Jenze 520d za 900 tisic nebude v kuzi, s navigaci a Audi A6 2.0TDI je na tom stejne. Ano i nemecka premie umi vyssi stredni pod milion, ale to jsou latkova siditka bez vybavy ne plnohodnotne vozy vyssi stredni. Volvo S80 se sice na D3 nechyta, ale nabizi za jeste nizsi cenu solidne vybavene vozy. Kdyz dorovnam BMW ci Audi na to Volvo motorove a vybavou, tak jsem minimalne na 1.3mio kdyz chytim nejakou super akci.
520d za 900tis. není problém, A6 2,0tdi za cenu pod 900 také ne. Dostat dnes cenovou nabídku zcela se vymykající ceníku není problém nikde, srovnávat můžem buď tyto nebo ceníkové ceny, jedno s druhým ne. Obecně, Volvo má v mých očích problém spíše s příliš sebevědomými cenami než naopak.
Tady je prostě "ráj D3" - a vpodstatě NEzáleží jestli je další nový Lexus, Jaguar, Infiniti nebo třeba Cadillac SEBEPOVEDENĚJŠÍ - stejně z toho budou leda "kusové" prodeje
CLA sice má "trochupodobnou" cenu, ale jak (všichni) víme - reálným soupeřem rozhodně není (je to opravdu "jen" nižší střední). Že MB-C není ve variantě "proti" A5 Sportback zrovna MNĚ nijak "nevadí" (naopak "skorovadí" jak moc je "přehlíženo/podceňováno") - třeba v příští generaci..
Mé
1. MB CLS
2. BMW 6 GC (jen s malým odstupem)
3. neuděleno (kdysi Audi A7)
4. Audi A7 (čas mu NE"přeje"
Končím přepínám vypínám odjíždím
Pěkný den :-)
Volvo S80 nedrzi pri zivote jeho kvality, realne uz jako novy tenhle model v ramci vyssi stredni ponekud nestihal, ale opravdu agresivni cenova politika Volva. Pred nedavnem jsem dostal nabidku na slusne vybavenou S80 v dieselu za 799.000CZK s DPH a tomu po odchodu Frantiku ze segmentu uz dneska nikdo nedokaze konkurovat. Srovnatelne byt lepsi vozy od konkurence stoji skoro dvojnasobek. Takze ano, cenovy dumping jako zpusob prodeje funguje velmi dobre, o tom zadna.
Jaguar sice na ceskem trhu potentoval co mohl, ale ta cisla odpovidaji celosvetove spatnym prodejum teto znacky. Jejich modely nejsou velkym slagrem nikde na svete.
Zajimave je spise potvrzeni faktu, ze Lexus proste Evropu a CR zvlast neumi. Prodeje noveho GSka jsou zcela tristkni. Pet prodanych kusu u zcela noveho modelu je asi jeste vetsi zoufalstvi nez mistni Lexusaci cekali i v tech nejcernejsich snech.
MB-C bylo do příchodu F30 nejlepším malým sedanem, a to jak designem tak jízdně, píšu to tady roky. Ale verzi proti A5 sportback MB nemá, teď takto chápu CLA (alespoň ho cenou MB takto pozicionuje), což je docela průšvih, protože nestačí-li na starou A5 sportback, tak na 4er GC nebude stačit určitě, jak designem tak technikou.
6GC je z této trojice jednoznačně designově nejlepší. Originalita designu CLS, základní linka ve tvaru štíhlého oblouku, byla ve druhé generaci rozmělněna macatostí přední i zadní části, jak říkám, pryč je jak lehkost tak originalita. A7 je designově vymakaná, jde o to, že základní tvar s daným typem zádě je pro oči 21. století nejspíš příliš retro. Moje pořadí je 6GC a s velkým odstupem CLS, A7.
Zajímavé je, že MB-C je docela POVEDENÉ auto (soupeře porazilo jak v "top" verzích V8 tak v "masovém" R4 v naftě) - a mezi lidmi... skoro přesně NAOPAK, všiml jste si?
(pro mne) BMW 4 je (už předem) zcela jednoznačný favorit vítěz "a tak vůbec" - 4ková cupka je opravdu NÁÁÁÁÁDHERNÁ :yes::-)
CLA se mi sice také líbí ale na to CLS 2. generace mám opravdu JINÝ názor (stejný jako GTi ;-)
PS: A zdá se že i 6 GC se mi líbí VÍCE než vám :-)
PPS: Ať tak či onak, nejvíc "nudné" (bez nápadu) mi v porovnání s těmito 2ma příjde A7 (byť to tak zpočátku NEbylo..
A5 sportback je trefa, a když vidím, co předvedl MB s CLA (jakkoliv je to technikou auto o třídu níž, cenově to budou konkurenti), tak ještě chvíli bude, alespoň do příchodu 4er GC.
Tak, CLS 2. gen. není dál, ani před 1. generací ani před konkurencí. Je to bohužel zvěstovatel příchodu těžkopádných barokních linek příštích mercedesů, pryč je jak lehkost první generace, tak lehkost štíhlých hran éčka a céčka. S naroubovaným novým korea xichtem (áčko, béčko, cla) budou MB vypadat stále těžkopádněji.
Ne 1. gen. CLS byla "jednoduše atraktivní a hlavně ORIGINÁLní", druhá je (dokonce o dost) "dál" :yes:;-)
PS: CLS II je takový "design pro náročnější" (což se mi ale v dané cenové kategorii jeví "zcela ok" a SPRÁVNĚ :-)
Ano, 1 gen. CLS byla hezčí, tohle mělo švih
[odkaz]
nová generace se mi zdá rozteklejší v čase čím dál víc a nějak to ještě umocňuje stejný design třeba na CLA
Audi neřeší praktičnost modelem A7, vždyť je to nižší a rozpláclejší model než A6. Takže prakticky smýšlející nikdy neskončí u A7, ale u A6 allroad nebo avantu. A7 je jasný konkurent CLS včetně skutečnosti, že se prodává za stejné ceny. 6er stojí trochu mimo tyto dva už jenom díky variantám cabrio a coupe je jinde a částečně je rozkročená i proti CL.
Vy to (pánové) NEmáte? Já (přiznám) NEvím co to je/čím to je, ale podívejte se TEĎ aktuálně "naživo" na audi A7 a vůz který ještě nedávno vypadal (rozhodně) "atraktivně" je takový "nijaký" (velké plochy "ničeho") - prostě (jen) "auto"
1. CLS (naprosto totálně jednoznačně - "o level" před konkurencí ;-)
2. 6 GC
3. A7 - viz já 10:16 (a ještě tak "před rokem"?) bych jí OPRAVDU dala PŘED BMW 6 Gran Coupe - teď "seněcostalo" a (čistě DESIGNově) bych snad možná dala i pořadí
1. MB CLS
2. BMW ž Gran Coupe
3. neobsazeno
4. Audi A7 ;-)
Na CLS jsem si musel zvykat, zvlášť po krásným předchůdci. Fakt je, že dojem nabral obrácenou progresi než u A7, tam jsem z počátečního nadšení získal apatii, u CLS z jakýhosi "dinosaurismu" naopak mám pocit lepší.
Pája má pravdu, cena matters. Tohle je segment kde se, možná záměrně, bmw a audi trochu míjejí, audi řeší image a praktičnost jedním modelem, A7, BMW má dva, 5GT na praktičnost a 6GC na image, přičemž ta 6GC je posunuta cenově o dost výše, jednak nenabízí motorizace typu 2,8 fsi, jednak i ve srovnatelných variantách např. dvouturbové dýzly je o půlmilionu dražší. Osobně, mám-li hodnotit úspěch/neúspěch ve vyšší střední, sčítám A6 s A7, éčko s CLS, pětku s GT i šestkou GC. Pak to má nějakou vypovídací hodnotu. ;-)
Soudě podle sebe souhlasím s Ricem, že vizualitou nedosahuje kvalit soupeřů a pod vyššími prodejními čísly je potřeba taky vidět podstatně nižší cenu. Tam je Audi velmi agresivní.
Souhlasím s tím A7! Vím že jsem tu za "antifanynku" audi, ale A7 se mi jako novinka zdálo docela (dost) "chic" a atraktivní a nedávno jsem si ho v klidu prohlížela když u nás bylo "na návštěvě" a až nečekaně moc "ztratilo" - je takové až "nudné"?
PS: MB CLS hraje ZCELA "jinou ligu" (a tohle NEberu dle "obliby" k té či oné ZNAČCE - ale opravdu jen pouze "dle (konkrétních) vozů"! ;-)
Ta A7 je velmi nepovedené auto dle mě. Měla se chytat CLS, ale bohužel design, který to měl táhnout je absolutně tragický. Když jsem měl A7 3.0TFSI na chvíli, tak jsem jezdil vždy se zvednutým křídlem vzadu, protože to aspoň trochu vyvažovalo ten opravdu, ale opravdu velmi škaredý zadek. Buďmě upřímní, A7 je škaredé auto, tak jako Panamera. Oba vozy trpí na zadek.
Jo a bude hůř...pětka chystá FL, A6 je pořád nový (A7 podle mě po prvotním efektu dost ztrácí, jednoduše by to chtělo naroubovat zadek á la A5). Volvo překvapuje, na to, že se jedná o pěkně vousatej model, tak se drží jako klíště.
Ostatní? Nejsem přesvědčenej, že E nějak výrazně pomůže FL. Odstup od nejlepších stále zůstane a věřím, že E spolu s ML budou poslední designově nepovedený M-B.
Jag? Není tejdne, abych neměl v mailu newsletter od Audi, BMW, M-B nebo Volva, JLR ani puntík...nechodit občas na kafe do salonu, absolutně nevím co mají nebo nemají.
Servis je u všech značek stejnej, pokud se chováš příjemně a slušně vymetou s tebou i kanál v sousedství. Je to smutný, ale tolikrát ověřený, že se nechce věřit.
RR mají jen jedno, takže nabízí dva dny s převzetím v Praze...jak budeš mít čas.
Prodejce totiž chytře pustil V8, takže jsou bez předváděček :-)
pětka, šestka, sedmička ať od vrtule nebo kroužků bok po boku, vytrvalost esosmdesátky je hodná obdivu, a u Mercedesu se čeká na nástup faceliftovaného éčka. Ostatní paběrkují, v případě Jaguaru je to bohužel stále přetrvávající trestání značky zákazníky za její letitý ne/přístup k českému trhu.