Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: AvtoVAZ slaví: Před 45 lety získalo Rusko licenci na Žiguli

Doslova senzací a nedostatkovým zbožím se v létě 1970 stal v Sovětském svazu automobil Žiguli, pro vývoz záhy pojmenovaný Lada.
Zpět na článek
Avatar - Stejsn
19. 8. 2011 12:55
Re: Socialistické pseudoFiaty
Seat 126? To snad neexistovalo, ne. Jen Seat 133, a ten vypadá jako když maluch jebal se 127kou. ;-\
19. 8. 2011 11:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2011 21:02
Re: Socialistické pseudoFiaty
Seat "126" Moc jako originál 126 nevypadal.
15. 8. 2011 20:34
Re: Socialistické pseudoFiaty
Stoosmadváca coupé byla i podle mě hezčí, než Rally nebo obyčejná berlina. V ČSSR ve své době patřila k nejhezčím a velmi oblíbeným autům.

Tzv. trepotre bylo sice, jak píšeš, poměrně vzácné, zvlášť u nás, ale o to hnusnější.
Avatar - Special-line
15. 8. 2011 19:08
Re: Vůz, který (nepřímo) zničil Fiatu pověst
To bylo socialistcký hospodářství. Tatrovky sme vyměnili za fíky nebo za ropu a co z toho měla pak ta fabrika.... Pak musela škemrat aby dostala peníze na novou motorárnu.
Avatar - Stejsn
15. 8. 2011 15:34
Re: Socialistické pseudoFiaty
No, je licence a licence. Žigulíky, Poláci, zastavy - to všecko byly sice licenční fiaty, ale upravený a to hodně. Žiguly měly jiné motory a podvozky, 125p měly upravenou kastli ze 125 a motor z 1500, Zastava měla zadek ze Simcy 1100... prostě to většinou byli takoví bastardi. A pak byly ještě čisté licence - auta stejná, jako by je vyráběl fiat, akorát dělaná v jiné zemi. Např. celá řada Seatů ve Španělsku (mirafiori, ritmo, F600, F127), 131ky, 132ky a 126ky v Polsku, Nasr v Egyptě (Ritmo, 132, 128) a další. Je ovšem pravda, že i z těch čistých licencí se pak vyvinuli většinou nástupci a derivace, kteří už byli děsní (Ronda, 147, F800, Malaga aj).
Avatar - Stejsn
15. 8. 2011 15:27
Re: Vůz, který (nepřímo) zničil Fiatu pověst
Já vím, že rez už není problém dnešních fiatů, ale v mysli lidí to stále přetrvává.
Avatar - white label
15. 8. 2011 14:46
Re: GB verze
No neblbni, tak kvalitní matroš snad ani mít nemůžeš... >:-[]
Avatar - T613
15. 8. 2011 14:07
Re: GB verze
pošli kýbl toho nejlepšího co máš a já pošlu pytlík ode mě >:D
Avatar - white label
15. 8. 2011 12:15
Re: GB verze
Cos dneska hulil, pošli vzorek... >:-[]
Avatar - T613
15. 8. 2011 12:09
Re: GB verze
stačilo by ten product napsat česky >:D
Avatar - white label
15. 8. 2011 12:08
Re: Socialistické pseudoFiaty
Jasně 128 coupé je dodnes velmi líbivý, zaslouženě!, ale až lehce proflákle, asi mám větší slabost pro méně líbivý design, navíc Fiat 128 coupe vypadá rychleji, než tomu ve skutečnosti je (zvlášt s jedenáctistovkou, kterých je hodně), u 128 rallly je tomu přesně naopak, takový vlk v rouše beránčím, to má právě společné s Golfem GTI, který přišel pět let po něm. Navíc je u 128 rally zajímavá karoserie dvoudveřového sedanu!, kterou měla třeba i první M3.
128 coupé 3P (Berlinetta) mi zase něčím připomíná někdejší Scirocco.
[odkaz]

P.S. Že tady ode mě neslyšíš žádnou velkou chválu na současné Fiaty je především problém samotných produktů, svádět např. aktuální neúspěch Fiatu, v kompaktech a výš, na marketing VW a jeho "příznivce" apod., je marnost nad marnost, povedené produkty se prostě prodávají dobře (jak od Fiatu, tak od VW) a marketing může prodeje "pouze" podporovat.
Avatar - white label
15. 8. 2011 11:54
Re: GB verze
Jsi snad dost inteligentní, abys věděl, že vůbec nepíšu o tom, proč tomu tak je/bylo, píšu jen o tom, jak to je/bylo..., když např. napíšu, že to byl socialistický product, taky hned nemusím připisovat proč... ;-)
Avatar - euro89
15. 8. 2011 10:55
Re: Socialistické pseudoFiaty
Wow, to je poprvé, co od Tebe čtu nějaká kladná slova na Fiat. :-) 128 Rally bylo opravdu povedený auto, ale designem se mi víc líbil 128 Sport. :yes: A nedávno byl v Újezdě nad Lesy menší sraz veteránů a tam někdo přijel s poměrně vzácnym provedením 128 3P, který se mimochodem dělal i jako licenční Seat.
Avatar - T613
15. 8. 2011 10:35
Re: GB verze
jsi snad dost inteligentní, abys věděl proč tomu tak je >:D
15. 8. 2011 02:16
Re: Socialistické pseudoFiaty
126p se dělala v Polsku, ale pro italský trh se nějakou dobu montovaly 126 taky v Polsku. Rozdílu moc není širší přední blatníky a vyšší světlá výška a jiné číslování tachoetru... dalších věcí si lajk nevšimne.
Avatar - white label
15. 8. 2011 01:56
Re: GB verze
Pořád je to ale ještě (proti origo 124ce) "nakoplé", jak GAZík... :no: 8-s
Avatar - white label
15. 8. 2011 01:49
Re: Socialistické pseudoFiaty
Mám hodně rád, třeba Fiat 128 rally:
[odkaz]
[odkaz]

Pro mě je tenhle Fiat jakýsi duchovní evropský předchůdce Golfu GTI, na svou dobu opravdu skvělé auto nižší střední třídy.. Měl parádně znějící třináctictovku s dvoukomorovým karburátorem a moc dobře naladěný podvozek, na tuhle "rallynu" nestačila ani u nás "slavná" Lada 1600.
Avatar - euro89
15. 8. 2011 01:05
GB verze
[odkaz]
Tahle britská verze s vinylovou střechou ve stylu britských aut 70. let vypadá překvapivě hodně dobře. ;-)
Avatar - euro89
15. 8. 2011 01:00
Re: Socialistické pseudoFiaty
Vždyť ty nemáš rád žádný Fiaty, tak je to jedno. >:D Ale je pravda, že ani mě nijak nepřirostly k srdci. Originál je prostě originál a licenční auta (ať už jde o jakoukoliv značku) jsem nikdy neměl o oblibě.
Avatar - euro89
15. 8. 2011 00:54
Re: Vůz, který (nepřímo) zničil Fiatu pověst
Byla to hloupost tehdejšího vedení Fiatu, že netrvalo na zaplacení v penězích. Prostě buď zaplatíte, nebo nebude licence ani výpomoc s budováním továrny. Bolševik vyráběl z mizerný oceli i vlastní auta, tak bylo naivní si myslet, že by na západ dodal nějakou lepší. Když to řeknu s velkou nadsázkou, tak to byl geniální plán sovětů, jak zničit průmysl imperialistický země. >:-[]
Avatar - white label
14. 8. 2011 23:00
Socialistické pseudoFiaty
Všechny tyhle "socialistické pseudoFiaty" jsem nikdy neměl rád, od 124 (Žiguli/Lada), přes 125p (Polski Fiata), 126p (Maluch), 128/127 (Zastava)...
14. 8. 2011 22:53
Re: Vůz, který (nepřímo) zničil Fiatu pověst
No, rez uz neni moc problem. Ale, podivej se na starsi punta a stilla(ne metaliza) a uvidis ty vysusovany laky.. cervena na ruzovou, zluta.. opely jsou to samy.
Avatar - Stejsn
14. 8. 2011 22:31
Vůz, který (nepřímo) zničil Fiatu pověst
na dlouhé desítky let. Sovětská recyklovaná ocel, kterou Fiat v rámci barterové dohody dostával a vyráběl z ní svá auta, zapříčinila katastrofální a dnes už dá se říci i legendární rezivost fiatích karoserií. Auta jako Ritmo, Regata, 125, 131, Uno byla svojí bleskovou korozí světově proslulá. Začalo se to lepšit až od modelu Tipo (kterým také začalo zinkování). Samozřejmě, samotné žiguli za to nemůže. Ale dodnes, když se řekne Fiat, spousta lidí okamžitě odpoví Rez.