Během mezinárodní prezentace nového Audi Q3 půjčila automobilka novinářům také několik předsériových vozů s motorem z RS 3 Sportback. Tady jsou první dojmy.
Děkuju za pochvalu. U těch speciál edic (pohon jedné nápravy, či sportovní mutace), no dívejme se na věc pohledem kupců - obecně je konfigurace karoserií esuveček velmi přitažlivá, a to pro širokou šoférskou obec. A ta právě do sebe pojímá jak toho, kdo kupuje SUV klasiku, tedy dejme tomu tu čtyřkolku vybavenou do nepohody, tak toho, kdo má to esuvečko více na efekt než na činy... Tohle nehaním, mám velkorysý pohled. Koneckonců, domnívám se, že tyhle "úlety" můžeme vystopovat v každém originálním segmentu, viz nafta do Jaguaru, ale například i zadní křídlo na "rallye"-Thalii :-). Naštěstí to všechno je okraj, mnohem více je těch co se orientují.
OPRAVDU myslíte že s tou spotřebou gum je to jen "čirý nesmysl" a spekulace? :-)
NEpodezírám vás, že NEznáte RR Supercharged - a opradu je Audi Q3 nějak "zásadně" těžší než konkurenti? (to NEbýt dobrá vizitka "náskoku..."
Nu a co se vašeho "těžká a rychlá auta" týče - tedy "opotřebení pneu" - tady auta dle tříd NEdělíme ;-) , důkazem jest ono "audi A3RS versus "několikaNÁSOBNĚ těžší RR Supercharged" = rozhodně i JINÁ auta pneumatiky ve větším tempu "požírají", ale o jejich rozdělování do tříd jsem ještě NEslyšela :-)
PS: Já "obyčejnější" fotku prostě NEmám :-)
(po diskuzi s vámi jsem jí už málem vyměnila za jednu celkem "aktuální", ale .. asi jí tam ještě nechám - alespoň dokud nenajdu nějakou ála whitova babička ;-)
Pěkný den (a té VAŠí fotky se asi NEdočkám - já to TUŠILA" :-)
Předpokladem při diskusi o autech, chci-li srovnávat, je držet se srovnatelného, což usnadňuje dělení aut do tříd. Proto píšu-li o těžkém autě v debatě o Q3 mám logicky na mysli, že je těžké v rámci své třídy. Podezírat mě z toho, že bych netušil nic o existenci třítunových aut, je úsměvné, ale jaksi poplatné způsobu vedení diskusí z tvé strany.
Také to nic nemění na faktu, že spekulovat o "spotřebě" gum u malého SUV na základě testu HH, byť mají stejný technický základ je nesmysl, a to hlavně kvůli naprosto jinému způsobu jejich používání.
Co se krásky týká, já jsem tě nenutil si fotku do profilu dávat, jsi-li s tím, co na ní je spokojena, je ti přáno. ;-)
Ok - budeme tedy diskutovat "po vašem" :-)
1) jestli jste text (test) pochopil jako že Audi RS3 žere gumy jako šílené JEN (a pouze) při jízdě na okruhu - doporučuji nějaký letní kurz němčiny ;-)
2) mám pocit, že trochu "násilím" NEchcete vnímat realitu? :-)
jestli to (vy) chcete vidět TAK, že zatímco RS3 pneu baští s podobným apetitiem jako motor W12 benzín a jeho těžší verze s vyšším těžištěm Q3RS ne - je to VAŠE vidění světa a vnímání reality (ale pozor, někdo by to snad mohl nazvat i blábolem ;-)
3) RR Supercharged jsem zmínila jako příklad TĚŽKÉHO a rychlého auta (což jsou VAŠE slova) - kterým je daleko spíš než stále jen SUV na platformě GOLFu (Q3RS je vůz se zvýšeným těžištěm na podvozku nižší střední třídy o celkové hmotnosti vozu STŘEDNí třídy - ok? :-)
TĚŽKÝ vůz je Land Rover Discovery, Range Rover popř. Maybach, Bentley Mulsanne apod.
4) děkuji (ještě jednou) za tu "krásku" - ale vyrazit na Ukrainu na poznávací výlet za tamními blondýnkami opravdu NEplánuji (to nechám na vás - možná bych sem mohla dát nějaké jiné foto - třeba WHITELABELova babička se mi líbí MOC :yes:;-)
ukažte vy své PRAVÉ foto - také si "tipnu" :-)
PS: Myslím že PEROXIDové barvy se už docela dost let NEpoužívají (tedy nevím jak na Ukraině ;-)
Pěkný den :-)
Hm, srovnávat to, jak při prasení na okruhu žere gumy HH nižší střední oproti RR supercharged, to chce skutečně "odborný" přístup. Ale ty máš jistě patřičná data od RR ze stejného okruhu i s mírou opotřebení gum Range při jízdě na čas. >:D Pro mě je to tak nesmyslná představa, že podobnou argumentaci prostě blábolem nazvat musím.
Q3 RS je jistě konstrukčně dost shodné s RS3, jenže je to úplně jinak zaměřené auto, stejně jako ten RR supercharged ho nikdo po okruhu prohánět nebude. Bude to egozdvihač pro jízdu v levém pruhu německých dálnic, který s danou motorizací potrápí lecos. Dovolím si předpokládat, že opotřebení jeho gum bude vzhledem k váze jen o pár kilo vyšší než u varianty Q3 2,0tsi s touto naprosto srovnatelné, a tím pádem nejspíš srovnatelné i s celou modelovou řadou Q3.
A pokud jde o tu Ukrajinu, ano, byl jsem tam vícekrát, a také proto jsem tě už při tvém původním entrée do zdejších diskusí (po zhlédnutí fotky v profilu) nazval "ukrajinskou kráskou". Pokud tomu nerozumíš, doporučuji na Ukrajinu vyrazit, z hojného výskytu podobně nevkusně namaskovaných a peroxidově blonďatých "sester" jistě pochopíš, proč jsem tento výraz použil. ;-)
A "h(e)le" :-) - můj "oblíbený ukrajinec" ZNÁ a VÍ! ;-)
PS: Je vám (nám) tedy JASNÉ, že vůz na STEJNÉM podvozku se STEJNÝM motorem (jen trochu vyšším těžištěm) - vím že to je maličko zjednodušené, ale opravdu jen MALIČKO :-) - bude pneumatiky požírat ... (doplňte sám - já myslím že NElze počítat že MÉNĚ ;-)
PPS: Ano "můj oř" váží cca STEJNĚ (ale na pneumatiky je HODNÝ - byť ty přední dostávají díky rozložení hmotnosti a pohonu JEN předních kol zabrat VÍCE, tak celkově vydrží - Citroën na tak důležité věci jako jsou pneu NEšetří a používá "drahé" MICHELINky, s rychlostním indexem Y - dokonce spíše NADprůměrně
Jsem RÁDA že jsme "se dohodli" nebo alespoň "si rozumíme" - MNE osobně toto auto "do extáze" NEuvádí (uvidíme jaké časem budou praktické testy), "trochuextázi" by možná zajistil ten motor ;-)
"Ano - tento podvozek to DĚLÁ" ále prd, přečetla sis test RS3ky v Autobildu a teď to aplikuješ na Q3, faktem je, že o tomto autě nevíš nic, stejně jako kdokoliv jiný. A ano, Q3 RS je těžké auto, je to nižší střední a váží necelých 1700 kg. To je váha, která bývá vytýkána i autům o třídu výše, jak sama jistě víš, páč se to týká třeba zrovna tvého citroeního oře.
