Zase tie tvoje lacne vtipy na prezyvku... mas este tik zo skolky? Tam sa deti tymto siahodlho zaoberaju.
Kde koncia argumenty, tam nastupuju trapne urazky, v tvojom pripadne este take infantilne.
Pojmy a dojmy si ujasni ty, si len dalsi do radu co zije zo svojich detskych cias, ako vidim moskvic je berna minca v konstrukcii a tam si zaostal.
Makovník, orechovník, jablcník, ci co si? Ja uz som vyrastol. A ty ked si behal v dupackach, tak ja som jazdil (r. 1980) na Alfa Romeo 1750 GTV. To auto malo gule. Super maska, super interier. Jednoducho malo dusu a charakter.
Protirecis si tu a zaplietas sa. Upresni si najprv pojmy: maska, naraznik, svetla, predná casť vozidla. A keby do teba nabural Moskvic a rozparal ti creva, tak by si pochopil, ze to nie su len struktury ZA maskou.
A dizajneri musia byt radi, že predna maska a vlastne cela predna cast je stale etalonom znacky. Urcite by ich potom tolko nepotrebovali. Stacilo by auto, zjednodusene povedane, "drbnut" do aerodynamickeho tunela a hotovo. Potom len vlepit svetla, nalepit logo a finito.
V casopise som cital, ze preco Hlupy Duro lubi makovník? Bolo to jasne - makové opiaty. Takze uber a daj si nieco light.
Howgh
Este aby ste si nemysleli, ze je to len moj nazor, mozete si to priamo precitat aj od dizajnerov aut (co som nasiel az teraz): [odkaz]
" Designéři přiznávají, že maska chladiče je dnes už jen designová záležitost, vzduch se k motoru dnes přivádí především výřezy v nárazníku. Maska je na přídi hlavně proto, aby mělo auto tvář."
Né, že bych GTIho nějak žral, ale na jeho příspěvky se alespoň dá koukat a rád si je pročtu, i když s napsaným třeba často nesouhlasím. Tvoje příspěvky jsou ale zatím vždy mimo mísu, postrádají logiku (o interpunkci nemluvě) a ani nemusím otvírat tvou garáž, abych viděl, s kým mám do činění :-/
Dám ti příklad: držadlo sešívačky, nebo opěrku židle navrhnul průmyslový designér. Myslím že to nebyl umělec, ale průmyslový designér, brachu. :-!
Pokud to je profesionál, dbá především o to, aby se ta sešívačka dobře držela a opěradlo židle bylo pohodlné. Současně dbá na to, aby tvar, materiál a barva působila na spotřebitele pozitivním dojmem. Ale primárně musí být ten výrobek funkční.
A právě dnešní "designéři" o kterých píšu výše, už velmi často nejsou profesionální Designéři s velkým "D", ale jen "***idesignéři", kteří sází především na emoce a teprve sekundárně, či dokonce terciárně na funkčnost. A právě "vo tom to je".
Malíři pokojů se také ve slušné společnosti neříká "Mistře" a přesto se nám výsledek jeho práce výtvarně může velice líbit... Obávám se však, že ty dost markantní rozdíly mezi designérem a výtvarným umělcem stejně nebudeš schopen pochopit. Doporučuji se více věnovat umění. Já osobně doporučuji například tohle [odkaz]
současný accord jsem vybral proto že je to v současnosti jediná koukatelná honda...a to bez vyjímky...uplně hrozné je toto: [odkaz]
asi nejzoufalejší pokus o minisporťák v současnosti
[odkaz] a tady možnost jak má minisporťák vypadat... :yes:
Az vyrasties, objavis LED, ktore mozu byt v miniaturom pasiku, ktory cez tonovanu vrstvu nemusi byt zhasnuty ani vidiet. Svetla su vsak dizajnova zalezitost.
Ochrana chodcov je podla teba u kusu plastu aka? Uz si drzal vobec prednu masku demontovanu v ruke? Ochranu chodcov riesia struktury ZA tou maskou.Chladenie sa da realizovat opat cez nenapadne diery bokom, spodkom atd...Este aj take skoroauto ako Lupo Eco ma celo zadeklovane, nasavanie je spodkom [odkaz]
Taky elektromobil nemusi mat ziadne sanie ani chladenie na celnej maske ;-)
Az vyrasties, pochopis. Zatial si iba taky jamm bez ovocia - iba pektin s cukrom a umelou prichutou >:D
Ale aspon ste sa dvaja sasovia pobavili na svojej hluposti ;-) >:D
nebudu musiet. niektori ludia jednoduchu vnimaju dizajn podobne podobne ako japonci, preto sa im pacia japonske auta. ale dovolim si tvrdit, ze vela mladych chalanov uprednostnuje hondy, toyoty, mazdy, mitshubishi, subaru, atd. z inych nez dizajnovych dovodov...
S VW Passat B5 jsem ve verzi 4 motion TDI 96kW najezdil 250 tisic km jen s banalnimi poruchami typu vymena viskozni spojky u chladiciho ventilatoru. S novym Rendlikem jsem najezdil 40 tisic km, nez sel definitivne z domu, protoze stal vice v servisu, nez na silnici... :-!
Souhlasim pouze v jednom - nemecka stara auta se skutecne prilis nevyplati servisovat. Stredni dobu mezi poruchami totiz maji v prumeru 5 delsi, nez vozy francouzske. Servis firmy rendlik a syn je z hlediska businessu zlaty dul. Ti chudaci tam musi jezdit porad.
Nicmene tahle diskuse nebyla o zivotnosti a kvalite vozu, ale o prumyslovem designu. Napriklad Renault 16 byl na svou dobu skvostny!
Je dobře, že sis toho národního vizuálního akcentu všiml, často to zde piš, dost zamotáš hlavy mladým klukům, neboť v sobě budou muset napřed objevit kořeny, kde se v nich bere ta silná náklonnost k japonskému designu :-) Pravděpodobně měli dědečka samurajem...
Většinu jsi z toho vybral výborně, ale podívej se například na poslední snímek té Hondy, celou příď jako by si rozpalcelovali růlzní lidé a pak to jen dali dohromady. To prostě neladí.
Tie zadne partie, ako ma Giulietta a MiTo sa mi mohutne pacia. Avsak tie znudene masky, tak to je dizajnersky pagrc. Nepomaha tomu ani legendarny trojuholnik. Mam s tych dvoch modelov pocit, ako ked vidim odzadu sexy modelku. Ked sa vsak otoci, tak bŕŕŕ. Jednoducho skrata. Fiat uz to ma spocitane. Ked Marchionne nechce pochovat tuto legendarnu znacku, tak musi okrem remaku prednej masky konecne zabrat na plny plyn.
Takze, predna maska podla teba neplni osvetlenie, chladenie, ochranu chodcov, ... Makovnik, v makovniku je ale naozaj vsetko schovane vo vnutri. Tu vsak treba k tomuto kucharskemu dizajnu este napisat "makovnik", alebo "makovnik s hrozienkami".
dat par fotiek masiek starsich VW , pri nich by uz taky husty frajer nebol, napr taky passat z roku 88 - vzdy si vyberie par modelov konkurencie ktore skritizuje a vzdy vyberie par podarenych fotiek ludovych aut aby kazdemu ukazal ze ma vzdy pravdu a mudrejsieho od neho niet....
co tak sem hodit masku beetla? no hej ved ziadnu nema >:D tragedia
scirocco je tiez len nejaky pokus o dizajnovy vtip spredu :yes: cisty trapas
tiguan je nadalej otrasne auto :yes: ,
passat ten spredu vyzera ako mrezove okno na vaznici.....totalny hnus.....
polo ma tiez len nejaku lamelu medzi plechmi akoze maska >:D
nejako by som nevyskakoval lebo ludove auto je posledna znacka ktora ma v dizajne co vyskakovat
aj audi by sa ti mohlo pacit. tiez vyrabaju jedno auto v roznych velkostiach. a nezabudni ich porovnavat s daciou logan a napr. toyotou prius... lebo presne nieco podobne si urobil. fluence ma byt dostupnym autom, nie nejaka dizajnovka (takze si ho vybral schvalne, lebo vyzera spredu najhorsie z renaultov), a mazda a honda su japonske znacky, ktore dizajnuju auta podla inych kriterii pod vplyvom uplne odlisnej kultury. oni sa sice snazia o trochu europsky dizajn, ale nepotlacaju azijsky zaklad. japonec by sa pozrel na tvoj vysnivany golf a povedal by si nieco v style "hm... na presun z bodu A do bodu B to staci..." jednoducho je obmedzene porovnavat zjavne japonsky dizajn s europskym, lebo maju uplne odlisne zaklady. japonske auta su o detailoch usporiadanych do celku a japonci vnimaju kazdy detail zvlast. europske auta su o aute ako celku doplnenom detailami (vacsinou su tymi detailami svetla, maska chladica, otvory v narazniku...)
