Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Anketa: Co vadí řidičům aut na motorkářích?

173 komentářů

Blood_Jonny
Ano, máte naprostou pravdu. Mě tedy stresuje to, že vím na 100%, že se na silnici vyskytují i takoví motorkáři, kteří svůj stroj neovládají a nejsou schopni pochopit, že tím ohrožují ostatní řidiče (ať automobilů, tak motorek atd.). Bohužel tuto smutnou pravdu reprezentují statistiky. Proto mne osobně nestresuje předjíždění, objíždění nebo zvuk, ale často naprosto nezodpovědné chování bez náznaku snahy předvídat. Samozřejmě tímto neodsuzuji všechny motorkáře, ale pokaždé když vidím motorku ve zpětném zrcátku a slyším freneticky vytočený litrový motor, tak přemýšlím o tom, jak nechat tohoto motockylistu bezpečně mě předjet, aby se toto nebezpečí bezpečně vzdálilo. To stejné u mne platí i v případě automobilů. Je lepší ty ***y (auto i moto) nechat jet.
Thomassino
Když zastavím na červenou na pole position...čekám na zelenou a přimo předemne se kolonou prodere nějáká smradlavá padesátka.... Padne zelená, spousta randálu, spousta smradu...frajer na skůtru to dráždí jak v moto GP...nicméně furt stojí na místě. A tak místo toho, abych svižně vypálil na zelenou čekám, až ten hlučný smradlavec dosáhne alespoň rychlosti běhu.... tohle mě fakt sere.
karlitto00
Jasne, motorka jedouci 30 km/h te ve stojicim aute rozmasirkuje na hadry. Svoji karu sis doma udelal z moduritu? >😁
karlitto00
:yes:
karlitto00
super :yes:
karlitto00
Proste "rechts fahren" :yes: Ja takhle jezdim, a to mam ridicak prave tech 10 let 😄
karlitto00
:yes:
mbrzda
Je vidět, že o motorkách víš prd. To světlo, co nesvítí je totiž dálkové.....
Tomi.q
Naprosto s tebou souhlasím :yes:
Avatar - prettorian
prettorian
tak to bychom měli pozavírat rovnou všechny cyklisty,kteří jedou kolem aut zprava apod., ne?stačí trochu tolerance a nikdo nebude mít problém... a motorky projíždějící kolonami jsou naprosto samozřejmý jev po celém světě
JaMM
Minule som videl klasicke motorkarstvo "po sedlacky".
Vo Velkom Bieli mali stanoviste dopravni policajti. Avsak plnili, ako inac, ine ulohy.
Takze, asi 50 metrov od nich sa chlapcek pokojne premaval na minibajku. Naozaj starostlivy otecko a dobry zaciatok cesty na cintorin. O dalsich 200 metrov stal na ceste miestny suhajko na motorke. Samozrejme bez evidencnych cisiel a vykecaval sa s kamaratom.
JaMM
Tito, radoby motorkari ta raz predbiehaju z pravej strany, ze ako cyklisti. Potom pekne natesno z lavej strany.
A potom su "svetlusky" s deravymi vreckami, co nemaju ani na ziarovky. Takym zasadne vpredu svieti iba jedno svetlo. Samozrejme, ze celorocne.
JaMM
A ich mozog by som taktiez netransplantoval.
Avatar - eXp10it
eXp10it
U nás jsou taková různá nesmyslná nařízení, kterým se říká zákony a těmi bychom se měli řídit abychom neskončili za mřížemi. Proto by si možná před jízdou "středem" mezi auty neškodilo prostudovat platnou legislativu vztahující se k silničnímu provozu...
Avatar - eXp10it
eXp10it
Když je zácpa tak jen ať jedou dopředu, ale měli by to realizovat tak, že úplně v levém pruhu a zleva a ne zprava případně ještě lépe mezi auty to totiž pak nejde o to co koho štve, ale o život všech zúčastněných...
Avatar - prettorian
prettorian
Najezdím toho hodně v autě po celé republice a od 13 let jezdím na různých motorkách, takže můžu posoudit obě strany. Takové řeči motorkářů, že nehody většinou zaviní auto tím, že jim nedá přednost, jsou často nesmyslné. Ono se těžko dává přednost, když ta motorka přilítne ve 200 někde do křižovatky. Na druhou stranu spoustu přestupků, co udělám na motorce, bych v autě neudělal - přejíždění plné čáry apod. Na motorce je to opravdu okamžik a nikoho to neohrozí, pokud to není někde v zatáčce 😄 Mě štvou řidiči aut, kteří v koloně schválně vjedou do středu, abych nemohl projet apod.
Tyto pocity jsem ale třeba vůbec neměl v Rakousku, kde občas jezdíme na výlety. Auta jezdí po kraji, pouští motorky uprostřed cesty, jsou k sobě vzájemně ohleduplní... To je asi holt česká nátura 😄
vuug
kamosko ale motorkar ta vidi ked obieha v zakrute vie co ide urobit tak co je ta po nom ved to ma v rukach a keby na to nemal tak do toho nepojde a to, ze tebe to z tvojej thalie pripada riskantne ked sa pluzis 70 po prehladnej rovine je len tvoj problem. Ale ja to vidim inak ako je mozne, ze motorkar hovado ked splyva s premavkou teda ide si podla limitov je casto prehliadnuty na ceste, z vedlajsej mu nedaju prednost atd....auta akoby ho nevideli. Z mojej skusenosti je lepsie na motorke ist podla seba nie podla VAS. Na VAS si treba davat pozor. Ani si nevies predstavit co vsetko motorkar sleduje a ty o tom nemas ani paru. No a potom su este taki co si kupili motorku po nestastnom rozchode a ti co sa s nou dovezu desat kilometrov do najblizssieho mesta na kavu alebo na pumpu. Tak ano ti nemaju ani ponatia a radim ich uplne mimo z tohto kosiara. Poznaju sa podla skveleho imidzu a nizkej rychlosti a stresu pri rozbiehani.
vuug
CZ ci Jawa? To su motorky! :yes:
Cipísek
celkem dosti a hodně rád. Na jedné straně registruju to, že dneska je to samý hodně mladý elév, samozřejmě se supersportem, který umí jet rychle akorát na rovince a nejlépe ve městě aby všichni viděli a hlavně slyšeli jeho vykuchaný lauf. Motorkaření jako takový, jde dle mě do *, už to zkrátka není to, co to bývalo. Na druhé straně je holý fakt, že oproti tomu, jak autaři nadávají na bezohledné motorkáře, tak když kupříkladu vezu mojí ženu a jedeme opravu předpisově, tak jsem mezi autaři za největšího škůdce, najíždějí na mne, lepí se mi na zadek až do vzdálenosti jednoho metru atd. Takže pravda je zase někde uprostřed. Blb se najde jak v autě tak i na motorce.

A ještě jeden poznatek: v celé inteligentní evropě je zcela běžné, že když se utvoří zácpa aut, motorky a skůtry jedou automaticky dopředu a nikoho to neštve. Proč taky. Jen v Čechách se najdou blbi, kteří najednou najedou šejdrem, otevřou dveře atd. Čekám já, tak čekej taky, že, proč bych to měl někomu ulehčit.
Avatar - eXp10it
eXp10it
Vadí mi motorkáři co jedou městem 100, položí svou motorku spolu se svou přítelkyní uprostřed křižovatky a zatímco jejich drahá polovička tiše krvácí a s otevřenými zlomeninami se plazí k chodníku se pan motorkář stará jen o svou "mašinu" jestli se jí něco nestalo.

Vadí mi lidi co dělají že nehodu nevidí a jdou jako borgové dva metry od nich přes přechod, vadí mi řidiči co nezastaví a nepomůžou... bohužel. ;-\
_MT_
Přesně, ona to není otázka souběžné jízdy, ale otázka toho, jestli smíš předjíždět v rámci pruhu. Citovat danou pasáž nedává smysl.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Pro trolly a k vyvolávání flamewaru? Trapné. :no:
Petr V
Je to jen o lidech,blbce potkáš v autě i na motorce...Když jedu autem, motorkáři klidně uhnu....
Krysso
Znám recentní úpravu a ani jsem nenavrhoval nic konkrétního de lege ferenda. Zde jde o principiální přístup, kdy odmítám zbytečné státní ingerence. Není zas takový problém najít pro širokou veřejnost přijatelnou obhajobu legitimity jakéhokoli omezování svobody, ale jak že to je? ...cesta do pekel je lemována dobrými úmysly
Avatar - Shr3k
Shr3k
polovina lidí má IQ menší než 100. Iritují mě snad jen ty vykotlané výfuky a jejich testování za letních večerů uprostřed usínajících měst a vesnic.

Jen je zajímavé sledovat trendy nehodovosti řidičů motorek - ti na plastových jogurtech suverénně vedou. Bůhvíproč.
Avatar - Papír1
Papír1
Já vlasním poctiví dvoutakt, jednoválec a ten vybruje tak že po 200km v kuse si nerozepnu ani poklopec. Dát na tom např. 400km to je nadlický výkon. Ale to bude i trochu o motorce. 😄 😄 😄 Jo a hadry moc neřeším, jede to max 110. jezdím jen za hezkého počasí, jako je dnes. Takže kožená bunda, klidně rozepnutá , dlouhá bílá šála. 😄
Avatar - Papír1
Papír1
Ono to ve stovce položit a narazit do svodidel, tak moc dárcovských orgánů nezbude.
Avatar - Papír1
Papír1
No, já svítím na 90% dálkovkama. Neb mé stroje blbě svítí. Asi to bude tím že jsou staré, 1962 a méně a jsou na 6V.
TomDrandic
motocyklista si dává víc pozor ? Myslíte např. klasické denně opakované předjíždění v zatáčce ? Nemohu globalizovat, potkávám v posledních letech čím dál tím víc rozumných motorkářů, ale popsaná situace se ale opakuje pravidelně ...
mbrzda
OK, neber to jako útok, tak to myšleno nebylo.
BTW chtěl bych vidět to soukromé pojištění, které by krylo takováto rizika a případné náklady - to by ses asi nedoplatil (výjezd IZS, vrtulník, pár týdnů na ARO nebo JIP - to jsou milionové částky). To že u nás funguje zdravotní pojištění na bázi státu s nárokem na "bezplatné" ošetření není totéž a právě proto, že je zdravotnictví státní (zjednodušeně řečeno) má stát právo nastavovat určitá pravidla.......
TomDrandic
to já také, ale je to o náhodě, často o něm vůbec nevíte, protože projede od obzoru k vám za čas rychlejší, než je váš interval kdy se díváte do zpět. zrcátka. Kdybych v tu chvíli udělal nějaký nečekaný manévr např. se vyhnu větší díře nebo předmětu na silnici nebo, mohu ho ohrozit.
TomDrandic
:yes:
TomDrandic
nemyslím. Většina motorkářů na silných mašinách se chová nepředvídatelně ... zatím mě jen párkrát donutili jet ke krajnici, ale pokud to nepůjde, radši ho smetu, než bych riskoval náraz do stromu apod.
Krysso
Ok, já budu přemýšlet a ty si to přečti ještě jednou. Stran nákladů záchrany a léčby jsme psal o pojištění. Fungování zdravotního snad chápeš. Zda se svým životem a zdravím nakládám lehkovážně či ne, je pouze otázkou mé svobodné vůle, stejně tak řešení, zda bych někomu chyběl. Jezdi si s přilbou třeba i v autě, ale nesnaž se jiným nutit svůj subjektivní pohled na věc a strach o sebesama. Má i tvá svoboda končí tam, kde zasahuje do svobod druhých. Nevím kolik si toho odlítal ty, ale první bike nad 60 kw sedlám od 2001.
MariAchi
Motorkář bez helmy není jako opilec za volantem.
I bez helmy pořád umí (neumí) ovládat sebe i stroj, helma na tom moc nezmění.

Každopádně je to magor, kterej ani netuší, co všecko riskuje a na cestě nemá co dělat.
MariAchi
Jojo, takovejch, co maj 400+ koní, ale jezdí bezvýhradně 50-90-130 je tady plno.
Hotová Mekka spravedlivejch, tahle diskuse >😁
MariAchi
Moc hezky napsaný :yes:
MariAchi
Ještěže máš v tvym kmetskym věku v hlavě všecko tak hezky srovnaný...
Jak píše Ronault výše - blb zůstane blbem.
MariAchi
Tady to máte na palec oba dva :yes:
MariAchi
Ujel jsem za 18 hodin přes 1200km na jeden zátah po okreskách.
V podstatě během dovolené není problém dát 700 - 900 km denně po okreskách (dálnici já nerad).
Nejsem po jízdě ani strnulý, ani vykoupaný, a nemám ani záněty zápěstí.
Spocený nejsem o nic víc, než po jízdě autem (vyjímkou může být řidič něčeho, co má větraná sedadla), a hadry si umím vyprat a vyčistit.
Někdy si to, rybko, zkus, ať aspoň víš, o čem píšeš.
mbrzda
:yes: :yes: :yes:
mbrzda
Nemyslím, že máš pravdu.
Mnoho lidí nesouhlasí jak ty říkáš s paternalistickým přístupem státu, jde ale o to, že stát se některými zákonnými opatřeními snaží snížit své náklady na záchranu a léčbu a tím ochránit peněženky nás všech a víceméně se snaží i ochránit zdraví a život občanů, kterým by to jinak třeba nedošlo (protože jsou třeba natvrdlý). (Nebudeme polemizovat o tom, zda se mu to vždy daří.)
Nevím jestli jezdíš na motorce a jak dlouho, ale podobné názory mají většinou lidé, kvůli kterým se ostatní motorkáři stávají nenáviděnou skupinou.....
Viděl jsi někdy naživo mozek na sloupu? Máš rodinu nebo přátele, kterým by jsi chyběl? Zkus se trochu zamyslet, než něco vypustíš do éteru .....
Krysso
Problém je hlavně závist. Nemyslím závist materiální, ale z hlediska uspokojení svých tužeb.
Většina fandů do aut celý život pouze slintá nad představou svého vysněného vozu, ale vzhledem k ceně si ho nebude moc nikdy dovolit, naopak bike za několik set tisíc, který má téměř parametry závodního stroje, může mít kdekdo. Zkus si to na chvilku představit, opouštíš svý nachipovaný tdi s křídlem, za které by se nestyděl ani vůz wrc, a jdeš projet třeba něco z Maranella...jasně, jedeš jen BESIP
MariAchi
Výstup z ankety se objeví ve vysílání České televize.
A já jsem hodně zvědavý, jak jej bude tahle provládní hlásná trouba interpretovat, neboť skoro z 80% motorkáři řidičům...NEVADÍ! 😲

Přitom ČT teď má za úkol jediné - udělat z motorkářů nepřítele numero uno.
Piráti už asi nejsou na pořadu dne, když poslední dobou vychází najevo, že největší prasárny dělaj za volantem policajti.

S takovou anketou v zádech se těžko najdou argumenty pro další omezování a utahování šroubů.
mbrzda
No, myslím, že pravdu se stejně nedovíme.
O helmě nediskutuju, já málo kdy vyjedu bez kompletních hader, ale to je tady bezpředmětné....
Jak už jsem tady víckrát psal, tento manévr (předjíždění kolony mezi auty v jednom směru) je přestupek, druhá věc je, že řidiči aut by v těch městech měli být určitě ohleduplnější.
V tomto případě, ale asi o přestupek ze strany motorkáře nešlo (opět nemluvím o helmě, která neměla na nehodový průběh vliv), protože předjížděl kolonu mezi proudy vozidel v opačných směrech, takže pokud má prostor (jakože údajně měl původně metr) tak předjíždět může (pokud tam nebyla plná čára) a řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ANI JINAK bránit předjíždění (§17 odst.4).........
Krysso
Můžeš rozvést svou paralelu motorkáře bez helmy s opilcem?

Nemá-li motorkář chráněn zrak, může ostatní ohrozit, když mu něco vletí do oka, ale helma je stejně jako pás řidiče (!) v autě otázkou pouze jeho bezpečnosti. Nesouhlasím s paternalistickým přístupem státu, kdy takové jednání postihuje jako delikt, tohle si mají řešit pojišťovny a třeba i při úhradě zdravotní péče

Zřejmě si pořádný bike nikdy nesedlal a pak nemůžeš motorkáře nikdy pochopit. Zkus si místo milování se ženou s ní pořádně zaš.kat, budeš aspoň trochu tušit očem je řeč.
mbrzda
OK, ale ty asi nechápeš, že souběžná jízda je definována na komunikaci o dvou a více jízdních pruzích. Uvažujme pro příklad dva pruhy - vytvoří se kolona, která stojí nebo jede, jedno jakou rychlostí víceméně totožně v obou pruzích - zde zákonodárce vytvořil pojem souběžná jízda, při které se nejedná o předjíždění - to je z mnoha důvodů.
To, že mi jako motorkáři vozidla uhnutím při stání nebo jízdou na kraji svých pruhů umožní projetí, neznamená, že je to de iure v pořádku. Nemůžeš někoho předjíždět ve stejném pruhu a tím uhnutím nevznikl na komunikaci žádný třetí jízdní pruh! Při více pruzích je to totéž (na tříproudovce uhnutím nevznikne čtvrtý pruh atd...)
Jak jsem říkal, sám to dělám, ale hodně opatrně. Už je tady příspěvek, který popisuje, co se může stát.......
Kubattt
Další anketa by se mehl jmenovat, co vadí řidičům aut na cyklisetch, nebo jinak co vadí řidičům na lidech s tmavou pletí, nebo co vadí řidičům aut na hloupých pisálcích.... 8-s
Účelem provoze by mělo být, aby se všichni mezi sebou tolerovali. Asi je poznat, že jezdím i na motorce, ale poslední dobou kvůli nedostatku času nejvíc autem. A musím říct, že třeba nebezpečné úředjíždění vídím pouze u aut, vysoká rychlost, možná, ale málokdo si koupí motorku, aby se kochal. Ale hlavně je to o lidech a o tom, co mají v hlavách....
příště se zkuste víc zamyslet 😉
hipisko
Nech je motorkarov co najviac, v zapchach ich pustam, uhybam im. Keby bol na aute, tak by boli zapchy este horsie.
djmetla
Prepáčte troška sme sa nepochopili. Na danom mieste bola kolóna aj z mojej strany aj z vedlajšej strany. Takže voľný pruh určite nebol keďže vedľa mňa stal autobus ktorý šiel opačným smerom. Pruh bol široký a na danom mieste bola jama hlboká cca 14cm. Roky sa vyhýbame smerom ku stredu vozovke. V daný moment mi neprišlo na um pozrieť sa či ma niekto nebude obiehať v 1m širokej uličke medzi mojou VEBE a autobusom značky Karosa. Ten zvuk motorky som započul až v momente kedy moje kolesom bolo vzdialené od stredovej čiary asi takých 25 cm. Priestor ostal medzi mnou a autobusom asi 30-40cm ... Nebolo možné tomu zabrániť! Nie som vrah. Páni ale samovrah bol ten pán bez helmy... Ten jeho tacháč ukazoval 37km/h vždy sa pozriem na vonkajšiu stranu ak robím taký manéver kôli cyklistom no v živote by netrklo že ma bude niekto predbiehať na danom mieste v jednom jazdnom pruhu pri ucpanej ulici v takej rýchlosti....
Avatar - KubikCv
KubikCv
můžeme očekávat další ankety typu..čím vás štvou ženy za volantem? Čím vás štvou ústečáci v Praze? Čím vás štvou vietnamci za volantem velkého VW v zimě? a tak můžeme pokračovat dál a dál..... :no:
Iron
No kolona, horko dokáže divy.

Aneb " čepičku ne - však víš jaké slnko sviňa?"
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Že o tom mluvíš, tak před 10-15 lety to bývalo běžné. Pokud byla dost široká silnice, skoro všichni jeli za krajnicí a po středu se předjíždělo. Taky bývalo zvykem udělal-li ti někdo takhle místo poděkovat mu. Vůbec nevím, kdy jak a proč to už vymizelo.
gil54
ad 1. Helma je jedna věc, to ostatní druhá. To, že neměl helmu je jednoznačná hrubá chyba - přestupek. To ale nemůže nikoho opravňovat ho srazit z motorky.
ad 2. Měl volný jízdní pruh do té doby, než mu tam djmetla vjel.
ad 3. Ano, dívám. To dělá snad každý ? Ne ? Rozhodně alespoň v případě, když objíždím tak, že měním směr jízdy a tím bych mohl ohrozit předjíždějícího.

(Taky tě nechci potkat.)

Nevím jak to máš ty, když řídíš, ale já trvale vím, co se děje za mnou a i vedle mě, na budících a dokonce i přede mnou. Takže mám pět vočí. Proto mě mrtvý úhel tolik netrápí.
carlos_mh
Ahoj všem, podívejte se taky na náš pohled - z druhé strany 😉
[odkaz]

Dík, Carlos Motohouse
Avatar - Ronault.
Ronault.
1. Pán motorkář má mít helmu, bez helmy nemá co na silnici dělat, je to jako já bych jel nepřipoutaný nebo řídil auto ze střechy auta.
2. Pokud předjížděl a nemělvolný jízdní pruh, tak tam neměl co dělat, prostě šel do rizika.
3. Ty se při objíždění každé díry v silnici díváš do zpětného zrcátka? Fakt? To bych tě na silnici potkat nechtěl, protože na našich silnicích by ses jinam než do zrcátka dívat nemohl. Nemluvě o tom, že motorka se ti do mrtvého úhlu schová velmi snadno.

Hlavně první bod je základ, motorkář bez helmy NEMÁ na silnici co dělat, je to jako opilec za volantem.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Trochu přeháníš.

Máš pocit, že každý je tady vrah a ničitel vlastního auta? Ty bys ohrozil své vlastní auto, řidičák, svobodu jen tak? Těžko, Anežko, těch sociopatů je opravdu málo.
Iron
Ani nemusíš čekat na odpověď, vidím to jasně:
Kolona, vedro, horký vzduch sálá ze silnice, z aut, všichni sice spěchají, ale nemůžou, tak jsou otrávení, místy už rezignovaní, a EJHLE - v zrcátku se proplétá scooter - řidič - určitě * jako všichni motorkáři - nemá helmu ale HLAVNĚ ON JEDE !!! Sviňa jedna. Tak to né - a v jednom řidiči zbroceným potem se vzedme MUŽ - BOJOVNÍK - CONAN. Skutr mě míjí - a šup rana do něj (no mohl jsem ještě otevřít dveře ať je to jistota) - a teď to máš * - spěchals, tak teď žer asfalt. A skutečně trapný skuterista letí, dopadá, krvácí - JSEM VÍTĚZ. A navíc - bude sranda - sanitka, policie, ještě by to chtělo hasiče, no ale to už by bylo moc. I tak se kolona která téměř stála - zastaví úplně. Ale to je jedno, však mě nic neuteče a HLAVNĚ BYLA SRANDA.

Slováci jsou mi vcelku fuk - ať se tam ramujou jak chcou - ale jestli tyhle východní moresy divokého západu dojdou i k nám - a my na Moravě jsme blíž - tak budu muset "emigrovat" někam na klidný západ.
jan.kreisinger
Tak nějak se mi nelíbí, že tu většina přispěvatelů háže motocyklisty do jednoho pytle. Je neskutečný rozdíl mezi stylem jízdy pohodového jezdce na křižníku a závodníkem na superbiku. Křižníkář naloží kamarádku a jedou se pokochat pohodovou jízdou po okolí, závodník zalehne za řidítka a v okamžiku vyjetí z garáže se z něj stane časovaná bomba. V podstatě platí, že řidítka směrem dolů - nebezpečí na silnici.
gil54
Chápu to dobře, že tě předjížděl a v momentě, když tě míjel jsi mu náhle vjel do cesty kvůli blbé díře a srazil jsi ho ? Jeho vina ??? ;-\ :no: :no😒br />
A jak to tedy bylo, stál jsi v koloně nebo jsi se vyhýbal díře a co zpětné zrcátko než měníš směr jízdy ???

Jaké jsou nyní dopravní předpisy tam na Slovensku ?

Kdo si zaslouží označení mamlas a kdo si zaslouží mít vyražené 4 "zúbky" a kdo si zaslouží, aby mu krvácela hlava ?

Dokonce jsou i takoví ubožáci, co neunesou, že on musí stát v koloně a druhý může jet. Tak co, byla tam vůbec nějaká díra ?
djmetla
V podstate mi nevadí nič... Otázne je či tomu mladému pánovi nevadila tá rozbitá hlava a vyrazené zuby v ten deň. Naozaj mi nevadia ale nemyslím si že keď stojím v kolóne (obojstranná) že má právo predbiehať po stredovej čiare. Na to aj doplatil. Vyhol som sa krásne jame stočil to viac ku stredu a na*ebal do mňa v 40 😄 preletel cez kapotu a scootra rozflákal. Prvá otázka sa ho pýtam prečo nemá helmu neodpovedal vyrazil si mamlas 4 zuby predné. Pýtam sa ho prečo predbiehal keď je kolóna neodpovedal krvácala mu hlava. Policajné vyšetrovanie uzavrené ešte v ten deň. Mňa vraj ohrozil tak isto celú premávku zobrali mu vodičák, vyrazil si zúbky a rozbil hlavu. Ponaučenie? Pre mňa za mňa si jazdite ako chcete. Ale ak stojím v zácpe a nieje možné predbiehať... nerob to... Už viem minimálne jeden spôsob ako vyraziť zúbky 😄
_MT_
S hlukem souhlasím. Když projíždím zástavbou, tak motor nevytáčím, můj tříválec táhne pěkně odspodu a není to potřeba. A pokud jde o rychlost v obci, tak tohle také nechápu. Na motorce se ze 40-50 vyškrábeš během okamžiku, není to nijak frustrující, tak přeci není problém ubrat. Alespoň máš větší šanci, že se vyhneš koze, která někomu utekla. 😄
hufuh
když je někdo bezohlednej, je jedno jestli řídí motorku, auto nebo traktor ... řídim rád a snažim se u toho nikoho neomezovat, to stejné očekávám od ostatních
_MT_
Tu souběžnou jízdu podle mne nechápeš správně. Říká, že pokud tě auta omezují tak, že nemůžeš jet rychleji než ostatní, pak ... Je to součást definice souběžné jízdy. Pokud motorkář může jet rychleji než ostatní, tak se z jeho pohledu fakticky nejedná o souběžnou jízdu, což mimo jiné znamená, že by neměl podjíždět.
_MT_
Motorky jsou sice hlučné, ale slyším je až, když jsou vedle mého auta. A to je pozdě. Kdybych ho neviděl a nepočítal s tím, tak se naopak mohu leknout. A svítit dálkovým je podle mne hloupost.
_MT_
Pokud jde o srazy, existují i pro "normální" lidi, kterým nejde o nějaké vymezení, protest atp. Prostě máte stejný zájem. Začal jsem jezdit na motorce po střední, kdy jsem nastoupil do prvního zaměstnání. Byl tam jeden motorkář, který postupně "zkonvertoval" celé oddělení. Když jsem tam přišel já, už byli tři a čtvrtý vybíral mašinu.
Mig_35
jezdím druhý rok a jediná věc co mně se.re jsou hadry. když vyjedu nalehko, je mi za chvilku kosa, když se navleču, a jedu někde pomalejc, za chvilku ze mně teče jako z vola... ideální počasí okolo 25 stupňů, nejlíp pod mrakem...
Avatar - Ham.
Ham.
Nic proti motorkářům, jsou to jenom lidé jako autíčkáři. Ale pokud si myslíš, že motorka dokáže rychle zpomalit tak na mašinu raději nelez. Nedokáže a ani nejlepší superstroj nebrzdí jako vykotlaná Fabie. A s rostoucí rychlostí se rozdíl zvyšuje ve prospěch auta nemluvě o vlhku nebo mokru kde rozdíl v brzdné dráze stoupá. Takže motorkář nalepený na kufru ohrožuje především sebe, brzdnou dráhu má horší a ochranu proti autu žádnou.
[odkaz]
Tosuja
Na kole i na motorce mam najeto pres 20 000 km, v aute uz jsem zemesisku urcite objel. Takze nejsem zacatecnik, jezdil jsem i po ruznych kontinentech a ruznych stranach silnice. Nikdy se mne nepokousel zabit motorkar, ale jak na motorce tak v aute uz se mne parkrat pokousel zabit ridic protijedouciho auta. Zatim vzdy to bylo, kdyz ten druhy nekoho predjizdel - v aute stacila myska, s motorkou jsem tehdy musel na krajnici - ve stovce mimo obec.

Takze opravdu nemuzu rict, ze by mi specialne motorkari necim vadili. Stvou mne ovadi hovezi, kteri maji vyfuky, ktere na verejne komunikaci nemaji co delat, ale to je chyba nevzdelane policie - maloktery cesky policista vi, co ma mit homologovany vyfuk a za jakych podminek homologace na cesty plati. V zahranici je to casto jina, tam si taky cesi s ladaky davaji zatracene vetsi pozor, pokud rovnou nemontuji originaly.

Nebezpecne predjizdeni neni specialita motorkaru, ale i pulky majitelu audi a bavoraku.

No a jestli nekomu vadi clovek na skutru, ktery se mota mezi auty, tak by si mel uvedomit, ze prave vidi cloveka na nejlepsim dopravnim prostredku na prepravu jedne osoby. Skutr ve meste ma oproti autu nekolik zasadnich vyhod - jezdit na nem je levne, ekologicke, neni problem s parkovanim... Rozhlednete se kolem sebe pri jizde mestem - vetsina lidi jede ve ctyrmetrovem aute sama. Takove auto zabere misto za 4 skutry a za 4 taky ve meste zere....
Avatar - pario
pario
Pripájam sa. :yes: :yes: :yes: Ten hluk hlavne v Cz a Sk to je katastrofa.
_MT_
Jde o šířku a akceleraci. Auto se na tu rychlost bude dostávat mnohem déle a auta v protisměru pro něj na okreskách představují mnohem větší problém.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Amen :yes😒br />
Já když třeba v protisměru vidím kolonu a je široká silnice i na 3 auta, tak automaticky uhýbám, což motorkáři rádi využívají a beru to jako základ slušného chování na silnici... kdo tohle dělá...?
Lio
Schnitzel, v podstate mas recht. a to co tu niekto pisal ze motorkari su vacsinou bohati ludia, to je dobry vtip. Draha motorka znamena motorka s cenou tam, kde su najlacnejsie auta na trhu. Faktom je ze ked si niekto kupi sportovu motorku, tak si ju kupi len preto, lebo na sportove auto nema. Keby mal, tak kasle na motorku. A ohladom toho ci na cestu motorky patria alebo nie, to posudit neviem, ale faktom je ze 90% motorkarov na sportovych motorkach su totalni kkti.
Autoservis
Reagoval jsem na MIKESE 😉 pouze jsem doplňoval jeho příspěvek.Ten reagoval na někoho kdo to asi tvrdil....
Šabla
Kde vidíš napsáno, že motorka brzdí lépe než auto?
Avatar - kaa
kaa
:yes: :yes: :yes:
gil54
Asi bych byl špatný řidič, kdybych se nechal stresovat uvedenými nešvary.

Nevadí mi, ani mě nestresuje jejich rychlost i nad povolené limity dokonce, za jistých okolností, ani v obci.

Jediné co považuji za problém je, když řidič stroj neovládá se 100% jistotou nebo když jím zvolená rychlost (tím myslím výrazně nad limit) v dané situaci je tak vysoká, že ostatní účastníci nemohou ani v nejbujnějších fataziích předpokládat, že se najednou na silnici narodí motorka jedoucí třeba 200+ km/h. (Někdy i v obci.)

Pro snazší pochopení myslí tím např. situaci jako : horizont za ním 100 - 150m křižovatka. Motorka jede 220 km/h přes mírný horizont po hlavní a z křižovatky vyjíždí z vedlejší auto třeba i s přívěsem. Řádně se podíval, nic nejelo, tak se rozjede. A je to. Takových modelových situací lze najít x. Takové případy považuji za jasnou chybu motorkáře.

Ale když mohou, ať si jedou. Klidně i 250+.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Souhlas. :yes: Momentalne se divam po nejakem starsim boxeru. Asi R1100S, ale vyfuky bych nechal seriove prave z tohoto duvodu.
mbrzda
Tak mám podobný názor, taky jsem čekal mnohem mnohem víc příspěvků ala Schnitzel...
Jsem zvědavý jestli novináři tuhle anketu a diskuzi opravdu použijí při přípravě pořadu a nebo jestli se jim takovéto odpovědi nebudou hodit do jejich štvavé kampaně 😄
A prosím redakci auto.cz, aby jsme se pak dozvěděli, ve kterém pořadu výsledky uvidíme. Díky 😉
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
At uz motocyklista je nebo neni vinen, temer nikdy nevyvazne bez fyzicke nebo materialove ujmy...
Autoservis
Motorka určitě nebude lépe brzdit jen má daleko "víc" prostoru k manévrování a šanci kam se vyhnout než auto a taky je při vyhýbání daleko mrštnější, myšleno v přímém směru a s vyježděným jezdcem! A má ještě jednu výhodu dá se prostě položit když už to nejde zastavit.
kure64
Státní policie jsem se ptal někde na ulici...
ale městské jsem se ptal v Korunovační na jejich centrále, když jsem tý paní vysvětloval, že to auto řídila osoba blízká a né já. Ty by to měli vědět ...

Články jsem četl jsou zajímavé ...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ježkovi voči, to bylo jen tak závěrem, ne jako argument... O tom jsou věty předešlé.
mbrzda
Nejde mi apriori o to, jestli mám pravdu nebo ne, jde mi o to, aby si ostatní dali pozor....
Pokud se ptáš policisty, vždy záleží na tom, co dělá - jsou to taky jenom lidi a nikdo nemůže vědět všechno. Vyšetřovatel na SKPV nebo zpracovatel na obvodě do dopravní problematiky asi moc nevidí, nemá nastudovány výklady zákona.... O MP z taktických důvodů pomlčím 😉
Přečti si pozorně ty dva články.....
kure64
Nevím, tedy máš pravdu. Schválně se jen tak pro zajímavost někdy zase zeptám policisty jak si tento zákon vysvětluje 😄
chimi.cr
Tento víkend mě při cestě na dálnici předjížděl v pravým pruhu týpek v Porsche. Jel jsem 150 po mladoboleslavský dálnici směrem na Prahu a rozdíl v našich rychlostech byl podle mého skromného odhadu daleko přes 100km/h. Ve zpětném zrcátku jsem ho kvůli zakřívení silnice nestihl ani spozorovat. Respektuju váš pohled a rozumím, že máte třeba kladné zkušenosti s automobilisty a s motorkáři ne... Ale nesouhlasím se všeobecňováním právě proto, že já sám mám i opačné zkušenosti... Podle mě nelze tvrdit, že motořkáři jsou jiný druh lidí, než ty v auťácích. Btw: těch 250 je argument z reklamního letáčku od té audi, nebo vlastní zkušenost? Jestli jste si tuhle rychlost nikdy nevyzkoušel, patříte mezi malé procento těch ušlechtilejších lidí, kteří tu možnost měli a přesto jejich slušnost vyhrála na jejich pudy.
Kolík80
Jenom pro zacatek uvedu, ze nevim jestli jsem motorkar, ale na motorce jezdim pres 8 let a aktualne sedlam BMW K1200RS.
1. Vec, ktera mi vadi je hluk, verim ze borec s ladenim vyfukem, ktery posloucha rev svoji motorky jenom pres helmu a to jeste jenom kdyz chce = jede se projet, s tim asi nema problem. Ale ja bydlim v udoli u hlavni silnice, ktera je motorkari pomerne oblibena a kdyz je hezky tak mi kazdou hodinu kolem baraku projedou minimalne desitky motorek a vytoceny motor s ladakem slysim dva kilometry pred vesnici a minimalne kilometr za a to ani nemluvim o tom jaky hluk to dela primo pri prujezdu. Klidne pozvu par tech chytraku co ladaky maji na kafe na zahrade a muzem spolu chvili poslouchat ten rev a pak se muzou vyjadrit, jak se jim to libi, kdyz chvilema musime prerusovat konverzaci kvuli projizdejicim motorkam.
2. problemem je rychlost, zejmena ve vesnici. Troufnu si tvrdit, ze zadny z tech zavodniku co ve vesnici jedou 80+ nema ani tuseni, jak vypada infrastruktura vesnice, odkud muze vyjet auto, kde bydli rodiny s detmi, psy atd. Spouste z nich nedochazi ze 50 ve vesnici je prave kvuli zvysenemu riziku kolize a navic odmitaji nest svoji cast vyny.
Muj osobni pristup k tomu je, ze moje zabava by nemela obtezovat ostatni.
Navic vesnice a silnice nejsou zavodni okruh a moje kredo je, kdyz chces opicku, musis mit na banany. Takze kdyz chci zavodit, musim mit prostredky na to, abych sikrome motorky zaplatil okruh a tam si muzu delat co chci.
mbrzda
Tak to nevím, koho si se ptal, ale nemáš pravdu. Pokud se tedy bavíme o předjíždění kolony mezi auty (mezi více jízdními pruhy) a ne předjíždění kolony aut v jedné řadě....
Pak platí §12 odst. 3 zákona 361/2000Sb. : Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda”); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
Doslova je tedy napsáno: může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním (tzn. i pokud kolona stojí, tak stojím)
Nechci moralizovat, jak jsem říkal, sám to porušuju a pokud jedeš hodně opatrně nespatřuju v tom nějakou zvláštní společenskou nebezpečnost, ale je to prostě přestupek.
Viz: [odkaz] nebo [odkaz]
Adamantium
Proboha co řídíte za přibližovadlo, že k předjetí náklaďáku potřebujete 500-1000 metrů? 😲 To jsem neměl ani kdysi u žigulíku..
Avatar - Peto02
Peto02
Tak tak. Nieje nic horsie ako ked o polnoci nejaky "motorkar" zobudi celu ulicu zvukom z jeho "motorky". Choppere su neznesitelne aj cez den, v noci zase hlavne sportove motorky, ktore sutazia na zapnutych semaforoch (preco tie semafory u nas nevypnu nechapem...).
Adamantium
Ten nick máš podle toho, co máš v hlavě? Jinak si ty názorové perly neumím vysvětlit.
kure64
Ano je pravda, že dálkové světla mohou oslepit proti jedoucí řidiče, ale i řidiče před kterými jede motocykl a ano připravíš se o světelnou houkačku, ale už se mi stalo že mi to párkrát zachránilo krk pač jsem byl víc vidět a auto na poslední chvíli zastavilo. Možná to bylo i tím, že jezdím v žluté reflexní vestě. (prostě snažím se být co nejvíc vidět)
Na předjíždění v kolonách jsem se ptal městské i státní policie, abych věděl jestli to je zakázané a bylo mi řečeno, že když nepřejedu plnou čáru tak mi nemůže nikdo nic udělat, protože se nedopouštím dopravního přestupku.
chimi.cr
Konečně zdravej názor a úplnej souhlas... Je chybou uvažovaní některých řidičů, že začínají tím, co jim na ostatních vadí... Bezohlednost, ignorance a tak trochu čecháčství je to, co na silnicích dělá bordel. A je jedno do čeho, nebo na co si ignorant sednul.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To snad nemůžeš myslet vážně. Motorka prý brzdí lépe než auto. >😁
Ale je to spíš k pláči než k smíchu. Tohle je prostě názor potenciálních vrahů.
Sériová motorka nikdy, opravdu nikdy nezastaví dřív než moderní auto.

[odkaz]
MattDiamond
Tak určitě >😁 >😁 >😁
mbrzda
Toto je trochu složitá otázka.
Svícení dálkovými rozhodně ne - v první řadě to ostatní oslňuje, zadalší se připravíš "světelnou houkačku". Problém s tím, že jsou teď motorky hůř rozeznatelné je to, že svítí auta. Každopádně je podle mě jedno jestli když vidím světlo jede proti mě auto nebo motorka..... A například cyklista není vidět skoro vůbec - ti by měli mít ty povinné reflexní vesty (alespoň třeba na silnicích vyšších tříd).
Předjíždění v zákazu - ano, motorka předjíždí díky zrychlení mnohem rychleji. Nebudu lhát - sám občas předjíždím tam, kde se to oficiálně nesmí, ale nemyslím, že je dobře něco povolovat jen proto, že to beztak nikdo nedodržuje.....
Předjíždění v kolonách - dnes je to přestupek, který ale mnozí motorkáři (jak vyplývá i z ankety na www.motorkari.cz) porušují (spolu s max. rychlostí) asi nejčastěji (mně nevyjímaje), ale hrozí tady dost nebezpečí (např. otevření dveří řidičem auta), takže se to musí dělat hodně opatrně a na to by byla nějaká zákonná úprava příliš složitá. Nehledě na to, že už dnes platí úprava, která řidičům přikazuje při vzniku kolony nechat uprostřed volný průjezd pro vozidla IZS (i když tady se jedná spíš o dálnice). Spíš bych byl pro povolit ve městech (i s ohledem na to rozšiřování skútrů) používání vyhrazených pruhů (pro bus, taxi...)
kure64
Tímto příspěvkem jste akorát ukázal svojí inteligenci a neschopnost se přizpůsobit. Chováte se úplně stejně jak píšete. Takoví řidiči jako vy na silnici nepatří. Místo toho, aby motorkářům uhnuly, tak mu do cesty strčí čumák auta. Podobných řidičů znám hodně na motorce jezdím od 15 let a teď mi je 25.

Nejhorší je že mu je 23 let... a má kecy jako kdyby mu bylo 60 - 70 let. Asi má hodně kamarádů.
m.dlouhy
Tak s tim nesouhlasim. Já osobně teda vždycky jezdim tak abych nepřišel o papíry kdybych náhodou prolít kolem radaru, a jak silný auto zrovna řídim nehraje roli. Ale několikrát jsem jel právě s takovym pitomcem co řídí jak kdyby mu silnice patřila, a nelze tvrdit že audi a6 3,0 tdi je šnek (neni problém jí vyhnat na 250), A stejně danej řidič (kterej přede mnou evidetně "předváděl" sílu toho auta) nepřekročil 200 na okresce. Ani těch 180. To vim 100% protože jsem celou dobu se strachem v očích pendloval mezi silnicí a tacháčem. A řekni sám jak často potkáš medvěda s mafiánskou značko, jak to valí... Ale odhadem - přijde ti že by jel rychleji než 180? Takovýho magora jsem v autě fakt ještě nepotkal. Na motorce ale už párkrát jo 😉
ryccardo
Ač sám už na motorce nejezdím nejsem vůči této kategorii motoristů nijak kritický. Defacto mě ničím neobtěžují a nijak mi na silnicích nevadí. Fakt je že by mohli dodržovat nějakou rozumnou rychlost aspoň v obci. 50 nutně nevyžaduju. 😉
jirin
Mokry ručníky na hlavu, když nebude stačit, tak davej si facky, pokud ani to, tak běž k doktorovi, at ti da neco na hlavu.
mbrzda
A nebo lézt ožralej do auta [odkaz] , [odkaz] , [odkaz] , [odkaz] , [odkaz]
Je to pořád dokola, jak už jsem tady několikrát řekl lidi jsou různí, jsou mezi námi ***i a je úplně jedno, jestli jedou na motorce nebo autem.
Všem normálním ohleduplným účastníkům provozu přeju šťastný návrat domů.....
kure64
souhlasím ... jak píšu ve svém příspěvku. V autě potřebuji k předají náklaďáku 0,5 - 1 km na motorce stačí 150m.
galerida
Takže nevidím dôvod, prečo by mali byť motorkári výnimkou. Tak ako môžem byť v šoku z chovania sa traktoristu, kamiónistu, cyklistu, alebo chodca, tak ma svojou blbosťou môže prekvapiť aj motorkár. Vždy je to iba o ľuďoch. Vadí mi na nich presne to, čo na ostatných, keď jazdia bezohľadne s tým, že ich nedostatky v schopnosti viesť vozidlo bezpečne musím riešiť ja svojou predvídavosťou a tak ohrozovať seba a osádku vozidla. A je jedno či idem na aute, alebo motorke.
chimi.cr
Ale houby. Přestaňte rozlišovat mezi chorym mozkem na motorce a chorym mozkem v autě jenom proto, že většina radarů platí spíš na auta, který maj ve předu značku a na motorky ne. Jenom proto, že úžasnosti f tédéíčku, který vozíme pod kastlema a váha přes tunu nám jinou možnost, než nejít za 180 na dálnici ani nedávaj. Všichni jsou svatý, dokaď nemůžou. Pak se náhodou svezou v něčem pořádným a v tu ránu jsou z nich úplně stejný hovádka, jako ty co prostě můžou.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Základní problém je samotný fakt, že motorka je jednostopá (tříkolky nechme stranoua). Tím, že sedí na stroji, který potřebuje méně prostoru, vzniká v nich touha a odhodlání pohybu vpřed i skrz místa, o kterých v autě ani neuvažujete. A ačkoli řidič/víkendový motocyklista bude určitě myslet jinak, než jen motocyklista, tak ten fyzický vjem bude zkrátka působit na oba. Jde o to, nenechat se strhnout, ale dřív nebo později "zhřeší" každý. A lézt asi ožralej před fízlama na motorku... [odkaz]
Avatar - JDM
JDM
joo motorkáři mi nevadí mám je i rád občas si sněma zazávodím 😄 ale oni to mají na našich silicích těžší , když to řeknu takhle tak je lepší potkat pitomce na motorce než v autě 😉 pitomec v autě je mnohem nebezpečnější , můj kamarád je motorkář a měl asi už 10 havárek má obě nohy plný železa má je doslova sešroubovaný , vždycky ho sestřelil nějakej *** co nečumí do zrcátka zatímco blbec v autě má maximálně prasklej blatník on to odnesl svým zdravím .
kure64
Já bych rád doplnil, že by měl zákon více myslet na motorkáře. Například, když je zácpa na dvouproudové silnici jedním směrem, tak by měl zákon upravit to, aby auta měla mezi sebou dostatek místa, aby mezi nimi mohl motocykl bezpečně projet – stejně to dělá každý motorkář. Myslím si, že daleko více lidí by pak začalo jezdit na motorce a bylo by to i bezpečnější. Tento zákon by měl i smysl vzhledem k novému zákonu, který umožnuje řidičům automobilů jezdit na skútrech s objemem 125 ccm. Jak je v článku uvedeno motorka je o proti autu o dost výkonnější a menší než auto. Tam kde se nedá předjet s autem to s motorkou bez problému jde, proto bych rád občas na silnici viděl dodatkovou ceduli „motorkářům předjíždění dovoleno“. Opět by to bylo daleko více bezpečné než teď, protože motorkáři stejně předjíždějí a řidiči o nich neví, teď by s nimi počítaly. Další úprava zákonu by mohla být, aby motorkáři svítily vždy dálkovými i přes den, aby byli více vidět a měli na sobě žlutou bezpečnostní vestu, aby byli lépe k vidění.
To že je motorka hlučná je dobře, alespoň to řidiče auta probudí a řidič o motorce ví, dřív než ho předjede.
Giorgio
Měl bys sedět v psycho-diagnostickém ústavu, ne u počítače. :no:
chimi.cr
Aha, takže oprávněnost užívání vozovky se u vás měří v hvězdičkách z crash-testů? Chudáci chodci a cyklisti. Až jim vám podobní udělají crash-testy, tak asi vygumujou přechody, cyklostezky a všichni budou muset sedět doma... Když vás dva slyším, občas koukám, co všechno se na silnici může dostat... Víc lidí ohrožujou ty vaše agresivní postoje v kombinaci s volantem, než cokoliv jinýho...
mbrzda
Taky pravda.... Asi se shodnem 😉
Avatar - xavier911
xavier911
Diky za nazor 😊. Ono to bolo o takmer vyleteni zo zatacky, nastastie tam bolo pole, je fakt ze nabuduce tam byt nemusi, ale od vtedy si uz na tieto situacie davam velky pozor...na protismer si davam obrovsky pozor....to je hned....Kazdopadne podle mna aj tieto krizovky su dobre na naucenie. Dnes uz viem kde je potreba zaciat brzdit a poznavam hranice seba aj motorky. Ako inak nez vlastnou skusenostou/blbostou sa to ma clovek naucit? Ale rozhodne to nieje o tom, ze by som teraz skusal co zvladnem ja alebo motorka. Do tychto situacii sa clovek dostane prirodzene a nemusi ani ist pilu...
m.dlouhy
Řekl bych že poměr bude cca tak stejnej, jenže podle mě se motorkáři nestydí limity přestřelit o mnohem větší číslo než řidiči. Nebo jste už zažil nějakýho řidiče, i když trotla, kterej po okresce mastí 250? Motorkář kterej je magor si to troufne, ale magor za volantem už si při těch 180 bude říkat že to stačí
mbrzda
Tenhle entuziazmus z prvního roku za řidítky jsem zažil už hodně dávno, ale je pravda, že mě to snad nikdy nepřestane bavit. Taky používám motorku i k cestě do práce a co nejvíc to jde...
Každopádně ale musím říct, že se podle mě časem vaše názory trochu zmírní...
A jen tak mimochodem (xavier911) - to že jsi nikoho neohrozil - jen sebe - si myslíš jen ty. Nevím přesně co za prekérku jsi měl, ale vzhledem k tomu, že píšeš o utažených zatáčkách, jistě hrozilo vjetí do protisměru - teď tam sice nic nejelo, ale mohlo.... A i ohrožení sebe sama je špatně - snažím se jezdit tak, abych neohrožoval nikoho - tedy ani sebe. A pokud chceš adrenalin, jdi na okruh - tam si ho vcelku bezpečně užiješ dosytosti....
Neberte to jako kritiku, jen jako názor (možná zkušenějšího) 😉
Ondris
Treba letosni Pariz jsem jel ecorally stylem, protoze spolujezdkyne spatne snasi rychlost...takze jsem jel 100-130 km/h a stalo se mi to nekolikrat.
Jasne, pri predjizdeni tomu dam plnej kotel, ono 200 naftovych koni jede bez nakladu moc pekne, ale na tekovou rychlost, aby me nejaky zavodnik neprekvapil se nevyhrabu behem te chvilky. 😄
mbrzda
:yes:
Avatar - xavier911
xavier911
100% suhlasim so vsetkym, co pises. Tiez jazdim prvy rok a je to uplne novy zmysel zivota. Je pravda, bolo niekolko zlych momentov, ale 90% bola moja vina. A nikoho som tym neohrozil, len seba - v kopcocho v okoli Karlstejna maju velmi utiahnute zatacky 😊. Kazdopadne suhlas s tym, ze sucastou autoskoly by mala byt jazda na motorke, aspon na skutri, nech si kazdy vyskusa, kolko veci v aute prehliada. Jazdim na motorke kazdy den do prace, takze to nieje len o zabave - 45 minut autom alebo 15 minut motorkou je celkom rozdiel. Musim povedat, ze rovnako som celkom prekvapeny toleranciou vodicov stojacich v kolone, len maloktory schvalne zablokuje cestu, takze vsetky patri velka vdaka. Tych ktory blokuju a zavidia, tak o nich nema vyzndam sa bavit...kazdopadne sa netesim na zimu, ked v tych kolonach budem stat aj ja...uff.

kazdopadne vsetkym motorkarom i nemotorkarom prajem vela kilakov bez nehody....
mbrzda
No, já myslím, že pokud to vezmu z poměru auta : motorky vyskytující se na cestách, tak určitě je.....
Iron
Mně osobně na silinci nejvíc vadí bezohlednost.
A v silničním provozu mi paradoxně ( v anketě by proto mělo být - co se mi na nich nejvíc líbí )vadí motorkáři úplně nejmíň.
Byť jsou určitě i mezi nimi bezohlední, ale v provozu mě "dostane" podstatně víc bezohledný: chodec (krajnice, přechod), kolo, auto (starý řidič-ka a to ne věkem), dodávka (jedni z nejsuverenějších rybízků), bus, kamion (ty tam jsou doby kdy jsem si myslel, že kamion řídí jen ti nejlepší - hahaha).
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Právě že u většiny řidičů aut ta jistota tak vysoká není.
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
to souhlas >😁
Jan Gutbayer
K anketě se nebudu vyjadřovat, myslím, že skladba otázek je dost nepromyšlená.

Na biku jezdím teprve rok, ale zato docela intenzivně, jen od jara jsem už dal 5000 km... A musím říct, že mě celkově překvapuje obecná tolerance řidičů k motorkám. Kolonou projíždím tak, abych neměl zásadní rozdílovou rychlost proti autům a stihl jsem bez problémů reagovat na přehlédnutí/zlomyslnost a když je to opravdu těsné, necpu se za každou cenu. 99 % aut neblokuje a velká část i aktivně uhýbá. Jen minimálně se stane, že někdo úmyslně zavře průjezd... Na rozdíl od některých jiných to beru stoicky. Asi ho sere, že já jedu a on stojí... nevadí, posečkám... Dopředu na křižovatkách jezdím, ale to má praktický důvod, na zelenou udělám hén hén a zatímco řidiči sotva stihnou přesunout nohu z brzdy na plyn, já už jsem 50 m pryč... (A sakra si dávám pozor na projížděče na oranžovou, mašina je v křižovatce moooc rychle.)

Celkově se prostě snažím jezdit tak, abych nedal zbytečně někomu šanci mě ohrozit, tak nějak defaultně počítám, že mě nikdo nevidí, nevnímá, nepočítá se mnou a jsem mile překvapen, když jo. Mašina má tu obrovskou výhodu, že rychlost ztrácí i nabírá s lehkostí motýlího mávnutí a vůbec mi nevadí ubrat třeba na 40... za pár vteřin tam zas můžu mít 140... 😄 Prostě jedu když to jde a když ne, tak se nestresuju. Platí jen jedno pravidlo - dojet - a vše ostatní je malicherné. Bike člověka hodně zklidní a srovná mu hodnoty... Osobně si myslím, že by pár lekcí na velký mašině mělo být povinnou součástí řidičáku na auto...

A teď proč to dělám: Ještě před 2 lety jsem tvrdil, jak mě to nezajímá, jak je to nebezpečný a že se mám příliš rád. Ale jezdil jsem na čínském zdechlém skútru a něco mě na tom bralo. Tak jsem si udělal papíry a jak jsem poprvý sedl na velkou mašinu, tak jsem pochopil, že tohle je Ono, že tohle mi v životě chybělo a že Rubikon byl překročen. Pořídil jsem mašinu, a je to pecka... Nebezpečné je to jen tak, jak to necháte být nebezpečné. Samotná mašina ustojí neuvěřitelné věci, aktivní bezpečnost je slušná, akorát pasivní skoro žádná. Prostě když stojím na skále bez zábradlí, tak taky nelezu ke kraji a nezkouším se nahnout, co to dá, no ne?

Ale ta volnost, tak svoboda pohybu, ta imunita vůči většině radarů (ani ne tak kvůli překračování rychlosti, daleko víc jde o to, že člověk najednou pozná tu možnost nestresovat paranoidně Velkým Bratrem), ta plynulost pohybu v kolonách (či spíše mezi kolonami), ta radost z krásně a čistě projeté zatáčky, to beranidlo do zad ovládané pravým zápěstím, to lehké vzrušení z toho, že veškeré bezpečí či nebezpečí mě sama je řízené mnou a ne bambilionem elektronických fíčur balených ve vysokopevnostní oceli... I ten rituál oblékání a tripy a vědomí, že bike není ani tak otázkou peněz jako otázkou talentu a chuti... To vše dohromady tvoří teď podstatnou součást mého života a je to krásný.

A ani nejezdím na srazy, vůbec mě to neláká, asi proto, že to nedělám proti někomu, pro někoho, z frajeřiny nebo ze vzdoru a nepotřebuju tedy skupinku spříznených, kteří mě poplácají po rameni, jak to dělám dobře. Dělám to pro sebe a kvůli sobě a jsem na biku sám se sebou a je to tak správně.
Banjo
Ale dvoutakt smrdí na rozdíl od nafty celkem příjemně (tedy pokud toho není moc).
Banjo
To naštve, že motorkář může popojíždět a my stojíme, co?
Ale sorry, to je fakt čistá závist.
Banjo
V tom případě má (nebo měla) plzeňská židovská obec slaboduchého šéfa.
childofbodom
+/- suhlasim, a k tomu, ze motorky nepatria na cestu: V USA nemoze predavat BMW svoje auta kvoli nejakym crash testom, no vsade mozu motorky predavat a keby sme skusili tie nase europske "crash testy", tak neviem, ci by vobec mali *.... asi tolko

motorky :no:
Banjo
Takže vy na dálnici jezdíte v rychlém pruhu rychlostí
jossalito
8-s :no😒br />
Drtivá většina motorkářů na motorce jezdí proto, že chtějí, ne proto, že musí.
J4K
..je problém v tom, že motorka a její funkce dnes není již pojata jako přepravní prostředek z bodu A do B, ale spíš jako prostředek k vyžití a uvolnění adrenalinu, což nejde moc dokopy se současnou hustotou provozu, o stavu našich komunikací nemluvě. No ono to ani pořádně nejde, když se dnes motorkář - neadrenalista dnes rozhodne, že se někam podívá, použije tedy svůj stroj jako přepravní prostředek, dojede na ono místo, a co teď? Kam zaparkovat motorku,aby mu nebyla ukradena, poničena, co s přilbou, kombinézou, navigací atd. - tahat ty krámy ssebou? Takže výlet většinou končí u kafe z automatu někde na pumpě, nebo ve venkovní hospodě, kde na motorku a hromadu věcí dobře vidí. Nebo se jede jen aby se prostě jelo pro radost z jízdy, ale to v dnešním provozu fakt asi moc nejde. 😒
melo
Som velmi milo prekvapeny doterajsou urovnou diskusie. Ocakaval som ovela viac prispevkou ala Schnitzel. Ale mozno su ti pomalsi len trochu pomalsi a este to pride 😄

Napadlo mi este spravit protianketu. Ze co vadi motocyklistom na automobilistoch. Pre mna by vyhrala ignoracia spatnych zrkadiel.
chimi.cr
Tolikrát, kolikrát za den vidím troubu v autě, co do teď nezjistil na co je levá páčka pod volantem, protože on blikat nemusí, tolikrát ani snad motorkáře za celou cestu nepotkám... Opravdu si nemyslím, že motorkář = ten, co porušuje pravidla... Jezdím autem, a stejnou jistotu můžu mít u kterého koliv řidiče auta.
esenbe
Motrkářů co bych jim za něco rozbil nejradši hubu je přesně tolik co jich je v autech a těch je zase přesně tolik kolik je takových policajtů. Prostě všude najdeme blbce a pak ty normální.
mbrzda
Předpokládám, že tou ctí a poctivostí myslel Šalba něco jiného - stav se někdy na nějaký motorkářský sraz a uvidíš....
A co se týká toho odhadu 1:10, tak bych klidně tvrdil, že ta jistota je ještě větší. Ale stejně tak je to i u většiny řidičů aut. Sám nejsem svatej, nikoho zbytečně nekárám, ale šáhněte si každej do svojeho svědomí........ 😉
Avatar - jeylkey
jeylkey
Kazdy asi ne - hodne skutru maji ctyrtaktni motor, vzhledem k jeho velikosti nesmrdi skoro vubec
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
myšleno obecně samozřejmě 😉
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
"2. Nevím sice, jak můžeš obecně o nějaké skupině motoristů (i kdyby jezdili vlakem) říct, že všichni dělají něco úplně stejně - nicméně , typický literární aspekt motorkářů je bratrství, ochrana rodiny , ochrana přátel, čest a poctivost."

Kéž by ti čestní a poctiví přestali tak často a očividně dlabat na předpisy. Neříkám, že já sám jezdím vždy jako Mirek Dušín, ale jedu-li chvíli za motorkářem, můžu si vsadit s jistotou tak 1:10, že nějaký přestupek udělá.
Duke_Luke
nevlastnim motorku a nikdy som na motorke nesedel, ale pod toto sa podpisujem na 100 percent :yes:
pandan
Nejsem si jistý, když se objeví pojem "motorkář", koho má autor na mysli, zda jen ty na silnějších strojích nebo motocyklisty obecně.
pandan
Jako řidiči mi nevadí. Nevadí mi ani objíždění zprava ve frontě před křižovatkou, protože ji první projedou a opustí.
Vadí mi spíše jako chodci a obyvateli obce, a to pouze ti, kteří nedokáží přepnout z režimu "Jedu na doraz" do režimu "Zastavěné území s výskytem chodců a cyklistů včetně dětí".
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
typicky každý skútr - ani nevím jestli to má nutnost nějakých EU (nemyslím tím staré plechovky)...
Avatar - jeylkey
jeylkey
Hlukem mozna ze jo, ale smradem? Ja jsem v zivote nevsiml, aby mi motorka nejak smrdela (nemluvim o starych dvoutaktech, ale o normalnich novych)
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
To ano, ale mám pocit, že za řídítky jich je snad alespoň polovina.
mbrzda
Jezdím jak autem, tak na motorce. Sám někdy přemýšlím o mozkové kapacitě některých střelců na motorkách, ale stejně tak je to i u řidičů aut.
Naprosto nesnáším to paušalizování motorkářů jako nějaké hrozby, kterou je třeba vymýtit. Ve skutečnosti je to tak, že řidičák na auto si u nás dělá hned v 18ti (nebo 17ti) většina lidí a potom, jak to je v ČR zvykem - každý kdo má řidičák je okamžitě odborníkem na dopravu. Na motorce většina těch lidí v životě neseděla, ale všemu rozumí a naprosto jistě ví, že VŠICHNI motorkáři jsou hovada.
Myslím, že je to pouze o vzájemné toleranci všech skupin účastníků provozu. Proč se řidiči aut vybržďují, vytlačují z dálnice, problikávají..... Protože v tom autě sedí motorkář? Ne, protože v tom autě (na motorce, v náklaďáku, na kole) jede ***. Někdo, kdo se pravděpodobně chová agresivně i v běžném životě... Když budeme vůči sobě tolerantní, určitě ubude jak zbytečných nehod, tak třeba jen zbytečných nervů.......
melo
Schnitzel, chapem, ze si este mlady a kulantne povedane neskuseny. Ale toto? Vyrokova logika nikde, argumenty ako z pomocnej skoly, pivna fyzika...
chimi.cr
Nemyslím si, že by byli nebezpeční víc řidiči aut, nebo motorek. Když nemá člověk mozek, tak může být nebezpečný v čemkoliv.

Názor číslo 5 je obzvlášť zajímavej. Nevím jak na slovensku, ale tlouct účastníka nehody, kterej se praveděpodobně nemůže ani pořádně hejbat, je u nás projevem dost slaboduchého člověka, s pravděpodobně velmi jednoduchou osobností. Obzvlášť takovou kravinu schvovávat za domnělou společenskou nebezpečnost mororkáře.

Myslím že nebezpeční řidiči jsou takoví, co mají názorovou platformu jako tady kolega Schnitzel a jejich odvaha je prosazovat je pouze na anonymním fóru tohoto typu, nebo v případě člověka, který po nehodě leží ve škarpě, protože sami asi tuší, co plácají za kraviny. Je to přesně takovej tent typ, co vytlačí ženskou autem z dálnice, nebo vybržďuje jiný auta jen proto, že na silnici podle nich nepatří... Víc takovejch a bude nám všem účastníkům silničního provozu moc dobře... Nevím, jestli je nebezpečnej motorkář, nebo člověk s takhle chorým mozkem.
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
takže myslíš tu strnulost postavy po dlouhé jízdě bez hnutí a záněty zápěstí od držení řidítek?
Nebo snad koupání se v dešti?
>😁
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
a co třeba😒br /> - obtěžují mě hlukem a smradem.

Nechápu proč nikdo nepokutuje frajery co si snad i strunu do výfuku dávají. Vyndavání katalyzátorů je snad běžná věc. Obě věci by měly být sledovány stejně jako u osobních automobilů (zejména ty hlukové normy)...

Proti normálním motorkářům nic nemám, naopak mi nedělá problém je pustit. Nicméně podjíždějícím a nebezpečně předjíždějícím hovadům bych ty stroje rovnou odebíral . Ano, i v autech se najdou takové hovada, ale zejména v létě jsou jednostopáci v daleko větší převaze... ;-\
Šabla
Schnitzel, seděl si někdy na motorce? Uvědom si, že to , co zrychluje "jak sialene", zrychluje takhle rychle díky váze a díky trakci. A tyhle dvě veličiny jsou stejně důležité při brždění, to znamená, že když díky váze a trakci dokáže rychle zrychlit, dokáže díky tomu i rychle zpomalit.

Tvoje argumenty celkově dávají asi tolik smyslu, jako párek s jahodovou zmrzlinou.

1. Motorkáři jsou často velmi bohatí lidé, kteří si užívají volnost, užívají si to, že jim na cestě nic nezavazí a i když nejezdí jako prasata, díky krátkému rozvoru jsou schopní každou "překážku" rychle objet. Užívají si taky určitý druh bratrství, který někdo jako ty v životě určitě nepozná. - čímž se dostávám k bodu č.2 -

2. Nevím sice, jak můžeš obecně o nějaké skupině motoristů (i kdyby jezdili vlakem) říct, že všichni dělají něco úplně stejně - nicméně , typický literární aspekt motorkářů je bratrství, ochrana rodiny , ochrana přátel, čest a poctivost.

3. Ani nevím, co ti na takovou blbost říct, tohle je argument pětiletého dítěte 😡

4. Stejně tak jako 3.

5. Zde je naprosto jasné, že si na motorce opravdu v životě neseděl a vůbec netušíš, o čem mluvíš. "V pripade ze uvidite ze motorkar to v zatacke klopi strati kontrolu" ??!!??!! ... Viděl si někdy motorky aspoň v televizi?

Jestli ti někdy nějaký motorkář někdy ublížil, přemýšlej spíš nad jeho jinými vlastnostmi než nad tím, že je motorkář. Taky bych mohl odsoudit všechny řidiče aut, protože několik řidičů aut způsobilo smrtelnou nehodu.
Habakuk14
Ty seš, ale odborník. Tak třeba Cyklisté na cestu nepatria. Prostě na silnicích jsou motorky od nepaměti tak se s tím nauč žít a respektuj je.
_Teddy_
To je bohuzial casto vidiet aj tak. Motorka sa pri akceleracii dost vyrazane "zaklana", a potom aj dobre nastavene stretavacie svetlo zrazu svieti do neba...
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
přesně tak, bohužel je z nich většinou kečup... velká škoda, protože někteří jsou vyloženě dobrovolníci...
Avatar - FISHkaa
FISHkaa
+1
mbrzda
No tak ty budeš asi hodně slaboduchej člověk a nebo ještě víc zakomplexovanej......
k tvým bodům😒br /> 1. Motorkáři jsou lidi, kteří mají na drahou motorku 😄
2. toto nechápu - nesnášet své okolí může třeba traktorista....
3. stejně můžu říct, že na cestu nepatří kola, traktory, chodci, náklaďáky, ostatní auta - prostě všichni, kteří ti stěžují tvůj už tak dost těžký život
4. toto zase nechápu - absolutně dementní věta
5. v případě, že uvidíte jak *** v autě srazí cyklistu, rozbijete mu hubu >😁
Jsi úplně mimo realitu.......
Avatar - Dinar
Dinar
motorek na silnici je ten, že jsou jako objekt malé a příliš rychlé na to, aby velká část řidičů aut byla schopna je zaregistrovat včas, ať jde o předjíždění, míjení, situace na křižovatkách, cokoliv, většina nehod motořkářů vznikne kvůli jejich přehlédnutí řidičem auta. Statistiky by jistě potvrdily, že havárijí způsobených nezvládnutím řízení příslušného stroje je nesrovnatelně více u řidičů aut než motorek. Jízda na motorce v současném provozu je chůze po laně, v podstatě otázka času, kdy na daného jedince dojde, motorkáři mají můj respekt a ohled, sám bych na to v provozu nesedl, jakkoliv se mi jízda na motorce líbí. 😉

Měl-li bych říct, co mi vadí, pak jsou to skupiny, většinou čopristi, pět chaoticky jedoucích motorek zabírajících celý pruh v délce minimálně kamionu, nebezpečné k předjetí, z jejich strany bezohlednost.
jossalito
Ne, to opravdu nemyslím. 😉
Autoservis
Nějaký druh komplexu? Řidiči aut jsou mnohem nebezpečnější. A co se týče toho že nemají na rychlé auto zkus se podívat do ceníku co stojí třeba taková R1. Neříkám že jsou všichni motorkáři svatí, ale řidiči aut nejsou o moc lepší. Jejich falešný pocit bezpečí na čtyřech kolech je víc nebezpečný než motorkář kterej přetáhne nápřah. Osobně jsem ještě neviděl nehodu kde by zabil motorkář třeba tři lidi najednou jak to dokážou frajírci za volantem. Většinou sprovodí ze světa sami sebe, nechápu že to všem tak vadí. Je to jejich svobodná volba.... [odkaz]

[odkaz]

najdi deset rozdílů 😉
melo
Zdravim,
myslim, ze vam v moznostiach ankety chyba jedna dolezita alternativa a to 'predieranie sa v zapchach a na krizovatkach dopredu'. Osobne mam pocit, ze by mozno predstihla aj teraz veduce 'nebezpečným předjížděním' a naplno by ukazala hlavny dovod averzie automobilistov voci motocyklistom. Klasicka sprosta zavis. Nieco podobne ako napriklad averzia na vodicov bmw, ci velkych suv.

A este pohlad mojimi ocami na veduce odpovede😒br /> Najížděním „na kufr“ - je nebezpecne ovela viac pre motorku a malokto sa bude sunut priamo za autom. Skor pojdu vedla auta. V pripade krizovej situacie maju priestor, pretoze su uzky. Zaroven je to z pohladu automobilistu tak vypukle, lebo motorka je rychlejsi dopravny prostriedok (hlavne v meste) a preto predbiehaci manever je casty a priblizenie sa k autu je jeho prva cast.
Jízdou blízko dělicí čáry v zatáčkách - znovu z hladiska bezpecnosti uplne normalna vec. Cas reakcie na nebezpecenstvo prichadzajuce zprava sa zvacsuje. Krajnice su castejsie rozbite a je tam viac strku. Dalsim dovodom je pocit auta, ktore zbada motocykel na krajnici, ze je to nieco male, pomale a mozem to predbehnut aj ked ide nieco oproti. Nic prijemne ak vas niekto vytlaca na rozflakanu krajnicu.
Nebezpečným předjížděním - tu je dolezite najma to, ze vodic auta si nedokaze predstavit zrychlenie motorky, ale vsetko prepocitava pocitovo na reakcie jeho auta. Ale priemerna motorka ma zrychlenie oproti beznemu autu priblizne trojnasobne. A to uz je riadna porcia bezpecnej rezervy.

Samozrejme netvrdim, ze su vsetci anjelickovia. S lepsou ekonomickou situaciou sa vlastnictvo motorky stalo tak dustupne, ze si ju uz moze dovolit prakticky ktokolvek. A tym sa logicky stalo, ze mentalna vyspelost majitelov motoriek kopiruje aj vseobecne rozlozenie blbosti v spolocnosti. Takze rovnako ako najdete medzi vodicmi aut nejake percento dementov, najdete ho aj medzi motocyklistami. Tam je ten problem trosku viac vypukli, lebo su iny a tym viac na ociach. A potom samotna blbost je aj viac demonstrativna, pretoze to nie je ako sadnut do auta. V nom sa veziete. Na motorke musite jazdit. A tak ako nie kazdy moze hrat futbal, nie kazdy vie jazdit.
vondry87
Malé, rychlé, obratné.. nepamatuji se, že by mě někdy motorka ohrozila, vejde se všude.. což se nedá říct o autobusech a kamionech.. kdybych tak mohl dostat do rukou toho ko..ta, co mě dnes ráno autobusem nekompromisně vytlačil z mého pruhu a skoro jsem sestřelil nějakého chudáka v mercedesu. Pokud to náhodou čte, tak sorry kámo >😁
Autoservis
Takových je spousta i za volanty ne jen za řidítky.
Ondris
Hlavně chování (některých) pilotů supersportů (nejen) na dálnici. Občas se stane, že po dokončení předjíždění, když jsem ještě koly v levém pruhu, kolem mě proletí frajer rychlostí 240-250 km/h, který ještě před třemi vteřinami ve zpěťáku prostě nebyl.

Takže mi vadí, že ani při rozdílu rychlostí přesahujícím 130 km/h mnozí nenechávají prostor pro chyby vlastní ani pro chybi ostatních. I kdybych stážku pak přežil, pronásledovalo by mě to do konce života.
Schnitzel
1. Motorkari su ludia ktory nemaju na rychle auta, to je zaklad ktory treba pochopit.
2. Motorkari su ludia ktory neznasaju sami seba a ich okolie.
3. Motorky na cestu nepatria
4. V pripade ze motorkar havaruje je to stale jeho vina.
5. V pripade ze uvidite ze motorkar to v zatacke klopi strati kontrolu, vy ho skoro zrazite a keby to klopil o 30sekund skor tak zabije pri tom 2 decka na bicykloch ktore prave prechadzali tym usekom, tak kludne zastavte, spytajte sa ho ci je v poriadku. Ked si sunda prilbu a povie ze ano, tak mu dajte este nakladacku lebo motorkar si to zasluzi.

a teraz este k bodom 2,3 a 4.
2: Kedze motorkar VEDOME podstupuje riziko a sada si na nieco co zrychluje jak sialene ale brzdnu drahu ma horsiu nez fabia. Zaroven motorku clovek skor prehliadne nez auto a pri zdrazke je mortorkar mrtvy. On si to uvedomuje, on si uvedomuje ze ked nabura a sa mu nieco stane tak bude to stat zdravotnicky system majland a ublizi tym svojim blizkym. Preco by som mal ublizovat svojim rodicom alebo detom len pre to ze nemam na rychle auto?
3. Kedze motorky maju 0-ovu bezpecnost, dlhu brzdnu drahu a su lahko prehliadnutelne a menej stabilne nez auto by na ceste nemali co hladat.

4. Kedze motorkar vedome si na motorku sada a si je vedomi toho ze aj pri 20km/h, pri malinkej nehode kde sa vodicom automobilu nic nemoze stat, sa moze zabit. Zaroven ma dlhu brzdnu drahu a zaroven je viac prehladnutelny nez auto je si sam na vine ked do niecoho vpali...
dan8
>😒] :yes:
cuoresportivo
Pokud nemyslíš volností ty upnutý kožený propocený a smradlavý hadry, takto jo.
dodo13
Vacsinu nehod, kde je zapleteny motocykel a auto maju na vine vodici aut. Kazdy motocyklista je aj vodic auta, takze vie posudit situaciu z oboch stran. Motocyklista je zranitelnejsi, preto si dava vacsi pozor. Samozrejme ze sa najdu aj magori, ktori chcu cim skor darovat nejake tie organy. Ale rovnakotak sa najdu magori aj pri vodicoch aut a percentualne je ich podlamna viac.
Avatar - Ronault.
Ronault.
... neplatí téměř nic. Blb za řídítky zůstane blbem i za volantem třeba parního válce.

Co bych ale motorkářům doporučil, to jsou reflexní vesty. Vím, že na černém krutodrsném stroji vypadá reflexní vesta divně, ale pořád člověk vypadá lépe na motorce v ní než bez ní v hrobě.

Jinak až tolik problémů není, možná by si jen někteří mohli uvědomit, že když jedou hned za vámi, tak jeho světlo je ve stejné výšce jako moje vnitřní zrcátko... ale tohle je problém i řidičů dodávek...

Ale to by byla diskuze pořád dookola, blbce nenapadne nic...
jossalito
Spíše jim ostatní závidí tu volnost. 😉
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Tak maximálně kostní dřeň. Z jejich orgánů bývá sekaná. 😄
Avatar - 12Eagle
12Eagle
mi v podstate vôbec. Ak idem v kolóne a vidím ho v speťáku, automaticky idem vpravo a púšťam ho. 😄
II
Zrovna včera mě překvapil v protisměru předjíždějící motorkář, musel jsem zbytečně brzdit. Takže bych měl dát "nebezpečným předjížděním", ale přesto dám že mě ničím nestresují. Jelikož tohle není problém jenom motorkářů, ale všech účastníků dopravního provozu a je jedno jestli řídí motorku, auto nebo kamion.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
V podstatě proti nim nemám nic, ale štvou mně ti z nich, kteří se chovají jako by pro ně pravidla silničního provozu byla jen jakýmsi souborem nezávazných doporučení.
Avatar - blake26
blake26
mne na nich nevadi nic ved ludskych organov je stale nedostatok >😒]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
to je blbost! pak není vidět vůbec nic, jenom oslňující světlo
Avatar - krotitel88
krotitel88
Dálkový jedině!!! Aspon je člověk malinko vidět