Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Fluence Z.E.: První jízdní dojmy

Sedan zítřka již dnes? Podle Renaultu ano. Jak se jezdí s čistě elektrickým Fluencem?
Zpět na článek
3. 2. 2013 02:02
Jedna Fluence ZE je k mání
Pokud by o tento vůz měl někdo zájem, navštivte www.elektromobily-os.cz
4. 11. 2011 09:45
Re: Alberte, kalkulacku!
No, to bychom se mohli zacit dohadovat o tom co je to hybrid. Nejsem v te terminologii moc zbehly, abych tady hlasal nejake sve absolutni pravdy. Ale prijde mi, ze to co popisujes ty (odpada prevodovka, spalovaci motor konstruovan na stredni vykon) by spis podpovidalo elektromobilu s tzv. "range extenderem" napr. Fisker Karma.
To co se dnes prodava jako "hybrid" (Prius, Insight ...) ma spalovaci motor jako hlavni pohonnou jednotku, prevodovka tam samozrejme je ...
4. 11. 2011 08:17
Re: A mám ho doma!!!
>:D ty jsi dokonalý pošuk Ádo. Doma bych si tě dal do vitrínky a ukazoval návštěvám, co všechno je v přírodě možné.
4. 11. 2011 07:30
Re: 317
O urazkach uz se rozepisovat nebudu, maskujes to moc detinsky, ale je to tvoje vec, jak si nastavis svou vlastni latku.

Ted k tomu dojezdu: Zkus si predstavit, ze by bezna auta se spalovacim motorem mela dojezd jen asi tech 100km.
Kde bychom dnes byli?

Pokud tedy chceme elektromobil do kazde rodiny, musi nabidnout vice, jinak je vhodny jen pro velmi uzkou skupinu uzivatelu, kteri navic budou jeho uzivanim dost omezeni.

Takze vseobecne je zatim elektromobil - at uz original jako Leaf, nebo konverze ala Fluence - nepouzitelny (rozumej: pouzitelny s takovymi omezenimi, ze nema smysl o nem uvazovat).
4. 11. 2011 01:07
Re: Zbytočné starosti s počtami ..
A kolik se jich tam u vás na Slovensku nabízí? V ČR snad jen klony i-MiEVu a po pravdě trochu lituji lidi, kteří si to koupí. Jestli se prodá 10 elektromobilů za rok, tak to bude zázrak.
3. 11. 2011 23:45
Re: Zbytočné starosti s počtami ..
[odkaz]

Predaj automobilov na Slovensku ....a i počet elektromobilov ... zrátaš to rýchlo ;-)

Ak odrátame firemné propagačné automobily tak je v kolonke elektromobilov jedna veľká nula ...

Evidentne sú Slováci málo chápaví ....
3. 11. 2011 23:17
Re: O kúsok možno .... ale ešte sú to kilometre : ).
Neříkám, že Fluence nemá smysl. Jeho hlavní přínos je v nižší ceně, protože jde o konverzi existujícího vozu. Jen si člověk musí uvědomit, že Leaf nestojí víc pro nic za nic. Každý z nich má trochu jiného zákazníka.
3. 11. 2011 22:49
Re: A mám ho doma!!!
Na tu řezačku vodním paprskem si dávej pozor. To si uřízneš prsty a ani to necítíš. Nehledě na to, že abrazivo je pěkné svinstvo. Je to vždy pěkný pohled, jak se tyto stroje postupně prořezávají sami sebou :-)

To byl takový vtip, možná podle skutečné události, jak chlapík v dílně říká nováčkovi, ať si dává pozor, že to řeže jako ďas, otočí se, uvidí čtyři prsty na pracovní desce a říká: Hele, čí jsou to prsty? Za chvíli zjistí, že jeho vlastní.

Také jsem jí chtěl, ale pro její nebezpečnost jsem si to rozmyslel. Když už něco potřebuji uříznout vodním paprskem, tak to zadám odborníkům.
3. 11. 2011 22:42
Re: POINTA
Tam som pil Starobrno prvý raz v živote. ;-) Občas kúpim fľaškové, je celkom dobré.
3. 11. 2011 22:39
Re: shrnutí
Dá se to. Záleží na profilu silnice a vzdálenosti. Cestování do práce je samozřejmě specifické, ale také by se to dalo, pokud na to máš v práci podmínky (nebo máš příznivou trasu).
3. 11. 2011 22:38
Re: Zbytočné starosti s počtami ..
Drísty, drísty, drísty. Uveď podklady a argumenty. Wartburg 353W dáva dobrý príklad.
3. 11. 2011 22:37
Re: zkušenost s elektromobilem
Asi bolo 27 kWh na 11,5 kWh baterku trochu moc. V tejto problematike sa až tak nevyznám, ale predpokladám, že priebeh dobíjania nebude práve lineárny...
3. 11. 2011 22:33
Re: Ešte, že tu máme teba : ).
Akí "my ostatní"?
Keby si poriadne čítal a hlavne o tom uvažoval, tak tú volovinu vyššie nikdy nenapíšeš.
3. 11. 2011 22:31
Re: Alberte...
Nabíjí se 30 minut na 80%.
3. 11. 2011 22:30
Re: Palec nahoru
Ale kde že. Většině lidí jde o náklady. A máš tu ohromnou skupinu, jejichž potřeby dnešní elektromobily nedokáží pokrýt. V městském prostředí jsou dnes elektromobily schopné z hlediska nákladů na vlastnictví konkurovat konvenčním autům. A je dost dobře možné, že k masivnímu nasazení tradičních baterií ve vozech s velkým dojezdem nikdy nedojde. Do budoucna budou nejspíše hlavním hráčem palivové články. Když se podíváš na rychlost vývoje v posledních letech, tak pravděpodobně za 10 let budou elektromobily nejlevnější volbou mezi malými vozy.

Víš, co mám na elektromobilech rád? Elektřinu si dokáži doma vyrobit, benzín ne. Hlavním faktorem je tu efektivita výroby energie. Elektrárna to včetně distribuce a pohonu elektromotorem zvládne efektivněji než tvoje auto spalováním. A domácí nebo komunitní elektrárna to zvládne ještě efektivněji. Tahle auta nejsou cílena na běžného člověka, už vůbec ne z našeho regionu, tak proč jim to vyčítat?
3. 11. 2011 22:23
Re: POINTA
Pivo z trencek?

No to snad neeee!? :-O
3. 11. 2011 22:23
Re: Zbytočné starosti s počtami ..
Cena ropy je o trhu a cena palív tiež + samozrejme dane a nie malé :-(

Ale faktom ostáva, že napriek "zúrivému" zdaneniu palív je elektromobil i tak zúfalo neekonomický ...

Ešte by ma zaujímala cena likvidácie elektroautomobilov ....

A nakoniec, havárie sú bežné, a tieto elektropotvory sú na nárazy dosť citlivé .... to čo "rozchodí" normálne auto s menšou škodou, to môže byť u elektromobilu totálka ....
3. 11. 2011 22:21
Re: zkušenost s elektromobilem
No jo, uz je po vecernicku a na mne tudiz pozde, radeji to balim...

Toz to ale hreje fakt dost...
Avatar - WinDiesel
3. 11. 2011 22:19
Re: Alberte, kalkulacku!
Já se přidávám k duté benzinové palici coby dutá dieselová palice. >:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 22:17
Re: POINTA
No však až budeš mít cestu kolem, tak se zastav a přímo u pivovaru a třeba v létě se tam dá fakt be újmy na zdraví posedět... jo a popít, samozřejmě pivo >:-[]
A když bude nejhůř, tak je tam i jejich Baron trenck :yes:
3. 11. 2011 22:16
Re: shrnutí
Pozor, ja to myslel jako vtip ve srovnani kolo x kolecko.
O tvych vykonech vim,
ze si vedes i v mezinarodni konkurenci hodne dobre. :yes:
Taky sportuju a dokazu to ocenit, to mi ver.
Avatar - WinDiesel
3. 11. 2011 22:16
Re: Alberte...
U které firmy mají 4 hodinovou polední přestávku? :-|
3. 11. 2011 22:15
Re: Ešte, že tu máme teba : ).
Lebo my ostaní " volovia" nie a nie pochopiť genialitu elektroautomobilov ....

