednotlivych stupnu urcuje mimo jine i Vmax a zrychleni. Navic tady srovanavas tridne nesouroda auta - Yeti je konkurent pro SX4, ne pro Sportage a ix35.
Jelikoz KIA sbira jednu cenu za design za druhou, byla by opravdu chyba z jeji strany sbavovat se Schreyera. Z hodne cerstvych mi neda nezminit iF design award pro Sportage a iF design award Best of the Best pro Optimu.
K tvému názoru na design nic nedodám, neboť si opravdu myslím, že je to velmi individuální věc a je to tvůj názor.
Co se P. Schreyera týče, je již dnes brán jako jeden z největších trendmakerů ať si oba napíšeme cokoliv.
Prodeje H/K se tu rozebírali nedávno, tedy nezbývá než zopakovat: obě části H/K rostou meziměsíčně i meziročně ve dvouciferných procentech a v současnosti již produkují bezmála jednu desetinu aut celého světa. Nemyslím, že to je špatný výsledek.
Co se týká designu, mám to takhle: 1. Yeti, (i když ta kulatá přídavná světla pod hlavními světlomety auto hyzdí), 2. ix 35, 3. Kia, jejíž "roztlemený ksicht" opravdu není mým šálkem kávy.
A ta lepší hodnota akcelerace 1,6GDI s větším autem,je co?Vždy se tady uvádí,že větší točivý moment =lepší akcelerace,1,2tsi má podle údajů větší krouťák a přitom hůře Yetti akceleruje?Jiné Škodovácké a H+K-ácké newtonmetry?
Není to opravdu spíše dané zpřevodováním a velikostmi aut. :-!
Jen malá nápověda.1,6 GDI bude mít lehčí převody,takže sice maximálka je podobná (s 1,2tsi),ale i přes nižší točivý moment bude lepší dynamika.
Já to vidím asi takhle. Yeti má kvalitnější interiér, ale co jsem v něm seděl, užší interiér je znát a navíc se mi dovnitř a ven nelezlo zrovna ideálně. Navíc, jelikož jsem tělesně postižený, musel by to asi být Yeti 1.2 TSI s DSG a 450t za auto, které má co se týká výbavy 4x airbag a motor 1.2 TSI mi přijde docela dost. To bych raději volil ix 20 s automatem, která je o 8 cm v interiéru širší, (i když v testu není). Motor 125 hp, Yeti 105 hp, přičemž výbava obou vozů neporovnatelná, to bych oželel i ty o trochu horší jízdní vlastnosti ix 20, kdo by s MPV "vymetal" apexy, že? Navíc vždy raději atmosféru, než malý oturbený motor. Toť můj názor.
Myslím, že převodovka žádný výkon nemá a myslím, že nebudu sám kdo to ví.
O tvé technické úrovni odpovídá i druhá část příspěvkuMáš v tom zmatek, pokud přistoupíš na placený doučování, jsem ti k dispozici neboť takovým jako jsi ty, nelne než doporučit - studuj a uč se, pak se vrať a pokračuj v diskuzi. >:D
Korejcům nejedou žádný motory.Šestnáctiventil se nemůže srovnávat s TSI motorama,protože je to klasickej šestnáctiventil,kterej aby jel se musí točit a TSI tahne lineárně už od nízkých otáček.Naprosto jiný svezení a spíš bych do Yetiho doporučoval 1,4 TSI.
To že z koncernu odešel je vidět. Poslední dobou se koncernový design o tři třídy zlepšil. To jeho jméno nic nemění na tom, že by ho měla KIA vyhodit. Na Hyundai je vidět, jak se to má dělat po korejsku. Design KIE je pořád větší a větší parodie a prodejích KIE to jde vidět / stejně jako na prodejích Hyundaie /.
>:D jako že převodovka v Kii má nižší výkon než převodovka v Yeti >:D
Není od věci porovnávat výkon podle maximální rychlosti, protože zpřevodování je zpravidla uděláno tak, že maximální rychlost je dosahována při maximálním výkonu.
