podle mě je zásadní problém elektromobilů obecně to "delegování" emisí někam jinam (nebo vyhořelých článků) a výroba baterií. Jinak si myslím, že jako každodenní přibližovadlo se Twizy blíží ideálu a dobře bych si ho dokázal představit v garáži.
Pokud by nebyla baterie v pronájmu, tak by byla cena někde jinde. Navíc nemusíš řešit její životnost a další potenciální problémy. Ale jinak máš pravdu. Každý ať si utratí těch svých 200k za co chce.
Ano, asi nejsem uplně cílovka. Ber to tak, že srovnávám ze svého pohledu, stejně jako ty ze svého ;-) Nejde o to, že by mě neoslovoval, jen se mi nelíbí koncept, jakým se prodává. Pořád to vlastně neni tak uplně tvoje a bez baterií se jezdit nedá. Hlavně to pro mě nemá za 200k užitnou hodnotu :no:
Btw taktéž srovnáváš, elektrické vozítko s kolem. Trochu mimo, za 200k je to většinou speciál na závody, tj má svůj účel. Tady se ale bavíme o přibližovadlu do města, co můžeš nahradit skútrem a stejně tak dobře třeba Picantem, tj pořád máš na za ty peníze velký výběr. Nevidím žádnou přidanou hodnotu... Rozhodně za svých 200k (+ další poplatky atd.) bych si tohle nekoupil. Myslím, že to k vysvětlení stačí.
Jen nevím, proč to srovnáváš, když tě Twizy ničím neoslovuje a nejseš evidentě jeho potenciálním majitelem. Já bych si ho koupil hned, ale nechce se mi za něj platit. Kdybych měl peněz víc, tak bych si ho koupil. To ale není problém Twizyho, ale můj. Proto nebudu kritizovat to, že bych za jeho cenu dostal někde víc auta. Ta cena je dle mě v pohodě, vždyť za stejnou cenu si můžeš koupit třeba kolo.
7000 objednávek v celé Evropě, jistě to je překvapení ;-) Proč srovnávám? Jednoduše proto, že znám cenu peněz, musím je vydělat. Tak jednoduše porovnávám co za ně dostanu... Stačí toto vysvětlení? ;-)
Nevím proč to pořád s něčím srovnáváš. Koupí si to prostě jen ten, kdo to chce a má na to. Je to stejné jako u jiných aut. Taky by ti asi z praktického hlediska stačila Škodovka a přesto si koupíš Mercedes.
Asi nikdo, ale spousta lidí (tady taky) se sakra rozmyslí, jestli si koupí tuhle elektrickou čtyřkolku nebo za stejné peníze malé auto, co mu bude sloužit ;-) Jak myslíš, že to dopadne? ;-)
Rad bych, kdyby mohl autor clanku ragovat na muj dotaz za 14.7 14.07. V clanku se pise, ze realne trva dobiti 5.5h, prestoze vyrobce udava 3.5h. To je docela silne tvrzeni a okamzite overitelna hodnota. Zajima me, v jakem provozu toto sokujici odhaleni vzniklo a jak souvisi s tim, ze prvni nabijeni li ion baterie nekdy probiha jinak (dele). Dekuji.
No nejde moc o to, jestli jsem nebo nejsem nakloněn k novátorství. Podle je to celkem zajímavý počin, ale jak sám píšeš, je to doplněk k autu, tj nemůže to stát jako druhé auto do rodiny. Tj ne jen 200k pořizovací cena, ale ještě pronájem akumulátorů cca 1500 měsíčně + zvýšené zálohy na elektřinu ( budeš doma potřebovat silnější jistič = budeš krmit ČEZ ) a také faktury z dobíjecích míst >:D
Takže "podtrženo sečteno" - abych o malém elektromobilu uvažoval musel by splňovat tyto věci:
1.) cena mezi scooterem a mini autem a to včetně baterií (100-120k)
2.) dojezd cca 250 km, tedy alespoň na dva dny provozu
3.) rychlé dobíjení do plna max 2 hod...
No kdyby to mělo vzdadu nákladovou plochu, mohli by tám České dráhy nahradit takové ty staré oranžové elektrické vozítka, kterýma na nástupiště vozí balíky :-)
Tohle je vysloveně o úhlu pohledu. Jistě, že můžeš za 180.000 mít "normální" auto. Na druhou stranu, když vezmu v potaz ceny větších skútrů nebo to, že takovej Segway stojí taky zhruba 180 až 200.000, tak se Twizy jeví ve zcela jiném světle.
Takže je to zkrátka spíš o tom, jestli jseš takovému řešení (např. jako hodně stylový, zajímavý a zábavný doplněk k tomu normálnímu autu) nakloněn a nebo ne. A samozřejmě i o tom, jestli si takovej doplněk můžeš dovolit. Mně se to líbí. :-)
Hele občas mi popojiždky po Praze a kolem udělají 120 - 150km za den, nemluvě o tom, min 1x tydne jsem po republice ;-) Takže Twizy pro mě nemá smysl :no:
Už jsem viděl docela dost videotestů a vždy to končilo vysmátým redaktorem. Twizy má kouzlo a
při živém setkání by snad neodolal ani Áda. Kde vůbec je?
Když jsem doma, tak třeba po úřadech a obchodech najedu jen desítky kilometrů. Větší rezerva by byla příjemnější, ale protože nebydlím v ČR, tak je pro mne reálné, že si na úřadě budu moci dobít (obchod mám mnohem blíž, takže jde hlavně o úřady). Člověk nesmí zapomínat, že nabíjení nemá lineární charakteristiku. I kdyby ne, tak většinou bude stačit a na těch pár zbývajících jízd v roce si vezmu něco většího. Takže nevidím důvod, proč sem míchat třeba mé nároky na cestovní auto, které jsou úplně z jiné říše a kde by elektromobil neobstál. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že dnes prakticky výhradně létám, na letiště mne také zvládne odvézt. ;-) Že teoreticky Panda za den může urazit tisíce kilometrů, je mi při cestě na poštu k ničemu. Ty snad jezdíš na poštu do sousedního státu? ;-)
Jo, to je pravda. Mě se Smart vždy líbil díky možnosti parkovat na kolmo. Na zaparkování Twizy ti stačí škvíra něco přes metr - auto má metr a čtvrt plus nějaké místo pro vystoupení. To je v řadě měst požehnání.
Až ti někdo na to "opravdové auto" napaří ekologickou daň při pořízení a poplatek za vjezd do města, přičemž na elektromobil žádná daň nebude, do města budeš moci zadarmo a zadarmo budeš mít navíc i parkování, možná budeš uvažovat jinak. Tohle je menší než Smart, takže se s tím neuvěřitelně snadno parkuje. Je to uzoučké, snadno se v tom ledaskde protáhneš.
V cene je hlavne zahrnutý aj vývoj E-Automobilov , lebo podľa mňa by to reálne malo stáť tak 4500€ - 5900€ to je cenová norma kde je malý výber automobilou . Ja viem len o 2 čo sa pohybujú v tejto hladine je to Thalia a Kalina . Ale v cene okolo 7-8 tis € si viete nájsť aj celkom slušné auto napr. Fábia , Lada Priora či Fiat Punto atď... Takže na Slovensku by mal Twizy predaj asi taký Ako čínske topánky za 300€ :-)
:yes: Veru tak. Držím Twizy palce.
Iróniou na tom všetko je ale všeobecné frflanie nad pomalým progresom v doprave a keď už aj niečo revolučné príde, spoločnosť (našťastie len jej zlomok) to nie je schopná prijať.
skoda ze se toho v nejblizsich letech a asi i detestiletich nedockame, ale kuprikladu takove sirsi centrum Prahy komplet uzavrene neelektrickym autum by bylo uzasne, to by byl klidecek a pohodicka :-)
pouzitelnost bude +- stejna jako u jakekoliv sportovni "4 kolky" se silnicnim obutim, a celkem se to k sobe blizi i cenou, ty se pohybujou v rozpeti cca 100-300 tisic, a podle prodeju to vypada ze ta pouzitelnost je asi hodne dobra :-)
Tohle čtyřkolové vozidlo nechápu nebo spíš jinak. Nevím co by mě přimělo ho koupit... Za cca 180000,- můžu mít opravdové auto (druhé do rodiny), které bude praktické a nenáročné na provoz (výběr je poměrně velký)... Je mi jasné, že elektromobili jsou teď děsně "in", ale využití a použitelnost v normálním životě dost pokulhává, takže za mě nee :no:
Ano, nech si něco v autě a vrať se k rozbitému sklu. Už jsem viděl rozbitá skla kvůli prázdné igelitce - co kdyby v ní něco bylo, že. Takže dopad není zase tak velký. A jak píše pogo, sedadlo má odtokový otvor. Za jízdy se dovnitř moc vody nedostane a ušetříš si odkládání oblečení. Nevím, jak ty, ale já se v zimě obleču. Někoho možná baví mrznout. Pokud mohou fungovat skútry, může fungovat i Twizy.