A koľko ich máš doma ty ....inteligent ;-)
3. 11. 2011 22:14
Re: POINTA
Vazne? Mam to prubnout? Ale musim si s sebou vzit dve flasky Radka na uklidneni >:D
3. 11. 2011 22:13
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
No ten ukazatel to pise taky tak...
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 22:11
Re: zkušenost s elektromobilem
Chlape, počítej! 9 hodin násobeno 300 W je kolik? 2,7 kWh!!! To je na jedenáctikilowattovou baterku trošku málo, ne?
K tomu zahřívání jen poznatek - v zimě se využívá na přitápění interiéru.
3. 11. 2011 22:10
Re: zkušenost s elektromobilem
Daimler neni zadny etalon a to, cos zmeril, je jen ukazka, ze nelze obecne mluvit o elektromobilech, musi se rict o jakych. Mluvme o Renault Nissan, ktery je v tomto dnes leadrem. Ostatne spousta lidi zde smele extrapoluje sve zkusenosti s olovenymi aku na jakekoliv akumulatory (kapacita versus teplota, zivotnost). Daimler hleda partnera a snazi se navazat kooperaci s Teslou. Elektromobil jako imagemaker na fotky do novin dokaze udelat i Skoda. Nicmene:

1) State of the art trakcni elektromotory do aut jsou lehke a dosahuji ucinnost pres 90% a je to ohromny pokrok. Pred par lety by byla takova hodnota nemyslitelna.
2) Dobijeni modernich elektromobilu jako Nissan Leaf ma taktez ucinnost kolem 90%.
3) Ucinnost prenosu elektriny je take kolem 90% a ma potencial ke zlepseni.

To dela ucinnost pres 70% z elektrarny do kol.

Jak uz jsem zde psal nekolikrat, zpracovani 1l benzinu jen v rafinerii spotrebuje elektricke energie, na kterou ujede elektromobil cca 15-20 km. Samotna tezba je cim dal vic energeticky narocna, dnes se tezi napr. olejonosne bridlice, ktere se rozemelou a horkou parou se z ni necha vypotit par kapek ropy. Pomer energii in/out se blizi -- ted se mi nechce hledat, ale snad 1:2, 1:3.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 22:04
Re: A mám ho doma!!!
To byl doufám vtip! >:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 22:02
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
Ještě že píšeš to "asi" ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 22:01
Re: POINTA
>:D :yes:
Pravdou ale je, že za těch 6 let, co jsem v Brně, se Starobrno trochu zvedlo, nicméně jediné místo, kde si jej jsem ochoten dát, je přímo u pivovaru.
3. 11. 2011 22:00
Re: A mám ho doma!!!
To vypadá, ale popravde, kupoval si ho kvôli elegantnému vzhľadu...? ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 21:59
Re: Palec nahoru
Kůň a povoz taky byl před 100 lety dostupnější. Benzín byl k mání jen v železářství, tráva rostla všude kolem a ejhle, kdo má dnes doma koně k dopravě?
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 21:59
Re: shrnutí
Na těch kolečíčkách, jak ty píšeš, mivám průměry v závodech kolem pětatřicítky. Vyždímeš to ze sebe na kole? Rovnou říkám, že to není taková sranda...
3. 11. 2011 21:58
Re: shrnutí
Vieš jak by si musel na tom bicykli jazdiť, aby si mal priemer 27,5 km/h...? Skús takým tempom jazdiť do práce a domov...2x denne čisté oblečenie a sprcha. Inak ťa celé okolie znenávidí, lebo budeš smrdieť potom na sto honov... ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 21:58
Re: Alberte, kalkulacku!
Ještě bych dodal, že Renault ty akumulároty pronajímá, což dává smysl, ještě chce prověřit kolik vydrží, pak nastane doba, kdy se budou měnit za nabité na "benzínkách" a to je pak budoucnost i pro delší trasy.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 21:52
Re: 317
To je moc logické, s tím raději sem nechoď. ;-) Prostě na jednu nádrž do Chorvatska musíš dojet. Nebo alespoň do Drážďan pro levnější naftu ;-)
3. 11. 2011 21:51
Re: Palec nahoru
Skús uhádnuť, ako sa dá dosiahnuť, aby boli elektromobily dostupnejšie...
3. 11. 2011 21:49
Re: O kúsok možno .... ale ešte sú to kilometre : ).
V tomto smere máš pravdu. Ale pravda je aj to, že Fluence, aj keď je v mnohom určite kompromisom, je bližšie k bežnému užívateľovi. A teraz sa rozhodni, čo je pre elektromobil ako taký väčším prínosom... ;-)
3. 11. 2011 21:47
Re: 317
Kde je urážka? Nečítaj, čo nepíšem. Obvykle postihnutí si berú na seba aj čo nemusia. Stačí písať jasne ;-)
Zabudol si podotknúť, že 200 km by bolo vporiadku pre teba, nie všeobecne.
To, čo si spomenul, predsa neabsolvuješ denne, ale skôr sporadicky. Elektromobil nie je určený ako jediné auto v rodine, konečne to pochop. Vysvetľoval som to už x-krát, a stále dookola sa napriek tomu vynárajú tie isté argumenty.
3. 11. 2011 21:43
Re: Alberte...
Známý koupil Leaf do firmy a s dojezdem žádný problém není. Stačí i poslíčkovi, který během polední pauzy auto nabíjí na rychlonabíječce. Jeho rekord za den je necelých 300 km. Příplatek oproti obdobně vybavenému vozu se mu zaplatí už na nákladech na palivo, když k tomu člověk připočte jednotlivé úlevy, tak to byla opravdu velmi dobrá koupě. Prozatím je tak nadšený, že plánuje nahradit všechna auta. V ČR to asi tak horké nebude, ale tahle auta už začínají dávat smysl.
3. 11. 2011 21:42
Re: Alberte, kalkulacku!
Elektromobil si nekúpiš - potrebuješ proste viac, ako dokáže ponúknuť a v tomto prípade by to bolo chybné rozhodnutie. Nie je to riešenie všeobecne dobré pre každého. Minimálne nie dnes.

Akumulátory používané v elektromobiloch sú a budú trošičku iné ako tie bežné - podstatne lepšie znášajú dobíjanie po čiastočnom vybití ako po úplnom. Čiže buď bez starosti. Naformátovaný akumulátor vydrží viac, ako si ochotný mu veriť.

Prečo do mesta auto veľkosti Smartu? V meste nepotrebuješ jazdiť komfortne, nevozíš rodinu, nepotrebuješ niekoho alebo niečo odviezť? Prečo potom si ľudia kupujú cross-overy, SUV a jazdia s tým často skoro výhradne po meste?

Samozrejme, elektromobil je v súčasnosti použiteľný podmienečne. Nemá za sebou storočný permanentný vývoj hnaný konkurenciou ako bežné autá. Ale za to ho netreba kritizovať - naopak, potrebuje podporu. Čo sa deje dnes, je len začiatok. Paralelu s raným obdobím automobilizmu som tu už dnes nie raz spomenul.
3. 11. 2011 21:40
Re: 317
Uz jsem ti jednou psal, at si urazky schovas sam pro sebe.

