Ekonomika

Zpět na článek

Na některých silnicích 1. třídy má platit nový limit 110 km/h

238 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, a je tam pěkný zámek Sychrov 😄
Klaudius
Možno. Nespoliehal by som sa na to. Ak tolerujú, asi ľuďom veria, a ak veria, asi majú prečo. Ak sa v našich podmienkach bude tolerovať + 20 km/h, tak tí, čo dnes jazdia rýchlejšie o dvacku, budú potom jazdiť ešte rýchlejšie, možno o 40.
A okresky v Nemecku a tie naše by som radšej neporovnával...
Avatar - Andromeda
Andromeda
V těch místech se opravdu jezdí hezky a celkově se z Turnova na Liberec cestuje vozem v pohodě 😉
lukas13
K prvnímu odstavci - právě případy jako ta pneumatika + vyšší rychlost tu pravděpodobnost prostě zvyšují. Najet do ní v rychlosti o 30 vyšší rozhodovalo v tomto případě o tom zda havaruješ/nehavaruješ.
Ke druhému - ale statistika je o tom že paušalizuješ. Z hlediska tak velkého množství dat je celkem jedno jaký jsi ty konkrétně řidič. Ale zvýšení průměrné rychlosti vozidel na daném úseku prostě má vliv na pravděpodobnost vzniku nehody (jeden z důvodů opět viz. ta pneumatika). Něvěnování se řízení je samozřejmně další z vlivů, to ovšem neznamená že je jediný. Mimochodem já zase nemám rád paušalizování typu - já jedu sice rychle, ale dávám pozor, takže všichni ti šneci, co se určitě nevěnují řízení (hic!) jsou daleko nebezpečnější než já.

A mimochodem např. ve Francii či Belgii, tedy v zemích, kde jsou limity daleko více dodržovány, se mi jede daleko příjemněji a plynuleji než u nás, kde neustále musím hlídat dění za mnou a neustále zpomalovat a zrychlovat při předjížděcích manévrech. Jinými slovy, rychle jedoucí řidiči nám, kteří předpisy dodržují, otravují život. V té Francii či Belgii si o komkoli, kdo jede +/-160 myslí většina řidičů něco velmi neslušného.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no comment (to už maličko "přeháníte"/skoro "na pilu tlačíte" 😐
(i když na druhou stranu - sám sebe popisujete že klidně jedete dálnicí 30 km/h POD dovolený limit, reálnou spotřebu máte s odstupem POD normovanou - do které se většina lidí nemá nejmenší šanci "ani ve snu" dostat... tak asi(už) CHÁPU "váš pohled" na jízdu vozem.. 😄 A popravdě myslím že jsme "správně/vhodně" ke svému stylu zvolili/vybrali svůj vůz, resp. motorizaci ,-)
Ale stále jste (a to VÝRAZNĚ!) lepší, než takový Miloš Zeman který dění v Saudské Arabii okomentoval slovy: "Lze souhlasit se zákazem, aby ženy řídily auto" 8-s
PS: (Raději po)jedu na SALZBURG(er Festspiele - vážně 😉
PPS: Kolik že jste v noci potkal těch vozů mezi Waidhaus a Plzní...? 😄
1) + b) je opět v rozporu s [odkaz]
"- co se týče pravidel, jsem celkem "nudně" je dodržující"
2) Je to vidět 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1) nu ano JISTĚ: Po dálnici na Plzeň jedu
a) ve dne (tak max. 140 km/h)
b) v noci (tak max. 160 km/h) 😄
2) já to přiznám nikdy NE"studovala", beru to dle praxe (a nejvíc jezdím po A1 - a o A10 jsem to psala .. a přiznávám že když v noci jedu po A3 přes Regensburg na Linz tak ...
Já ale TAKÉ ŤUKám na tempomat "a je klid" (a NEženu se 😉
figurka
S tím souhlasím. A ano jsou situace, které nezvládne sebelepší řidič. Nejhorší jsou nenadálé situace (třeba ta prasklá pneumatika, kterou zmiňuješ) a v těchto případech je při vyšší rychlosti vyšší riziko většího průšvihu. S tím bez výhrad souhlasím. Z mého pohledu jsou ale situace/úseky, kdy lze jet rychleji (v rámci dnešních limitů) bez výrazného nárustu rizika zranění/smrti. Proto nevidím příliš velký problém ve zvýšení limitů (ne paušálně). Každý řidič si musí uvědomit, jak jet. Proto také pořád dokola opakuji, že klíčem ke zlepšení stavu těchto dní je zodpovědnost řidičů.
A musím se ohradit. Dle diskuze bych si nedovolil o nikom tvrdit, jen podle čísel, jestli zvyšuje sobě a ostatním riziko nehody. Snad nežiješ v tom, že když ti Kylie napíše, kolik jezdí, nebo já těch dálničních 160, že to držíme od nájezdu ke sjezdu. Je to jen číslo kolem kterého se, pokud to situace umožňuje, pohybuji. Nikdy jsi se mnou nejel, neviš, jak se za volantem chovám. To je právě ten paušální přístup (i třeba ze strany médií), který mi opravdu hodně vadí. Kdokoliv jede nad stanovený limit je nebezpečný. Sám určitě na silnici zažíváš případy, kdy někdo dodržuje limity, ale třeba se nevěnuje řízení, má obecně špatný odhad, nebo třeba jen "netuší" co se děje kolem a je to časovaná bomba na kolech.
1) 3.8. 22:21 jistá Kylie [odkaz]
2) Tempo v Rakousku: [odkaz]
Je tam "außer", tedy kromě A1 a A2.

Vzpomenu si - už jsem to párkrát tak jel, když jsem byl na stáži ve Stuttgartu. Ťuk na tempomat a je klid, nemusím se za každou cenu hnát, ikdyž zrovna nikdo nejede.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To opradu NEvím kdo (napsal že "to na dálnici přišlápne protože jí to připadá pomalu" 😉
Mluvím o KONKRÉTNí dálnici (asi jí spíš znáte?) kdy při jízdě ve dne (to si dávám tempomat tak max. 139 km/h) mne docela dost aut předjíždí (byť i přes den tam bývá spíš "slabší" provoz) a ano, v noci za téměř "nulového" provozu často (většinou) zrychlím třeba (až) na 160 km/h
K tomu Rakousku, nemýlím-li se, tak se MÝLÍTE 😄
(s omezením které uvádíte je to naopak - je JEN někde/na některých dálnicích, třeba konkrétně na "české letní cestě na Chorvatsko" A10 v okolí Tauern ... i jinde, ale to z hlavy opravdu NEvím. Jinak je docela rozšířené právě "proměnné" značení, včetně vámi uváděné A1 😉
A o tunelovém efektu - troufla bych si říci, že zde mám snad i NADprůměrné praktické zkušenosti a opravdu VÍM o čem mluvíte (a je to samozřejmě PRAVDA - viz můj příspěvek 13:24 včera
Já "severozápad(ní)" Bayern 😄
Já snad také trochu "umím jezdit" (mám automat 😉 ), nicméně POD normovanou spotřebu ve městě...
(popravdě měla jsem i auto - ještě v minulém tisíciletí - které bralo víceméně STÁLE STEJNĚ, nevím jestli na to měl vliv - dnes už snad ani nedělané - "čtvercový" motor (vám jistě NEtřeba vysvětlovat co to je 😄 ) nebo čím to bylo, ale spotřeba se "odlišovala" při jakékoliv jízdě (a to měl maximálku 220 km/h) snad nejvíce o litr..
Vzpomenete-li si a "vyjde-li to", tak až jednou někdy pojedete nocí z Německa po dálnici na Plzeň, napište jaké to bylo... (a jestli jste mezi Waidhaus a Plzní potkal 2 nebo 3 auta 😉
Pěkný den 😄
lukas13
Jsme na tom podobně - řídím o pár let déle, nájezdy o něco menší. Tvůj problém je v tom, že se na tuto problematiku díváš pouze ze svojí pozice šoféra. Pokud se podíváš na dopravu statisticky, zjistíš, že vážná nehoda je velmi řídký jev. Jako řidič se s něčím takový pravděpodobně nikdy nesetkáš. Nicméně i přes tuto řídkost na našich silnicích zemře +/- 800 lidí za rok. Pokud bychom jezdili jako ti němci, bude o 400 mrtvých ročně méně. Jsou situace (velmi vzácné), které prostě předvídat nelze. A rychlostní limity jsou kompromisem mezi požadavkem na rychlost a eliminaci těchto situací. Tím, že limity nedodržuješ, sám sobě výrazně zvyšuješ možnost, že se do nehody dostaneš. A buhužel tuto možnost sice méně, ale přesto zvyšuješ i ostatním.

Typický příklad (byl jsem pouze spolujezdec) - cca. před 7mi lety jsme ve 130 najeli na kus pneumatiky, která se rozletěla kamionu před námi. Bylo to tak rychlé, že prostě nešlo uhnout. Auto lítalo přes celou šířku dálnice, byli jsme metr od svodidel. Ve 160 jsme v nich. Ve statistice by přibyla číslovka 2. Já za tím číslem 400 vidím 400 lidí, kteří by mohli žít a proto chápu a přijímám výši rychlostních limitů. Ty vidíš patrně jen číslo. A znovu opakuji - jsou situace, které nezvládne sebelepší řidič.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad PS: Prosím mé "vykání" NEberte "zcela vážně" (a klidně mi "normálně" tykejte jak je zde "zvykem"). Jsem v tomto ohledu trochu "divná" (tak si toho PROSÍM NEvšímejte 😉
Je to samozřejmě subjektivní pocit (založený m.j. na přečtení "všeho možného" - také toho čtu "spousty" ... v mém případě opravdu DOSLOVA 😄
Mimochodem jak si VY vysvětlujete, dalo by se říci ZÁSADNí rozdíl v nehodovosti v Německu a česku například...?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
... no MOŽNÁ (asi) máte pravdu ... 😄
PS: S těmi kopci ale ano - "mibluji" jak ostatní NE"stíhají" 😉
Když jedete z Liberce na Prahu, tak ještě než se silnice "spojí/napojí" s tou od Turnova (myslím) tak se sjede do údolí a "trošičku klikatě" to tam vede údolím a pak "ostřejší" levá zatáčka a dloooouhý táááhlý kopec stále jen vzhůru ... a "závodníci" co z kopce či dole "na rovince" mne předjeli náhle "statisty" v "6ti-válcové" hře jsou.. 😄
PPS: Já náhodou byla svezena v "prázdném" Volvo kamionu (jen "boudička/tahač") a on až ŠOKující zrychlení měl... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ach, já bych mohla také přispět doslova NEpochopitelnými zážitky, ale myslím že "perspektivně" se to (nakonec) MUSí zlepšit, nebo spíše "znormálnit" 😄
PS: A určité "zklidnění" snad už opravdu cítím (s tím že opravdu STÁLE, resp. i NYNí narazíte na "super.... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu ano - pro vůz střední třídy je těch cca 160 km/h opravdu "akorát" (při vyšších rychlostech je přeci jen potřeba už vyššího soustředění (pro mne je to při vyšších resp. VYSOKÝCH rychlostech při mé váze/výšce ještě "o něco náročnější"..
než pro CHLAPa - tomu "síly" potřebné pro držení volantu asi "ani nepříjdou" 😉
(i PROTO volím na "běžné ježdění" Citroën C5 ... který tak trochu "jezdí sám" 😄
PS: (třeba příště) zkuste Citroën C5 s motorem 2.2 HDi (místo 150 koní budete mít 150 kW a hlavně "moc příjemný celek" = auto i MOTOR :yes: 😉
Magistr
Nic extrémního, kombík střední třídy, čtyřválcová nafta ca. 150 koní. Víceméně rival C5, o které jsem taky vážně uvažoval.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To ne. Já to spíš směřoval ke Kyliinu povídání o umírnění místních řidičů, jelikož mé zkušenosti posledních dvou let mluví spíš o opaku 😒
Nudně dodržující pravidla? A proč pak vedeme tuhle diskuzi? Kdo to psal, že to na dálnici přišlápne, protože jí to připadá pomalu? 😉

V rakousku nejde o proměnné značení. Tam je noční omezení dáno zákonem.

O tunelovém efektu? Ve výsledku to patrné není...

Bundesland? Berlin (západní), konkrétně Berlin-Buckow 😉 Strejc měl hnedka za zahradou onu betonovou zeď.

V noci jezdím na dálnici spíš těch 120.

Přepínání na šlapací pohyb to nepotřebuje. Prostě umim jezdit 😉 Taťka je ve městě s Ibizou tak litr-litr a půl pod normou. Dlouhodobý průměr litr nad? Musel bych mít asi furt plyn na podlaze, abych toho docílil...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V Německu?! A kde (alespoň Bundesland? 😄
- u mne tacho "přidává" jen cca 2-3 km
- v Rakousku jsem (dnes) více než v Německu (není to "absolutní" pravidlo, značení je "proměnné" 😉
- "tunelový efekt"? NEpsala jsem o něm náhodou dokonce v TÉTO diskuzi? 😄
- co se týče pravidel, jsem celkem "nudně" je dodržující - to že mne v Praze a okolí předjede kdejaká "plechovka" je prostě FAKT 😉
- půl, resp. 2 litry POD údajem výrobce?!? vzhledem k "absurdnosti" onoho evropského výpočtu průměrných spotřeb ... VĚŘÍM že jezdíte noční prázdnou dálnicí 100 km/h (já mám /dlouhodobý/ průměr cca litr NAD - což mi příjde celkem "normální"...
- ve městě 2 litry POD údajem výrobce?!? To tam máte "přepínání" na šlapací pohyb? 😄
(ne vážně - právě "poskakováním" po městě se mi průměr VŽDY zhorší... 😐
Víš, já jsem z části vyrůstal v západním Německu. Nemám vůbec žádný problém s respektováním daných pravidel a jsem hrozně rád, že to češství (rozuměj "pravidla jsou od toho, aby se porušovala") ve mě není ani trochu zakořeněno. Pocit, že jedu pomalu? Ano, znám, ale problém s tím nemám. Od toho tam ten tempomat je, abych se nemusel furt překonávat. Odměnou mi budiž velmi nízká spotřeba paliva - ve městě dva litry pod údajem výrobce, mimo město cca půl litru pod údajem. Nedivim se, že češí řvou, že se nedá dosáhnout deklarovaných spotřeb - když jedu předpisově (což znamená tacho +5 až +10 podle rychlosti), tak se mi furt někdo tlačí na zadek a při nejbližší možné příležitosti mě předjede. Kolikrát ani na tu příležitost nečeká a vezme to přes plnou nebo odstavným pruhem...

Bixenony důvěrně znám. Je to opravdu dobré, ale na 160 kmh to rozhodně parametry nestačí 😉 Asi ti nic neřiká tunelový efekt (nemám na mysli částicovou fyziku) - s navyšováním rychlosti se zužuje efektivní zorné pole řidiče. V noci je tento jev výraznější a objevují se omezení daná reakcemi zornice na světelné podmínky.
Např. v takovém Rakousku je v noci (22:00 - 5:00) na dálnicích rychlost omezena na nejvýše 110 kmh (s výjimkou dálnic A1 Salzburg-Wien a A2 Wien-Villach).

Čím jezdím? stačí rozkliknout můj profil, tam je všechno 😉
figurka
Vychovávat řidiče ( i pomocí tvrdých trestů ) k větší zodpovědnosti za své jednání. V tomhle se mi líbí dalničně neomezené DE. Široká veřejnost příliš netuší, že v DE je sice neomezená rychlost, ale 130 je doporučená. V momentě, kdy jsi zapleten v nehodě a je prokázáno, že jsi jel více než 130 začínají se objevovat celkem nepříjemné otázky a to jak ze strany policie, tak ze strany pojišťoven, které likvidují škodu.
Nejsem utopista a vím, že toto nelze změnit přes noc, ale když vidím zadání práce policie, aby jejich práce na silnicích přinášela jen finanční výsledky, tak se jen tak nic nezmění. A můžeme mít limity a omezení jaká chceme.
figurka
Díky. Od toho je diskuze 😉 . Já i celkem chápu tvůj pohled, jen na základě zkušeností nejsem ochoten se s ním ztotožnit.
Řídím 13 let. Kolik km jsem najel opravdu netuším. V současnosti jezdím mezi 40 a 50 tis. ročně a to i v zahraničí (nejvíce DE a Itálie). Co se týká řízení u nás jezdím tak, aby když budu změřen, měl to "za málo". Tzn. mimo obce hlavní tahy do 120, dálnice do 160. Obce striktně do 55 tacho, zde je pravděpodobnost měření vysoká, ale hlavně je nesmysl jezdit rychleji. Bezpečnost (ostatních), při vyšší rychlosti zisk=0. Na opravdu zapadlých okreskách jak potřebuji (i třeba přes těch 120), ale zde velmi, ale opravdu velmi záleží na momentální situaci (stav silnice, rozhledové podmínky atd..). Co je ale nejdůležitější, nehrnu se do situací, které "zavánějí" průšvihem. Za celou dobu jsem nezpůsobil jedinou nehodu, jezdím s plným kontem bodů, jediná pokuta za přehlédnutí zákazu vjezdu v centru Phy. Jediná nehoda na uzavřené trati při rychlostní zkoušce.
Tím nechci "machrovat", ale pouze se ti snažím ukázat odkud plyne má argumantace. U nás se dá (myšleno při zachování bezpečnosti) jezdit i rychleji, než v povolených limitech, ale musí se u toho myslet. A stejným způsobem se dá jezdit i bez konfliktu s policií. Z toho důvodu také tvrdím, že na určitých usecích dálnic, přip. silnic 1. třídy by se za určitých situací dalo uvažovat o zvýšení limitů. Normální řidiči budou mít možnost, na pitomce za volantem to výrazný vliv stejně mít nebude, ti vytvářejí nebezpečné situace kdekoliv a kdykoliv, bez ohledu na limity. A i kdyby jsme limity snížili, v dobré víře, že se zvýší bezpečnost, tito pitomci se budou stejně chovat nebezpečně.
figurka
Limity a s tím související výchova řidičů nás posune dál, až ty limity bude někdo smysluplně kontrolovat. Jsme národ "ochcánků", ale to se bohužel přenásí i na rozhodující místa. Sám jistě víš, jak probíhala měření rychlosti MP před zavedením označení měření. S bezpečností to mělo společného pramálo. A pokud je takto práce policie (musím přiznat, že práci státní vnímám pozitivněji) vnímána i řidiči, kdy je vidět hlavně nesmyslnost, tak je přirozené (pro nás národ o to víc) tyto hlouposti obcházet. Neříkám, že je to dobře, ale bohužel.
Chápu, že je pro policii komplikovanější dopadnout pitomce, který pátečním provozem ven z Prahy kličkuje mezi pruhy a ohrožuje ostatní (nejede nad limit), než "borce", který v klidu v neděli v 8 ráno "drtí" 180 km/h, ale dokud nepůjdou po těch, kteří ohrožují ostatní, ale jejich práce bude směřovat, jen k co nejjednodušším výsledkům, nezmění se nic. Tohle nemyslím jako kritiku řadových policistů, ti také jen dostanou zadání, které musí plnit. Počátek problému je v tlaku ze strany politiků a médií.
figurka
Jasně, ***. Ale stojím si za tím, že takového případa neomezí jakýkoliv limit. Proto říkám, že se musí začít u řidičů budovat odpovědnost za své jednání. Bohužel jinak, než tvrdými tresty to nepůjde, ale z mého pohledu to nijak neodporuje tomu, aby tam, kde to lze (za určitých situací) se mohlo naplno využívat silnic stavěných podle moderních parametrů.
figurka
Já právě mluvím o DE. Na dálnici při omezeních je do +20 tolerováno i policií (ne v případě prací na silnici). Stejně tak okresky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No nevím, ta cesta je tam tragická. Ani když platila ještě stotřicítka, jsem tudy nikdy tak rychle nejezdil, protože to nešlo. Stovku tam dali poté, co zjistili, že při poloměrech zatáček a stavu silnice nevyhovují výšky svodidel. Připojovací pruhy jsou neskutečně krátké, někde žádné. Prostějov je šílenost na devadesátku, neskutečně ostré zatáčky na to, že je to rychlostka. Zlepšení je až před samotnou Olomoucí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, to já mám názor spíš opačný. Dnes si silné auto může koupit kdokoli a když vidím, co lidé dokáží předvést na silnicích, bere mě z toho někdy hrůza. A rozhodně nemám pocit že těch hovadsky chovajících se jezdců by ubývalo, spíš naopak. Do nových aut se nejspíš nemontují blinkry, protože je málokdo používá. Prasárny typu předjíždění za každou cenu v nepřehledných zatáčkách, při protijedoucích autech (a následné cpaní se násilím do kolony předjížděných aut s gestikulací "co si to jako dovolujete mě nepustit") jsou čím dál častější.
Včerejší extra přípa😜 úsek silnice z obou stran obklopený lesem, hodně zastávek pro houbaře a podobné, chodí tam dost lidí. Po výjezdu z obce je asi 500 metrů dlouhá rovina končící dvěma vlnami a esovitou nepřehlednou zatáčkou, navíc klopenou "ven", pak prudší kopec s další zatáčkou a křižovatkou. Parádní značení, vše je vidět dlouho dopředu, co bude následovat. Blbeček v X6 se na mě lepí celou cestu, aby pak začal předjíždět v tom kopci, přes plnou čáru do místa, kam prostě nevidí. Měl kliku, zrovna nic nejelo... Kdyby ano, já i auto přede mnou musíme prudce brzdit, aby se on stihl vůbec vrátit. Takhle vznikají situace, při kterých pak dochází k nehodám. Příčinu nikdo nevyšetří, protože příčina nehody dávno ujede a dělá machra dál, odnesou to jen lidi, kteří prostě chtěli dojet.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže to není silnice, Klaudie, ale přistávací dráha pro raketoplány a vojenské bombardéry v případě války. >😁
Mimochodem taky jeden z důvodů, proč jsou staré silnice a dálnice někdy dost klikaté, i kdyby nemusely být - aby tam nemohla přistávat nepřátelská letadla. Pozůstatek studené války.
bono.p
Pred takymi 10 rokmi by som tiez nesuhlasil ale videl som a zazil dost toho na to aby som sa odvazil tvrdit, ze nejake limity su dolezite. Vodici su rozni a niektori aj hrozni. CZ a SK su motoristicky zaostale krajiny, zatial sme sa nedokazali preniest ani cez toleranciu alkoholu, vsetci by asi jazdili ozrati. Ako by sme to asi tak zvladli s neobmedzenou rychlostou?
Spominane stau sa vyskytuju len v D. Mam na mysli "pravu" stau - bezdovodne zastavenie a nasledne po nejakej stvrthodinke spontanne rozplynutie kolony. Sposobuju ju vlny vznikajuce s dobrzdovania z nadmernej rychlosti (vyssej ako je aktualny priemer v prude)
dederon00
nieco som nasiel, toto ta uz dufam pre dnesok uspi
[odkaz] ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To já také (byť těch 180 km/h - tam už se člověk musí přece jen víc soustředit - pro mne je to spíš 160, možná 170 km/h ... pro poklidnou dálkovou jízdu..
PS: Prozradíte to "současné auto" (pro které je 160 -180 km/h "pohodově optimální"? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
- to NEměl být "omluvný argument" či tak něco, to je má "praxe", tak to prostě vnímám/vidím/cítím 😉
- na dálnici (v noci) 100 - 120??
- v česku nejsou ploty proti zvěři NIKDE?? 8-s
- vy jste URČITĚ NEviděl bi-xenony C5 "v akci" (dálková světla totiž udělají "z NOCi DEN" 😄
- "tipla bych si" že jen málokdo využívá tempomat tolik jako já 😉
- nevím čím jezdíte, ale když nejdřív jedete delší trasu "bez omezení", tak "najednou" zpomalit na prázdné (doslova) dálnici na 130 (nebo dokonce až na vámi navrhovaných 100 km/h) působí až "divně" - a i v "běžném" voze jako je Citroën C5 tak máte pocit že jedete opravdu pomalu. Je fakt že tu další část Plzeň - Praha i v noci už jezdím pomaleji (bývá tam přece jen silnější provoz - tedy /skoro PODSTATNĚ/ silnější než v části hranice - Plzeň.. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
.. přijímám .. 😄
PS: Já (hlavně) ty "s hydraulikou" 😉
lukas13
Ok Kylie, beru, virtuálně nabízím ruku a mír. 😉

Ps. Také mám moc rád Citroëny.
lukas13
Znát Tě, pozvu Tě na pivo 😉 :yes:
lukas13
Ad 1.) Pokrytecký trouba kdysi zažil dopravní nehodu s velmi výrazným vlivem na budoucnost jeho rodiny. Ten "nemám pro to vhodný výraz" poté argumentoval podobně jako ty a tobě podobní.

Ad 2.) Ale proto jsou zde naše diskuze - rozebrat a přijít na jádro věci. Na argumentech proč nejezdit 200 (reakčí doba, brzdná dráha) si stále stojím, to mi nevymluvíš. Zde si naopak troufám "odosobnit" se od problému a nahlížet pohledem odborníka, nikoli řidiče (ten to má v "diskuzních pažích" vždy)

Ad 3.) Když to vezmu odzadu - poslední evropské standardy v tvém podání znamená - německé?
Ano, "pružnost práce s daty" - (mimochodem, geniální slovní spojení) je jedním ze znaků naší doby. Což neznamená že lidé, kteří tyto průzkumy tvoří a kteří je umějí interpretovat, si toto myslí.
Máš jet tak, abys stihla v případě potřeby (zvěř, nějaký předmět či porouchané vozidlo na silnici) zastavit "nadohled," což v noci odpovídá ~ 100-120 kmh 😉

No a že "mi něco přijde hrozně pomalu" fakt jako argument neberu 😉 Od toho je tam tempomat. Auto pak jede víceméně samo, řidiči to odlehčí.
Vidím v tom akorát nedostatek disciplíny a sebekontroly.
Magistr
No prosím, tohle bych podepsal i já. :yes: Se svým současným autem vnímám jako optimální pohodovou cestovní rychlost po dálnici mezi 160 a 180 km/h.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
... jen zírám ... 😄
Avatar - gld
gld
Pretože skutočne platí: "rýchlejšie sa dostaneš do cieľa..rýchlejšie" .. len európska únia myslí, že to platí opačne..pozdravujem bruselskú tridsiatku >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Naprosto NE a NE a NEsouhlasím!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já myslím že se situace bude zlepšovat i v česku (a že to už vlastně "začalo" 😉
Jak zmínil GTi, v porevolučních letech se lidé "najednou" dostali k vozům "zcela jiné kategorie" a prostě se potřebovali "vybouřit" - mám pocit že nyní vše směřuje (pomalu) do "normálních" kolejí.. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jsem tu někde psala - když jedete nějaký "setkilometr" třeba těch 160 - 220 km/h tak projetí hranicí až tak NEvnímáte (a česká část dálnice mezi Waidhaus/Rozvadov a Plzní je málo frekventovaná, v dobrém stavu, plně srovnatelná s dnešními dálnicemi v Německu ... které popravdě docela "upadly", byť teď aktuálně se na nich začíná zase docela pracovat..) a když (ve dne - tak to alespoň dělám já) zpomalíte na těch (víceméně) předpisových třeba (tempomatových) 135 km/h, (i) v autě jako je Citroën C5 máte pocit že "stojíte" (že můžete vystoupit a půjdete rychleji než vůz 😉 ). Jak je na téhle dálnici (i ve dne) spíš slabší provoz, tak tam policie asi moc NEjezdí, neb ve dne, když alespoň "víceméně" dodržuji předpisy, mne MNOHO aut předjíždí.
Když jedu v noci a na téhle docela slušné dálnici není kam až dohlédnete auto před vámi/za vámi (což opravdu NEní výjímečné), tak jet/"vléci se" 130 km/h mi příjde ... prostě hrozně POMALU. Já samozřejmě vím že reálný časový rozdíl není nijak zásadní (na trase hranice - Praha 15 minut?) a v takové situaci si "ťuknu" třeba 157 km/h a (opravdu) "v poklidu" pluji dálnicí za poslechu hudby (navíc pomalejší jízda mne snad i VÍC UNAVÍ!) 😉
Pěkný den 😄
lukas13
Kylie, prosím, a z čeho je to jasně dané? Žádnou takovou studii jsem nikdy neviděl (a že jsem jich viděl spousty). Nebo je to pouze tvůj subjektivní pocit?

Nevím, ale této argumentaci nerozumím (pokud bych tě neměl považovat za hloupou a to rozhodně nejsi - jako svého diskuzního oponenta si Tě rozhodně vážím).

Ps. Pokud to nepovažuješ za faux pas, že jsem to navrhl první, prosím, tykej mi 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jistěže ne JEN z jedné statistiky - nicméně to že mezi množstvím nehod/resp. zraněných či dokonce mrtvých a rychlostí není přímá souvislost, to je myslím "danné" (jasné) 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě už to z jiného vašeho příspěvku "došlo" :😉
Nezbývá než rumunům POGRATULOVAT (a pražákům popřát UPŘÍMNOU soustrast 😉
Avatar - jazva
jazva
Nebudem na teba zlý a spomeniem iba "svetový motor v Octavii". Ale ako som napísal vyššie, tak každý sa sem-tam sekne, takže už ani slovo na túto tému. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tys tam někdy jel? Jsou tam opravdu dost nepřehledná místa, naštěstí jedno z nejhorších se právě upravuje.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ano, ta cesta je tam horší, ale 100 km/h tam je opravdu podle mě teď nově jen proto, že tam pořád jen měří rychlost, těch 130 km/h se tam dalo jet zcela v pořádku, na horších místech byla rychlost omezena. Nyní asi budu jezdit přes Kroměříž a Přerov. Do Kroměříže je nádherná dálnice, od něj vede perfektní široká cesta, kde se dá jet pomalu rychleji než na D1 aniž by člověk cíti ohrožení, protože tam nejsou téměř žádné křižovatky a je široká.
lukas13
Ano.

Jen k té koncentraci - také jsem dospěl k tomu, že pokud jedu nad 160, ušetřím čas, ale jsem po zbytek dne na odpis. Pochopím, že v případě prémiových vozů lze hranici o něco posunout.

:yes: :yes:
Klaudius
Ďalšia dilema. Kedy kde aký zvoliť, by to vždy bolo dobré? Sedliacky rozum káže zabezpečiť to podľa najhorších podmienok. Pragmaticky by si volil iné riešenie. Kompromisom nevyhovieš prakticky nikomu. Takže...?
lukas13
Já naopak nechápu jak někdo, zjevně nadprůměrně inteligentní (dle úrovně tvých příspěvků), může takto uvažovat. Užij si to.
Klaudius
A to je ten problém. Prejdi západné alebo južné hranice, a nedovolíš si to...
lukas13
Já ano. A o tom to je.
bono.p
Pravidla musia pri sucasnej hustote premavky byt. Uz aj zo 160 musi clovek pomerne brutalne brzdit ked sa mu nemecky dochodca zaradi v 110 do laveho prudu.. Vyblbnut sa treba na okruhu, na normalnej ceste nepatria emocie za volant.. Jazda v Nemecku je otravna, neobmedzena rychlost robi stau. Ked robis tych 1300 km jednym vrzom, je dolezita hlavne priemerna rychlost a plynulost.
Inac suhlas, priblizne od 170 to chce velku koncentraciu.. ak Ti ale niekto vleti do drahy aj tak nic neurobis, netreba si zbytocne fandit..nejaky presny uhybny manever je cista utopia. Motor leti vpred a auto sa rozmlati na kusy. Ma to nejaky zmysel?
Rychlosti nad 200 su uz uplne mimo, o tom sa nema zmysel bavit. To patri na okruh.
lukas13
A o tom to je. Díky, Klaudie.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To by ji museli výslovně označit jako SMV bez poplatku, jinak automaticky mýtné a známky platí...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
figurka
Rozumný limit ? Pokaždé jiný.
figurka
Jenže Klaudie, ono tam těch +20 není nic vyjímečného.
Klaudius
Otázka je, kde je ten rozumný limit? Na cestách máš šoférov skúsených aj neskúsených, šikovných, aj nemehlá, rozumných aj prasatá, staré aj nové autá, pomalé aj rýchle, bezpečné, aj menej bezpečné. Nikdy neulahodíš všetkým. A tá "správna" hranica vždy bude predmetom polemík aj hádok.
Klaudius
Ty si múdry, kokso.....až sa mi vlní monitor. :-!
Klaudius
Ale v Nemecku jazdia hlavne ľudia, pozri na české a slovenské cesty, aké odmeny tu lietajú po cestách - a skús aj pohľad do zrkadla.
Klaudius
Podľa tvojho spôsobu o 30 rokov bude bezpečný limit tak 200.... 8-s
Klaudius
A prečo by nešlo? Jeden čas na novej ceste z BA do Nitry platila rýchlosť 90 a na jednom úseku bola zvýšená na 110. Značku Cesta pre motorové vozidlá osadili až po dokončení celého úseku...
Všetko ide, keď sa chce.
Klaudius
...a čo v USA.....600-700 km rovná čiara a maximálka v prepočte okolo 110...
Klaudius
Poznáš účinnejší spôsob ako represiu? Myslím účinnejší v domácich podmienkach, nie v Nemecku alebo Rakúsku.
Klaudius
To robia skôr cestári, keď niekde obmedzia dopravu. Partia má v zásobe značky so štyridsiatkou, tak ich proste používa - bez ohľadu na to, kde sú a ako tam cesta a premávka vyzerá...
Klaudius
Pokiaľ ho ľudia dodržujú, tak určite áno. Ale postačí jeden dement, čo si myslí, že ideálna rýchlosť je o 20 km/h vyššia, a je po bezpečnosti...
Klaudius
>😁 :yes:
Klaudius
:yes:
Klaudius
Ďalší nemysliaci - a že je na cestách toľko búračiek...bodaj by nie, keď jazdí toľko bezmozgov...
Klaudius
Ja hovorím, že prasatá za volant nepatria. A ešte sa tým chváliš....
Takým jak ty treba dať cez ruky a zakázať jazdiť, nie povoliť vyššiu rýchlosť. Kto si, že určuješ, aká rýchlosť je tá správna? Nie si na ceste sám. Skús za volantom myslieť.
honzamo
Přesně tak. Na nových pěkných dálnicích mi nedělá problém jet 130, když nespěchám. Na druhou stranu je ale plno aut, které mají ideální cestovní rychlost okolo 160-180, tak proč tam těch 160 nedat.

D1 je věc sama pro sebe. Pravý pruh se prostě nedá použít a pokud nechci překážet v levém, tak je 160 nutností. To pak moc často uhýbat nemusím.
krultheking
bohuzel mas pravdu
GTI
Kolega napsal, že - povětšinou píši bludy. Tedy reaguji na to, jestli tu povětšinou píši bludy, nikoliv na to, jestli se každý z nás někdy sekl.
chrudoš
Urcite ne, ne teda hned, protoze pokud to je silnice prvni tridy, neplati se tam myto, nejsou tam teda mytne brany a dokud je tam nekdo nepostavi (coz by trvalo minimalne rok), neni mozne tam kasirovat auta a nakladaky ne. Takze muzes byt v klidu 😄 jinak doporucuju mladou frontu, tam toho bude urcite vice
coolio
Jedna věc by mne zajímala - není náhodou smyslem celé akce to aby se na vybraných silnicích 1. třídy musely začít používat dálniční známky? Protože IMHO když tam plácnou tu ceduli označující "silnici pro motorová vozidla", tak je to na známku.
Vyveďte mne z omylu nebo mne to namíchne.
Mě by spíš zajímalo, co vás furt nutí jezdit tak rychle, když se to nesmí 😄
Avatar - jazva
jazva
haló!!! "Můžeš si být stoprocentně jistý, že jsem tu nikdy nenapsal žádný blud" - tak už len toto je jeden... Ale buď pokojný, každý sa sem tam sekne. 😉
Avatar - Guttalax
Guttalax
V Rakousku než se najede na dálnici je u každé křižovatky 70. :-!
xpaja
bohuzel takhle uvazuji i policajti a proto rozmistuji znacky stylem dame tam tricitku, stejne kazdej pojede padesat.
tim vlastne nuti ridice podvedome nedodrzovat rychlost protoze je nesmyslne nastavena.
malokdo pojede nekde v uzke ulicce u skoly na tricitce vic jak tricet. ale kdyz to je nekde na ctyrpruhu, tak skoro kazdy pojede tech padesat. bohuzel policajti rozhoduji o znackach omezujicich rychlost i s tim ze zapocitavaji rezervu na to kolik ridici realne pojedou.
tak vznika zacarovany kruh, ktery se nezmeni dokud nebudou znacky omezujici rychlost vsude nastaveny tak ja je realne potreba. Represi se kyzeneho efektu nedosahne.
GTI
Velkou hrubkou byl ten "blud"... ten ti odpustit z principu nemohu. No, nechme to na příště... 😉
figurka
To ano, ale bohužel si nejsem jist, zdali lze toto provést z právního hlediska.
GTI
😄 :yes:
GTI
>😁 :yes:
GTI
>😁

Jo, souhlas.

Můj tehdejší "obecní" rekord byl 167 v Ústí nad Labem. Změřili mě, proto to vím tak přesně 😄
Xylo
Nojo jsem se přiznal, tak to budu muset ještě nějaký čas přečkat "za hranicema" 😒
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 Jenže já sem sušnej člověk. 😉

Ber tu mou reakci na gtiho jako pokus o humor, rozebírat, jak se tehdy jezdilo, tu nebudu, u některých diskutérů, jimž se ježí chlupy u návrhu stošedesát na dálnici 😲 by mohlo dojít k srdeční zástavě. Myslím, že když přiznám dvě stě dvakrát za dekádu, tak bych mohl dostat trest na spodní hranici a na důchod se podívat domů. 😄 😉
figurka
Mě to jasné není. Resp. je a nemyslím si, že by rychleji, než 160 jelo o tolik víc aut. Jak již zmiňuje Kylie, ta 160 je taková ještě pohodová/pohodlná rychlost. Pokud nesedíš v nějaké vyšší třídě, tak i ve střední třídě už jízda vyššími rychlostmi ztrácí na pohodlí. Neříkám, že by rychleji než 160 nikdo nejezdil, ale budou to ti stejní lidé, kteří tak jezdí již dnes.
Když jsi zmínil to DE. 2x méně lidí umírá a na dálnicích mají neomezenou rychlost. To je paradox.
Xylo
Já byl teda daleko větší hovado .... asi bych byl schopen udělat Praha cedule - Ostrava cedule pod 2 hodiny, kdybych nemusel tankovat .... Brno pod hodinu nebyl problém 😒
figurka
To jsme. A myslíš, že nás limity (jakékoliv) posunou dál ? Já tedy ne.
Xylo
Občas už mě díky hustotě provozu napadá, jestli by nebyl lepší "autopilot" do každého auta, aby se tempo zoptimalizovalo, aby zpomalení ***ci nechrápali v levém pruhu, aby kamiony jezdili tak, aby nebrzdily normální auta .... na vyblnutí by pak byly uzavřené úseky nebo okresky ...... akorát by to asi nebylo moc fajn pro lidi, co se prezentují autem místo rozumem ... všichni by jeli stejně a klidně rychleji než 110 km/hod a elektronika by to všechno ohlídala ....
ryccardo
Číst a psát? Snažím se nepsat hrubky, ale je možný, že mi sem tam něco uteče. Buď tedy velkomyslný a takové drobné prohřešky mi odpusť 😉
Xylo
Já to nemyslel ironicky .... dálnice Bucuresti-Pitesti a Bucuresti-Cerna Voda jsou opravdu super ....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Levněji vyjde plošná 130 a proměnlivé značení dovolující více. Těch regulovaných úseků by bylo méně.
Avatar - Dinar
Dinar
Nikdy se nevrátí, pohádka mládí... >😁

Souhlas, tak jako v letech 92 - 99, kdy se nám začalo dařit měnit favority za auta aktuální světové produkce s odpovídajícími výkony, si už nikdy na veřejných komunikacích nezazávodíme. A přiznávám, že jsem v té době dvakrát překročil rychlost dvě stě kilometrů v hodině na D1, ač jsem si byl naprosto vědom faktu, že mě při tomto počínání nechrání plot a že některé zatáčky jsou minimálně podezřelé z nedodržení standardů svého poloměru. No, popravdě, překročil jsem tu dvoustovku celkem třikrát, ale na ten třetí pokus nejsou svědci, až dojde na vyšetřování, prostě to zatluču. >😁

Jistě, rozum a cit, jako ve všem, nikdo tu nerelativizuje nutnost existence limitů, lidé jsou obecně tupá hovádka, na rozum a cit se v globále spoléhat nedá, ale opačný extrém, utahování smyčky a šroubů bez relevantních argumentů čistě v rytmu populismu, to je jev doby, proti kterému je třeba se ozývat. 😉
Avatar - Emel
Emel
Argumentovat nedodržováním je divné... limity by se měly určovat tak, aby dávaly smysl, ne aby dávaly smysl po zvýšení o 20km/h.
GTI
To jo... :yes:
GTI
Klasickým charakterem přicmrndávačů je, že čekají za garáží a když je po všem, zkouší plivat na dveře té garáže. Pro příští diskuse - když napíši blud, označ jej a můžemne o tom "bludu" zahájit diksusi. Můžeš si být stoprocentně jistý, že jsem tu nikdy nenapsal žádný blud, vše je jen čistá a festovní garážově-silniční pravda. Pokus se mě prosím v budoucnu nachytat.

No vidíš, umíš jezdit, takových je málo. Tak se prosím ještě nauč... číst a psát 😉
GTI
Já tomu, žes to napsal, nevěřím ještě teď... 😉 😄
figurka
:yes: :yes: Bohužel, nahoře můžeš vidět, že se vyskytují jedinci, kteří si patrně mezi 3 a 5 rokem života od rodičů vyžádali manuál na utírání zadele a od té doby "v tom lítaj". Chtělo by to aktualizaci manuálu, kde by stálo, aby z troj či dvojvrsty přešli na brusný papír hrubší zrnitosti, aby jim došlo, co je to za blbost. Těch pár kapek krve by bylo dobře obětovaných.
Současný smích má trochu hořkou pachuť.
Avatar - Dinar
Dinar
K pokryteckému troubovi. V tom vlákně došla diskuse nakonec do alespoň trochu věcné roviny, podotýkám, že ne tvou zásluhou. Pokryteckým troubou jsem tě nazval v reakci na příspěvky, které s věcností nemají nic společného, za výkřiky typu, "...nedejbože mou rodinu srazit v rychlosti přes 200 tak tě zabiju ", "...troufám si tvrdit, že ty NEjsi dobrý řidič " apod.

K prvnímu odstavci; napsal jsem, že se s autorem stoprocentně neztotožňuju, dal jsem ten odkaz víceméně jako ukázku toho, že na dané téma se dá argumentovat více způsoby, a že data jsou velmi pružná ve vztahu k jejich výkladu. Účelem mělo být zastavení těch výkřiků ve smyslu, rychlost zabíjí, a kdo vidí např. návrh na zvýšení rychl. limitu na vybraných úsecích jako možný, je nezodpovědný chuligán a vrah rodin ve vozech Slušných řidičů. Tento způsob diskuse jsi sem zatáhnul a ten kritizuju.

K druhému odstavci; je to opět otázka pružnosti práce s daty, údaje o relativní úmrtnosti nejsou rozděleny podle typů silnic, na kterých se nehody udály, a při stavu naší silniční infrastruktury, která je podstatně horší než v zemích na západ od nás, jde zcela jistě nějaká část těch mrtvých na margo tohoto horšího stavu (navíc myslím, že nejen těch mrtvých, ale počtu nehod vůbec). To ale také na druhé straně znamená, že operovat těmi daty relat. úmrtnosti např. při diskusi o povolení stošedesátky na vybraných úsecích, což by byly logicky ty odpovídající posledním evropským standardům, je naprosto irelevantní.
ryccardo
Už ty tvoje příspěvky nějakou chvíli pozoruju. Povětšinou píšeš hrozný bludy, byť literárně zpracovaný, že by se za ně nemusela stydět ani Božena Němcová, ale teď s tebou musím naprosto souhlasit. Navíc jsem potěšen, že jsem podle tý tvý definice dokonce i dobrej šofér 😄
figurka
Já nechápu, že někdo může uvažovat jako ovce, které se musí ukázat, kde se najíst.
Jinak viz. odpověď na FiestaS.
Avatar - CHerokee
CHerokee
100% souhlas do puntíku. Nikdy bych neřekl, že toto napíšu.
figurka
Tedy znovu. Když je řidič nezodpovědný, nezmění na jeho chování nic jakýkoliv limit. Za sebe považuji za ideální stav plošných 160 s trvalým omezením (130,120,90, to je jedno) na nebezpečných a nevyhovujících usecích a proměnlivé značení na úsecích se 160.
Nemohu ale přijmout logiku rozhodování za řidiče nastavením limitů. Nebezpečný úsek omezený na 110 se za deště stane "smrtelným" v 90. Omezíme rychlost dodatkovou tabulí za deště ? A co když tam bude sníh/led. Další dodatkovka. A proboha co za mlhy ?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Zajímavé, protože v Německu nejsou o moc lepší dálnice jak u nás. Zláště ta na Stutgart a Mnichov se nemůže vůbec srovnávat třeba s novým úsekem Ostrava - Olomouc.
ryccardo
Teď jsem jel po D1 na Brno a vzhledem k tomu, že pravý pruh je od Pejru nesjízdný jel jsem levým pruhem takovou rychlostí, abych nepřekážel ostatním autům čili od 130 do 170. Ač se snažím rychlost dodržovat, na D1 to prostě leckde nejde. Vůbec mi ale nepřišlo, že by se nedalo i po mizerný D1 jezdit místama 160.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Myslím, že jste hysterický. Rovněž jezdím po dálcici průměrně 150. Jsem si jistý, že Kylie jede v 180 bezpečněji než 95% řidičů v 130.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, občas tam zajedu 😉
PS: Já VÍM (ale NEtroufla jsem si to tu říkat takhle "natvrdo" 😄
figurka
Ale v pořádku. Plošně 160 a proměnlivé značení.
chrudoš
Kylie, ver mi, ze navrhovani silnic je tady dlouhou dobu a je to docela vypilovane. To, ze se meni podminky dopravy behem treba 10 let, jenze silnici navrhujes na 30 proste znamena, ze ty starsi silnice uz dnes vyhovujici nejsou, je tedy potreba je prizpusobit (omezeni rychlosti, dopravni znaceni, sozsireni atd), ostatni nove silnice jsou projektovane presne na to, co po nich bude jezdit. Ze se objevi magor, co to pod kopcem v zatacce neda, je vlastne jen dobre, ten nema na silnic co delat 😉
figurka
OK a co třeba taková A14 na Lipsko a Magdeburg. Z větší části dvouproudová. O tom, že by to byla moderní dálnice už se vůbec mluvit nedá a na spoustě úseků je neomezená rychlost. Provoz také nepatří k nejslabším.
ryccardo
Ale do Mikulova je 2 proudovka na nich nic takovýho plánovanýho není
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To NEbyl výmysl že JEDNOU (před lety) - směrem "od Plzně"
PS: A jednou od Brna (v neděli brzy ráno při "nulovém" provozu) na Bratislavu (tam "plynule" 224 km/h na tempomat 😉
A to jsou VEŠKERÉ mé ("vážné") rychlostní "hříchy" na území česka 😄
(a právě po té D5 - když jedu v noci, což já RÁDA - si za slabého provozu těch cca 160 km/h /ale někdy třeba "jen" 145 km/h - to jak "mám náladu, jsem unavená atd./ dávám (jinak na městských/příměstských omezeních třeba na 70 km/h mě naopak předjíždí "každá plechovka" 😄
chrudoš
Ano presne o to jde, tech se uprava logicky netyka. A smerove nerozdelenych komunikaci MIMO obec je dnes docela malo, tam bych rychlost naopak snizil a trend je i takovy, tam nad tim nikdo ani neuvazoval
chrudoš
Ano, pise se tam "ctyrproudovych komunikacich, kde jsou na to moznosti", tim se samozrejme rozumi bez urovnovych krizenich, zas nehledejte senzaci, kde neni. chce to trosku zapremyslet, nez zacit rvat
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kylie, ne každý si může vybrat, kdy jet... Většina lidí pracuje a jezdí ve dne a noci spí.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No... z pohledu řidiče osobáku to tak může vyznít, tvé V6 HDi si poradí s jakýmkoli kopcem, chlazené kotouče ti jej bez problémů ubrzdí. Jenže čtyřicet tun na kolech už je jiné kafe a s těmi je zejména nutno počítat při návrzích... Proto se ti mohou zdát zatáčky nesmyslné, ale jsou tam třeba i proto, aby kamion vůbec stoupání nějak vyjel a hlavně bez rizika sjel...
GTI
😄
lukas13
To jo. 😉
lukas13
Ano. Je to o chování řidičů. A předpokládám, pokud jezdíš do německa tak často, že je ti jasné že v tomto ohledu jsme hodně pozadu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě chvíli a začnu být "nesvá" 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok - nicméně EXISTUJí "pohádkovější" země než česko.. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEřekla bych, že při povolených 160ti km/h budou "mnozí jezdit ještě rychleji" - pro "běžné" auto (a tím myslím vpodstatě vše krom vysloveně sportovních vozů) je právě rychlost okolo těch 160 km/h "tak akorát" (možná to je nejen o autě ale i o řidiči 😄 ). Při vyšší rychlosti se prostě už MUSÍTE (mnohem) víc soustředit (bez ohledu na to v čem jedete) - a tady VÍM o čem mluvím, my to s BUŘTÍKem praktikujeme že při "vysokých" rychlostech (nejezdím přes cca 280 km/h, tak jako mám pro "normální" jízdu za optimální/stále ještě bezpečné/odpovídající/NEunavující těch cca 160 km/h, tak pro RYCHLOU jízdu mám tento limit někde okolo 280 km/h) ten druhý (řidič se MUSí plně soustředit na řízení a dívat se jen trošičku "mimo" už nejde - nebo alespoň MNĚ ne 😉 ) se dívá "mimo" zůžený/omezený rozhled řidiče, třeba dááááleko dopředu (ono skoro jakékoli "daleko" v těchto rychlostech zas tak dáááleko NEní.. 😄
lukas13
D1 byla navrhována na 120, pokud se nepletu. Věř, že takovýto úsek v Německu by měl to promenné značení a maximálku 120.
lukas13
A teď tu o Sněhurce 😉

Máš samozřejmně pravdu, ale toto není dokonalý svět. Nota bene jsou situace, kdy se takto předvídat prostě nedá.
lukas13
Chtěl jsem "figurkovi" odpovědět, ale učinil jsi tak za mě, díky. :yes:
Jen nechápu, že jsou lidé, kteří tuto jednoduchou premisu nejsou s to pochopit.
GTI
JÁ děkuji... 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děkuji! 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Právě tomu HLUKu a emisím byl (opakovaně) věnován dlouhodobý rakouský dálniční test s PŘEKVAPIVÝM výsledkem - při povolené rychlosti 160 km/h byly NIŽŠí! 😉
PS: Benefit je v tom že nad mým CITROËNem C5 zde (snad i) "většina" diskutujících "ohrne nos", ale i pro tenhle vůz je jízda 130 km/h poloprázdou dálnicí "utrpením" (tedy pro řidiče v něm 😄 ) - zatímco při rychlosti cca 160 km/h (například na té trase Waidhaus/Rozvadov - Plzeň) sice budete "rychlejší" jen o pár minut (to není důležité) ale cítíte se "normálně" (bez přehánění LÉPE 😉
lukas13
Já jsem se tím snažil dokázat, že z takovéto statistiky se tyto závěry odvodit nedají.
GTI
Já s tebou tam nahoře též 😉 :yes:
lukas13
To jsem nikde nenapsal. Já tady hýkám, že dokud na našich silnicí umírá relativně 2x tolik lidí než v německu, je zavádění 160 kravina. To že někdo již dnes těch 160 jezdí zvládám a chápu, pokud se chová na dálnici slušně. Ale to, že při povolených 160 pojedou mnozí ještě rychleji a okolo 160 pojede mnohem více aut než dnes je snad každému jasné, ne? A že to rozhodně počet usmrcených nestíži je snad také zřejmé.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím :yes: 😉
lukas13
První odstavec - ano, souhlas.

160 v tomto úseku za přiměřeného provozu jsem naprosto schopen pochopit, já tam občas jedu také trochu nad limit a v německu těch 160 běžně. Většina vozidel tou rychlostí rozhodně nejede, na to to tam příliš dobře znám 😉 Já prostě jen nejsem schopen (ochoten) vydýchat těch tvých 200-220. To je z mého úhlu pohledu naprostý úlet.
GTI
Sto deset. A ta diskusní vřava. Až do roku cca 2000 se na všech silnicích Česka jezdilo podle schopností pravého kopyta, a samozřejmě i podle schopností... konta. Ty překrásné silniční roky po roce 1989 se už nikdy nevrátí. Kdo je projezdil, lépe řečeno, kdo je prolítal, ten ví, o čem je řeč.

Po roce 2000 přišla zásadně vyšší hustota provozu, za volanty přišla silniční nemehla, taktéž v nebývalé hustotě, bohužel úměrně k tomu nepřišla lepší silniční a dálniční síť. A k tomu všemu černé body, ten bolestný důkaz toho, že jízdní rozkoš to jsou též citelná muka.

Avšak... na volném třípruhu (např. Mnichov - Berlín) je otimum mezi 180 - 220. Dá se to jet dlouho, samozřejmě s korespondujícím soustředěním. Jakmile však je volný pouze pruh levý, pak i na tom třípruhu je těch 180 už jemně vošajstlich. Ale stále ještě jdou.

Volný dvoupruh (kvalitní povrch) bych viděl kolem 160 - 180. Jakmile to houstne, je optimum 130 - 160.

Nedálniční dvoupruh, tam to jde v nezahuštěném provozu dobře rozmezí 110 - 130

Klasická státní se má a dá jezdit v pohodě 90 - 130.

Ovšem déjedna, přijmeme-li tézi, že za Mirošovicemi je to stále dálnice, tam pozor. Pravý pruh, tam jezdí jen TIR a v osobních ti, co se V Brně chtějí rovnou auta asi rovnou zbavit, optimum bych viděl tak na 80. Levý pruh je jen tak tak na 140 - 150. Hlídej si v dusnech však nově vzniklé prahy, ať tě to do toho Brna nekatapultuje přes staženýho šíbra.

Ovšem to nejdůležitější - všude musíš bejt vyjetej, jinak je pro tebe i šedesátka (sebe)vražednou rychlostí. Dnešní auta umí. Umí zásadně více, než ty při dosavadním nájezdu kolem jednoho sta tisíce kilometrů. Neumíš. Neumíš jezdit, neumíš couvat, neumíš odbočovat a neumíš najíždět. Dokonale zpracovanej třetím a čtvrtým dílem Rychle a zběsile se tupě domníváš, že řídit auto znamená jen šlapat mu na krk. Podle toho to pak ovšem vypadá na silnici.

A víš, jak poznáš, jestli seš dobrej šofér? To když tě napres předjede nějakej ten zběsilej moula v patnáctiletým civiku, na pozdrav ti vytrčí levej prostředníček z auta, a ty, ty prostě svejch dvě stě padesát bublajících koní necháš jemně bulblat... dál.

Neboť každý máme být silničním limitem především sami... sobě :yes:
dnpa
Pravda s těmi rychlostmi. Na druhou stranu kamiony taky jezdí 90. S tím, že někdo pojede 90 se prostě počítat musí.
Ale omyl s těmi silnicemi. Existují 4proudové silnice, které nejsou ani směrově rozdělené a ani nemají mimoúrovňová křížení.
Ale samozřejmě chápu, že takových by se ta úprava rychlosti netýkala.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
FAJN že jste použil to Švýcarsko - to je přece jen DŮKAZ že rozdíl mezi "neomezenou" rychlostí a "velmi tvrdým vymáháním" navíc až "extrémně" NÍZKÝCH rychlostních limitů (80, 120 km/h) je vpodstatě "minimální" 😉
xpaja
Bude to pouze tam kde to parametry komunikace umozni dle soucasne platnych norem.
Ani mezi HK a PCE nebude 110km/h vsude, na moste pres Opatovicky kanal nevyjde zakruzovak a v jednom oblouku u Steblove zas rozhled pro zastaveni pro levy pruh.
Pricemz soucasne normy jsou tvrdsi nez byvaly, to co je treba na R10 na 130km/h by dnes uz neproslo (delky pripojovaku MUK, polomery vyskove i smerove, rozhledy pro zastaveni).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
"Zákeřný" úsek by
a) neměl vůbec existovat
b) měl být jasně označen
lukas13
Článek jsem si přečel, díky za odkaz. Některé argumenty pana Tržila jsou opravdu mimo. Nicméně autor blogu si vzal opět ze statistik to, co se mu hodí, tedy dělá přesně to, co vyčítá Tržilovi. Jak např. odvodil, že "přímá souvislost mezi počtem smrtelných dopravních nehod a nastavením rychlostních limitů neexistuje"? To evropské statistiky rozhodně nikde neuvádějí! Domníváš se snad, že pro tento argument postačují statistiky z jedné země? Proč se nikde neuvádí Švýcarsko, kde jsou rychlostní limity velmi tvrdě vymáhány a relativní úmrtnost je tam nižší než v Německu? Nehodí se autorovi do krámu? Proč autor nebere v úvahu např. vliv chování, vyspělost řidičů, která je v každé zemi odlišná? Proč se na podporu svých argumentů autor odvolává na osobu s právnickým vzdělání, tj. jaksi mimo mísu? Je to proto že každý dopravněinženýrský e😜ert je hysterický pokrytec a nikoho s podobným názorem nenašel?

Takže jinak - až snížíme úroveň relativní úmrtnosti k té německé (a tudíž na tom budeme lépe než Dánové, Rakušani, či Francouzi), poté se pojďme bavit o zvýšení rychlostního limitu na 160 na některých dálničních úsecích. S hrozivým číslem 104usmrcených/1mil. obyv. bychom byli ti pokrytečtí troubové. S tím se snad souhlasit dá, ne?
dnpa
Samozřejmě jsou úseky, na kterých 160 km/h povolit lze. Ale má to například právě u uvedeného 50km úseku vůbec smysl?
Při vyšší rychlosti se (i při kvalitní dálnici) bezpečnost provozu sníží. Zatížení okolí hlukem a emisemi tak. A těch 50 km ujedeš cca. o 2 minuty rychleji (to jen tak odhaduji, ale byly tady už články, které podobně nízká čísla uváděly).
Kde je potom benefit toho zvýšení rychlostního limitu?
dnpa
No problém je přeci taky v tom, že řidiči jsou různě schopní přizpůsobit rychlost situaci a vozovce. Proto je důležité nastavit limit, raději s rezervou, ty schopné o něco zpomalit, ale případně jim tím zachránit život, když je ti méně schopní nesestřelí, protože si mysleli, že (třeba zrovna těch) je přiměřená rychlost.
A pak taky je otázkou, zda dokáže jakkoliv zkušený řidič správně odhadnout situaci a vozovku v místech, kterými třeba ještě neprojížděl. V zákeřných úsecích, které jsou těžko odhadnutelné, je potom rychlostí omezení nutností. Ale tohle jsi, předpokládám, ani nezpochybňoval.
Já jen chtěl říct, že je pro všechny bezpečnější mít o něco nižší rychlostní limit, než "tam" být o několik minut dříve. A jistě víš, že jsou to skutečně jednotky minut, o které se liší ujetá vzálenost při např. 130 a 150 km/h.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím - že (vyšší) rychlost jako taková NEní příčinou (více) nehod máme praxí PROKÁZÁNO (Německo)..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tím používáním "páčky pod volantem" to tedy SOUHLASím! To je NEskutečný "děsivý" (velmi) NEbezpečný problém (snad to lze říci) ČESKÝCH řidičů :no: 8-s
PS: Já když nespěchám, tak za "přiměřeného" provozu mi 160 km/h přijde "přiměřené" (mně i vozu - touto rychlostí se "bez únavy" dají jet i DLOUHÉ trasy) - a popravdě právě mezi úsekem Waidhaus-Plzeň a "běžnou" německou dálnicí, kde touto rychlostí jede většina vozidel NEshledávám rozdíl..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děkuji 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano, už jsem jela po nové části pražského okruhu (v té části blíž D1 vozovka trošičku "houpe", NEjsou tam protisněhové zábrany, možná ani ploty proti zvěři) a cena 1.300 milionů za kilometr je vskutku VÝJÍMEČNÁ :yes: 😉
PS: Musí to být (opravdu!) HEZKÝ pocit finančně zabezpečit děti dětí vašich dětí.. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEmyslela jsem zrovna Paříž (tam jsem byla autem 2x - poprvé a naposledy 😄
PS: Já to "řeším" že delší trasy (pokud to jde) ÚMYSLNĚ jezdím v noci.. (jedu rychleji a hlavně PLYNULEJi než ve dne - mívám VYŠŠí průměrnou rychlost a ještě k tomu nižší spotřebu.. 😉
figurka
Jenže když sjedeš na okresky mimo, tak i těch 90 bývá příliš. Opět, limit nic neřeší.
Koukám, radši skočíme k mýtu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I já 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tady "ne zcela souhlasím" - opravdu mám občas pocit, že si stavbaři práci jen "ulehčili/ulehčují".. (je fakt že "na 130 km/h" to "stačí" 😐
figurka
Ale absolutní rychlost jako taková není příčinou nehod. Problém vidím v přizpůsobení rychlosti dané situaci a tvrdím to znovu, toto nezmění žádný limit. V zimě, na náledí jedeš 130 ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tenhle kousek také znám (kamarádka má kousek od Mirošovic dům) a
a) ten úsek "na 160 km/h" myslím JE
b) za ty roky tam jistě "miliony" aut těch 160 km/h (a možná i víc) JE-LY 😉
figurka
Jenže ty tady hýkáš, jak kdyby těch 160 se mělo jezdit vždy a všude. Stejně tak, pokud někdo jede 200, opravdu věříš tomu, že vždy a všude jede 200 ?
Avatar - Dinar
Dinar
Plýtváš slovy, není důvod se obhajovat, každý rozumný člověk s řidičskou zkušeností chápe, cos napsala a jak je to myšleno. 😉
figurka
Když myslíš. Já myslím, že ano. 😉
lukas13
To jsem odvodil z toho, že jedeš po české dálnici přes 200. A ještě to veřejně přiznáš. S nájezdem to nemá nic společného. Howgh.

Tebou popisovanou cestu velmi dobře znám. Ale je to právě o těch detailech - viz. ploty. Rozdíl mezi rychlostmi 140 - 200 není v tom, jestli se stihneš vyhnout či zabrzdit. Je to o tom, zda střet se zvěří přežiješ či nikoli.

Po Německé dálnici jezdím velice často, takže jak to tam funguje mi nemusíš popisovat 😉 Mimochodem má cestovní rychlost je tam obvykle 160-180. Nicméně i co se toho předjíždění týče, je tam takový maličký detail - němci používají levou páčku pod volantem.

Také přeji pěkný den 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😉
PS: ten odkaz si STOJí za to přečíst.. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kylie napsala 😉 ... že na tom úseku jezdí (v noci - za "nulového" provozu) 160 km/h na tempomat a že JEDNOU kdysi tam jela 220 km/h (stejně jako pak dál na německé straně) a že TENTO kus české dálnice na to je stavěn (že to je asi/možná NEJ dálnice v česku..
... byla postavena rychle, byla postavena levně a byla postavena dobře - byla postavenena v "porevolučních" letech, dnes už to takhle pěkně "normálně" asi NEjde.. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud mluvím o "dopravních e😜ertech" mluvím o těch, kterým dopřávají sluchu media (principielně toužící a potřebující drama) např. o VŠ vzdělaném e😜ertu Humlovi, jejichž neutuchající mozkovymývačcská aktivita zřetelně, viz. např. tvoje příspěvky, zanechává stopu ve společnosti, a to zejména u jedinců majících problém se schopností vlastní anylýzy podstaty věci. Ale možná, že máš vyjádření (např. ke zde diskutované možnosti zavést na vybraných úsecích dálnic 160km/h limit) nějakých jiných e😜ertů, z vysokých škol nebo třeba řsd.

Reakci na vyjádření jednoho takového "e😜erta", angažovaného dokonce coby šéfa dopravních policistů, si můžeš přečíst třeba zde, [odkaz] ne, že bych se vším stoprocentně souhlasil, ale jako věcná argumentace stojící proti hysterickému pokřiku toho typu, který tu předvádíš, to sedí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A to jste "poznal" z toho příspěvku? 😄
PS: Pokud za dne jedu po dálnici mezi Waidhaus a Plzní víceméně předpisových cca 135 km/h (vždy si tam "ťuknu" o něco víc), tak mne docela VELKÉ množství aut PŘEDJÍŽDí.. 😉
PPS: Německá část dálnice cca kousek za sjezdem na Weiden/Cham a hraničním přechodem není "nic moc", nicméně při slabém provozu (a ten tam bývá) se dá jet cca 200 km/h (myslím bez nějakého "násilí" resp. "tlačení na pilu"), když projedete hranicí je dálnice snad i lepší/přehlednější a byť jezdím je-li to možné důsledně na tempomat, při 130ti km/h máte pocit že "můžete vystoupit a půjdete rychleji než auto" 😄
NEvím kolik kde a s jakými vozy máte najeto vy, já jsem někde "pod milionem" km a na základě své praxe tvrdím že část mezi hraničním přechodem a Plzní na dálnici D5 se dá jezdit naprosto bez problémů a bezpečně rychlostí 160 km/h (že tam nejsou zábrany pro zvěř je samozřejmě HRUBÁ chyba - ale pokud VÍTE co to znamená když vám vběhne před vůz zvěř, VÍTE také že ani v daleko NIŽŠí rychlosti než je 130 km/h s tím "moc nenaděláte"
Dříve to NEbývalo (nebo jen VELMi VELMi výjímečně), ale dnes vám kamion či osobní vůz jedoucí třeba 110 km/h vjede do levého pruhu i na německé dálnici s neomezenou rychlostí .. takže (tak jako všichni kdo jezdí po německých dálnicích) VÍM co to znamená brzdit třeba z 220 km/h na těch 110 nebo dokonce 80-90 km/h 😉
Pěkný den 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, ta silnice (mimochodem R46, ne D1 - ta vede kolem Kroměříže) si více nezaslouží... Povrch, tvar a poloměry zatáček i délka připojovacích pruhů (někde ani ty nejsou, jen na stopku vražená silnice) prostě vůbec neodpovídají dálničním parametrům. Tam rychle nejezdí ani Poláci. Už aby byla dokončena D1 okolo Přerova a tenhle bordel mohl být konečně důkladně opraven, nebo ještě lépe předělán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě že takovou rychlostí se dá jet "všude", ale tahle dálnice (resp. ta část) je (dle mne) na 160 km/h "vhodná" :yes: 😄
PS: To že okolo dálnic NEmáte oplocení je "no comment" (a při ceně českých dálnic to je spíš na ... to se asi slušně říct NEdá.. 😉
lukas13
Ručička nad 130 vs. 200-220 je trochu rozdíl, ne? Myslíš, že bych napsal to samé, kdyby Kylie uvedla, že v tomto úseku jezdí 140-160?

A "dopravní e😜ert", to je dnes něco jako nadávka? Jako že to jsou ti VŠ vzdělaní hlupáci, co nám, odborníkům na dopravu (rozuměj - držitelům řidičského průkazu), neustále kecají do toho, jak máme jezdit?

Dinare, v tom, kdo je tady pokrytecký trouba, se naše názory dost rozcházejí.
lukas13
Přehlédl, omluva. Proměnné značení tam je potřeba již 10 let. Ale na 160 to v tomto úseku ani konstrukčně prostě není.
Avatar - Dinar
Dinar
Přestaň s tou hysterií, chováš se jak "dopravní e😜ert", pláč a kvílení, rychlost zabíjí, ó hrůzo, každého, kdo si dovolí napsat, že někdy v životě vyhnal ručičku nad sto třicet by měli věšet. lukasi13, jak tě tak čtu, troufám si tvrdit, že JSI pokrytecký trouba.
lukas13
Pod toto se podepisuji. :yes: :yes:
Xylo
My v Rumunsku máme sice jen 2 dálnice, ale byly nejdražší v Evropě (cena na 1 km) a jsou opravdu výborné 😉
lukas13
Až se relativní nehodovost a úmrtnost na našich silnicích sníží alespoň na průměr vyspělých zemí EU (nyní je dvojnásobná), až se úroveň našich dálnic dostane na tu jejich (např. ploty proti zvěři), až i v těchto zemích usoudí, že je na 160 čas, pak o tom můžeme uvažovat také. Dříve bychom byli opravdu vyspělé motoristické Evropě za pitomce.

Na mou otázku jsi stále neodpověděl.
Xylo
Naprostý souhlas .... Občas jsem překvapený, jak jsou Rumuni trochu napřed 😄 ... tady je na hlavních tazích 100km/hod s oficiální tolerancí +10 km/hod - takže každý jede 110 a je to docela bezpečné ..... co se týče kamionů - třeba v úseku Brašov - Sinaia (přes hory) jezdí kamiony téměř výhradně v noci - nevím jestli to je nějak omezené, ale přes den asi jen potraviny a všichni ostatní až někdě mezi 23 až 5 hod .....
cupra
A k čemu to je, když na D1 od Olomouce do Brna je skoro všude 100 a ještě tam jezdí tajní s modrou Škoda Octavia I a vybírají. Místo aby zvedli rychlostí limit, tak ho ještě snižují.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No nevím... až do Kolína bývá dost husto, někdy i dále. Povrch taky tak zázračný není. Myslel jsem, že máš na mysli opravdu ty nejnovější kousky kolem Hradce, tam jsem už hodně dlouho nebyl, opouštím ji před Lázněmi Bohdaneč.
Avatar - Sprint
Sprint
Od křížení D1 s 1/38 do Jihlavy by těch 110km/h potřebovalo taky.
lukas13
Ano, tam si to také umím představit.
figurka
Ne, limity by se rušit neměli, jen by stálo za to využít možností nově stavěných silnic. To potom nemusíme stavět dálnice s určitým poloměrem oblouků, ale "pouze" čtyřproudovky s užšími pruhy a lmitem třeba 110km/h. Pitomci ? Těžko říct, třeba ano.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ta bude zahrnuta v novém návrhu nebo ne? Vím, že většina lidí už dnes devadesátku nedodržuje, ale zdá se mi, že sklony kopců úplně nevyhovují. Kamiony tam jsou dost pomalé.
lukas13
Ano, dobrá poznámka. Zdá se, že někteří na tento detail maličko zapomněli.
honzamo
Desítka je něco jiného. To není dálnice, tam samozřejmě 160 nejde. Ale třeba u právě zmiňované D11 se jedná o úsek Sadská - Hradec a to je tuším přes 50km dloluhé. A navíc tam ani není moc hustý provoz, takže 160 by vůbec nevadilo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jsou, a bude daleko hůře. Auta jsou sice bezpečnější, rychlejší, ekologičtější, blablablaější..., jenže jich taky neustále přibývá a ta stará nemizí, jak by si mocipáni přáli. Věkové průměry v zemích EU to jen dokazují, snad nikde zatím není pod deset let. Kapacity silnic nedostačují, stačí jen trošku zvednout provoz a hned se všechno ucpe (projeďte v běžný červnový pracovní den třeba kolem Paříže, humus ble).
Když jsou silnice prázdné, dá se jet krásně. Po D1 na Kroměříž jezdí pár aut, tam se nebojím. Ale jet stošedesátkou po D1 od Vyškova do Prahy považuju za projev nejvyšší arogance, debility a ohrožování okolí.
lukas13
Ano, tvá poslední věta je přesně o tom. A kolik je takových, kteří to nedodržují? Dle tvé logiky by se limity měli úplně zrušit. Co bys říkal pak, když by nějaké pako sundalo tvou milou a pak argumentovalo tím, že dle něj rychlost jízdy odpovídala?

Ne bečet nedu. Jen bych se rád dočkal odpovědi na mou otázku - to jsou v celé Evropě, krom Německa, v USA, atd. atd. samí pitomci, jen ty jsi "figurka"?
figurka
Čemu nerozumíš na textu v závorce ? Právě na tomto úseku kvituji proměnlivé značení, které právě může řešit omezení v závislosti na hustotě provozu. Naopak v noci, kdy je hustota velmi řídká nevidím důvod aplikovat limit odpovídající páteční spičce.
Avatar - jenik1
jenik1
Třeba silnice číslo 4 za Pískem směrem na Prahu si zaslouží zvýšit limit. Čtyřproudá silnice s kvalitním povrchem plynule přejde ve skutečnou dálnici.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No... jedním z prvků, který docela dost ovlivňuje tvar silnice, je třeba krajina. Na německých pláních jde stavět dlouhé, přímé úseky, v našich kopcích je třeba více točit. Některé zatáčky mají smysl jako protispánkové - nutí člověka něco dělat, případně vedou auto do drnčících krajových čar (ten příšerný hukot mě vždycky spolehlivě probudí).
lukas13
Tak tak :yes😒br />
Geniální věta z knihy Forrest Gump: "pro hlupáka každý hloupý"
krultheking
to se v tom clanku pise? mozna jsem slepy, ale mimourovnove krizeni a odbocovaci a pripojovaci pruhy tam resene nejsou ne?
naopak znam spoustu ctyrproudovych jednicek, kde jsou normalni krizovatky (a omezeni na 70) a kazdy to skrz ne tne po hlavni 120 uz ted
lukas13
Upřímě - ty mě nebo nedejbože mou rodinu srazit v rychlosti přes 200 tak tě zabiju, pokud to přežiju. Z řidičů jako jsi ty mě jímá hrůza.

Dvě poznámky😒br />
- na tomto úseku D5 je dost lesní zvěře. Ve 130 máš šanci, ve 200 ani náhodou. Němci mají všude ploty, my ne.
- zejména v noci, když ve zpětných zrcátkách vidíš pouze světla, je velmi těžké odhadnout rychlost - upřímě ti přeji, aby se před tebou nazačaly předjíždět dva kamiony.

Rád bych ti, milá Kylie, připomenul, že na silnicích nejsi sama. Dobrý řidič není ten, kdo to umí skvěle švihat po okreskách nebo přes 200 na dálnici. Dobrý jen ten, který si uvědomuje interakci s okolím, jede s vědomím, že v autech kolem něho sedí lidé (i staří, tělesně postižení, začátečníci, mladá paka, hlupáci jako je on sám), za zatáčkou může být chodec či cyklista či divočák.
Kylie, troufám si tvrdit, že ty NEjsi dobrý řidič.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No jo... A pak zkuste z té páteřní sítě sjet taky někdy mimo...
V tomhle kroku vidím spíš jinou záludnost - tím, že se převedou na silnice pro motorová vozidla, získá stát dalších pár úseků, kde potichu zavádět mýtné... až bude všude.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Taková rychlost jde jet všude, otázkou je přehlednost, bezpečnost... Zase můžu vytáhnout ta zvířata, D5 není oplocená. V té rychlosti už nestihneš ani zavřít oči. U nás je to opravdu nesmysl, těch pár kousků to nevytrhne.
lukas13
Nebo Belgie - 120, Francie - 110 na silnicích pro motorová vozidla. A já, typický Čech, jedoucí dle rychlosti na GPS, tam jsem jeden z nejrychlejších 😉 Vždy, když se poté vrátím do Čech, musím si připomínat nutnost neustálé kontroly zpětných zrcátek, protože já hloupý, nedělní řidič jedu tachometrových 135.
chrudoš
Na vsechno jsou normy a pokud nekdo povoli vyjimku, je potreba tech lidi vice a musi byt celkova shoda. Silnice jsou staveny dobre, jen lide precenuji sve schopnosti. Na druhou stranu, pokud bychom chteli jeste komfortnejsi silnice, vsechno by bylo drazsi a vetsinou by to byly vyhozene penize, kazda nove postavena silnice odpovida svemu vyznamu a vyhledovym intenzitam dopravy, ostatne od tluste cary po kolaudaci ubehne casto az 10 let a to jen proto, aby silnice vsemu odpovidala, nikdo si zadnou praci neulehcuje/neni liny, neboj 😉
figurka
nápodobně
figurka
Tak se podívej na některé úseky páteřních "okresek". 120 km/h v pohodě (lepší rozhledové podmínky než na dálnici). Naopak, já volám po limitu 20 km/h na všech okreskách. V prudké zatáčce se bude d*bil ve škarpě divil, že se něco stalo i když jel v limitu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je asi pravda (výjímku vidím v dálnici D5 mezi Plzní a hraničním přechodem - téměř celou trasu jsem kdysi (opradu už je to dlouho 😉 ) jela 200-220 km/h a tam to JDE.. :yes:
chrudoš
...povoleni se chysta na useky ctyrproudove, tedy SMEROVE ROZDELENE a s mimourovnovym krizenim (krizovattka tam ani byt nesmi)!Jinde by to nikdy nikdo nepovolil, to se nebojte. Tyto useky jsou stejne postaveny v parametrech silnice pro motorova vozidla (dle norem to tak musi byt), jediny duvod, proc nejsou jako rychlostky uz dnes, je majetkovy, spravcovsky atd. Takze je to jen a jen spravny krok, uz dnes tam jezdi lidi 130, ale ostatni 90, coz je v ramci bezpecnosti daleko daleko horsi, nez kdyz se rychlost zvedne na 110 a tim padem se rozdil zmensi
figurka
A limit 160 km/h znamená, že vždy a všude musíš jet 160 km/h ? Taky na každé okresce z hrůzou v očích drtíš každou zatáčku 90 km/h a přemýšlíš, jestli to dáš ? Neexistuje náhodou povinnost přizpůsobit rychlost jízdy stavu vozovky ? Ještě by jsi mohl zabečet. Odpovědnost řidiče je to, co tady chybí a to nezmění žádné limity.
lukas13
Praha - Mirošovice s intenzitou ve špičkách kolem 3 000 voz/hod? Pane jo, doufám, že někdo jako ty o těchto věcech nerozhoduje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Famózní jsou některé italské a francouzské dálnice .. bohužel trendy "omezovat" jsou čím dál silnější.. ;-\
lukas13
No, minimálně je to těch 13 úseků 😉

O křižovatkách není pochyb, tam je těch 80 či 70 naprosto v pořádku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano SOUHLASím že v česku jsou i nové silnice stavěné .. pro mne NEpochopitelně (občas mám dojem že si asi stavbaři/projektanti či kdo chtěli "ulehčit" práci a že tam pak desetiletí budou muset jezdit miliony aut "hůř" než bylo nutné - tím myslím ty poloměry zatáček, či dokonce nesmyslné zatáčky apod. - to je už NEzajímá..
PS: Ale dobře je postavená dálnice od Waidhaus/Rozvadov po Plzeň - tam bych 160 km/h jednoznačně dala (a když jedu v noci tak tak - celou cestu na tempomat - také jezdím.. 😄
figurka
viz. výše
figurka
Takhle bych to nepaušalizoval a ani v návrhu nebylo počítáno s plošným zavedením, ale se zavedením jen na vybraných úsecích. Třeba 😱 a nový úsek D11 od Poděbrad, stejně tak jako D1 Praha-Mirošovice (záleží na provozu) jsou pro 160 km/h bez problémů.
lukas13
Viz. nade mnou blue.sun, naprosto s ním souhlasím.

Rozhodně nejsem nedělní řidič, mám nové, všemi základními prvky pasivní i aktivní bezpečnosti vybavené auto, řidičák přes 15 let a v Německu jezdím běžně 160-180. Mám si i já pořídit to kolo? :no: :no:
chrudoš
Panove, chce to cist lepe: na nekterych CTYRPTOUDOVYCH, tzn smerove rozdelenych s mimourovnovym krizenim, pripojovacima a odbocovacima pruhama, jinde by to nikdo nikdy nedovolil. Takhle se nema co stat, ctyrpruh i na silnici prvni tridy je postaveny v parametrech silnice pro motorova vozidla, tim padem je i 110 km/h rychlost bezpecna, neni duvod, proc to tak neudelat (stejne tam vsichni 130 jezdi, aspon zrychli vsichni a dojde ke zlepseni bezpecnosti provozu
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Přesně tak... Podmínky u nás takové rychlosti nedovolují, stejně jako mnohde jinde. Extrémem jsou asi seveřani - dálnice rovné, krásné, v nehornaté krajině, ale maximálka 110 nebo 120 km/h.
figurka
Tak to ano. Po DE mám naježděno relativně dost km a tamní limit 100 km/h na okreskách vidím jako bezproblémový a to i hlavně z podhledu bezpečnosti.
lukas13
Jen takový malý příkla😜 Jedeš 130, identifikuješ překážku, naplno brzdíš a zastavíš těsně před ní. Pukud bys jel 160, tak v tom samém případě do té překážky narazíš v rychlosti 130-100, dle toho jak vybavené máš auto. Ten prevít, který za to může, se jmenuje reakční doba. To je záležitost limitů lidského organismu, zde elektronika nepomůže. A teď si to promítni na české dálnice (stav, způsob projektování) a na české řidiče.

A ještě kontrolní otázka - proč tedy nemají 160 již dávno jinde, krom Německa, např. Švýcaři? To jsou úplně pitomí?
krultheking
ja taky
ale kdyz je pred krizovatkou 70, tak to motor zbrzdi jen na tu 90
a protoze je normalni jezdit 20+, tak se tak bude jezdit i po zvyseni na 110...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Někdy mám pocit, že by někteří lidé měli své příspěvky nechat projít autocenzurou, než začnou soudit ostatní, indiáne...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ne, zatím nejel. Z novějších úseků znám D1 na Kroměříž a Zlín a stejnou silnici na Ostravu, tam jsem poměrně často. Ale ani tam nemám problém, že by mi auto "padalo" v zatáčkách dovnitř.
EDIT: Problém je, že to je pár nových úseků. A co těch tisíc kilometrů původní sítě? Tam to prostě nejde a nejde, ať se různí spěchavci staví třeba na hlavu. Boleslavská "desítka" má tak krátké připojovací a odbočovací pruhy, že i stovka je tam zárukou rizikových situací.
honzamo
Jel jste někdy po novém úseku D11? Naopak poloměr a klopení zatáčky vás ve 130 stahuje dovnitř. Auto tam ideálně drží okolo 150-160...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Někdy mám pocit, že tady nejvíce přispívají tzv. nedělní řidiči, pro které je i 50 v obci příliš. Z chalupy do chalupy je lepší jezdit na kole... 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Viz výše pro Kylie... Je to nesmysl, to by se musela CELÁ dálniční síť přestavět (s D1 v čele).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nejen stav vozovky, i poloměry některých zatáček jsou špatné. Ta silnice není projektovaná na stotřicítku.
Stovka na okresní cestě je přijatelná, pokud to bude maximum, které tam lidi jezdí. Realita bude ale zase plus dvacet a při takové rychlosti už je reakční doba v podmínkách okresních silnic nepřijatelná. Chodci, cyklisti, zvířata (já vím, ta ve městech nepotkáváte), to všechno dovede znepříjemnit život i při té (pro vás) pomalé devadesátce.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Přesně tak. V dobách, kdy byl zaveden limit 130 auta byla méně bezpečná, brzdila pomaleji, více žrala, neměla airbagy, ABS ani stabilizační systémy a v neposlední řadě vydávala více CO2 a byla mnohem pomalejší... myšleno v průměru, samozřejmě. Dálnice jsou daleko nejbezpečnější - žádné křižovatky, přehledné, dobře značené a pěšáci tam nemají co dělat. Limit 160 už měl být dávno zavedený, když používáme dálnici k rychlé dopravě na delší vzdálenosti. A kdo chce jet pomaleji proč ne.
lukas13
A kde ještě jinde, krom našich sousedů?

A co si budeme povídat - chování německých řidičů je někde úplně jinde, kvalita vozového parku též. A i v Německu je velmi, velmi silná skupina odpůrců neomezené rychlosti - proti nim stojí, krom normálních občanů, velmi silná lobby německých automobilek.

O parametrech našich dálnic nemluvě.

Ps. Dle mých posledních informací se v Rakousku 160 zavádět nebude. Ale i toto o něčem svědčí - v Rakousku je vyvolána veřejná diskuze, poté dopravní inženýři na pečlivě vybraných úsecích testují. U nás přijde "pan Viamont", bouchne do stolu a řekne "160".
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kylie, panejo, neargumentuj pořád tím Německem a Rakouskem. Zjevně jsi tady po dálnici nejela asi deset let. Kvalita povrchu, poloměry zatáček a délky připojovacích a odbočovacích pruhů takové navýšení rychlosti jednoduše neumožňují.
V Německu dálnice už za Adolfa stavěli na 160 km/h (a tehdy se jim lidi smáli, že se tak rychle nikdy jezdit nebude), ale tady šli jinou cestou. V ČR je taková rychlost opravdu jen výplodem chorých mozků, je totiž použitelná jen na několika málo úsecích dálnic.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To ale (zřejmě) mluvíte o "děsivém" stavu vozovky, představte si že vozovka je "taková jaká má být".. 😉
PS: Mě příjde 100 km/h na okresní cestě NORMÁLNí a opravdu s tím v reálu NEJSOU žádné problémy...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na Moravě šli stejnou cestou a úsek Vyškov-Olomouc taky stáhli na 110 km/h. A i to je tam někdy moc.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEmyslím si že rychlost 160 km/h je nutně "výplod chorých mozků" - hned "vedle" ČR se tak jezdí "normálně" .. při docela výrazně nižším počtu nehod ... 😉
PS: I výsledky dvou velkých/dlouhodobých testů, které proběhly v Rakousku dopadly "nad očekávání", emise se nejen nezvýšily, ale dokonce SNÍŽILY (pravda nákladní vozy, resp. pomalá vozidla NEsměla přejíždět do rychlejšího pruhu..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ta má formulace "... od Prahy" asi NEbyla moc "šťastná" - myslela jsem za severní západní i jižní hranicí česka... 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
... a Rakousko 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Německo i Rakousko má i na "normálních" silnicích limit 100 km/h (alespoň doufám - já tak CELÝ život jezdím 😉
Jestli má na mysli Německo, tak asi ano...
figurka
Kde Kylie ?
Asi jsem slepej, kde konkrétně? Eště jsem si toho nevšiml.
Eště bych viděl jako vhodného kandidáta Most-Bílina-Teplice.
Josef 1
Kolik takových 4 proudých silnic bez křižovatek je, kde se dnes jezdí míň než 100.

Jak je tam křižovatka, tak je na Moravě 80 km/h.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Na první pohled možná ne, ale já i teď jezdím běžně 110km/h a to i na dvouproudé cestě. Je to podle mě ideální cestovní rychlost. Před křižovatkou sundám nohu z plynu, motorem zbrzdím na 80-90 a pak zas jedu dál. Takže na 4 proudých cestách by to neměl být už vůbec problém.... Kldině bych byl i proto, kdyby se zvedla rychlost na přehledných a kvalitních úsecích silnic 1.tř na těch 100-110kh/h.
Josef 1
Já bych tam povolil 91, aby běžná rychlost byla 101.
lukas13
Zatímco před pár lety diskutované zavádění 160 km/h na dálnicích byl výplod totálně chorých mozků a noční můra skutečných dopravních odborníků, toto ano. 110 km/h na kvalitních, normy splňujících čtyřproudých úsecích má logiku.

(Např. např. I/27 okolo exitu 80 z D5 - tam to je nejen možné, ale i řidiči dávno aplikované. A v tomto případě je naprosto chápu).

Někde bych uvažoval naopak - silnice pro motorová vozidla, ze 130 na 110. Např. E442 mezi Libercem a Turnovem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vždyť na sever, západ i jih od Prahy je povoleno 100 km/h (a těch 110 km/h se "běžně" jezdí...
Josef 1
Stačí se podívat na silnici Pohořelice Mikulov - na každé křižovatce je 80 km/h.

Stajně tak i na 4 proudých dálničních přivaděčích, když je křižovatka, tak je tam 80.
krultheking
zive si dovedu predstavit, jak se na takovych cestach bude jezdit - 110+30 no problem
otazka je, kde vsude to bude - zminena je jen jedna cesta mezi pardubicemi a hradcem a tu neznam, tak nemuzu hodnotit - ovsem pokud si predstavim jak se do krizovatky * par posuku 110+30 a z vedlejsi vyjizdi kloboucnik (atp.) a vyhled ma na 200m, tak z toho budou zase pekne reportaze ve vecrnich zpravach
ale treba se pletu a uz je dnes bezne, ze na silnicich 1. tridy mame mimourovnove krizovatky a pripojovaci pruhy - akorat ve svem okoli takovou neznam (spis je na nich i 80 moc)