Cetl jsem (sobotni Svenska Dagbladet, pro ty co si to chtej dohledat), jak to ted vypada ve vrcholnem vedeni Volva. Ten co to vlastni, nemluvi anglicky, takze vse s tlumocnikem, to co se jeden tyden schvali uz za tyden casto neplati. Velke slovo maji cinske urady, protoze vetsina penez na koupi volva byla pujcena a pujcky refinancovane z Ciny. Cili urad pry rozhodne - musite postavit tovarnu tam a tam, jinak nedostanete licenci na vyrobu v Cine = zadny prodej. Pak se misto, kde tovarna mela stat zmeni. Na tom miste neni odpovidajici infrastruktura, ale to nevadi - politicke rozhodnuti. A tekhle je Volvo nuceno v Cine investovat do veci, ktere prospivaji Cine, ne znacce. A jako tresnicka na dortu: primo v hlavni budove Volva v Torslande sedi cinan, ktery nema zadnou jinou funkci, nez informovat majitele o vsem, co se ve Svedsku jen sustne - management mu rika "spion z Ciny". Cili, del reportaze je to jeden velky chaos a vzhledem k podivnym prioritam to s volnymi financemi neni az tak slavne. Neprekvapilo by me, kdyby ten projekt odlozili z financnich duvodu.
Ano, ale přeci jenom S80 nebude, předpokládám, tak obří jako tyhle koncepty. Otázka tedy je, jestli tenhle impozantní vzhled udrží i přes střídmější rozměry.
zhodnocení situace. Jednak na lux. třídu nebudou mít v budoucnu motory, jednak image nedotlačí na úroveň D3, jaguaru a nově mírně sestoupivších (porsche, mase) ani náhodou. Takže o.k., reálné je pro Volvo udržet sedan ve vyšší střední. :yes:
dokonalá už nebudou ... s trapným čtyřválcem opravdu nehodlám jezdit. A to ani kdyby měl 300 koní a soundgenerátor R5, R6 nebo V8.
Podle mne je ta jejich "green" politika přivede do záhuby. Na tu slyší málokterý zákazník a tak si myslím, že uzpůsobovat tomuto trendu celé portfolio automobilky je zcestné.
ved dnesne auta vyssej strednej triedy su uz rozmerovo na urovni luxusnych aut spred par rokov... a podla mna vacsine zaujemcov a luxus uz vyssia stredna trieda uplne staci ( aj rozmerovo ) bolo by nezmysel aby sa volvo tlacilo niekam kde preda par tisic aut rocne kedze segment luxusnych limuzin je dost obmedzeny a fakticky na ustupe... vyssia stredna trieda je dnes uplne v pohode.... pokial tam volvo bude nadalej ponukat svoje krasne a dokonale auta tak mozeme byt spokojni :yes:
mna to naopak nemrzi - v triede kam patri Mercedes S je na vyber dost modelov roznych vyrobcov, pricom trh nie je prilis velky a vzhladom na situaciu v EU a USA je predpoklad, ze sa bude este zmensovat.
Darmo budu robit luxusnu limuzinu dobre, ked ju trh neprijme (lebo povest S-klasse bude tazko prekonat) a budu tym riskovat koniec a la Saab.