Ta navsteva je navic k te ceste do a z prace.
Avatar - Bristol
3. 11. 2011 21:38
Re: hrůza
ale ten zadek je hezčí než obyč fluence...mohli by uvažovat o nasazení na konvenční model...
3. 11. 2011 21:37
Re: shrnutí
Jenze ten nejezdi na kole ale na kolecickach
3. 11. 2011 21:36
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
Maximalne tak elektro-sneznym skutrem.
3. 11. 2011 21:35
Re: O kúsok možno .... ale ešte sú to kilometre : ).
Leaf mi "voní" víc a je to nová konstrukce. Nevím, jak je na tom elektrický Fluence s výbavou, ale Leaf ji má bohatou (za příplatek máš jen solární panely, takže základní cena je prakticky konečná).
3. 11. 2011 21:34
Re: A mám ho doma!!!
Doufam, zes ten kybl neziskal vymackavanim tech malejch tubicek?!
3. 11. 2011 21:33
Re: zkušenost s elektromobilem
Nenabijelo se to spis s prikonem 300W?
Jinak ty baterie se nezahrivaji jen nabijenim, ale take vybijenim - tedy hlavne jizdou. Po nejake vzdalenosti je nutne je zacit chladit a pokud je zrovna vedro a ty poskakujes v zacpe, mel bys hledat zastavku, at nestojis pri chlazeni ostatnim v ceste...
3. 11. 2011 21:30
Re: Úspora
Uvědom si, že v této třídě je nenabízí ani Audi.
Avatar - Bristol
3. 11. 2011 21:29
Re: Palec nahoru
prodej těchto aut dokazuje že takto smyšlí tak 99% populace... ;-) dokud takovéto stroje nebudou dostupnější a efektivnější...stejně to bylo kdysi s auty...dokud to bylo drahé a neefektivní tak si to nikdo nekoupil...
3. 11. 2011 21:22
Re: Alberte, kalkulacku!
Áno, ale sú to v podstate dva systémy na jedno auto, resp. tri - spaľovací motor, generátor elektriny, elektromotor. Účinnosť je lepšia de facto je to lepšie riešenie ako iba spaľovací motor s nižšou účinnosťou, na druhú stranu briza má pravdu vo vyššej náročnosti jak na výrobu, údržbu, atď...
3. 11. 2011 21:13
Re: Alberte, kalkulacku!
No koukam, ze se toho wolffovskeho stylu nevzdas - tvoje vec.

Kazdopadne ja bych sve auto klidne za elektromobil vymenil. Ale pouze za podminek, co uz jsem psal. Ja denne najezdim jen za praci lehce pres 50 km. Pokud to cestou z prace vezmu kolem pratel, ci rodiny, na nakupy, nebo jen tak na projizdku, riskoval bych odtah.

Co se tyka dobijeni: Pri dojezdu tech asi 100km, bych dobijel asi kazdy den (ci noc), protoze nehodlam riskovat ze to druhy den pri ceste z prace zalomim pod rozkvetlou tresni. Nicmene baterie nebude uplne vybita - kolik takovych cyklu mi vydrzi?

Je fakt, ze pro mne - aspon zatim - elektromobil neni.

Do mesta OK, ale to by mela byt velikost Smartu, ne Fluence.
A to by pak kazdopadne znamenalo, ze potrebuji dve auta - jedno na cesty do a z prace, jedno na vse ostatni, takze cenove totalne mimo.

Uz chapes, co mi vadi na elektromobilu?
Je pouzitelny jen velmi omezene jen pro velmi uzkou skupinu uzivatelu, kteri se i tak budou muset dost uskrovnit.

Takze mi vlastne vadi, ze neni pro mne :-)

Tu tvou posledni vetu jsem nejak nepochopil...
3. 11. 2011 21:09
Re: 317
Tahle auta jsou stavěná na městský a příměstský provoz. Takže dojezd z okraje města do centra, po cestě domu na nákup a případně zastávku u příbuzných zvládne ve většině případů hravě. Toyotě ve studiích vyšlo, že většině lidí (v pro ně důležitých zemích) stačí dojezd 20 km (v jednom směru, takže bez nabíjení v cíli 40 km). V Leafu, který má obdobnou techniku, člověk z papírového dojezdu ztrácí asi třetinu, pokud se nechová k autu ohleduplně. Pokud jezdíš tak, jak auto po tobě chce (to neznamená pomalu), tak se dá papírových údajů dosáhnout. Hodně záleží na okolnostech. Tady to bude podobné. Mě se podařilo v městských podmínkách papírový dojezd překonat.

Dojezd je o hledání kompromisu. Větší dojezd znamená víc baterií, což znamená větší hmotnost, spotřebu a cenu. Pokud v západní Evropě, USA a Japonsku bude 85% lidí bydlících v metropolitních oblastech stačit dojezd 100 km, tak proč stavět auto s dojezdem 200 km, které bude citelně dražší a zvětší ti cílovou skupinu jen o 10%? Také Renault pro výlučně městské individuální ježdění bude nabízet od příštího roku Twizy, které má dojezd 100 km. Novináři ho už mají k dispozici pár měsíců.
3. 11. 2011 21:08
zkušenost s elektromobilem
Tak jsem měl nedávno tu čest s elektromobilem - Smartem. Mimochodem u tohoto miniauta mi to dává mnohem větší smysl než u auta typu Fluence. Co bylo ale překvapení - baterie měly kapacitu 11.5 kWh, ale nabíjelo se to cca 9 hodin s příkonem 3 kW! Tzn. celková energie která odešla ze zásuvky byla přibližně 27 kWh! O něco víc mi to bylo jasné, když se po nějaké době nabíjení rozhučel v autě větrák - chladily se baterie které se dobíjením zahřívají (teplo=ztracená energie).
Ano - elektromotor má vysokou účinnost, ale samotná výroba el. energie, následně její přenos, nabíjením baterií - tam se ztratí energie... . Z pohledu techniky ale musím dát :yes: za snahu o pokrok.
3. 11. 2011 21:03
Re: Alberte, kalkulacku!
Tohle je dost rozsireny nazor na hybridy. Ale neni to pravda. Nejde jen o rekuperaci, ale hlavne o to, ze spalovaci motor muze pracovat v bode (otacky, zatizeni) sve nejvyssi ucinnosti. Dale odpada prevodovka a spojka a spalovaci motor je konstruovan na stredni vykon, nikoliv maximalni. Vyhod je proste vic a nejde o dva systemy, je to soucinnost dvou.
3. 11. 2011 21:03
Re: A mám ho doma!!!
Ta větší výška je fajn, ale pak to auto trochu vypadá jak naprcaná koza.
3. 11. 2011 20:57
Re: POINTA
Tak ja si dam Kofolu. Kdyz ty nechces pivo, tak ja taky ne.
3. 11. 2011 20:45
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
Kokso, a čo by sa ešte mohlo stať, keby si na Aljaške elektromobilom zrazil ľadového medveďa...
3. 11. 2011 20:43
Re: Veľké reči ... malé predaje ...
Čo vôl nepochopí, to nemá zmysel. Na to je škoda argumentov.
3. 11. 2011 20:42
Re: A mám ho doma!!!
Postačí kosačka na trávnik... ;-)
3. 11. 2011 20:40
Re: A mám ho doma!!!
Voľby z rozumu sú obvykle tie najlepšie. Osobne sa mi na Fluence páči väčšia svetlá výška ako má Megane, do mesta ako stvorené.
3. 11. 2011 20:40
Re: A mám ho doma!!!
Minulý týden jsem kutilsky lepil na zeď břidlici. Asi 2 m. Dílo se povedlo, ale prý jsem měl špatnou technologii, protože kýbl se***vého lepidla se na takovou akci normálně nespotřebuje.
3. 11. 2011 20:35
Re: A mám ho doma!!!
A co mám dělat, když chci chodit po baráku v montérkách, ale ruky mám gramlavé? >:D
3. 11. 2011 20:35
Re: 317
Dojazd je vporiadku. Ak najazdíš viac, jazdi na benzín, to napadne aj malé decko.

Mimochodom, rodinná návšteva 30 km tam a nazad je viac ako 120 km? Zopakuj si počty zo základnej školy, nech nie si za vola.
3. 11. 2011 20:34
Re: A mám ho doma!!!
Hodnotil jsem dlouho, uvažoval o ojetině ( Grand Cherokee 8 V byl kandidátem nebo Zafira ), potom výběr Cruze, Octavia, Fluence. A Fluence nabídl nejvíc muziky za nejmíň peněz. Jako druhé auto do rodiny toho nabízí víc než dost. Paradoxně Flu ve většině světa je z uvedené trojice nedražší.V česku je to jinak. A to nemluvím o Rusku, kde je Flu ( samo v automatu) auto hodné blahořečení.
3. 11. 2011 20:32
Re: POINTA
Ja mám penu rád. Také Starobrno by padlo fajn...
3. 11. 2011 20:31
Re: shrnutí
Priemer? Si si úplne istý? Tak sa porozprávaj s blue.sun-om, aj on je športovec.
3. 11. 2011 20:30
Re: Palec nahoru
Písal som ti vyššie - spočítaj si ekologickú náročnosť výroby elektriny a jej používania, a to isté v prípade ťažby, výroby a spaľovania fosílnych palív. Rozhodne to nie je 1:1.
Keby všetci mysleli tak ako ty, dnes by sme sa ešte stále používali konské záprahy a autá by neexistovali.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 20:30
Re: A mám ho doma!!!
Jo takhle, ty jsi ten sběratel nářadí. To doma to máme naopak, nářadí sice relativně dost, ale ne úměrně tomu, co s tím otec umí, takže se často pučuje >:D
3. 11. 2011 20:27
Re: Alberte, kalkulacku!
Mal som dnes celý deň makať. Ale nevyšlo mi to pre nefungujúcu licenciu na NX. Tak tú uloženú energiu niekde musím minúť... ;-)
3. 11. 2011 20:26
Re: A mám ho doma!!!
>:D jsem takový kutil teoretik. Mám cirkulu, ale najímám si na cirkulování chlapa, bo bych si fiknul haksnu. Minulý měsíc jsem si koupi svářečku ( invertor) a kamarádi a známí mi ji závidí a chodí si ji vyzkoušet a při té příležitosti mi vždycky svaří to co potřebuji. Teď toužím po mašině co řeže vodním paprskem. Jednou si ji koupím, dám do garáže a jednou za rok něco vyřežu.Nebo na tom naučím dělat manželku a budu ji pak vykořisťovat. A pojistku neshledávám smysluplnou. Když ti vyletí barák do luftu, tak vyletí i s pojistnou smlouvou a dokazuj pak pojišťovákovi, že jsi s ním měl něco uzavřeno.
3. 11. 2011 20:24
Re: O kúsok možno .... ale ešte sú to kilometre : ).
Možno nula, možno nie. Kúpia to tí, ktorí si nemusia strážiť účet - pre radosť, pre dobrú vec, pre pocit výnimočnosti, alebo čo ja viem z akého dôvodu. A kúpia to firmy, ktoré si spočítajú, že sa im to vyplatí.
Niečo mi to pripomína. Nazri do histórie, do začiatkov automobilizmu. A dedukuj, kto vlastne a akým spôsobom dostal postupne autá do povedomia a postupom času ich zmenil z drahej hračky bohatých na každodennú potrebu...
3. 11. 2011 20:22
Veľké reči ... malé predaje ...
O nezmyselnosti týchto "ekologických" vozidiel najlepšie svedčí fakt, že všetci výrobcovia bojujú za dotácie, lebo dobre vedia, že sú ich "cool" vozidlá bežným ľuďom jednoducho nepredajné ...

Ja osobne tiež jazdím na 98 % trás do 50 km ....

Ale predstava, že by som musel na ten zvyšok kúpiť iné vozidlo je dosť neokologická a hlavne neekonomická ....

A vždy ma pobaví predstava nočného sídliska plného elektrovozidiel, ktoré majú naťahané káble z okien okolitých bytov :-)
3. 11. 2011 20:21
Re: Alberte, kalkulacku!
Aký máš problém? Ja nadávky nevidím. Len rád nazývam veci správnymi slovami. Nauč sa čítať a potom pindaj.

Čo znamená dojazd 100 km, viem presne. S Yarisom to denne ani nenabeháme, bežne je to okolo 15 km, menej bežne tak do 40. Výnimočne cca 80. Elektromobil ako je Fluence by túto úlohu bez problémov zvládol.

S väčším autom (Kangoo) je to bežne do 250 km za deň, ale rozhodne nie každý deň, a výnimočne viac, plus megaporcia v podobe dovolenky a výletov s deckami v lete. Sumár za rok 20-30 tis. km, na to dnes elektromobil ešte nie je vhodný.

S čím máš problém? S dobíjaním? Dobíjaj doma, na nočný prúd. Bývaš v paneláku? Nekupuj elektromobil. Že sa nehodí tebe neznamená, že sa nehodí nikomu. Prskáš, ako keby predaj bežných áut zakázali a iná možnosť ako elektromobil nebola.

Mimochodom, vzhľadom na tvoje príspevky by som bol nerád aj za teba...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 20:19
Re: A mám ho doma!!!
Tak ten nájezd je i na Fluence malý, natož předělávky na LPG/CNG. Hlavně mě těší volba nového vozu :yes:
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 20:16
Re: A mám ho doma!!!
A už jsi zvažoval o kvalitní pojistce?
3. 11. 2011 20:15
Re: O kúsok možno .... ale ešte sú to kilometre : ).
Myslím, že v počte predaných vozidiel pre bežných ľudí to bude zasa nula, tak ako je to doteraz ...čiže, žiadna zmena ...
3. 11. 2011 20:11
Re: A mám ho doma!!!
Jsem pragmatik. Teď se mi honí hlavou jak to předělat na CNG, vyrobit si doma na koleni domácí plničku a tankovat plyn přímo z trouby >:D
3. 11. 2011 20:09
Re: shrnutí
Nejvíc mě dojal ten průměr 27,5kmh. Na kole mám vyšší...
3. 11. 2011 20:08
Re: A mám ho doma!!!
Koupil jsem to manželce, ať má v čem vozit děcko. Doposud měla malý kompaktní bavorák (3 compact), takže nic pro rodinu a tak musel z domu. Na těch jejích 5 tisíc ročně je to Flu zcela dostačující. Je to v úplném základu, ale neshledal jsem jakýkoliv důvod proč připlácet za výbavu, která je zcela dostatečná. Bílá barva tomu auto sedne a ze základních barev bez příplatku ( červená, modrá, bílá) je nejhezčí. Většina Flu jezdí v takových těch moderních matných odstínech a to se mi moc nelíbí. Já si nechávám dál 407mu 2.0 Hdi, na těch mých 40 tis ročně mi vyhovuje a zatím je po 250.000 tis bez závad, takže spokojenost, není důvod měnit.
3. 11. 2011 20:02
Re: LEN TA TRÚBA...
...pokud tu sousedovic kočku dožene ;-)
>:D
3. 11. 2011 19:58
Re: A mám ho doma!!!
Tak se ho hlavne nesnaz vecer pripojit do zasuvky, tady je totiz rec o elektro variante :-)
3. 11. 2011 19:56
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
A baterie uz da jen asi 30 km (nebo 50 minut topeni).
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 19:53
Re: Alberte, kalkulacku!
Ty máš dneska nějak dobrou náladu... Já už to vzdal.
3. 11. 2011 19:52
Re: Alberte, kalkulacku!
Klaudie zkus prestat s temi nadavkami, nebo tu budes za wol(ff)a :no:
Takhle si povidej sam se sebou doma pred zrcadlem, ale nediv se, az si pak das par ran pesti do nosu...

Pokud nevis, co znamena dojezd 100km, tak si hned zitra nalej do nadrze sveho vozu jen asi 5- 10 litru paliva (dle spotreby) a jezdi a az budes muset zase nabrat, tak dolej jen do tech asi 10ti litru. At mas porad dojezd jen 100km. A na benzince pri tankovani nespechej - dej si pekne ohrat bagetku, k tomu kaficko, prohod par nezavaznych frazi s holkama za pultem - dokupy tak asi na 30 minut bych to videl v tom lepsim pripade.
A pak dej vedet, jak dlouho te to bavilo.
3. 11. 2011 19:38
Re: Alberte, kalkulacku!
Ja jsem ti zadny posudek nedelal, jen jsem ti psal, ze dokud ses tu hlasil jmenem, choval ses slusneji. A i to jsem ti psal, jen pokuds ujel k nadavkam, jinak te respektuju, nemam potrebu do tebe rypat zbytecne
Jinak ani ja osobne proti elektromobilum nejsem, jen mi vadi ta cena a tvrdim, ze dokud bude elektroauto pouzitelne jen tretinove proti spalovacimu a za vic jak dvojnasobnou cenu - nema sanci na uspech.
Co se tyka ekologie jejich vyroby a provozu, tam jsem si jisty, ze nasich (rozumej diskuteru zde na ACZ) rozboru neni treba, on si to trh obecne seridi sam. Jak pises - neco pribyde, neco zase ubyde...
3. 11. 2011 19:33
Re: Alberte, kalkulacku!
V čom je výroba elektromobilu tak energeticky hrozne náročná? Konkretizuj. Drahá je najmä preto, že ešte nie je masová. Na začiatky automobilizmu sa už asi zabudlo - automobil bol najprv výsadou najbohatších a až rokmi začal postupne prenikať do širších vrstiev... Z likvidácie by som si tiež ťažkú hlavu nerobil, techológie idú stále vpred a kým sa elektromobil naozaj masovo rozšíri, uplynie nejaké to desaťročie - navyše z jeho rozvojom bude riešenie náväzných technológií zaujímavé aj ekonomicky.

