Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy photos: SUV Alfa Romeo se bude jmenovat CXover

První SUV značky Alfa Romeo se začne prodávat už příští rok. A nemělo by se jmenovat Kamal.
Zpět na článek
Avatar -
11. 11. 2013 15:23
Alfa vs. Fiat
Ta problematika je trochu složitější.
1. pohled: KDYBY DNES AR PRODALA TOLIK AUT, JAKO V ROCE 1986, BYL BY TO ZÁZRAK
Je to neuvěřitelné, ale počet prodaných aut samostatné automobilky Alfa Romeo v polovině 80. let byl podstatně vyšší, než je tomu dnes. A to ještě právě v roce 1986 probíhala výměna typu Alfa 90 za model Alfa 164, která nebyla propadák, ale naopak velký sukses.
Naopak totálním propadákem byla následná Alfa 155, která sice často nemocnému, zato osobitému a skutečně sportovnímu modelu Alfa 75 nesahala ani po kotníky, a proto byly její prodeje mizerné již od uvedení na trh (kromě modelu Q4 neměla 155 co nabídnout; velký kufr a prostorný interiér jsou možná prima argument u škodovky, ale na Alfu je to prostě setsakramentsky málo). Ani modely 145/146 původně stavěné s nespolehlivými agregáty ze staré 33 situaci moc nevylepšíly a až po nějakých 5 letech se Fiatu podařilo tyto modely vyladit ke spokojenosti zákazníků (což opět snížilo už tak mrzké renomé).
2. pohled: ALFA ROMEO BYLA STÁTNÍ AUTOMOBILKOU
... a proto si z ní dělal každý dojnou krávu. Proč by státní automobilka (management státního podniku) neměla do nekonečna zvyšovat náklady, když to vždycky někdo/stát zaplatí? Fiat AR nechtěl, protože měl Lancii. Alfu chtělo BMW, a to tak, že moc, a byli ochotni zaplatit neuvěřitelné peníze. Chtěli vývoj.
Důvodem, proč AR nemohla být normálně prodaná koncernu BMW byl socialistický program italské vlády na industrializaci a postupnou socializaci jihu země, kde byly vystavěny nové továrny, které produkovaly neuvěřitelné šmejdy. Soukromý majitel by jako první krok ihned zavřel tyto předražené zaopatřovací ústavy, čímž by investice italské vlády v obrovských hodnotách přišly vniveč.
3. pohled: ALFA FIATU = SMRT LANCIE
Po převzatí Alfy Romeo zemřela nejúspěšnější značka v automobilových soutěžích všech dob - Lancia. Progresivní automobilka, která byla největším konkurentem Alfy Romeo přešla na výrobu luxusních automobilů, což znamenalo de facto její konec. Ač ta auta rozhodně nebyla špatná, znamenalo to zcela změnit klientelu, což se marketingu Fiatu nikdy nepovedlo. Ač by z takové situace měla teoreticky Alfa Romeo těžit (jakože částečně modely 156 a 147 i těžila), odstranění konkurence znamenalo zaostávání. Podíváme-li se, jak byly ostatní mainstreamové výrobky třeba proti AR 75 trapné, dnešní Giulietta už zdaleka tolik nad konkurencí neční.
4. pohled: JE LEŠPÍ DĚLAT JEDEN DOBRÝ MODEL, NEBO 16 DERIVÁTŮ ŠMEJDU?
Ano, jsou automobilky, které jeden motor naperou do 8 aut, jeden tlumič pérování do 24 aut, jedny brzdové destičky dokonce do 63 aut... Kdy nejnižší model řady a nejvyšší se liší jen v pár položkách, obvykle jen exteriérových...
Fiat pak do každého auta dává to, co je tam potřeba. Punto 1.2 a Punto Abarth mají pramálo společných dílů, Bravo s Giuliettou nemají společného prakticky vůbec nic.
Jestli je to tak dobře, nebo ne, si musí každý potencionální zákazník přebrat sám.
Avatar - del42sa
20. 10. 2012 09:00
Re: Nová Alfa? Konečně...
to bys ale nesměl tak aktivně obhajovat každý Marchionneho krok, tímhle mi bohužel hodně připomínáš Wolffa 8-s
19. 10. 2012 22:48
Re: Nová Alfa? Konečně...
o tři řádky výše si mě nesmyslně bereš do úst a teď píšeš, že já něco ženu do osobní roviny? no, nechme to být....
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 16:17
Re: Nová Alfa? Konečně...
myslím, že to zcela zbytečně ženeš do osobní roviny. O mě ani o tebe tady nejde, ale o Alfu Romeo. Která díky CEO Fiatu je dnes tam kde je.....
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 16:11
Re: Nová Alfa? Konečně...
někdy to tak vypadá >:D
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 16:02
Re: No tak ať se podaří,
Já to pochopil, tys ale odběhnul od tématu jako první směrem k JTD apod. ;-)

Podstata mého příspěvku byla ale v tom,jsem chtěl poukázat na nesmyslný příspěvek od Nicca, že Fiat neomezuje investice a hlavně že panu účetnímu by se nejvíc líbilo dostat zadarmo další kompletní automobilku (Opel), aby to měl bez práce a usnadnil si "vývoj" nových modelů Fiatu.

