jako hrom..... už pojem "naftové výpary" mi odpařil část mentální kapacity..... No nic - strejda Google to snad nějak napraví....
za tu dobu, co jsem na světě jsem zažil několik "odbornických vln" ve stylu - pijte mléko, nepijte mléko.... jezte maso, nejezte maso......
Asi takhle - život sám způsobuje mnohdy rakovinu - a to neznamená, že se zabiju hned na začátku ne?
Je hezké, že vědci bádají. Je fantastické, že za pár let se udělal například byznys z emisí a "globálního oteplování". fajn.... tak teď už do toho tahají i naftu.... ach jo - takže můžeme čekat nějakou speciální "částicovou daň", za negativní dopady na životní prostředí - čekal bych tak zdražení litru nafty alespoň o tři čtyři koruny.......
Nějací horníci v uzavřeném prostoru začali kapat. Kdyby jim tam pouštěli čistý kyslík tak je taky zabije. I když do sebe nalejete hromadu vody tak vás to zabije. Zakazuje snad někdo vodu?
každý kouř ať už pochází z auta nebo z domácího táboráku může podnítit rakoviné buňky k náhlemu bujení.A proč těm rádobiexpertům nikdo neřekl že rakovinotvorné buňky má každý v těle a jen vnější vlivy můžou způsobit náhlou expanzi těchto buněk. Navíc, aby se člověk nemusel bát, že někdy náhodou něco nechytí nebo neonemocní, tak by musel být heremeticky uzavřenej doma, nosit gumové rukavice a roušku. Moderní doba dělá z lidí blbečky bez názoru a co si bez předchozího povelu a školení, neutřou ani pr.el
Přesně tak, je to paradox že v honbě za emisemi začaly být motory jedovatější. Ty mikro pevné částice z moderních dieselů se dostanou přes plíce rovnou do krve kde způsobují rakovinu a leukemii. To už i azbest je míň škodlivý - sám o sobě není jedovatý (narozdíl od dieselu), pouze je problém, že je nezničitelný.
..ak sa človek stará o diesel, tak nedymí....máme dva dieslaky jeden klasika stary peugeot motor 1,9D 250tis a nedymí, dalej Honda 2,2 i-ctdi bez dpf(este sa nerobil) a nedymí....kvalitná nafta, kvalitný olej kvalitný servis....žiadne bastlenie či chip....a dá sa to...Rozhodne DPF je pokrok pre zdravie...samozrejme že ako každá začínajuca trechnologia má a bude este par rokov mat svoje muchy...tie sa však čoskoro vychytajú a budete frftlat nad niečím iným...
Paradoxně jsem četl někde, že ty velké částice byly "lepší" v tom, že se ti na plicích vytvořily hleny, který si pak klasicky "vyflusal" ale s těma malejma částicema máš smůlu.
Tak očekávám další flamewar, začalo to tématy v čem je diesel lepší atd.... a teď zase další perla.... S těmahle průzkumama je to jako s globálním oteplováním, 2012, alkoholem ....... jednou tak podruhé onak a akorát se tu pak šíří flame >:D
...pravdy trochu. To, co WHO někam zařadí, to většinou neopírá o drby jedné paní či dojmů diskutérů.
Z druhé strany je nutno chápat, co ta tabulka znamená a k čemu slouží. Trochu mě udivuje, že odborníci z německa toto zpochybňují, protože pro moderní dieselové motory to až tak praktický dopad mít nebude. A pro koho tedy? Tak hlavně pro ty, kteří s naftou a naftovými motory pracují a jednoho dne až se jim udělá pěkný nádor, tak mohou žádat o odškodnění za vznik choroby z povolání, protože pracovali v rizikovém prostředí.
A ten zbytek? Je fajn si to uvědomovat a snažit se dieselové (i benzínové) motory dělat čistší, zakázat či zrušit je nejde
k tomu podplatit pár "vědců" aby jejich dýmící střepy lidi nezačali odsuzovat jako příčinu rakoviny. Pravda je ale taková, že filtry pevných částic prostě ty nejhorší mikro pevné částice nezachytí. Takže kouř třeba není tak moc vidět, nebezpečný je ale o to víc. Je hezké, že zachytí ty velké pevné částice, ale o ty tady zase tak moc nejde. A až se filtr pokazí, okamžitě je odstraněn. Firem co se zabývají demontáží filtru je už snad víc než firem stáčejících tachometry.
Pokud WHO dala splodiny z dieselů do společnosti azbestu, musela k tomu mít vážný důvod a naprostou jistotu, jinak by je to zásadně poškodilo a to by si "nelajzli". V této souvislosti je směšné, jak se platí stovky milionů za odstraňování azbestu a přitom stejně nebezpečné splodiny z dieselů nikdo neřeší.
Ale jak z toho? Diesely se rozšířily takovým tempem, že kdo bydlí ve městě, tak vlastně celý den a noc nonstop vdechuje tohle svinstvo. Řešením je jen zákaz provozu komplet všech dieselů, hlavně těch moderních, ale to je nemožné. Nějaké masivní čističky vzduchu do měst nikdo nezaplatí. Nebo něco podobného aspoň na doma. Ale co? Většina praček vzduchu neodstraní tyhle částice anebo způsobují ionizaci vzduchu, tvoří přízemní ozon a to je ještě horší.
tam jde i o to, že je sice hezký, že dneska všechny ty auta taky z eko-zdravo-důvodu, mají katalyzátor... JENŽE než se to zahřeje, tak NEFUNGUJE :-) a ty auta maj emise pomalu větší, než trabant nebo Škoda 105/120 :-):-!8-s
ale faktom ostáva, že obrovské chuchvalce dymu za dízlákmi sú bežné .... a určite nevoňajú ....
Už na ceste neviem posúdiť či práve vypaľujú filter pevných častí, či je vylágrovaný motor, ale faktom je, že smrad za benzínovým vozidlom je oproti nafťákom len výnimočný a aj to je na 100 % už nejaký vrak ....
tzv. "Odborníci" sú trošku podplatení automobilkami ktoré sa boja o stratu zisku , aj u moderných TDi či DCi vidím ako sa z výfuku dymí takže určite tam to nejaké riziko je ... :-!