Na letošním autosalonu v Barceloně pořádaném v květnu se Evropě poprvé představila nová Dacia Sandero Stepway. Tento model svým designem připomíná malé SUV a na českém trhu jeho ceny začínají na částce 249.900,-Kč.
Ale počkej však oni už na 4x4 pracují. Do roka s tím přijdou. Podle mě to není až tak špatnej nápad. Já bych třeba takovýhle provedení auta upotřebil. Ne vždycky je nutný mít do lehčího terénu (rozuměj louka popř. nezpevněná cesta) 4x4, stačí trochu zvednutej podvozek a okrytovaný motor a převodovka aby to hned všude nedrhlo spodkem. Stejně jen mizivý procento lidí bere svý rádoby offroad auta do skutečnýho terénu, takže bez 4x4 se spousta lidí obejde.
mariánku, mě je jasný, že si o sobě myslíš hromadu věcí, jak si vtipnej a hlavně chytrej, ale tvůj humor je asi takovej, jako když vyprávíš vtipy česky v nějaký hospodě v Limě. Ten tvůj táta Karel by tě měl vzít k nějakýmu lékaři. Nemyslím chirurgovi, kdyby si měl mozek, tak ti pomůže i Ronault. 99 lidí ze sta ti napíše, jakej si blb, ale tobě by nestačilo ani 110 ze sta, viď? ;-)
Každému je jasné, co srovnáváš a o čem píšeš. Kdo je schopen dát si dvě a dvě dohromady... Spíš to zase píšeš jen tak, jak se to hodí tobě, abys měl pochybný zadní vrátka otevřený. :-!
Jasně, ale červenej diplom v recitační soutěži za basníčku o Leninovi ve školce je ti v tomhle světě k ničemu. :-!
O moji inteligenci se neboj, ale od tebe tady nikdo neslyšel nic hlubokomyslného, co by naznačovalo aspoň nějakou mozkovou aktivitu. :-!
...a potrfena husa se zase ozvala. KARLE, tebe nachytat je az prilis jednoduche. Clovek s tvym intelektem by se krasne hodil do ceske politiky. S Topolankem a Paroubkem byste si naramne rozumneli.
KARLE, ja jsem svuj cerveny diplom drzel v podpazi v dobe, kdy jsi se jeste dival na vecernicek a nevykrikuju ti tady pod kazdym clankem. Holt KARLE, jsi nadhernym prikladem jedince, kteremu zadna skola k inteligenci nepomuze.
Ty si s blábolením vystačíš úplně sám. Viz tvoje hlášky o oplastovaném Sanderu, které jde stejným směrem jako Kvaška a Yeti. Jen tak dále, ať se tu my, co chápem, pobavíme na tvůj účet. A nebude to poprvé ani naposled. >:D:-!
KARLE, ty sam ze sebe zde delas vrtuli ( >:D jinak vyborne prirovnani). Mozna sis toho jeste nevsiml, ale ja si te zde vubec nevsimam a na tve blaboly nereaguji. Pouze odpovidam. :-!
P.S. jeste jsi KARLE zapomnel pridat, ze po vysoke skole designove a vysoke skole inzenyrske vseho druhu jsi vystudoval i vysokou skolu "SUV", takze jsi "odbornikem" na slovo vzatym a tudiz mas licenci na "pravdu". >:-[] (i kdyz si bez definice nedokazes zavazat ani tkanicky u bot)
>:D Jasně kloučku.
Kdybych tady napsal, že Fabia Scout jde stejným směrem jako Nissan Kvaška, tak si tu ze mne budeš dělat vrtuli celej rok. >:D
Ale ty můžeš, tebe omlouvá ...tvůj věk a znalosti. :-!
Jáký smysl má Grand Cherokee, GL nebo i55 v rukou čtyřicetikilové paničky co nejdál dojede dva kilometry do Tesca? Jaký smysl má 500koňová bestie s podvozkem 5cm nad silnicí na rozsekancýh českých silnicích s 50/90/130kmh? Jaký smysl má H3 v centru Prahy kde nezaparkuje ani Smart? .... No jaký, jaký? 8-s
nechápu stále smysl tohoto auta, myslím, že koupě sandera je stejná blbost jako koupit třeba yetiho bez 4x4, když už s těmahle krabicema lidi na silnicích votravujou měly by to bejt 4x4 ale hlavně ať s nima zalezou někam do hor :no:
Potrefena husa? Cituji: "to přece už ví i mariánek anebo tvoje tchýně" Toto jiz neni potrefena husa, ale opetovana palba.
P.S. na "odbornika" se obracet nemusim. KAZDEMU, (kdo o automobilismu vi alespon minimum), je jasne, ze supermainstream jako odborny pojem neexistuje.
P.P.S. jeste jednou zopakuji: "...kopirovani ti jde. Jsou vsak hranice, kdy sarkasmus prechazi v nedustojny kyc."..... pokracovat o hadru nebudeme. ze? ;-)
Nelze nez zvednout palec. Jde stejnym smerem jako Skoda s predokolkou Yeti, nebo Nissan s QQ. Brzo se prida i Opel. Stepway plni, nebo bude plnit presne to, co drazsi konkurence. Jeho zakaznici budou jen ti, kteri za automobil nechteji (popr. nemohou) zaplatit tolik. Sandero "SUV" si z tohoto konkurencniho kolace jiste svuj kousek ukousne.
mariánku, s tebou asi člověk moc srandy neužije co?? Koukám že ses ozval jak ta potrefená husa.
Co se týče vysvětlení pojmu supermainstreem - obrať se na odborníka, ten už ti to vysvětlí... >:-[]
Pierro, kopirovani ti jde. Jsou vsak hranice, kdy sarkasmus prechazi v nedustojny kyc.
P.S. V jednom musim souhlasit. Supermainstream je zavedenym vyrazem mezi "odbornou motoristickou verejnosti". Stale se rozsiruje. Uz ho pouzivaji 2 "odborni motoriste" ;-)
no niečo na tom bude, za tu cenu je to v pohode auto :-)
len tie bočné airbagy mohli nechať aspoň za príplatok, bez nich dopadlo sandero v crash teste nie celkom ideálne ;-\ i keď chalupára ktorý to vymení za napr. Š120 to veľmi trápiť nebude...
Myslím si, že jediný kupec může být důchodce, který urazí nejdelší vzdálenost do 20 km od bydliště. Pro Evropu to moc stavěné není a při cenách místních ojetin, kdy za 100 máš dneska 7 let starou Fabii kombi s klimou a 1,4 16V, tak si to hlavně konzervativní důchodci rozmyslí...
Nemluvě o tom, že 2-3 roky starý Matiz se dá za ty peníze pořídit taky, což je pro důchodce ideální auto... sám jsem to před 2 lety s dědou (budiž mu země lehká) zkoušel.
U nás už dávno. A technické údaje jakbysmet. Nevím, co řešíš. Když jseš na auto.cz, najdi si to, myslím, že to bylo i tady. Do bytu ti to nikdo nosit nebude. Ono je dost lidí, které SUV od Škody, ale ani od dacie a dokonce vůbec žádné SUV nezajímá. A jak to ta nešťastná automobilka má poznat.
Jinak hloubku tvých znalostí dokazuje fakt, že pro auto lehčí než oktávie je motor s cca 70 kW směšně slabý...co dodat.
Jak je zvykem tady psát, uč se, studuj, čti, hledej, prostě pracuj na sobě a pak teprve piš.
To samozřejmě vím, právě proto jsem se na začátku divil, že na rozdíl od názorů lidí se s tím dá normálně v pohodě jezdit.
Nano má výhodu že má v každým roku kolo a motor je vzadu (předpokládám před zadní nápravou), Jenže na svou výšku má hrozně malinký kola a když si tam sednou 3-4 lidi těžiště bude enormě vysoko.
pochopitelně že favorit. jestli jsi s ním skutečně najel nějakých dvacet tyček kilometrů, tak asi sám víš že jde o normální auto poplatné době vzniku. To o Jawě a Aixomu nemůžu tvrdit. Proto by mě zajímalo to Nano... ;-)
Nano je přibližovadlo do Indie a spol, kde se jezdí pro přelidněných městech a kličkuje mezi cyklisty a semtamt předjedeš nějakou Rikšu...
V Evropě ne zrovna prodejné. Možná do města, ale na to máme i evropská auta a taky přeplněný trh s ojetinami...
Mimo to Nano na silnice v Evropě není, mimo město tady někteří bez okolků jezdí 130, to Nano bude mít problém jen s 90 km/h ;-)
Jak sám píšeš, tak jízdní vlastnosti Favoritu testovali u Porsche... Testovací pilot Porsche by se do Nana nevlezl... ;-) Nemluvě o tom, že je to vysoké a jezdí to na snad 12" kolech... Nesrovnatelné ;-)
Teď sem hledal na netu a načel jsem jak elektro tak i naftu. Automat jsem našel jen u těch novějších, říkám až zas na podzim to skouknu jestli tam ten automat je páč si nejsem jistej. Ale ty novější vypadaj uvnitř moc dobře.
Proti Favoritu nemám vůbec nic taky sem s ním najel 20 000 km. Jen podle zdejších diskutérů jsem mu asi hrozně moc odpouštěl >:D >:D
Spíš mě napadla jiná věc. Co má lepší jízdní vlastnosti jestli Nano nebo Favorit. AIXAM apod. samozřejmě nesrovnávám.
ne, ale tímhle hatch-SUV získává Dacia další body hlavně na poli designu. Z napohled levného Sandera se mávnutím proutku stává trendový autíčko, který navíc vypadá dražší, než je.
Když připočtu slušný vnitřní prostor za lidovou cenu, mohlo by v Čechách slušně zabodovat.
automat?? myslím že to bude jako u Babety či jiného dejme tomu čínského skůtru... >:D Jinak myslím, že tyhle potvory baštěj naftu - tedy alespoň Jawa Chic si ji myslím brala.
Ostatně co máš proti Favoritu?? Oproti těmhle srandám je to ještě sakra dobrý auto...
No to je fakt i když on Favorit taky stačí >:D
No to co potkávám já tak má normálně spalovací motor, podle zvuku těžko rozlišuju zda naftu či benzin, přesně jak říkáš zvuk jako sekačka. Má to koženkový sedačky, el. okna, a teď nechcu kecat ale myslím že to ja automat.
á bych ti to přál z jedinýho důvodu. Každej tady má snahu se povozit v nějaký drahý/sportovní/či jinak exkluzivní káře. Já myslím, že by nebylo od věci ozkoušet si i něco z dolní části nabídky na trhu. Mimochodem ten AIXAM je elektro anebo s motorem ze sekačky jako Jawa??
Víš co bych si přál projet?? Tatu Nano. A myslím to zcela bez ironie. Měl jsem kdysi to "štěstí" projet Jawu Chica a rád bych věděl jak šlapou jiná malá vozítka... ;-)
Ale já o něm nic špatného a vlastně vůbec nic nepsal. My sme se jen bavili o rychlosti stanovaní ceny. Mayimálně bych mohl napsat že Dacia je stanovuje rychleji než Škodovka.
cosworthe jestli to byl pokus o vtip tak to beru. Jinak ti doporučuju zamyslet se nad termínem supermainstreem. Makej na sobě, uč se jazyky, studuj a snaž se názorově vyzrát. Supermainstreem je zavedený výraz mezi odbornou motoristickou veřejností - to přece už ví i mariánek anebo tvoje tchýně. A jestli to nic neřiká tobě, doporučuju funclub Evy Farné anebo Pavla Horňáka.. ;-):-!
... a cena více než hezká, cenový rozdíl mezi benzinem a dieselem minimální a otázkou je, zda v autě vlastně člověk potřebuje nějakou lepší výbavu....? Pro českého lifestylového chataře a chalupáře ideál! :-)
Když se tak ohlídnu za Dacií, tak musim uznat, že za těch "pár" let odvedl Renault spoustu práce. Samozřejmě nelze čekat, že by se najednou stali konkurencí pro zavedené značky, ale posun je značný. Jsem zvědav, jak se dál nude Dacia "posouvat" a jak poroste sebevědomí značky ve vztahu ke kvalitě, zpracování a také ceně.
Takže dnes Dacia :yes:
Abyste se mi tady hošani nepokakali... Máme tady Sandero v holinkách a vy tu řešíte sněžnýho na jednadvojce. Měl bych pro vás drobné upozornění - Srandero je levný automobil pro spíše levné trhy či ne zrovna majetné kupce. Klasická varianta civilního hatchbacku za velice solidní cenu, odpovídající nabídce. Mohu ho přirovnat k krospolu anebo kroslišce, kde však už ta value for money dostává na frak.
A pak tu máme Yetiho, slušnou malou SUV, která si na nic nehraje a nabízí za rozumné ceny velmi kvalitní jak už motorizaci tak i design a užitnou hodnotu.
Tak se hošani vzpamatujte, pro ty pomalejší z vás - vlevo od vrátnice dostanete mokrej hadr a za placku ruma i suchou pemprsku.
Tedy já říkám bravo Dacia, bravo Stepway Sandero. Za ty peníze, bezkonkurenční, jednoduché a nenáročné auto. A prosím, netahejte sem Yetiho. Jen tím dokazujete, jak se vyznáte v autech mudrlanti... :-!
Takže za prvé, Yeti je zcela nový model což si vyžádá vždy větší před výrobní a předprodejové činnosti než u této Dacie která se již prodává, ale má na sobě jen přidaný off-roadový paket.
Ceník na slovensku možná nneí ale základní technické údaje už představila, přečti si článek zde: [odkaz]
Směšně slabý? Jistě chápu že většina lidí trpí syndromem toho že si pod obsaham 1,2 u Škody představí HTP. Jenže tady bude motor 1,2 TSI se 77 kW, jak už si můžeš ostatně příčíst ve článku na který jsem to dal odkaz. Motory jsem nezkoušel ale řekl bych že tohle v Yetim pojede jen o malinko hůř než Octavia 1,6 MPI 75 kW.
Dušane, čím jezdíš? 1.6 kou? S 1.2 v Yetim Ti každý natrhne * ;-) Jel jsem i s tímto motorem a bylo to pro mě velké překvapení, kam se hrabe klasická 1.6ka. Takže vydrž až budou údaje k dispozici (auto se ještě seriově nevyrábí!) a pak se vše dozvíš. Bude to lepší, než to tvé nesmyslné držkování na něco, o čem vůbec nic nevíš 8-s Yeti s 1.2 TSI je skvělou příležitostí pro nemajetné a oproti Sanderu je to superluxusní kára ;-)
Pořád lepší než hromadný dovoz aut Made in china.(jenom pro zajímavost spousta dílů např.kabeláž,hadice do škody,audi,atd jsou made in romania) Výsledek =propuštění zaměstnanci v čr až se zvýší ůroveň platu v RO dočkáte se. (pokud nebudete na dlažbě)ve svém voze věcí made in china.
Dušane, co ti mám povídat, utíkej si koupit Dacii. Automobilka, která takhle dokáže zveřejnit ceníky - taková automobilka prostě nemůže udělat chybu. Jinak máš recht, Škoda schválně před slovenským národem ukrývá parametry motoru 1,2. V Boleslavi totiž dobře vědí, že tradičně náročný slovenský spotřebitel by je roznesl na kopytech. Proto se budou čísla o motoru 1,2 na Slovensku tajit až do roku 2013, kdy bude povoleno letmé nahlídnutí proti přinesené občance... Bože můj, co někteří lidé nepoužijou, jen aby mohli plivnout na Škodovku. Yeti vypadá jako relativně povedené auto, ale občan Mihálik už ho odepsal, protože Škoda nezveřejnila na Slovensku kompletní technické údaje...
1.2 Turbo je pro Yeťáka slabý motor? Nemám s ním tu zkušenost, co jsem ale četl, bude to asi slušný základ, který bude 60% kupců dostačovat - další vezmou TDi nebo 1.8TSi :-)
Je to prostě politika Škody - zabírá, lidé čekají a pak se nárazově vrhnou do showroomu.
Za ty prachy to vypadacelkem k svetu. Myslim, ze soucasni majitele Loganu maji jasno, pro co pujdou, az se jim Logan opouziva (okouka napsat nemuzu, pac ten se okouka mezi prvnim a druhym mrknutim oka jiz v showroomu). Za ty penize to pro ne bude urcite zajimave. :yes: