Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilový trh v Německu v 1.pol. 2009: Pořadí modelů (Fabia je čtvrtý nejžádanější model)

Prodej aut na německém trhu, vydatně živený vládním šrotovacím programem, zaznamenal v prvním pololetí nárůst o 26,1 %. Nejprodávanějším modelem je Golf a odvozené deriváty. Škodě Fabia unikly stupně vítězů jen o 27 registrací.
Zpět na článek
20. 8. 2009 15:02
Re: Etalón
Tak zpět na příspěvek z 18.8. v 09.59. kde zdůrazňuješ rozdělení dle vzdělání,což jak jsme se schodli je sporné.
Geografické rozdělení je jasné.Takže ta komunistická minulost plus polostátní firma jde docela dohromady. ;-)
Avatar - white label
19. 8. 2009 21:11
Re: Etalón
Ano, jak teď píšeš: "...nikdo neví..."...a toho se drž, protože podle toho co jsi psal před tím, to vypadalo jasně, že právě ty dobře víš, že lidi se základním vzděláním toho ví o autech obecně více, než ti ostatní... :-!
19. 8. 2009 19:02
Re: Etalón
Bývalé východní německo a západní lze od sebe rozlišit.Zde je jasné geografické rozdělení.
A máš pravdu že o těch vzdělanějších článek pojednává,jenže toto rozdělení už není tak zřejmé,neboť nikdo neví v jakých oborech jsou lidé vzděláni ani jejich případné záliby,takže zrovna toto vyzdvihovat. :-!
Avatar - white label
19. 8. 2009 18:30
Re: Etalón
Nebyl si na školení u Kylie? >:-[]
To je taky mistr ma to, dělat si vlastní přizpůsobené závěry z toho co někdo druhý napíše...
Tak já snad prý někde dokonce "znevažoval" zkušenosti lidí se základním vzděláním... >:D , kde prosím tě, ty mě fakt bavíš Johnne...
Jediné co jsem udělal bylo, že jsem ti tu přepsal větu z tvého vlastního odkazu, který si tady ty sám "přeložil" hodně černobíle...
a to v tom smyslu, že (bývalým) vých. němcům se nejvíc "líbí" VW
a těm západním zase MB...tečka!...
V tom odkazu to ale zdaleka tak černobíle popsáno není, na což jsem "citací" z něho upozornil...
Nic víc, nic míň...a že si k tomu hned napsal další reakci o současné nedůležitosti vzdělání obecně, byla už spíš jen (trochu) tvá "zoufalá" reakce "potrefené husy"... :*) :-!
19. 8. 2009 18:15
Re: Etalón
Prosím politiku sem nepleť na to jsou jiné diskuze,nemám rád jak rudé komunisty,tak ty modré komunisty (dobře převlíkly kabáty),oranžový i ti zelení a černo***atí,včechno jedno a to samé.A když jsme u toho vzdělání podívej se na celebrity nebo Standa Gross jak jim jdou získávat tituly.
19. 8. 2009 18:06
Re: Etalón
Pro mně za mně nemusí každý se základním vzděláním nebo vyučený mít něco společného s auty.18.8.jsi vyzdvihoval,že lidé s vyšším vzděláním a maturitou mají raději VW než třeba Mercedes,já se tedy raději přikloním k těm druhým.Nechápu proč by měli mít lidé s vyšším vzděláním něco společného s auty,než je běžné užívání,ale takto užívají auta všichni,bez rozdílu vzělání.Naopak je početná skupina lidí (je u nás dokonce početnější,než vývojářů,konstruktérů v autoprůmyslu),kteří s auty pracují dnes a denně a naprostá většina z nich je pouze vyučena.Nechápu proč znevažovat jejich zkušenosti.Je u nás sice dost firem zabývajících se autoprůmyslem,ale když někdo děla i třeba vývojáře na commonraily,nebo brzdové potrubí,světla,části karoserie,atd,neznamená to,že rozumí autu jako celku.Je odborník na danou specialitu,to jistě.Ale na celek už by musel být velký fanda aut a to také každý není.
Avatar - white label
19. 8. 2009 17:10
Re: Etalón
Na problém reálního života tvrdě narážíš právě ty a tvé "čiré" teorie...
Takže podle tebe naprostá většina lidí se základním vzděláním má něco společného s "auty", ale u absolventů stř. a vys. škol je to zase přesně naopak...?
Typický představitel člověka se zákl. vzděláním je taxikář a automechanik a se středním a "vysokým" vzděláním je to (podle tebe) především právník, který nemá (typicky) o autech ani páru...
Nevím co může narážet na životní realitu víc, než tenhle tvůj rádoby "statistický" blábol, hodný spíš krajně levicového politika na vrcholu předvolební kampaně..., tedy alespoň mírou demagogie se mu hravě vyrovná... :-! >:-[]
19. 8. 2009 15:07
Re: Etalón
Spousta řidičů(z povolání,ideální je když svá motorová vozidla ještě opravují)),včetně taxikářů,automechaniků a podobných profesí nemá vysokou školu a už jen z důvodů praxe autům rozumí více než třeba právník (ten zase rozumí věcem o kterých výše jmenovaní nemají páru).
Já neříkám zrušit školy,pozor,o tom nebyla zmínka.Stačí mluvit s učiteli (čím více jich znáš tím lépe)a dovíš se věci (stačí jen srovnávat,jak museli a psali naši dědové a dnešní písmo-škrabopis a to je jen jasně viditelný rozdíl).A zase zde narážíme na problém reálného života,takže do finále máš našlápnuto spíše ty. ;-)
Avatar - white label
18. 8. 2009 13:22
Re: Etalón
Za to naopak úroveň vzdělanosti lidí se základním vzděláním jde strmě nahoru..., hlavně v oblasti techniky a automobilového průmyslu vůbec... >:-[] >:D :yes:
A co takhle zrušit střední a vysoké školy vůbec, když vlastně stejně za moc nestojí... :*)

P.S. Tak tohle je Johnne minimálně na "stokorunáčku" a divokou kartu do finále k tomu... ;-)
Avatar - white label
18. 8. 2009 13:17
Re: Blahopřání do Boleslavi
Takže ti lidi si u nás nekupují Fusiony hlavně pro jejich cenu, ale hlavně proto, že jsou lepší než Fabie2... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2009 13:09
Re: Iracionálny zákazníci : ).
Nu - ke té koupi HTP na 100 km denně se dá říci asi jen: "Upřímnou soustrast" :-)
Avatar - Ronault.
18. 8. 2009 10:49
Re: Blahopřání do Boleslavi
Fabie se prodá méně? To koukám. A tvrdit, že Fabie je horší auto než starý Fusion, to chce silný žáludek.
18. 8. 2009 10:43
Re: Etalón
Maturitu má dnes každý * a podívej se co prudukují vysoké školy.Na střední jdou ze základky se čtyřkama,to před 20 a více lety nehrozilo,s vejškou je to to saméa podíl nových vysokoškoláků je skoro bych řekl větší než těch starších.Kvantita je dnes důležitá,ta kvalita ovšem začíná váznout.A určitě každý vysokoškolsky vzdělaný ekonom,právník,učitel rozumí technice nebo autům. :-!
Jak myslíš.že by dopadl podobný průzkum v USA,Japonsku nebo kdekoliv jinde,bylo by to soupeření domácích firem,či spíše povědomí o nich.Je to spíše souboj na poli marketingu než skutečných kvalit produktů.
Avatar - white label
18. 8. 2009 09:59
Re: Etalón
"Značka VW si však vydobyla první příčku nejen díky přízni obyvatel "nových" spolkových zemí. "Pro maturanty a absolventy vysokých škol je Volkswagen absolutně bezkonkurenční..." :-!
18. 8. 2009 08:12
Re: Etalón
V bývalé DDR mají trochu jiný vkus než staré země.Dokazuje to i tento průzkum kde zvítězilo VW jako nejoblíbenější značka,ve starých spolkových zemích vítězí spíše Daimler nebo Porsche.[odkaz]
Já také ale raději Daimler než VW,nevím jak vy.Asi bych se řadil (žít tam)k té západní části.
Je zde vidět jednoznačné preferování domácích firem,pokud je v daném oboru mají,ale to je stejné všude ve světě.Kvalitu auta nelze odvozovat od počtu nebo oblíbenosti na domácím trhu.
18. 8. 2009 07:57
Re: Etalón
Tak na solídne MPV si u Škody ešte asi počkáme.
18. 8. 2009 07:09
Re: Iracionálny zákazníci : ).
Tá Fabia HTP má hlavne u nás dosť "zaujímavých" zákazníkov. Najnovšie nám kolega "vysvetloval", že Fábiu HTP si kúpil pre lacnú zákonnú poistku. To by nebolo nič zvláštne, keby neprejazdil cca 100 km denne z práce a do práce prevažne po diaľnici, kde by mu bol hocijaký dízel (i vo Fábii) určite lepším riešením. Ale jeho nezaujímalo koľko ho bude stáť prevádzka, ale to, že ušetrí pár korún na zákonnej poistke ....

Áno súhlasím s tým, že to šrotovné trh deformuje a k autám prichádzajú dosť často ľudia, ktorí považujú Škodu za "ľudové" auto a oproti ich Škode 120 je určite Fábia zázrak. Na Slovensku sa to prejavilo tak, že predaj Fábii stúpol a Oktávii klesol. Presne naopak toho čo sa stalo u Vás, kde už trh "dospieva" a zákazníci začínajú viac preferovať autá nižšej strednej triedy.
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2009 00:37
Re: Iracionálny zákazníci : ).
Nu MNĚ NEděkujte - já jsem ta "šťastná" co "sponzoruje" státní rozpočty OBOU států :-)
PS: A "šrotovné" se mne NEtýká..
PPS: A NEděkujte - myslím (obávám se) že PROBLÉM to nijak NE(vy)řešilo - JEN odložilo ;-\
18. 8. 2009 00:16
Re: Iracionálny zákazníci : ).
Děkujeme do Německa, že ta státní sekyra / v ČR / se nezatne tak hluboko. >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2009 00:00
Re: Iracionálny zákazníci : ).
