Novinky
Pekelná Micinka
0
A Jaguar si kupovali průměrně rok před smrtí... >😒] :-!
Přejít do diskuze
Jaguar potřebuje mladší klientelu a nové modely musí zacílit právě na ni, ve stejné situaci byl třeba Cadillac v USA, kdy poč. 90.let byl věkový průměr zákazníků asi 56 let.....u konkurenčního Lincolnu to bylo snad 64 dokonce.
Takže stjeným směrem musí jít i Jaguar, jinak si nemyslím že by ty nové modely byly nějak špatné. Nejsou dotažené do sebemenšího detailu, ale kdo torchu zná jaguary ví, že nikdy v historii nebyly a že je to tkaová jejich typická vlastnost, zas mají osobitý styl a jedinečný charakter.
Takže stjeným směrem musí jít i Jaguar, jinak si nemyslím že by ty nové modely byly nějak špatné. Nejsou dotažené do sebemenšího detailu, ale kdo torchu zná jaguary ví, že nikdy v historii nebyly a že je to tkaová jejich typická vlastnost, zas mají osobitý styl a jedinečný charakter.
a aj Mercedes ako tradičné značky fatálne podcenili cieľovú skupinu záazníkov, ktorú sprivatizovali "nímandi" Audi a BMW. Bola to z núdze cnosť, lebo starších zákazníkov mali neochvejne v tejto dobe podchytené práve prvé dve spomínané značky.
ALE
Stará generácia zákazníkov vymiera, svet je dnes podstatne dynamickejší a tak ako dnes veľmi málo ľudí kupuje rustikálne koženné sedačky a prebrúsené poháre, nová generácia dáva prednosť ľahkému štýlu koženných sedačiek talianských dizajnérov a jednoduchým tvarom čistého a o to ťažšie vyrobiteľného nebrúseného skla, na ktorom je vidno každú chybu., tak sa mení aj pohľad na estetičnosť automobilov
Mercedes som spomenul iba na okraj, lebo ten síce má problémy, ale nie je to také vypuklé ako u JAG-u.
Z môjho pohľadu sa obávam, že dni JAG-u sú zrátané a nepomôže im ani "nová" trieda.
Oni si už totiž vybudovali image, že nie su v tejto triede ponúknuť nič zaujímavé a na to ľudia nezabúdajú. Zvyšok ponuky tiež nie je na zajasanie.
Virtuálne podľa prieskumu sa ich autá predávajú - na miestnom webe No 1 - ale reálne veľmi nie...
Nedá sa žiť z úspechov zo 60 rokov. Priznajme si, bohužiaľ značka stagnuje - a pokiaľ by bola výnosná, boli by ju kúpili európske značky (vW, BMW) a nebola by skončila vo vlastníctve súčasných majiteľov...
P.S. Nikto nechodí nakupovať do obchodu, kde ho niekto naštval - u aut to platí podľa mňa rovnako 😄
ALE
Stará generácia zákazníkov vymiera, svet je dnes podstatne dynamickejší a tak ako dnes veľmi málo ľudí kupuje rustikálne koženné sedačky a prebrúsené poháre, nová generácia dáva prednosť ľahkému štýlu koženných sedačiek talianských dizajnérov a jednoduchým tvarom čistého a o to ťažšie vyrobiteľného nebrúseného skla, na ktorom je vidno každú chybu., tak sa mení aj pohľad na estetičnosť automobilov
Mercedes som spomenul iba na okraj, lebo ten síce má problémy, ale nie je to také vypuklé ako u JAG-u.
Z môjho pohľadu sa obávam, že dni JAG-u sú zrátané a nepomôže im ani "nová" trieda.
Oni si už totiž vybudovali image, že nie su v tejto triede ponúknuť nič zaujímavé a na to ľudia nezabúdajú. Zvyšok ponuky tiež nie je na zajasanie.
Virtuálne podľa prieskumu sa ich autá predávajú - na miestnom webe No 1 - ale reálne veľmi nie...
