Tak pod tohle se podepíšu. Je to přesně tak, design francouzských značek je dnes bramborově se tvářící tragédie bez záměru a myšlenky.
Třeba můj oblíbený Peugeot 307 vypadal skvěle: [odkaz]
Potom ho začali doslova mrvit až vyrobili 308, který je zcela disproporční s tím ohromným předkem už i na propagačních fotkách: [odkaz]
Nebo třeba 208, kdo to proboha vymyslel, to je nechutně samoúčelný design ve stylu pejsek a kočička vařili dort: [odkaz]
Pro srovnání původní nadčasový 206: [odkaz]
Mohl bych pokračovat třeba Peugeotem 301, Meganem, Fluence, prakticky všemi Citroeny, ale nemá to cenu... Snad časem pochopí, kde je chyba.
Je super, jak tady nad tím všichni filosofujete, ale kdo sleduje automobilový průmysl nějakou dobu, tak tak překvapený být nemůže. To, že francouzská auta nikdy neoplývala kdoví jakou kvalitou platilo už v 90. letech. Jenže! Tehdy ve Francii vznikala aspoň nejhezčí auta své doby. Speciálně Peugeot 406, 306...Srovnejte se design 306 a tehdejšího Golfu III a nebo 406 a Passatu. A o Peugeotu 206 ani nemluvím. To auto nebylo žádný zázrak, ale stalo se nejprodávanějším Peugeotem všech dob. A proč? Pze vypadalo prostě skvěle. Pak nastalo období, kdy kvalita a technická vyspělost francouzských aut zůstávala plus minus na stejné úrovni a následující generace čerpali designem z těch předchozích. No jenže dnes....Peugeot 308? Co to je proboha. Nebo nová 208??? A nezlobte se, ale design prodává. Francouzi prostě zaspali na vavřínech. A toho se chytli agresivní Korejci, kteří makali na zlepšení kvality a hlavně si najali nejlepší evropské odborníky. Technickou ztrátu dohnali už dávno a v poslední generaci přidali design. Ta auta kreslí Evropané a celá se vyvíjí tady v Evropě. Takže není třeba nad tím dlouho přemýšlet. Koukněte do tabulky: VW je plus minus na tom stejně, pze se roky nemění - vyspělá technika, konzervativní předvídatelný design. Korejci rostou - technika na úrovni, výrazně lepší evropský design. Francouzi padají - technika obvyklá, design tragický. Dokud si tohle neuvědomí, nic se nezmění.
tak tento popis by mi seděl na nějakou "státní" akciovku. Tváří se velice tržně, ale každoročně produkuje miliardové sekery do státního rozpočtu.
Jednu takovou jsem znal z vyprávění insidera - vždy po volbách se tam měnili komplet vyšší pozice, a samozřejmě první starostí bylo vždy nakoupit nová auta.
To se nám to nakupuje, když lidi platí daně, DPH, poplatky... :-)
Pro mne to spolu souvisí. Pokud mám nic neříkající data, co k tomu mohu napsat? Kromě tady máte data. Dají se doplnit o různé faktory, stávky, přírodní katastrofy atd., ale takovou úroveň tu ani nečekám. A převyprávění tabulky, na to já moc nejsem.
nemas az tak pravdu....
zancka ---- 10. mesiac ---- 1.-10. mesiac
VW +5,2% -3%
audi +14,2 +4,4
seat -21 - 27,4
skoda +4,4 +6,6
ford -8,8 -16,4
fiat gr. -5,3 -17,8
toyota +20 -0,1
GM -6,2 -16,6
z toho opel -7,0 -22,2
mercedes +25,8 +0,1
BMW +4,4 +1,3
hnojdaj +27,4 +37,3
kia +16,9 +22,3
zujimave je ze napr Hyundai Gr. predal od zaciatku roka 49 637aut a BMW Gr.(s mini) 54 949
Citroën 282 125 peugeot 313 828 renault 470 446 VAG 232 316 z toho skoda 18 350
Je to tak, šetří se nejdřív odspodu. Znám velkou firmu, kde faktury a účetnictví dělali 4 lidi. Propustili jednoho, ok. Propustili dalšího, zbylí 2 přestali stíhat, byli tam denně klidně 10 hodin. Z těch 2 dal jeden výpověď, protože i přes ohromný nárust práce nedostal ani korunu přidáno a samozřejmě přesčasy nikdo dnes neplatí. Teprve potom si zhruba 10 bohatě placených manažerů nahoře všimlo, že sice ušetřili na platech, ale práci pro 4 lidi prostě ten jeden člověk nezvládne a firma jde do kytek, zakázky se hromadí a i ten poslední člověk, který se v tom chaosu orientuje dává taky výpověď...
No ale věřím, že tu situaci nějak odůvodní třeba pokračující krizí a napřesrok si opět rozdělí tučné odměny a nakoupí nová auta :-)
Tak ty výsledky zase tak nevadí, ale ty nadpisy jsou jak z Blesku. A nějakou analýzu tady už asi nikdo nečeká. Třeba o tom jak Renault a Nissan koncem loňského roku doháněli skluz v objednávkách způsobený nedostatkem dílů po zemětřesení v Japonsku.
Už se tu několikrát mluvilo o tom, že měsíční výsledky mají mizivou vypovídající hodnotu. Stačí se podívat na to, jak roztahují crash testy. Je zřejmě třeba o něčem neustále psát, publikovat nové články. Možná nám časem rozkouskují i tyhle statistiky, třeba i atomizují a pro každou příčku bude samostatný. 8-s
Celý ten článek je tradičně tendenční, jak auto.cz umí. Vezmu-li souhrnné prodeje za rok 2012 (leden-listopad), pak celá "gruppe volkswagen" neprodá ani tolik, co nejmenší z francouzských značek a i přes snahu Audi je celá v mínusu. A tak dále a dále... auto.cz opět sklouzlo kousek níže k bulváru.
Vdaka za odkaz. Prekvapil ma velky narast tak Kia ako i Hy ale hlavne, ze Kia sa tam predava omnoho lepsie ako Hy. Taktiez prekvapujuci narast Skoda a to koncia Fabia, Octavia a pomaly aj Yeti, takze ten narast sa este urcite zvysi. Netesi ma stav Opel vo Francii.
Není třeba tu realitu vysvětlovat s podobnou křečí jako dvacetiletý "pogo". Věc je totiž jasná, francouzské křápy jdou do kytek. >:-[] Držte si klobouky, bude hůř... ;-)
je to celkom zaujímavá ak luxusný tovar sa stále predáva rovnako dobre ba aj lepšie.
Máme tu chudobu ktorá počúva keci o kríze ktorá spôsobuje túto chudobu a bohatých ktorí bohatnú bez ohľadu na stav ekonomiky.
Stredná vrstva chýba už asi všade nielen u nás. Výsledok bude niečo nie celkom dobré - kam asi vedú tieto polarizácie...
Francie chudne: Skupina Rendlík a spol: minus 35% Skupina VW minus 1% >:-[] >:-[] >:-[] Zkrátka ani ve Francii nejsou lidé tak bohatí, aby si kupovali levné a nekvalitní kreatury. :yes:
Na tomto příkladu je vidět, jak se v Evropě likviduje "střední třída" ... nemyslím automobilová, ale jako skupina obyvatelstva. Ti kdo jsou na tom hůř už nekupují ani levné modely, naopak bohatí mají stále dost na luxusní auta.
Střední třída jakožto tahoun automobilového průmyslu šetří, aby se nedostala do "lowcostového" životního stylu a prodeje jdou do kytek.
Dovolím si trošku poopravit nadpis. VW a Opel jsou v mínusu. Audi o 1% roste. Ale i to je docela úspěch. I BMW roste jen o pár procent.
Jestli se někomu opravdu daří, tak korejcům a Škodovce. Francie chudne a levná auta jdou na odbyt. Dacia se k nim s novým Loganem a Sanderem rychle přidá.
[odkaz]