Diversifikaci potřebuješ ve všech ohledech - import, export, odvětví atd. ČR má silnou základnu v malých a středních podnicích. U velkých je to víc jednotvárné. A asi největším problémem dneška je velká exportní závislost na Německu a vůbec EU.
Ehm a kolik %vynosu z tech aut de k vam do kapsy?? 10% nebo 20% vetsinu beztak sezere H/K nebo VW v koreji popripade nemecku :-) a tak to je.... Sice se vyrabi u vas X aut na hlavu ale co z toho. Mimochodem my na tom nejsme o moc lip, zavislost CR na automobilovym prumyslu je az nezdrava... No jen at to u aut slape a mame se "dobre"
:yes: toto je pravda. Z dlhodobeho hladiska sa nam orientacia na jeden priemysel nemusi vyplatit. Nieco sa stane s automobilovym trhom (to ani nehovorim o tom, ze vyrobcovia sa zbalia a pojdu dalej na vychod) a HDP budeme mat na urovni Albanska ...
nene, já to s tím inzerátem myslel vážně... fakt jsem brouzdal někde na slovenskejch poptávkách po práci (respektive nabídkách pracovní síly abych byl ekonomicky přesnější) a narazil na topperův inzerát, pokud teda neni u našich východních sousedů víc lidí s přezdívkou topper1982, což je nepravděpodobné ;-)
Vzhledem k tomu, že ještě nemá ani řidičák, bych tak optimistický nebyl a pokud v tom inzerátu nebyla značka: "H/K podmínkou", tak to určitě nebyl on... :-O >:-[]
Aká-taká istota môže byť pri Škodovke, je to domáca automobilka a je aj obrovský politický záujem na tom, aby nikam neodchádzala. Otváranie nových závodov Škode (napr. v Rusku) ale nik nezakáže a môže sa stať, že rast produkcie pôjde iba na konto zahraničných závodov.
A situácia Hyundai v Nošoviciach je úplne rovnaká ako Kie v Tepličke, detto TPCA v Kolíne, tí nebudú mať žiadne zábrany sa zbaliť a odísť trebárs do Rumunska.
zatim u nas produkuji znacky, ktere nemaji financni problemy a riziko presunu ci zastaveni vyroby je tak nizsi. to je fajn, ale za par let muze byt vsechno jinak.
a hlavne na slovensku neprobiha absolutne zadny vyzkum a vyvoj, pouze bum bum. prace pro delniky by se nasla, ale pro mlade s vejskou je to u slovaku zabity. pujdou delat delniky taky.
jj v ČR bychom mohli mít podobný problém, i když věřím, že třeba Škoda tu bude většinu vozidel, alespoň pro Evropu, vyrábět stále. Ale obecně je ten prosperující automobilový průmysl v ČR a SR zbraní dvousečnou :-!
Brzo snad, už jsem někde i narazil na jeho inzerát, že hledá místo řidiče. Takže třeba brzy nastane doba, kdy se zde obejdeme bez topperových multi-vláknových příspěvků
nevim proc to tady oslavujes. byt nejvetsi dilnou na auta neni nic k zavideni. za 10 let se vyroba presune jinam a bude z toho slofucKIA kde jiz vcera snedli co maji na zitra.
spis se podivej na miru nezamestnanosti mladych lidi na slovensku - 3. nejvetsi v evrope.
Vo VW Bratislava sa vyrába aj Porsche Cayenne a v Žiline Kia Venga. Dokopy tak 11 modelov 8 značiek (a 3 automobiliek >:D ).
Pre porovnanie, v ČR sa vyrába (a bude sa vyrábať - dúfam, že som nič nevynechal...):
Škoda Fabia, Škoda Roomster, Škoda Popular, Škoda Octavia, Škoda Superb, Skoda Yeti, Seat Toledo, Peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo, Hyundai ix20, Hyundai i30, Hyundai ix35 (13 modelov 6 značiek).
Len doplním, že taký VW Bratislava vyrobil minulý rok 210t áut, pričom tento rok plánuje vyrobiť 400t (!), čo je skoro 100% nárast produkcie. Kia tiež prijíma kvôli novému Ceedu nových pracovníkov a aj v PSA v súvislosti s nábehom 208 pôjde produkcia hore.
P.S. potom keď dajú všetci v auguste celozávodné dovolenky, HDP Slovenska pôjde dolu o 50%. >:D