Vidím to PODOBNĚ (za "návrat" už KDYSi "zajímavého-povedeného-sympatického" pětiválce si audi zaslouží POCHVALU :yes::-)
PS: Zbytek vozu asi NEbude lepší než Q5 = svět by se bez tohoto modelu spíše NEzhroutil ;-)
BLESKu či AHA bych se ani přes rukavici NEdotkla (o jejich "odbornosti" evidentně víte VÍCE než já ;-)
PS: Chápu že jste (s DINARem) "duševwně" spřízněni, ale JEHO bych se (na vašem místě) věru NEzastávala... 8-s
PPS: A hlavně: s tímhle podvozkem je to FAKT (což ale VY - narozdíl od něj - nejspíš VÍTE >:-[]
Ano - tento podvozek to DĚLÁ (stačí číst občas i něco jiného Blesk ;-)
DĚKUJi za tu krásku - ale z ukrainy opravdu NEjsem (vy ano?) dokonce jsem tam nikdy ani nebyla - ale popravdě, NEchybí mi to :-)
PS: Když už jste (2x v jedné větě) použil slovo "blábol" - tak myslím že LÉPE by k tomuto slovu pasovalo třeba že "Audi Q3 je těžké auto" (KDO něco takového může napsat, že? ;-)
Pěkný den (tam u vás na Ukraině? :-)
Jen se ti snažím vysvětlit, že argumentace googlem je v mnoha ohledech na nic, a pokud jde o jazyk, pak bohužel velmi často, texty na netu i oficiální (úřední texty, celostátní media) hýří jazykovými paskvily, není problém číst denně o tom, že se katastrofa stala "díky" něčemu místo "kvůli" něčemu, že je něco NEJideálnější, ačkoliv stupňovat něco ce je ideální, tedy pro svůj účel dokonalé, je nesmysl, nebo, že někdo něco odhaduje na "řádově" 2521 kusů. To jen, co mě rychle napadlo, každopádně tyhle výrazy se v řeči zabydlely a přestože jsou chybné, najdeš je na netu všude. Podobně došlo i na zmíněnou řecnickou, rétorickou otázku, otázku kladenou při projevu (psaném nebo mluveném), jejíž významovým zmatením s výrazem básnická licence, nadsázka, fabulace, došlo až do vzniku spojení básnická otázka, což je principielní nesmysl. Ale je možné, že ve slovenštině to neřešíte, pak o.k., básníku.
a ty si nejaky slovensky jazykovedec alebo co? A co je na referatoch? To povazujes wiki a referaty za nieco kde su klamstva popisane? Po slovensky som ti to uz vysvetlil. Ako je to spravne po cesky ma nezaujima a nehodlam to tu na fore o autach rozoberat.
No, to je přesně ono, google, odkazy na wiki, dětské školní referáty... pak to s jazykem vypadá, jak vypadá. Zkus nějaký seriozní výkladový slovník, výraz básnická otázka nenajdeš.
tak Vážení přátelé - zatím jen poeticky teoretizujeme, někteří na základě zkušeností, někteří na základě dojmů(které se občas zaměňují s pojmy) a někteří jen proto, že je to baví, což je základ zájmové lidské činnosti - zábava..... A zábava je to, co tato Audi nabídne svým řidičům. Nemám důvod nevěřit tomu, že motor a spojení s DSG - ať již se tomu bude říkat jakkoliv, plus Haldex - no jo no - co už naděláme, když elektronika je snad i v zubní pastě - neposkytne vrcholné jízdní zážitky. Povšimněte si prosím pojmu vrcholné - ne špičkové - ty ponechme jiným strojům, případně ústrojím..... Také nemám obavu o to, že by první majitelé tohoto stroje, byly nespokojeni s kvalitou. Vzhledem k ceně si tento vůz pořídí lidé, kteří odjezdí svých 60-80tisíc a auto půjde do světa..... Proč tak málo - protože je to divoká kabelka na nákupy pro milenku či modelku s Véčkem jako kreditní kartou, nebo vůz pro zlatou mládež nebo vůz pro někoho, kdo si chce "zařádit" a nebude s tím jezdit Praha - Hamburk každý týden - na to bude mít W12.. Plakat budou Ti, kteří do toho pak budou lít olej z Tesca a servisovat to nad jámou v bývalém JZD s pocitem, že udělali dobře(hyperbola).
Tohle auto je z rodu dravců a tak se bude na silnici chovat - vypadá dobře - nemám důvod se domnívat, že bude jezdit špatně.
Ad srovnání s X1 - preferuji design BMW - tudíž v otázce - byl-li bych vyhrál v britské loterii - půjdu po X1 - proč - protože je to zkrátka má preference - a na tu mám přece nárok - Vrtule má svůj design, kterého se drží a doufám, že držet bude. Ale nutno uznat, že tímto dravečkem udělala Audi zase pořádný krok dopředu.......... Zbývá jen řečnická otázka - Kde je Mercedes?
Tak jako chvalospěv jako obvykle slušná práce. Hlavně ta závěrečná pasáž o autech pro horolezce, pro šoféry a o milovnících gumových medvídků :-) ... Pokud se budu držet tvého příspěvku, tak Q3 s tímto (mimochodem špičkovým) motorem, je pro ty, co "tahaj z láhve chivasu". Jenže nikoli "poslední kapku jantarový naděje". Tohle auto uspokojí mnohem snadněji ego "závodníka v SUV", než choutky "nadrženého šoféra".
Na tuto třídu aut mám již delší dobu ustálený názor a to nikoli negativní, ikdyž několik nesmyslností tu je. Třeba dluho jsem nemohl pochopit, jaký má smysl SUV s předním pohonem (už chápu, je to levnější - a cena "od" se pak v katalogu hezky vyjímá). Stejně mi uniká smysl tzv. sportovních verzí SUV.... Jenže je pravdou, že se ta auta prodávaj, takže mi to asi opravdu jen uniká :-)
jj pre teba je basnik take individuum ako gti, necudujem sa teda tvojmu pokrivenemu uvazovaniu. Ako jeho pravy obhajca mas na to pravo, vrana k vrane sada >:D
Výraz "básnická otázka" je nesmysl, neexistuje! Zapiš si to za uši. Otázka, na kterou se nečeká odpověď, je otázka řečnická, slovensky "rečnícka", abys to pochopil i ty. ;-)
Básnická může být např. "licence", ale to má zase naprosto jiný význam.
RS verze je to jediný, co Q3 dává smysl...bez aut tohoto typu by se jinak automobilová veřejnost určitě obešla. Jako přivýdělek pro automobilku to ale beru.
Velký plus za pětiválec :yes: Až ho člověk uslyší projíždět okolo, aspoň bude důvod se za ním otočit.
Blábol blábolem nevytlučeš, audi nechalo pár novinářů projet prakticky prototypem Q3ky, u kterého není ani jisté, že se bude seriově vyrábět a naše ukrajinská kráska už ví, že "žere" gumy víc než RR supercharged. >:D
(Já) "zapisuji"' :-)
PS: Popravdě očekávám "slušné" prodeje (u A1 asi ne - ty možná "navždy" zůstanou takové jaké jsou, ale..) tohle se prodávat spíše BUDE :yes::-)
Jasně, přední nárazník je to co bije do vočí. Vezmu-li však karoserii komplexně, pak i tak mi ta ixjednička nějak neleze pod kůži. Člověk se podívá z jakéhokoliv úhlu na novou pětku a doslova ho ta krása uzemní. V modelovém portfoliu BMW prostě není X1 to co automobilku zdobí.
Mně osobně se zdá, že Audi Q3 je velmi povedené auto. Neznalce by vůbec nenapadlo, že je to auto příbuzné s Tiguanem. Interiér jako vždy, perfektní! A tento model RS se mi zdá sice jako auto, které nedává smysl, ale i jako auto, které musí být opravdu super. >:D Takže vlasně jako auto, které smysl dává... :-) Teď už by to chtělo mít ho jenom v garáži, musí to "bejt" prostě peklo! :yes:
"Audi je (dle vás) prostě šunka"?!? Nu MNĚ se třeba MOC líbí ten motor :yes:;-)
Ano "těžká a rychlá" auta dávají gumám zabrat - ale Audi RS3 (jsme stále na platformě NIŽŠí střední třídy/Golfklasse!) NENí zrovna "velké těžké" auto - a pneumatiky papá dokonce RYCHLEJi než "pojízdný autobus na vzduchovém polštáři", neboli "NEJVÝKONNĚJŠí LUXUSNí VOZIDLO NA SVĚTĚ" (to ne já - to je z jejich reklamy :-) ) opravdu těžký a současně rychlý Range Rover V8 5.0 Supercharged s 510 koníky a 625 newtonmetříky ;-)
Myslím že upozornění na SKUTEČNOST že tento podvozek při vyšším zatížení (v tomto případě velmi povedeným motorem) MÁ tendence "baštit" pneu skoro NEvídanou rychlostí JE "na místě" (tedy "je to OPRAVDU hodnotná poznámka" :-)
PS: Je to (vlastně) STEJNÉ jako ve formuli - pneumatikám dávají "zabrat" VŠECHNY monoposty, ale některé (i o dost) VÍCe (to je/takové je Audi RS3 ;-)
Přesně tak! Dlouhá kapota která je téměř rovnoběžná se zemí, minimální přední převis a celkově přísně klínovitá linie se zakončením kabiny pro cestující tzv. hákem v okénku zadních dveří... To je BMW! Dnes se bohužel vlivem přísných požadavků na ochranu chodců přední převis prodlužuje a kapota motoru je u většiny modelů víc zvedlá, než by bylo po designové stránce pro BMW zdrávo. ;-\
Na X1 nic disproporčního není, má proporce typické pro bmw, dlouhá kapota, kabina vzadu. Designově nezvládnutý je přední nárazník, dobře vypadá empaketový.
Vidím to jinak, X1 jako nejméně povedený model z X serie od BMW a Q3 naopak (aspoň designově rozhodně) nejpovedenější Qéčko od Audi.
Zrovna na disproporčně "nakopnuté" X1 rozhodně žádný odkaz odvěkých tradic BMW nevidím, leda, že by to byla netaktní narážka na lidové počátky vozů BMW s modelem Dixi ...
[odkaz] :-)
V textu vám (všem) chybí DŮLEŽITÁ zmínka, že Q RS3 (v reálu) znamená, že "Královna co RaSuje pneumatiky cca 3x rychleji" - než ostatní/by mělo být ;-)
PS: To je akové malé interní TAJEMSTVí :-)
Sice pěkná marketingová slohovka,ale jinak nejde souhlasit prakticky s ničím... Q3 je podle mě jen méně praktický Tiguan pro lidi,co si potrpí na image. Bohužel nemohu ani říct, že by byla kvalitněji udělaná,nebo měla lepší jízdní vlastnosti. Spíš naopak...
A s X1 bych to vůbec nesrovnával :-) Q3 je typické Audi-tak nějak auto bez charakteru,i když s image drahého auta...
X1 charakter podle mě určitě má a mně osobně přijde jako jedno z nejhezčích současných BMW s designem hodným odvěkých tradic Bayerische Motoren Werke... :-!
Ještě než tu garážoví mravokárci, armáda silniční spásy, ochránci střevlíků a žab, a podobná zelenooká monstra rozehrají partii uměřené spotřeby, uměřeného výkonu a uměřeného života, napišme si to hlavní - Q3 je zcela dokonalej draveček pro tuhle zcela nedokonalou dobu.
Co cenit především? No především to, že Q3 je zcela přirozená, svá, autentická, se silnou genetickou kotvou, prostě, a zde si napišme napřímo - i v prémii platí "padni komu padni" - prostě na rozdíl od BMW X1 je Q3 přesně a výhradně autem segmentového snu.
AUDI umí, hodně umí, potvrzuje to ostatně i horní článek. Audi umí zaujmout, tohle nejsou diodové hrátky na tři, tohle nejsou kol(e)osální liftingy, tohle je přesně namixovaný koktejl dravosti, stylu, uvěřitelnosti a síly. Auto pro ty, jimž cílem je jízda sama...
Lajna přitažlivosti je tedy dnes jasná - začíná to Countrymanem, pokračuje přes Yetiho, následuje (super)mainstreamový TIGI a sa-moz-řej-mě prémiová Q3, AUDI Q3. Tadyhle někde se hledej. Až se najdeš, tvá garáž se ti odmění. Ostatně, pokud to, co ti v dlouhým táhlým škube v rozkroku, nejsou vyhřezlý hemeroidy, víš o čem píšu. Jsou auta pro táty hub, pro antoušky, pro horolezce na svých vlastních životních klouzačkách, jsou ovšem i auta pro šoféry, pro ty s hlubokou duší, lehce zjizveným srdcem, s hlubokou pokorou a s pravým kopytem ďábla. Někdo holt má rád gumové medvídky, jinej zas nad ránem tahá z láhve chivasu poslední kapku jantarový naděje. Teď už jde jenom o to, jak dlouho chceš ještě tykat těm gumovejm medvídkům...