Nejčastěji na českých silnicích můžete potkat vozy značky Škoda Felicia, přesněji řečeno v českém registru osobních aut jich je zapsáno nejvíc. Z první desítky nejrozšířenějších aut pochází z Mladé Boleslavi hned sedm typů.
Neber to tak že z nej robím super auto lebo to nieje, to je jasné, ja len nesúhlasím z odstavcom kde píšeš aké je utrpenie v tom jazdiť lebo viem že to nieje pravda.
Sú Felicie ktoré majú 160-200tis (často krát viac) a sú v poriadku viď. MACZ a potom sú také ktoré majú 40tis. a nezobrali by ich ani do šrotu - ako som napísal vyššie je to závislé od majiteľa alebo "šťastia na kus".
Neverím tomu, že keď sa objavia napr. prvé známky korózie (najslabšia stránka Felicie) a majiteľ ich hoc do pol roku dá odstrániť alebo to urobí sám, že to môže dôjsť tak ďaleko ako to vídame na cestách...
K Felicii mám síce vzťah, ale nemám ju zidealizovanú - samozrejme že Fabia je už inde, a je jedno či je v Classicu alebo Elegance je tam cítiť rozdiel, to viem z vlastnej skúsenosti.
Ja sa na spoľahlivosť Felicie po 8 rokoch nemôžem sťažovať, veľa závisí od majiteľa a "šťastia na kus" my sa napr. nejak výnimočne nestaráme - bežné servisné prehliadky, umýva sa keď sa strieborná mení na béžovú - zatiaľ nemá žiadnu koróziu a beží max. spoľahlivo.
Ja som hlavne reagoval na to údajné utrpenie ktoré jazda s ňou spôsobuje pretože je to hlúposť. :-!
Podle mě není felda sice žádný výkřik techniky, ale úplně špatný auto to není. Strejda má Feldu Kombíka (rok výroby 1997)a i když to auto stojí celou dobu venku, tak nikde nehnije - což nechápu. Akorát lak je trochu vyšisovaný, ale jinak je auto jako nový. A že by se strejda o auto nějak extra staral - až prostě potřebuje něco vyměnit, tak to vymění, ale nic navíc. Jo a jezdí s ní za do 7L/100km.
Já mám Mazdu 323f (mrkačku) rok výroby 1992 a za feldu bych neměnil, ale jak říkám - není to pro obyčejný lidi špatný auto.
To je zajímavý že stejně starej hyundai lantra,kterej teď má otec je v poho a to má už najeto 140tis. jen klasický spotřební výměny,ségra má bmw 20let starý najeto 310tis..a taky vše ok,až na mírnou korozi protože nikdy nepoznalo garáž.
no a to moje taky v klidu..
Takže ten problém bude spíš z mladý boleslavy:-)
Myslím, že jí máš zidealizovanou..my jsme měli felicii kombíka asi 200stého vyrobeného a než začali vyrábět fábii combi, tak sloužila vcelku pěkně.
Ale co si budeme povídat, zpátky bychom neměnili. I když náš kus měl za těch 5-6let jen jednu vážnější poruchu, nevynášel bych ho jako jedno z nejspolehlivějších aut v té třídě té doby...tam, podle ohlasů a tabulek, byla přeci jen pod průměrem:( Ale své kouzlo má, to nepopírám...
před měsícem jsme prodali felicii, byla doma 12let a to jsme ji kupovali v roce 1997 s 30tkm . Dlouho na ni budu vzpomínat, bylo to auto k nezaplacení. Za 150tkm které se s ní u nás v rodině najezdilo neměla žádnou vážnější poruchu, spotřební věci stály pár korun . Felinka nás několikrát dovezla do itálie , chorvatska a vždy v naprosté pohodě. Je pravda že jízdní vlastnosti , brzdy a celkově technicky auto bylo zastaralé už když vyjelo z fabriky, ale byl to nenáročný dělník. Na delší trasy se dalo jet za 5,5l na sto . Mít pozink karoserii tak jsme si ji doma ještě nějaký rok nechali.. :yes:
My s našou Feliciou za 8 rokov neustáleho používania hlavne v metskej džungli nemáme žiaden problém.
Jedine sa raz menila spojka, aj to zrejme preto že mama stála na semaforoch zo zaradenou jedničkou...
Ja si myslím, že praktickejšie a spoľahlivejšie auto v tejto triede z tej doby sa dá nájsť len ťažko.
"A to utrpení v tom jezdit" - Felicia je jedno z posledných aut, ktoré riadiš Ty ako vodič a nie kopa elektroniky, ja len či chyba nebude na mieste vodiča? >:D
Felicia nieje najlepšie auto na svete, ale jazdiť s nou nieje utrpenie ale pre mňa skôr potešenie ;-)
Co to je proti iluzi svobodného pohybu lidí ze zemí EU v rámci Schengenského prostoru,že?Koho zajímá nějaká felicia?Sice první v blavě,to musel být určitě hřejivý pocit,ale jinak.... první nebo poslední, šrot jako šrot :-!
V horúci Júlový deň roku 2001 som prvý krát uvidel našu novú striebornú Feliciu 1,3 MPI LXi :-) ,nahradila našu Škodu 120L - bol som ešte chlapec ale dodnes si ten deň a pocit pamätám - pre mňa to bolo vtedy úžasné auto, po presadnutí zo 120ky do Felicie som sa cítil ako v aute z inej galaxie, čumel som na otáčkomer (v 120ke sme ho nemali) a pozeral sa ako sa v striebornej metalíze odráža slnko - bol to úžasný pocit...
Naša Felicia nám slúži spoľahlivo dodnes a dodnes ju mám rád (napriek tomu že sa dnes na autá pozerám trochu inak...) - to auto v sebe prosto niečo má... ;-)
No to auto bylo 10let starý už když ho vyrobyli, no závady byli a ne málo-to auto bylo do předminulýho roku jen v garáži-jediný-aby neschnilo, a bylo pravidelně lestěný(teď už ne),ale olej pravidelně měněný,údržba myslim maximální-nechali sme udělat vše co sme měli.Ale asi to nestačilo-chvilku sem s ní jezdil-odešlo těsnění pod saním(klasika u feldy)ve 30tis.,vůle v řazení..ložisko kola,elektronika,čidlo otáček.řídící jednotka hlásí neznámou závadu(ani v škoda serv. nikdo neví co to je),po roce stání venku reznou lemy,ventilátor topení začal vrzat...atd. to všechno stihla felinka během 60tis.km.
A to utrpení v tom jezdit-to šílený gumový řízení,necitlivý..to řazení..no děs,stabilita auta?žádná.V létě z větrání stále fouká teplý vzduch protože je nasáván a veden blízko výfukových svodů.,skla se rychle mlží,nejvíc před řidičem přímo v zorným poli.sedačky na prd,vzádu lavice.
v kufru vysoký práh,motor předpotopní..zrout..
..no to auto je děs..
K flotile áut 21. storočia... Hm, to si ako myslel? 8-s S tým že Felicia bola v podstate MAXIMUM z Favorita by sa teoreticky dalo súhlasiť ale ver tomu že keby bola Felicia ešte na trhu, tak určite by sa našli záujemcovia. Samozrejme je to už dávno prekonané auto, ale ja by som Feliciu v plnej výbave (klíma,abs,el.okná) bral. :-)
Čo bola Felicia? Obyčajne auto. Nebolo to zlé auto, ale stále treba mať na pämati, že to bolo iba MAXIMUM z Favoritu. V tej dobe tu už boli lepšie autá. Síce nie za takú cenu, ale kto by aj kupoval Feliciu keby stále toľko, že. A tie kecy, že Felicia sa mala ponúkať namiesto Octavie Tour, bože. 8-s Octavia Tour je moderné auto z konca 20. storočia, ktoré patrí k flotile aut 21. stor., postavené na Golfe IV, Felicia je auto postavené na Favorite.
Zajímavý... S mnoha nemocemi? Co konkrétně? My máme doma taky jednu Felicii kombi kupovanou novou, najeto má kolem 70 tisíc a nikdy poruchu neměla, vše tam funguje pořád v pohodě. Je teda pravda že se k ní chová otec slušně, žádný vytáčení studenýho motoru, poctivý výměny oleje, a ostatních spotřebních dílů...
Celkově se Felicia hodně povedla, škoda jen těch známých míst kde opotřebované kousky žere koroze. Felicia je širší a uvnitř větší než Fabia, která už není plnohodnotným rodinným vozidlem. Sice má pozink, ale na Felicii nemá. Podlahová plošina Felicie byla víc variabilní, s koncem Felicie přišla Škoda o PickUpy ve své nabídce a trapné verze praktik je nemohly nahradit.
Klidně bych si pěknou Felicii koupil ještě dnes i když není tak pohodlná jako dnešní auta, slušná se už ale nedá sehnat...
Taky se nám taková tragédie stala-v 97 na podzim...koupili sme felicii 1,3MPi 50kw v zelené metle...a doma je do teď, ne že by se osvědčila(právě na opak) ale postupem času sme zjistili že už ji prodáme leda tak za prd, tak je doma, nikdo s ní moc jezdit nechce, má najeto jen60tis, ale oproti ostatním autům v rodině je to jen takovej prckolet s mnoha nemocemi. :no:
To samý jako my. Květen 1998 před domem začala stávat naše nová Felda Kombi, nová maska, Hot-chilli metalíza. Leasing nás docela omezoval, auto stálo 300 000 Kč. 65 000 km sloužila a pak jsme ji prodali za polovinu ceny coby 5 leté auto.
No a teď mám svou vlastní Feldu r.v. 1996, viz recenze.
My jsme měli Felicii kombi. Téměř ihned po jejím příchodu na trh. V krásné bílé barvě. Po nějaký čas jsme byly všude středem pozornosti, terčem otázek a zvídavých pohledů. Na svou dobu to bylo schopné a velmi praktické auto. I když u nás značka Škoda zakotvila (byť byla prokládána modely jiných značek), na Felicii vzpomínám rád :-)
Bol posledný školský deň pred letnými prázdninami roku 1998. Ja som vybehol zo školy na ulicu a tam zrazu stála. Felicia "s novou tvárou" GLX vo farbe relly red a za volantom môj otec. Bolo to super auto, prvé v Bratislave s takou farbou. No v roku 2006 sme ju predali. Ešte ju sem-tam stretnem v meste a vždy ma veľmi poteší, že je stále v dobrom stave. Škoda že sa tieto autá už nevyrábajú. S Feliciou odišla celkovo značka Škoda z našej rodiny.
Asi by som Feliciu videl radšej v predaji ako Octaviu Tour ale čo už. Aspoň že ich ešte stále toľko brázdi cesty Česko-Slovenska. :-)
To se celkem divím, že Felicií je pořád ještě tolik... Na silnicích mi připadá, že je podstatně víc Fábií... to by snad mohlo naznačit, že feldy patří už postarším vlastníkům a ti z nich udělají pěkné leštěnky... :-P a nebo že je stále čím dál víc skoro nepojízdných vraků >:D
Koupím pěkného Traboše, který nemá shnilou vlaštovku a má aktivní papíry. Kdysi jsem takového neuváženě prodal, když na něm bylo prvních 300 tisíc km a dodnes toho lituji. To víte, to nebyl výrobek rumunsko-francouzsko-turecké automobilky, který se definitivně rozpadne už po prvním roce a půl (80 tisících km).