Mě zaskočila baterka nemile minulý týden, jak začalo mrznout. Ráno jsem chtěl jet do práce a už jsem nenastartoval. Musel jsem jet autobusem, což teda byla velká bída :-D . Hned jsem si proto objednal novou baterku z https://www.filsonstore.cz/…rie-akumulatory/ , tak snad vydrží dýl než ta minulá. Tu jsem měl totiž jenom od jara :-D .
Staré autobaterie se dají vyhodit do sběrných surovin, kde dostanete cca ta jednu klasickou autobaterii okolo 150 korun, podle toho, kde kolik dávají. Já jsem to vezla do sběrny v Praze megasrot .cz
Jo, tak právě s autobaterií jsem měl problém zrovna tuto zimu. Je ale pravda, že asi byla jen otázka času, než prostě odejde. Už toho měla hodně za sebou. Nakonec jsem ji tedy musel vyměnit za novou. Co se samotné výměny týče, tak tu jsem dělal vůbec poprvé a dopadlo to dobře. Hodně mi v tom ale pomohly například i rady, které jsem našel tady: https://www.tipio.cz/…ena-autobaterie/
Na to, abys se akumulátor nabil se nemusí nabíjet 10% jeho kapacity. Když se bude nabíjet menším proudem bude se nabíjet déle, ale také se nabije. Neni v tom problém. Malý proud akumulátoru prospívá. Když má člověk čas neni potřeba do akumulátoru pouštět zbytečně velký proud. Hodnota 0,1 kapacity se používá pro nabíjení konstatním proudem po celou dobu nabíjení. Toto nabíjení dnešní moderní nabíječe nepoužívají. Pracují na jiných charakteristikách.
Ta nabíječka je úplně k ho..u. Jestli má dobíjecí proud 3,8A tak je to prostě málo. Baterka aby se nabila na 100% se musí dobíjet proudem o velikosti min. 10% jmenovité kapacity takže AKU 12V/44Ah(např. ve FABII 1,4, Felicii...) se dobíjí proudem 4,4A. Tahle nabíječka z Lidlu ti AKU možná jen trochu oživí, ale nikdy ti ten akumulátor nenabije pokud bude úplně vybitý a už vůbec ne na 100%. Na to, aby se dobila na 100% musí začít ,,vařit" a to se 3,8A nedocílíš a u větší baterky už tuplem ne. A to co tam udávají, jako že se s ní nechá nabít Aku o kapacitě 120Ah je tuplovaná hovadina a jenom marketingový tah na lidi, kteří o téhle problematice nemají detailní vědomosti.
Já mám nabíječku od BOSCHE na 6 i 12V už několik let, dává max proud 12A. Takže s ní lez nabít baterku o kapacitě 120Ah. Ale taková vyjde na bratru 2000,-. Zmiňovaná nabíječka z LIDLU za 500 jsou akorát vyhozený peníze.
To meno, na ktoré si nespomenieš nie je náhodou Yuasa? ;-)
Inak ja som bol veľmi spokojný s bezúdržbovou gelovou baterkou Panasonic, ktorá mi v aute vydržala 10 rokov a keď som ju menil, tak len "pre istotu" nakoľko v zime už začínala horšie štartovať, ale ešte stále nebola mŕtva. Potom som už takú nevedel zohnať tak som musel dať Vartu.
by měli akumulátoru věnovat hlavně řidiči ktří jezdí v zimním období krátké trasy cca 10 km. Za tuto vzdálenost je na baterii vynaložen velký "tlak". chceme co njedřív topit zvýšíme otáčky ventilátoru topení, zapneme vyhřívání autosedaček, vyhřívání čelního - zadního okna, vyhřívání zrcátek, povinnost svítit celý den, autorádio. Dobíjení baterie vystačí na provoz všech těchto úkonů, ne však už na "uchování" energie. Návštěvou autoservisu kde změří dobijéní provedou test baterie popřípadně baterii v teple dobijí, tím se dá předejít problémům s nastartováním. U nás navíc zcela zdarma ;-)
Moje řeč, Fiesta 11/2003 a i v těchto mrazech startuji na první brnknutí. 6 dní jsem stál v Krkonoších a zase žádný problém, ale možná je to tím že tam není od výrobce olověný ale stříbro kalciový článek (prý vydrží mnohem víc).
