Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.
jasne, ved ja nehovorim, ze je to raketa. Len som chcel ukazat, ze octavia s motorom co je v clanku je natocena a mozme si pozret, ze ako to vlastne ide.
jinak je ok si natočit na okresce 140, ono internet není tak anonymní jak se může zdát a nějaký škodolibý soudruh se mnohdy najde, pozor na věc. Jinak od 0:43 se to začlo nějak třepat - říkám pořád, že Oktávka je v dálničních rychlostech velmi nestabilní 8-s
Bol som sa nedavno pozriet v showroome skodovky. Mali tam dve Octavie III v Elegance vybave. Jedna s 1,6tdi druha s 2,0tdi. 1,6tdi mala v zadu lacnejsie sedacky, nedoliehali az k dveram, dotvarali ich plasty. 2,0tdi mala sedacky az k dveram. Mam na mysli operadla. Opytal som sa na to predajcu, ze v com je rozdiel kedze je vybava u oboch elegance. Tapal a koktal, nevedel mi to nijako zdovodnit. Zjavne si to doteraz nevsimol. V com to teda je? Pristupila skodovka k diferencovaniu vybav aj podla motoru?
Na margo vyplni. Mal som Octaviu II rok 2009 a ta mala horne vyplne dveri makke v predu aj vzadu.
Hlavně je nutný dát novou OIII minimálně na 18tky aby to přece vypadalo ne??:DD.To že takový auto se pak na našich silnicích třese jak ratlík nikoho nezajímá.A o ceně gum ani nemluvě.Nevim co je špatnýho na Superbu na (předpokládám zimních) 15tkách s vysokým profilem.
Souhlas, U nás na Mazdu6 reklama není, a jak jsem se informoval ani nebude. Sice Vám 95% lidí řekne, že se nenechává ovlivňovat reklamou, že na ně marketinkové finty nemají skoro žádný vliv, jenže převedeno do praxe, právě těch 95% lidí se přesně tímto nechá strhnout a jde s většinou, nakupuje auta zhruba v tom poměru, jak se objevují v reklamních spotech, popř. podle toho, co nejčastěji vidí na ulici... A proto zde dochází k tomu paradoxu, že můžete napsat to, že auta se dělají proto, aby vydělala, a ne proto, aby oslovila. Mne právě auto oslovilo, ale je fakt, že kdybych se podíval na většinové prodeje, tak lidé si skutečně vybírají spíše tak, aby dala vydělat místním koncernům :-( , a potom ta Vaše věta v podstatě dává smysl, i když jsem se původně vůči jistým způsobem vymezil :-) . To víte, jsem zvyklý uvažovat zcela jinak.
Vyjímky potvrzují pravidla. Kolik % z našeho trhu má Mazda? Nicméně ano, 6-ka nebo CX-5 (byť jsem neměl tu čest) se nejeví špatně. :yes: (a jsou u nás drobet nedoceněny).
Myslim, ze nejvetsi problem octavie neni torzni pricka, ale spis nastaveni. To auto je dimenzovane na absurdni zatizeni 625 kg a to se proste nekde podepsat musi. Zajimalo by me, co by s octavii udelaly pera a tlumice z leona, nebo golfa.
Jozku Kabane není z ceho vinit. Má nastavené rozměry platformy MQB. Stejně jako slepičářskou politiku násilně narvat na malý podvozek co největší kastli. Kufr (alespoň papírově) o něco větší než minulá generace. Výrobní náklady co nejnižší, razící kopyta co nejlevnější atd atd. Popral se s tím slušně, podle školní stupnice tak 2+ . Auto má ducha, osobnost, není takové "beztvaré no name" . Je nezaměnitelné (krom Rapidu), takže proč ne. Příď rovná, plochá, nízká, jak by sportovnější v souladu s moderními trendy. Boky mírně nuda, ale nevadí. Odrazky v zadním nárazníku jsou pěkné. Celek vzájemně sladěný a vyvážený.
Vadí pouze ty diagonální prolisy u zadní SPZ, které vypadají jak skrčený papír. Resp oslí uši na učebnicích mého syna. A u lepších verzí to radarové "oko" pod přední SPZ razí trochu moc, jak spřáhlo u tramvaje, mělo by být diskrétnější.
Problém je jinde. Auta se dnes dělají aby stačila, aby vydělala, ale ne aby oslovila, chytla a nepustila.
Jasně, že nenechá dopustit, nemáme totiž moc věcí na které by jsme mohli být pyšní.
Že OIII není tak dobrá jak by mohla být je Škodovka nevinně musela se podřídit VW. I když si ji asi nikdy nekoupím přeji jí úspěch vždyť živí podstatnou část našeho státu.
Mne na Octávii vadí cena , tá je dosť prestrelená, vzhľadom na to ,čo ponuka konkurencia , ale ľud český a slovenský aj tak na ňu nedá dopustiť .. >:D:yes:
v pohodě, tyto rozdíly setře tzv. Hlisníkovský koeficient ;-) ono Libor má takové moderní brejle a celkem sympatický kukuč, ale rozumí tomu "tak středně" . :yes:
OII byla vůči konkurenci špička OIII je už jenom průměr.
A jak spadla do průměru?
-konkurence šla nahoru a to ještě přijdou nástupci Megane a 308
-zhoršil se dojem z jízdy, zejména komfort
-šetření, které znamenají v mnoha ohledech krok vzad
-zní to paradoxně ale už vyrostla až příliš
1. snad žádné auto nevypadá z 360 st. dokonale
2. prodeje Rapidu se po výrazných slevách přecijen rozběhly (v ČR)
3. Octavia III nepochybně bude velmi dobře prodejný artikl. Na západních trzích dává značný smysl s ohledem na nastavení tamějších cen a výbav a na východ naopak trhy rostou, takže o odbyt nebude nouze. Prodeje v ČR můžou být Škodě doslova volné. Octavia III pak naprosto necílí na rodiny, ale především na služební vozy. Firmám se nabídne za zcela jiných cenových podmínek, v bazáru pak bude mít vyšší hodnotu - firmy za víc prodají jetou Octavii a český sen o Octavii v rodině bude žít dál :-!
není to omyl, tak to prostě bylo. Měl jsem tedy za to, že ke zrušení zadních měkčených výplní dveří došlo právě s FL, je ale možné, že o něco později. Faktem je, že před FL byly minimálně Elegance a myslím že i Ambiente vzadu měkčené... Pak se to jak bylo u Škody dobrým zvykem tak nějak tiše vytratilo 8-s
nakonfigurovat může, dostane ale stejně Octavii III s plnou palbou příplatků v ceně 700 tis. a jasně se ukáže, že je to lepší vůz než Octavia II >:D >:-[]
Tento clanok je bezpochybne na posilnenie predaja octavie 3. Len zopar postrehov.
Hned fotka preku octavia 3 s hmlovkami a octavia 2 nie preco asi, aby vyzerala octavia 3 lepsie.
Na Slovensku je momentalne januar a februar 2013 pre Skodu asi -45% predajnost kusov ako za obdobie 1-2/2012. Preto robia u nas vselijake znizenia cien. To len na okraj. Konkretne v Trencine som videl zatial 1 rapid kupeny a ci uz rapid alebo octavia 3 vobec sa z toho ludia nepopo, zastup sa nekona. Tak ako tvrdil riaditel skody Pecenka, ze bude octavia 3 do 10. miesta predavaneho auta na svete som ochotny sa s nim stavit o 1000 eur, ze nie. Jedine ak ho daju za polovicu ako teraz.
Videl som octaviu 3 nazivo ako to napisat:
Na fotkach si hovorim OK, v reale som cakal trochu dojem auta, ze bude wow a vobec nic take, nic to nevyvolalo. Akuart to odrkylo jednu vec na ktoru opat doplatila skodovka. Octavia 3 v ciernej farbe pod istym uhlom podobi strasne uzko ( asi nieco ako fabia II ), taky opticky klam, ktory sposobuje tak ich skodovacka megalomania urobit co najdlhsie auto ( pritom je sirkovo dostatocne ), ale pri tej dlzke to vyvolava dojem uzovky. Kaban si podla mna nepozrel octaviu 3 v uhle 360 stupnov, lebo v istom bode by narazil nato, co som tu pisal, posobenie uzkeho dojmu a neposobi to dobre.
To bude možná tím, jinej modelovej rok... čím novější, tím víc se šetří, klasika.... ;-\ Dřív se dělaly auta, aby byly co nejlepší, zatímco dneska aby byly co nejlevnější... určitým způsobem se jistě šetřilo vždycky, ale čím dál tím víc je to vidět...
Tiez som sa az na konci clanku podivil, ze co preboha porovnavali na jazdnych vlastnostiach:
"...Ve většině případů má třetí generace octavie navrch – funguje agilněji, v zatáčkách je znát lepší vyvážení, auto tolik nepadá „po čumáku“ do zatáček a v extrému nikterak nekývá zádí..."
Ako by asi dopadlo to porovnanie jazdnych vlastnosti, keby sme oba modely postavili na rovnake pneumatiky (rozmer, vyrobca)?
Mohl by se stát třeba výrobní omyl u nějakého kusu, ale těch Octávek a Golfů (donedávna Golfy VI, nyní VII) máme dost, cca 20 ks od každého modelu a všechny do puntíku stejné, kromě barvy. Jako vysvětlení mě spíš napadá jiný modelový rok. V podstatě asi všechny auta projdou při každém modelovém roce nějakou obměnou (občas větší, jako je facelift, občas jen neznatelnou, jako je jiná nabídka barev, případne jinak poskládaná výbava nebo třeba jen jiný potah sedadel), často se o tom automobilky ani nezmíní, ne vždy je to totiž posun směrem vzhůru. Takže tím pádem není Octávka např. z modelového roku 2011 to samé jako z roku 2012 a je možné že právě tohle je ten důsledek toho rozdílu.
Zase spousta věcí, nad kterými skřípu zuby: 1. „posouvá až do střední třídy“, 2. „detaily druhé generace už působí trochu „humpolácky“, 3. „starší octavia v tomto režimu prostě funguje stabilněji“ nebo 4. „nutno ale říct, že druhá generace se dostavila v provedení GreenLine na 15“ balonech s profilovým číslem 65, kdežto novinka stála na 17“ ráfcích a pneumatikách o profilu 45“.
1. Bylo toho řečeno mnoho, ale pro mě jednoznačně buď třída sama pro sebe mezi C a D, nebo vršek nižší střední.
2. Jak už jsem zmínil výše, je to spíš naopak.
3. Zvláštní, že po devíti letech na trhu přijde nástupce s víc jak o čtvrtinu tužší kastlí a novým podvozkem, ale jezdí hůř jen díky traverze.
4. Že by zde byl zakopaný pes? To je ale hezké, že nám to autor uvede až v závěru a v samotné kapitole o jízdě uvede krapet zkreslené údaje. Když holt není dostupná odpovídající verze, tak se má test odložit, nebo to zohlednit. Ve Světě motorů to udělali a v AT ne...
To je zvláštní. My máme v práci taktéž OII ve výbavě ambiente, všechny maximálně půl roku staré a zadní dveře mají tvrdé plasty (čalounění ano, ale plasty jsou tvrdé, včetně horního dílu u oken), stejně jako Golfy VI a VII (měkké vpředu, tvrdé vzadu).
Můj styl. Černá kola se mi líbí skoro vždycky. Ledky ale jednoznačně do RS. Hlavně kvůli předku. Ten mám vždycky raději decentní, střízlivý... A z boku zase pořádně sportovní. Ale abych nebyl za nějakého šedivcového black and whita, tak se mi celkem líbí i ty kola ve stylu prvního er-esa. Jen aby nebyly moc zastrčené v odbězích a mezi koly, musí být hodně velké. Takže opět pro Ambiente ne to pravé ořechové.
Táta jezdí se služební octavií 2. generace po faceliftu v Ambiente a vzadu má čalouněné nahoře měkké výplně. Tvrdé měly ty 2 základní skoro stejné výbavy. A samozřejmě Tour. Možná že před fl. to bylo jinak.
Spousta lidí tvrdí, že nejlepší je ve stříbrné, jelikož nejlépe vyniknou prolisy. Já nesouhlasím. Ze tří důvodů. Tak zaprvé, některé kabaňoviny jako šikmý prolis a prolis od světel k mlhovkám fakt nemůžu vystát. Zadruhé, nejvyšší výbava má přední světla s černým pozadím a LEDkami, které mi u šedého manažersko-rodinného liftbacku připadají naprosto nevkusné, (doufám, že žádná rodina si nekoupí auto za milion s viz. můj příspěvek z 17:01) a navíc zdůrazňují podivně seřízlou příď. A nakonec zatřetí, v té stříbrné vypadá oktávka zezadu fakt jako stará audina.
Suma sumárum, volil bych bílou, nebo černou v Ambiente a k tomu černé, nebo černochromové šestnáctky.
Přesně tak, tohle mě taky dost zarazilo. Ale při bližším ohledání je toho víc - např. plastová loketní opěrka místo čalouněné, dále cca 20cm široký pás z tvrdého plastu na okraji zadních sedaček (dříve sedačky končily až u dveří, nyní je to vyplněno plastem), združená tlačítka na volantu (asi příliš drahé řešení rozdělit tlačítka tak jako mají všechny ostatní značky včetně Hyundaie) atd...
Jen pro upřesnění - OII má i v Ambiente na zadních dveřích tvrdé plasty, měkčené jsou pouze vepředu. Jak je to u vyšších verzí, to nevím. Každopádně ale u výběhového modelu byly alespoň výplně čalouněné.
Tento web sa zvrhol na reklamne (rozumej neuplne) clanky z Autotipu :no::no::no:
Tymto ma chceli presvedcit aby som si ho kupil?
Podobne aj ten kratky clanok o novej A4...
...to bude ONO,... >:D ....OIII na 15" by odradila zákazníky,...a to není účelem tohoto testu,...OIII je prostě nová, hezká a hlavně LEVNÁ,... :no::no::no::no:
Takových "testů" tady ještě bude. A umíš si představit, jak by vypadala OIII na 15kách? Já jí viděl, bílou, 15 ky bez poklic, a potěš pr.el... "Krasavice" jako Marfuška...
....fakt krásný test !!!, jednu dám na 15", druhou na 17" a porovnávám >:D >:D >:D ,...to by nenapadlo ani "blba",....když tak porovnávat velikost "alu" vždy v rámci jednoho modelu,...ale toto :-O:-O ,...nebo se jedná o aprílový příspěvek >:-[]
Asi vás ošidili. Mrknu na nějaké testy, jestli to tam nepíšou, ale přísahám, že v tátově octě jsou vzadu měkké, že tvrdé byly jen v základu a že u golfu to bylo obdobné.
To já byl v Ženevě a sednul jsem si do nové octy. Tak se podíváme na to lepší zpracování... Prohlížím palubku... hmm lepší než u O II a pak... výplně dveří. A to bylo zděšení. Tvrdý plast i nahoře vpředu, (O II má od Ambiente měkké plasty v předních i zadních dveřích + látku) a dokonce tam byl i plast místo látky jako v rapidu!!! A to byla, dámy a pánové, Elegance s alcantaro-koženými sedačky a nejdražší navigací! Těšil jsem se na ni, ale tohle mi zkazilo celý autosalon. Tomu se říká pokrok... I v designu. Radši si kupte si fabii 1. generace z roku 99, to je mnohem kvalitnější a hezčí fáro. Hlavně že má nová octa ty výplně čalouněné a k tomu koberec ještě ve schránce před spolujezdcem a té na mobil... Dnes ode mě výjimečně :no::no::no::-( pro Škodovku. Fuj. 8-s