Novinky
Taky nešlapou, protože toto palivo nemaže. Pokud je ale dostatečně aditivováno, je v pohodě, akorát má nižší výhřevnost než nafta obsahující parafinové složky.
Josu lidi, ktří dokážou sehnal toto palivo (to se děje hlavně v okruhu 50 km kolem letišť) a potom skončí se zničenými vstřikovači a vydřeným čerpadlem.
Josu lidi, ktří dokážou sehnal toto palivo (to se děje hlavně v okruhu 50 km kolem letišť) a potom skončí se zničenými vstřikovači a vydřeným čerpadlem.
ja som bol vzdy v tom, ze cim lahsia frakcia ropy, a vzdy som myslel ze petrolej je, tym skor dochadza k samozapalu a teplota topenia je nizsia, a zas naopak cim tazsia frakcia ropy- od benzinu nafta a postupne cez vsetky tie sajrajty na co jazdia lodne motory az k asfaltu, tym vacsia odolnost voci samozapalu a vyssia teplota topenia, preto mi celkom nebolo jasne preco prave dieslove motory by mali slapat na letecke palivo
Je to presne tak a pouziva se taky v raketovych motorech spolu s kapalnym kyslikem. U toyot v arktide se pouziva hlavne proto, ze ma bod tani nizsi nez -50°C. Coz je samozrejme i u letadel dost dulezity...
Pokud se nepletu, tak proudový motory jako palivo používají petrolej, což je hlavní složka nafty. Čím víc petroleje, tím lepší nafta. Takže běžná arktická nafta má větší podíl petroleje než letní, tak se pak neni čemu divit když auta pro tyhle učely jezdí na téměř čistej petrolej.
Ale je možný že se pletu, tak mě kdyžtak někdo opravte 😉
Ale je možný že se pletu, tak mě kdyžtak někdo opravte 😉
takze teda ako su na tom porovnanim benzin- nafta- petrolej s oktanovymi/ cetenovymi cislami, samozapalom, apod? vyhrevnost mat petrolej lepsiu ako nafta nebude alebo naopak?
edit--> tak si aj sam odpoviem [odkaz]