Čo bolo bolo.
Pozrite si EU štatistiky predaja za Q1 2012.
Všetky väčšie automobilky padajú okrem VW a Hyundai/KIA.
VW je veľmi silná značka a v podstate sa jej tento rok snaží konkurovať len Hyndai/Kia.
Ostatní brutálne strácajú (aj 10 tky percent), stráca aj Ford (-6%).
Ford musí začať vyrábať autá na rovnakej úrovni ako Polo, Golf, Passat, inak sa v EU nepresadí ;-\
Čo viem ja od majiteľov Fordov tak bez výnimky nadávali na značkové servisy. Príklad - kamoška menila po cca 50 tis. brzdové doštičky hoci jazdí veľmi "jemne" a po roku jej "dokazovali", že ich treba vymeniť zas .... ale to ich už poslala niekam ....
Ak sa dobre pamatam, tak hodne davno v dobe Escortov bol problem s dovozcom, tak ho vymenili. Odvtedy je tam sucasny, ktory ma len o nieco lepsie predaje, celkovo v porovnani s Europou su katastrofalne. Asi nie je v EU stat, kde by bol Ford na 6tom mieste a nizsie.
Jen ubohý přežitek z dob kdy byly klasické motory 1,9 a od té doby nic VW dobrého navymyslel...nemluvě o tom že ten motor nebyl ani tak od VW a ani kastla golfu nebyla čistě VW.... čisté převzetí-koupení-okopírování nápadu od někoho jiného....
Ford mal minuly rok v Europe cisty zisk z 1 vyrobeneho auta cez 1100 € co je viac ako ma Volkswagen. Z mainstraimovych znaciek bol suverenne najlepsi. Takisto v case krizy v rokoch 2008/09 nepotreboval Ford statnu dotaciu len vdaka vybornym vysledkom Ford of Europe. Niekto zjavne nevedel o com pise... :no:
Správná otázka spíš bude, komu to má prospět? Odpověď je více než nasnadě - uvolněné pozice by si měla opět převážně zabrat nudná a nevzhledná produkce vw.
Každá krize jednou skončí a opakovaný vstup na trh by mohl být podstatně dražší než vydržet pár let ztráty - v případě Opelu. Navíc jeho pozice v rámci GM není jen o prodeji, ale také o vývoji.
Takže vzkaz pro Ford a Opel - pozice neopouštět, nevzdávat to, každé auto prodané od jiné značky než protěžované vw s pochybnou minulostí je :yes:
"...Ford umí být konkurenceschopný – je zde druhou nejprodávanější značkou a v šesti z posledních osmi let zde zaznamenal zisk."
Znamena to, ze posledne 2 roky je v strate?
"v rumunské továrně Craiova. Zde se již vyrábí tříválec 1,0 EcoBoost, od začátku příštího roku tu bude vznikat také nový zážehový motor o objemu 1,5 litru."
Co je to za motor? Pocul som iba o novom 1.5TDCi pre B-max a Fiestu
Sucasna pozicia VW mi pripomina koniec 90-tych rokov a dominanciu Microsoftu. Polovica odbornikov ich miluje, polovica nenavidi a bezny plebs to kupuje ako teple rozky.
Pokud automobilka dlouhodobě nevytváří zisk, tak je něco špatně. ;-\ Nedá se žít s prodeje, který dosahuje velkých tržeb, ale přitom vytváří ztrátu. Chce to restrukturalizovat, ale ne zavírat. S tím nesouhlasí asi nikdo z EU, aby Ford a Opel zde skončili. Bylo by tu pusto. :-!
cifry mluví jasnou řečí, nést dlouhodobě ztráty není možné, pokusů dostat se do zisku v Evropě učinil jak Ford tak GM již celou řadu nicméně dlouhá recese která nyní v EU bude následovat jim může zlámat vaz pokud rychle nevezmou nohy na ramena.
Přesně tak, Ford ma v Evropě obrovskou historii. Vzhledem k tomu , že je to druhá nejprodávanější automobikla v EU...t.ak tohle by pan novinář mohl napsat o všech ostatních? Ti co jsou na místě 3 až nekonečno...ať odejdou z Evropy?
Mě se zdá, mě přijde, mám dojem... Co to je za diskuzi? Snad existují čísla. To že se někomu momentálně nelíbí nějaké auto od Fordu nebo GM snad ještě neznamená, že je bezpodmínečně nutné výrobu v Evropě zabalit. Navíc radu nevypustili analytici jak se píše v nadpisu ale jeden analytik, no de facto novinář. Obecně Fordu se v Evropě zase tak bídně nedaří a GM má sice problémy s Opelem ale za to se slušně prodává Chevrolet, který je v Evropě doma teprve pár let. Takže s takovými soudy, kdo by měl kam odcházet bych ještě počkal.
Neviem, ale mne prijdú nové modely od Fordu (hlavne Grand C-Max a Focus ale aj ostatné) ako dosť dizajnovo nevydarené. Málokto to v EU kupuje. Takže Ford si za to môže v podstate sám. Pretože oni auto v rovnakej kvalite ako VW vedia urobiť ale sami sa odpísali šialeným dizajnom exteriérov a interiérov :-O
Myslim, ze to moze platit pre GM, urcite ale nie pre Ford. Ford ponuka na trh velmi zaujimave a uspesne auta. S-Max, Galaxy, Mondeo, B-max, Focus su zavedene a predavane, uspesne konkuruju ostatnym automobilkam, bez fordu by to nebolo ono.
vsechno je v konecnem dusledku jen byznys. vyklizeni pozic je osemetne, ale dlouhodoba ztratovost je 100x vetsi zlo. Ford a Opel to vedle VW opravdu nemaji lehke. Osobne bych to resil omezenim aktivit Opelu v Evrope ve prospech Chevroletu, ktery je ziskovejsi a pockal bych, jestli se trh nestabilizuje.
Pan novinar je s prominutim pekny blbec co se tyce forda. Ford USA a Ford Europe nelze davat dohromady, jsou to v podstate dve nezavisle firmy - obcas vice, obcas mene propojene. Mozna ma pan novinar zast, ze v dobe krize v USA nepotreboval Ford zadnou injekci. Ford rozhodne neodejde, kazda krize jednou skonci.