Vymeniť smog veľkomiest za čistý vzduch, to je veľká vec, nie iba "jediná výhoda", ako odporci pokroku píšu. Druhým nezanedbateľným prínosom je výmena hluku za podstatne tichšie prostredie.

Dojazd 100 km nestačí? Tento "argument" vyťahuje každý pako znova a znova. A znova a znova treba poukázať na to, že sa bavíme o autách najmä do mesta a 100-kilometrový nájazd na deň je vo väčšine prípadov viac ako dostačujúci.

Tí istí mudrlanti vzápätí vyťahujú myšlienku kompletnej výmeny vozového parku za elektromobily - na to sa už nedá napísať nič pekné, takto myslieť dokáže naozaj len buď niekto neznalý, alebo tupý ignorant. Elektromobily sú v súčasnej dobe výbornou alternatívou do mesta a na kratšie trasy. Nikto ich nepasuje ako náhradu bežných áut so spaľovacím motorom - kde na to tí blbci stále chodia?

S množstvom potrebnej elektriny to už vysvetlili iní. Postupne rastúci počet elektromobilov žiadny spôsobom nemá šancu kohokoľvek alebo čokoľvek obmedziť či dokonca poškodiť. Kto niečo také tvrdí, nemá šajn, koľko energie spotrebuje taká rafinérka. Ak chceš, môžem ti niekedy odfotiť tú transformátorovú stanicu a k nej vedúce stožiare s vedením, čo má len taký malý Slovnaft...

"elektromotor zatím není tak výkonný ani úsporný jako spalovací motor" - tak sorry kámo, kto toto myslí vážne, nezaslúži si iný prívlastok, ako *. Ty si mal v škole z fyziky čo, šestku?

Hybrid je polovičným riešením, ktoré je dočasné. Na to, aby sa uchytil ako trvalý pohon, je to pridrahý. Dva pohony v jednom aute je príliš - jeden je tam určite navyše.

Čo vlastne proti tej elektrine máš? Jej výroba je podstatne čistejšia ako výroba nafty a benzínu. Aj keď ťažíš a spaľuješ uhlie, alebo štiepiš atóm. Vieš, ako vyzerá ťažba ropy? Koľko svinstva ide do vzduchu a najmä koľko do mora? Ropu dopravíš do rafinérky, spracuješ ju, pričom minieš kvantá elektriny (vyrobenej zas len spaľovaním uhlia, rovnako ako tá elektrina pre elektromobily), hotové palivá zase musíš distribuovať - čo stojí tiež nemálo energie a tiež statočne špiní naše životné prostredie, a nakoniec - ten špinavý benzín a naftu zas len spáliš a svinstvo z tohto horenia púšťaš do vzduchu. Účinnosť tohto paliva je do 30%. Spočítaj si, koľko voči tomu asi stojí iba tá elektrina a jej distribúcia. Akú účinnosť má elektromotor (nápoveda viz. príspevok od priateľa GS) a koľko tej špiny elektromobil pri jazde vypustí?

Skrátka priateľu - trepeš somariny. Nič viac.
3. 11. 2011 19:30
Re: Ted uz to pujde rychle
Presne - vzpominas na "zarovkove referendum" ?
A to se jednalo o par 100W zarovek v kazdem byte...
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 19:05
Re: A mám ho doma!!!
Bylo by to fajn. A to máš jen pro manželku nebo i pro sebe? Trochu specifikuj, barva, která 1,6 16V, interiér...
3. 11. 2011 19:04
Re: Alberte, kalkulacku!
Jak vieš, čo tam robí? Ale keď toho toľko vie, možno informátora na recepcii...
3. 11. 2011 18:55
Re: A mám ho doma!!!
Díky, třeba se zmůžu na recenzi.
3. 11. 2011 18:50
Re: Čo dodať?
Čo tým chcel básnik povedať?
3. 11. 2011 18:37
A mám ho doma!!!
Včera jsem vytáhl ze strožochu poctivých 300 papírů a zavezl je Renaultu. Zpátky se už vezla manželka v novém Flu 1,6 16V. A zatím spokojenost a seznamujeme se. Voní novotou a to je moc fajn. Zdá se být bytelný. Motor je zatím syrový, takže nemůžu hodnotit, ale zatím se mi zdá, že proti 1.6 16V PSA, co jsem měl v 307mě se mu nechce točit. Ale ještě ho šetřím, takže uvidíme později.
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 18:05
Re: Alberte, kalkulacku!
Rád bych poslal, ale draze placené články z odborných konferencí opravdu nenasdílím.
3. 11. 2011 17:41
Re: LEN TA TRÚBA...
Máš pravdu. Je to křeč. Místo diskuse si běž před panelák udělat ohýnek a dej si něco teplého k večeři.
3. 11. 2011 17:30
LEN TA TRÚBA...
Tak nám to pozvolna začíná, tady už jsou místní prosťáčci schopni adorovat snad i kuchyňskej robot od mulinexu, jen aby to moc nežralo naftu... Sakra, snad žijeme v době, která nám nabízí též benzínovej dvojitě přeplňovanej šestiválec, a my se tu máme zaklínat neskutečnou hroudou za šest stováků, co nedojede "na nádrž" ani do Brna?

Reálné to bude, až na jedno nabití dojedeš 700 kilometrů a dobíjení ti bude trvat tři minuty. Potom ano, potom přijď a doporuč kolegům, aby prodali všechna ta fiorana a pořídili si jednu dokonalou fluenci... 8-s

Zatím jsem ochoten tolerovat elektřinu v miniautech, k účelům přesunů po městech s dojezdem kolem 150 km. Jinak je to křeč, nad kterou nemá význam ani diskutovat.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 17:09
Re: POINTA
Jsem jako ta světelná tabule s nápisem Radegast, která udává směr tvých kroků, když bloudíš ve tmách. >:D
3. 11. 2011 17:07
Re: Alberte, kalkulacku!
Fluence s elektromotorem stojí stejně jako Fluence se základní naftou 90k - 20 000,- Eur. To není 2x tolik, to je stejně.
Avatar - Ji/Ri
3. 11. 2011 17:04
Re: POINTA
Ronaulte, zbožňuji Tě - vyvedl jsi mne opět ze tmy ;-)
Máš pravdu - z dlouhodobého hlediska obecného
Mám pravdu - z krátkodobého hlediska osobního
;-) :yes:
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 16:52
Re: POINTA
Jirko, podívej se, trochu se nad tím s tebou zamyslím, když už jsi teda z toho kraje, kde je člověk nervózní, když nevidí, co dýchá >:-[]

V podstatě pro začátek je tenhle Fluence ještě pln spousty nedostatků, to ano. Z druhé strany je více než pravděpodobné, že cena se bude moci rapidně snížit, elektromotor při vyšším mnžství vyrobených kusů půjde s cenou dolů, baterie taky. O životnosti el. motoru ani není třeba váhat.
Co však Renault k tomu vede? Elektřina bude, jezdit se na ní bude, to je dnes jasné. A jsou dva modely, buď se bude jen nabíjet nebo se bude měnit baterie a nabíjet, protože jinak se dojezdnost nezvýší. A Renault tímhle chce být mezi těmi prvními, kteří budou diktovat normy technologie, které pak budou moct zpeněžit. Třeba za 20 let bude hlavním provozovatelem výměnných bateriových stanic nějaká jeho dceřinná společnost...
Takže dnes si to koupí jen pár francouzů, ale i tak jim patří dík.
3. 11. 2011 16:50
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
Je bych rekl, ze v soucasnem stadiu asi jako o mobilnim telefonu pred takovymi 12 lety - velka, tezka krabice s mizernou vydrzi s nedostatecne funkcni a drahou infrastrukturou (a z ni plynouci omezenou pouzitelnosti).
Ale ostruvky pozitivni deviace se uz objevuji - viz o kousek vedle clanek o Tesle S. ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 16:46
Re: Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obe
Ádo, ale to se ti může stát nečekaně v podstatě s čímkoliv.
3. 11. 2011 16:42
Re: Alberte, kalkulacku!
Hybrid je naopak hodne draha (a nastesti jen docasna) berlicka. Jedine co se hybridem resi je schopnost rekuperace energie pri brzeni a dojezd. Jinak to ma same nevyhody - prostorove, hmotnostni, misto jedno dva systemy, ktere vyzaduji udrzbu a kde se muze neco podelat...
3. 11. 2011 16:39
Re: Alberte, kalkulacku!
"zdá se že v automobilech zatím není ani dostatečně úsporný ani účinný" >:D >:D To jako, ze tam davaji nejake jine "neucinne a neusporne" elektromotory? Zajimave. :-!
Avatar - Ada je zase tady
3. 11. 2011 16:39
Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obecne?
Elektromobil je přece úžasné nářadí pro lidi, kteří mají rádi trochu toho adrenalinu. Kam se na něj hrabe nějaký sporťák s přívlastkem RS.

Představte si jen, jak cool to musí být, když s elektromobilem se zapnutým topením čekám při -10°C než odklidí ten převrácený kamión, zatímco mi na letiště, odkud mi za 3/4 hodiny odlétá letadlo, zbývá pouhých 40km...
3. 11. 2011 16:37
Re: Alberte, kalkulacku!
A ten milion autaku se jako proda ze dne na den? ha?
3. 11. 2011 16:34
Re: shrnutí
Ekologicnost toho auta spocive v tom, ze kdyz uz ty emise nekde vyleti kominem, nemusi kominem vyletet taky to odpadni teplo ze spalovaciho procesu. ;-)
Ale jinak souhlas. Je to ne prilis pouzitelna osklivka
3. 11. 2011 16:09
Re: Alberte, kalkulacku!
ano, je mu to jedno,on si ten benzín zaplatí, to je fakt, nicméně kolik kyslíku ten motor pro spálení benzínu spotřebuje, ho nezajímá, a to je ta chyba.
Ony naše města se fakt začínají dusit, takže elektřina je budoucnost! Zaplať Pánbůh!
Avatar - Bristol
3. 11. 2011 15:55
Re: Palec nahoru
no jo....ale ekologie a ekomarketing je docela velký rozdíl...a věc jako je tohle je vyloženě ekomarketing...když se člověk koukne horem a dolem a že většina elektriky na světě je jádro, uhlí nebo ropa tak jsme tam kde jsme byli...jen s tím rozdílem že nám to nesmrdí ve městě ale za městem si vesele devastujeme přírodu a atmosféru....a toto je krutá realita a ať sí říká EU a aktivisti co chtěj...

snižování emisí a spotřeby je docela dobrá věc...ale taky to nejde do nekonečna...perpetum mobile z toho nikdy nevznikne...nějaké 2 litry/100 jsou ale podle mě realita nadcházejícího desetiletí...hybrid-dobrá věc, kdyby se zavedla obdoba KERS z F1 taky by to bylo docela dobrý...bohužel všecko jsou to technologie co něco stojí...a pro normálního člověka to není...nedokážu si představit kdo dá 650 tisíc za auto nižší střední s maximálkou horší než škoda 120, s kufrem jako u hatchbacku, a s dojezdem jak z varů do prahy sotva...a to tak že si člověk pomalu nepustí radio, klimu a přemejšlí zda vůbec svítit či stáhnout v horku okno...
Avatar - Bristol
3. 11. 2011 15:45
Re: Alberte, kalkulacku!
jistě....ale zdá se že v automobilech zatím není ani dostatečně úsporný ani účinný...o nákladech na pořizování nemluvě...když to samé auto s elektromotorem stojí 2x tolik co s konvenčním motorem...takhle to bylo kdysi se spalovacími motory taky...hračka pro bohaté...dnes je to hračka pro magory...protože boháč si koupí dvanáctiválec...a že mu to žere 20/100 je mu jedno...
3. 11. 2011 15:42
Re: prevodovka
Prevodovka u elektrickych motoru je otazka pouze konstatniho prevodu. U spalovacich motoru ji potrebuje kvuli momentove charakteristice. U elektromotoru muzes mit maximalni tocivy moment od nulovych otacek.
3. 11. 2011 15:18
Re: Ted uz to pujde rychle
Kdyz budes stejne mnozstvi nafty/benzinu spalovat v elektrarne a pohanet auta elektrinou bude celkova ucinnost vyuziti te energie v palivu vetsi. Klasicky spalovaci motor ma ucinnost cca 25%, turbomotory kolem 35% ( [odkaz] ). Auto se spalovacim veskerou tepelnou energii vypusti (jak rikavala babicka) Panu Bohu do oken. U kogeneracnich elektraren (vyroba tepla a el. energie zaroven) je ucinnost podstatne vyssi ([odkaz]
Avatar - Emel
3. 11. 2011 15:17
Re: Alberte, kalkulacku!
Pokud pracuješ v energetické firmě, tak bys mohl vědět, že energetická výtěžnost uranu je asi 23GWh na kilogram. Ty tvoje tisíce tun uranu budou pohánět všechna auta u nás po dobu nějakých 2700 let...

Jen pro srovnání, uvědom si, že na ropu se jezdí směšných 100 let a počet aut v prvních letech byl zanedbatelný.
3. 11. 2011 15:16
Re: Alberte, kalkulacku!
Účinnost elektromotoru je cca 90 %, účinnost spalovacího motoru je cca 27-30 % . moc ti to nevychází. :no:
3. 11. 2011 15:12
Re: Alberte, kalkulacku!
Když pracuješ v jedné z největších energetických společností, tak jistě víš, kolik MWh spotřebuje jedna čerpací stanice PHM za rok. Dále určitě víš, kolik toho ročně odebere velká rafinerie- jistě je u vás , tak na OTE si vyeď diagram a počítej. A nezapomeň i distribuci. která k té rafinerii vede, jo. To jsou také náklady v současnosti. Připočti si současnou spotřebu diagnostiky motorů v servisech, energetické náklady na výrobu např. nemrznoucích směsí chladící kapaliny, výrobu převodovek v autech- předpokládám, že víš, že el.motor můžeš plynule regulovat jinak :-) a spousty dalších věcí, používajících se výhradně u spalovacích motorů. Je toho fůra.
A za další- energetici vizi el.vozidel podporují právě proto, že jim vykryje noční přebytky elektřiny- předpokládá se, že el. auta se ve většině budou nabíjet v noci, kdy je elektřiny nadbytek a musí se honit přes přečerpávací elektrárny.
Myslím, že elektroauto není slepá cesta a také jsem přesvědčen, že kvůli nim nevzroste spotřeba elektřiny více, než je únosné s ohledem právě na to, že jiné obory a činnosti svou spotřebu elektřiny významně sníží.
P.S čerp. srtanice PHM mají roční spotřebu mezi 80 až 200MWh. Asi tak.
Avatar - Stefič
3. 11. 2011 14:49
Re: Alberte, kalkulacku!
tak mi to prosím objasni. A když jsi 2 roky googlil, tak mi pošli nějaký odkaz. Rád si něco přečtu. Já jen umím počítat a pracuji v jedné z největších energetických společností. Nemáš ani tušení, jaký způsobem probíhá distribuce takového množství energie. Promiň, ale jsi naprosto mimo.
Avatar - Bristol
3. 11. 2011 14:45
Re: Alberte, kalkulacku!
já se zase přikláním k názoru mariachiho... ;-) elektromobil jako takový není východisko pro ekology...pro mě je to jen marketing...obzvláště potom elektromobil jako takový(hybrid si nechám až na konec) jeho výroba je energeticky velmi náročná(i finančně) a jeho pozdější likvidace asi taky nebude uplně sranda, jedinou výhodu jakou v elektromobilech spatřuji že se vyčistí města...tam to určitě pomůže a fandím velkým městům jako je Londýn nebo Tokio aby zvýhodnila tato auta, teď však t omu co říkáš...ano určitě ubyde spotřeba ropy-benzínu...ale zase stejně tak rapidně naroste spotřeba jinejch komodit...ze kterých tu elektřinu vyrobíš...tyto elektromobily zdá se moc úsporné asi nejsou...dojezd reálnejch 100-120 km není žádná sláva, a představ si kdyby si vyměnil všechna auta v ČR za elektromobily...včetně kamionistů, autobusů a taxikářů...tak nastane doslova energwetický kolaps...uhlí nám dojde do dvou let...a pak budeme muset z ruska stejnak dovážet ropu a plyn abychom měli z čeho tu elektřinu vyrobit...

čiže...přesunul by si spotřebu z jednoho odvětví na druhou...a jediné co by ti zbylo je že místo benzínek bys měl rychlozásuvky u kterejch by stáli fronty páč dojezd aut by byl 10x menší...

hybrid není špatný nápad...ty elektřinu čepovat nemusíš..ale čepuješ benzín...za jízdy se elektrickej motor nabíjí...takže vlastně zabiješ dvě mouchy jednou ranou...dokaď máš zásobu elektriky a nejedeš moc vysokou rychlostí tak jedeš na elektriku a šetříš benzín...když dojde...tak jedeš na benzín a zároveň se dobíjí zásoby elektřiny... :yes: tímto se opravdu ušetří...v konečném součtu totiž spotřebuješ méně komodity(benzínu)...zatímco s elektřinou se zdroje pouze přesunou a ještě zvětší protože elektromotor zatím není tak výkonný ani úsporný jako spalovací motor...
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 14:39
Re: Alberte, kalkulacku!
Dodej... tak googli sám, já tím strávil dva roky života!
Jinak děkuju za krásný psychologický profil, přidám si ho do sbírky k těm od GTI, jossalita a mariachiho.
P.S. - trvalé uložiště vyhořelého paliva mi nevadí, protože na rozdíl od ukřičených jihočeských kravek a podobných pseudoorganizací o tom něco vím. Stejně tak preferuju zdraví dětí před tvými čolky, protože nižší emise ve městech znamenají zdravější děti.
Mrzí mě, že o problematice víš h*vn*, ale keců máš za čtyři.
Avatar - Ji/Ri
3. 11. 2011 14:38
POINTA
taky v tom nějak nevidím tu správnou pointu. Běžný Fluánc stojí dneska v podobné výbavě s chrochtákem kolem 3kil.... tohle stojí více než jednou tolik. Ano, ekologie je důležitý parametr.... to mi povídejte, když jezdím kolem Mittalu a při pohledu na smog nad Ostravskem.... To je jako by se jeden voják v armádě rozhodl proti tankům útočit s růží v ruce.....
to at si koupí buzík a jaujau koní pysk....
Avatar - Stefič
3. 11. 2011 14:36
Re: Ted uz to pujde rychle
jenže se nepíše o % elektromobilů v provozu. Jak to číslo spočítali? Jaká je kapacita jejich přenosové soustavy? Jaký je výkon jejich elektráren? Tohle číslo o ničem nevypovídá. Jednoduchá matematika ano. Spotřeba vs produkce.
Avatar - Stefič
3. 11. 2011 14:32
Re: Alberte, kalkulacku!
áááá, další ekolog co preferuje čolka před zdraví dětí.....Dodej mi relevantní podklad, kde jsi získal informaci o 20% procentech dobíjení na plnou kapacitu? Že by dedukce? Najet 80 km po Praze nebo jiném větším městě každý den není problém a 80 km teda opravdu není dlouhý dojezd. Takže těch tvých 20% je trochu mimo mísu, nemyslíš? Ne, ty nemyslíš vůbec. Ty žiješ v představě, že smrádek ze spálené nafty je mnohem horší než tisíce tun vyhořelého uranu. Až se pak začne přemýšlet, kde vybudovat skladiště, budeš mezi prvními řvát, že za svým barákem ho nechceš. Ani já ho tam nechci. Nechci zlikvidovat další tisíce km2 díky těžbě uhlí jen proto, aby eko*** tvého ražení mohli jezdit do McDonalda "ekologicky"
Avatar - Peto02
3. 11. 2011 14:32
Re: Ted uz to pujde rychle
"Vo verejnosti panuje obava z toho, že rozšírenie elektromobilov extrémne zvýši odber elektrickej energie. V skutočnosti je však vplyv elektromobilov na celkovú spotrebu elektrickej energie minimálny. Napríklad elektrická energia potrebná na prevádzkovanie milióna elektromobilov by zaťažila celkový energetický odber v Nemecku o 0,3 %. "

zdroj: [odkaz]
3. 11. 2011 14:28
shrnutí
Takže abychom si to shrnuli, máme tady malé, ošklivé, nepraktické auto za velké peníze, jehož "ekologičnost" spočívá samozřejmě jen v tom, že mu emise nejdou od vejfuku, ale letí z komína o kus dál.
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 14:23
Re: Alberte, kalkulacku!
Ale o ten milion aut se sníží zase podíl benzinových a naftových. Ubude vyráběného benzinu a nafty, klesne spotřeba rafinerií (***, ony taky něco spotřebovávají, tos nevěděl, že?) a energetická náročnost dopravy paliv k čerpacím stanicím. Nehledě na to, že plnou kapacitu baterií bude dobíjet zhruba 20% z toho milionu aut, zbytek nabije třeba jednou za dva, tři, čtyři dny. Najednou ti ty počty nesedí...
Vykládali jsme to tu s Klaudiem pod možná stovkou článků o elektromobilech, vždycky se najde nějaká dutá benzinová palice, která bude psát pořád ty samé slinty.
Ode mne máš :no: :no:
3. 11. 2011 14:17
Re: Ted uz to pujde rychle
Souhlasim s tim, ze elektrina se musi nekde vyrobit, a tak ani elektromobil neni ani zdaleka "cisty". Co se tyce vyhoreleho uranu, uz se pracuje na technologii, ktera jej vyuzije k dalsimu vytvoreni energie (TerraPower). Kdy a zda to vubec bude opravdu fungovat, tezko zatim rici.
Avatar - Stefič
3. 11. 2011 14:10
Re: Ted uz to pujde rychle
souhlas, bude se přelévat hnus z hromádky na jinou hromádku. Ať mi konečně někdo vysvětlí, kde se ta elektrická energie vezme??? No patrně z uhlí nebo z jádra. Takže nebude smrdět z výfuků, ale bude smrdět z komínů a bude mnohem více prakticky nezničitelného vyhořelého jaderného paliva. Bravo ekologové. Proboha spočítejte si kolik energie odebere 1.000.000 aut. Představte si, že každý den bude muset JETE makat 11 hodin jen na dobití aut. To je prostě nesmysl. Elektřina ano, ale ne teď. Stále nemáme potřebnou technologii na její ekologickou výrobu
Avatar - Slavek-TDM
3. 11. 2011 14:00
Re: Ted uz to pujde rychle
Tak s tim souhlasim. A hlavne prosim, ekologii sem vubec netahejte, s tou (zatim) nema elektricky auto nic spolecnyho. Jedna se jen o pozu a / nebo o vycuranost...
Avatar - Stefič
3. 11. 2011 13:58
Re: Alberte, kalkulacku!
tak kamaráde, slepý jsi leda ty. Tak trochu ti nedochází jedna věc. Pokud by jezdilo třeba v ČR 1.000.000 elektrických aut s bateriemi 22kW, tak každý den by bylo potřeba 22.000MW. Uvědom si, že toto je výkon jaderné elektrárny Temelín za 11 hodin (obou bloků). O kapacitě přenosové soustavy se ani nebavím. Jsi vedle jak ta jedle. Tudy cesta nevede. V následujících 30-ti letech teda určitě ne :no:
3. 11. 2011 13:45
hrůza
Ježiš to je zase hnusnej zastaralej design. Kde to proboha vyhrabali. Vždyť novej Megan je pěkný auto.
3. 11. 2011 13:33
Re: Alberte, kalkulacku!
Tak neštekaj teda, kto ti káže? Kto nechce, nech nechá tak. Slepá ulička len pre slepého.
3. 11. 2011 13:31
Re: Alberte...
80 km denne po meste je zas celkom bežná hodnota. Teda ak nejde zrovna o taxikára. Kedysi som robil technika, chodil som na obhliadky a merania po meste a okolí...100 km za deň bola výnimočná porcia km a toho dňa som mal obvykle plné zuby...
3. 11. 2011 12:32
Re: Ted uz to pujde rychle
Jo, ty urcite podminky znamenaji, ze stat mi bude muset ukrast z kapsy dalsi cast vyplaty a ten eko-elktro-kram ti zadotovat.
A ja tohle sponzorovat nehodlam.
3. 11. 2011 12:31
Re: 317
Dojezd v poradku?
Opravdu je 120 relnych/180 udavanych KM v poradku?

Treba ja to mam tak maximalne na cestu do a z a zase do prace.
Pokud nenabiju, tak druhej den cestou zpet mi to zdechne.
A zajet si po praci na vylet?
Nebo navstivit rodinku 30km vzdalenou?
Na nakup (pokud neni nejaky hyper-super cestou)?

To asi ne-e.

V poradku by bylo tak 200 realnych km minimalne.
Avatar - J_Design
3. 11. 2011 12:26
Palec nahoru
Podle mě určitě veliký pokrok! Je to snad první elektromobil (uveden do provozu) mající proporce a použitelnost klasického auta. Sám znám majiele, jenž má ten elektrický Citroen a prý ho pořídil za 800tkč.... krom toho je to takový krám že i Smart je vedle toho pořádná kára. Tohle je určitě veliká výhoda... ikdyž se mi moc nelíbí (ačkoli verze se spalovacím motorem jo). Vůbec nejsem fanda takový ekonesmyslů ale dokážu ocenit ekologický pokrok a taky snad né marně doufám, že používání takových aut prodlouží existenci autům o které by byl hřích přijít... tím myslím auta jako Mustang, Corvette a podobně ;-)
3. 11. 2011 12:22
Alberte, kalkulacku!
Nevim, jestli jsem precetl vse a spravne pochopil:
- Cena opravdu nehezkeho auta je 650 000,- (prepocet)
- Ve Francii mi asi kilo odectou, u nas ne, takze porad 650.
- Baterie mne vyjdou na 82 Ojro mesicne = asi 2000,-
- Nejake to nabijeni mne doma bude stat par korun, ktere ted vynecham
- Pojistku neznam, havarijku taky ne, ale dejme tomu, ze +- to same, co za normalni karu
- Ultrasporive gumy nejsou taky zadarmo a na zimu se taky musi menit, ale ted kupuju taky drahe gumy, takze zase asi +- to same

Moje soucasne auto stalo +- taky 650, mesicne projedu asi 4000,- a zbytek vychazi +- stejne. Na plnou ujedu asi 500 - 600km a diky vykonnemu motoru si kazdy z nich uziju.

Jaky mam teda, kruci, duvod uvazovat o elektromobilu obecne?

A kdy uz vyrobci pochopi, ze tohle je absolutne slepa ulicka a prestanou mlatit mrtveho kone?

Ekologie je draha a kazda uspora se dale prodrazuje - dokud toto bude platit, tak po elektroautech nestekne pes.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
3. 11. 2011 12:18
Re: Alberte...
Problém je, jestli náhodou zrovna firemní auto nepotřebuje jezdit hodně, i kdyby jen po městě.
3. 11. 2011 12:04
Re: Alberte...
Bez starosti, keby to bola Škoda, vychváli ju do nebies za pokrok.
3. 11. 2011 11:45
Re: 317
Tak to potom máš Kangoo Z.E., když ti nevoní sedan... Tam naložíš kde co.
Avatar - dr.biker
3. 11. 2011 11:39
Re: Alberte...
Ale klid, jak se píše v článku, auto bude primárně sloužit jako firemní přibližovadlo po městě a přilehlém okolí. Elektromobily nejsou (zatím) stavěné na dlouhé dálniční přesuny. Tenhle automobil si pořídí firma, která myslí ekologicky a chce trochu větší elektromobil, než je např. Ion/C-zero. Pronájem baterií za nějaké 2000 Kč měsíčně je taky přiměřené, vždyť tolik teď skoro stojí plná nádrž běžného auta. V zahraničí je dokonce auto zvýhodňované dotacemi a smí vjíždět do center měst, kde běžné smradlavé auta nesmí. To je výhoda tohoto vozu.
Avatar - strýček BOB
3. 11. 2011 11:21
Alberte...
Jeden naftový Fluence a cisternu nafty k tomu, prosím, kolik, aha cca 650 tisíc...

K čemu je mi krám, který nesjede pomocí gravitace ani baranďák, k čemu je mi krám, který neujede ani mizerných 200km v jedné lajně? Dojezd, při -10stupních - topení na max nebo při +30stupních - klima na plné pecky, bude jedno z nestřeženějších tajemství.

Pro Bursíka a jeho AuAu manželku možná dobrý, ale pro běžného uživatele...?
3. 11. 2011 09:31
prevodovka
mna by zaujimalo ci je motor propojeny priamo na hnanu napravu cez nejaký staly prevod a otáčky su riadene cisto elektronikou

alebo tam je este nejaka automaticka prevodovka
Avatar - Blue Sun
3. 11. 2011 09:19
Re: Úspora
Neznám značku, která má všude LED v základních výbavách, tím méně v mainstreamu. Světlomet s klasickou žárovkou je výrobně jednodušší a neporovnatelně levnější, než s LED technologií. To nejsou LED blikátka od číňana za pár korun, ale světlo, které musí vydržet pár set tisíc kilometrů, extrémy počasí, otřesy a to vše bez vlivu na funkci a výkon. Taková konstrukce přeci jen dost stojí a určitě ji Renault nebude nasazovat.
Je to jako s ručními svítilnami. Normální baterka stojí pár stovek. Kvalitní LED svítilna, použitelná v mrazech, vlhkém prostředí a schopná odolat i pár pádům a ranám kolem tisícovky...
Avatar - Emel
3. 11. 2011 09:15
Re: Ted uz to pujde rychle
Porovnáváš to s nějakým benzínem se srovnatelnou dynamikou?
neregistrovaný "Deejees"
3. 11. 2011 09:07
Úspora
Na tento okamžik dlouho čekám, konečně el. auto i za rozumnou cenu, jen jsem zklamán kouknu na přední světla a je to samá žárovka nevím jak je to se zadními světly ale blinkr a couvaci světla budou mit určitě taký žárovky. Dnes kdy AUDI a jiné značky mají LED všude... takže malé zklamání..
3. 11. 2011 08:36
Re: 317
To je fakt. Asi nejde o těch 317 litrů, jako spíš o tvar kufru.
Ovšem co se týká rodinného nákupu, na ten většinou jezdíme jen s manželkou bez dětí. Takže kdyby kufr nestačil, igelitky na zadní sedadla to jistí...
Nicméně Fluence si kupovat nebudu.
3. 11. 2011 08:35
Re: Ted uz to pujde rychle
Ja to zase tak ruzove nevidim, nemam problem s technikou spise na mne tento novy model po technicke strance pusobi stare po designove. Pro podniky ci podnikatele ano, ale pro soukromniky tam to bude skripat.

Cas nam ted ukaze kolik koupe chtivych lidi pujde do techto alternativnich vozidel a jak prodeje budou klesat ci stoupat.
3. 11. 2011 08:29
Čo dodať?
Elektrická realita je tu. A o kúsok výraznejšie a reálnejšie, ako s Nissanom Leaf. Som zvedavý na jazdu s elektrickým Kangoom. :yes:
anonym
3. 11. 2011 08:26
Re: 317
Je to úzké, nechtěl bych do toho pakovat velký nákup...
3. 11. 2011 08:07
Ted uz to pujde rychle
Cost of ownership uz vychazi za urcitych podminek lepe nez u dieselu, a to je jen zacatek.
3. 11. 2011 08:07
317
Fluence ZE se zda byt plne pouzitelnym vozem pro ekologicky smyslejiciho cloveka. Dojezd v poradku, ticho, pohodli. Co me vsak zarazilo je domnenka redaktora, ze 317l zavazadloveho prostoru nestaci pro rodinny nakup. Zde si myslim, ze autor trpi ceskym "kufrsyndromem". 317l je zcela dostacujicim prostorem pro rodinne vyuziti (samozrejme neberu v potaz rodiny s destkym kocarkem, takove stejne sedany nezajimaji). 317l je objem vetsi nez vetsina popelnic u rodinnych domu. Rodinny nakup se tam samozrejme bez problemu vejde.