První novodobou Škodu Octavia známe od roku 1996, ale původní nositelka tohoto jména se po někdejší ČSSR proháněla už
v padesátých letech. Co se o Octaviích psávalo ve Světě motorů?
ale o tom já se s tebou nechci hádat. V tom s tebou souhlasím, akorát to auto prostě považuju za popelnici, kterou podle mě Favorit byl už v době svého vzniku. Ne proto co všechno vydrží, vyjede, projede, ale protože úroveň cestování v něm je/a vždycy byla prach mizerná.
Tohle mi u motoristických novinářů přijde dost úsměvný. Nejdřív auto vychvalujou (zejména pokud se jedná o Škodovku) a po pár letech najednou otočí. Pamatuju jak jsem u O2 četl vzletný články. Přitom třeba řazení chodí hůř než u O1 nebo F1, kvalita některých interiérových plastů je prachmizerná a chybějící místo pro pravou nohu řidiče v tý době taky vadilo asi jen mě. Teď když je O3 za dveřmi se o řidiče utiskujícím středovým panelu najednou začalo psát. Tehdy si to žádnej novinář nedovolil kritizovat. To radši sklapnul kule mezi stehna a dělal jako že se tak běžně sedí.
Ten test ve SM byl fraška. Nechci ukazovat prstem, ale testy redaktora Machaly mi nesedí. Nechá se lehce unést a často ztrácí v testech soudnost. Myslím, že zrovna test nového golfa měli svěřit někomu jinému...
Jinak možná mají pravdu v tom, že vše bylo na svém místě. Ale to jen proto, že jsou tady nejrozšířenější vozy koncernu VW. Ovšem to neznamená, že je to tak nutně ideální. :-)
Nespletl sis to s Octavií? Ta tehdy byla poměrně vychvalovaná i s Golfem IV a teď v těch stejných periodikách píší o špatných jízdních vlastnostech i na tu dobu.
O Fabii I jsem dodnes nic podobného nečetl. Dokonce o fabii 2, která nijak výrazně podvozkově nepokročila a je vyšší, stále psali, že to není špatné...v současných testech.
No mě ve služební F2 nejvíc fascinuje ta ostrá hrana, která vystupuje z palubky a řidič si ji při nastupování zarazí přímo do kolena. Kterej primitiv tohle vymyslel toho bych okamžitě propustil ať jde dělat něco jinýho než konstruktéra.
Mam okolo seba studentov co maju aj superby aj kombiky. A prave oni to vyuziju viac ako ty pako. Lebo chodia furt niekde na vylety, lyzovacky, cyklistika a podobne. Tak prosim ta netrep, to ze ten student je schopny si zarobit aspon na to a ty si neschopny si zarobit na nic je len tvoj komplex menejcennosti.
Ano ano, ač nejsem žádnej fanatik do octávek, tuhle jsem si našel :-) Kdo by měl zájem: [odkaz] jnak dokupy jich bylo, dle majitele, 25 (20 před fl, zbytek fl), v době zveřejnění recenze zůstalo na světě už pouze 16.
Nechápu. Když tatík koupil v roce 93 Favorita nechápal jsem proč to udělal. Z Lady 1600 kterou jsme v tý době měli to byl už tenkrát krok zpátky. Rachot v autě. Nejelo to. Kastle s mizivou torzní tuhostí skřípala na kdejaký díře. Prostě Favorit byl popelnice odjakživa. Nikdy jsem to nevnímal jako pohodlný, tichý a výkoný auto. Oktávka mi taková jak ji vnímám teď přišla už od novoty a pořád na ní neshledávám, že by nějak zhlučněla, přestala jet nebo se mi v ní najednou začalo špatně sedět. Jsou samozřejmě pohodlnější a výkonější auta, ale na moje ježdění po městě jsou zase zbytečně velký a těžký.
vzpominam jak zrovna kratka a kombik Fabie byly testovany, mozna v SM a ze kombik vyrazne horsi. Ale uz to bylo davno, takze to nema cenu resit. To ze by nebylo nic lepsiho silne pochybuji, ale pokud to je mysleno od Skody a nemeckych sousedu, tak mozna ;-)
Dnes kdyz se svezu sluzebni FII, tak po zatoceni volantem za sekundu nastane nakloneni a za druhou zatoceni. To ze pri sjezdu z dalnice se leknu, ze se to chce najednou snad prevartit uz neresim. Vzdy priserny zazitek ;-)
K vládním oktávkám - jedna ta dlouhá černá oktávka má dokonce recenzi i zde na moje.auto.cz.:-) Podle jejího majitele už jich bylo několik nabouráno nebo shořely, což vzhledem k velmi nízkému počtu vyrobených kusů (tuším kolem 20) znamená, že na silnici jsou raritou a potkat je není snadné...Údajně by teď většina z nich měla (v ne zrovna ideálním stavu) sloužit v nějakých státních institucích.
jedna vládní byla asi tak před rokem na prodej (na sauto) nejsem si už jistej s cenou ale myslím že byla tak nějak za 170 000,- ale od tej doby jsem už žádnou takovou neviděl
Zase tady bych se Škody zastal, když přišla Fábie na trh, nebylo nic lepšího. :-)
I dneska, když jedu kombíkem na 15" a sníženym podvozku, říkám si, jak to hezky sedí. :-)
Ten článek si přečti, stojí to za to.