Jé "škodověnka" - ta dělá i "použitelný" Golf s batohem jménem RS a ten NENí špatný (mluvím o BENZÍNu - NE o dieslu!)a HTP na mne sice NEpůsobí jak "červená na býka" (nedráždí ho spíše ten POHYB než ta BARVA?), ale za ŠPATNÝ motor ho POVAŽUJi ;-)
PS: Již jsem to zde psala - tohle období NElze brát "vážně" - je zcela "zdeformováno" ŠROTOVNÝM a místy až GIGANTickými "dodatkovými" slevami (navíc K té Abwrackprämie!) - až ten ekonomický NEsmysl skončí a situace si "sedne/stabiluzuje se" - myslím že se některé prodeje zase trochu "přemíchají" - zřejmě, tedy SNAD, se "vrátí" vyšší prodeje "lepších/prémiových" modelů a automobilek a ty "nejlevnější" vozy zase (alespoň TROCHU) "ustoupí" do pozadí... ;-)
PPS: NEvím jak to vw dělal, ale na některé modely nabízel CELKOVOU slevu skoro NEuvěřitelnou (maximum bylo myslím skoro 10.000€) a některé modely "tlačil" více - třeba zrovna (starší) Fabii narozdíl od novější) Ibizy ... nevím teď přesně, Fabia se dala s Abwrackprämie pořídit za 160-170? t. kč
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 23:52
Re: Milý Dušan(e)Mihálik(u)!
Tyhle tabulky NElze brát málem ani "přibližně" vážně ;-)
PS: Je v tom totiž více jak MILION vozů "podpořených" ŠROTOVNÝM - tedy tento půlrok nakupovali (Abwrackprämie využívali) ... řekněme NE zcela běžní klienti autosalonů a to se na VÝBĚRu vozů samozřejmě VELMi projevilo (ty tabulky jsou prostě "totálně" DEFORMOVANÉ..
17. 8. 2009 23:43
Re: Srandista : ).
Škoda Fábia sa Ceedom nedá zrovnávať ani teoreticky.

Určite to je úspech pre Škodu, ale ak sa človek pozrie na predaje napr. Dacie tak je jasné, že zas až takí "nároční" tí Nemci nebudú a skôr ide o cenu.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 22:55
Re: Etalón
Nu snad vám "mamina" SPRÁVNĚ poradí ... že alespoň VYZKOUŠET nějaké Subaru AWD (takový Forester 2.0D například ;-) ) za to STOJí :-)
17. 8. 2009 21:35
Re: Etalón
Máte pravdu Dacia 4x4 bude určitě ta správná volba. Hezký večer. P.S. ještě se zeptám maminy.
Avatar - white label
17. 8. 2009 21:24
Re: Etalón
Tak to bych vzal asi spíš (z těch dvou) toho Yetiho...
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 21:05
Re: Etalón
Zvažte/zkuste i PRAVOU (symetrickou) čtyřkolku - TO může být na Vysočinu "to pravé" - přináší (oproti "levnějším konstrukcím") NEvídanou kombinace stability, sportovních vlastností a právě vzhledem ke konstrukci výborného komfortu odpružení - mohou, narozdíl od "obyčejnějších" konstrukcí, totiž použít "měkčí/příjemnější" odpružení a vůz je i tak STABILNĚJŠí, než klidně "jak prkno" nastavené HALDEXové 4kolky ;-)
17. 8. 2009 20:48
Re: Etalón
No tak mě u Škodovky láká spíš ten Haldex. Jak jsem psal, nejsem závodník a Vysočina je Vysočina.
17. 8. 2009 20:48
Re: Etalón
Kdybych kupoval rychlýho kombíka v nižší střední,tak bych o RS vůbec neuvažoval a skočil rovnou do V50 T5. Ještě výkonnější motor, máš na výběr taky manuál nebo automat (sice ne DSG), ale navíc můžeš volit mezi haldexem nebo předokolkou. Interiér snad ani srovnávat nebudu. IMHO designově povedenější kombík v této třídě neexistuje.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 20:45
Re: Etalón
POZOR tady se snad i SHODNEME! :-)
Octavia RS se sice NEvyrovná "dárci orgánů" ale je to asi skoro určitě NEJlepší ŠKODA ;-)
PS: Jen bych ještě maličko VÍCE než vy "oddělila" BENZíNovou a TDi verzi - je mezi nimi (dle mne) VĚTŠí rozdíl než si většina lidí myslí (a byť jste to sám napsal, tak JEŠTĚ větší než z vašeho textu vyplývá) ... prostě (nojo, už ZASE :-) ) JEDNOZNAČNĚ benzín 2.0 T(F)Si :yes: ;-)
Avatar - white label
17. 8. 2009 20:07
Re: Etalón
A nehceš ze Škodovek raději třeba O2 RS v kombíku... podle mě je to z kombíků v nižší střední hodně dobrá volba...a múžeš mít jak skvělý benzín, tak dost dobrý diesel a v obou případech na výběr manuál i DSG, navíc interiér je o poznání přitažlivější, než třeba u O2 skautu...
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 19:31
Re: Milý exctenar(i)!
Mohu se zeptat V ČEM spatřujete to "dojití argumetů"? ;-)
Pokud si to JEŠTĚ JEDNOU přečtete - zmiňuji minulou generaci C5 i Superb (tam byl v bezpečnosti poměrně VELKÝ rozdíl), i tu současnou (tam je to téměř STEJNÉ - C5 je "o fous" lepší při nárazu zepředu - kolení airbag, ten možná Superb nemá - tomu by odpovídalo to vyšší ohrožení nohou; NAOPAK to je při nárazu ZEZADU ... CO konkrétně vám tam "chybí" či "přebývá"???????
Pokud jde o zmínku o modernosti současné generace Superb a TDi PD - vpodstatě jde JEN o citaci a ZCELA odpovídá mým znalostem a zkušenostem, navíc důvod NEbyl "technický" - šlo o to jen "dopoužívat" zbylé pohonné jednotky - NEvím JAKý v tom vy "vidíte klad" - mně příjde použití motoru který VÍM že končí, navíc když jeho "aktualizovaná" verze je již běžně na trhu ... tohle samozřejmě platí OBECNĚ - ne jen pro Superb, je to STEJNÉ jako by se např. do současné Mazdy 6/verze pro východní Evropu dával starý 2 litrový diesel i když se běžně vyrábí a prodává nový 2.2 MZR-CD
Děkuji za to "osvětlení" geneze PD - pokud byste prošel mé místní příspěvky, tyto informace byste tam našel.. ;-)
TAKÉ chválím nový Avensis (co se týče ticha na palubě patří k MÁLO vozům který se může rovnat mé C5 s vrstvenými protihlukovými skly :-) ) a je jen VAŠE věc že "neřešíte kolich se jich prodalo" a zase MÁ jestli se k tomu CHCI vyjádřit..
Nebo? ;-)
PS: To že zrovna "na mne" vytahujete "staré dobré komunistické časy" mi příjde sice "humorné", ale jinak docela (hodně) "out" :-)
Svým politicko-ekonomickým pohledem/názorem se NEtajím ;-)
17. 8. 2009 19:26
Re: Etalón
No u ty Škodovky je výběru právě Yeti a Octavia Scout. Jen ty jejich interiéry. Prostě v Renaultu se cítím líp. každej to má vnitřně nějak nastavený a s tím nic neudělám. A vzhledem k tomu, že nejsem na silnici závodník, tak nebudu řešit chování auta v extrému.
17. 8. 2009 19:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 8. 2009 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "exctenar"
17. 8. 2009 18:52
Re: Etalón
S tímto tvrzením bych souhlasil,ale v kontextu svobody: proč se stále řeší,co kdo kde koupil a proč?Je to svobodné rozhodnutí každého jedince,nebo firmy.Zajímavé,že se tu neřeší,kolik jap. aut se prodá v Japonsku, korejských v J.K,italských v Itálii...ani francouzských ve Francii.Jen se řeší, co se prodalo v česku a Německu. Děsí mne,že končí srpen a začne to nanovo.Už by se snad tyhle tabulčičky mohly přestat předhazovat česko-slovenskému(s pomlčkou) čtenáři.Je to stále dokola... :no:
neregistrovaný "exctenar"
17. 8. 2009 18:29
Re: Milý rohYpnol(e)!
Když dojdou argumenty,vytáhne se ten(demagogický),který se nám hodí,že? Jako když lidé odmítají uznat,že každý,i ti,co mají míň peněz si žijí líp,než před r 89.Začnou nadávat a vytahovat,že benzín stál 2,10 Kčs, pak i 3Kčs..5Kčs....8Kčs...Takže nesrovnávejme staré C5/Superb1, ale nové C5 a Superb2.K motorům: možná se jim ne každý zcela věnuje, ale staré TDI,které navíc jako první udělal Fiat, ale skrz elektroniku jej dotáhlo do solidní podoby Audi v roce 89(1,9TDI), je základem pro všechny konstrukce od té doby,a´t komu líbí nebo ne.Čtyři ventily na válec je sice fajn,ale není to samospasitelná věc.Konstrukce se bere jako celek,ne jednotlivost.Řekněme,že o tom trochu tuším.Nějaký common rail je jen jiný způsob vstřikování paliva do stejného principu(spal.prostor je ve dnu pístu+přímý vstřik). Ještě můžeme začít polemizovat,od kterého výrobce je lepší a jestli pieso nebo solenoidové vstřikovače. Jo,abych nezapomněl:moje vymakaná M6 1.gen.s common railem po FL je uvnit hlučnější, než Superb2 se starým TDI-PD.Počínaje motorem,valení kol,aerodyn.hluk.Alespoň si to přiznám, ale osobně je mi to fuk, Superba nechci a hotovka.M6 líp sedí a brzdí.To mi vyhovuje.Důvod je jasný.Pokud se budeme bavit v těcho kategorích aut, pak nic moc z pohledu řidiče,tj. spotřeby,ticha,konfortu atd. a hl. ceny není, než nový Avensis.Určitě lepší neý O2.Ale nebudu řešit,kolik se jich prodalo,ani ho někomu vnucovat.Je mi to zcela u výfuku. :-!
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 17:57
Re: Etalón
Ano, na to se dá říci jen ANO :-|
PS: Je zajímavé že i 20 let PO pádu železné opony má 40 let života pod vedením komunistické strany TAKový vliv (tím chci říci, že lidé i po TOLIKa letech "myslí" ... jinak - bez urážky a ironie, opravdu JINAK)
17. 8. 2009 17:36
Re: Etalón
napr. v byvale DDR se proda vic zahranicnich aut jak domacich. Maji podobny vkus jak v cele vychodni EU kde lide maji vetsi radost z futurictickeho designu nebo z plne seriove vybavy jak z poradnych jizdnich vlastnostech.
Pokud vim tak pro FR automobilky je nemecky trh nejvetsi v EU v GB velky uspech nemaji. Ze si nemci kupuji hlavne svoje auta, ktere dominuji svetovy premiovy trh 80% je logicke, jsou stavene na jejich dalnice, kdyz jsem jezdi pravidelne do frankfurtu byl sluzebni BMW urcite lepsi volba jak skakaci laguna nebo avensis.
Avatar - white label
17. 8. 2009 17:31
Re: Etalón
No, mě taky vůbec nevadí, že je to tu spíš samá oktávka v TDIčku a třeba na GGTI tu narazíš opravdu velice zřídka...jsem spíš určitě rád, že to není naopak... ;-)
A tomu Yetimu(s tříramenným volantem) si nakonec na chuť nepřišel...?
Avatar - white label
17. 8. 2009 17:15
Re: Etalón
Tak tos mě tedy teď opravdu velmi překvapil... ;-) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 16:50
Re: Milý rohYpnol(e)!
NEvím jak dnes (ale to by se měnit spíše NEmělo), ale dříve bylo rozdělení bezpečnosti DLE KATEGORIí vozů (a pokud jste někdy viděl "mezitřídní" cras test - není divu ;-) ) = slučovat/porovnávat "napříč" třídami NEjde - nebo je to alespoň trochu "problematické"
Přiznám se že NEvím že by C5 dopadl v crash testu HŮŘE než Superb - alespoň u minulé generace to bylo NAOPAK (a minulá C5 byla nejbezpečnější ve třídě VŮBEC).
PS: Musím se na ty výsledky "mrknout" ;-)
PPS: Už jsem se KOUKLA - ROZDÍL je v tom nárazu ZEZADU (bože má nová C5 má kotouče 340 mm - snad to ti ZA MNOU vždy "dobrzdí" :-)
a co se předního/bočního nárazu týče - výsledné "bodíky" STEJNÉ - v grafice je v superb ohrožena PRAVÁ noha spolujezdce, u C5 LEVÁ, co se týče ŘIDIČe /já tak z 90ti a více % jezdím SAMA/ je na tom o fous lépe ten v C5 (o fous - o 2 body - LÉPE jsou na tom i děti v Superb, to se mne ale také NEtýká ...
... takže musím dávat POZOR na náraz ZEZADU
Skočím-li do trochu "příbuzného" problémku ale "jinam" - C5 má lepší TUHOST karoserie v krutu (Superb naopak patří k nejslabším ve třídě - nicméně narozdíl od předchůdce i přes určitou KRITIKU vůči němu - je to "normální" moderní vůz své kategorie ... i když to TDi PD si už mohli "odpustit" :-)
17. 8. 2009 16:45
Re: Etalón
Ne to byla jen reakce na to, že tam nikdo nekupuje Rencky. Ale ono je stejně jedno co se kupuje nejvíc. Myslím, že to je poslední věc, která mě při výběru auta zajímá. Stará chce pořád auto a mě nic jinéro než Francouz nebo Škodovka nenapadá / kombi nebo MPV v nižší střední/.
17. 8. 2009 16:37
Re: Blahopřání do Boleslavi
Pokud to opravdu kupuji oni. ;-) Tak to jen dukaz, ze u nas se mohou rozhodovat jinak, mozna i svobodneji nez doma. Coz jen potvrzuje to, co rikam. :yes:

Ale ja bych sazel vice na normalni selsky cesky rozum, ktery jiste kupa ceskych lidi, jak je videt, ma. Nez na nemecke zazracne osviceni.
17. 8. 2009 16:35
Re: Blahopřání do Boleslavi
Fordy se delají ve vice jak pulce EU zemich a i treba v Rusku nebo v Turecku, na rozdíl od "ceskych" Skodovek...

Ale vetsina lidi nema paru, kde se jejich konkretni auto vyrobilo, ale vnima narodnost znacky jako celek a neridi se podle momentalniho sidla pobocky v horni dolni, ktere pristi rok muze byt treba v Cine nebo na Kanarech.
17. 8. 2009 16:34
Re: Blahopřání do Boleslavi
Rikas ty, ale nastesti cca pul jednoho tisice lidi co si ten Fusion kazdy mesic kupuje v CR minimalne druhym rokem, to vidi uplne jinak. Ty lide si mysli, ze Fusion je lepsi auto nez Fabie, o Renaultu od Dacie se ani nema cenu zminovat.
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 16:30
Re: Milý rohYpnol(e)!
Ano ;-)
Segment "C" - od Compact Car, Kompaktklasse (GolfKlasse :-) ), nebo-li NIŽŠí střední třída
Segment "B" - SuBcompact, malá auta - to je třeba ta Fabia ;-)
PS: Je v tom spousta "podvodů", nebo alespoň NEsmyslů - netuším proč, resp. to že jsou mechanicky IDENTICKÁ auta jako Golf a Octavia občas zařazena JINAK - to je takový "černý humor" MARKETINGu :-)
Ach a Supermini, segment A - to jsou prostě "muňata" jako ta z KOLÍNa apod. (někdy jsou segmenty A a B "slučovány" - prostě MALÉ auto ... i když já bych to spíše ROZDĚLOVALA - tak jak to MÁ BÝT ;-)
PPS: Sice SOUHLASím, že se požadavky na bezpečnost EuroNCAP "změnily/zpřísnily", ale mylím že to NEuděla "dobře" - dřívější "přehlednost" zmizela a myslím že by to chtělo JEŠTĚ jeden "facelift" nebo spíš "upgrade" :-)
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 16:26
Re: Blahopřání do Boleslavi
Logan a Sandero sú stavané do iných podmienok - netvrdím že to sú zlé autá.

Fusion je krabica, malé priestranné auto - nemyslím že sa na niečo hraje, tesnenie okolo bočných okien nieje všetko, myslím že kvalitatívne aj konštrukčne je to lepšie auto, takisto aj design je podarenejší, nieje to síce žiaden krásavec ale je sympatickejší než Sandero či Logan.
Avatar - white label
17. 8. 2009 16:24
Re: Etalón
Ale německo není jen bývalá NDR a ani ta nebyla jen EKB, který za komančů hltala i většina populace ČR, takže bych nějakým typicky českým dobrým vkusem raději (ani nepřímo) neargumentoval, stačí se podívat třeba na české ulice, kde ještě dnes potkáš plno "borců" s ponožkama v sandálech až ke "krku"...
Navíc dát přednost Fabiím před Fusiony a Sparky, mi zrovna dvakrát nevkusné nepřipadá... :-!
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 16:13
Re: Etalón
Šneci se špenátem už lezou krkem >:D
17. 8. 2009 16:10
Re: Etalón
Němci mají trošku jiný vkus / Ein Kessel Buntes neba jak to tenkrát bylo /. Moc se od té doby asi nezměnilo.
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 16:10
Re: Milý rohYpnol(e)!
Mimochodem nový Superb dosáhl LEPŠÍHO ohodnocení bezpečnosti (EuroNCAP) jak nový C5. Dále C5 poměrně pohořel při Rear Impact (ohodnocen 0.6 = poor). Superb - 2.2 (marginal), Golf - 3.3 (fair). I o třídu menší tedy může být někdy LEPŠÍ (tedy pokud jsou tyto výsledky vzhledem k rozdílnosti tříd porovnatelné, tím si momentálně zcela jist nejsem ;-)
17. 8. 2009 16:03
Re: Blahopřání do Boleslavi
Nojo, jenže tady hraje roli cena v ČR a v DE, pro ně je to naprostá pecka.
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 15:57
Re: Milý rohYpnol(e)!
A jsi si tím jistá?
Protože pokud:
Large Family Cars = Střední třída
Small Family Cars = Nižší střední třída
Superminis = ???

Pokud se nepletu, třeba EuroNCAP dělí na tyhle kategorie a Octavia byla testována podle kritérií Large Family Cars. Dříve tam také toto dělení bylo, teď již bohužel třídí JEN podle testovaných modelů ;-\ což mi přijde NElogické vzhledem k tomu, že vždy tvrdili, že mezitřídně jsou vozny NEporovnatelné, protože každá kategorie má jinak nastavené mezní hodnoty (tzn. NAPŘ. fabia ** není totéž co Octavia **).

Čili: Fabia = supermini ?
Co je potom: i10, Picanto, C1...? City Car je tedy třída minivozů?
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 15:26
Re: Milý rohYpnol(e)!
LARGE Family Cars je "běžné" označení pro STŘEDNí třídu (posledních ... nu co umím číst :-)
.. a SMALL Family Cars je NIŽŠí střední..
PS: Ok - to OPRAVDU NEní!
(ale docela POVEDENÝ - to je :yes: ;-)
Pěkný den, totiž "zdar" :-)
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 15:19
Re: Blahopřání do Boleslavi
Ano, možná se budete divit. Ale opravdu tak na mě působí. Logan/Sandero si na nic nehrají. Jistě - materiálově to je tak 5 let za Fusionem. Konstrukčně je také Logan/Sandero evidentně jednodušší (což ale neznamená HORŠÍ). Ale co na voze JE, vypadá, že i něco vydrží. Fusion ani nemá slušné těsnění kolem bočních oken. Řešení Favoritu je oproti Fusionu High-end :-!
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 15:12
Re: RohYpnol(e), rohYpnol(e)!
Předně terminologické vysvetlení: Large Family Cars = střední třída????? Tímto si NEjsem úplně jistý.
Jinak tady NEjde o komeidi. Jen jsem chtěl poukázat na to, JAK je ten vůz (ano, je to on :-) ) vnímán v zahraničí. Tedy že NEjde JEN o nějaký český fenomém.
Já samozřejmě vím, že je to "jen" Golf s batohem. Nicméně že ten vůz je postavený tak, že je schopen důstojně obstát v roli vozu vyšší třídy, za tím si stojím :-! Nicméně už tě tady tím NEbudu "trápit". Tedy pokud zase na něco "nenarazím" ;-)
P.S. NIKDY jsem NEzpochybňoval, že onen 3litr je dobrý. Nikdy jsem NEzpochybňoval, že to je VYNIKAJÍCÍ motorizace pro C5. Jen NEsouhlasím s tím, že to je ten NEJlepší 3litrový motor :-!
Autobildu zdar >:D
17. 8. 2009 15:07
Etalón
Že jsem tak smělý, citroen a renault mají v německu zákaz prodeje? Třeba o meganu jsem se zde dočetl, že je to jakýsi "etalon"?!
neregistrovaný "tomi1289"
17. 8. 2009 14:53
Re: Blahopřání do Boleslavi
tak Fusion na teba pôsobí v porovnaní so Sanderom,Loganom lacne >:D nič v zlom , len či si sa dobre pozeral?
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 14:51
Re: Milý white label(e) ...
S tím 2hým místem PROBLÉM NEmám (byť JÁ bych volila jinak; to PRVNí jsem ZVAŽOVALA a považuji jej za VELMi dobré auto ... v česku opět VELMi PODceňované...) - to třetí je trochu DOST NEsmysl (viz výše)
Mimochodem - četl jste asi relativně DOST NEpozorně (nebo si to NEdal do souvislosti s ostatními testy během let ;-)
PS: A trochu NEvíte/NEtušíte o čem je řeč .. i když samozřejmě EXISTUJE možnost, že já po těch více jak 100 tisícich km (stejně jako oni redaktoři) NEvím(e) o čem mluvím(e) a VY to "víte lépe" :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 14:49
Re: RohYpnol(e), rohYpnol(e)!
To věru NEvím, ale vzhledem k VELMi atraktivním cenám Škoda bych "tipla" že ... jeden "vůz NIŽŠí střední třídy s BATOHem" :-)
Tohle je také dobrá KOMEDIE - nebo vy si TAKÉ myslíte, že zvětšením převisu se z GOLFu "stal" vůz střední třídy? >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 14:17
Re: Blahopřání do Boleslavi
Fusion je podle mě ŠROT doslova a dopísmene. Ani Sandero na mě snad nepůsobilo TAK laciným dojmem. Papírově je Fusion OK, ale naživo je to těžká soda, stejně jako Thalie. Logan je mi MNOHEM milejší než tyhle dva trakaře :-!
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 14:13
Re: Milý white label(e) ...
2. místo - BEST IN CLASS - LARGE FAMILY CARS podle Fifth Gear - raději nebudu ani zmiňovat >:D >:D :-) (a opět nápověda: ani tentokrát to C5 NEní) :-!

Mimochodem - autoojetiny JE fakt fajn. C5 tam ovšem ani zdaleka nepůsobí sebejistým dojmem, poměrně fatálních nedostatků pro koupi jako ojetina je tam také docela dost a 3litr je označen za to nejlepší od žabožroutů (což má k nejlepšímu 3litru poměrně daleko ;-)
Avatar - white label
17. 8. 2009 14:13
Re: ...Až štvrtý...?
Neboj, to je jen zatím, začátky jsou přece vždycky všude těžké... ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 14:06
Re: Milý exctenar(i)!
třeba proto, že A4 není trapné, není ovela lepší, kvalitnější a dynamičtější, není tak hranaté a má pravé prémiové image >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 14:03
Re: Milý white label(e) ...
Kylie, Kylie... Ona tebou zmíněná "česká anomálie" nemusí být nic nepochopitelného. Zkus se na to podívat jinak. Třeba se zkrátka Sup s Pašíkem ztrefili do vkusu zdejších Čechů/Moraváků/Slezanů/Cikánů/Vietnamců. Nám se také může zdát nepochopitelné, že v Turecku, kde v autě vozí pomalu i krávy (ty čtyřnohé), jsou nesmírně populární sedany (kombi i liftback by byly přeci nesrovnatelně praktičtější). A přeci.
Mimochodem k anomálii vnímání Škody - víš co je na 3. místě BEST IN CLASS - LARGE FAMILY CARS podle Fifth Gear? (a nápověda - C5 to tentokrát není :-) )
Avatar - white label
17. 8. 2009 14:01
Re: Milý white label(e) ...
Že to nechápeš, není můj problém...Přesto, že tě v reakci zmiňuju, není určena přímo tobě, ale tomu na koho jsem reagoval...
Proto si musíš pozorně přečíst i ji...(malá nápověda: VáclavII se diví jak je možné, že se vůbec může v německu prodat více A4 než MB C, a to bez ohledu na velikost rozdílu jejich prodejů!)
Navíc píšu, že ti jen!: "pomalu ubývá" argument... :*)
Avatar - iudex
17. 8. 2009 13:45
Re: Milý exctenar(i)!
Tiez tomu nerozumiem, preco ludia kupujú trápne, nicím nezaujímavé obermainstreamové Audi A4 a nekúpia si ovela lepsí, kvalitnejsí, dynamickejsí a hranatejsí Mercedes C s tým pravým prémiovým image... Tí ludia vobec nevedie rozlisovat, co je dobré... >:-[] >:-[] ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 13:38
Re: Blahopřání do Boleslavi
??? - co to je "houfně"?? NEmyslím (vím) že by Fusion byl v Deutschland až TAKový "hit" (jako je v česku)
PS: Mimochodem (tedy dle MNE) Fiesta je MNOHEM mnohem lepší auto ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2009 13:24
Re: Milý white label(e) ...
... nějak NEchápu váš příspěvek/vaše argumenty?
Tahle tabulka je v první řadě zcela (a SILNĚ! - jak sám víte) "zdeformovaná" díky Abwrackprämie (počet nově prodaných vozů "ovlivněných" šrotovným je už někde dost vysoko NAD MILIONem kusů!) a jinak to že se prodá cca STEJNÝ počet ks passat/C-Klasse/bmw3 i té A4 mi příjde NORMÁLNí ...
... PRÁVĚ v porovnání s "absurditkou" českého trhu, kde se vozů Passat/Superb prodá VÍCE než všech ostatních dohromady (to bylo ke STŘEDNí třídě - kterou jste zmínil...
... takže JEŠTĚ JEDNOU - NEchápu váš "rádoby..." příspěvek - CO jste tím chtěl říci?? :-)
PS: Prodeje fabia a ostatních malých aut (vpodstatě) NElze komentovat - to je prostě "šrotovné"... 8-s
17. 8. 2009 13:21
Re: Blahopřání do Boleslavi
Paradoxní je, že tak vysoká čísla prodejů Fusionů v ČR dělají nákupy německých spoluobčanů, kteří je tady houfně skupují.
Avatar - white label
17. 8. 2009 13:14
Re: Renault???
Že by už ani sami němci nerozeznali opravdovou kvalitu "skutečné" prémie např. v podobě MB třídy C a dali většinou přednost "navoněnému VW" s nápisem A4...
To ale třeba Kylie pomalu ubyvá další argument o anomální deformaci českého trhu, orientovaného (z prémie) výrazně více na Audi...
Možná už i němcům chybí odborné, kvalitní a objektivní informace, nejen z jejich příspěvků do diskuse, tady na auto.cz :-! ;-)
neregistrovaný "VaclavII"
17. 8. 2009 12:59
Renault???
Renault na německém trhu neprodal žádný z modelů více jak 17.208 ks, aby se umístil na 35. místě? Mercedes s žádným modelem nerostl? VW klesl nepatrně s Passatem -3,5, což je zanedbatelné. Jasným vítězem krize je VW, zatím. Neuvěřitelné čím to je, protože když srovnáme A4 s C, tak nechápu proč lidé volí A4?!?
Avatar - white label
17. 8. 2009 12:56
Re: Blahopřání do Boleslavi
Jak se dělá takové šrotovné na míru jen pro určitou značku?
Na Fordy se snad dávalo méně třeba než na Škodovky? Další slevy jsou jen otázkou výrobce a prodejce, se šrotovným přímo nijak nesouvisí...Proč neexceloval třeba Fusion, cenová bomba u nás...?
Navíc Fordy se dělají i v Německu, na rozdíl od Škodovek...
neregistrovaný "AG"
17. 8. 2009 12:56
Re: Blahopřání do Boleslavi
Podmínky šrotovného v Německu jsou totožné při koupi Škody,stejně jako Fiatu,Fordu,Renaultu,Kie,Hyundaie atd.Záleží opravdu pouze ne rozhodnutí kupujícího a ten se rozhodl přesně tak,jak vidíme v tabulce.Není třeba toto nikterak snižovat,nebo zpochybňovat,čísla hovoří jasnou řečí. ;-)
17. 8. 2009 12:44
Re: Blahopřání do Boleslavi
Prvni pricky zalozeneho domaciho VW a Oplu, kam uz take patri Skoda jako vpodstate uz vnimany nemecky domaci vyrobce montovany v CR, jen dokazuji, jak hodne je deformovan nemecky trh, jak srotovnym udelanym namiru vicemene pro VW, tak narodnim heslem "buy German". Ktere nikdo nemusi rikat, ale plati desitky let, krize nekrize.
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2009 12:24
Blahopřání do Boleslavi
Jó Škodověnka - to je úplný šunt, mnohými diskutéry do morku kosti nenáviděný. Zkratka HTP působí jak červená na býka, a to nemusí být ani písmenko červené... A proto je i v Německu, jednom z velmi náročných trhů TAK úspěšná, že její prodeje jsou plně srovnatelné nebo dokonce lepší jak špičkové vozy od konkurence. Ano, je tam prodávána za adekvátní částky, ale to u nás taky (pokud si člověk příliš nevymýšlí ;))
Kde jsou ti korejci s Cédéčkem? Kdepak jsou Frantíci? OSMÉ místo jako nejlepší z žabožroutů drží obstarožní P206. Vzhledem k současným modelům to působí jako ostuda. Naopak pro P206 jednoznačné plus. Ano, tam se kola francouzského šarmu zasekla... Takže novodobá STODVACÍTKA zaplavuje i Deutschland :yes: