Ta problematika je trochu složitější.
1. pohled: KDYBY DNES AR PRODALA TOLIK AUT, JAKO V ROCE 1986, BYL BY TO ZÁZRAK
Je to neuvěřitelné, ale počet prodaných aut samostatné automobilky Alfa Romeo v polovině 80. let byl podstatně vyšší, než je tomu dnes. A to ještě právě v roce 1986 probíhala výměna typu Alfa 90 za model Alfa 164, která nebyla propadák, ale naopak velký sukses.
Naopak totálním propadákem byla následná Alfa 155, která sice často nemocnému, zato osobitému a skutečně sportovnímu modelu Alfa 75 nesahala ani po kotníky, a proto byly její prodeje mizerné již od uvedení na trh (kromě modelu Q4 neměla 155 co nabídnout; velký kufr a prostorný interiér jsou možná prima argument u škodovky, ale na Alfu je to prostě setsakramentsky málo). Ani modely 145/146 původně stavěné s nespolehlivými agregáty ze staré 33 situaci moc nevylepšíly a až po nějakých 5 letech se Fiatu podařilo tyto modely vyladit ke spokojenosti zákazníků (což opět snížilo už tak mrzké renomé).
2. pohled: ALFA ROMEO BYLA STÁTNÍ AUTOMOBILKOU
... a proto si z ní dělal každý dojnou krávu. Proč by státní automobilka (management státního podniku) neměla do nekonečna zvyšovat náklady, když to vždycky někdo/stát zaplatí? Fiat AR nechtěl, protože měl Lancii. Alfu chtělo BMW, a to tak, že moc, a byli ochotni zaplatit neuvěřitelné peníze. Chtěli vývoj.
Důvodem, proč AR nemohla být normálně prodaná koncernu BMW byl socialistický program italské vlády na industrializaci a postupnou socializaci jihu země, kde byly vystavěny nové továrny, které produkovaly neuvěřitelné šmejdy. Soukromý majitel by jako první krok ihned zavřel tyto předražené zaopatřovací ústavy, čímž by investice italské vlády v obrovských hodnotách přišly vniveč.
3. pohled: ALFA FIATU = SMRT LANCIE
Po převzatí Alfy Romeo zemřela nejúspěšnější značka v automobilových soutěžích všech dob - Lancia. Progresivní automobilka, která byla největším konkurentem Alfy Romeo přešla na výrobu luxusních automobilů, což znamenalo de facto její konec. Ač ta auta rozhodně nebyla špatná, znamenalo to zcela změnit klientelu, což se marketingu Fiatu nikdy nepovedlo. Ač by z takové situace měla teoreticky Alfa Romeo těžit (jakože částečně modely 156 a 147 i těžila), odstranění konkurence znamenalo zaostávání. Podíváme-li se, jak byly ostatní mainstreamové výrobky třeba proti AR 75 trapné, dnešní Giulietta už zdaleka tolik nad konkurencí neční.
4. pohled: JE LEŠPÍ DĚLAT JEDEN DOBRÝ MODEL, NEBO 16 DERIVÁTŮ ŠMEJDU?
Ano, jsou automobilky, které jeden motor naperou do 8 aut, jeden tlumič pérování do 24 aut, jedny brzdové destičky dokonce do 63 aut... Kdy nejnižší model řady a nejvyšší se liší jen v pár položkách, obvykle jen exteriérových...
Fiat pak do každého auta dává to, co je tam potřeba. Punto 1.2 a Punto Abarth mají pramálo společných dílů, Bravo s Giuliettou nemají společného prakticky vůbec nic.
Jestli je to tak dobře, nebo ne, si musí každý potencionální zákazník přebrat sám.
Já to pochopil, tys ale odběhnul od tématu jako první směrem k JTD apod. ;-)
Podstata mého příspěvku byla ale v tom,jsem chtěl poukázat na nesmyslný příspěvek od Nicca, že Fiat neomezuje investice a hlavně že panu účetnímu by se nejvíc líbilo dostat zadarmo další kompletní automobilku (Opel), aby to měl bez práce a usnadnil si "vývoj" nových modelů Fiatu.
Nicméně s platformou terenní Alfy to byl ode mě přehmat. Bude skutečně na Italském podvozku.
Máš pravdu předsedo, svinský STEREOidy udělaly z Giulietty jeden hnus a ještě to schovají napůl pod hnusnej hadr, aby si to nikdo nekoupil :-O;-) >:-[]
Ba ne, chybí ti trpělivost. Ale neboj všechno bude. Mr. Murphy ti vysvětlí , že když počkáš dalších 10 let, tak se Alfa zase vrátí v plné síle, protože "božský" a uctívaný vůdce Marchionne dělá pro Alfu první poslední, dokonce i po nocích přemýšlí na kterém Chrysleru by se znak Alfy nejlépe vyjímal >:-[]
JTDčka jsou Marchionemu v Americe úplně naprd ;-) Zato Chrysler 300 a jeho šestiválce se panu kujónovi náramně hodily :-!
Co se té Alfy týče, je otázka jestli se příští rok nedozvíme, že její výroba byla zase odunuta na neurčito 8-s
to je predsa "mula" technika nového SUV pod plechovým kabátom /kapotou/ Giulietty...ono to nakoniec ani nemusí byť Alfa ale JEEP...v diskusiach pod maskovanou oktávkou si sa rozplýval a pritom sa pravdepodobne jednalo o to isté...niektorým diskutujúcim stačí spod kopy maskovania vidiet znak a hned sa mu to páči alebo nie...nič nové tu.. ale nevidieť, že sa jedná v tomto prípade len o mulu môže len automobilový ignorant..
:-) čeština je mrcha.... :-)
Jinak ten název je hrozný (obzvlášť v italštině, kde se "c" čte jako "či" to bude asi lámat jazyk.... :*) No, ale na volbu názvu je fakt ještě času dost....
přesně, nejdřív ukradli Jeepu platformu Giulietty a pak si z ameriky Alfa ukradne JTDčka a multiairy.... Korunu tomu nasadí tím, že chudáku Jeepu ukradnou dvojspojku TCT.... :'-(
No to je hnus, co si ten Markijóne dovoluje..... :no:
Fantasticky jsi to rozebral ;-):yes:
Ano, není na tom dobře ani dnes. Ale nebylo to lepší ani tehdy, naopak. O to mi šlo.
Fiat na tom celkově není moc dobře, to ví každý. Někteří jiní výrobci si ale také dnes úplně nevyskakují. Přestože je na tom Fiat dnes nepěkně, myslím, že značky Alfa Romeo a Lancia nechce zatím pustit (nebo prodat nebo umrtvit nebo předčasně pohřbít, jak chcete) a to je v tomto srabu docela sympatické (alespoň mně). :-|
Takže žádná hitparáda. Tomu se asi zlepšení neříká nebo jo?
Téhle značky je prostě škoda, nezaslouží si být takhle FIATem přehlížena. Raději ať jí prodají nebo ji zabijí jako Lancii :no: Ale o tom se tu napsalo už haldy příspěvků...
Alfu převzal Fiat tuším v roce 1986. Tehdy vyráběla "etalon krásy" - Arnu [odkaz] , 33, 75, 90, GTV, Sprint a již tehdy letitého, ale stále hezkého Spidera. Avšak žádný výrazný prodejní úspěch. Přestože je to o dost víc typů než dnes, ekonomicky byla na dně.
Reaguji na větu " koncern Fiat jí táhne ke dnu" se kterou nesouhlasím, protože na dně byla, když jí přebíral. Všechno po roce 1986 je Fiat.
Název nic moc, ale je to asi to poslední, co by bylo důležité. Při té fiatí rychlosti budu raději číst CXover, než Alfa Romeo Over.
Snad se blízká na lepší časy. SUV je pravděpodně hotovo a 4C už se také pilně testuje. [odkaz]
Dobrá zpráva pro Alfu a trh. Konečně se něco děje a bude nějaký nový model ;-) Koncern Fiat jí táhne ke dnu a pořád jen slibuje. Tohle už vypadá nadějně a snad nebude zas na dlouho dobu poslední, přeji jí to :yes:
V článku moc informací není, ale alespoň něco. Jinak myslím, že na jméno je času dost, původní Kamal se mi líbí víc než zveřejněný CXover je divný a nedá se ani pořádně vyslovit :no:
Počkejme se soudy na seriové auto. Držím palce, ať to zas někdo nestopne ;-)
"Analytici předpovídají, že Fiat letos prodělá v Evropě 700 milionů eur. Italská automobilka už ořezala o půl miliardy eur investice, mimo jiné odsunula nástup nového Fiatu Punto..."
"Bez Chrysleru bychom si prošli peklem," poznamenal v souvislosti se ztrátami na evropském trhu šéf Fiatu Sergio Marchionne pro Automotive News Europe. Ve Švýcarsku usazený kanadsko-italský manažer dnes řídí rovněž americkou automobilku Chrysler, ve které Fiat loni získal většinový podíl."
"Začátkem října se navíc objevila spekulace, že má Sergio Marchionne zálusk na Opel. Měl se vyjádřit ve smyslu, že by značku převzal jen zadarmo, aby ji zachránil. Podobně přišel Fiat k Chrysleru. General Motors, majitel Opelu už od dvacátých let minulého století, ovšem prohlašuje, že se Opelu zbavovat nechce. Německá značka je ale stále v hluboké krizi "
[odkaz]
Jo jo, ten filuta Marchionne by Opel chtěl, ale zadarmo, podobně jako Chrysler >:D Pak by jenom nalepili znak Fiatu na Adama a "nové" Punto je na světě >:-[]
a tahle ta "terenní" Alfa je stejně jenom další vykrádačka Jeepu :no: