1. Dejme tomu, že nádrž má 50 litrů. 50 litrů benzínu je necelých 40kg. Váha baterií je 3-4x vyšší.
2. Systém jedné automobilky, nikoliv globální systém...
3. Výroba jakékoliv energie je neekologická. Nicméně je spočítáno, že ekologická zátěž z výroby benzínu či nafty je menší (a o dost), než ekvivalent elektrické energie.
4. Ano, tohle je stejný problém, jako u paliva z elektráren. Na druhou stranu, bylo by potřeba velice malého množství paliva na dlouhou dobu. A časem by šlo používat i to zpracované vyhořelé palivo...
5. Stejný problém, který dnes brání rozvoji "ekologických" elektráren (pozor, nemyslím situaci, jaká je třeba v ČR díky "ekologům" - státní dotace). Sluneční elektrárny (všech typů) jsou závislé na délce slunečního svitu a zabírají příliš velkou plochu půdy, která se nedá jinak využít. Větrné elektrárny závisí na stálém proudění vzduchu (stálém jak v časovém horizontu, tak i v síle). Hydroelektrárny potřebují dostatek vody. Ani jedno bohužel není, vyjma "obřích" řek, na kterých se staví elektrárny.
Chytré dobíjení je k ničemu, pokud nedojde k plnohodnotnému a 100% nabití baterií za max. 3 minuty (teda za dobu, za kterou se natankuje plná nádrž benzínu či nafty).
6. První krok udělal např. Opel. Ale jinak to je systém, fungující několik desetiletí - elektromory, baterie + malý spalovací motor pro dobíjení. U něj se dá použít vše, co se dnes u motorů používá k menším exhalacím. Dalším krokem palivové články. Co potom, to už je věcí výzkumu dalších desítek let...
Využití jaderné energie, malého mobilního reaktoru uvnitř automobulu, je naopak hudbou hodně dávné minulosti... a dávno překonanou myšlenou... dovoluju si tvrdit, že auta na jederný pohon nikdy existovat nebudou >:-[]
Ach...
1. Když máš v nádrži benzín, tak jej nevozíš, nic neváží?
2. Proč bys měl mít zdlouhavé nabíjení. Když bude poptávka a Renault to rozjede s vyměnným systémem baterií, tak ti je uprostřed cesty prohodí za 5 minut a jedeš dál.
3. Výroba benzínu při těžbě, přepravě ropy je ekologická? :-O
4. TO jaderné auto bude skladovat jaderný odpad kde? I jaderný odpad se jednou bude dát zpracovat, chvíli to potrvá...
5. Výroba elektřiny vůbec nemusí být neekoligická, zdrojů je opravdu hodně, jen je je nutné využívat, ony nabíjecí stanice by vyřešili mnohé, v 21. století jakožto době internetu není problém udělat chytré dobíjení kdekoliv, stejně jako si kdekoliv zaplatíš kreditkou.
6. A jak chceš tedy postupovat ty v době, kdy exhalace rostou, přibývá asthmatických dětí, mění se klima a ropa jednou dojde, navíc ji kupujeme od těch, kteří za ní staví proti nám zbraně?
Ono to není jen ekologie, ono to má taky geopolitický význam.
A jak tam ten zemní plyn budeš čepovat? Ze zapalovače? CO2 to vyrobí tak či tak, jde o bezpečnost a jestli to spotřebuje na vytopení deci nebo dvě nafty, tak je to minimum toho, co spálí motor k jízdě
Podle mne je myšlenka "klasického" elektromobilu zastaralá a na vedlejší, slepé větvi. Jediný pořádný technologický pokrok zaznamenal elektromotor, potom trochu baterie. Ale pořád je takové auto nevýhodné - nutnost vozit s sebou dostatečnou zásobu energie (velké, těžké baterie), omezený dojezd, zdlouhavé nabíjení, nějakou dobu ještě i hodně omezené možnosti k nabíjení (nabíjecí stanice). A s ekologií to nemá vůbec nic společného! Výroba elektřiny je neekologická (i u jaderných elektráren - nutnost bezpečného získávání paliva a ukládání vyhořelého), drahá (málokdo si uvědomuje, že celonoční nabíjení něco stojí).
Prostě nejde o nic jiného, než "zavření huby ekologům", kteří vykřikují, že automobilky nedělají nic pro zlepšení současného stavu.
Jedinými smysluplnými alternativami jsou palivové články, popřípadě využití jaderné energie (to je ale hudbou hodně vzdálené budoucnosti).