Nedá sa žiť z úspechov zo 60 rokov. Priznajme si, bohužiaľ značka stagnuje - a pokiaľ by bola výnosná, boli by ju kúpili európske značky (vW, BMW) a nebola by skončila vo vlastníctve súčasných majiteľov...
P.S. Nikto nechodí nakupovať do obchodu, kde ho niekto naštval - u aut to platí podľa mňa rovnako 😄
Jaguar a LandRover za fiskál 2011/2012 prodal v Indii dohromady 2800 aut, za 2012 asi 2400 aut. Nevím kolik z toho je Jag a kolik LR.
Neříkám se vykašlat na Evropu úplně ve stylu Fiatu, ale nevěnovat všechno úsilií jen na Evropu.
A arábii se toho prodá dost, čísla sou kání, ale pro každý stát zvlášt, no nevím jestli se mi to chce počítat 😄
Z Indie a číny čísla nemam...
A arábii se toho prodá dost, čísla sou kání, ale pro každý stát zvlášt, no nevím jestli se mi to chce počítat 😄
Z Indie a číny čísla nemam...
Může být, ale jak tě čtu, tak Evropa bída, USA bída, Čína, Indie, Arábie mají být klíčové. O Číně a rozmachu Jagu na jejím trhu tu něco proběhlo, ok, ale docela by mě zajímala čísla Indie a Arábie, opravdu jsou to klíčové trhy? Prodá se na nich víc Jaguarů než v Evropě?
Nevím je to divné.
Asi špatný marketing, málo reklamy, málo orientace na mladší a sprotovně založené řidiče....
To auto rozhodně špatné není. Uvidíme jak rozpohybuje prodeje 4x4 a kombík
Asi špatný marketing, málo reklamy, málo orientace na mladší a sprotovně založené řidiče....
To auto rozhodně špatné není. Uvidíme jak rozpohybuje prodeje 4x4 a kombík
jenže on americký trh, čína, indie a arábie sou pro Jaguar klíčové, Evropa v krizi není to co Jaguar zachrání a směřovat své úsilí výhradně na úspěch v evropě by se jaguaru nemuselo vyplatit. A to těžce.
Americký trh nechme stranou, zmínka o ceně na americkém trhu je jen tak na okraj.
Střední Jaguar dává smysl. Design prodává, takže pokud se mu podaří vdechnout noblesu a sportovnost XF a cenu udržet v základu výrazně pod milionem, mělo by to fungovat.
Střední Jaguar dává smysl. Design prodává, takže pokud se mu podaří vdechnout noblesu a sportovnost XF a cenu udržet v základu výrazně pod milionem, mělo by to fungovat.
Vidím to s obavami, že i tak nebudou prodeje zrovna zázračné. Třeba čísla z amerického trhu (Barichellův blog), jsou až šokující - Jaguar XF 5526. Pro srovnání - Mercedes-Benz E-Class 65,171, BMW 5-Series 56,798. Lexus GS 22,160 a i to Infiniti M je na tom skoro dvojnásobně lépe - 9130.
Byl bych extrémně opatrný, trochu mám obavu, že by se mohl, minimálně zpočátku, neúspěch X-Typu opakovat. Najde se dost velký okruh zákazníků? Odvážně bych vypustil verzi sedan a inspiraci bych hledal u A5/A5 Sportback.
nevím, jestli CLA je v tomto případě správný příměr, přece jen je to čistá nižší střední, Jaguar bude své auto, bude-li to stylovka, stavět spíš proti BMW 4 GC, tj. klasická střední s náhonem na zadek, žádné áčko s kufrem.
Každopádně návrat do střední je logický a nutný, Jaguar potřebuje prodávat větší množství, jinak mu ani táta Tata nepomůže, dlouhodobě. 😉
Každopádně návrat do střední je logický a nutný, Jaguar potřebuje prodávat větší množství, jinak mu ani táta Tata nepomůže, dlouhodobě. 😉