Nicméně s platformou terenní Alfy to byl ode mě přehmat. Bude skutečně na Italském podvozku.
Avatar - ethicon
19. 10. 2012 12:35
Re: Kryt ix
.niektorým stačí nadpis a hlavne pôvod vozu a "už těď se mi to nelíbí" čo na tom, že to auto ešte ani neexistuje... :-)
19. 10. 2012 12:00
Re: Kryt ix
Nejlepší je přečíst nadpis a rovnou vlítnout na diskuzi. ;-) :yes:
19. 10. 2012 11:42
Re: No tak ať se podaří,
.... jaksi odbíháš od tématu.... psal jsi o tom, že SUV od AR vykrádá JEEP. To je kravina. Na to jsem reagoval....
19. 10. 2012 11:33
Re: Nová Alfa? Konečně...
myslím, že máš na víc, než na takové bezobsažné plácání.....
19. 10. 2012 11:14
Re: Kryt ix
Máš pravdu předsedo, svinský STEREOidy udělaly z Giulietty jeden hnus a ještě to schovají napůl pod hnusnej hadr, aby si to nikdo nekoupil :-O ;-) >:-[]
Avatar - ethicon
19. 10. 2012 10:36
Re: Nová Alfa? Konečně...
Myslíš si, že Mr. Murphy má akcie koncernu Fiat, aby sa tu predvádzal ako poniektorí chronický diskutéri?
19. 10. 2012 09:18
Re: No tak ať se podaří,
Maju uz 500ku, takze Adama nepotrebuju
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 09:07
Re: Nová Alfa? Konečně...
Ba ne, chybí ti trpělivost. Ale neboj všechno bude. Mr. Murphy ti vysvětlí , že když počkáš dalších 10 let, tak se Alfa zase vrátí v plné síle, protože "božský" a uctívaný vůdce Marchionne dělá pro Alfu první poslední, dokonce i po nocích přemýšlí na kterém Chrysleru by se znak Alfy nejlépe vyjímal >:-[]
Avatar - del42sa
19. 10. 2012 09:00
Re: No tak ať se podaří,
JTDčka jsou Marchionemu v Americe úplně naprd ;-) Zato Chrysler 300 a jeho šestiválce se panu kujónovi náramně hodily :-!
Co se té Alfy týče, je otázka jestli se příští rok nedozvíme, že její výroba byla zase odunuta na neurčito 8-s
19. 10. 2012 07:34
CXover wtf?
No tak teda dufam, ze sa bude jmenovat inak... ;-\

A dufam, ze bude peknucke, za nejakych 5rokov budem uz snad potrebovat rodinne auto... Zatial si vystacim v pohodicke aj s Julcou :yes:
Avatar - ethicon
19. 10. 2012 06:23
Re: Kryt ix
to je predsa "mula" technika nového SUV pod plechovým kabátom /kapotou/ Giulietty...ono to nakoniec ani nemusí byť Alfa ale JEEP...v diskusiach pod maskovanou oktávkou si sa rozplýval a pritom sa pravdepodobne jednalo o to isté...niektorým diskutujúcim stačí spod kopy maskovania vidiet znak a hned sa mu to páči alebo nie...nič nové tu.. ale nevidieť, že sa jedná v tomto prípade len o mulu môže len automobilový ignorant..
18. 10. 2012 23:54
Re: No tak ať se podaří,
Hodí se to úplně stejně jako SUV Porsche nebo SUV Maserati, SUV Bentley a SUV Aston Maritn.

To je nová doba, host vyhazuje vrchního... :-)
18. 10. 2012 23:46
Re: Kryt ix
No nevím, ale já jsem podle předposledního odstavce vyvodil, že takhle to auto vypadat nebude.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 10. 2012 23:00
Kryt ix
No, Giulietta na stereoidech. Už teď se mi nelíbí.
Avatar - Renton
18. 10. 2012 21:54
Re: No tak ať se podaří,
:yes: :-) Akurat Alfa a SUV, hm. Moc sa mi to nehodi, ale chapem. SUVcka su popularne a dufam, ze Alfe pomoze.
18. 10. 2012 21:11
Re: CXover
:-) čeština je mrcha.... :-)
Jinak ten název je hrozný (obzvlášť v italštině, kde se "c" čte jako "či" to bude asi lámat jazyk.... :*) No, ale na volbu názvu je fakt ještě času dost....
18. 10. 2012 21:07
Re: No tak ať se podaří,
přesně, nejdřív ukradli Jeepu platformu Giulietty a pak si z ameriky Alfa ukradne JTDčka a multiairy.... Korunu tomu nasadí tím, že chudáku Jeepu ukradnou dvojspojku TCT.... :'-(
No to je hnus, co si ten Markijóne dovoluje..... :no:
Fantasticky jsi to rozebral ;-) :yes:
18. 10. 2012 20:20
Re: Nová Alfa? Konečně...
Ano, není na tom dobře ani dnes. Ale nebylo to lepší ani tehdy, naopak. O to mi šlo.

Fiat na tom celkově není moc dobře, to ví každý. Někteří jiní výrobci si ale také dnes úplně nevyskakují. Přestože je na tom Fiat dnes nepěkně, myslím, že značky Alfa Romeo a Lancia nechce zatím pustit (nebo prodat nebo umrtvit nebo předčasně pohřbít, jak chcete) a to je v tomto srabu docela sympatické (alespoň mně). :-|
18. 10. 2012 19:59
Re: Nová Alfa? Konečně...
No spíš ještě klesla, co máš dnes? Mito a Giuliettu, toť vše. Navíc se jim moc nedaří. 159 je už skoro v pánu ;-)

Evropská čísla 1-7/2012:

123 Alfa Romeo Mito 17,351ks
65 Alfa Romeo Giulietta 41,478ks
232 Alfa Romeo 159 2,619ks

Takže žádná hitparáda. Tomu se asi zlepšení neříká nebo jo?

Téhle značky je prostě škoda, nezaslouží si být takhle FIATem přehlížena. Raději ať jí prodají nebo ji zabijí jako Lancii :no: Ale o tom se tu napsalo už haldy příspěvků...
18. 10. 2012 19:37
Re: CXover
Nechtěl jsi napsat "blýská" ? :-)
18. 10. 2012 19:32
Re: Nová Alfa? Konečně...
Alfu převzal Fiat tuším v roce 1986. Tehdy vyráběla "etalon krásy" - Arnu [odkaz] , 33, 75, 90, GTV, Sprint a již tehdy letitého, ale stále hezkého Spidera. Avšak žádný výrazný prodejní úspěch. Přestože je to o dost víc typů než dnes, ekonomicky byla na dně.

Reaguji na větu " koncern Fiat jí táhne ke dnu" se kterou nesouhlasím, protože na dně byla, když jí přebíral. Všechno po roce 1986 je Fiat.
18. 10. 2012 17:33
CXover
Název nic moc, ale je to asi to poslední, co by bylo důležité. Při té fiatí rychlosti budu raději číst CXover, než Alfa Romeo Over.
Snad se blízká na lepší časy. SUV je pravděpodně hotovo a 4C už se také pilně testuje. [odkaz]
18. 10. 2012 17:32
Nová Alfa? Konečně...
Dobrá zpráva pro Alfu a trh. Konečně se něco děje a bude nějaký nový model ;-) Koncern Fiat jí táhne ke dnu a pořád jen slibuje. Tohle už vypadá nadějně a snad nebude zas na dlouho dobu poslední, přeji jí to :yes:

V článku moc informací není, ale alespoň něco. Jinak myslím, že na jméno je času dost, původní Kamal se mi líbí víc než zveřejněný CXover je divný a nedá se ani pořádně vyslovit :no:

Počkejme se soudy na seriové auto. Držím palce, ať to zas někdo nestopne ;-)
Avatar - del42sa
18. 10. 2012 16:54
Re: No tak ať se podaří,
"Analytici předpovídají, že Fiat letos prodělá v Evropě 700 milionů eur. Italská automobilka už ořezala o půl miliardy eur investice, mimo jiné odsunula nástup nového Fiatu Punto..."

"Bez Chrysleru bychom si prošli peklem," poznamenal v souvislosti se ztrátami na evropském trhu šéf Fiatu Sergio Marchionne pro Automotive News Europe. Ve Švýcarsku usazený kanadsko-italský manažer dnes řídí rovněž americkou automobilku Chrysler, ve které Fiat loni získal většinový podíl."

"Začátkem října se navíc objevila spekulace, že má Sergio Marchionne zálusk na Opel. Měl se vyjádřit ve smyslu, že by značku převzal jen zadarmo, aby ji zachránil. Podobně přišel Fiat k Chrysleru. General Motors, majitel Opelu už od dvacátých let minulého století, ovšem prohlašuje, že se Opelu zbavovat nechce. Německá značka je ale stále v hluboké krizi "

[odkaz]

Jo jo, ten filuta Marchionne by Opel chtěl, ale zadarmo, podobně jako Chrysler >:D Pak by jenom nalepili znak Fiatu na Adama a "nové" Punto je na světě >:-[]

a tahle ta "terenní" Alfa je stejně jenom další vykrádačka Jeepu :no:
18. 10. 2012 16:36
Re: No tak ať se podaří,
a potom ze koncern Fiat zastavil investicie...
18. 10. 2012 16:15
No tak ať se podaří,
když už konečně po 10ti letech vyjede.