Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Názorná ukázka, proč nejezdit na Nürburgring v SUV (video)

Během jízd pro veřejnost se na Severní smyčce stala již nejedna nehoda. Aktérem jedné z nejčerstvějších a nejhrozivěji vypadajících se stala Honda CR-V.
Zpět na článek
27. 3. 2016 01:14
Nákup
Podle toho bordelu co vytrousil okolo to vypadá, jak kdyby si odskočil z nákupu >:D
Avatar - VL4D
2. 5. 2012 22:30
proč nejezdit na Nürburgring v SUV?
Nevidím důvod proč nejezdit na Nürburgring v SUV, v tomto případě tady nemáme SUV ale spíše takový menší offroad, jak bych první CR-V nazval.

Myslím, že kdyby si šel na známý okruh zajezdit s X5, dopadlo by to zcela jinak a určitě lépe.

Doufám, že bude v pohodě :yes:
1. 5. 2012 15:06
Re: Blbec?
To se vysvětluje celkem snadno - lidi si neumí vybírat auta.
1. 5. 2012 14:51
Re: to je ale... :-)
Já myslím, že nic takového kolega nenaznačoval, že by šlo jen o časy z NS. Ale na to, kolik to má koní, je to sakra pomalé.
Avatar - curwasportiva
13. 4. 2012 22:24
Re: Víc štěstí než rozumu
Tady musím souhlasit s Lukášem. Tohle je v zatáčce Adenauer Forst a ta je oblíbená jak řidiči tak i přihlížejícími, takže tu dost lidí driftuje.
Navíc je vidět že toto je čistě provedený drift, vyvolaný dobrou volbou stopy a přesným přidáním plynu. Jde vidět jak to řidič pěkně vede k apexu. Podle mě čistá práce, žádné humpolácké smýkání :yes:
13. 4. 2012 11:39
Re: Blbec?
Ano, Most i Sosnová mají kurzy sportovní jízdy v nabídce.
13. 4. 2012 11:25
Re: Blbec?
Stačí se podívat, kdo učí. Pokud je instruktorem rallyové eso, tak těžko půjde o bezpečnou jízdu. Pokud nabízí možnost získání závodní licence, tak budou nejspíš nabízet i kurzy sportovní jízdy.
13. 4. 2012 11:12
Re: Blbec?
Podobné kurzy nabízí řada automobilek (například Lotus), autodromů (třeba Ascari), ale existují i specializované školy většinou bývalých závodních jezdců nebo kaskadérů a kluby pro podobně "postižené" lidi. :-) I v ČR něco najdeš, ale v zahraničí je nabídka mnohem pestřejší. Záleží, kolik máš banánů. ;-) Členství na Ascari na 25 let (máš na výběr buď roční, nebo 25 leté) vyjde na 10 milionů (4 miliony za první rok a 250 tisíc každý další rok). A to ti dává přístup ke špičkové trati, "ustájení", špičkovým mechanikům, instruktorům, možnosti pronájmu sporťáků ve vlastnictví klubu a dalším benefitům. Samozřejmě, že jsou i mnohem lidovější možnosti. Tohle je takový vrchol nabídky pro zaopatřené víkendové závodníky a firmy. Zase tolik míst na světě, kde tě naučí pilotovat monopost F1, není. Zdá se to hodně, ale když to porovnáš s náklady na provoz (a pořízení) sporťáku, tak to zase tak šílené není.
13. 4. 2012 08:35
Re: Blbec?
Koukal jsem na net a působí to na mě dojmem jen kurzu bezpečný jízdy.´To jsem loni absolvoval v Mostě a nic moc ;-\ Kurzy sportovní jízdy jsem tam bohužel nikde nenašel.
Avatar - Emel
13. 4. 2012 08:34
Re: Blbec?
Myslím že i další autodromy, tj. Most a Sosnová.
13. 4. 2012 07:58
Re: Blbec?
Teď si nejsem jist, ale mám pocit, že Vysoké Mýto pořádá také kurzy sportovní jízdy.
13. 4. 2012 07:57
Re: Blbec?
Neboj, to já taky. Jen se také snažím oprostit se od mého pohledu a pochopit to i z jiné strany. ;-) :yes:
12. 4. 2012 23:12
Re: Blbec?
Sem ale zatím žádný takový kurz snad ani nikde neviděl. ;-\
12. 4. 2012 23:09
Re: Blbec?
Asi máš pravdu. Můj problém je, že prostě hodnotím auto podle naprosto odlišných hledisek, než drtivá většina řidičský populace. 8-s
12. 4. 2012 23:06
Re: Blbec?
Možná i víc než 90%, ale bohužel ti to nevysvětlím. Sám to nechápu. Asi malý péro - velký auto.
Avatar - Emel
12. 4. 2012 20:11
Re: Blbec?
Tohle nebyl vyloženě zelenáč, nikde ve videu není vidět, že by svou divokou jízdou ohrožoval ostatní.. což je tak jediné, co mi při volných jízdách vadí.
12. 4. 2012 19:38
Re: Blbec?
Já bych spíš jako první zkusil nějaký kurz. Jen tak bez přípravy vlítnout na trať navíc s ne moc vhodným náčiním není to pravé ořechové. Jet pilu v SUV na okruhu může zkoušet člověk, který to má v rukou. Jinak je to magor, který zbytečně ohrožuje ostatní řidiče na okruhu. Nebo ať si ho celý pronajme jen pro sebe.
12. 4. 2012 19:31
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Když zmiňuješ BMW, tak xDrive není žádný zázrak. Má mnohem blíž k Haldexu, než si většina lidí uvědomuje.
12. 4. 2012 16:50
Re: Blbec?
Já mám hlavně pocit, že tady někdo nerozlišuje vlastní pocity a obecnou realitu. To, že se zde scházejí nadšenci do aut a řízení tak nějak čekám a je fajn bavit se s lidmi, kteří za volantem hledají i něco jiného než nutné zlo, ale je třeba si uvědomit, že takto "postižených" je nás ve vztahu k většinové populaci výrazná menšina. Normálnímu člověku/řidiči je naprosto šumák, proč se mu to auto dneska nějak víc "naklání" (náklad, tlak v pneu atd..), ale prostě s tím jede dál. Je naivní myslet si, že se každý na auto dívá okem Schumachera při testování na Fioranu. Zkus vedle sebe postavit Elise a třeba X5 a přesvědčit i třeba 5 z 10ti lidí na ulici, aby si pořídili Elise, protože je stabilnější při vyhýbacím manévru.....
neregistrovaný "SR20"
12. 4. 2012 16:27
Re: Blbec?
OK, kolego.

Tak ako vysvetlis cele kolony X1, X3, X5, X6, Q5, Q7, GLK, ML, Tiguanov, Touaregov, Yeti, iX35, SantaFe, Sportage, CR-V, RAV4, ... , ktore brazdia mesta, cesty a dialnice, z ktorych urcite 90% nikdy nezazilo OFFroad tazsi, nez travnik pri chate. To akoze im (majitelom), nikto nevysvetlil nevyhody vyssieho taziska pri rychlej jazde a/alebo neocakavanom vyhybacom manevri?
12. 4. 2012 15:45
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Tak to určitě ne.
12. 4. 2012 15:31
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Máš pravdu je to výrazně lepší, ale jízdní vlastnosti ala quattro to bohužel nikdy nebude ;-\
12. 4. 2012 15:27
Re: Blbec?
čoveče tak s ním bych se rád svezl taky, ale máš pravdu v tom, že navigátoři jsou borci. Já čumět do nějaký lejster tak se pobliju za druhou zatáčkou.
12. 4. 2012 15:23
Re: Blbec?
Po silnici se s ním dá jezdit samozřejmě taky, ale koupit si ho výhradně na ježdění po silnici může leda blázen. Osobně bych si ho koupil pokud bych často potřeboval jezdit do lehkýho až středně těžkýho terénu nebo bydlel na nějaký horský chatě.Tam je si myslím to auto jako doma a je na to stavěný. Na řezaní zatáček na asfaltovým okruhu stavěný rozhodně není.
12. 4. 2012 14:53
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Ono už se to značně vylepšilo. 4. generace haldexu je chováním nebe a dudy proti 1. generaci.
12. 4. 2012 14:52
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Pokud ti v zimě auto sklouzne v zatáčce v neočekávaném smyku (prostě jsi to neodhadl a jsi rychlej) a je jedno, jestli nedotáčivém, nebo přetáčivém, není plyn řešení. Pokud smyk sám vyvoláváš, tak to nemá nic společného s běžnou jízdou. Podívej se, kde se ten systém používá. Běžná produkce pro přemisťování z bodu A do B. Samozřejmě, že ten systém nelze považovat za adekvátní náhradu trvalého pohonu, ale například pro někoho, kdo jezdí často v horských oblastech rozhodně lepší, než jen předokolka.
12. 4. 2012 14:45
Re: to je ale... :-)
Podívej se na časy na NS. Jaguar XKR není opravdové sportovní auto (méně než X5M) ? RS4, Cayman S, S5, Focus RS, H Genesis, o 3s je rychlejsí M3 E46. Pokud se orientuješ jen podle časů na NS, tak třeba naprosto geniální MX-5, nebo S2000 tě musejí nechávat chladného. Doporučiji někdy vyměnit gamepad v ruce za opravdový volant v opravdovém autě. Pro začátek bude stačit, když nastuduješ test M6 a X6M v Mostě na okruhu.
Avatar - Emel
12. 4. 2012 14:06
Re: Blbec?
CR-V není auto do terénu, je to auto na silnici a dejme tomu nějakou tu polní cestu. A pokud se s ním někdo chce naučit jezdit rychle a zvládat krizové situace... nelze než mu doporučit, aby se s ním vydal na okruh - což učinil.
neregistrovaný "SR20"
12. 4. 2012 12:20
Re: Nic by sa nestalo, pokial
OK, uz sa hehandrkujte. P + Z sa chova o poznanie divnejsie, nez Z + P.

Ale vacsina sucasnej produkcie su nativne predokolky, azda okrem BMW, MB, Lexusu a Infiniti. Teda je prirodzene, ze akoze 4kolky vytvorene z predokoliek su poznacene mnostvom kompromisov, co sa tyka narokov na cenu pohonu, velkost a moznost zastavby do podvozku, hmotnost, tlak na straty a spotrebu. Takze to uz asi lepsie nebude, iba sa mozno vylepsi elektronika a jemnost/logika pripojenia zadneho pohonu. Realtime 4x4 v podani Subaru, Audi, MB a BMW sa v nizsich triedach konat nebude.
12. 4. 2012 12:10
Re: Blbec?
Tak věz, že ryccardo taky rád jezdí jako pošuk. V blbnutí s autem na opuštěných silnicích se vyžívám. Na NS bych se určitě taky rád svezl. Nicméně věda si faktu, že jsem tenhle typ blázna, snažil jsem se to v rámci možností zohlednit při nákupu auta. Nekoupil jsem si tudíž 2 tunovou nemotornou jarmaru, ale normální civilní auto, navíc se sportovním sníženým podvozkem. Neříkám, že si nikde nemůžu rozbít hubu, klidně i podobným stylem jako se to povedlo tomuhle střelci, ale aspoň jsem si k tomu pořídil v rámci možností co nejvhodnější auto.
12. 4. 2012 12:01
Re: Blbec?
Určitě dá, ale vzhledem ke svým bídným jízdním vlastnostem ve vysokých rychlostech po asfaltu se to auto na Nordschleife prostě nehodí. Je to auto do terénu, tudíž je potřeba, aby si ho majitel nepletl se silničním speciálem a podle toho s ním zacházel.
12. 4. 2012 11:49
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Není vhodný na sportování??? Nemusíš s autem vůbec jezdit jako závodník, aby tě to pěkně vypeklo. Stačí aby se ti v zimě na sněhu v zatáčce skouzlo auto a zničeho nic se auto začne chovat úplně jinak. Kdyby to dávalo autu jistější a bezpečnější chování v zatáčkách než stálej pohon všech kol, tak to už jezdí v rallye. Uznávám ovšem, že ve Veyronu to bude fungovat trochu jinak než ve střední třídě od VW.
Avatar - Emel
12. 4. 2012 10:32
Re: Blbec?
Ten spolujezdec tam byl nejspíš také dobrovolně, nemyslíš? Taky rád sednu s kamarádem do auta na okruhu... a vždycky je někde na pozadí vědomí toho, že to nemusí dobře skončit. Uřídit ve smyku dvoutunové SUV není úplná legrace a v tom fofru bych možná reakci na přejetí obrubníku taky neodhadl, nebo s tím možná prostě nešlo nic dělat.
Avatar - Emel
12. 4. 2012 10:19
Re: Blbec?
Chceš říct, že s CR-V se nedá Nordschleife projet, aniž bys skončil v kotrmelcích? To asi ne... holt to tentokrát nevyšlo, to se na okruhu stává i těm borcům v 911, jak trefně poznamenal Dinar.
12. 4. 2012 09:08
Re: to je ale... :-)
Cituji tě: "Nechápeš, protože nevíš, a přesto, možná proto, tlacháš. X5/6M zrovna na rychlém okruhu typu NS naloží s přehledem většině toho, co tam může potkat, jedno jestli na rovince nebo v zatáčkách."

Tato věta je blbost, narozdíl od tebe jsem ti dal jasný příklad toho, že X5 M je za ty peníze pekelně špatný auto na okruhy, čímž samozřejmě nepopírám, že je někde jinde oproti té CR-V. Ale na opravdová sportovní auta se X5 M dívá z uctivé vzdálenosti.

Jestliže máš zkušenosti z okruhového závodění, NIKDY bys nenapsal výše uvedenou citaci, tolik ke tvé kariéře. Tobě, jakožto samozvanému závodnímu jezdci, doporučuji nejdříve logicky uvažovat, teprve poté psát "moudra" o pseudozávodním SUV.
Avatar - Dinar
12. 4. 2012 08:39
Re: to je ale... :-)
Okruhové závodění? :-O O čem to tu píšeš, resp. s kým tu diskutuješ, tady se řeší převrácení crv při volných jízdách na NS, já jen říkám, že pokud tam místo té crv vjedeš s X5M nejen, že se bude to auto chovat nesrovnatelně oproti té crv, jakkoliv jsou to obě esůvéčka, a taky, že drtivá většina toho co tam potkáš bude mít problém se té X5M udržet.

A pokud jde o okruhové závodění, svůj první fiesta cup jsem jel v roce 93, máš-li chuť podiskutovat o okruzích, např. o tom, s čím jezdím dneska, pak přes SZ. Každopádně doporučuju nejdříve číst, vstřebat text, myslet, máš-li čím, a pak teprve reagovat.
Avatar - Astene
11. 4. 2012 20:44
Re: Víc štěstí než rozumu
Nejsem si vůbec jistý, že se chtěl do smyku dostat vzhledem k tomu, v jaké zatáčce to je, ale zvládnul to pěkně.
11. 4. 2012 16:05
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Jistě. Tento systém (připojitelný zadek) není vhodný na sportování. Podívej se ale, s čím přišli pod tebou sumy a ryccardo. U haldexu je paušalizování velmi ošemetné, jelikož se pod označením haldex ukrývá více systémů.
neregistrovaný "SR20"
11. 4. 2012 15:48
Re: Nic by sa nestalo, pokial
No, myslel som to tak, ze permanentny predok + pripinatelny zadok moze sposobit, povedzme, komplikacie v zakrute. To by bolo idealne pripajat iba pri jazde rovno, aby nedochadzalo k zmene momenty a vektoru tahu. Povedzme pri jazde do kopca, pohynani apod.

Ale supersporty (napr GTR) to maju naopak, permanentny zadok + pripajatelny predok. Tam to naopak spravnym vektorovanim moze pomoct zatocit, pripadne pomoct zrovnat pretacavy smyk.
11. 4. 2012 15:19
Re: to je ale... :-)
Většinou nereaguju, ale ty seš natolik mimo, že musím. Neber to jako osobní útok, chápu, že všichni nemůžem vědět vše, ale ty rozumíš okruhovému závodění asi jako moje babička Formuli 1! Jsou tady 3 základní předpoklady dobrého okruhového auta, 1. nízké těžiště, 2. nízká hmotnost a za 3. silný výkon.
BMW X5/6 M jsou hezký auta s velice propracovanou technikou, ale jako okruhová záležitost k ničemu! Protože splňují pouze 1 ze 3 základních předpokladů. A kdyby tě náhodou napadlo snažit se mi tyto fakta nedejbože vyvrátit, nejdříve mi odpověz na následující otázku: Jak je toto možné? Renault Megane 3 RS, 198 kW, čas na Nordschleife 8:08. BMW X6 M, 408 kW, čas na Nordschleife 8:24.
11. 4. 2012 14:49
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Pro začátek zkus zde [odkaz] Problém je, že zde nejsou detaily ohledně haldexu u Veyronu a Aventadoru, což považuji za top aplikace haldexu. Nejedná se ale o to samé jako třeba na té oktávce.
11. 4. 2012 13:14
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Abych se přiznal nevím kde všude se Haldex používá. Nemůžeš uvést nějaký příklad?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 4. 2012 13:05
Re: Víc štěstí než rozumu
Toto je ale velmi přesný a kontrolovaný průjezd :yes:
11. 4. 2012 11:40
Re: ja tych ludi nechapem
Hele a není lepší zjišťovat, co auto zvládne a nezvládne na tom okruhu, než v NFS.
11. 4. 2012 11:38
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Stačí se oprostit od té oktávky a hledat. Jak píše MT, není Haldex, jako Haldex.
11. 4. 2012 11:04
Re: Víc štěstí než rozumu
áááá uff - normálně chviličku trošku šimrání v zátylku..... jak píše MT - asi pomeranče bo co....
11. 4. 2012 10:56
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Máš na mysli mezigenerační rozdíly? No v nový oktávce je to pravda o něco lepší než jedničkovej haldex, ale k dokonalosti to má ještě daleko.
11. 4. 2012 10:47
Re: Víc štěstí než rozumu
Tak nenazval bych to skutečným driftem v podání Japonců, to je trochu nadnesené, ale zadek jim jde v zatáčkách do smyku, hlavně když je trať vlhká, nebo dokonce mokrá. A viděl jsem už i smyk všemi čtyřmi. Není to prvoplánové driftování jako spíš důsledek šílené jízdy. Když člověk vidí, jak zaklekává a naklání se. Brrr. Řidič buď nemá moc rozumu, chybí mu pud sebezáchovy nebo má koule jak pomeranče. Viděl jsem tam jak Sporty, tak i velké. Na pohled jsou to série.

Na internetu určitě něco najdeš. Natáčí tam dost lidí.
11. 4. 2012 10:44
Re: Víc štěstí než rozumu
Asi ne běžně, ale jednoho jsem našel.
[odkaz]
Uf.
11. 4. 2012 10:41
Re: Blbec?
Všechna ta auta, co šla na střechu měla výkyvné poloosy, je to parádně vidět na tom, co dělají ve smyku kola. Jakmile se jedno kolo odlehčí, nakopne to celou kastli vzhůru. Dostávalo mě, jak Renaulty 8, NSU a hlavně Brouci dělali kotoul při prvním náznaku smyku. Oproti tomu Bavoráky a Alfy se jen točily dokola. :-)

U toho kabrioletu mi solidně zatrnulo, tam mohlo být vymalováno. :no:
11. 4. 2012 10:32
Re: Blbec?
no ten jekot a skučení - to je opojná symfonie - prostě stroj ;-) . Ale mělo mne varovat, když prohlásil -"musím trošku strhnout gumy".......a víc asi popisovat netřeba ;-)
a o té tenké linii mezi "bravo" a "holly sh.." naprostý souhlas...
11. 4. 2012 10:32
limity
Hledal limit svůj a svého vozu? Zdá se, že ho našel...stromořadí >:D Nepřeju mu nic zlého, ovšem tenhle chlápek šel "štěstí" naproti...
11. 4. 2012 10:27
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Pokud ti dají možnost zapnout pohon všech kol, tak to s nimi mimo silnice celkem i jde, záleží na kvalitě softwaru. Ale připojování zadní nápravy jako reakce na prokluz je na hlavu a o hubu.
Avatar - Dinar
11. 4. 2012 10:26
Re: Blbec?
:-) Taky jsem byl před lety svezen octavií wrc a dodnes si to pamatuju, ten šílený jekot převodovky, přes který není slyšet nic jiného a brzdy, které ti vytáhnou střeva z břicha. Jinými slovy rally je jiná dimenze a okruh je tu právě pro nás lopaty. Něco mám na okruhu odjeto, takže soudit nikoho nehodlám, hranice mezi perfektně na hraně projetou zatáčkou a válením se v kačírku, resp. ve svodidlech na NS je pekelně tenká. ;-)
11. 4. 2012 10:22
Re: Víc štěstí než rozumu
opravdu tam driftují RR? Nikterak bez postranního úmyslu - nemáš nějaký odkaz - protože jestli s tím mastodontem někdo vypne stabilizaci a jde do driftu - tak to chce hodně silný pajšl.... možná ještě upravený RRSport, ale normální bečky?
11. 4. 2012 10:22
Re: Nic by sa nestalo, pokial
On je Haldex a Haldex. Když se někdo vyjadřuje takhle, tak může čekat odpor.
11. 4. 2012 10:20
Re: Víc štěstí než rozumu
No co, tak dostaneš jen 4 hvězdičky. Opravdu ti to bude vadit? >:-[]
11. 4. 2012 10:19
Re: Víc štěstí než rozumu
Byla to narážka na hmotnost, ne vážně myšlené přirovnání.
11. 4. 2012 09:25
Re: Blbec?
já to tak bral - proto ta věta o citlivosti ;-) . Já ho možná i svým způsobem chápu - protože před pár - tak 10 lety, bych si na palubu taky vzal čumily....Odan nahoře dával odkaz na historické video - tam dokonce z aut létají lidé a co mne dostalo - Brouk kabrio ve čtyřech a měl toho plné ruce práce - uff.... Jinak paradoxně - na druhou stranu - přestože to přeháněl - byť se možná pletu - tak nebýt toho obrubníku, "vydriftoval" by to - tam scházelo pověstných pár cenťáků - ale jak píšeš - ať se vyblbne, ale na palubu si nikoho nebere... Když jsem byl na předváděčce STíčka - tak jsem po třech okruzích v Bělé z auta vylezl a byl jsem rád - je to bestie, kterou si nikdy nepořídím, protože bych se v tom zabil...A také jsem jim to tehdy řekl ;-) . Rád jsem se svezl s Vojtou Štajfovic, ale na druhou stranu jsem mu po dvou kolech oznámil, ať mě vysadí, protože bych krmil ryby...neskutečné - od Té doby vím alespoň další dvě věci - neumím dobře řídit(do té doby jsem si myslel, že už to umím) a navigátoři na soutěžích jsou neskuteční borci, že něco vůbec přečtou ;-) .
11. 4. 2012 09:19
Re: to je ale... :-)
Zkus pohledat test, kdy čeští novináři porovnávali vedle sebe M6 a X6M v Mostě na okruhu.
Avatar - Dinar
11. 4. 2012 09:16
Re: Blbec?
To pokrytectví nebylo na tebe, z toho cos výše napsal jsem pochopil, že ti šlo hlavně o to, že měl u své "exhibice" spolujezdce. Ale jinak, chybami se člověk učí, a tenhle pilot měl štěstí, že bude mít ještě šanci. Mě je fakt jedno s čím kdo na NS leze, prostě s tím co má, je to charismatické místo a každý si to chce projet. Tenhle hoch prostě neměl dostatečně rychlé ruce, když to potřeboval a auto rozstřelil. Takových jsou tam stovky ročně, tohle se dostalo na net, protože to někdo zrovna natočil, vypadalo to dramaticky a dopadlo relat. dobře. Já bych se opravdu zdržel odsudků na úkor jeho auta, ryccardové a jemu podobní mají možná auto na každou příležitost, možná třeba jen na playstationu, spousta lidí ne, a přece si NS chtějí projet v reálu. ;-)
Avatar - Dinar
11. 4. 2012 09:07
Re: to je ale... :-)
Mě X5M coby příslušník emek nijak neohromuje, sám bych si to auto nekoupil, ale jel jsem s tím a vím co to umí. V tomto kontextu je příspěvek Cherokee, na který jsem reagoval, nesmysl, nic víc, nic míň.

Na to co píšeš, zvlášť na tu první větu raději reagovat nebudu, v tvém zájmu.
11. 4. 2012 08:58
Re: Blbec?
no kdybych byl hodně citlivý, tak to vezmu na sebe - to s tím pokrytcem... ale možná - co já vím - pokrytec jsem v tom, že - ano - ať si každý zkouší kde chco, co chce - navíc - NB je k tomu tak nějak určen - i když zrovna o tomhle ježdění bych úplně netrvrdil, že je to na "pilování" techniky - to je spíš taková exhibice a "fun". Já na to jdu možná blbě, ale - primárně jsem rád - že to nikdo neodskákal(za přiléhavější výraz by tady byla hvězdička). Plechy vezmi čert. Pojišťovna to nejspíš nezacvaká, protože to byla uzavřená sportovní akce - ale čert vezmi ty prachy za plechařinu....
Vždycky - a to je na každém soudruhovi - to posuzuji z toho pohledu, že pokud chci něco zkoušet, tak v prostředí, kde to má být - a hlavně - sááááám. Možná sobecky.... Ale pokud si vezmu někoho na palubu, tak s ním nebudu dělat kjaviny. Vždycky se může něco semlít a vždycky se pak objeví spousta chytráků - včetně mě ;-) , kteří budou říkat, jak to mělo být.... Vezmi si, jak tenká byla hranice do průseju....(r nepíšu záměrně). Kdyby raci byli ryby, plavali by pozpátku - a kdyby tam stálo pár lidí - tak to mohlo bejt klidně za pět až deset berušek..... A na ostatních záběrech je vidět, že chtěl excelovat - mno tak se mu to povedlo....A z mého pohledu je to úplně něco jiného, než uzavřené "rallye akce" apod. SUV na NB patří - ale do toho SUV patří určitá míra schopnosti sebereflexe řidiče. Stejně tak bych kritizoval řidiče ferrari, porsche nebo trabanta, který by to rozstřelil "mezi lidi". Jo a což asi není veřejným tajemstvím - dost lidí tam na ta místa jako diváci chodí proto, protože se těší, že to tam někdo "odplechuje" - takže vlastně nezbude, než toho řidiče pochválit, že se postaral o zábavu(nadsázka)...
11. 4. 2012 08:57
Re: Blbec?
To auto je prostě těžká nemotorná plečka a když si ji už někdo pořídí tak s ní má jezdit na místech k tomu určených tj v terénu a né s tím lízt na okruh. Vzhledem k tomu, že je to, jak tu někdo trefně poznamenal, jak driftovat s rozhlednou, to jinak nemohlo dopadnout.
11. 4. 2012 08:50
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Tohle sem tu jednou v diskuzi napsal a pustilo se do mě spousta chytráků, že to tak vůbec není, že je Haldex naprosto úžasnej, ale jsem rád, že tuhle negativní zkušenost s přiblblým Haldexem nemám sám >:D
11. 4. 2012 08:48
Re: to je ale... :-)
Hmm zajímavý, že teda X5, X6 nejezdí žádný závody, když je to jízdníma vlastnostma takový terno jak tu popisuješ. Podle mě je to těžká kraksna nevhnodná ani na silnici ani do terénu. Prostě k ničemu. Jen to dobře vypadá, když s tím někam přijedeš, tak se všichni ohlídnou.
11. 4. 2012 08:47
Re: Víc štěstí než rozumu
no jo, co na to ale E NCAP? Co ochrana chodců?
11. 4. 2012 08:17
Re: ti druhi
Na ringu nesmis zastavovat!

Kdby tam nakej * chtel pomahat a zastavil tak do neho za chvili napece dalsi idiot s jinym SUV.

Na pomoc tam maji zluty vesty.
11. 4. 2012 08:00
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Přesně tyhle "čtyřkolky" nejsou vhodné nikam >:-[] Když vzpomenu na novinářskou Octu 1,8 s 4x4 jak nám sviňa v zatáčce připla zadek a neplánovaně jsme tak letmo kontolovali škarpu-fuj 8-s
Avatar - Dinar
11. 4. 2012 07:43
Re: Blbec?
Já s tebou souhlasím, na to okruhy jsou, nikdo z nás neví, jestli by řidič cr-v neseděl raději v 911ce, prostě ji nemá, jede s tím, co má a baví se. Žádné příslovečné "ale" se tu neskrývá, tady jde o zábavu v autě na okruhu, a to prostě znamená zábavu s rizikem havárie... no, a k té tu prostě došlo, tentokrát to byl řidič cr-v, kdo svou zábavu nezvládl, jindy to je třeba pilot 911ky. Přecenil schopnosti své a nejspíš i schopnosti auta, odsouzení ale nezaslouží, byl na okruhu pro jízdu na hraně určeném a také tam byl na vlastní riziko. Tím to končí, tím spíš, pokud víme, že měl štěstí v neštěstí a z hrozivě vypadajících kotrmelců vyvázl on i spolujezdec pouze se zraněními. Kritizovat jej za to, že se na NS vhnul v neohrabaném SUV silně zavání pokrytectvím.
Avatar - Dinar
11. 4. 2012 07:34
Re: to je ale... :-)
Nechápeš, protože nevíš, a přesto, možná proto, tlacháš. X5/6M zrovna na rychlém okruhu typu NS naloží s přehledem většině toho, co tam může potkat, jedno jestli na rovince nebo v zatáčkách. Je to jako se vším, když nevím, šoupu nohama, pro tebe velmi doporučeníhodný postup.
Avatar - Choochoo
11. 4. 2012 07:14
Re: ti druhi
Tak, tak, je tam slyset i pistalka a myslim ze je od te mrnave baby v te bezpecnostni veste co tam chodi pred kamerou. Podle me piskala na lidi co prebihali trat a chteli pomahat a jestli si dobre pamatuji tak i na ne volala zpatky nebo tak neco. Ono kdyz to tam zase nekdo privali ve 200, tak tam muze za chvili lezet spousta dalsich. V beznem provoze taky jedes zastavit na prehledne misto a ne do zatacky ;-)
Avatar - Slavek-TDM
11. 4. 2012 06:48
Re: SUV
A hlavne pokud se jednalo o stary Forester, tak ten mohl s lehkymi upravami od Prodrive mit ke 300 konim a navic ma na "SUV" nizke tezite a pouzitelnou stalou ctyrkolku. Byl to spis trochu zvednutej kombik na dobrym podvozku, proto to byl docela prodavanej model (v EU mu chybel jen naftak). S foukanym benzinovym dvouapullitrem dokazal potrapit kdeco >:-[]
10. 4. 2012 23:21
Re: Víc štěstí než rozumu
:yes:

2:45
55 tun a ABS ani ESP netřeba. >:-[]
[odkaz]
10. 4. 2012 23:06
Re: SUV
Sorry, to je podle mě nesmyslná logika. Když máte dobrého řidiče, tak ten to prostě s opravdu sportovním autem zajede mnohem líp než s tou dodávkou. Fyziku prostě neokecáte - vždy to bude nešťastný kompromis. A na tom nic nemění skutečnost, že vás kdysi kdesi potrápil nějaký Forester...
10. 4. 2012 22:55
Re: Víc štěstí než rozumu
tak točno....
[odkaz]
Avatar - Ham.
10. 4. 2012 22:51
Re: Víc štěstí než rozumu
Tank je při driftu vysoce stabilní stroj s perfektním těžištěm ve srovnání s Range, s ním to je jak driftovat s rozhlednou.
10. 4. 2012 22:26
Re: Blbec?
ano máš pravdu - člověk se vydá hledat limity svého vozu na okruh a vyzkouší to.... potud máš absolutní pravdu - pokud si na to hledání vezme na palubu spolujezdce - je to ne blbec, ale idi...o..t. Pokud se chce při hledání limitu eventuálně zabít - jeho věc a auto je taky jeho věc.... ale tady to zřejmě nebylo o učení driftu..... ten se naučí někde na kluzné ploše... A teď pointa - možná by ten drift i zvládnul- což by svědčilo o tom, že to až takový blbec není - ale - jestli vidím dobře - tak zadní kolo dostalo impulz od obrubníku..... a bylo vymalováno .... a přestože se učí - má s tím počítat....
10. 4. 2012 22:20
Re: Blbec?
Ano, je to blbec. Proč tomu tak je, je zřejmé z těchto videí:

1:40
[odkaz]

4:25
[odkaz]

On tímhle způsobem projížděl každou zatáčku, takže jen dostal, co mu patří. Naštěstí to přežil.
Když těsně před nehodou ujíždí M3 CSL, není se bouračce co divit.
Nepřeju mu to, ale mohl ublížit i cizím lidem.
Avatar - Emel
10. 4. 2012 22:10
Blbec?
Všichni tu píšou, jaký je ten řidič pitomec, že se vydal na "okruh" v SUV. Ok, CRV není ideální sportovní náčiní, ale limity svého auta zkrátka najdeš jen tak, že je překročíš... a okruh je na to nejvhodnější místo. Takže já to beru, ten člověk se místo tlachání na internetu vydá se svým autem na okruh a snaží se tam něco naučit, i s rizikem, že si tam své milované autíčko rozbije. Žádný učený z nebe nespadl...
10. 4. 2012 22:06
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Přesně. Tyhle čtyřkolky nejsou vhodné na okruh. Dokáže tě to vypéct na okresce, natož tady.
10. 4. 2012 21:59
Re: Víc štěstí než rozumu
Nejlepší jsou tam Range Rovery. >:-[] To člověk někdy nevěří vlastním očím, jak je někdo dokáže znásilnit. Driftující tank.
10. 4. 2012 21:48
Re: A takových v reálu je....
:yes: díky za odkaz - hezké - koukám, že tam těch vystupujících či vyčuhujících bylo poměrně dost....
Avatar - Ada je zase tady
10. 4. 2012 21:43
Škoda podařeného auta
pokud si koupí novou CR-V, nepolepší si.
neregistrovaný "SR20"
10. 4. 2012 21:38
Re: SUV
No, neviem, konkretne mne to tam chlapik na Foresteri tak nalozil, ze som sa ani na zahresenie nezmohol. Mal tam sice nejake vitaminy, na rovinkach zdrhal pekne, ale v zakrutach sa pekne naklanal. Ked som sa ho potom na parkingu pytal, ci to ma upraveny podvozok, vravel ze nie, iba prifuknute turbo a lepsie brzdy, podvozok seriovy.
Cize da sa rychlo jazdit aj s dodavkou ( Sabine Schmitz ), ale musi byt dobry medzikus medzi volantom a pedalmi.
10. 4. 2012 21:33
Re: A takových v reálu je....
Vždyť jo, psal jsem to v nadsázce. Jak jdou pick-upy mimo mě, Raptora bych si dal líbit, na to moje snowboardování by byl supeeer. Kašlat na vleky, hurá rovnou nahoru. >:-[]

Jinak ten chlápek v Raptoru je Tanner Foust, známý kaskadér a medailista z X-Games, takže se kotoul čekat nedal.

Ten kašpar s Hondou si za to mohl sám, na youtubu je video, kde se skoro stejně málem vymáznul na Adenauer Forst. Jen pro zajímavost, cena za metr svodidel je při havárii 300 Éček, nejmenší vyměnitelná délka jsou tři metry.

Tady pro zasmání mám parádní video, kam pokročila auta za posledních čtyřicet let: Touristenfahrten 1970. Doporučuji 1:34.
[odkaz]
neregistrovaný "SR20"
10. 4. 2012 21:32
Re: Nic by sa nestalo, pokial
Aj to, mal menej kontrovat a ostat na plyne. Ale problem je v nevhodnom systeme 4x4, konkretne tento je predokolka + pri presmyku prednych sa pripoji zadok. Ak by to bolo naopak, nic by sa nebolo stalo. Navyse vsetkeho vyssie tazisko, a je vymalovane.
Podobne blbo to ma kopec inych aut, na mokrom kruhaci sa im pripne zadok a uz smeruju * do zeleniny.
10. 4. 2012 21:17
Re: A takových v reálu je....
jenže ten nádhernej Raptor má mimochodem ESP a další hafo pomocníků..... - taky jsem si nešiml, že by doširoka driftnul.... ale pravda - je krááásnej.... až jednou nějaký politik odkloní nějaký peníze směrem ke mě - tak je Raptor jako dělník do lesa první na seznamu...
To ušetřil - to jo ;-)
10. 4. 2012 21:12
Re: A takových v reálu je....
Tak kousek před tou Hondou projíždí krásnej SVT Raptor na nějakých 450 koních...a to je taky solidní vagón. Takže to jde, ne, že ne >:-[]
Jen to chce umět a vyndat před jízdou nákup z kufru. :-)

Co ale je třeba ocenit je elegance, s kterou se řidič vyhnul svodidlům. Jejich poškození jde z kapsy řidiče, frajer takhle dost ušetřil. :yes:
10. 4. 2012 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2012 20:58
Re: to je ale... :-)
přesně - ostatní by to srovnali díky asistentům - tohle CRV má akorát ABS a to jaksi fakt na tak vysoké těžiště nestačí..... takhle zakopnout o přední kolo - to je výsada pickapů a SUV - a kdo si to jako řidič neuvědomí je trotlesku....
10. 4. 2012 20:57
A takových v reálu je....
Eiskurve... poetický název pro zatáčku - vskutku.... Když jsem včera poprvé to video viděl - zamrazilo mne. Ta ukázka letecké akrobacie, spojená s výkrutem - to na silnici fakt nepatří. Trošku mi odlehlo, když jsem prosvištěl diskuze a bylo tam napsáno, že šlo pouze o zranění.... Chtělo by se říci - Díky Bohu - nebo díky komu chcete - jak libo.... Dokud jde o plechy - jde o .... však víte... Ale - je tu jedno ale - závodník v CRV - zcela zjevně bez ESP - si driftnul. Driftnul si tak, že to překmitlo a bylo zaděláno na průšvih. Také z toho mohli být nějací mrtví - stát tam lidé za bariérou. Nestalo se.... Super... Rozebírat, co mohl a nemohl, co měl a neměl... zkrátka tak se to někdy semele. Ale totální kravina je vyrazit do driftu s autem s vysokým těžištěm a bez asistenta, který by to srovnal - a tahle zhovadil..ost na řidičích je to, co mě děsí... Za to nemůže Ledovákujva...ale jen blbost řidiče.
Kéž by takových blbců bylo na silnicích co nejméně a pokud už, aby to končilo vždycky jen plechy...
A k těm, co od toho hned "ujeli" - udělali za tou zatáčkou jenom dobře - zastavit tam, když se kolem srocovaly davy - by byl nerozum. Také se tam v diskuzi objevily hlasy, že ta organizátorka to nedělala dobře - naopak - rychtovala tam odsud týpky, co chtěli přebíhat silnici - a to taky nemuselo dopadnout....
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2012 20:24
ja tych ludi nechapem
clovek ma dnes uz vsetko na co si len spomenie, skoda len ze to ludom zatemnuje mozog ;-\ a poniektori takto zbytocne koncia put na tejto zemi, je to skor k zaplakaniu :-! dufajme ze to bez ujmy prezil a nabuduce nech hraje need-for- speed na PC je to bezpecnejsie. Machrov co vedia vsetko sa na ceste uz dost pozabijalo, stastie ze toto bolo na okruhu. Mozno je lepsie ze tuto to auto zdemoloval a zachranil tak mozno par zivotov ktore by si to odniesli niekde v realnej premavke.
Avatar - Rojin
10. 4. 2012 20:18
Re: ti druhi
Nevím teda jak to přesně je, ale něco mi říká, "nezastavuj, ať se děje cokoliv". Je tuším takové pravidlo a asi to není o tom, že by mu nechtěli pomoct... Myslím si já >:D
10. 4. 2012 20:01
SUV
Vyskúšal a pokiaľ prežil tak si zapametá a už si dá pozor ,že s takým autom sa nepreteká :-! :-!
10. 4. 2012 19:49
ti druhi
Najzaujimavejsie na tom videu bolo ako sofer M3 aj Golfu pekne zdrhli...
Avatar - euro89
10. 4. 2012 19:41
Re: to je ale... :-)
Problém je v tom, že on žádný silný SUV neměl. BMW X5M nebo MB ML AMG by to projeli naprosto v klidu, jenže on tam jel s Hondu CR-V a to opravdu neni auto na závodění ani na rovince, ani na okruhu. :-!
Avatar - CHerokee
10. 4. 2012 19:28
Re: to je ale... :-)
A to je to...lidé co si koupí silné SUV si myslí, že jsou pány silnic a pak zkouší pozávodit kde co a zapomenou na fyziku. Mám rád sportovní auta, ale nechápu proto auta typu ML 63 AMG, BMW X5M a X6M, které mají výkon použitelný akorát na rovince. K těm kotrmelcům tady na videu to pak opravdu svádí a podle mě tak nejeden skončí.
10. 4. 2012 19:25
Fyzika nepustí ...
Len totálny dement sa môže vybrať s SÚV-čkom jazdiť na rýchlostnú trať ...

Zrejme sa mu zdalo, že tie šporťáky znižujú podvozky a pritvrdzujú pruženie len pre srandu ...
10. 4. 2012 19:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2012 19:09
Nic by sa nestalo, pokial
Nic by sa nestalo, pokial by sa to nesnazil tak rychlo zrovnat naspat ;-\ Pekne by isiel dalej v smyku... Ale nechcem byt mudry, je mi jasne, ze clovek nekona ciste racionalne v takej situacii...
Avatar - Rojin
10. 4. 2012 19:07
to je ale... :-)
Sorry, ale napadlo by Vás tohle někoho??! >:D >:D To je normální d...l ! :-O Nevím jak bych musel mít to suv-čko upravený abych vlítl na takovou trať... No magor prostě
Avatar - Ham.
10. 4. 2012 19:06
Víc štěstí než rozumu
měl řidič, pokud se mu nic nestalo, když s takovým pekáčem leze na N.S.