Mně to nevadí ani mne to nijak neuráží. Klidně ať to je čtyřkolka, nebo něco takového - podle místní legislativy. Přilbu v tom nosit nemusíš. Že nejde o auto, může mít i výhody.
Že podvozek dělal RS, jsem nevěděl. Dost to vysvětluje. :-) Na druhou stranu si nejsem jist, jestli používali hlavu, když o tom rozhodli. Ta motokárovost je příjemná, ale trochu víc komfortu by neuškodilo. Města nejsou hlaďoučké dálnice/ okruhy.
Twizy zmoknout může a vůbec mu to nevadí. V sedačce je dokonce i odtokový kanálek, aby ti tam nezůstala loužička. Tyto argumenty jsou prostě mimo. Pokud by konstruktéři vyslyšeli tvoje rady, tak nevznikl Twizy, ale normální auto - třeba ZOE.
Aniz bych zpochybnoval vyhody dveri, myslim, ze trochu chapu motivaci konstrukteru.
* Prvnim problemem uzavreneho auta je zamlzovani skel, ktere lze odstranit jen intenzivni ventilaci. U elektroauta neni k dispozici temperovany vzduch od motoru, nezbyva nez otevrit okna. Ohrivat vzduch ze 6kWh baterie neni mozne.
* Mam zkusenosti s maxiskutry. Uz stredne velke plexi a ochrana nohou zpredu eliminuje 95% problemu. I za deste prijizdim do prace s jen par kapkami na loktech. Pri pohybu skutru dopredu si nelze predstavovat, ze kapky deste padaji staticky dolu. Proste jsou strhavany mimo ridice. Dovedu si predstavit, ze ani v prudkem desti nema v tomhle clovek sanci doopravdy zmoknout. Naked motorka je neco uplne jineho, tam cloveku za deste tecou po brise litry vody.
* Myslim, ze samotny Renault je ted prekvapen, ze se Twizy chyta a nejdele za rok ocekavam update dveri pro severnejsi zeme.
Stačilo domyslet na dveře skla (okna) a využitelnost by se řádově zlepšila. Auto by se prostě zamknulo a uvnitř by bylo možné i něco nechat. Takhle si majitel bude muset vše brát sebou. Pokud zaparkuje a než se vrátí začne pršet, interiér bude plný vody, protože nikdy neprší přímo shora. Taky jízda za deště nebo nízké teploty bude hodně nepříjemná až nemožná. Nebo bude ve výbavě pláštěnka a rybářský klobouk?
Je škoda, že ty okna konstruktéři nedotáhli do konce, potom to mohlo být i pro našince zajímavé.
Tak nějak si představuji budoucnost motoristického světa... Nový věk je již unaven přeplněnými centry velkoměst, proto městská hromadná doprava bude stále více situována pod zem... na jejímž povrchu se budou prohánět malé Renaulty :yes:
Jako ctyrkolka je to legalne v Britanii, ale v Holandsku je to motocykl. Proste nejtvrdsi srazka je srazka neceho noveho s ...urednikem. Predpokladam, ze v CR na to vytvori novou kategorii a nasadi kvuli tomu novy registr vozidel. Nebo tam napisou... "traktor"?
Jeste poznamka. Nektere Li-ion baterie se pri prvnim nabijedni nabijeji dele nez v dalsich cyklech. Jestli ten udaj z provozu vznikl takhle, tak je to kousek poctive motoristicke novinariny.
"naplnění akumulátorů na plnou kapacitu z běžné elektrické zásuvky trvá zhruba 5,5 hodiny. Opět se jedná o číslo z provozu a nikoli údaj výrobce"
Myslel jsem, ze je zcela zakladni slusnosti bud popsat test, ve kterem jste to zjistili, nebo uvest zdroj, ze ktereho jste to prevzali.
Narozdil od spotreby aut je nabijeci doba zcela exaktne zmeritelny a dobre opakovatlny udaj (u baterie v normalni stavu a za normalni teploty). Tezko by Renault uvadel od 60% mensi hodnotu. To by byla opravdu sila.
U soukromých letadel je to složitější. Spíš než s první třídou to porovnej s pronájmem. Protože oproti první třídě máš spoustu výhod. Žádné hloupé bezpečnostní prohlídky, kolikrát můžeš přijet až k letadlu, můžeš letět kdykoli a kamkoli, potřebuješ jen slot na vzlet/ přistání a letovou hladinu, můžeš jíst a pít, co chceš, nehrozí, že ti někdo zvalchuje hudební nástroje nebo podobně citlivá zavazadla, letušku máš jen pro sebe, můžeš spát v posteli, v lepším případě máš v letadle i sprchu, na palubě můžeš mít víc zavazadel, tedy se bez problémů i převléci, někdy můžeš z kabiny do zavazadlového prostoru v případě, že jsi si něco zapomněl vzít na palubu. Nemluvě o tom, že první třídou nedoletíš všude. Zkoušel jsi někdy Praha - Boston první třídou?
A charter není zase o tolik dražší než první třída. Ano, bavíme se v násobcích, ale má to svá plus. Beru to pro jednoho pasažera. Pokud létáte ve více lidech, tak to může být i levnější. Vlastnictví může být dražší, může být levnější, záleží, jak to letadlo vytěžuješ, jestli máš vlastní personál, kde parkuje atd. Spousta firem má letadla kvůli odpisům. ;-) Při troše štěstí, šikovnosti a ochoty si na sebe i vydělá.
Ideální přibližovadlo pro rybáře :yes: V mém okolí je dosti říček, rybníků a zatopených štol, kde je celkem dosti ryb a tak bych našel pro něj využití. :yes:
Vzhledem k tomu, kolik v době představení stály jiné elektromobily, zvláště takový i-MiEV a jeho klony, mi nepřijde tak vysoká. Zhruba 200 tisíc jde. Kdyby to vozítko mělo vodíkový palivový článek, tak asi skáču radostí. :-)
Mat Watson na něj "sbalil" kolemjedoucí cyklistku, když dělal review. :-) Jo, dnes tohle vozítko táhne hodně pozornosti. Ať už protože vypadá podivně, nebo protože není slyšet.
Vtipálku. Dole máš pár metráků baterií a motor, nahoře jen "klec". Naopak, je s ním sranda, protože hodně drží, elektromotor táhne a řízení je přímé a bez posilovače. Maximálka srandovní, ale proplétat se s tím je zábava. Jeho hlavní mínus je ne zrovna ladné odpružení. Alespoň podle mne.
Ona je to také čtyřkolka, ne auto. Známý ho má, projel jsem se a celkem jsem se bavil. Na dojíždění do práce, popřípadě pro pečivo, proč ne. Byť mně víc imponuje Morgan 3 Wheeler. ;-) A u něj se o bezpečnosti tuplem nedá mluvit.
Krk (a ipady) si mohli vykroutit i v NY. :-)
[odkaz]
Jinak Twizy má obrovský potenciál a bude to vidět i u konkurence, která podobné modely taky nasadí. Jediným problém je cena, kvůli které si bude hodně lidí vymýšlet důvody, proč ho nekoupit. Stejné je to i s dalšími věcmi, které by jsme chtěli, ale nemáme na ně.
"za tie peniaze si ale kúpiš Cigo v základnej výbave... " taky si zato muzes koupit 10 spatecnich letenek treba do Thaiska, nebo si zato muzes koupit 9000 nanuku Magnum, a nebo jeste lip si za to vetsinu zivota muzes vozit zadek v mestsky hromadny doprave :-! aneb nekdo kdo pronese podobne prirovnani proste jen neni zakaznikem na ktereho je dany produkt cileny, a ty jim evidentne nejsi ;-)
proc si lidi kupujou soukrome letadlo, kdyz jeho cena a cena jeho provozu casto presahne cenu letenek 1 tridou po dobu nekolika stoleti? no protoze chtej a protoze muzou ;-)
Je to něco mezi skútrem a autem... nezmokneš (moc), bezpečnost je lepší než u skútru, přitom si většinou najdeš místo k parkování. Pravé kouzlo to ale získá ve chvíli, kdy se začne masově platit mýto za vjezd do centra měst a elektromobily budou mít výjimku.
No a samozřejmě... budeš centrem pozornosti. Nedávno jsem ho poprvé potkal v Rakousku a všichni si mohli krky vykroutit.
Prvýkrát súhlasím s Adom (Brrr 8-s ), neviem si ho predstaviť v garáži a nechápem tých čo si ho kúpili...
Za prvé má hroznú bezpečnosť. Náraz zozadu si ani nechcem predstaviť...
Za druhé má malé praktické využitie - viem si ho predstaviť ako alternatívu k skútru, za tie peniaze si ale kúpiš Cigo v základnej výbave...
A ďalšie...
Ale musím priznať, že vyzerá srandovne... ;-)