Současně s oficiální světovou výstavní premiérou zveřejnil Opel kompletní ceník nové Astry pro německý trh. K dealerům přitom příjde nejdříve v prosinci.
No dobře, to on určitě věděl a ví.Otázka,když uvedl pojem "pružné zrychlení" zněla, o čem z 0 na 100 vypovídá,pokud se budeme motat někde kolem 8,5-10 s??? Pokud to bude pod 5 s, pak to asi vypovídá o tom,že bude elektronicky omezena Vmax na 250 a je to jiná liga, než zbytek a většina produkce.Daly by se dohledat auta,např, teď si vybavuji Fabii 1.gen, 101k a starou Feldu s 1,6 a 75k.Ta Felda z 80-120 zrychlila za asi o 40% méně, než Fabia, která zrychlila z nuly na sto o nějakých 4-5 vteřin rychlejc.Ale teď lovím údaje z roku 2001, nebo tak nějak,z placu.Možná někde lidé závodí na semaforech,pak to má z 0-100 obrovskou vypovídací hodnotu,dospělí spíš potřebují,aby to zrychlovalo při předjíždění. Byl to AutoBild,který to testoval.Je to jako když si kluci nakukují okénkem,do kolika má auto tachometr.To je fuk přece.I to se nedávno u marketu 10-12.letí hoši dohadovali,že tomu to teda jede,když je tam číslice 250...Takže vypovídací hodnotu to má asi jako údaj o spotřebě.Každé auto bere o 10-15% víc,než je jejich normalizovaná,za ideálních podmínek,navíc na zkušebně změřená a přepočteno přes emise.Stačí tak? :-!
to co pises mozno plati o slovensku. To je ale trh ktory je z pohladu akejkolvek automobilky zanedbatelny a tunajsi clovek je znamy tym, ze chce, s prepacenim, upliect z * bic. Ludia pridu kupovat do autosalonu HTP a cuduju sa, ze za 10k eur nedostanu auto co zrychluje za 7 sekund v kozi s navigaciou a na hlincoch s nizkym profilom...
Píses hlúposti. Podla mojich skúseností sa o údaj o zrýchlení zaujímajú majitelia HTPciek a iných základných motorizácií viac ako majitelia benzínových sest- ci osemvalcov. Zatial co tí prví riesia kazdú desatinu a pri zrýchlení lepsom o pol sekundy pozerajú na súpera zvrchu, tí druhí vedia, ze ich výkon motora je proste dostatocný a na stovku to zvládnu skor nez bezná vacsina.
P.S. Mozno v Amerike to, co píses, platí (tam som v papieroch od auta nenasiel ani údaj o výkone motora, iba objem a konfiguráciu valcov a spotrebu mpg), ale v Európe je zrýchlenie dost podstatný údaj pre vacsinu kupujúcich (schválne sa skús opýtat v autosalóne, ci sa na tento údaj ludia nepýtajú). ;-)
Jasné, nik necaká od 1,4ky trhanie asfaltu. Len som si spomenul na Astru 2. generácie (terajsiu Astru Classic), ktorá so 66 kW jedna-stvorkou zrýchlovala na sto za 12,5 s a táto aktuálna napriek 10 k navyse je takmer o dve sekundy pomalsia. A to je dost.
je to novinka a cena pojde dole. Kludne si este odpocitaj nejaku tu zlavu ktoru uz tradicne davaju kazdemu. To je ich cenova politika, cennik nadsadeny aby bolo z coho davat zlavy a opijat zakaznika rozkom. To zrychlenie neni az taka tragedia, pri zrychleni musis pozerat na hodnotu krutiaceho momentu nie na vykon, 1,4 so 130 Nm jednoducho neni ziadny drak, to je tak do mesta na nakupy a tam sa na 100 aj tak nezrychluje ;-)
ta hodnota ma mensiu vypovednu hodnotu ako farba toho co rano nechas na zachode :-) Zrychlenie z 0-100 co udava fabrika je v beznej praxi malo kedy dosiahnutelne, nehovoriac o tom, ze clovek pri beznom jazdeni neprekonava rekordy v zrychleni a uz vobec nie na astre, na to su ine auta. Typicky zakaznik co si kupi astru nema ani paru o tomto udaji, mozno tak ti co su kupia opc a potom pri pive sa handrkuju o desatiny s typkom co ma GTI :-)
auto mi viac menej pripomina Leona, nemozem si pomoct sice robustne vypada karoseria, ale pomer vnutorny vyuzitelny priestor versusu rozmery auta sa mi javia proti praktickosti.. :-(
Ak by zrýchlenie z 0 na 100 o ničom nevypovedalo, tak by sa táto hodnota medzi bežnými údajmi neuvádzala. Pokiaľ nie je táto cifra dostačujúca, ani pružné zrýchlenie nebude nijak svetové, hoci ako píšeš, priama závislosť tam nie je.
Zrychlení z 0 na 100 nevypovídá vůbec o tom jak se auto bude chovat. Například pružné zrychlení může být lepší než u jiného auta které z 0 na 100 zrychlí podstatně rychleji. Tím chci říct, že nemusí být tak zle jak se na první pohled zdá.
No zo zverejnených údajov clovek moc vo vytrzení nemoze byt. Je zrejmé, ze u nás bude cena nastavená inak, avsak velké rozdiely sa cakat nedajú. Dost sebavedomá je základná cena takmer 16t eur, a to za este slabsí základný motor ako teraz. Pritom ani silnejsia 74 kW verzia (co sa javí ako optimálny základ) nekypí dynamikou: 14,2 sekundy na sto pri 100 konoch je privela, signalizuje asi na dost vysokú hmotnost.