Tu formulaci si nepamatuju přesně, četl jsem to jen ve frontě u pokladny v Albertu, ale je tam něco ve stylu: "Každé tlačítko, každá páčka je na místě, kam člověku padne ruka a kde by ji podvědomě hledal. Nastavení klimatizace je otáznkou pár vteřin."
No a pak omlouvání objektivních nedostatků - průměrná ovladatelnost -> potenciální zákazník to stejně nepozná, navíc ESP vyladěno tak, že každý problém řeší už v zárodku.
SM se točí jak vrtule, když byl Golf přetáčivá uskákaná koza, chválili jej za příkladné sportovní jízdní vlastnosti. Teď, když je Mégane tvrdší, je to zase špatně a hrajeme radši na komfort. Uf.
Vzpominam na to u Fabie. To bylo pri uvedeni na trh v testech jaky ma super podvozek a ze je nej ve tride,... a po 10 letech uz to bylo jinak, uz pomalu vyplouvalo v testech ze vlastne byla vzdy jen prumer, neli hur ;-)
A já ji já mám do dneška. Zcela otevřeně mohu říct, že jsem za posledních 15 let řídil jak v rodině, tak v práci v podstatě jen octavie I a tak když jsem se rozhodoval, co si koupím za své vlastní auto byla to jasná octavie I. Najezdil jsem na nich dohromady kolem půl milionu kilometru a dodnes si nemůžu ani na jednu stěžovat. Věřím, že ta dvojka je už mnohem dál, je to krásné a dobré auto. Teď jsem koketoval s myšlenkou, že bych si po novém roce koupil nějakou z těch dvojkových jako ref. auto, ale pořád jsem se nějak vnitřně neztotožnil s tím, že bych tuhle dal pryč a řídil jinou...no a po přečtení článku jsem se rozhodl, že si ji ještě pár let nechám.
Ale víte co by mě zajímalo. Co se stalo s těma "vládníma" octavkama. Prakticky jsem je nikde neviděl. Někdo mi říkal, že pořád už deset let stojí bez hnutí v garážích ministerstev a úřadu vlády, že je nikdo nepoužívá. Je fakt, že já ji potkal na silnici snad jednou. A nebo je prostě někdo z papalášů za symbolickou korunu odkoupil nebo odklonil...
Co máš proti tomu, že jsem si koupil jako vysokoškolák oktávku kombíka? To jako že jsem student znamená, že někdy nepotřebuju velký kufr nebo velké auto? Každýmu může být jendo, co si kdo koupí. A ti studenti zbohatlíci si na to třeba docela dost tvrdě vydělali. Tak radši pomlč
Prostě furt to samý dokola. Zezačátku je to etalon, špička, tichý, pohodlný, bezpečný a po 10 letech se lidi smějou co je to za hlučný, neekologický, nepohodlný šrot. Nechápu kdy se to tak změní. Mě přijde oktávka furt stejně pohodlná, tichá a výkonná ;-)
Jestli chceš mít představu o tom, jaká se bude použivat terminologie, přečti si poslední číslo SM a test Golfa.
To je samý "etalon, ergonomie, špička, lídr, kvalita, odpovídající, pohodlný, tichý, výkonný, tlumící, hodnotný atd."
lenze doba sa zmenila... chalupari chodia na chalupy natlaceni v SX4kach bez kufra a ludia zijuci len v meste jazdia celorocne sami alebo len vo dvojici s octavkou kombi.... nova doba 8-s
uplne najlepsi tu ti mladi tzv studenti zbohatlici alebo ako ich nazvat ktori jazdia sami a byvaju niekde na sidliskach ale musia mat superb alebo octavku kombi... zvysok vozia vzduch :yes:
Tak ono je celkem logické, že kanibalizace koncernových značek příliš žádoucí není a je dobré zaměřovat se trochu rozdílně...Nicméně, podle mě je liftback pěkný, a chalupáři si aspoň přijdou na své. >:-[]
aj teraz je z ponuky skodovky octavka najlepsou volbou , v ziadnej triede nema skodovka taku skvelu poziciu na trhu ako v triede kde ma octaviu... octavia keby nemala batoh tak mozno narobi v nemecku vrasky aj golfu.... mozno prave preto hatch skodovke vw neschvalil lebo vedia ze by ich octavka znicila :yes: