Az se sjednoti platy at si pokuty klidne sjednoti taky. Pokud by se tak nestalo, tak by nekteri nemeli z ceho platit nejake pokuty. Jak zname nase politiky, urcite by je potom jeste zvedli, aby se meli jeste lip, nez se maji ted.
No ceny nových aut máme hodně nízko narozdíl od západní Evropy ale statní podobný i vyšší ale platy opravdu většina obyč lidí v ČR jsou nízké. Ale pokuty se mi nezdaj ani u nás vysoký protože spousta lidí pořád bude porušovat povolenou rychlost atd, takový si samozřejmě stěžujou nejvíc takový by měli vyhynout!!!!
To je dobra blbost. Keby za prekrocenie rychlosti bola pokuta 10€, tak si jazdim tak, ako uznam za vhodne a neplazim sa 50 na sirokej ceste daleko od obydli. Na dialnici nechodim 130, na okreskach by som si to tiez vedel uzit uplne inak...
Já souhlasím. Ceny všeho, jako jsou potraviny, ceny automobilů, nájmů a nemovitostí, elektřiny...aj. jsou už v Evropě srovnány, v ČR je mnohdy dokonce dráž, tak proč nesjednotit i ceny pokut. Předpokladem je však jediné. Stejný plat za stejnou práci ve Španělsku, Francii, Německu, ČR, ale i v Rumunsku, nebo Bulharsku. Stejně tak i stejná výše soc. podpor, minimálních mezd atd.
Ale já se pořád ptám na jednu základní věc a nedostávám odpověď. Jak poznáš že ten člověk má nebo nemá prachy? Vždyť představa že ti co jedzí předpisově to dělají proto že nemají prachy je tak strašně stupidní.... Jinak na Slovensko jezdím na motorce pravidelně.
Takže souhlasíš s tím že když jezdíš předpisově může ti být korupce politiků ukradená? A třeba zpomalovací prahy na každém rohu se tě jako podle předpisů jedoucího řidiče taky netýkají? V autě ten práh není cítit? Já se hlavně celou dobu snažím říct že reagujete na něco co v mém původním příspěvku vůbec není...
Vyjímka samozřejmě potrvzuje pravidlo,ale jezdím na slovensko dlouho a bejvala to tam hrozná divočina,že absolutně neplatili pro nikoho žádný pravidla a teď v poslední době co platí novej silniční zákon to tam vypadá následovně.Kdo prachy nemá jezdí jak z hnojem a kdo je má jezdí furt jak hovado.Zajeď se tam podívat,aby jsi to pochopil.
Je sice pravda, že jsem už pokutování za dodržování bezpečné vzdálenosti zažil. Ne jako pokutovaný...
Asi tak předloni, když jsem měl ještě Favorita, tak jsem předjel u Brna před Rohlenkou policejní transporter a jel cca 120-125 směrem na Vyškov. Když jsem předjížděl kamion, tak se za mnou zezadu přihnalo nějaké auto a nalepilo se mi hned za nárazník. Tak jsem přidal, ale Favorit nebyl nějaký atlet, ale na těch 135 jsem zrychlil při zpětném zařazení vlevo. Ale v zrcátku jsem viděl, že za ním je hned ten policejní transporter, asi si ho hošan nevšiml. No a sotva jsem se zařadil zpět, tak cajti zapli modrou a už si ho pěkně brali.
Takže asi se pokutuje, ale určitě ne tolik, co by se mělo, protože se s tím setkávám více než často.
To je ten základní problém. U nás spousta lidí jezdí jako prasata, ale to se neřeší. Řeší se akorát měření rychlosti na rovince. Kromě toho lepení do kufru a nečekaného vjíždění někomu těsně před čumák bych ještě zmínil nepouštění chodců na přechodech. Byť na to bodový systém pamatuje, v praxi se to nekontroluje. Snad akorát první školní den stojí pomocní chrániči na přechodech pro chodce u škol, a tím o asi tak končí.
A co se výšky pokut týká - to víme přeci už dávno. V Německu jsou pokuty v průměru asi 2x nižší. Ale víc si to hlídají v praxi. Takže pravděpodobnost, že vás chytí, je zase cca 10x vyšší, čímž se to kompenzuje.
Přijde mi vtipný jak poslední dobou řeší všichni vychovávání bohatých. Dle mých zkušeností nezáleží kolik máš peněz ale jaký k nim máš vztah. Znám opravdu bohaté lidi kteří když mají někomu dát sto korun je to pro ně tak nepříjemné že je to vytrestá víc než dělníka. Jinak takové to ponižování sama sebe patří bohužel k českým vlastnostem a já ho moc nechápu. Základ je abyste se zajel podívat na Ukrajinu, do Ruska nebo Moldavie. A pak se zamyslete zda se řadíme k tomuto východu nebo ne. Krom toho máme bodový systém a ten jakkoliv je blbý je tu proto aby všem měřil stejně.
Spíš bych řekl, kdyby ty tresty byly i jinou formou, aby se z nich stal postih i pro bohatší (ty pak ani 2/3 normální výplaty nevytrhne). Ale spíš bych byl skeptický.
Je zajímavé, jak se směrem na východ zhoršuje morálka (nejen) řidičů a cestou na západ pravý opak. Ne, že by to nutně platilo univerzálně, ale když se tak koukám, přijde mi, že jsme opravdu takový mezistupeň mezi Ruskem a...řekněme třeba Německem. A jestli se to tady změní, tak to bude vyžadovat ještě hodně času a výměnu generací.
Je to jeden z nejpodstatnějších prohřešků. Každý řeší že nelze na dálnici povolit 160km/hod a přitom si v té naší předpisové stotřicítce jezdí auta dva metry za kufrem. Třeba v Itálii ve většině případů radary měří vzdálenost mezi auty než rychlost.
V ČR tvoří radary, retardéry, kamery atd. obrovský byznys. Celé toto divadlo včetně policejní buzerace se velmi úspěšně pomocí našich bulvárních médií daří prodávat běžnému často samostatně nemyslícímu občanovi jako snaha o bezpečnost provozu. Ten nadšeně tleská jak že to ty piráty silnic šlechta bere u huby. A politici, policajti, starostové a zastupitelé spokojeně mlaskaj a mastěj si kapsy! :no:
V Německu je většina pokut nižších, než u nás. Jaká je výše nejběžnějších pokut v jiných zemích EU - překročení rychlosti o 10 a 20kmph v obci a mimo obec?
Teprve potom zde bude možné diskutovat o otázce, položené v úvodu!
Já taky mluvím o tom,že němci jsou disciplinovanější tak nepotřebujou vyšší sazby,kdežto u třeba u vás je za překročení rychlosti 400 éček tak už je to třeba 2/3 výplaty a to si každej dá sakra majzla na rychlost.
Dopravne pravidla sa riadia "Viedenskym dohovorom" ktory podpisalo tusim ~70 krajin. EU vtedy ani neexistovala (ak berieme Maastrichtsku zmluvu ako zalozenie EU). No a uz vtedy sa dohodlo ze kazda krajina si bude robit cestne predpisy ako chce, bez ohladu na ine krajiny. A ty, obcan, ked ides do zahranicia, najprv si prestuduj dopravne predpisy tej-ktorej krajiny!
btw, prva pokuta ktoru som vyfasoval v AT bola za prekrocenie rychlosti. Pritom som si vobec nebol vedomy priestupku, akurat som vtedy este nevedel, ze v AT nekonci znacka obmedzujuca rychlost na prvej krizovatke... :-(
Je vskutku zajímavé, že v Německu dokáží pokutovat nedodržení bezpečné vzdálenosti, u nás pro to v tabulce není ani hodnota. Přitom je to dost podstatný prohřešek, který zvedá nehodovost.
Jel jsem v neděli v pozdních hodinách po dálnici, kdy hlásili po oblevě ledovku. Kolem Vyškova mlha jako mléko a * v levém pruhu na sebe nalepení s rozestupem metr a půl. Když jsem se snažil i v pravém pruhu udělat rozestup před sebou a to na ideální vdálenost, tzn. maximální možná vzdálenost na kterou ještě vidím mlhovky před sebou jedoucího auta, tak se mi tam hned několik aut vecpalo a za mnou nalepené auto na nárazníku. Totéž fenomén prvního, čili všichni nalepení na jednoho a tlačí se na něj, ten uhne, předjedou a dupnou na brzdu, protože ejhle je mlha a nic nevidím.
Banda *. :no::no::no:
Nicméně to jsem trochu odbočil.
Sjednocení pokut je kravina. Nejde tak ani o to, jestli na ně budou v chudších státech unie mít, ale v každém státě platí jiný systém a je dobré sledovat, jestli dobře funguje. A také by mohl zavládnout fenomén, kdy by se pokuty v některých státech snížily.
jsem jednoznačně pro sjednocení databází přestupků, ale nesouhlasím se sjednocením výše pokut. jak již zde v diskuzi někdo psal, bylo by třeba odlišit výši pokuty stát od státu - např. podle průměrné mzdy nebo výše příjmu konkrétního člověka jak je tomu ve švajcu ;-)
z čeho by si ale měli vzít ponaučení naši soudruzi (ministr dopravy+vláda) z německého systému -> překročím rychlost v obci o 20 a buch pokuta 2.000,- přesně dva tisíce, ne tisíc ne dva a půl... proč má nějakej fízl, kterej beztak povětšinou měří na naprosto nesmyslném míste ještě mít možnost ovlivnit výši pokuty?!?? to se mi vůbec nelíbí.
Podle mého soudu by se Unijní orgány měly postarat nejprve o sjednocení dopravních pravidel. To je přesně ten krok, který od Unie očekávám. Teprve potom mohou přijít na přetřes (a nebo také zároveň) postihy za jejich porušení. Jsem přesvědčen, že vytvoření návrhu sjednocených dopravních pravidel (a postihů, případně) by nezabralo více, než 12 měsíců, jejich schválení národními parlamenty pak dalších 12 měsíců.
S tímhle návrhem jsem se před rokem obrátil na naše Europoslance (ČR). Ani jeden se mi neozval zpátky! Ani slovíčko, nic. Jasně, mají na starosti důležitější věci... Ale že by to bylo něco k užitku obyvatel a pracujících, kteří mají v náplni práce denně trávit kilomentry za volantem v zahraničí, to je ani nenapadlo.
A do toho teď němečtí soudruzi policisté: prý sjednocení postihů :-) pokud budou dopravní pravidla rozdílná, pak bude také rozdílná míra nebezpečí v jednotlivých zemích. Co třeba alkohol? Klasický případ. Co třeba rychlost v obci? Další příklad... Kruci, už mě opravdu dožírá, že nikde, ani ve vzorném Německu, nevidím příklad selského rozumu. 8-s
Ja tu teraz nerobim rozdiel medzi SR a CR ale medzi CR+SR a Europou. Tresty sa u nas zvysili, to je pravda, ale k tym rakuskym, prip. europskym to ma este daleko. Zijem uz roky v Rakusku, tak viem, o com hovorim. Chcel som len poukazat na rozdiel v platoch, na ktory sa nehladi, nic viac, nic menej a je jedno, ci myslim na Slovaka alebo Cecha.
Presne to iste som mal na mysli, az budu platy rovnake, nedbam.
Ale vlastne by to u nas nebolo zle uz teraz.
Od 1.jula, kedy vstupuje do platnosti opat novy zakon o cest. premavke, co schvalila Narodna Zrada, ktory na rozdiel od inych zvyknu prozretelne inovovat pomaly kazdy polrok, su vodicske vykony ocenene nasledovne: [odkaz]
Prekrocenie MPR o 30kmh si nasi bazmeci cenia uz teraz na 2500Kc, pritom je to pevna cena, ziadne spustenie dole. O 31kmh je to uz krasnych cca 3800Kc.
STOPka zdrazie z 3800Kc na zavratnych 7600Kc.
Proste cista ryza slovenska, kde slova o bezpecnosti premavky su len prazdne otrepane klise.
Pri jazde pod s prazdnou flaskou alkoholu na sedadle a jej obsahom v sebe mozete povedat "Vzdavam sa", ak vam nameraju nad 1promile, kedze tam hrozi rovno basa na rok.
Alebo stlacit LOAD na nacitanie starej pozicie a pokracovat po inej ceste, kde nebude hliadka, ak mate take tlacidlo v aute.
Je zajímavý,že se tu píše o češích a ozývají se bratia.No zrovna u vás na slovensku výše pokut docela zabrala a tam bych to nesnižoval to samí u nás.Ještě před pár lety to byl na silnicíhc u vás docela saigon rusko hadr a teď je to celkem v klidu.Viděl bych tu spíš úměru čím větší pokuty tím větší piráti.Až se naučíme jezdit bezpečně a předpisově a ne jak hoveda nebudou potřeba tak velký pokuty.
Z výše uvedených příspěvků je vidět, že většina čtenářů neumí číst. Dle tabulky, kdyby se přijal německý model, tak nám pokuty ve většině případů klesnou.
Tak to si asi nevidel pokuty za prekrocenie rychlosti v Rakusku. Idu do tisice eur! Takze tie rozdiely tam su citelne. Takze, ak by napr. moja sestra, ktora ako predavacka ma plat okolo 300 euro, mala zaplatit tu istu pokutu ako nejaky nemec, ktory ma v priemere mozno 2500 euro, tak neviem.
no prave proto, uz se jim do te pr*** nacpali.
A zajimave, ze to na praci policie neni videt. Nez by nahaneli piraty, tak akorat montuji boticky a kontroluji lekarnicky .. a meri na vylozene nebezpecnych usecich, typicke na rovne dvouprode ceste s limitem 40, ktery tam daji mesic predem.
si mi to zobral z klavesnice. som sa dobre teraz nasral. ***i.
najhorsie je na tom , ze nasi posluhovaci bruselu secko schvalia, len aby sa im do * vopchali