V případě tvrdého podvozku u Kie/Hyundai bude asi zakopaný pes spíše v některém z miliónu výmolů na našich cestách. Nejspíš se tu prodávají specifikace určené pro západní Evropu, protože kvůli pár stovkám prodaných kusů se jim nevyplatí dělat speciální "středoevropské" naladění. Možná by stálo za to, nabízet u nás jako option třeba podvozek určený do Ruska.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Tá 1,2 TSI je tak pre nákupy manželiek do mesta ....
V robote máme Fábiu s týmto motorom a je to v pohode - momo diaľnice, ale Yeti je predsa len iná kategória rozmermi a hmotnosťami. Naše TSI-čka idú zatiaľ v pohode, ale v českých monoristických časopisoch ich za spoľahlivosť veľmi nechvália ...
No ťahať so SUV-ečkom 175 je trochu od veci ;-)
Síce sa SÚV-ečka "civilizujú", ale pre mňa je to i tak kategória, ktorá nemá logiku a nechcel by som žiadne - tá stabilita sa NIKDY nevyrovná "normálnemu" porovnateľnému autu.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
tak i ta 1,2 má Vmax 175 což na nejslabší motor v nabídce neni špatný. ale pro tu rychlost je zádsadní zejména stabilita, která je v porovnání s konkurencí v této rychlosti nevídaná.
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Kolegy ze Slovenska sem vždy přiláká srovnání každé Škody kontra Hyundai nebo Kia a jelikož tuto dvojici berou za svoje domácí značky, tak se za ně tady "perou". Holt jaký hokej, takové auta >:-[]
Milý pogo,
ten co vymýšlí/řídí design u KIA se jmenuje Peter Schreyer, je němec a přišel z "koncernu". Tam vymyslel např Audi TT, podílel se na současné řadě Passáta ... Tento člověk je zodpovědný za KIA design cca od ceeda. Zatím všechny jeho autorské výtvory pro KIA něco vyhrály. I ta Sportage má již za sebou několik designových pochval/globálně uznávaných cen. Stále však platí to klasické - na krásu/ošklivost máme každý svá měřítka.
Myslím, že kdyby se KIA řídila tvým doporučením a Schreyera vyhodila, poleze VW před ním po kolenou, aby se vrátil a dělal zase pro ně, neboť podívám-li se zpět na posledních 5 let a co se jemu povedlo s tou značkou udělat .... . Smekám. :yes:
Až mi vyrazilo dech jak srovnání 3 přiblblých ceníků dokáže zvednout emoce a diskuzi. A nejzajímavější na tom je jak české ceny dokážou přilákat kolegy ze slovenska. Nevim kluci jestli jste všichni placený ze žiliny, ale trochu to tak působí. Především díky těm přiblble přehnaným komentářům typu auta rozdílných tříd, yeti je malý atd. Vzhledem k tomu, že yetim jezdím a nedostatek místa rozhodně nepociťuji, jsem si dohledal naměřené míry - shrnutí níže.
Ovšem to zásadní ye :-) , že když si sednete do yetiho a svezete se, tak veškerá podobná cenová srovnání jako v tomto článku jsou zbytečná. Konkurence vás už nezajímá (to je ostatně i můj případ, a to nejsem žádnej škdovkofil). Jeho koncept je totiž k nezaplacení, z auta prostě nebudete chtít vystoupit. Především kůli skvěle stabilnímu podvozku a silným motorům (zejména benzíny jedou parádně, podle parametrů na papíře se to nedá odhadnout). Člověk získá jízdně skvělý auto se kterým se bezvadně prokličkuje prahou, snadno zaparkuje a přitom na víkend vyjede s věškorou bagáží, koly v autě atd. A na německejch dálncích to můžete valit v klidu 180-200. A tuhle univerzálnost právě korejci nemaj. Z mýho pohledu tady jasná volba. :yes:
---------
Je yeti malý? Věci se maj trochu jinak - yeti je především krátký, a too ca 20 cm kratší. (což je zřejmé). což se projevuje pár litry ve velikosti kufru při normálním nastavení sedadel. podélně je výrazně víc místa v předu v yetim, na šířku v korejcích. vzadu je to podobné, rozdíly v mírách jsou ale menší než vpředu. čily pro 4 lidi je spíš prostornější a komfortnějsí yeti, 3 vzadu se líp usadí do korejců (asi, neseděl jsem v nich, v yetim v pěti v pohodě). Velikostí kufru při dvoumístné konfiguraci vyhrává yeti na celé čáře - o zhruba 400l !!! Je tedy vidět jak skvěle má vyřešen interiér a jakou výhodu poskytuje varioflex.
Naprostý souhlas. Design Yetiho je o třídu lepší než u ix35 a o čtyři třídy lepší než u Sportage. Kia s každým dalším modelem padá níž a níž. Nevím, kdo ten design dělá, ale pokud ho co nejdřív nevyhodí, tak to nezachrání ani 15 letá záruka.
Dizajnom ma navrch v com preboha? ved proti tymto dvom vyzera ako chudobny brat... Podobne to vidi aj verejnost ked IX35 alebo Sportage stretnem za den aj 10, ale yetiho tak raz za mesiac.
Aj ked je Yeti najkrajsi model skody, dizajnovo sa na IX35 alebo Sportage nechyta. Yeti, nieje skaredy, je to taky lepsi priemer, ale IX35 vyzera o dost lepsie a Sportage este o triedu lepsie ako IX35 ;-)
Zdravím, nějak nerozumím tomu porovnávání maximální rychlosti vůči výkonu. Není tam mezi motorem a koly ještě převodovka? Není to spíš její úkol. Klucí, zpět do školy!!!
Design je věcí každého, ale nějaký důvod asi ty ceny co pobrala Sportage mít budou.
Jinak myslím, že redakce srovnává nesrovnatelné, oba korejci patří rozhodně do větších S(C)UV než "jetík". Yeti je uvnitř opravdu malé auto, asi jako Fábie. Ostatně podvozková platforma je ze stejné rodiny. Velikostí sem patří spíše xjedničkový bavorák, tiguan, atx od mitsu, nebo jak se to jmenuje atp.
Je to stejné jako když ve statistikách srovnávají Oktávii s Pasátem a Superb s A6. Chápu, že Škoda je domácí, ale .... .
pěkný víkend
přesně mezi Yeti Sportage a IX35 jsem se loni v léte rozhodoval a na konec to dopadlo trochu jinak... zvýšený podvozek až tolik nepotřebuji v rodině máme i santa fé 2x IX20 1x takže zaujatý na korejce nejsem nakonec to vyhrál Seat Altea XL 4x4 po 8 měsících 20000 km naprostá spokojenost.... tvrdé plasty nevadí, jízdní vlastnosti super, výbava splňuje požadavky, prostoru dostatek, kufr akorát.....
Pokiaľ nepreferuješ priestor (Yeti je podľa môjho názoru vo vnútri žalostne úzky) a nepôjdeš s tým do terénu (už viackrát bola kritizovaná nižšia tuhosť karosérie v krútení), tak prečo nie? Do mesta je určite šikovnejší ako oponenti. Ale pokiaľ by som potreboval SUV, určite by som ich vyskúšal viac, kým by som sa rozhodol.
Jasne, vplyv má priebeh momentu, ale aj sprevodovanie, hmotnosť auta, čelná plocha, aerodynamika, mechanické odpory, pneumatiky, a ďalšie a ďalšie aspekt. Ktovie, čo by s Yetim spravil motor 1.6 GDI z Kie... To by bolo najreálnejšie porovnanie, nie?
Tiež jeden aspekt. Prečo o tom nie je nič v článku?
Celkovo vzaté, tie autá porovnať medzi sebou chce asi viac snahy a práce, ako obetovali autori tohto zrovnania. Celkovo je článok o ničom, čo si v ňom prečítaš, si si ľahko mohol nájsť na nete sám za celkom krátky čas. A možno by si zistil aj viac. Zmontovať dokopy pár fotiek a pridať pár porovnaní výbavy a opísať technické údaje to tabuliek, tomu hovorím bezduché vypĺňanie priestoru, nie hodnotný článok.
Už som sa tu vyjadril, že úroveň servera ide podľa môjho náhľadu dole, a asi nie som sám, čo si to všíma. Pozri, koľko ľudí sem už prakticky nechodí, a pritom tu bývali denne. Prečo asi?
Nebyť sem-tam zaujímavej diskusie, tiež tu nie som. Dobrých článkov začína byť ako šafranu.
tak ako pise dietmar...jednoznacne by bol pre urcitych diskuterov najodpornejsim autom na nasich cestach...
ale je to skoda a vychvalme ju :-!
nehovoriac o tom, ze yeti je z tejto trojice najuzsim, najkratsim a v neposlednom rade najdrahsim (a to je domaca znacka) autom, ktore po sklopeni sedadiel nema rovnu plochu kufra (ahaaa, tie sedadla sa daju vybrat) no to je vyhoda ako hrom! ked budes mat napratany kufor a cestou spät nebudes moct nalozit spolujazdcov...
a k tomu mame dalsi vyhodny bonus yetiho___2 rocna zaruka! nj__je to viac ako 5 ci 7 :-)
argumenty nektorych jedincov su uplne mimo...
Tak jsem si dal tu práci a porovnal parametry motorizací ve srovnávaných autech:
Yeti 1.2 TSI 77 kW: 0-100 11.8 s, vmax = 175 km/h
Sportage 1.6 GDI 99 kW : 0-100 11.1, vmax = 178 km/h
Je fakt že Sportage je větší auto (větší čelní plocha), na druhou stranu bych se vsadil, že Yeti má horší součinitel aerodynamického odporu (viz boční profil) --> tipoval bych srovnatelné jízdní odpory.
Shrnuto podtrženo - v korejský kW se nerovná evropskému kW
Kórea má odvahu. Ale má na ňu dôvod. Že niekto nechce nejaký prvok výbavy nie je smerodajné, alebo je snáď prednosť, ak treba priplácať za niečo, čo má iný v cene?
Porovnávať treba porovnateľné. O výbavu vyššie je to inak, zase Yeti má vo výbave niečo navyše.
Sice bych si z té trojice vybírat nechtěl, ale od kamaráda/mechanika jsem slyšel na Yetiho samou chválu. Měli jsme Santa Fe, což o to, jezdila, ale nelíbilo se mi zpracování a věčné téma plasty. Určitě kvalita korejců stoupá, ale když vidím Yetiho třeba v červené, tak se mi líbí.
Seděl jsem v nich ;-) Je pravda, že Yeti je vpředu cca o 10 cm užší, což je fakt hodně, podélný prostor vzadu je u Yetiho menší to tutéž hodnotu. Ve všech jsem si ale s klidem sedl sám za sebe a při běžném obsazení, tedy 4 lidé max mají všichni podobný prostor. To, co píšu vztahuji k určení těchto aut z mého pohledu (tedy jak jsem tu již psal několikrát auto do města pro ženy, případně na lyže)
Spiš se podívej na svojí objektivitu, je jasně vidět že nesnášíš škodovku........a s těmi investicemi si docela zandal (dal si o sobe vedet, ze nejsi v poradku), ja osobne si myslim, že yeti je trefa do černého a škodovce se rozhodně ty investice vrátí..........vozidlo pod uroven Dusteru - to si jel bud v kadibudce nebo si dement.... ;-)
Kia je třeba velmi drahá i s Cedníkem, stačí se podívat na ceny Golfu, u Meganu není ani o čem mluvit. Chvilku šli s cenama pod úroveň, teď se pomalu začíná vydělávat na pověsti levných aut.
Zapomínáš na jednu důležitou věc. Jsou lidé (a je jich hodně), kteří na okenní airbagy nebo el. ovládání oken vzadu kašlou. Takže nakonec je i s 1.4TSI pro mnoho potenciálních kupců cena úplně stejná. Pro Koreu hodně odvážný krok.
Kdy mi je převedeš? >:D Podle mě je totiž nejhezčí Sportage/nejošklivější ix35, překvapila mě cena korejců - prakticky totožná s Yetim, tedy dost vysoká. Kia pro mě ale nabízí nejzajímavější kombinaci, škoda jen toho hyperplastového interiéru typického pro Kiu a nedostupnost dynamičtějšího motoru (Yeti s 1,8 TSI zvládne mnohem větší divadlo, než Sportage s 2,0 CVVT), což ale není nejdůležitější (jak jsem psal výše u auta pro ženy do města, případně na lyže)
Neporovnávaj ceny, porovnávaj autá. Rozdiely v cenách nie sú nijak markantné, iba sú v opačnom garde, akoby som čakal. Najmenšie a najslabšie auto stojí najviac.
Kórejcov už nemožno brať ako outsiderov z východu, medzi európskymi modelmi sú už rovnocennými súpermi. Alebo máš pocit, že vo všetkých testoch sú kórejské autá zásadne na chvoste ako pre 20 rokmi?
Yeti je menší to je fakt. Kia vyzerá ako tank, samé plechy, žiadne sklo a vo vnútri to nie je žiadna výhra. Sedel som v nej na autosalóne a bola tam nakonfigurovaná maximálna výbava aj s príplatkami za vyše 30 tisíc eur a pripadal som si ako v aute s polovičnou hodnotou. Tvrdota nielen na palubke (až tak mi nevadí), ale aj výplne dverí a cit na detaily mi chýbal.
Najviac mi však na kórejských autách vadí tvrdý podvozok a žiadna spätná väzba od kolies. S i30 to nejako dojazdím ...
Zaznamenali pokrok, ale s pribudajúcimi modelmi (ix20, i40) sa podvozok akosi nelepší. Je to stále to isté, tvrdota a na naše cesty takmer nepoužiteľné. Vytrasie z Vás aj dušu (či je to i10,20,30,40,ix20,ix35). To by malo byť prioritou Kórejcov. Konečne naladiť podvozok. Nájsť kompromis medzi nemeckou a francúzskou produkciou.
Kórejci doteraz bodovali cenou a zárukou a kupujúci boli ochotní odpustiť niektoré lapsusy. Dnes už cenou nekonkurujú, tak by mohli pridať v kvalite, technike, ak chcú presvedčiť záujemcu o kúpu auta. Či zasa to zamaskujú do záruky ? Iste, tá je bezkonkurenčná, musí sa uznať.
Rozhodne treba nechať, že Yeti je veľmi pekné auto. Ani trochu (zvonka) nectí hodnoty VW, je to svojský, zaujímavý voz s jasným štýlom a výrazným rukopisom.
Jeho chybou v tomto porovnaní je, že je voči oponentom ten menší. A dosť znateľne. Ale dizajnom exteriéru má navrch voči obom.
V interiéri sa karta obracia, Yeti nezaprie gény VW a to je mu na škodu. Kvalita, ergonómia snáď OK, ale tie tvary....bez iskry a bez nápadu.
To, že je Yeti o dosť menší, je dosť podstatné. Myslím, že veľkú skupinu zákazníkov nemá s uvedenými Kórejcami vôbec spoločnú.
V benzínoch má Yeti dosť veľký výkonový deficit, mali porovnávať radšej 1.4 TSI. Aj ten má ešte voči 1.6 GDI deficit -9 kW. A tam by bol cenový rozdiel väčší v prospech konkurencie. Vo výbave Fresh I stojí 451.900,-Kč. Plus 15.000,- za okenné airbagy a zadné elektrické okná.
Spolu 465.900,-Kč
Kia Sportage................... 454.980,-Kč
Hyundai ix30 409.900,-Kč + 30.000,-Kč za klímu, spolu 439.900,-Kč.
Neviem ako komu, mne pripadá, že Yeti je v rámci benzínov najdrahší.
Neviem,čo myslíš do vlastních korejských řad??? Ale ja som poukazoval na jednoduché sklopenie operadiel a vytvoriť rovinu,bez nutnosti skladania napr.opierok hláv.
Bobe, nikdy si neodpustíš kopnúť do Kórejcov, že ? Dlhšia záruka je na škodu ? Pre nás zákazníkov je 5 či 7 ročná záruka lepšia ako 2, či ? Servisné prehliadky nie sú až takou záťažou, či chceš servisovať 2 ročné auto niekde "na kolene" ?
S mojim približovadlom plánujem chodiť do autorizovaného servisu aj po skončení záruky.
Pravdou je, že Kórejci už cenou nekonkurujú ako v minulosti. Sú etablovaní na európskom trhu a tomu odpovedá aj cenová politika. Napr. ako passat v USA.
S vyššou cenou kie, hyundaiu nesúhlasím, pretože image značky je ešte stále na minime a bude ešte veľmi dlho trvať, kým sa potenciálny zákazník rozhodujúci sa medzi passatom a i40, rozhodne pre hyundai. Dnes má jasnú voľbu.
Keby som kupoval SUV, tak z tejto trojice by som vybral yetiho. Dal som mu aj hlas. Celkovo vyzerá najkomplexnejšie a hlavne vďaka preskleniu je z auta oproti konkurencii vidieť všetkými smermi.
Já ne, ale záleží na vkusu každého soudruha že ;-) tedy moje pořadí: 1.Yeti (neurazí nenadchne) 2. ix35 (žádný zázrak, ale pořád ještě koukatelné) 3. Sportage (humus, rozšklebená přední tlama o velikosti jak když dám 2 normální na sebe, boční ponton alá panzerwagen, vzadu pro změnu opět hromada plechu + obří zadní lampy, které si stejně musí vypomáhat dalším světlem v nárazníku - řešení jak obludná Q7)
Střílíš do vlastních korejských řad, hochu. Zapracovat musí především korejci, po sklopení zadních sedadel nemáš k dispozici rovnou plochu. Zatímco Škoda nabízí systém Varioflex - sedadla jsou polohovatelná, sklopná a jednotlivě vyjímatelná, tak korejec nabízí pouze sklápění opěradel...
Yeti má řešení zadních sedadel jako Roomster, tedy sedadla lze dále odklopit, nebo vyjmout úplně. Navíc lze vytvořit 4 místný interiér s velkorysým prostorem pro cestující ;-)
To je na jednu stranu pravda, na stranu druhou máš v papírech po ukončené dvouleté záruce kilometry, kdy se má co měnit. Jinak řečeno spolehlivost jakéhokoli stroje je postavena na pravidelné údržbě. Když je záruka delší, tak udržovat musíš.
Yeti je o dost menší, to je pravda. Délkově cca 20 cm, ale zaměřením jsou myslím srovnatelné. Je to hlavně auto do města pro ženy :-) ..se 4x4 dejme tomu ještě tak zajet si na lyže s pocitem 4x4 :-)
To nejspíše nikoho, ale jak píše "Kobyla", je třeba brát do úvahy velikost auta. Z toho pohledu by se tihle Korejci/Slováci měli porovnávat spíše s Tiguanem a tam už by to s cenou dopadlo jednoznačně.
Korejské designové perverzity nejsou vůbec laciné, ale je pravdou, že v ceně máte záruku až do důchodu a pravidelnou kasírku na garančních prohlídkách každý rok, což tu cenu ještě dosti citelně zvýší. Ovšem mizerný řidič, kupec korejský vozíků, něco podobného do ceny nekalkuluje.
Už tady jeden podobný test byl myslím,že Škoda Y,Nissan Q,Suzuki Sx4 a další.Podle tohoto testu jasně vyznívá vše pro Korejce.Jsou podstatně větší za velice dobrý peníze a s motorem na naftu.I když nejsem příznivcem nafty,ale tady bych neváhal.Přeci je mám určitou averzi k motorům o objemu čtyř malých piv s turbem.Škoda má velký mínus v desingu,ale to je každýho věc.Jednoznačným vítězem je ix35. :-!
Neni o cem rozhodovat. Svezte se o pochopite rozdil mezi zatahem TDI 2.0 a papirove sice podobnymi, ale v praxi mnohem lenivejsimi korejskymi diesely, ktere zacinaji tahnout az pri 2200RPM.
Extravagantni design korejskych kreatur take moc nepotesi :no: