Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 – Náčelník Ševelící hemisféra

145 komentářů

Avatar - Vencos
Vencos
já vám nevim,vždycky když jezdím Buickem,Chevroletem, nebo když jsem měl onehdá půjčenej dýzlovej truck od GMC, je to úplně jinačí pocit než jezdit běžnym autem, to se musí zažít a vozkoušet a nekoukat na to stylem "měkčená palbuka nebo život"
Třeba to GMC, spousta věcí rozbitejch a polofunkčních,interiér z recyklovaný popelnice,ale ten POCIT. Pocit že tě nic nezastaví,pocit že můžeš všude, ohromná síla a supr zvuk toho traktorovýho skoro-sedmilitru, je to jinej vesmír.
A v tomhle vesmíru se nehraje na excelentní jízdní vlastnosti, přehnanou ultra kvalitu, nebo jiný věci z příručky "jak být pravým a politicky korektním evropanem"
Avatar - Barrichello
Barrichello
Tak tady se uvádí púoněkud jiné hodnoty - 6,9 s
[odkaz]

8,7 s má zrychlení verze s 3,6 V6 Pentastar, tak zřejmě soudruzi z redakce opsali údaj V6 verze :-)

Tady test sesterského Duranga se stejným motorem, almarou a výsledkem 7,3 s....
Takže není důvod těm 6,9 s u Jeepu nevěřit....

Jojo, není nad ověřené informace že, a hned se tu smát Jeepu a realita je někde jinde....
[odkaz]
mať trochu vyšší rozpočet na PHM tak nie je o čom... nezničiteľná velkoobjemová amerika na cestu aj do lesa. Splnený dávny sen :-( a tí čo porovnávate túto klasiku s deutschland produkciou typu x5 klobúk dole.... už vidím ako vaše x5 v plnej paľbe ťaháte niekde blatom alebo trošku ťažším terénom... a ak sa takí predsa nájdu a položia to na prvom miernom briežku na brucho, tak sa môže majiteľ GC, ktorý popri vás s ľahkosťou prejde, kľudne usmievať :-)
Avatar - shamal
shamal
Nic jsi nepochopil! Proč si pak lidi drží potvornosti jako je Citroen 2CV, Brouk, stará pětistovka nebo nedejbože Tráboš? Protože jsou ty auta tak strašně dokonalý? Rychlý? Ne, protože mají charakter. A koupit veterána s charakterem je poměrně jednoduchý. koupit nový auto, který má charakter je těžký, protože ho má málokdo. A kdo určuje jestli má nebo nemá auto charakter? (než ta otázka přijde od cifršpiónu?) To poznáš! Koukneš a vidíš. A když nevidíš, tak zpátky k excelovejm tabulkám a nezbyde ti než si holt koupit něco dokonalýho.
Avatar - Zdenda
Zdenda
To je zase diskuze. Článek o americké klasice a v diskuzi se skončí u toho, jaké zrychlení má X5, ML, Q5 nebo Touareg. Všichni tady se shodneme na tom, kdo v těch autech jezdí. Nagelovaní metrosexuálové s malým pinďourem, bydlící ve vilové čtvrti na předměstí velkého města nejlépe Prahy. Jediný terén, do kterého se svým naleštěným miláčkem vjedou je vyfrézovaná D1. V terénu je využijí asi jako pražská městská policie své Hummery. Jeep Grand Cherokee, i když není tak uhlazený a dokonalý, jako německé prémiovky, má oproti nim aspoň koule.
Avatar - shamal
shamal
CHARAKTER! Pánové, kteří se tady oháníte tabulkovými hodnotami: charakter je věc neměřitelná. Auto ho buďto má anebo ne. Nemá to vůbec nic společného s nějakým zrychlením, kymácením v zatáčkách a podobně. Naopak charakter mají zpravidla auta, která nejsou úplně dokonalá. Vezměte si LR Defender - vlastně s pravítkem v ruce a rozumem v hlavě naprosto příšerné auto, ale charakteru víc než plný vlak Touaregů. A jestli jste teď nepochopili o čem tady píšu, tak nejste petrolheadi, ale cifršpióni. Můžete si bouchat do stolu logaritmmickým parvítkem jak chcete, ale je to jiná dimenze. Auta s charakterem si nekupujou lidi co si tím autem chtějí anebo potřebují něco dokázat. A teď milí cifršpióni pozor: oni mají to auto rádi. Vaše ohánění čísly je stejná pitomost, jako byste každého nutili jíst vepřovou vždyť je to za nejrozumější peníze nejvíc kalorií, ale jsou lidi co mají rádi ústřice... Mám vozidel s charakterem plnou garáž a vím, že pustým výpočtem bych měl mít Oczavii 1,9 TDI Combi. Ale to by byl ten Svět pěkně nudnej.

A kymácení GC? To je pěkná pitomost, už předchozí generace se nekymácela a nijak zvlášť se nekymácel ani můj Cherokee r.v. 91.
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
GC není konkurent X5. Takže o tom můžete popsat ještě milion stránek a honit si triko, že X5 má lepší zrychlení a proto je snad Hemi k ničemu. Magistr použil v diskusi docela nešťastně zvolené slovo "charakter", ale má pravdu. Motor má mnohem víc vlastností než je svatá trojice evropského šamana benzínových PET lahví (1,5litru): "výkon, spotřeba, CO2".

(Ostatně měřit znečištění přes CO2 je absurdita na entou, kdy správně můžeme upozornit, že pak daleko větším nebezpečím jsou pro ekosystém stáda dýchajících a prdících býložravců. >:D )

Jen namátkou: kroutící moment, životnost, náklady na provoz/údržbu a zvuk (v případě Hemi libozvuk, v případě evropského turbodieselu mix mezi chrochtáním a klapáním tlouštíka jdoucího v sandálech).
Avatar - dicky
dicky
prosim te kup si co chces treba Amperu me je to ukradene.
Je dobre ze se sem tyto motory dovazi a prodavaji a vubec cely jeep se svoji produkci je pro ty kdo chteji jeep nebo us auto a tak si sve lidi opet najde a oni si ho radi koupi.
Protoze o tom je svoboda kdyz chci osmivalec tak si ho koupim kdyz nechci tak si koupim 1.4 kia napr.
Ale aby nekdo lidi nutil a nicil cely trh narizenimi a zakony a vsichni musely byt biturbo 1.2 to je postkomunisticka polevka s hnusnou chuti.
A proto je dobre ze Grand ma tento motor a je pro lidicky kteri vyznavaji jine hodnoty a chteji si poridit to co se jim libi a vyhovuje jim to ze je to auto takove jake je.
Proste svoboda je nenahraditelna a nikdo nema co druhemu rikat jaky objem auta muze pod kapotou mit kvuli nejake pseudonorme alias Co2.
Magistr
"Excelovsky" argumentuješ třeba Barrichellovi níže.

Ano, BMW X5 35i je rychlejší a přitom má nižší spotřebu než GC V8, o tom není spor. Ale to už neříká nic o turbodíře (je malá, ale je tam) u BMW, o schopnosti V8 pohybovat autem i těsně nad volnoběhem nebo o zvuku motoru (ano, u GC by mohl být výraznější, ale pořád tam těch 8 válců při akceleraci slyšíš).

Ano, BMW má bezpochyby na silnici vyspělejší podvozek a je schopno projet zatáčku daleko rychleji. Ale někomu to houpání Jeepu při akceleraci, brždění i zatáčení prostě vyhovuje, protože to podle něj k velkému a navíc americkému tereňáku patří. A to nemluvím o schopnostech v terénu, kde by BMW (se stejně dobrým řidičem a pneumatikami) nemělo sebemenší šanci.

Tobě je milejší moderní přístup BMW, dobrá, nic proti. Ale to že je něco jiné (jako GC) ještě neznamená, že to někomu nemůže vyhovovat víc. Někdo ty vlastnosti rozpozná a přijme je s pochopením nebo dokonce s potěšením. Když v GC dupnu na plyn nebo na brzdu a auto se zhoupne jako člun, tak mě to třeba těší a baví. V takové Q7, kterou jsem taky zkusil, jsem se zdaleka tak nebavil.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Já sem v X5ce seděl.

Jo to masovka kteoru maj všude, akorát že 99,9% to má s 3,0 naftou.
Venkovní design proti Jeepu žádná perla, unitř to taky až tak zázračný není, navíc co mi tam absolutně nesedí je ten "volič" automatu.
Proboha kdo to vymyslel....

A materiály? Normální, kvalitní ale zázrak to není. Jako v Bentley si v tom fakt nepřipadáš, tak taky z toho nedělejte nějakej super luxus.

Přijde ti že by Jeep měl být 2x kvalitnější jak BMW, když stojí o 3/4 mega méně?
Trošku pokulhává logika.
Avatar - dicky
dicky
A kdyz na to das otevreny vyfuk napr. Borla, Magnaflow a jine ktere stoji par dolaru tak kazda jizda ma to sve kouzlo o 50% vetsi a skvele probubláváš po svych cestach za čímkoliv ..
A na to si clovek zvykne a pak uz nevymenis za jiny leda jinou V 8 napr vetsi 6.2
>:D tam je zvuk jeste masitější
A ekologove nevi oco v zivote prichazeji >:D
Avatar - Barrichello
Barrichello
pro mě taky - jiné nové SUV s motorem V8 za 1 080 000 kč nejde koupit ani jako skladovka. Kdyby ses postavil na hlavu, tak ho prostě nekoupíš.

Tedy mam na mysli evropské zančky, ne konkurenci z US zanček.

Nesrovnávej nám tu V6ky, turba atd.(to je tu oblíbená věc) a V8, nebo vytáhnu svoj oblíbený kompresor za 200 táců navrch, a máme tu za 1,3 míče tkaové výkonové parametry, že se může jít VW i BMW akorát zahrabat.

Srovnávej srovnatelé - V8 s V8 atmosféra.

Já tu tu dam příklady ju:

nejlevnější X5 X35 benálek - taky skladovka, dražší o 545 litrů, má o 47 HP méně a rozhodně nemá lepší výbavu....
[odkaz]
X50 za 1,9 míče a 55 koní navrch. To jde. Za 800 tisíc navíc 55 HP :-)

Tvůj slavný Touarge nám nabízí V8 jen jako naftu - výkon od 12 Hp nižší, cena 1 862 000 Kč...

V bledě modrém milé Audi Q7.

Zbytek nemá cenu uvádět. Bud nejsou V8 benzíny v nabídce, nebo jsou dražší nebo anfty o 3/4 mega dražší....
Ještě maj horší výkon, nafty několikanásobně dražší servis a celkově hroší životnost.
A To VW já teda za prémii nepovažuju, takže srovnatelné s tím Jeepem co se týče image značky.
Jeep má narozdíl od VW aspon pověst terénní legendy, VW bochá ty SUVka pár let.
Kýblwagen a podné stroje do tohohle nepočítám...

A počkej až grandčíro dostane 8st. ZF převodovku, to budou hned jiné údaje.
Už se pro něj plánuje.
Avatar - dicky
dicky
Hezky test a docela to bylo pekne pocteni.
DINARE TY TADY CHCES SROVNAVAT TU VASI 6 VALCOVOU TURBO CHCIPLOTINU S TYMHLE HEMI?
Nenech se vysmat tento motor ma prave to kouzlo a ten projev ktery takovym co si ty nic nerika a nikdy asi rikat nebude.
Tak si kup tu svoji preturbenou nadheru a srovnani s americkymi motory radsi vynech.
Protoze tyhle motory jezdi pro sveho pana i po 500 000 milich coz se tve premii asi nestane.
Tak si sve ekoturba strc za klobouk.
Jinak opet se ukazalo ze z hlediska pomeru vykon cena spolehlivost jsme nejlepsi na svete.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Je zajímavý, že to má špatnej pdovozek, když je stejnej jako u MB ML 2010.
A aby toho nebylo dost, převodovka je taktéž nemecká >:D

Takže vono ML vlastně taky drncá a nezatáčí....

Pokud ti nestačí 5,7 - máš tu 6,4 SRT8 - do ceny za kterou nabízí prémie ty základní V8ky se v pohodě vejdeš.
Máš tam brzdy Brembo, lepší zrychlení atd.

Nebo se můžeš dát tunerskou cestou a z té 5,7 za pár šušnů vyždímat dalších 150 HP.
Když ti to nestačí....
Magistr
Náhodou jsem měl to potěšení se v GC V8 taky projet. Zdaleka není dokonalý, ale má něco, co mnoho jiných a dokonalejších aut postrádá: osobnost, CHARAKTER!
Pokud si někdo vybírá auta podle bodů v excelovské tabulce, tak si GC asi nekoupí a nejspíš odjede v X5 nebo ML. Ale kdo nakupuje "srdcem", tak tady má favorita, tedy pokud si netroufá na Range Rovera.

Já tereňák nepotřebuju, jeho vlastnosti bych nevyužil, ale tohle auto se mi líbí a fandím mu :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
njn, čo bolo bolo
Avatar - Barrichello
Barrichello
:-)
No já myslím že zrychlení je plně dostačující, zejména u us verzí
Avatar - Vencos
Vencos
ono bude stčit torchu víc šlápnout na plyn. Papírový zrychlení je tak možná na internetový poměřování šulinů,jinak na prd
Avatar - Vencos
Vencos
To měřila Evropská Unie >:-[]
Avatar - Vencos
Vencos
No,ale ono je LCčko docela drahý,ne? Stojí o 28 táců víc než Sequoia... Jo,ale Seqoiu si tu nekoupíš,ani 4Runner, Highlander, nic. Zbejvá ti jen ta německá holota. A možná ještě Patrol jestli jse ještě dělá,ale to je trošku jinačí auto
Avatar - Vencos
Vencos
ale opravdu si dokážu představti,že někoho ty evropský auta už opravdu nuděj (mě taky a to jima nejezdim)
NEbo prostě jen nechce vypdat jako navoněná buznička,nebo low-endovej zbohatlík...
Však ani nemáš pořádnej výběr,když chceš středně velký SUV... A co teprve,když chceš velký,to jsi v ři-ti úplně...
Avatar - Vencos
Vencos
víte, vono je to sice velký,nepraktický kdovíco ještě, ty starý ameriky jsou bezesporu děsný kraxny, ale jezdí se v tom prostě božsky, to už se nikdy nevrátí...
Avatar - Vencos
Vencos
fascinuje mě,jak všichni pak začnou v tématu USa mluvit o špatnejch válkách,dluzích a když už nemaj co, začnou pomlouvat i americký auta a srovnávat je s bavorákama a pak s japoncema a pak se vymluvat na jiný věci a tak pořád dokola. Vždyť tu americkej způsob života máme taky... konzum a konzum
Avatar - Vencos
Vencos
a nestačí papírově,nebo je to tvoje domněnka? Ono mít pod kapotou HEMI není jako tam mít nějákej bezejmenej německej počítač...
Avatar - Vencos
Vencos
když vony ty plečky jsou sice kapku plečky,ale maj něco,co ty dokonalý a kvalitní "neplečky" nemají. Navíc tady novej Jeep asi nebude úplně nejlepší,ale poříád je dost výborný na to,aby člověk obětoval torchu té nudy, preciznosti,nebo takovejhc pomíjivjech hloupostí
Avatar - Vencos
Vencos
ale je to tak,stačí si přečíst kdejaký bazárnický moudro kde se píše "ale obloukem se vyhněte modelům s dýzlovými motory,jsou sice úsporné,ale..."
Avatar - Vencos
Vencos
to je podplacený od němců ;-)
Avatar - Vencos
Vencos
kdo chce šetřit,koupí si to s italskym dýlem,nebo si ho lidi kupují pro jeho skvělý zvuk a kultivovanost?
Avatar - Vencos
Vencos
je stejně staršně zajímavý si to všechno číst, hlavně ty nekonečný srovnávačky s německejma autama. Kterejm to vlastně ani konkurovat nemá,ale to ponechme stranou, spíš se tu zásadně ignoruje fakt toho,že to cosi jako "novinářská dokonalost" není tou pravou dokonalostí.
Ano,je klidně možný,že tu není rozumnej a prkatickej důvod nekoupit si místo Granda Touareg, to možná vážně není. Problém je v tom jak se na to nahlíží, kde "Džíp" se bere autmaticky jako sr-áč, zatímco německo automaticky jako etalon všeho.
Vycházejme ano z toho,že Touareg je velice kvalitní,schopný, dokonce i pěkný SUV, stejně velký jako Grand. V podstatě lepší auto.

Jenže teď už to není o tom,co je papírově lepší,nebo víc německý, pak už je to jen hromada subjektivních pocitů,lásek, dotyků. Přecijen, auto je jakýmsi obrazem jeho majitele, je to jeho symbol a něco o něm vypovídá. A to je je to. Jeep je trochu neotesaný,ostatně jako vždycky,ale úplně z něj kape testosteron,bláto, špína, divokej západ... Jeep je tady dokonalým symbolem takový tý pravý mužnosti, neoholenejch drsnejch chlápků co tě rozpáraj kudlou zaživa a kouřej při tom Marlborku. Jasně,možná je to komický,ale je to tak. KAždej chlap v Grandu bude vypadat jako CHLAP, možná torchu spíš směrek k samotářskýmu zabijákovi,ale co Touareg? Touareg je děsně městkej, neutrální a příliš dokonalej, v tomhle případě spíš růžovější a trochu metrosexuální, sic ne tolik jako X5,ale pořád víc než Jeep a daleko míň mužně. Toareg je takovej "manažerskej základ", kravaťácký auto a podobně, podobně jako všechny prémiovější produkty německa

To je ten hlavní rozdíl. Buď budeš Cowboy,nebo kravaťák, ještě bys mohl být třeba horal a dobrodruh s Toyotou 4Runner, ale byť si to nechceme připustit, tohle všechno v tom Jeepu je... A jsou to ty samý věci, proč si lidi kupujou třeba Escalade nebo H2, byť jsou to v podstatě špatný auta. Ale jsou to výborný symboly, skvělá definice majitele, přesně jako Jeep. I když třeba neni tak dobrej jako konkurence,tohle žádnej konkurent nemá. A Jeep neni o tolik horší,aby jsme to nepřekousli...
Avatar - petr164
petr164
No, možná, až dospěješ, tak ti dojdou věci, které v dobách lineární komparace tabulkových hodnot a specificky racionálních osobních preferencí zůstaly tvému vnímání utajeny. Tím, že projevíš neschopnost reagovat na poměrně blbuvzdornou argumentaci wolffa štěkem o blábolení, shazuješ jen sám sebe. Pamatuj, že jsou lidi s poněkud delší a bohatší nejen šoférskou zkušeností a že ani ten strejda v Loganu není magor jen proto, v čem jezdí a že zrovna ti, co oceňují tohoto Jeepa, nejsou důvodem, abys tu kdekoho přehlížel. Říkám to v dobrém a doufám, že snad pochopíš.
Avatar - petr164
petr164
Člověče, v dinárských horách bych čekal větší smysl pro jisté podstatné odlišnosti v určení i vlastnostech srovnávaných nesrovnatelných čtyřkolových zubrů. Touareg je pravdu trochu jiné kafe třídou i určením. Ale vykládat to pomaleji chápajícím...
Avatar - petr164
petr164
Dobře řečeno. GC není pro metrosexuály shlížející vlastní look v módu SUVrozšíření v okolních výlohách. Není ani pro piloty vyžadující absolutní poslušnost řízeného stroje v trvalém gripu na Nordschleife. S tímhle můžete ráno do kopců v Karpatech a příští večer po myčce do Opery v Pešti pět set majlí daleko. Prach na bocích je známkou opravdovosti a výzvou pro kašírované atrapy. Jen je třeba zvážit, zda volit srdcem Hemi nebo hlavou Pentastar... :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Škoda že GC 5,7 V8 HEMI to má za 6,9 s a sesterské dodge durango V8 HEMi za 7,3 s....

Touareg OUT; Q7 ,3,0 TDI OUT; Cayenne diesel OUT; X635d nastejno, takže z tvé krásné tabulky sou lepší 3 káry, z čehož jedná má motor V12 - nelze porovnávat.....

Teda, ta prémie to amerikám nandala.....

Ještě si srovnej cenovku za Q7 4,2 a X5 40d a za GC.....
Avatar - Barrichello
Barrichello
Omyl, za 6,9 s..... 8,7 je údaj pro V6 3,6 Pentastar. Chce si to ověřit fakta...
Avatar - Barrichello
Barrichello
[odkaz]

[odkaz]

4,3 a 4,5 s.

Řada německé konkurence se může jít zahrabat, zejména vzhledem k ceně, za kterou ty prémiovy jsou....

>:D
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kdo chce zrychlení jak sporták, tak si koupí SRT8 popřípadě na tu 5,7mu navěsí jiný svody, cold air intake, trošku poladí motor a má tam 450 HP jen to fikne.... A ono to pak zas jede trošku jinak...
Avatar - Barrichello
Barrichello
Nejsi sám komu se to nezdá...
Avatar - Barrichello
Barrichello
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Otázkou je, kde redakce to číslo vyhrabala, z ofiko materiálů sotva, tam se zrychlení neuvádí a fakt, že by nová generace měla horší zrychlení jak stará je hodně absurdní představa...

EDIT:
tak už to víme, redakce použila číslo které je ale pro verzi 3,6 V6, verze 5,7 V8 má zrychlení 6,9 s....

Takže smolík posměváčci....
Avatar - Barrichello
Barrichello
To si koupí člověk, co má rád americká auta o o jiných ani neuvažuje. Proč na to je několik různých odpovědí....
Ale to vám asi ještě nikdy nedocvaklo...
Avatar - Barrichello
Barrichello
Neber si moje jméno do pusinky >:D
Avatar - Barrichello
Barrichello
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Je zajímavý že 300C/Charger se stejným motorem (mimochodem HEMI motor je v různých modelech naladěn na výkon 350-390 HP, takže u Jeepu ho zrovna bohužel naladili na ten nejmenší) a převodovkou dle US testů zrychlení 5,5 s....

Nezdá se mi, že by ten rozdíl a tudíž hodnotu uvedenou v testu způsobila mírně vyšší váha Jeepu a horší aerodynamika oproti 300C/Chargeru....

Jelikož Jeep nikdy zrychlení svých aut ofiko neuváděl, tak by mě zajímalo, odkud si pánové redaktoři to číslo vycucali z prstíků, neb test zrychlení certifikovanými měřidly jistě neprováděli....že...

Myslím že realita je jiná....

Takhle by měl tento jeep měl horší zrychlení než minulá generace, což je naprosto abusrdní, už proto že třeba takové 300C první generace má stovku za 6,2 s a nová generace za 5,5 s...

Takže trošku přemejšlejte...

Schválně zkusím vygooglit hodnoty amerických testů....
Avatar - Doupik
Doupik
SRT8 test by to fakt chtělo, americká média jej extrémně chválí.
Mně se moc líbí a těch necelých 5 sekund na stovku, to musí být šílené.
Kolík80
Pokud se nemylim, tak v rezimu se zarazenou redukci umi QD II uzavrit vsechny 3 differencialy... Takze rozhodne ma vic nez ELSD na zadni naprave. Koukal jsem ze je to i na Jeep.com, ale kdyz si poslechnete popis fce pohonu, tak je tam zminka ze pri zarazene redukci uzamkne predni a zadni diff...
Avatar - Bristol
Bristol
asi nepochopil uplně smysl mého přízpěvku...to že jezdi na poušti nebyl primární účel mého příspěvku :-) to byl pouze příklad...bylo tím myšleno, že v oblastech kde ne uplně všude jsou kvalitní a široké silnice jako v evropě...v Libanonu konkrétně moc pouště není...ale v ostatních státech blízkého východu už ano

to že v těchto oblastech mají uspěch auta jako X5 a ML s velkými benzinovými motory je pochopitelné: lidi tam na to mají peníze, mají tam velká města, a spotřeba není s tamními cenami na pořadu dne ;-)

to že tam mají uspěch auta jako GC, nebo velké offroady z japonska je taky pochopitelné, v Libanonu jsou rozbité silnice, velká stoupání a klesání a ne všechny zpevněné...

v pouštních oblastech méně obydlených končin middle east platí to samé...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
:yes: Máš kus pravdy ;-)
ozawasan
tak jsem nakonec rád, že nemám na auta od míče výš.............
To abych pak navštívil psychologa a rozebral si, jestli mám malýho pinďoura(to mi říkat nemusí - vidím to pokaždý, když si na wecko beru lupu a pinzetu), jestli jsem metrosexuál - to jako jestli miluju jízdu metrem? - nebo jestli nebydlím na předměstí Prahy..... No a z druhé strany jestli nejsem úchyl, kdybych si chtěl koupit americký vůz - Jeep GC s motorem, který je podle některých pouhou archetypální vykopávkou...... Směs pocitů od pobavení po nasrání - dámy prominou - se ve mně míchá po přečtení této diskuze..........
Jasně - každý máme nějaké auto - možná jenom nalepený na zdi, ale máme. Každý preferujeme něco. Někdo má to štěstí, že má na to, koupit si, co mu libo jako nové, někdo sviští bazarovými stránkami v mnohdy plané naději, že se objeví blázen, co prodá jeho vysněný vůz zrovna jemu, za pověstnou hubičku - si piště, že kdyby mi dal 80letý německý penzista svůj zánovní mercedes třídy G za to, že mu dám pusu - tak mu k tomu zazpívám i D D über alles........mnozí znají z památníčků vlastních dědečků...........
Zkrátka a dobře - nemohli bychom si svá auta přát, včetně preferencí a občas - alespoň u některých diskutujících, které nepovažuji za z***štělé postpubescenty - se zdržet trapáren?
No jo jsem naivní no....... Tak Long Life to Vaše turba no....... ;-)
Mig_35
to mají nějak ti libanonci pomotaný, protože podle toho co píšeš je jim tam ML nebo X5 úplně na houby, když jezdí pořád po poušti.-)
Avatar - Bristol
Bristol
tohle onanování nad čísly zrychlení nebo spotřeby moc nechápu...jaksi lidi zapoměli na které trhy je tento vůz primárně určen..(napovím: zelená EU to asi nebude) takový vůz se bude nejlépe prodávat v USA a na blízkém východě...a tam je při tamních cenách benzinu nebude moc zajímat za kolik litrů na 100 to jezdí...navíc spousta lidí zapomíná že Jeep nebude moc konkurentem vymazlených ML, X5, Q7 a dalších příměstských metroSUV se kterými akorát manželky bohatých pražanů jezdí tak akorát machrovat do fitek a do paladdia...

Jeep je trochu něco jiného...nevadí mu ušpiněná kola od hlíny ani trochu těžší terén, je to typická amerika(hlavně s tímto motorem) a to bude na klíčových trzích mít asi hlavní slovo

včera jsem se vrátil z Libanonu...a pro informaci...novej Grand tam potkávam stejně často jako ML nebo X5...a to znamená hodně často...a co jsem se doslechl...tak v ostatních zemích middle east je situace podobná...obávám se že v poušti na písku je celkem fuk jestli je zrychlení 7.1 nebo 8.5...tam jsou duležité jiné hodnoty...a ty GC má...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Můj tip? Rozpadla se na atomy po 100tis. km?
Avatar - skoda.
skoda.
řeknu vám..naše první nová služební octávka z roku 2004..bylo novinářský auto a ještě ktomu 4x4...docela hard core >:D
Avatar - positivemind
positivemind
Já ti ale nic nevymlouvám - pro někoho je to prostě přízrak, kterej chce. Mně se třeba designově to auto moc líbí. Koupíš si ho pro radost, zvuk, nasranej výraz a promineš mu, že když má 2,5t, tak nezrychlí tak jako sporťák...

Je to na každém
bicak77
Mě se to udávané zrychlení nějak nezdá...to by tak odpovídalo dvoustupňovému automatu ;-)

Chtělo by to namontovat měřící zařízení a skočit na letiště ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
No to si ani nedovedu představit >:D Kup století
Mig_35
Já se neptám proč koupit HEMI. Já se ptám, proč koupit auto, které se stejným motorem o generaci později má daleko horší dynamické vlastnosti. GL 500 zrychlí z nula na sto za 6,5 sekundy... a je to daleko větší krám... dám si benál do auta, ale musí to trochu jet...
Avatar - positivemind
positivemind
Prestiž, budeš za hovado, někdo je fetišista, tak si to koupí.

Ale nakonec, proč ne. Každému chutná něco jiného, takže pokud bude ochoten zainvestovat i dražší provoz, tak proč ne ;)
Taky u nás jezdí (poměrně) dost GL450 nebo 500(550), to chlastá naprosto stejně šíleně.

Smysl to má, jinak by ho do toho auta asi nedávali.
Avatar - positivemind
positivemind
A případný další kupec rovněž :-)
Mig_35
Před loňskou zimou jsem vybíral něco na přeskákání a jeden z možných kandidátů byl i Grand Cherokee. Možná že má koule, ale jezdit s ním po cestě je víceméně utrpení. Dřív jsem taky nadával na SUV, ale je to pro běžného člověka, který shání velké praktické auto, použitelné celoročně, se kterým se dá na lyže i na dovolenou, velmi dobrá volba. Terénní schopnosti ty auta nemají - protože je nepotřebují... Ale když se bavíme o autech do terénu, pak je z německých G-klasse jasná volba...
Mig_35
Předchozí verze s 5,7 HEMI měla zrychlení z nula na sto za 7,1 sekund a byl daleko hezčí... bývalo dobrým zvykem dělat novou generaci lepší... nechápu, co by mně mohlo donutit si koupit takového žrouta, když nabízí stejné výkony jako předchozí generace s 3.0 CRD,,,
webpaja
Proč když píšeš ozvuku zapomeneš na evropské benzíny a napíšeš diesel. Lonesi.... ;-)
webpaja
Jistě, ale málokdo tak jak údajně nejsilnější stát na světě.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jo testovací vůz, ten tvrdý chleba má ;-)
Uwe Filter
To udělala parta předchozích testujících novinářů. Jestli pohledáš ostatní testy, tak má auto i jiné SPZ, páč jim původní uplavala v brodu odkud je i ten výfuk :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
[odkaz]
Všimli jste si toho někdo?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
No s těmi metrosexuály bych byl opatrný. Znám majitele X5 s 4.8i, má asi 120 kilo a objem paže jako má normální chlap stehno.
Avatar - gld
gld
Pri ceste na koniec sveta by to bol horúci favorit..
Avatar - gld
gld
Možno to je hlavným tromfom jeepu- schopnosť pobiť sa aj s ťažším terénom. Ako píšeš, ostatní konkurenti v segmente zapadnú pomaly aj na zelenej lúke.
Silny matros.

Kedze bracho ma sluzobny RR TDV8, LC V8, FJ Cruiser a staru X5, ( a M5, M6, 645i, S6Avant, ..., Fabiu 1,4 TDi) a popri tom sme sa vozili asi na vsetkom, co ma kolesa, tak sa aj nejake skusenosti pozbierali.
Resume: V8 GC si kupi len velmi velky fanusik, resp clovek, ktory na lepsie nema. Ine racionalne dovody neexistuju. To same plati pre H2, H3, Escalade, Suburban, Tahoe, ... .
V pomere cena/vykon este celkom dobre, ale v absolutnom ponimani niekde dole.
Avatar - Barrichello
Barrichello
nevím proč bych měl jezdit V6 s turbem za 12 na sto když může jezdit V8 za 13.
A kdyby mi tak šlo o spotřebu, LPG rulezz - pojedu za 15 plynu, což je ale finančně 7,5 benzínu, takže kam se hrabou tvé naftáky.....

HEMI je o zvuku, o síle motoru od nízkých otáček, o toč. momentu, o klasickém americkém motoru. V jednoduchosti je genialita.
Avatar - Barrichello
Barrichello
GranCherokee SRT8 6,4 HEMI 4,7 s

Zdravím :yes:

Cena přes neofiko dovoz šacuju 1,4-1,5 míče.

Takže co tam máš dál?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Za 1,6 mega si ho může koupit akorát ty. Každej jinej si ho koupí za 1,1 neb dostane absolutně stjený auto.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Všechna ta sUV vid, z nich půlka nemá motor V8 a je v tom oturbená V6ka a ropák.

Zas nám srovnáváš hruštičky a jablíčka, oturbené V6 milý dinare obvykle žerou méně než V8 se skoro dvojnásobným objemem, a ropě nemluvě....

Ale vysvětlovat tobě jaký je rozdíl v požitku z jízdy mezi V6 a V8 benzín asi nemá cenu ti vysvětlovat, neb si budeš mlít pořád tu svou o parníku a 12ti litrech...

Jo a ty terénní schopnosti na ty se málem zapoměl - to co projede GC X5ka nikdy v životě neprojede. O Q7 abosultně nemluvím - tenhle stěhovák pro maminky zbohatlých kravatáků vozící v tom dítka do školky zapdane na první louce...
Avatar - Ricardo
Ricardo
A ty bys chtěl tím charakterním Defenderem někam jet?
Avatar - Barrichello
Barrichello
protože v nich byly motory TDI od VM Motori >:D
A za Mercedesu se šetřilo kde mohlo, jinak jak který jeepy.....
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
>:D vtipné :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Nebo Patrol, to je ortodoxní dříč, dělá se ještě vůbec? Jednou jsme doma měli [odkaz] a to byl "mazec".
Avatar - kari.laz
kari.laz
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
;-) Přesně jak píšeš. On čur... sorry dicky má vůbec zkreslenou představu o všem, nejen o CAFE normách. On si totiž myslí, že asi půjde donekonečna jezdit ve V8 a dělat, že to světu vůbec nevadí. Že to už všude na světě pochopili a jen v USA ne, je jen postavením USA (nebo jejich blbostí?).
Na jeho svérázný způsob psaní jsem si již zvykl, i to prase, kdyby vzalo klávesnici, tak by psalo líp. A to jak po obsahové, tak pravopisné stránce.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Co? Asi to co místní diskutéři pod pojmy nudný/vzrušující interiér apod. Napovím ti, nic! ;-) Všechno to jsou plky.
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
Zato evropské státy vůbec ale vůbec nežijí na dluh....a ani nejvyspělejší asijské státy >:D V tomhle si můžou všichni podat ruce a jít se zahrabat.
P 407
a bazarovým kovbojem ohryzávaje plot bazarů hledám zachovalý Jeep G C od 4.0 benzin výše. Ročník 2000- 2003. Ví někdo o něčom? Buzárníci s tlustými řetezi na krku mi tykají a já prostě musím tu ,,potupu" přežít, že nemám na funglovku a nic jiného mi nezbývá než hledat nejmíň proprděnou sedačku v celé Evropě. :-)
webpaja
Možná jsou SUV nesmysl, ale trh je chtěl ;-) . A pravda chtít lepší tereňák, jdu do Land Cruiseru.
webpaja
Máš velmi pokroucenou představu o svobodné Americe a nesvobodné Evropě. Pakliže to beru touto paskvilní optikou musím napsat, že si v Americe nekoupíš téměř žádné americké auto, které by dosahovalo evropských kvalit.
Nebýt primárně japonců i následně evropanů a krizí samozřejmě, dodnes by většina aut ve Spojených státech vypadala jako krabice od bot délky 6m s motorem přes 5litrů, výkonem 200koní a spotřebou ruského tanku.

A vzhledem ke skladbě vět nejsi za louží tak dlouho, aby jsi v každém příspěvku nasekal tolik pravopisných chyb až běda...tak se zlepši "američane" :-)
Avatar - dicky
dicky
jo toyota je dobra to se musi nechat tundra je dobry auto a 5.7 v ni se jim docela povedl a 6 st automat taky docela kvalita a funkce na vysoky urovni.
Jinak jeep ma tento motor od dodge a tam jsem na nej neslysel nejakou hanlivou polemiku ohledne poruch.
ostatni to je uz jina
webpaja
Mě se třeba exteriér nového Číra líbí, ale to je vše. Neumím si představit proč ho obecně koupit.
Avatar - dicky
dicky
WEBPAJO:jestli ti to nedoslo tak papir snese vsechno ale realita je uplne nekde jinde.
Vyrabi se co lidi chteji a tak je tu opet motor 5.7 na test a tento motor je velice usporny ale podle nasich meritek.
Ze papir snese vsechno ale realita je jina ohledne spotreby to uz kazdy chape kdo kdy v americe byl.
Tyhle prohlaseni tu byla uz v roce 2008 a stale dnes vyjizdi nas golf ameriky s uspornymi osmivalci hihi dokonce dostal jeste vetsi obsah 6.2 >:D
A vys proc lidi to chteji.
Nekdo chce ve statech hybrid nekdo truck . a nekdo sportaka s 6.4
A oni jim to velice radi umozni..Normy nenormy co se prodava to se vyrabi tecka
Az budete v Eu stejne tak daleko pak porovnavej nejake vase premiovky bmw s jeepem a atmosferickym motorem dit tam nemate ani jeden u bmw x5 ja vim v ramci ekopokroku..
Zatim tu leda lidi nutite jezdit v naftovych 4valcich a do budoucna v 3valcich..
Hrozne ti zavidim a uprimne ti to preju ten 3 valec biturbo diesel>:-[]
Ja si radsi budu bublat dal krajinou a trochu se houpat v zatackach >:D
hard to kill
nechapu o cem se tady hadate,ale bavim se dobre.BMW,teda ty SUV,sou uplne neco jinyho nez GC si myslim,jasne na silnici je lepsi,no a co,ale v terenu nema sanci,a proto si ho nekdo kupuje,a taky kolik muzes tahat z BMW???kdyt to ani nema ram.kazdy auto z ramem,nebo truck,off road,se naklani,no a co,proto,kdyz ho chces ridit musis bejt lepsi ridic >:D BMW si myslim dela nejlepsi osobaky,krasny auta,ale tyhle suv,na co to je,kdyz s tim ani do terenu nemuzes.Jeep na druhou stranu sou nejhorsi a nejmin spolehlivy off roady,vlastni zkusenosti. nejlepsi offroad dela Toyota >:D
Avatar - Dinar
Dinar
Někde už jsem to tu psal, jedeš s crd, říkáš si fajn, je to levný, ve srovnání s D3 jo, jenže je tu ten zatrolený touareg; přesto GC CRD je auto konkurenceschopné a dává smysl, jeho výkony jsou srovnatelné, cena dobrá, jenže GC V8 je v každém ohledu horší a svou cenu už neobhájí. Já chápu, že zvuk osmiválce láká, jenže za ty peníze je to málo. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Jsi prostě pojem, etalon tupanství, proto i takové hvězdy jako je Barrichello, jen živoří ve tvém stínu.

Body 1-3 vynechám, obvyklé blábolení, v bodě 4) zakládáš své vývody na faktické chybě, ten touareg (i s V6) jako praticky cokoliv v této třídě může táhnout 3,5t přívěs. ;-)
Avatar - Ricardo
Ricardo
No a jeep má sice druhý největší motor, ale zato akceleruje za 8,7 s.
Nevadí - cena je podle mě nastavená dobře, prostě je možnost základní X5 a nebo za stejné peníze nejvyšší Jeep. Jediný problém je, že člověk schopný utratit tolik peněz za jedno auto asi radši připlatí za BMW...
Avatar - Ricardo
Ricardo
Masovka možná počtem prodaných kusů, ale jestli ten kvalitativní a designový rozdíl nechápeš... A vůbec tady nejde o tvar jednoho konkrétní dílu, důležitá je souhra celku a umění práce s materiály. V tom Chrysler udělal velký pokrok, ale nový GC je zaseknutý někde mezi prvním a druhým X5 nebo někde u tohoto nadupaného Touaregu I [odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Malá rada, až budeš potřebovat teréňák, nekupuj si SUV. A pokud myslíš "teréňák" k projetí čehokoliv mimo vyschlá řečiště plná balvanů, ta z reklamních plakátů jeepu, pak je naopak jedno jaké SUV to bude, zvládnou to všechna.
Magistr
Píšu tu opakovaně, že off-road ani SUV bych nevyužil.
Magistr
Nápodobně, taky tě nelituju, i když důvody by se našly. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Už jsem se projel v moc autech, která mě pobavila, ale vedle své konkurence nedávala svými kvalitami žádný smysl. Např. jedno se probírá vedle na autofunu, abychom zůstali u SUV. A co? Mám tu plkat o charakteru, přestože sám vím, stejně jako ty, že bych si GC V8 za 1,6 mega nekoupil? Charakterní pokrytec... to mě u toho napadá, a už z toho spojení je jasné, že je něco špatně. Smát se můžeš i v motorovém člunu, podstatou věci je, pokud jde o tebe, že GC není německé auto, a proto cokoliv na jeho obhajobu. Anebo mi pošleš SZ s tím, že mě zveš na projížďku svým novým GC V8, a já sklapnu a sním svůj klobouk. Zatím jsem přesvědčen, že jsi excelovským kupcem mnohem víc než já, hlavní rozdíl je v míře toho pokrytectví, charaktere. ;-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
[odkaz]
Magistr
No jo, Dinar... ;-) Navíc jel v dieselu.

U mě to docela fungovalo, kdybych někdy potřeboval tereňák, tak GC by patřil k mým favoritům.
webpaja
Americký způsob života? Jako na dluh a do mrtě? :-) Tak to jo! :yes:
wolff
Když pominu, že se v každém svém druhém příspěvku otíráš o můj nick (zjevně nějaký syndrom z mládí, který nebudu komentovat a který si každý zařadí), tak úpřímně pochybuji, že sis o tom autě něco cokoliv zjistil (natož jel). Napíšu ti k tomu pár poznámek...

1) V8 v GC je opravdu specifická verze, která tady asi nebude trhat prodejní čísla a její určení je již v samotném testu popsané.

2) Tohle auto nebylo děláno na maximání hodnoty zrchlení a vmax (které mají i top verze evropských výrobců vzhledem k určení auta celkem na houby a už z principu fyziky je pozávodí kdejaký sportovnější hatch (chápu, že i tohle popřeš, protože prémie... bohužel fyzika platí i pro tu tvoji tzv. prémii)

3) o jizdních vlastnostech se teda přít nebudu, na to máš Baricha a můžete si spolu užít tu pověstnou bábovičku na tom pískovišti... zřejmě to tady asi nikoho nezajímá

4) a teď to nejpodstatnější co tady asi ani nezaznělo a v čem je tento jeep svým způsobem jedinečný a čím ospravedlňuje vůči konkurenci svoji existenci jsou jeho schopnosti, které např. ten 6V Tuareg nezvládne: to jest schopnosti v terénu, komfort v terénu (díky momentovému průbehu toho motoru) a v neposlední řadě schopnost táhnout až 3,5 t přívěsy. Tedy i tyto vlastnosti patří mezi jízdní schopnosti a sem si jist, že tento parametr bude potenciální kupec sutečně využívající toto auto pro jeho účely daleko víc oceňovat než zrychlení z 0 - 100 o 1 s rychleji. ;-)

5) Tak a teď si můžeš zase kvákat co chceš... >:D
webpaja
Vždyť Dinar píše, že se v něm projel a ono nic ;-)
webpaja
Proč excelovský kupec? jen konstatuji, že údajně úžasný Hemi nestačí co se dynamiky a spotřeby týče ani na údajně evropské chcíplotiny ;-)
webpaja
Aha a CAFE norma přišla z EU, ne? :-) Navíc, díky svobodné volbě si můžeš koupit třeba GC nebo místo něj X6, ale věř, že celou dobu provozu budeš vědět, kde jsi ušetřil.

Ampéra přichází odkud? :-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
Co si představuješ pod pojmem charakter?
Avatar - Dinar
Dinar
Jen ti přeju, ať si moc nenatlučeš, až z té hrušky spadneš. A co se týká "excelovských kupců", platí to, co jsem napsal joudovi, co ti zvedá palce, pokud nejste schopni rozeznat kvality auta, pak dál jezděte v plečkách, litovat vás nebudu. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
X5 35i je auto stejné kategorie (stejně aerodynamicky a váhově špatně), a při ustálených 130 km/h je s přehledem pod 12 litry. A dynamikou je, opět s přehledem, o parník před GC V8. A nejde jen o X5, v diskusi je zmíněno více konkurenčních aut třídy velkých SUV, a všechna jsou na tom lépe. Nechápat tyto prosté skutečnosti a také to, že jsou logicky důvodem ke kritice, má-li se GC poměřovat s konkurencí ve třídě, to chce skutečně velkou dávku ignoranství.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Q7 3,0 TFSI 6,9 s
Q7 3,6 FSI 8,5 s
Q7 4,2 FSI 7,4 s
BMW X5 xDrive35i 6,8s
BMW X5 xDrive50i 5,5 s
BMW X5 M 4,7 s
MB ML 350 8,4 s
MB ML 500 5,8 s
MB ML 63 AMG 5,0 s
webpaja
Já tu GC neglorifikuju ;-)
Magistr
A nebo se v tom Jeepu projedeš a zjištíš, že tě to auto baví, že se usmíváš od ucha k uchu, že se ti líbí zvuk a vzhled, že občas potřebuješ opravdu do terénu...
...a že je ti úplně ukradené, že X5 35i je rychlejší a úspornější (jako že opravdu je).
Magistr
:yes:
Avatar - Dinar
Dinar
To je debata o ničem, stačí se v GC svézt, budeš si říkat o.k., dorovná to cenou, no možná u dýzlu, i když i tam ho mnohem lepší touareg za podobný peníz trhá na kusy. GC V8 je už naprosto mimo, i ten touareg s relat. obyč. V6 dá stovku za 7,8s spotřeba nižší, cena oproti GC V8 taky nižší o skoro čtvrt mega. Nevím, to by snad musel mít člověk logo Jeepu i na trenýrkách, aby o něčem takovém vůbec vážně uvažoval. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
No, lidé jsou hloupí, když si koupí "masovku bmw" s dýzlem, místo CHARAKTERU na kolech. Kupují si auto, které je rychlejší, spotřebuje v průměru o pět litrů na sto méně, má lepší podvozek a v neposlední řadě i podstatně lepší image. A to vše za stejnou cenu, GC V8 stojí 1,6 mil. :-O
Lovap
O etalóne tu hovoríš asi iba ty. Zrejme aby si sa mohol zasmiať. No ... každý sme nejaký >:D
Lovap
Presne. A tak to má byť. Jeep sa nekupuje pre jazdné vlastnosti, úsporu paliva a podobne, ale pre charakter jazdy, uvoľnenosť ... To ale excelovský kupci typu wepbaji, kari.laza a dinara nechápu, oni pri kúpe auta nekupujú zážitky, ale najlepší pomer ceny a hodnoty auta.
A mimochodom, darmo, dinar, Jeep MÁ charakter, image terenneho auta a amerického spôsobu života. Takýto charakter ML, GL, X5, ani Q7 nemajú a ani nikdy mať nebudú. Jediné auto, ktoré sa Jeepu v tomto môže rovnať je Range Rover, ktorrý má image luxusného ba až šľachtického teréniaka. Je to síce iný typ charakteru, ale z RR priam prýšti noblesa a luxus ...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak já na ně vlítnu. Regoval jsem na jeho rýpnutí, že

"Vzhledem k tomu že 90% evropský SUV je v naftě, tak asi o to zrychlení až tak moc lidem nejde"

A ono ejhle všechny diesely mají lepší zrychlení.
webpaja
Když jsme třeba u Mercedesu tak nové ML s benzínovou V6 dává 306koní, ale na stovce je za 7,6 a bere 8,5litru. To znamená v běžném provozu 11 litrů ;-)
webpaja
Škoda, že jsi nevypsal benzíny ;-)
webpaja
schíza? :-)
webpaja
Proč Jeepy a Chryslery vždy uzavírají statistiky spolehlivosti? To je až po půlmilionu majlí? :-)
webpaja
Etalonem velkého SUV je žíznivý a výkony nepřesvědcivý vůz s vysokou spotřebou, kymácející se v zatáčkách a přitom nepříliš komfortní...ale musí bublat! ;-)

Jsem rád, že mě ke koupi etalonu nikdo nemůže nutit, radši totiž preferuji přesně opačné spektrum vlastností :-)
Avatar - kari.laz
kari.laz
To jakou má aerodinamiku a váhu je snad zase a jen problém Jeepu ne?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Na co budeme mít v SUV V8, když stejnou a ještě lepší službu odvedou V6?
A jen pro tvé utvrzená jak je ten motor v tom GC úžasný, tak :

Touareg s 3,0 TDI sprintuje na stovku za 7,8 s.
BMW X5 40d to má za 6,6 s.
BMW X6 35d za 6,9 s.
Porsche Cayenne diesel za 7,6s
Q7 3,0 TDI za 7,9 s
Q7 4,2 TDI za 6,4 s
Q7 v12 TDI za 5,5 s

Tak se mi zdá že i tebou opovrhované diesely jsou na tom nějak lépe.
Avatar - iudex
iudex
Pridávam sa k pochvale recenzie, na úrovni a s jemným nadhľadom, pritom informačne hodnotná. A posledná veta stojí za to. :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Juu, to je objevné, že V8 žere víc jak V6.
Neříct nám to, nevěděli bysme to.
A používáš to jako odpověd na to, že za cenu JGC není žádný jiný V8 SUV z evropy.

Ty s tím SUV potřebuješ závodit nebo proč tě tak trápí zrychlení?
Jestli potřebuješ něco co zrychlí za 4,5 sekundy, kup si Charger SRT8 nebo tvoje oblíbené BMW a jeho M5ku. Nekupuj si SUV.

Vzhledem k tomu že 90% evropský SUV je v naftě, tak asi o to zrychlení až tak moc lidem nejde, protože ony ty 3,0 CRD dělaj tu stovku za 6 sekund vid, hahaha.

S výkonem seš OUT, výkon je dostačující na ty tvé základní V8 které mají méně HP nebo na ty nafty, kde benzín už není v nabídce, neb ho nikdo nekupoval, že.

Tak přestan s těmi osobními útoky a urážkami laskavě a zamet si na vlastní koberečku, prémiovko.
Magistr
Jsem rád, že se bavíš.
Avatar - Barrichello
Barrichello
No a 13,6 se ti zdá moc???
Na Jeep s jeho aerodynamikou a váhou?
Je logický je když já jedu za 11,2-13 tak Jeep jede za cca 12-14.....

Mě ta spotřeba přijde normální.
Avatar - Dinar
Dinar
Napsal jsem, "V článku čtu, že při 130km/h tj. lehtání plynu, je spotřeba 13,6" a to tam taky je. Nebo ty musíš pro jízdu ustálenou stotřicítkou s tímto motorem V8 jet tak, že neustále drtíš plynový pedál? Řepa jsi a řepou zůstaneš. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Snažil jsem se být mírný, ale nemůžu než říct, ty jsi prostě hlupák, nemám pro to jiný výraz. Celou dobu říkám, GC s V8 je na prd, PROTOŽE jeho reálné výkony (ne výkon motoru v kW) jsou horší než u konkurence s ŠESTIVÁLCI, jinými slovy, jede hůř než šestiválec v konkurenčním autě a víc žere. Tvoje odpověď, touareg nenabízí V8, jen v naftě... X5 50i je dražší... :'-(

Ale je to moje chyba, uznávám, nechat se zatáhnout do vlákna s magorem, za to si můžu sám.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ale auto přece není jen výkon. Nekupuješ koně ale komplexní produkt, který nabízí nějaký mix vlastností a ten pak má rozhodující vliv na jeho cenu. Sedni si do toho Jeepu a do X5, okamžitě poznáš, že BMW je hodnotnější auto. Netvrdím, že zrovna X5 je nějaký zázrak (taky má svoje roky), ale působí lepším dojmem. Jeep je prostě navoněný spotřebák, jednoduše působící auto vylepšené kůží a dřevem. Jeho konkurentem by bylo osmiválcové SUV od Škody, Renaultu nebo třeba Hyundaie - kdyby ty značky dělaly takové auto.
Avatar - Barrichello
Barrichello
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Lucky85
Lucky85
Za volantom tohto auta som strávil nejakých 100 km a je to nádhera. Aj keď mi SUV až tak nevoňajú neodolal som vyskúšať si tohto krásavca. Tú spotrebu pri 4 valcoch som skúšal na dialnici a musím povedať, že pri 130 km rýchlosti nezbadá človek žiadny diskonfort pri príjemnej spotrebe. Náklony pri Sport režime človek až tak nepociťuje aj keď fyzika sa oklamať nedá. Prvotný záber pri pohybe z pokoja vystrašil aj mňa ale druhý krát už k tomu pristupuje s citom. Ale pome k tomu hlavnému k tomu nádhernému zvuku a komfortu toho auta. Musel som si otvoriť okno a užíval si ten nádherný zvuk a záber auta keď má človek pocit, že keď zatlačí plyn nemôže ho nič zastaviť :-! Myslím, že skvelá kúpa pre každého kto hľadá podobný typ vozidla a cena je úžasná. Bohužiaľ v konzervatívnej Európe bude vždy predstavovať len mizerné percento a hlavne neviem či auto nestratí svoje čaro pri diezlovej variante. Pre mňa okrem nového Cayena jasná voľba číslo 1 >:D
Avatar - Ricardo
Ricardo
Bublá a neumí šetřit, to je mi charakter
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ty máš vlčí mlhu?
Někde vidíš něco o lechtání?

"Z jednoho kraje Prahy na druhý jsme v dopravní špičce přejeli za 19 l/100 km, o den později a v noci však Jeep zvládl stejnou trasu za 11,5 l/100 km. Běžná městská spotřeba leží někde kolem šestnácti litrů Naturalu na 100 kilometrů, pokud však nespěcháte, motor nevytáčíte (klidně lze celou cestu absolvovat bez vytočení nad 2.500 otáček) a jen v klidu splynete s proudem, budete spotřebou opravdu potěšeni."

Já čtu něco o 11,5 litrech když je víkendový provoz a něco o 16ti za běžných podmínek.
Jistě v koloně kdy to poskakuje 15 kilometrů po metru mě to taky žere 22, v taaové koloně sem jel 3x v životě ovšem.
A 5,7 benzín si an pravidelné ježdění městem koupí asi jen šílenec, tohle ej auto an dálnice a okresky.
Takže tvá X35 žere o litr méně (možná).

Tenhle odstavec si vynechal pro jistotu vůbec vid.
Na velikém (385 mm) volantu se silným věncem zapínáme tempomat při reálné rychlosti 100 km/h a po chvíli nevěříme svým očím – opravdu je možné, aby takový drobek s atmosférickým osmiválcem, který není posledním výkřikem techniky, jel za 9,2 litru Naturalu? Možnost větru do zad eliminujeme cestou v opačném směru, to naměříme téměř identických 9,4 litru. Konečných průměrných 9,3 litru jsme opravdu nečekali. Motor si v tu chvíli brumlá těsně pod 1.700 min-1, což mu evidentně jde k pleti. Zrychlení na 130 km/h zvýšilo otáčky zhruba na 2.100 min-1, spotřeba i díky veliké čelní ploše poskočila na 13,6 litru. Jak vidíte, žádná velká Čerokézská Cesta slz vašich financí směrem k pokladnám čerpacích stanic se nekoná.

Jsi jak novináři na idnesu - Nový Jeep se spotřebou 19 litrů.
To je článek a ten andpis.

Asi jako kdyby napsali: Škoda Roomster 1,2 - dálniční speciál jede za 11 na sto :-)

Jeep jede za 19 ve městě, Roomster za 11 po dálnici, když to hezky osolíš a naložíš rodinku.
Oboje je pravda, jen je to směšné, absurdní a nic nevypovídající o reálné spotřebě jako průměru.
Avatar - Dinar
Dinar
Spousta keců o ničem, vytahování jiných aut, ceny, skladovky... klasická diskusní cesta nikam. Jediné, co ti můžu doporučit je srovnání, a klidně vynech bmw, zajdi k volkswagenu půjč si touarega, ať vidíš, jak se dělá auto za podobné peníze. I ten touareg se základní benzinovou V6 je rychlejší a s lepší spotřebou než tento vrcholný GC, nemluvě o podvozku, nemluvě o ceně. Jinými slovy, pro mě je tato debata uzavřená. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
>:D Neboj s vámi Američany bych nikdy nesoupeřil, jste nejlepší. ;-)

P.S. V jednom českém filmu, Postřižiny se jmenuje (možná k němu najdeš na netu i titulky, abys jako emeričan rozuměl), je dobrý recept, který tobě a podobně postiženým může pomoct... je to něco s teplou vodou a omýváním. Zkus, třeba se ti uleví. ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
No já myslím že ve městě funguje vcelku OK, na okresce taky když jedeš 90 a na dálnici jakbysmet.

Pokud chceš vymetat okresky, tak jsou jiste lepší volby,, o tom není potřeba spekulovat.
Popř. trošku jiný typ aut.

Ono se to naklání, jo jasně naklání, ovšem X5 se taky naklání, když s ní pojedu pilu. Jo a přenáší to rázy, aha.
Ještě se neviděl auto který je nepřenáší, až o nějakém budeš vědět, dej mi prosím vdět hned ho jdu koupit.
Na tankodromech s dírami 20x30 cm rázy nepřáší asi jen vznášedlo:

A pak je tu cena, zejména cena přes neofiko dovoz která je u tohohle HEMI o 200 litrů nižší.
Tak schválně jaký V8kový model nám za 1 080 000 Kč nabzí německá prémie.
Sem s ním. A dej sem skladovku, at máme rovné podmínky.
[odkaz]

:-):-)

Takže tak, auto není naprostá špička ve své třídě, ovšem stejně díky ceně nemá žádnou konkurenci, má osvědčený motor, který vydrží, má nižší náklady na servis, kvalitní nový interiér, velmi bohatou výbavu a nabízí rozumné svezení.
pro závodníky je tu SRT8, pro milovníky echt uber luxusu neměcko, ovšem chce to vyndat z kešeně tak půl až mega navíc....

Za to mam ještě Mustang na víkendové blbnutí.
V tom je ten rozdíl u Jeepu.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo a k tomu poslednímu odstavci... >:-[] >:-[] Ten byl dobrej. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Excelovský kupec znamená, že dokážeš rozeznat, jestli to auto jezdí dobře? Nebo jak tomu mám rozumět? Říkám, po své zkušenosti s GC CRD, že GC jezdí hůř než konkurence, kolíbá se, nezatáčí, nejede, jak to souvisí s excelovskou tabulkou? Ano, měl jsem možnost projet jen dýzlovou verzi, ale její nedostatky při srovnání s dýzlovou konkurencí jsou prakticky stejné, jako ty, o kterých čtu u této benzinové. Tedy, pokud mám chápat jako toho excelovského kupce sebe, pak kupce CHARAKTERNÍCH vozů musím nutně označit jako joudu, co není schopen poznat a posoudit vlastnosti auta... nic ve zlém. >:D ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
V článku čtu, že při 130km/h tj. lehtání plynu, je spotřeba 13,6 ve městě 19! Mluvíme o autě, které dá stovku za 8,7s. Chceš-li ho srovávat s premií, pak věz, že např. X5 35i, která má z nuly na sto za 6,8s (jiný svět, já vím, bohužel nic slabšího, co by šlo porovnat s vrcholnou variantu GC se v X5 benzinu nenabízí >:D ) si ve stotřiceti nevezme ani 12 litrů a po městě je to do 15ti. A znova říkám, z hlediska dynamiky si dá tuhle V8 k obědu. Opravdu nevím, co je tu na pochvalu. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Včera jsem ti psal, proč tě řadím do kategorie diskutérů zvané "wolffoun". Dnes je tu další příklad, podobně jako ten, který s.re i ho.na s turínským logem, i ty vždy chyby svých oblíbenců omlouváš německými díly, wolff nás mlátí Boshem, ty Mercedesem. Mě čerta starého zajímá, co je na tom autě stejného s ML, mluvím o tom, jak funguje, co předvádí, a tady je konstatování prosté, v této třídě je to aktuálně nejhorší auto, přestože novinka.
Magistr
Tak Range je úplně jinde hlavně cenou (a nejen nákupní, ale i na údržbu a provoz), to snad všichni ví, ne? A pokud někdo ne, ať si to najde, srovnatelný Range stojí tak plus mínus o milion víc než Jeep.

Jinak ano, tebe beru jako typického "excelovského" kupce (nic ve zlém, každý podle svého) a rozumím, že to co má GC jiného, asi neoceníš.

Kde jsi přišel na to, že nemám rád německá auta? Proti Mercedesu, Fordu, Opelu nebo některým typům BMW nic nemám, naopak.
Avatar - Barrichello
Barrichello
tady to máte potvrzeno tu spotřebu.

Jak říkám, jezdím s 300C za 11-13 průměr.
Kdo nevěřil, tak ted vidí.

Mnozí modernější konkurenti zvučných značek se musí stydět, protože spotřeba jejiich modernějších V8 je bud jen neptraně nižší, nebo stejná a sou tu i tací, borci, co žerou daleko víc.
Avatar - Ricardo
Ricardo
tak má aspoň něco >:D
Avatar - Dinar
Dinar
Nezlob se, ale to jsou hrozný kecy, CHARAKTER, toho slova už bych se skoro bál, resp. bál bych si koupit auto, o které někdo otlouká věty s CHARAKTEREM, protože to bohužel v naprosté většině případů znamená, že to auto je ve srovnání s konkurencí plečka. Strkat tenhle, ve své kategorii lowendový Jeep, do jedné věty s RR, to je na ručník. Ano, podvozek drncá a přitom se auto naklání, do zatáček se tomu nechce, s osmiválcem nestíhá, dynamicky, ani konkurenci se šestiválci, spotřeba je vzhledem k dynamice špatná, ale to auto má CHARAKTER. >:D Proč? Protože to není německé auto, že. Nechápu, že tě furt baví, dělat ze sebe kašpárka, excelovská tabulko. ;-)
Schnitzel
Diky redakci za tu fakt dobrou reneczi! Konecne to neni 7 odsekov len o spotrebe a samich "kecov" na vyplneni strany ale nieco co si clovek rad precita, nieco z coho sa aj nieco dozvie. Je to prva recenzia po velmi velmi velmi dlhej dobe ktoru som precital dokonca a neskoncil na nekonecnych kecoch o spotrebe a inych blabolov.
Dufam ze budete testovat aj SRT8 :-)