auto sa kupuje ocami presne ako pises, preto nechapem tolko predanych ludovych aut po celom svete pretoze vacsiu nudu a otras v dizajne ako vw este nik nevymyslel....
:yes:
citujem:
Tak pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe
ty ked otvorois dvere svojej sopy co vidis? lebo ja vidim ....ta ked pozeram na tvoje prispevky
jsou lidé komu se líbí právě dole jmenovaní ;-) je jasné že jsi zastáncem německého designového směru, přiznám se, že já také ale zároveň si dokážu najít své i mezi produkcí mimoněmeckou-mám rád italský design(jen některý) např:
[odkaz]
[odkaz]
něco se dá najít i v tom francouzském:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a světe div se dokonce i v japonském, ale musí člověk hledat:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
člověk musí hledat-nikoli škatulkovat
Nehledám žádnou vyhýbavou odpověď. Na tyhle věci zásadně neodpovídám, tak jako tu neodpovdám jaké nosím hodinky či spodky, proč také, mě též nezajímá s čím nějaký fiktivní diskusní kolega jezdí či jaké nosí ponožky. Vstup na diskuse není techničák nýbrž... hlava. Ostatně podívej se, kdo se tu zajímá o to kdo tu s čím jezdí. Normální diskutér tu píše o autech, nikoliv o tom, zda jezdíš na saních nebo v BMW.
líbí se mi že kdykoliv se tě někdo zcela nestranně zeptá,čím jezdíš,vždycky si najdeš nějakou vyhýbavou odpověd nebo neodpovíš vůbec...koncern to asi nebude že? >:D
Souhlas, VW má v současné době dokonalou tvář, takový mix solidnosti a suverenity, ale ještě nedávno tomu podle mě zdaleka nebylo - pomohly až jasně definované hrany - to byla trefa, protože konkurenci tohle snad ani nenapadlo. Předpokládám, že takhle podobně budou působit nastávající škodovky :yes: .
Aha, takze mixer je nehmotna vec >:D ... "Všechny hmotné věci, které si člověk dobrovolně pořizuje, ...."
OK, este raz, aby si si opat nesr..l do pusy: "Jsi než to, co tvůj vůz." >:D >:-[]:yes:
A za toto mas dalsiu zlatu vackovu hriadel aj s ventilmi a pruzinkami "...umím se na věc podívat pohledem objektivity..."
Dusevne chori ludia o sebe tiez vravia, ze su v poriadku, aj fetak Dusan tvrdi, ze mu fet prospieva >:D >:D >:D [odkaz]
Giulietta byla prostě láska na první pohled a čím dál víc se prohlubuje :-) To auto je pro mě prostě nádherné v každém detailu, navíc ten motor - paráda :-) Šíro je taky krásné, trošku jinak než Alfa, ale zklamala mě palubovka (ta vypadá hrozně staře a tak nějak levně ;-\ ) Navíc ten motor v Alfě je špička - troufám si říct nejlepší z oturbených prcků. Ale uznávám, že to bylo těžké rozhodování, ale nakonec vyhrála temperamentní italka :-)
Polo je s Riem asi nejhezčí ve třídě. Golf je pěkný, ale tak nějak bez emocí. Tiguan je katastrofa, ve své třídě je v podstatě hezčí cokoliv a Šíro je paráda, nad tím jsem i přemýšlel, že bych ho koupil, ale nakonec zvítězí Giulietta :-)
No, je potřeba usadit mainstreamový pohled na danou problematiku. Asi málokdo tu nebude souhlasit s tím, že jestli někdo, pak tváře umí dokonale supermainstrem Evropy -
[odkaz] :yes: [odkaz] :yes: [odkaz] :yes: [odkaz] :yes::yes:
Snad jen pro ilustraci pár náhodně vybraných snímků, zde snad na místě není ani obligátní pojem "konkurence"...
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
Já chápu, že pro tebe je těžko představitelné, že tu mohou kolegové psát o autech bez ohledu, co mají v garáži. To je (když už komunikujeme spolu) dáno především inteligencí autora. Tys to tu zatím dotáhl k mixérum... >:D Milé a až dojemné...
P.S. Neprotěžuji zde žádné auto, jenom když píšeme o Volkswagenu umím se na věc podívat pohledem objektivity, nikoliv tvou plakátovou pubertální optikou.
Keruje Volvo, alebo nieco take sa tu spominalo.
Ak by platilo jeho mentalne nedozrete tvrdenie "Jsi než to, co tvůj vůz.",
tak on je tazky schizofrenik, lebo v garazi ma znacku, za ktoru sa hanbi, lebo o nej nehovori a tu na fore protezuje dasauto.
Nezmysel.
Vdaka pokroku technologii uz predna maska nemusi plnit uz ziadnu/takmer ziadnu prakticku ulohu okrem dizajnovej. Vsetko ostatne je schovane vnutri.
Jedinu ulohu, ktoru este musi plnit su aerodynamicke parametre.
Ty si aj ponozky vyberas podla toho, ci sa skeria ako ty s vybitym zubom, alebo maju sibalske fuziky ako Pirat z Karibiku?
Ludia, ktori si vyberaju spotrebny material, pozeraju na parametre vyrobku v prvom rade, nie ako vyzera.
Na niektorych veciach rozhoduje vzhlad, na niektorych je nepodstatny, ako napr. na mixeri, ktori si normalny clovek vybera podla ceny a parametrov, nie vzhladu. Sice ty mozno podla vzhladu a stylu, hlavne aby dobre vyzeral na linke.
no někdo má hold v hlavě přelud že vše francouzské je šunt, případně jiné země(obvykle itálie nebo USA) to je u nás celkem běžné-doba plyne a stereotypy převládají: ve Francii mají 70% trhu auta francouzské produkce ale že by polovina francouzů stála u krajnice nebo ve škarpě mě teda posledně co jsem tam byl nepřišlo >:D >:D
vysvětluj majitelům jetých opelů omega a vectra, VW Sharan první generace, seatů toledo první generace, Passatů B3 a B5, Golfů III a Venta, Mercedesů W211 před fl. obzvlášťě potom se 420CDi, motorů HTP, 1.0MPi, 1.4TDi, 2.5TDi, 2.0TDi PD, 5.0TDi V10, audin A6 první generace- ;-) nejen všecko francouzské se kazí ;-) ono se sere každé jeté auto kterému předchozí majitel nevěnoval dostatečnou péči, případně s tím jezdíl jak dobytek. problém však je že narozdíl od frantíku se německá jetá(stará) auta nevyplatí servisovat... :yes: >:D
Nemyslím si, že by Frantíci nic nedokázali v průmyslovém designu, dokázali a i dnes umí postavit velmi slušné auto z hlediska průmyslového designu. Někdy dokonce i definují novou kategorii, viz malá/střední MPV. Ano někdy u nich zvítězí forma nad funkcí a pak vznikají umělecká díla, nikoliv auta. Ovšem to je riziko kterému v nižší nebo vyšší míře podléhají i ostatní národy a všude lze nalézt výlety za hranice užitného designu do sféry umění, což prakticky pravidelně končí neúspěchem.
Nevím, kde jsi vzal větu - Jsi než to, co tvůj vůz - pěkná blbost >:D Náhráváš tímto tvrzením akorát pozérům, kteří si zvyšují "prestiž" a "velikost" autem - pokud ty soudíš člověka podle auta, které řídí, tak jsi na stejné duševní úrovni jako ti, kteří si koupí BMW, aby udělali dojem na lidi okolo, ale pak nemají co jíst a v podstatě ani za co tím autem jezdit, popřípadě na to mají a zvyšují si tím své sebevědomí a nadřazenost nad jinými lidmi - přitom když vylezou a otevřou pusu, zjistíš, že to jsou v podstatě duševní mrzáci ;-\
Já tě právě podle auta soudit nebudu, na to, abys poznal člověka opravdu, informace o autě nestačí, to by svět byl velmi jednoduchý. Jen jsem chtěl vědět, co řídíš, ale asi se za to stydíš, aby tě podobně smýšlející jedinci jako ty neodsoudili a nezařadili do bahna společnosti. Jen jsem si chtěl zkusit podle tvé logiky odhadnout člověka - tebe - ale na to zjevně nemáš koule :-)
ono jestli sis všiml tak "tuning" octávie I je hrozný snad pokaždé-nikdy jsem neviděl pěkně potuněnou octávku o tunerech felicií a favoritů už raději mlčím uplně: to jsou garážoví lůzři, jediná koukatelná auta v tuningu je VW golf a někteří japonci s továrními kity(Honda S2000, Toyota Supra či Nissan Skyline) a teď nemyslím parodie na rychle a zběsile >:D
ok v tom případě ať ten článek pojmenují trochu jinak ;-) nemám nic proti článku, ale mám proti to že škoda je řazena po bok AR, BMW, Mercedes a Volva :no:
:yes:
Když vynecháš Francii, tak dokážeš formulovat věci zcela přesně a tentokrát jsi to trefil přímo na "motor". Za názor, že auta jsou užitný design a ne umělecká díla máš jedničku.
S hvězdičkou.
Jezdím v tom autě, které jistě věrně odráží můj naturel, předpokládám, že u tebe je to stejně. Nebo se snad domníváš, že si lidé pořizují zásadně věci, které neodráží jejich nitro, jejich estetické požadavky?
Docela si protiřečíš, na jednu stranu píšeš, že součástí mozaiky o člověku nemůže být jeho vůz (proč ne?) na druhé straně tu vyzýváš k podání informace, aby sis mohl poznat charakterové stránky. Máš v tom hokej.
Všechny hmotné věci, které si člověk dobrovolně pořizuje, od ponožek po obraz přece věrně odráží jeho vkus, jeho styl, jeho naturel, tedy i ve vztahu k autu platí ta zde snad již známá věta - Jsi než to, co tvůj vůz. Nebo co ty jako nacházíš ve své garáži, auto svého souseda? >:D
troška je tu natom pravdy....ŠKODA? PArdón ale táto značka moc osobnoszi nepobrala.....ovela vacsie ikony by sa tu mali rozobrat....LANCIA, MASERATTI, Bugatti....troška sklamanie.
Ano, posuzovat člověka podle toho v čem jezdí - vskutku jednoduchý postoj pro jednoduchého člověka :-) V čem jezdíš ty GTI, pokud se za to tedy nestydíš, abychom i my mohli poznat tvé charakterové stránky.
však také co jiného čekat...? místo klasik která jsem skutečně očekával vedle právě zmíněných jako jsou například Lancia, RR nebo Bentley...tak vedle těchto skutečných velikánů tu máme esa jako favorit, 120 nebo roomster...bravo redakce :no: jinak řečeno kdyby to byl ruský server tak tu máme vývoj masky chladiče avtovaz :yes: >:D
když ještě na zádech cítíš škrábance z včerejší noci, když víš kdy se volant drží pevně a kdy v konečcích prstů... tak se nestydíš vystoupit z čehokoliv. Každý i tak pozná kdo je chlap a kdo pózér :-!
Já věděl, že to trefím... >:-[] Prosím, neber si to tak k srdci, a klidně si svojí pandičku dál hlaď >:D;-)
P.S. Piš tu slušně, mám ústa, pravděpodobně sis ještě nečistil dnes zuby! :-! Ano, pro mne příď citroenů evokuje defekt "zaječího pysku", a když tak nyní promýšlím tu tvojí pandičku... nechtěj ani snad abych tu naplno napsal, co si tím vlastně podprahově vytěsnáváš >:-[]
Za "kr€ténov s deformovaným mozgom" považujem predovšetkým tých, ktorí si francúzske bazárové autá nie len kúpili, ale ich aj považujú za vrchol technické dokonalosti. Škoda času s takými "vidlákmi" tu debatovať. :-!
Je nelogické od kr€téna s deformovaným mozgom čakať niečo rozumné. Upadajúci sa často cítia byť nositeľmi pokroku a za upadajúcich považujú všetkých ostatných. Škoda času a myšlienok.
Touto logikou je jakékoliv umělecké dílo zbytečné. Obraz nemá jinou funkci, než že se na něj někdo dívá. Přesto má svoji funkci. Místo obrazu si dovedu představit přední masku.
Zaprvé moc nechápu, co si chtěl tím nedělním slohovým cvičením říci.
Zadruhé, proč si bereš do huby zaječí pysky citroenů, a nedokážeš si představit že někdo pohladí svou pandičku? Proč nepíšeš o tváři-škrabáku na zablácené holinky tvého VW, nebo kanálové mříži Audi? To ti přece musí být bližší když koukáš na sebe v otevřených vratech tvé garáže.
Když už si někdo dá práci s podobným příspěvkem, je škoda, že není zpracován alespoň s trochu větší pečlivostí.
I v rámci zvoleného rozsahu by bylo jistě možné obrazové přílohy sestavit tak, aby obsahovaly veškeré, v textu zmíněné, automobily seřazené chronologicky podle příslušné zmínky v textu.
Rozsah a hloubka zpracování odpovídá charakterem určení pro širokou veřejnost, kde se ovšem nedá předpokládat dokonalá znalost modelů starých i mnoho desetiletí. Proto by popis jednotlivých obrazových příloh o označení konkrétního modelu a roku výroby, byl na místě. ;-\
Krása je věcí pomíjivou, protože je zcela subjektivní a vyvíjí se v čase. Až jednou budou Zemi a zbylé výrobky lidí zkoumat po jaderné válce nějací inteligentní ještěři z cizích galaxií, mohou mít na "krásu" přední masky našich dopravních prostředků zcela jiný názor.
Pro mne osobně jsou nejhezčí přední masky vozů z relativně nedávné minulosti = tedy před 15 až 25 lety, kdy prolnutí funkčnosti a solidnosti pravděpodobně dosáhlo vrcholu. V poslední době se ale bohužel od sebe rychle vzdalují požadavky na funkčnost a obecně řemeslnickou čest a vrchu nabývají designérské kreace nagelovaných floutků, kteří nikdy nic rukama nevytvořili a jejichž návrhy již neodrážejí nic jiného, než jen a pouze jejich představy v opojení vlastního ega a THC.
Protože technologie dnes umožňuje vyrobit prakticky všechno, padají zábrany designérů a zpětná vazba techniků na jejich práci. Výsledkem jsou tvary, odtržené od reality, které se líbí zase jen dnešním nagelovaným floutkům, kteří rukama nikdy nic nevytvoří.
Správnou cestou je pouze průmyslový design pro život, pro správnou funkci výrobků. To je cesta směřující k opravdové, byť možná někdy poněkud uvnitř skryté kráse. Design pouze pro design není pokrok, ale úpadek. Není překvapivé, že to je situace, která se prolíná celou dnešní lidskou společností, která se potýká s všeobecným úpadkem lidských hodnot.
Věcně dodávám, že je dobře též zmínit jednu snad vůbec z nejhorších tunerských silničních zhůveřilostí, které lze na cestách spatřit, totiž násilnou aplikaci markanty určité značky na libovolný tunerský stoletý vrak. Černou můrou pro mne bylo setkání s prosťáčkem, který přední masku své Octavie 1 obdařil bavoráckými ledvinkami. Za tohle bych dával doživotně plný počet černých bodů...
Konečně, jak zmínil včera škodovácký mistr Ká - auto se kupuje především (v)očima. A příď, maska auta, no to je obličej. Proto k sobě tíhnou určitá auta a určití lidé. Vezmi si třeba zaječí pysky citroenů, či eurodrzčí přísné pohledy bavorských aut. Nebo snad už jsi někdy někde viděl, že by tvrdej bejčí drsňák se strništěm, navařeným raybanem, rolexem místo potítka a pohledem ostříže vyskočil z... pandy a pohladil si jí po zpětným zrcátku? Tak pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Ostatně vše, co jsi nucen si myslet o svém autě si klidně můžeš myslet i o sobě...
A kdyby se ti snad při pohledu do zrcadla sebestředně zazdálo, že jsi en face trochu podobný devětsetjedenáctce, pak klid, nekul voči, zatáhni pršák a vrať se ke svému klasickému pohledu okresního logana.