Globalizačním nástrahám v oblasti designu stojí v cestě použití charakteristických rysů té které značky. Který model z dnešní trojice si v potyčce s unifikací poradil nejlépe?
Podívej se na anketu AutoMoto-Novinky.cz , 20.2.2012.Peugeot 4008 52.4% ,C4 Aircross 32.5% ,ASX 15.1% , Tady by to dopadlo stejně,možná ještě s větším rozdílem pro Pažouta! >:D >:D >:D
Z trojčat je na tom rozhodně nejhůř samotný ASX, a to jak z fotek, tak naživo, protože vypadá opravdu o hodně starší než Citroen s Peugeotem. Mě se určitě nejvíc zamlouvá ten Peugeot, akorát škoda, že nemá řešení C sloupku a posledního okýnka jako ASX a trochu míň přeplácanej předek :-)
Já vám nevim.
U mě to z této trojice vyhrává Asx. Podle mě je takové nejvyváženější. Peugot má hezkej zadek, ale zbytek pokulhává... ;-\
A citroen ? Ten se mi vůbec nelíbí. Zjednodušeně, designem to vyhrává YETI. :yes:
...nějak pelichá, řek bych...aspoň teda klukům v Citroenu. Já v tom tu francouzskou nonšalanci moc nevidím...pár výraznejch detailů (ty světlýka v masce? wtf?), ale jako celek už to moc pohromadě nedrží (a co teprve DS řada). Pežó se konečně odhodlal opustit svůj styl nafouklý žáby a začíná zase dělat auta...i když mi přijde že je to zatim taky tak trošku bez koulí a v globále maj dost problém s proporcema (viz jejich obludný CC modely, jedno z nejhnusnějších kombi světa 407 atd). Každopádně z téhle trojice po vzhledový stránce jednoznačnej vítěz...Mitsubishi radši ani nekomentuju. Nakonec je na těch autech beztak nejhezčí ten ala GLK boční prolis :-)
Pokud bych si měl vybrat z čistě designového hlediska, určitě bych si nevybral Citroen, jehož předek na mne zírá jako nějaká divná žába. Takže zbývá Peugeot a Mitsubishi. Když přidám fakt, že potřebuju aby auto jezdilo, tak volím jednoznačně Mitsubishi ;-)
Pokud mám v něčem jasno, tak v tom, že Aircross putuje okamžitě na 3. místo. Jen další překomplikovaný děs. :no: ....U dalších dvou si tak jistý nejsem, každý má něco do sebe. Peugeot vypadá trochu moderněji, ale zadní část nějak nepasuje ke zbytku...Asi dám na 1. místo Peugeot s tím, že ASX je hned za ním.
Já stále ty sloupky vnímám u obou jako násilnou manýru. Možná se to časem zlepší, ale dnes je to mne stále silná designová káva. Pravdou je, že Mitsu vedle nich vypadá já chudý garážový příbuzný :-)
Ten Yeti těží z toho, že dokonale akcentuje především účelnost tvaru, kterou třeba manýra v podobě kulatých světel činí přitažlivější. Jak je to naopak, není to vono. Avšak Peugeota vnímám velmi silně.
Na interiéry jsem se nedíval, ale ve vnějším designu je horní Evropa v konforntaci s Koreou skvostná.
... z téhle kooperace, má nejlépe zvládnutý design exteriéru. Pěkně sedne do portfolia značky. Drží se linie, jak v přední tak zadní části, takže tohle se povedlo (ač se bavíme o rebarandovaném modelu ASX) :yes:
Citroen je až moc komplikovaný, ale zas bude vyčnívat z řady, např zadním D sloupkem, který vypadá hodně zajímavě. Zadní světla mi s těmi bočními trny moc do oka nepadli a to samé bych mohl říci o tvaru světěl předních ;-\ Mlhovky bych přežil...
ASX působí proti bratříčkům jako šmudla, oba jej překonali...
Interiér se mi zná naprosto totožný, mimo volantu, kde má každá značka svůj, tj těžko hodnotit.
Ty máš ďaleko od toho aby si posudzoval SUV a aj ich majiteľov ,pochvál sa na čom sa vozíš ...105..120?? .Na lyžovačku si zoberiem radšej ASX ako A4 ,mám tieto autá a skúsenosť je nadovšetko......nemyslím si že som zamindrákovaný môhol som si dovoliť Q5 ,načo? v pohode ASX a lyžovačka bez problémov na Martinské hole a iné strediská kde treba založiť reťaze...takže tak..howgh :-!:-!
S tím se dá souhlasit. Jen tedy nesouhlasím s tím "vzetím na milost" C sloupku. Ty totiž máš problém pobrat na autě nějaké extras, pokud to není nějak jasně nalinkované nebo naopak to nenalinkoval někdo, koho uznáváš, tak je to špatně. Samozřejmě se musí s těmi "extras" zacházet citlivě, čili C sloupek vypadá prostě odlišujícně, ale ne nepatřičtě, podobně jako na DS3. A že ze mne nemluví fanouškovství dokážu tím, že tři pruhy LEDek na jinak perfektní RXH vypadají úděsně. Doufám, že se najde nějaké firmy, které budou auta nejen "odFAPovat", ale dělat i "deLEDkotizaci".
A ano, tohle vypadá daleko lépe (všichni tři) než např. ix35, jen si nejsem jistý, jestli zrovna YETI má po designové stránce nějakou konkureční šanci právě proti 4008.
[odkaz]
[odkaz]
Jediný mínus vidím v původu, ty interiéry jak C4, tak 4008 prostě už z fotek zaostávají za evropskými nešikmookými bratry.
Asi nejzajímavějším konfrontačním aspektem je zjištění, že "synové" překonali otce. Mitsu je naživo doslova zoufalý, a to předevšm zásluhou neuvěřitelně kredencovité přídě. Je k pochvale, že euroodnože převzaly kvalitní techniku a designově narovnaly vše, co bylo k narovnání nutné. Ovšem soustředíme-li se právě na evropský design, pak jednoznačným vítězem je samozřejmě Peugeot. Auto má silnou, v rámci daných možností vyváženou masku, vypadá dobře a doufejme, že i dobře pojede. V konkurenčním kontextu je na potěchu především to, že se Francie více rozhýbala směrem k předmětnému segmentu, neb nenabízet právě tyto karosářské verze, pak v Evropě jako bys nebyl.
Nakonec asi můžeme vzít i na milost ten na první dojem až šokující "C" sloupek, a to jak u citroenu tak u Peugeotu.
A je tu ještě jeden zajímavý aspekt, ukazuje se, že v předmětném segmentu korejská produkce (zatím) nemá estetickou odpověď na krásné tvary především mainstreamového YETIho od ŠKODY, supermainstreamového TIGIho od VOLKSWAGENU, samozřejmě na ikonické tvary německé a švédské prémie, a aktuálně i na nové mainstreamové produkty z Francie. Jak je vidět, i třetí evropská liga může hrát velmi potěšitelnou hru...
tato trieda SUV mi pripada ako z nudze cnost. Priestoru malo, kufor maly, terenne schopnosti ako osobak so 4x4... SUV segment D je uz ine kafe, ale toto ... Inac z trojky Peugeot podla mna vitaz.
Krasne se doplnuji - Mitsubishi je sportovni, Citroen navozuje dojem luxusu a Peugeot je od kazdeho neco - zezadu uhlazeny, zepredu agresivnejsi. Vsechny se mi libi :yes::yes::yes: