Spotřeba je benzinového turbomotoru hodně závislá na jízdním stylu, což v článku dosvědčují údaje o průměrné spotřebě v rozmezí 10-6 l/ 100km.
Jinak tento motor v Astře končí a od nového roku ho nahradí nový motor 1.6 SIDI Turbo.
[odkaz]
Převody lze změnit při objednávce v konfigurátoru např. u Insignie...
Samozrejme že nie, Opel Astra je také drahé, výnimočné a vzácne auto, že sa k nemu nikto nedostane ani na dohľad. ;-)
Ja nemôžem hodnotiť 1,6T, jazdil som ale atmo 1,6 a ten motor s 85 kW bol pocitovo slabší, ako konkurenčné atmosféry (focus 1,6 - 74 kW, Megane 1,6 - 81 kW), tú hmotnosť som tam pri akcelerácii skrátka cítil. Inak proti Astre ako takej nič nemám, je to dobre spravené a pekné auto. So súčasnou ponukou motorov by som si ju ale nekúpil.
BTW tu máš môj 2,5 roka starý blog o jazde s Astrou: [odkaz]
Tiež ma zarazila neuveriteľne vysoká spotreba. Moja 1,6ka turbo robí stotridsiatku o liter a pol úspornejšie.
Inak Astra ako taká je výborné auto, rozhodne patrí k špičke; motoricky sú ale dosť pozadu. Dávam to za vinu hlavne nepriamemu vstrekovaniu, ktoré z princípu nemôže dosahovať také cifry, ako priamovstrekové benzíny; plus povestné oplovské dlhočizné ťažké prevody, ktoré zabíjajú všetku pocitovú dynmiku.
M6 stojí stejně jako Opel ? --- si to nevysvetluj po svojom, velke auto strednej triedy je lahsie ako dake cupatko astra, o cene tu nikto nekecal, je to des ... obhajovat tu 1500kg u astry coupe a pasovat za vyhodu to je ubohe, motory zeru a netahaju to je najvacsia chyba ... tym porovnavanim sa akoze chvalis ? vsak 1,4T by mala byt konkurentom pre 1,8 - 2,0 atmo, to ze jej to natrie este aj korejska 1,6 to je mizeria >:D
Clovece spamataj sa uz, kde to zijes? Mazda CX-5, SUV 4x4 s dieslom 2.2 a automatikou vazi tolko ako to "coupe". Spotrebou sa to ale vyrovna minimalne V8-300 PS. >:-[] Otazka teda znie, ci ma vobec este vyznam Opel ako znacku brat vazne,alebo sa clovek pri tychto parametroch uz iba pousmeje :no:
(inak 20 rokov dozadu celkom respektovana znacka)
Mam dojem, ze opel oslovuje skor starsich ludi ako mladich... nepoznam opel, ktory by bol sen nejakeho mladasa, ale uz aj obycajny nudny golf je v tomto smere popularnejsi... asi dost velky podiel na tom ma i ta vaha, lebo citat v kazdom teste, ze benzinove motory ponukaju nie moc oslnivu dynamiku a spotrebu vzhladom na vykony asi nie je moc na obdivovanie... benzinovy motor by mal byt pycha i ked s vacsou spotrebou, ale ked niekde je to tak, ze najlepsi je 2,0 dieslak tak tam je uz vazne niekde pruser... design astry mi tiez pride viac orientovany na starsiu generaciu 35-50r ...uz si len zratat kolko starsich sem chodi diskutovat do for pod testy... a tiez ho malo kto porovnava s koncernom, keby prisiel zrovnavaci test, ktory by ocenil nejake vlastnosti opla nad koncernom tak by to boli horlive diskusie o tom ako je passat alebo golf lepsi... otazka je , ci to tak nie je naozaj...ja myslim, ze ano ta vaha bohuzial ale i kvalita spracovania miestami...insignia
A naozaj nechapem, preco na aute tejto triedy robia take obrovske blatniky, potom tam treba velke kolesa, jazdne odpory su velke, spotreba vysoka, disky a gumy drahe na hovado, no dakujem :no:
ta hmotnost je desiva, to je ten najhorsi priklad efektivity ked su tam dopovane motory a vsetko to zanika v hmotnosti.. des... nova M 6 ma menej nez astra coupe to je uz co >:D vobec by som si nebol isty tym, ze astra bude tank a lahsie auta papier... ked niekto vie setrit na spravnom mieste a pouzit pevnu ocel tam kde je to dolezite vobec nemusi mat menej pevne auto... radsej pevne nosne konstrukcie ako zbytocne tazke plechy, ktore sa tak ci tak krutia, ide hlavne o skelet...
ja mam dojem, ze ople su preto take tazke, lebo nemaju peniaze na vyvoj a odlahcovanie... robit kvalitne veci vyhovujuce roznym normam a poziadavkam je jedna vec ale robit ich este aj lahke a efektivne je vec druha...to si ziada ovela narocnejsiu vyrobu, dizajn, volbu materialov a hlavne vyvoj... a stratovy opel ak chce urobit nove auto, dobre vybavene a splnajuce vsetky kvalitativne designove atd poziadavky tak to musi robit konvecnym sposobom co sa odraza prave na hmotnosti... to iste je u motocyklov, bicyklov a podobne... nie je bike ako bike hi-tech je ovela lahsi a low je taky isty dajem tomu ale tazky...atd...
No, ale když to vemeš takhle, auta z doby řekněme víc jak 10 let zpátky, jsou považována za bytelná a hmotnostně jsou na tom dvoutřetinově z astry. Samozřejmě, že astra je o něco větší a nabízí víc výbavy a víc všeho a nic z toho nedokáže volně levitovat v luftu, ale 1500 kilo s relativně lehkým benzínovým motorem opravdu není málo. Třeba je všechno dostatečně předimenzované a opel vyrobil auto, které bude jako nové i za dalších 10 let, teď ale vidíme jenom obrovské číslo na ciferníku vah a všechny z toho plynoucí nevýhody.
125kw Julca zase 0-100 za 7.8s a spotrebu ma tiez nizsiu. A vies, kto si tie auta kupuje? Napriklad od nas z prace dost ludi, lebo mame zmluvu s GM. Astra s plnou vybavou (Cosmo) a 140k turbobenzinom vyjde na 15 000e. Cenikovo su to drahe auta, ale nie je problem ziskat velku zlavu. A az na tu vahu to nie su zle auta...
Průser u současného Opelu je hmotnost, cca 1500kg je na "coupé" víc než dost :no: Kde jsou ty časy Kadettu GSi nebo i první Astra GSi ( měl jsem ji ) ;-)
.... beztak je dopředu jasné, že to auto (zejména s benzínem) bude těžké, líné a užrané. Nezávisle na motorizaci....
Spotřeba při 130 9l a zrychlení z 0 na 100 za 8,3s. Moje stárnoucí Bravo má o 22kW míň (1.4T), zrychlení o 0,2s pomalejší a spotřebu při 130 minimálně o 1,5l nižší....
Mě fakt hlava nebere, kdo si ty Opley kupuje, já bych o to nezavadil....
Zapomněl jsi zmínit, že je malý a že má vzadu málo místa pro nohy... Jinak Astra je Astra. Podle mě nádherná a komu vadí že je těžká, tak ať si ji nekupuje ne? Ten ať si koupí lehkou mazdu, do který když si sedne pět lidí, tak auto praskne, jak je vysokopevnostně papírový. >:D Vždyť o co jde.
Podla mna je Astra v celku fajn automobil, mam skusenos s vsetkymi variantami karoserie okrem Opc (na tu este cakam) a viacerymi motormi, silnejsie su ok ale slabsie neodporucam. Osobne ju dizajnovo pokladam za velmi peknu az priam jednu z naj v danej triede, v porovnani s 6-kovim Golfom ktory je sucastov naseho rodinneho vozoveho parku je podla mna ovela menej sexy... , aj ked vo vysledku je to fajn auto.
Aj tak je tu nasa diskusia zbytocna, z dovodu ze za vsetko hovoria statistiky, ak sa nemylim tak nedavno tu bol clanok kde bolo napisane ze astra je 8. Najpredavanejsim vozidlom v nemecku, z coho vypliva ze je to predsa nieje asi az tak zle... A okrem toho opel obsadil este 6. Miesto... Podla mna vetko ukaze len cas... A uvidime ako opel dopadne...
Zdravím, jen bych rád upřesnil tabulku technických informací, máte tam zdvihový objem 1956 ccm, předpokládám, že se asi jedná o překlep, popř. špatně zkopírované číslo.
Jednoduché, Astra se mi líbila už když byla uvedena na trh v roce 2004. Když jsem si vybíral auto, chtěl jsem benzín nižší střední třídy a nejlíp německé produkce. Za sumu, kterou jsem na auto měl mi nevyšlo lepší auto jak Astra. Dřív jsem uvažoval i o ojetině, ale z mnoha důvodů jsem nakonec šel do funglovky...
Je tu necelych 30 prispevkov a z toho pomaly polovicu sa tu hadate o (ne)spolahlivosti Fiatu :-) Ja nic proti Oplu nemam, sam som 2 roky jazdil na podobnej Astre, ako mas ty. Okrem malych drobnosti s nou neboli ziadne problemy. Ale sam by som si Opel nekupil. Ak by som chcel nemecke auto, tak potom Golf ma lepsi image, Focus lepsie jazdi...napriklad. Mne ako dovod zostava cena. Preco si si Astru kupil ty? S Astrou J som jazdil tiez a okrem toho, ze to je pekne auto (co je ale dost subjektivne) som vela pozitiv nenasiel. Mozno este jazdne vlastnosti (ale to ma aj konkurencia) a kvalitne spracovanie interieru. Pacili sa mi hlavne sedacky... Na druhej strane su konstrukcne stare 1.7 dizle a slabe benziny s pomerne velkou spotrebou, co je prave dane hmotnostou auta. Takze, preco Astru? :-) Byt dobry uz nemusi stacit
.... tak když je ta obezita určujícím znakem těch aut, tak co jiného chceš řešit? Nemá smysl řešit vysokou spotřebu a slabou dynamiku.... vše je o těch +/- 200 kilech, které má Astra navíc oproti konkurenci.... Ještě bychom se tedy mohli bavit o poměru vnější a vnitřní velikosti, který je u Opelů taky dost tristní, ale to ani nemá cenu, protože rovnou skončíme tím, že to auto šíleně žere a prostě nejede.... Dál nemá cenu se tím zabývat....
Jinak proti Oplu osobně nic nemám, F-kového kombíka jsem měl dva roky a bylo to vynikající, spolehlivé auto.... Bohužel od té doby co Opel klade důraz na design, tak užitná hodnota těch aut je z mého pohledu dost špatná....
1.6 Turbo príde prestavaný budúci rok [odkaz] , na spotrebu nie je najlepší, ale určite lepšia dynamika ako 2.0 cdti. [odkaz] Tento jazdí s insigniou ST 1.6 a BC spotreba pod 8l, dialnice, mesto. Pravda, že 2.0 Turbo jazdí asi za rovnako :-)
Nejen řízení vytváří u nové mazdy neustále se vracející pocit lehkosti. Snižování hmotnosti je totiž mantrou konstruktérů Mazdy už několik let a došlo až tak daleko, že plechové podběhy předních kol jsou prořezané tak, aby stále plnily svou funkci, tedy držely horní uchycení tlumiče, ale zároveň šetřily těžký materiál. Kus podběhu tak chybí, stačí jen plastový štít, který dnes dostávají auta, aby plech chránil před odletujícím kamením a nečistotami.
I jinak dokonalá šestka má svůj neduh, na jeho napravení mají ale ještě před uvedením do prodeje vývojáři šanci. Auto se na lehké silnici parádně nese, i velký retardér překoná bravurně (benziňák plavněji než nafťák), ale když narazí na zvrásněnou a rozbitou silnici, celá se začne třást. Podvozek je sice jistý, ale na nerovnostech vám prostě volant masíruje dlaně víc, než by bylo milé.
Na rozdíl od předchozích šestek ale na trh nedorazí liftback, tedy sedan s víkem kufru, které otvírá celou záď včetně zadního okna. To by mohlo naznačovat ještě jedno vysvětlení, které ale Mazda hlásat do světa nebude: boj o tuhost. Vývojáři totiž mazdám nasadili drastické diety a pravděpodobně se jim u kombíku nedařilo zachovat potřebnou torzní tuhost karoserie. U sedanu ji totiž hodně vylepšuje příčka pod zadním oknem, kterou ale kombík ani liftback mít nemohou. A možná i proto se u kombíku ubíralo na délce a liftback se vůbec neobjeví.
S trochou nadsázky můžeme říct, že ano, ty 10 let stará auta mají stejné výsledky nárazových testů, tady se až taková revoluce nekoná. Že mají méně hvězdiček? Ano, před 10 lety nic nepípalo, když jsi se nepřipoutal a neměl jsi ve dveřích samolepku, abys jel opatrně.
M6 stojí stejně jako Opel ? Kolik musím ujet km aby mi peníze ušetřené za palivo opravdu něco ušetřily ?,ZAJÍMÁ MNE, JEL NĚKDO S NĚJAKOU ASTROU OSOBNĚ, nebo to jsou jen teoretické časopisové předpoklady z "testů" ? Nedávno jsem viděl v tv Auto Motor und Sport srovnání Astra GTC 1,4 Turbo s Hyundai Veloster 1,6 GDI, stejné výkony 103 kW. A výsledek ? Zrychlení Hyundai lepší tuším o 0,2 s (obrovský rozdíl !!!), v slalomu rychlejší Astra, brzdy lepší Astra. Kdo chce, tak si to na internetu jistě najde. A že podle prvních "testů" v Auto Tipu (ti jen tak něco od VW nepohaní) lehčí Golf 7 a lehčí Mazda 6 nemají nejlepší komfort pérování a docela poskakují je jenom náhoda. A Golf hlučnější od kol, protihluková izolace taky něco váží. K zemi nás tlačí hmotnost, fyzikální zákony se okecat nedají.
A pokud ne, tak to je tím, že tam prostě něco není a k tomu jsou materiály z "průhledného" papundeklu. Ale kolik to vydrží ? Kdy už tohle aspoň někdo pochopí, že žádné hmotnostní zázraky neexistují, vždycky něco za něco. To bude za pár let nářků jak "dnes už auta nejsou co bývala".Vím gůgloví odborníci mají "vysokopevnostní ocel", určitě si najdou o kolik kg pomohla snížit hmotnost Golfu 7 (malá nápověda, metráky to nejsou).