Terénní Mercedes třídy G letos slaví 30 let od zahájení výroby a automobilka zatím nepočítá s jejím zastavením. Naopak pro modelový rok 2010 připravila několik vylepšení.
TOUAREG V10 ma 2600 kg
Q7 V12 ma tiez 2600 kg
Pokial si ja dobre spominam, tak 4,2 TDI v Q7 mala jedno turbo, ale u A8 uvadzaju 2 turba, ale aj to nie vsade.Takze na 100% to neviem ani ja.
Tak na Uazy som zabudol, no osobne nepoznam ziadneho autorizovaneho predajcu a nevidam ich na ceste vobec. Myslim, ze ani v CZ cennikoch ktory mam k dispozicii niesu a nebol ziadny nominovany ani na auto 4x4 roku 2009. Cize s importom su nejake tie problemy. Dal som iba to co u nas vidime/kupime!!! ziadnu juznu ameriku ;-)
Pravda, ze suv dokazu niekdy dost, ak si nevidel par zaujmavych videi ktore som hodil do diskusii tak pozri:
[odkaz]
Je tam pekne porovnanie v skrabani hore kopcom...no podvozok defiku toho vydzi asi niekolkonasobne viac, to je pravda :yes: RR som este skakat nevidel, pricom defika viac ako meter do vzduchu...
Tak tak, ale Toui s V10 alebo niektore RR atakuju 2,8 t. a to je uz blizsie tvojim spominanych 3 tonam ako 2,2 co ma G... No ale stale je to niekde v strede...
PS: nedockal som sa dotazu v minulej diskusii. A8 s V8 4.2 TDI ma 2 paralelne turba a Q7 iba jedno???
ještě UAZy a asi by se jich ještě našlo dost..
věřím, že SUV toho dokážou hodně, ale otázkou je kolikrát by ty cesty zopakovaly než-li by se rozpadly na součástky.
Kurňa sorry...to nie ja, ale chyba v časaku odkial som to opisal, zase som sa spolahol, no oni preklepy robia casto (nato ze stoja skoro 5 eur by mohli byt lepsi, no hoci napisem sefredaktorovi tak sa len ospravedlni, on vsetko na starosti nema a nedokaze to ustrazit...)
Takze oprava je tentokrat podla netu 2450 kg.
Cize to meni situaciu a neni to az taky ohromny rozdiel ako som si myslel ;-\
Ako prehnane mi to Bohuzial neprislo, lebo napr. RRS je taky tazky macek ktory tuto hodotu atakuje...az mi prislo normalne...hoci to normalne neni :-!
No tak som pozrel do casaku a vysledok je taky:
Vozidlo / pohotovostna hmotnost:
G - 2215
GL - 3125
ML - 2333
Vsetky vozidla s motorom 320 CDI aby ostalo merani ezachovane a vahou motoru nezmenene.
Takze tu je hlavny problem GL-ka, vaha je naozaj vysoka. Ako najlepsia varianta v dnesnej dobe sa mi aj tak zda byt ML, s off road paketom, airmaticom, odpojitelnimy stabilizatormi a priplatkovou uzavierkou je vhode aj do mesta aj do terenu. Extremy urcene pre G asi dnes malo kto jazdi...
Ako pisem dole, vzduch. podvozok je sranda riesenie. Dokaze ten klasicky v mnohych ohladoch pri prejazdoch nakopat, no robusnostou a spolahlivostou asi tazko...
Ale noo, je ich malo este stale dost. No z luxusnych asi len toto je najdrsnejsie, hoci napr. LC V8, RR, ML a Touareg toho tiez dokazu dost, ale neni to urcene na tak tvrde zaobchadzanie ako tento G krasavec. No v niektorych testoch ho aj v terene dokazal porazit moderny RR prepchaty elektroniou, takze zalezi od terenu kde sa testuje, no je pravda, ze tie 3 uzavierky zachrania takmer vzdy vsetko, jedine nie svetlu vysku...
Tak podme spocitat tvrde off roady:
MB G, Wrangler Rubicon, LC 78, Defender, Massif, svojim sposobom aj FJ Cruiser a este ruska Niva, nezabudol som na nieco??
Na váze samozřejmě záleží nejvíc, jaký je rozdíl mezi G a GL takhle z hlavy nevím. V nejtěžších pasážích mělo GL podle mě problémy způsobené tím, že elektronika podvozku příliš rychle reagovala na protáčení kol a snažila se to "nějak" řešit (vypínání a zapínání uzávěrky, přibržďování kol apod.), což auto nakonec vždycky ve stoupání zastavilo. Géčko si ve stejné pasáži s uzavřenými diferenciály jen trochu zahrabalo a jelo se dál.
Pokud bych měl Géčku v terénu něco vytknout tak snad jedině, že v dlouhé verzi by mohlo mít o něco vyšší světlou výšku. Ale než to řešit pro terén nespolehlivým vzduchovým podvozkem, to ať raději všechno zůstane tak jak je.
Tak takuto moznost som ja nemal. No samozrejme verim, 3x zaver, to potom musi ist ako maly tank. No podla mna svoju ulohu zohrala aj vaha G a GL... ale tie zavery su 100% uspechu...
Bolo to urcite strmejsie, no napr. na tychlo schodog s nizkoprofilakmi asi tazko...
Měl jsem možnost vidět srovnání G, GL a ML v hodně těžkém terénu a musím potvrdit, že klasika je klasika. Ve 100% stoupání (nedalo se téměř ani vyjít), kde elektronika GL-ka zkoušela marně co mohla, stačilo u G-éčka uzavřít dva diferenciály a jelo naprosto v pohodě, dokonce stejný úsek zvládlo s předním uzavřeným diferenciálem i vycouvat!!!
Na svete su 2 druhy ludi, ti co to povazuju za nevkusnu krabicu od topanok a potom ti, pre ktorych je tento automobil legenda, proste ikona outdooroveho image :-!
Rok co rok, stale nove zmeny, sperkuju G-cko tak aby islo s dobou, hoci by uz tu podla niektorych nemalo co hladat. Neponukne viac miesta ako ML/GL, neponukne taky komfort, no stale v cennikoch stoji na spici, v Stuttgarde si ho podstatne vazia (mozno az prehnane...). Je to terenni genius, hlavne vdaka robusnemu podvozku ci 3x uzavierke dif. V dnesnej dobe moderne technologie dokazu taktiez vela, miestami viac ako klasika, no klasika je klasika... ta nikomu nic neodpusta. Napr. krotit 55 AMG na tuhych napravach...klobuk dole, no stale si pamatam ako novinari prehlasili, ze je to najlepsi podvozok s tuhymi napravami na svete...
Zase som si odbehol na tubu, tak nieco zaujimave:
G commercial
[odkaz]
G 55 AMG stale kral zvuku...
[odkaz]
Spominane krotenie podvozka, G + drift vraj nemozne?? ide to sem tam kolesmi vo vzduchu ale...
[odkaz]
S tymto to nic nesuvisi, no ale radi si to asi pozriete...sialeni arabi, no comment, im staci aj stara 70-tka >:D