To je sice hezké, ale tady těch aut fyzicky prostě víc nebude, protože výroba nepokrývá poptávku na primárních trzích. S pořadníky to nemá pochopitelně nic společného.
Ano, ale jde právě o to, že i kdybys ho chtěl, tak ho nedostaneš, protože v ČR bude jeden kus. Maximálně si můžeš říkat, že kdybys býval měl možnost to auto mít, tak ten milion už bys za to nedal. Ale vše je v podmiňovacím způsobu, protože i kdyby stálo pro tebe akceptovatelnou cenu, tak ho mít nebudeš.
Mně osobně bude nějaká kvóta (a potažmo celé auto) naprosto ukradená, když budu vědět, že auto, které jsem chtěl, bude o čtvrt milionu dražší, než jsem čekal a byl ochoten za něj dát. O tom píšu já.
Proč ne, určitě to spusta lidí udělá. Nebo si koupí Toyotu, kterých bude v EU nesrovnatelně víc a i za lepší cenu. Kdo bude chtít Subaru, nic jiného než dovoz nezbyde.
Jak naznačuje Katikakus, je potřeba vnímat psaný text. Tady opět píšeš "Já se jen vyjádřil k tomu, že cenovka jim zničila naděje a je naprosto jiná, než byla proklamována.". Katikakus ti tu ale celou dobu správně vysvětluje, že naděje jim nezničila cena jako taková, ale kvóty pro Evropu. I kdyby tu těch relevantních zájemců bylo sto tisíc, pořád v ČR půjde do prodeje jeden kus a víc jich tu při jakékoliv ceně jezdit nebude. Proto je zcela zcestné hovořit i o tom, že se z toho auta stane okrajový model. To už je okrajový model z podstaty toho, že jich víc neexistuje a byl by okrajovým modelem i kdyby stál 1 Kč.
To vidim zes nepochopil, proto ti to vysvetluji po nekolikate. Jeste jednou - mne tve odhady cen nezajimaji ani se k nim nevyjadruji. Vyjadruji se pouze k tve zamene priciny s dusledkem.
Nadeje nikomu neznicila cena, ale kvoty, diky kterym je cena jaka je. Takze neproda se jich par kvuli cene, ale cena je vysoka kvuli par kusum dostupnym pro Evropu. Nic vic, nic min!
Do konstrukci ohledne indiv. dovozu se radeji nepoustej, o tom nemas ani paru. Prikladem budiz Camaro.
Ale zkusím ti to vysvětlit. První nástřely cen tu mnozí v diskuzích kvitovali, že to na tak dobré auto bude výborné a nemálo diskutujících zde naznačovalo relevantní zájem.
Já se jen vyjádřil k tomu, že cenovka jim zničila naděje a je naprosto jiná, než byla proklamována.
A to je celé. Nic jiného v tom není a nebylo.
Mimochodem, dalo by se s úspěchem pochybovat o tom, jak jsou manažeři Toyoty a Subaru chytří, když auto, které se dá dovézt, je za cenu, která se té "naší" ani vzdáleně nepodobá.
Uvidíme, za kolik bude základní model, ale tohle je na Evropu příliš. Za milion si koupíš 370Z a když si trochu připlatíš, tak i dobrý evropský stroj. Takhle mine největší část trhu s dostupnými sportovně laděnými vozy. 800 tisíc je zhruba tak strop, pokud chtějí uspět. Musí být zkrátka schopen konkurovat vozům jako je Scirocco s dvoulitrem.
..nic to nemění na tom, že tohle auto je špička a konkurenci nemá...no co už, nebudu první ani poslední, kdo si doveze auto z U.S. a vyplatilo by se to, i kdyby stálo 750k....
Ja ovsem nereagoval na tve ci jine odhady cen - to je Schnee von Gestern, navic, mistni "odbornici" jsou se svymi odhady vetsinou hodne mimo.
Pouze jsem ti vysvetloval ten tvuj nesmysl, ze diky cene se jich neproda mnoho.
Tradicne si tady pletes pricinu s dusledkem. Jeste porad nechapes? >:D >:D
Naopak, ta cena je prilis nizka. Myslim, ze by prodej meli zacit s cenou jeste o par desitek tisic vys - jak Toyota, tak Subaru. Niz muzou jit vzdycky, ale pri poctech urcenych pro Evropu neni potreba.
Ano, co jsem napsal plati o ceskem trhu stejne tak jako o celoevropskem. Na cesky trh prijde letos 1 (slovy jeden) kus. Zajemce si rad priplati. Capiche?
Teda tou cenou to zaklincovali... za 1 milion Czk si uz viem predstavit lepsich kandidatov. Uz len 370 Z. Mimochodom som si vcera na autosalone v Bratislave obzrel aj BRz aj toyotu a trochu som sklamany... Nie su zle, ale tie zadne svetla posobia odporne aj nazivo a cele auto posobi nejake male... Akoze nemusi to byt limuzina, ale fakt posobi velkostou ako MX-5
Mas v tom tradicne hokej. Neudela to z nej cenovka, ale omezene kvoty pro Evropu. Za morem se prodavaji jak housky na krame - tam je gro prodeju.
Manazeri Subaru i Toyota by byli hloupi, kdyby na tech par kouscich urcenych pro Evropu nevydelali.
Za to, ze to auto bude videt jenom zridka si prave zajemci radi priplati.
Ono je potřeba se podívat na pozadí. BRZ má v Japonsku a USA obrovské prodeje, takže na Evropu jako na okrajový trh téměř nic nezbývá, do ČR se letos dostane pouhý jeden kus! Z tohoto hlediska je jasné, že těch pár kousků, co se do Evropy dostane, se prodá i za ten milion, protože se najdou lidi, co to auto budou mermomocí chtít. To auto je dostupný sporťák a dává perfektní smysl, holt jen ne v Evropě, kde ty kusy prodají tak jako tak, čili není divu, že na tom chtějí vydělat.
Ano, je to tak. Kvoty pro Evropu jsou nizke a zajemci si za jisty punc exkluzivity radi priplati. Logicky a pochopitelny krok vyrobce. BRZ neni bezny konfekcni model.
Záleží na tom, jak se na to člověk podívá. očima fanouška a "potenciálního" zájemce je ta cena opravdu vysoká :-( . I když uvážim, že cena základní verze bude odhadem na 900t. a výbava je velkorysá, tak přesto je to dost. Je to škoda.
Když se na to podívám očima výrobce, tak je tato cenovka vlastně logickým krokem. Jsem schopen vyrobit a dodat do Evropy jen x ks, tak proč bych to prodával za 700t., když to v pohodě prodám za mega. To bych byl blázen. Až konkurence přijde s něčím podobným, budu asi muset zlevnit, ale do té doby? Proč? Bohužel je to tak, pořád je to hlavně business.
Tak nižší výbavy budou o takových sto tisíc níž a Toyota (pokud se sem dostane) by taky měla být levnější.
A ruku na srdce, on by to byl okrajový model, i kdyby stál půl milionu jako v USA. Ale svou klientelu si najde, i kdyby ta auta nadšenci měli dotáhnout přes Atlantik. Stejně Toyobaru bude služit jen jako platforma pro instalaci aftermarket dílů...
... to je fakt za "hubicku" ;-\ Neni uz lepsi nove Porsche Boxster nebo dokonce jeho S verze ? Mid-engine, flat six 2.7/3.4 liter, rear-wheel drive... za 1.3 resp. 1.6 mega ?