Tak jsem mel probelm s vybitim, kdy si pritelkyne rozsvitila lampicku a po tydnu jsem nerozsvitil ani kontrolky na palubce a venku mraz tak do -5°C. Hodil jsem na 14hodin na sovetskou nabijecku, nechal naskocit modre oko ktere znaci nabiti a sup do auta. Beha v poho, nezamrzla, nabit sla take v poho. Zatezak ukazuje take v poho. Po nabyti ukazovala skoro 15V a za dva dny 13,8V. Takze mi bod 4 z clanku tak nejak na japonskou baterku nepasuje >:D Zaruka prej po dobu vozidla tedy 5let take neni k zahozeni, kdyz baterky odchazej od 3-9 let, ikdyz nekdo rekne ze zaruka 2 roky je lepsi ;-)
nemusí být pravda. Jsou baterky, co špunty vůbec nemají, vrchní dekl je celolitý plast. Jediná šance je si díry vyvrtat (nouzové a poslední použití akumulátoru)
Jisté.Kamarád tam dělá na kontrole kvality.Sám od něj kupuju Varty za pakatel co mají nějakou estetickou vadu.A zatím slouží ve třech vozech bez problémů.Ale pokud ti jde o značku tak ti mohu sehnat originál Bosch polepy. ;-)
Když už je řeč o těch značkách baterií. Mám Scenica II 05/2005 a je tam od výroby pořád ta samá baterie (taky 05/2005) zn. Tudor. Musím říct, že jsem se startem neměl nikdy žádný problém. Před těmi mrazy jsem jí preventivně vytáhl a hodil na nabíječku (takový krám z Hypru Filson 4A/12V) a zatím v pohodě. Pokaždé to naskočí na 3 otočení startérem jako vždy. Takže až jednou vydechne, tak pokoukám, jestli se dá někde sehnat tahle značka. Zatím to neřeším, ale jednou to určitě přijde.
Jj >:D Sám se mu posmívám a ejhle... z druhé strany to alespoň to neřeším 2 roky předem a nesnažím se vyměnit jednu autobaterii 62 Ah za 2 tužkové baterky a jeden článek z baterky Priuse >:D
Tak hlavně v tom Lídlu nejsou stejné průmyslové položky ve stálé nabídce, takže i kdyby třeba tahle dobíječka byla opravdu úplně stejná, jako ta před dvěma lety v Lídlu, tak teď, kdy ji někdo potřebuje si ji tam koupí těžko. Nebo má čekat rok/dva, jestli se tam někdy náhodou zase neobjeví... >:D
Navíc ani tohle není nějaká superkvalitní dobíječka a cena za ni je taky zbytečně vysoká i bez Lidlu:
[odkaz]
Tak je pravda, že v létě jsem vybil taky baterku svou blbostí... světla 8-s , ale od té doby chytala pořád perfektně.
Banner jsem už někde měl, tuším jako druhou po Perionu ve Fáčku, ale auto bohužel šlo pryč... takže těžko soudit.
S Vartou jsou protichůdní reakce, taky jsem si všiml, hlavně mám pocit, že ty zhruba před 10-15 lety byly nic moc...
Chápu zhruba, co chceš říct...
Koupil jsem pro takové jednoduché nabití nabíječku v Tescu... 6A, takový základ pro to předzimní nabití podle mě stačí. Ukazuje to aktuální proud, kterým se baterka nabíjí.
Jenže postup po předešlých dvou dnech byl takový, že jsem včera kolem 3 odpoledne z auta baterku vymontoval a donesl do tepla a nechal ji tak do sedmi až osmi večera zahřát bez nabíjení... však zmrzlou nedoporučují nabíjet.
Pak jsem ji zapnul a ukazovalo to vysoký proud nabíjení, tedy prázdnou baterku... tak jsem nabíjel asi do 8 do rána, možná později, to už nabíječka ukazovala skoro nabito, resp. od 3 rána se ručička nehla. Pak jsem to vypnul a asi 15 minut před odchodem asi kolem 11h jsem ještě jednou zapl nabíječku a koukám, že nabíječka ukazuje prázdno... samozřejmě jsem nenastartoval 8-s
Takže je otázka, jestli by vůbec profi nabíječka ještě tu baterku vzkřísila 8-s
Myslim, ze je to dobra volba.
V aute mam Vartu Blue Dynamic starou sest let a auto dneska po ctrnactidennim stani naskocilo na prvni otocku starteru. A to tu bylo -19°C a auto jen skace po meste, zadne dalky.
Takze Silver Dynamic by na tom mohlo byt jeste lepe :-)
Tak ak ta zaujimaju vysledky testov, asi ta prekvapia. Zvlast Bosh Silver vysiel skoro od vsetkch testov medzi najhorsi :-! [odkaz] alebo [odkaz] alebo [odkaz]
Na vartu som počul protichodné reakcie, ja mám black power 2 roky a už som ju stihol vytrieskať- moja chyba.
Dobré referencie som počul na banner a ešte jedného japonského výrobcu..meno si bohužiaľ nespomeniem (je to jeden z najväčších výrobcov autobatérií na svete)
Tak na netu je katalogů dost, popravdě není problém zadat do heureky rozměry, Ah, A a vyplivne ti 20 obchodů a několik typů baterek... A jak píše WL, za 500 se kvalitní nabíječka nekoupí... ;-\
Nabíječku jsem koupil minulý týden taky, to jsem se ji ještě pokoušel křísit... marně...
Tak nám se už podařilo už i nějakých 8-9 let, běžně těch 5 let taky, ale doma se parkuje v garáži a když jsou mrazy, tak se dobije... tady v městě před barákem mě dobijí maximálně tak... 8-s
Varta Silver Dynamic super baterka, mel jsem ji asi 3 roky v Superbu 2.5 TDI nez se mo prodal a po cele 3 roky ani jediny problem a ze tyhle motory potrebuji na start nemalo stavy :-)
Po několika dnech boje s baterií jsem to dneska vzdal, odpověď je v článku... baterie promrzla a vybila se. Po prvním nabití jsem ještě nastartoval, ale druhý den opět ne. Včera jsem si ji preventivně vzal domů na nabití, nabíjel dostatečně dlouho, pak vypnul nabíječku a rano dal do auta a ani ťuk, tedy krom klasické diskotéky, která ukazuje, že je vybitá baterie 8-s
Smutné je, že Exide Excel II 62 Ah vydržela jen 3 roky - vyrobeno 11/2008.
Zítra teda pro baterku... máte nějaké zkušenosti, co doporučit? Exide, i když dobrá značka, zklamal.
Měla by mít rozměry max:
délka: 242 mm
šířka: 175 mm
výška: 190 mm
Větší se tam nevleze... zatím to vidím na [odkaz]
Máte někdo zkušenosti?
Mám bezúdržbové v Ceede a maja starostlivosť o ňu za päť rokov (82 tis. km) je jednoduchá ... nestarám sa o ňu ... teda jedine raz za pol roka skontrolujem kontakty, lebo raz saľľľľľľľ; mi stalo, že sa uvolnil jeden kontakt a bol som dosť prekvapený prečo je vozidlo "mŕtve" .9876...stačilo dotiahnuť a bolo to OK.
Tri krát sa mi podarilo vybiť batériu cez svetlá a vždy stačilo štart cez káble a trochu sa pojazdiť a batéria bola OK.
Chcel som i skontrolovať batériu, ale chlapík z firmy mi povedal, že pokým nemám problém, je to zbytočné riešiť a je bežné, že batéria dožije i 9 rokov.