Takže jak to dopadne s elektroŠkodovkou? Možná se bude sériově vyrábět miniauto, které bude velice drahé, protože se bude vyrábět jen v malých počtech. A kupovat to budou především státní organizace, které díky "pseudoekologii" dostanou na takové auto peníze od státu, čili od nás, daňových poplatníků....
(a nechci urážet Škodovku, tohle platí o všech automobilkách)
A kdyz uz tam je bufik na naftu, mohla by tam byt take 1,2TDI. A kdyby tam byla 1,6TDI, tak uz by to nemuselo s sebou tahat ty tezke baterky, stacila by jen jedna mensi pro rekuperaci pri brzdeni. A pokud by tam byl 1,6TDI predelany na CNG, bylo by to do mesta uplne nejlepsi ;-)
Hm... Vzdyt je to furt stejne. Rendlici mozna obcas maji nejaky napad, ale udelaji jen prvnich par procent prace a nebyt potom nemecke zodpovednosti, nikdy by z toho nic poradneho nevzniklo. :-!
Naftové topení má i Kangoo ZE. Dává to smysl, to topení spotřebuje minimum nafty, protože odpadní teplo vlastně neexistuje, zatímco elektřina se využívá lépe s větší účinností na jízdu. A proč ne?
U Renaultu to už to pochopili a zavedli do praxe. Elektroauta už jsou v prodeji. Na všech továrnách jsou solární panely o výkonu 60 MW,...... Možná by jsi měl frantíky trochu pochválit. :-)
Ta vec je jeste mnohem komplikovanejsi. Akumulatory v autech by mohly a mely byt predevsim velmi dobrou usc***u energie, ziskane ekologickou cestou v obdobi, kdy hodne fouka a hodne sviti slunicko. Pripadne v noci, kdy odber energie vyrazne klesne. Potom by rozvodne zavody mohly prepnout sazbu pro nabijeni elektromobilu na mnohem lepsi ceny, nez v dobe, kdy je energeticka spicka. Take by se tim mohlo resit lokalni preprodavani energie, aby se omezilopretahovani elektricke energie po paternich sitich sem tam, coz je drahe a nevyhodne. To by ovsem mereni a regulace energeticke site musela vypadat trochu jinak, nez dnes... Takze pokud bude mesto plne elektrickych dodavek a miniauticek, je to vyhodne nejen pro uzivatele, ale take pro spolecnost obecne, protoze potom ma konecne smysl investovat nejen do slunecnich a vetrnych elektraren, ale take do spravne modernizace energetickych siti.
Zadny smysl ovsem nema konstruovat elektromobily typu Octavie Kombi, coz je vuz, ktery by mel slouzit jinym ucelum, nez doprave na kratke vzdalenosti ve meset - a to je tematem meho kritickeho prispevku vyse.
BTW: stale mi nenejde do hlavy, proc se tak opomiji vodikove hospodarstvi - vodik lze snadno vyrobit elektrolyzou vody v dobe, kdy je elektriny prebytek a vyvoj skladovani vodiku, rozpusteneho pod nizkym tlakem v porovitych slouceninach kovu, uz take docela pokrocil. Tahat s sebou v elektromobilu tezke a drahe baterie je energeticky nevyhodne. Pritom existuji i jine zpusoby akumulace energie - napriklad vozidlo s hybridnim pohonem, vyuzivajici akumulaci energie stlacovanim vzduch by take nebylo v praxi uplne od veci... Jsem zvedavy, kdo s tim prijde komercne.
škodovka zase válí, vypálila rybník ostatním Eautům super prostě škoda je vždy o krok napřed! už se těším na octavie green E line RS a green E line scout .
Statistika nuda je....ale díky ní víme,že průměrný Evropan nenajede do práce a zpět denně víc jak 120km (možná to bylo víc...nemám paměť jako slon).Takže dojezd e-mobilu 160km je slušný.E-citigo by mohla být dobrá trefa..s rostoucí cenou MHD a příměstské dopravy,bude elektromobil do města ideální...postrk na pár km po městě,rozvoz jídel a podobně,jízda do práce 30km.Jezdit krátké trasy turbonaftou i turbobenzínem je holý šílenství.Takhle chtěl původně sloužit NewTrabi...elektrická cvička do práce s dojezdem 160km,jednoduchým elektromotorem a baterií ve středovém tunelu,která se snadno dá vyjmout.Budoucnost není ve všeobecné elektrifikaci,ale ve vyčištění měst od smogu.Elektromobil stejně není ekologická varianta,jen tak vypadá.Energie se stejně získává z fosilních paliv nebo z atomu,těch pár slunečníků nikoho nevytrhne.Nehledě na ekologii výroby akumulátorů.
Ještě mi nedá vzpomenout si na VW Golf mk3 CityStromer nebo jak se to jmenovalo...eko elektromobil s naftovým topením >:D
Ja jen ze jsou i automobilky třeba v Japonsku, ktere maj vlastni vyvoj, firmy vyrabejici baterie, nic vic nic min ;-) Tudis ze maj vice zdroju, z kterych se da vybrat vzdy minimalne to stejne dobre ;-) Treba ten BYD, masovka pro cinu, ale co kvalita? Je na urovni rejzaku z Japonska? ;-)
Jen si myslim ze pujde jen o prizpusobeni seriove vyrobe a snizeni nakladu, nez o neco cupr.
Hlavne aby to technicky nebylo horsi nez >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
ty vis z jakeho duvodu mam spatne zvladnuty pravopis? skoulou to zcela jiste neni a nikdy nebylo, proc maji porad vsichni potrebu posilat lidi se spatnym pravopisem zpet do skoly? to jako vsichni cekaji ze rozdnej jazyk musi vsichni zvladat na vybornou a jedinym vynikem je bud skola nebo rekneme spatne uceni jedince? nato existuje jedina odpoved, pouzij google, je vic moznosti :-)
nejsmutnejsi je, ze s touhou upozornovat na spatny pravopis jsem se setkal pouze na ceskych forech, ac mam velice spatnou anglictinu, tak me jeste nikdo na zahranicnim foru nemel potrebu zdelit abych se anglicky naucil lip
Neškodilo by se vrátit do základní školy a zopakovat si pravidla českého pravopisu, alespoň i/y, protože takové do očí bijící hrubky spolehlivě degradují jakoukoliv informační hodnotu příspěvku ;-)
Trasu Praha-Ostrava-Praha (cca 750-800km dle místa) nezvládne na jednu nádrž (dle mého) většina aut s klasickým spalovacím motorem.. Já bych bral 400-500km s možností 30min nabití na plnou kapacitu jako takovou rozumnou dojezdovou vzdálenost pro elektromobil..
koncern VW spolupracuje ohledne baterii se Sanyem, Toshybou a BYD, tedy firmy ktere baterie dodavaj a dodavali i znackam jako Honda, Ford, Nissan, Tesla, Mitsubishi, a dalsim...
jen pro info, Sanyo je nejvetsim svetovym vyrobcem li-ion baterii ;-) takze ten prumernej hrac podle tebe, je veskutecnosti tim nejvetsim hracem >:D pokud mas doma nejaky notebook, telefon nebo neco co vyuziva li-ion baterii, tak je s velkou pravdepodobnosti prave od Sanya
Kdybys napsal: "je to pro me o nicem", bylo by to korektni. Takhle je to bud zpozdile (nedokazes si proste nic jineho predstavit), a nebo je to zamerna provokace ;-)
i velka e-auta maji sve uplatneni bez vetsiho dojezdu, kuprikladu dodavkova auta na rozvoz prave po meste, clovek by se as divil naco vsechno treba pouziva ceska posta svoje dodavky a jak malo toho najezdi, a u osobnich aut kuprikladu taxisluzby, clovek by se as divil kolik prumerne kuprikladu Prazsky taxikar za den ujede, docela malo a 95% casu nekde stoji, v tomto ohledu by ale musela pomoct sama Praha nebo jakekoliv jine mesto spolecne s nejakou energetickou spolecnosti stavbou dobijecich mist prave coby stani pro taxi/zasobovani
Kdyz maji problemy s bateriemi firmy ktere se tomu uz nejaky patek venuji, tak Sade jim urcite natrhne zadek >:D Od nich tak elektromobil za 10 a vice let ;-)
Však proto se elektromotor objeví v prodeji u Citigo a ne u Octavie. Zatím je to alternativa pro ty, co mají doma jedno hlavní "velké" auto a k tomu potřebují druhé auto pro manželku (do města). Pokud manželka pouze jezdí po městě (rozváží/sváží děti do školy, školky, po kroužkách, ...), tak je e-auto plně dostačující. Na víkendy e-auto nechají v garáži a z Prahy do Ostravy vyrazí klasickým autem.
Krátce, hochu, krátce... :no: Dokud elektromobil nedojede bez nabití s plným výkonem, topením, klimatizací, příp. vyhříváním sedadel trasu Praha - Ostrava - Praha, je to o ničem :no: