Testy
iudex
1
Presne to isté mi tvrdili vo Forde o Focuse ST - že sa ladilo podľa obutia a tým je pri FF ST tuším Goodyear F1.
Přejít do diskuze
To není pravda. Sposuta výkonných či sportovních vozů je po celou dobu vývoje a ladění podvozku testována na konkrétním druhu pneu se stejnou směsí, popřípadě dodavatel pneu upravuje směs na základě feedbecku od výrobce auta --> logicky pak auto na takových gumách funguje nejlépe a výrobce auto prodává pouze na těchto pneu. Takže pokud celý vývoj Fiesty ST probíhal na RE050, dá se říci, že to jsou pneu na míru pro Fiestu.
Podle známého pracujícího u Bridgestone se dokonce objevují v rámci jednoho typu gum různé specifikace - některé to mají přímo vyraženo na bočnici (FO - Ford original nebo AO - Audi original) - které se svými vlastnostmi lehce liší.
Podle známého pracujícího u Bridgestone se dokonce objevují v rámci jednoho typu gum různé specifikace - některé to mají přímo vyraženo na bočnici (FO - Ford original nebo AO - Audi original) - které se svými vlastnostmi lehce liší.
Je normální,že výrobce tam strčí, co zrovná má. samo asi u St verze vybirají "lepší pneu".
takže někdo jiný dostane na stejném autě jiné pneu.
jinak Ford vždycky tyhle auta uměl. A i obyčejný focus s 1,6 Ecoboostem je dost zábavné auto. Jen škoda některých prohřešků v interiéru ale za ty peníze, co se teď prodává to snadno lze odpustit.
takže někdo jiný dostane na stejném autě jiné pneu.
jinak Ford vždycky tyhle auta uměl. A i obyčejný focus s 1,6 Ecoboostem je dost zábavné auto. Jen škoda některých prohřešků v interiéru ale za ty peníze, co se teď prodává to snadno lze odpustit.
ostré reakce na plyn, Hrátky s plynem, tlačení pedálu plynu atd atd, nikde se nepise ze to je predelany na plyn, OMG tj normalni bezninak ne? Tak jaky tlaceni pedalu plynu. WTF? ;-\
Rad by si toho svojho uz vymenil, lebo uz zle vnimas? Veru rychlo to sprav, uz je navyssi cas.
Preskakuju uplne vsade, ty saso. Aj 1,8TSI sa rozpadavaju, aj 2,0TSI, vsade najdes oklepane ventily. Na 1,4TSI velmi casto odchadza turbo, viac nez rozvod.
Mylis si dojmy s pojmami.
Rozdiel nie je ziaden.
A to co si nalinkoval su boxy. Ak mas 150k a 182k verziu vedla seba, pripnes na obe rovnaky box, tak ta 150k verzia bude mat nizsi vykon ako 182k verzia, ale nie preto, ze medzi nimi je rozdiel, ale preto, ze je to posraty box, ktory iba upravuje signaly a nie originalne mapy. Individualne ladenie je uplne ina vec - vtedy priamo ladis mapy riadiacej jednotky. Boxy a ine chipy absolutne nezohladnuju stav auta, jednoducho do nich niekto nahral soft a ten funguje.
Mimochodom vsetky EB vychadzaju z fabriky uplne rovnake iba so servisnym softom. Az u upredajcu je do nich nahravany soft podla objednavky zakaznika. Pokial mas znameho v servise, dakaze ti do 150k verzie na cierno supnut soft zo 182k...
Mimochodom, pokial to palivove cerpadlo, olejove cerpadlo a turbo potiahnu, verim, ze sa da z EB vytiahnut aj tych 230k, ale otazka je, co na to motor a cele pohonne ustrojenstvo. Napriklad 2.2TDCi sa daju ladit cez 220k a 540Nm, ale potom sa stava, ze ti urve krutiaci moment capy...
Rozdiel nie je ziaden.
A to co si nalinkoval su boxy. Ak mas 150k a 182k verziu vedla seba, pripnes na obe rovnaky box, tak ta 150k verzia bude mat nizsi vykon ako 182k verzia, ale nie preto, ze medzi nimi je rozdiel, ale preto, ze je to posraty box, ktory iba upravuje signaly a nie originalne mapy. Individualne ladenie je uplne ina vec - vtedy priamo ladis mapy riadiacej jednotky. Boxy a ine chipy absolutne nezohladnuju stav auta, jednoducho do nich niekto nahral soft a ten funguje.
Mimochodom vsetky EB vychadzaju z fabriky uplne rovnake iba so servisnym softom. Az u upredajcu je do nich nahravany soft podla objednavky zakaznika. Pokial mas znameho v servise, dakaze ti do 150k verzie na cierno supnut soft zo 182k...
Mimochodom, pokial to palivove cerpadlo, olejove cerpadlo a turbo potiahnu, verim, ze sa da z EB vytiahnut aj tych 230k, ale otazka je, co na to motor a cele pohonne ustrojenstvo. Napriklad 2.2TDCi sa daju ladit cez 220k a 540Nm, ale potom sa stava, ze ti urve krutiaci moment capy...
Hele s tim, ze 150 + 182 koni..to neni pravda, ze by byl rozdil jen v softwaru . Tak jako u 203 a 240 konikoveho EB v Mondeu.
1,6 182 konovy jde cipnout az na 230...viz.
[odkaz]
Vzdy je tam rozdil, mezi slabsi verzi ciputou a silenjsi...alespon co jsem ja nasel.
1,6 182 konovy jde cipnout az na 230...viz.
[odkaz]
Vzdy je tam rozdil, mezi slabsi verzi ciputou a silenjsi...alespon co jsem ja nasel.
Vobec to nie je vela a kto riesi maly hh, neriesi cee'd gt, ktory si aj tak predpokladam na zivo nevidel. Musim ti povedat, ze je to riadna plecka...
Preco by to malo byt zverstvo. Prave naopak, je to velmi rozumna vec. Ak teda hovorime o individualnom ladeni a nie o nejkaom univerzalnom boxe.
Priklad - moj FFIII - ak by som chcel silnejsu verziu, musel by som doplatit 1000E. Beruc v uvahu, ze 150 a 182 konovy Ecoboost sa od seba lisi iba softom, je to priplatok uplne mimo misu. A preto idem o mesiac na ladenie k jednej renomovanej firme v PL a za menej ako polovicu priplatku dostanem nie 32 koni navyse, ale 50 koni. Motor si s tym uplne bezpecne poradi, budem mat na to zaruku a zbavim sa este aj tej poondenej EU uzdy.
Ina vec je ak ma niekto 90k chrochtaka a natlaci ho na 150k na ktore nie je stavany. No tak holt sa mu po case rozsype. Treba teda vediet co si s motorom mozes dovolit...
Priklad - moj FFIII - ak by som chcel silnejsu verziu, musel by som doplatit 1000E. Beruc v uvahu, ze 150 a 182 konovy Ecoboost sa od seba lisi iba softom, je to priplatok uplne mimo misu. A preto idem o mesiac na ladenie k jednej renomovanej firme v PL a za menej ako polovicu priplatku dostanem nie 32 koni navyse, ale 50 koni. Motor si s tym uplne bezpecne poradi, budem mat na to zaruku a zbavim sa este aj tej poondenej EU uzdy.
Ina vec je ak ma niekto 90k chrochtaka a natlaci ho na 150k na ktore nie je stavany. No tak holt sa mu po case rozsype. Treba teda vediet co si s motorom mozes dovolit...
Jj, to může být pravda. 😉 STéčko (Fiestu) jsem naživo ještě neviděl...ale tam bude opravdu zajímavější ta jízda. A znáš to - Odpouštět je Božské... >😒]
Sice nejsem z faceliftu Fiesty nějak odvázenej, ale naživo vypadá Fiesta ST dobře. Dokonce jsem ji už potkal i v provozu, ale bohužel jsem neměl svoje auto, takže mi nejen že ujela, ale nemohl jsem ji ani natočit 😄
Jsou auta, kterým mile rád člověk díky jízdě odpustí nějakej ten designovej prohřešek a mezi ně se Fiesta ST asi zařadí. Třeba Polu sice není co odpouštět, ale neoslní ani designem ani jízdou >😒] A takovýmu Focusu ST(nemyslím kombi) neodpustíš ani když tě natáhnou na skřipec >😁
Jsou auta, kterým mile rád člověk díky jízdě odpustí nějakej ten designovej prohřešek a mezi ně se Fiesta ST asi zařadí. Třeba Polu sice není co odpouštět, ale neoslní ani designem ani jízdou >😒] A takovýmu Focusu ST(nemyslím kombi) neodpustíš ani když tě natáhnou na skřipec >😁
Posledně se tu řešilo to házení hrachu na zeď, matně se mi vybavuje i cosi o perlách a prasátkách ženského rodu..řekl bych, že tohle bude ten případ. 😉
No to tedy opravdu ne... 😉 , ale je to velká škoda, když už u Fordu udělali tak dobře jezdící auto. Na druhou stranu, zvykneš si i na smrt a že může být člověk spokojenej i v ošklivým autě, toho je důkazem Legacy.....nebo já. >😒]
Přestaň tu vylepovat plakáty, chováš se jako těžce přitroublej blb...dokaž svým chováním, že se většina nomálních čtenářů v tobě mýlí.
Soukromně ti radím, jestli se budeš takhle upínat na jednu věc, tak ta holka z vedlejší klasse se tě tak rajcuje je celá máma a ta má 60kilo nadváhy...to by tě za 10 let vítalo doma a pak už celej život.
Občas je lepší se rozhlídnout, ten kdo má rozhled je na tom všobecně líp než někdo ***sky fixovanej k jedný věci.
Soukromně ti radím, jestli se budeš takhle upínat na jednu věc, tak ta holka z vedlejší klasse se tě tak rajcuje je celá máma a ta má 60kilo nadváhy...to by tě za 10 let vítalo doma a pak už celej život.
Občas je lepší se rozhlídnout, ten kdo má rozhled je na tom všobecně líp než někdo ***sky fixovanej k jedný věci.
Celkom zaujimave je priame porovnanie, ktore ponukla hned sama stranka Acz - [odkaz] - [odkaz]
Aston Martin Fiesta ST 😄
Aston Martin Fiesta ST 😄
Fiesta je fajn. Nepatri medzi lacne aj ked v UK zacina od Ł 10 000 ale to bude len holatko z 1. 25 .Inak vybaveny Titanium cez Ł 18 000. ST je fesak a vobec design a podvozok Fiesty je top. vo svojej triede. Vysla v r. 2008 a este stale sa po nej ludia otocia co sa neda povedat o Fabii alebo Polu . Aj ked design je subjektivny aj skaredy chlap rozozna peknu zensku a bude po nej aspon chvilku slintat. Oko vidi nie je pomaranc staci sahnut na klucku dveri to sa lepsie drzi ako u vela drahsich aut. jazdim s Fiestou uz rok a motor otvaram len koli vode na odstr. Plusov ma vela tak napisem aj minusi. Zadne dvere buchaju lacno, mizerne maly kufor, malo odkladac. priestoru, vysoka cena za dovybavene auto. Ja som dal Ł 16 500 za 1.6 TDci Econetic v Zetec vybave + par dokupenych extier. Jazdim 90% po londyne a spotreba je cez 4L . zere to fakt malo na plnu nadrz v pohode cez 400 mil. Je to na presuvanie po meste dobre auto a cena je tam kde je v UK je myslim najpredavanejsie auto. to bolo reci ze nova je skareda ze ma zralociu tlamu ako Aston atd. Vsetko je to inak. Stara koza tiez rada oblize morsku sol z Waitrose ale ak na nu nema dobra bude aj zlacnena sol z Lidl....... >😁
Nevím, co chceš porovnávat a nad čím špekulovat. Porovnáváš 2 zcela rozdílné auta - malou zábavnou pekelnou mrchu, která výkonově těžce šlape na paty HH minulé generace (např. FoFo II ST) a auto, které se sice tváří jako HH, ale výkonově je na úrovni běžného auta dané kategorie v nejvyšší "spotřební" motorizaci.
Když vezmu Fiestu ST, tak v ČR je ceníková cena 460tKč (18t EUR). Proti tomu je akční (!!!) cena Ceedu GT na Slovensku 23t EUR (588tKč). České ceny jsem ještě nikde nenašel. K tomu parametry, které mluví o zábavnosti - krouťák 290 vs. 265Nm, sprint 6,9 vs. 7,9. Pohotovostní hmotnost 1196 vs. cca. 1300kg (nikde jsem opět nenašel, ale GDI má 1267kg).
Navíc, za cenu Fiesty ST lze koupit tuctového Focuse se stejným motorem, který je co do výkonů a praktičnosti srovnatelný s Ceedem a navíc má za zanedbatelný příplatek i kombíka.
A Okta RS? To už jsi úplně mimo, když opět co do jízdní dynamiky tomuto "HH" ujede obyčejná 1.8 TSi, která je za 512tKč (20t EUR).
Když vezmu Fiestu ST, tak v ČR je ceníková cena 460tKč (18t EUR). Proti tomu je akční (!!!) cena Ceedu GT na Slovensku 23t EUR (588tKč). České ceny jsem ještě nikde nenašel. K tomu parametry, které mluví o zábavnosti - krouťák 290 vs. 265Nm, sprint 6,9 vs. 7,9. Pohotovostní hmotnost 1196 vs. cca. 1300kg (nikde jsem opět nenašel, ale GDI má 1267kg).
Navíc, za cenu Fiesty ST lze koupit tuctového Focuse se stejným motorem, který je co do výkonů a praktičnosti srovnatelný s Ceedem a navíc má za zanedbatelný příplatek i kombíka.
A Okta RS? To už jsi úplně mimo, když opět co do jízdní dynamiky tomuto "HH" ujede obyčejná 1.8 TSi, která je za 512tKč (20t EUR).
Přímo výrobcem doporučený rozměr pneu v rozmezí šířky např. 215 až 245 mm a obvodu disku 17" až 19" palců už si určitě taky viděl. 😉
U twinchargeru však snad ne. Ze všech menších TSI by to měl být ten nejméně problémový motor (mou důvěru si však nikdy nezískal). I když nevím, jak v téhle variantě.
HH jsou právě o kompromisu mezi praktičností, zábavou a cenou. Pokud ti nesejde na praktičnosti, tak jsou zajímavější volby. Obzvláště, pokud na to máš patřičné finance.
Jde o to, že mohou pneumatiku zoptimalizovat na konkrétní auto. Protože jim jde i o jiný marketing - zrychlení, spotřeba, časy na okruhu. Na to lidé koukají víc než na to, jestli byla pneumatika vyrobena speciálně pro jejich auto. Pak za jízdy hluk, nebo brzdná dráha.
O rozdílech mezi pneumatikami z prvovýroby a těmi běžně na trhu se dost mluvilo kvůli bezpečnosti. A to u běžných aut.
O rozdílech mezi pneumatikami z prvovýroby a těmi běžně na trhu se dost mluvilo kvůli bezpečnosti. A to u běžných aut.
Hodláš snad rozporovat disproporčnost Fabie, kterou celkem slušně "maskuje" jen kombi?
Jen mi zajímá, jestli se takovýho superbu někdy dočkám >😁 Zatím ty v kterých sem jel byli jen ze střední >😁
Sice ti to nějakou dobu trvalo, ale konečně jsi pozřel >😁
Já ti to říkal už před půlrokem říkal, že Fiesta ST bude stát za to, ale ty jsi pořád mlel tu svou o nějakém Polu >😒] Ale chápu, že vymanit se z agitačky WL je těžký, takže gratuluji k tomu, že se ti to zdárně podařilo >😁
Já ti to říkal už před půlrokem říkal, že Fiesta ST bude stát za to, ale ty jsi pořád mlel tu svou o nějakém Polu >😒] Ale chápu, že vymanit se z agitačky WL je těžký, takže gratuluji k tomu, že se ti to zdárně podařilo >😁
Ady, tak nám sem ještě zkopíruj nějakou tu výbavu těch tvých nejlepších voleb a nezapomeň se rozepsat o řazení automobilů do tříd - ať máme v tom vlaku co číst. >😒]
No samozřejmě, chtěl jsem tím jen říct, že ani ženatej se závazky nemusíš hned kupovat jenom velký a prostorný auta. 😉
Stává se to u všech TSI. Nicméně... máme v rodině Forda i tu TSI oktávii a zatím je to naopak >😁 Jednou na to přijdeš až si pořídíš konečně své auto 😄
A větší a praktičtější znamená lepší? Supersporťáky jsou tedy podle tebe nejhorší auta na trhu? Co když někdo chce malé auto, protože je... malé? Fiesta bude pravděpodobně mrštnější než Ceed, takže každé auto má své výhody i nevýhody. Takže rozhodně to není jasná volba, když jde o dvě odlišná auta. Ceed je... nazvěme to praktický sporťák, Fiesta pak maličký ďáblík. Protože je Ceed praktičtější a větší, je nutně Fiesta horší auto? Kdo řekl, že větší auto je zákonitě vždy lepší? Ty? Tvoje preference nejsou preference ostatních, už si to konečně uvědom. Celý svět se netočí kolem požadavků Toppera 😉 Někdo chce malé mrštné auto a opravdu mu nevadí, že tam nepřeveze sedačku a půlku obýváku k tomu (což teda neudělá ani v tom Ceedu 😊).
Znam lidi i co si to kupuji jako jedine auto....zatim jsou v paru,.dite jeste neni na ceste, tak ze pro dva akurat..bydli kousek od velkeho mesta...tak ze zadne dlouhe streky je necekaji :yes: :yes😒br />
a kdyz chces k mori nebo nahory...tak se to taky da...a bez problemu
a kdyz chces k mori nebo nahory...tak se to taky da...a bez problemu
podivej se na ceny i jinde...napr v polsku nemecku anglii...tam ma focus na stavene ceny normalne...a hlavne vykonove a podvozkove je oproti tvemu proceeedu uplne nekde jinde 😄
ne vzdy levnejsi je lepsi >😁 >😁
ne vzdy levnejsi je lepsi >😁 >😁
To se stává pouze u 1,2 TSI... a u novýho TSI už nepřeskakuje, stačí si rok počkat na novou Fabii 😉 s tím Foprdem jsi to snad nemyslel vážně? Foprdem tam, ČD zpátky - zlatý TSI...
Jo, počkej až se ti u "skvělého TSI" přeskočí řetěz.. moc příjemná situace z vlastní zkušenosti... 😄
Bravo Ford a Ecoboost 😄
Bravo Ford a Ecoboost 😄
na co je dobre pod kazdym prispevkom o skode tu vypisovat jej vybavu?
fabia RS je fajn... ale momentalne uz ma aj svoj vek a konkurencia je velka... clio RS, P208GTi , fiesta ST..... ibiza cupra....
nedavno si tu pisal ze v tejto triede je jasna volba swift sport..... pamatas?
ci uz si zmenil nazor ady? >😁
fabia RS je fajn... ale momentalne uz ma aj svoj vek a konkurencia je velka... clio RS, P208GTi , fiesta ST..... ibiza cupra....
nedavno si tu pisal ze v tejto triede je jasna volba swift sport..... pamatas?
ci uz si zmenil nazor ady? >😁
ja len pisem ze fiesta ST je na tak male auto draha..... 21 000 eur za taketo auticko je moc.... aj ked to asi bude super auto ale aj tak..... 😉 ....
astra je tiez predrazena preto ten cenovy bonus.... vedia ze za 28 tisic je to nerealne predat taketo auto 😉 tak davau zlavu....
astra je tiez predrazena preto ten cenovy bonus.... vedia ze za 28 tisic je to nerealne predat taketo auto 😉 tak davau zlavu....
Hlučná teda není. Faktem je, že guma se sjíždí rychle. Mám je na autě od minulýho srpna a budu rád, když se dožijou na předku konce sezóny, ale musím s tebou nesouhlasit s adhezí na vodě. Sedí výborně jak na suchý tak mokrý silnici. Máš pravdu, že tahle guma není na běžný ježdění a je určená na extrémní auta. Na oktávce to není moc normální obutí, ale mám takový dojem, že se v prvomontáži dává na nějaký Lotus. Myslím, že ST by si svým zaměřením taky gumu podobnýho ražení zasloužila. S tou Imprezou, prostím tě ty si je na ní zkoušel nebo podle čeho víš, že na ní nefungujou? Netvrdím, že ne, ale jen by mě to zajímalo. 😄
ale podstatne vacsi a v 5 dverovej verzii aj praktickejsi ...
pozri sa na ceny focusa ST a potom sa bavme kto je drahy 😉
pozri sa na ceny focusa ST a potom sa bavme kto je drahy 😉
Tak tu sa dostávaš na tenký ľad; argument typu "priplatím 2t eur a mám Ceed GT" je mimo. To môžem ja povedať, že oproti Ceedu GT (ktorý sa s motorom 1,6 ani nedá nazvať hothatchom) si môžem priplatiť rovnakých 2000 eur a mám Astru OPC s 206 kW (a 400 Nm), čo je zas úúúplne inde ako Cee😜 [odkaz]
P.S. Dovolím si tipnúť, že s tou Fiestou ST bude väčšia zábava, ako so Ceedom GT (fakticky rovnaký motor v podstatne menšom a ľahšom aute). 😉
P.S. Dovolím si tipnúť, že s tou Fiestou ST bude väčšia zábava, ako so Ceedom GT (fakticky rovnaký motor v podstatne menšom a ľahšom aute). 😉
...pry testovali .."docela slaby" trivalec...slaby..hmm..100koni je na takove male auto pro bezny provoz malo?
..proc se potom 90% malych aut prodava s vykony 60-80 koni 😁😁😁
...
..proc se potom 90% malych aut prodava s vykony 60-80 koni 😁😁😁
...
samozřejmě jsme se bavil o srovnatelných gumách a pro určené použítí. A hlavně jsme mluvil o tom, že přizpůsobení gumy pro konkretní auto je marketing. Nemyslím, že by tam srovnatelné Micheliny, Dunlopy, Conti funguvali hůř. to je celé. Přeci jen se jedná o lehce silnější běžné auto a ne supersport.
s těma extreme performance pneu to je takové zvláštní, mám pocit, že si do té kolonky každý výrobce strká co chce. Spíš mi to příjde (když tu byla diskuze o marketingu), že marketing je přesně tato kategorie, přitom bych řekl, že extreme performance je jen top UHP pneu daného výrobce.
pevnost bočnice, která bude stačit Fiestě může být na co já vím, Lanceru Ralliart, tragicky nedostatečná.
Ano, R1R je výborná pneu, ale téměř semi-slick, treadwear má nižší, než 200 a na vodě dostane od dobrých UHP pneu čočku --> to je také důvod, proč se semi-slicky nebo pneumatiky na pomezí semi-slicků prakticky nedávají jako prvomontáže (krom extrémních aut). Také je hlučná a její měkký dezén mizí před očima.
Musíme se bavit v intencích dané kategorie pneu. Pokud se na Fiestu montují re050, tak jsme v kategorii UHP. Mimochdoem - na Impreze R1R nefungujou 😉
Musíme se bavit v intencích dané kategorie pneu. Pokud se na Fiestu montují re050, tak jsme v kategorii UHP. Mimochdoem - na Impreze R1R nefungujou 😉
aha 070 tak to je už něco jiného. Mě ty 030 byly nějaký divný. 😉 Tak taková guma na STI jistě funguje dobře. Není to taky guma ultra high performance, ale extreme performance.
Tak bavíme se tu o ST, takže z toho vychází i styl používání auta ne? Na dodávce samozřejmě high performance gumy postrádají smysl.
čoveče zkoušel. Navlík sem na O1, která má celkem bídný jízdní vlastnosti, vysoce výkonný gumy Toyo Proxes R1R, který nejsou na takovou "popelnici" vůbec určený a světe div se auto proti obyčejným gumám začalo sedět jak přitlučený. Mnohem líp brzdí, zatáčí a vzhledem k tomu, že ta guma má tvrdou bočnici, která se nezačne v zatáčce deformovat, tak auto jde do zatáček úplně jinak než na obyčejných pneumatickách (Např Goodyear Eagle F1, který jsem tam měl před tím. ) Čili nárůst gripu a jistoty ovládání auta je obrovský. Dovedu si představit, že na autě s pořádným podvozkem by se perfektní vlastnosti týhle gumy využily ještě líp. Třeba právě na tom ST bych si je dokázal klidně představit. To že kvalitní guma je kvalitní guma a na různých autech bude fungovat různě je pravda, ovšem bude fungovat různě ale rozhodně líp než obyč guma.
Většina dnešních HH je natolik civilizovaná, že 5dv. varianta jako rodinné auto poslouží bez jakýchkoliv kompromisů.
A ošetření to je samozřejmě především - HH vznikl jako levná cesta k zábavě pro ty, kteří nemají na pravověrný sporťák. 😄
A ošetření to je samozřejmě především - HH vznikl jako levná cesta k zábavě pro ty, kteří nemají na pravověrný sporťák. 😄
Ještě tak obecně, co si k této problematice pamatuju. To že má, jeden druh pneu několik specifikací, je prý zcela běžné - koncerny jsou nadnárodní - je specifikace evropská, asijská, americká... Specifikace pro jednotlivá auta jsou také poměrně časté a u většiny sportovních aut to je pravidlem.
Co jsem pochytil, tak různé specifikace stejné pneumatiky se někdy liší dokonce i vzhledem. Někdy se liší materiálem nárazníkových pásů, nebo v počtu náraznkíkových pásů, ale nemusí to tak být vždycky. Většinou ani různé specifikace nejsou mezi sebou kombinovatelné na jedné nápravě.
Co jsem pochytil, tak různé specifikace stejné pneumatiky se někdy liší dokonce i vzhledem. Někdy se liší materiálem nárazníkových pásů, nebo v počtu náraznkíkových pásů, ale nemusí to tak být vždycky. Většinou ani různé specifikace nejsou mezi sebou kombinovatelné na jedné nápravě.
viz. můj příspěvek výše. Záleží, na co tu gumu obuješ a jak to budeš používat.
Samozřejmě, že na tom vydělají výrobci pneu i auta, ale to neznamená, že to řešení nefunguje.
S Imprezou jsem se sekl, nejsou to 030, ale 070 a mám potvrzeno od několika majitelů (výborných řidičů), že na prvovýrobních pneu to funguje nejlíp. Samozřejmě se bavíme o pneu stejné kategorie - tedy UHP. Srovnání se semi-slicky nebo rally-slicky s homologací asi nedává moc smysl.. 😄
S Imprezou jsem se sekl, nejsou to 030, ale 070 a mám potvrzeno od několika majitelů (výborných řidičů), že na prvovýrobních pneu to funguje nejlíp. Samozřejmě se bavíme o pneu stejné kategorie - tedy UHP. Srovnání se semi-slicky nebo rally-slicky s homologací asi nedává moc smysl.. 😄
Zcela mimo. Víš o vlivu pneumatik na jízdní vlastnosti vůbec něco? Zkoušel jsi to někdy?
Záleží na koncepci auta, na rozložení hmotnosti, no hmotnosti samotné. Lehké auto s dobrým rozložením může mít obutou pneu s měkkou bočnicí (ale pevnou kostrou), nebude se mu bortit a bude díky tomu komfortnější a přilnavější, než na pneu s tvrdší bočnicí, která nepřinese ani kousek gripu navíc a pouze sníží komfort. U těžkého auta dojde k přesnému opaku.
Podle toho, jakou pneu použiješ při ladění auta, můžeš tvrdosti bočnice přizpůsobit tvrdost podvozku,
Zadokolka, předokolka i čtyřkolka budou pneu zatěžovat na výjezdech ze zatáček zcela jinak. Asymetrické dezény můžou při různé šířce fungovat zcela rozdílně. Kvalitní guma je kvalitní, ale na různých autech bude i různě fungovat.
Záleží na koncepci auta, na rozložení hmotnosti, no hmotnosti samotné. Lehké auto s dobrým rozložením může mít obutou pneu s měkkou bočnicí (ale pevnou kostrou), nebude se mu bortit a bude díky tomu komfortnější a přilnavější, než na pneu s tvrdší bočnicí, která nepřinese ani kousek gripu navíc a pouze sníží komfort. U těžkého auta dojde k přesnému opaku.
Podle toho, jakou pneu použiješ při ladění auta, můžeš tvrdosti bočnice přizpůsobit tvrdost podvozku,
Zadokolka, předokolka i čtyřkolka budou pneu zatěžovat na výjezdech ze zatáček zcela jinak. Asymetrické dezény můžou při různé šířce fungovat zcela rozdílně. Kvalitní guma je kvalitní, ale na různých autech bude i různě fungovat.
Tys to nepochopil, má tam pekelně ostrou spojku, brzo ji pustil, a proto mu auto chcíplo >😁 Na slečnu to asi dojem neudělalo >😒]
jakou kalibraci elektroniky v souvislosti s gumama máš na mysli? Dřív se takhle auta nevyráběla to máš pravdu, ale teď se to hodně blíží tomu "šoupnem tam něco ze skladu" Nicméně myslím, že specielně na tomhle autě to platit nebude. To platí pro konfekční auta typu Rapid.
Já zase první Astru >😁 Na semaforech chtěl závodit, vedle sebe holku.. já se rozjel normálně.. on se nerozjel a ve zpětnym zrcátku sem viděl, jak auto tlačí >😁
Chipovat motor je samo o sobě zvěrstvo, (u dieselu tím spíš). Buď ať si koupí silnější verzi, nebo prostě budou muset vzít za vděk slabším motorem. Vysvětluj to ale tupcům, kteří si dávají mračítka, na auta dávají polepy, tuningová zadní světla. Nedávno jsem viděl takhle zbastlenou Omegu, chudák auto.
To máš pravdu, výrobci snad ale neudělají supr přilnavou gumu aby jí dali bočnici o pevnosti žvýkačky. K čemu pak takovou gumu vyrábět. 8-s
Tak předem, nepotřebuji nic vysvětlovat, byla to reakce na to, co dává větší smysl, samozřejmě, že lepší zážitek z jízdy bude ve Focusu ST než v Mondeu ST. Mně to přijde, jako by se někdo zamýšlel nad smyslem aut jako M3, M5 apod. I rychlé sedany mají něco do sebe, i když lepší jízdní vlastnosti budou samozřejmě mít HH.
Ale ano auta se tak vyrábí, jak už jsme psál. U běžných aut tam dají, co se jim zrovná hodí. nevím jestli třeba u premie je to jiné ale nemyslím. Stejně tak jako na auto lze dát pneu třeba od šíře 195 po 235 bez nějakých úprav. Letní / zimní atd. Ale kdo chce věřit marketingu....
Jen potvrzení toho, co bylo napsáno. Kvalitní guma je kvalitní. A pohádky o ladění pneu pro dané auto jsou jen marketing. Nic víc.
Hlavně ty ojeté větší HH jako Fokus či Mazda a jiní jsou kupovány pro rychlou jízdu, takže i stav těch ojetin tomu bude odpovídat....
A navíc... pro neznalé nachipované oktávisti a pásátisty., kteří se pak nestačejí divit, co že je to předjelo >😁
Mě to také dává smysl, je to malé a obratné, na dlouhé cesty mám jiný vůz. :yes:
Mě to také dává smysl, je to malé a obratné, na dlouhé cesty mám jiný vůz. :yes:
:yes: Ostré verze "těžkotonážníků" mají svůj smysl stejně jako malé HH. Líp se ale vyblbneš právě v těch pidižvíkách. A navíc už v nich nebývá prostor pro manželku a děti - to je k nezaplacení. Na všechno ostatní máš Eurocard, Mastercard. >😁
Samozřejmě, že je to pro ně výhodný obchod. Jenže auto na něčem musíš odladit, auto na něčem musíš otestovat, auto na něčem musíš prodávat. Když už nejde o ladění podvozkových komponent, tak jde o kalibraci elektroniky. Auta se nevyrábí stylem "šoupnem na to něco ze skladu." Pneumatiky jsou komponenta jako každá jiná.
Nejen to - podstatná je třeba i bočnice. Guma může mít skvělou adhezi a vlastnosti, ale když se měkká bočnice při agresivní jízdě bortí, je k ničemu.
Význam těchto aut je velmi prostý a to je zábava. A toto je zábava dostupná doslova pro nejširší masy.
Nesouhlasím. Na gumě jsou podstatný adhezní vlastnosti. Čím lepší na různých površích, tím lepší. Jedno na jakým konkrétním autě ta která guma je namontovaná.
Ve své třídě dává Mondeo smysl, ale Fiesta dává větší z hlediska zábavy za volantem - pokud nepotřebuješ ten prostor navíc, tak je lepší volbou. Už to chápeš?
Dovedu si představit dohodu Ford x Bridgestone😒br />
Vážení budeme od vás nakupovat pro náš vrcholový model Fiesty ST výhradně tu a tu pneumatiku. Mediálně ji vyzdvihneme do nebes, budeme tvrdit, že jsme ji specielně na to auto naladili (stejně nám nikdo nedokáže vyvrátit) a vy nám ji budete prodávat za tu a tu cenu. S tím, že nám cenu nabíc budete garantovat po celou dobu výroby tohodle modelu.
Prostě něco za něco vydělá na tom FORD i Bridgestone a zákazník je taky spokojenej. 😄
O tom, že by se nic lepšího na STI nedalo obout bych se docela hádal. Nehledě na to, že jsem ostrou Imprezu na těchle gumách ještě neviděl.
Vážení budeme od vás nakupovat pro náš vrcholový model Fiesty ST výhradně tu a tu pneumatiku. Mediálně ji vyzdvihneme do nebes, budeme tvrdit, že jsme ji specielně na to auto naladili (stejně nám nikdo nedokáže vyvrátit) a vy nám ji budete prodávat za tu a tu cenu. S tím, že nám cenu nabíc budete garantovat po celou dobu výroby tohodle modelu.
Prostě něco za něco vydělá na tom FORD i Bridgestone a zákazník je taky spokojenej. 😄
O tom, že by se nic lepšího na STI nedalo obout bych se docela hádal. Nehledě na to, že jsem ostrou Imprezu na těchle gumách ještě neviděl.
...že Fiesta ST se opravdu povedla. Když už byste třeba nevěřili "testérovi" 😉 , něco o tom vypovídaj i "srovnávačky" - např. white labelem zmiňovaná v Auto Zeitungu. Nastává tedy touha po poznání a zvědavost. Už třeba jen pro to jízdní srovnávání se Swiftem Sport, samozřejmě podstatně slabším, pomalejším, ale jezdícím...jezdícím skvostně. Čímž bych zároveň rád reagoval na otázku po smyslu mini Hot Hatchů vyřčenou o něco výše. Jestliže si někdo chce koupit auto jen pro svou zábavu, jako druhé či třetí, a všestrannost je mu ukradená, nalezne v oblasti malých HH velmi pestrý výběr. A to je v dnešní době učiněnej zázrak - každé takové auto vítám, každé takové má smysl. :yes:
Nejde o to, že jsou na trhu třeba lepší pneumatiky, jde o to, že to auto bylo na nich odladěno. Co funguje na jednom autě, nemusí fungovat na druhém.
Není to "lazení auta podle obutí", ale "lazení auta společně s konkrétním obutím". A je to fakt. Sériová geometrie a tvrdost podvozku se může přizpůsobit měkkosti bočnice, nalazení podvozku a jeho kinematika úrovni gripu a charakteristice pneu.
Neviděl bych na tom nic zvláštního.
Jestli se více přizpůsobuje auto pneu nebo pneu autu nevím - spíš bych tipl tu první možnost, ale jistě bude záležet i na tom, jestli se vyvíjí nové auto anebo se vyvíjí i nová guma.
Každopádně už víckrát jsem zjistil, že konkrétní typ pneu v lehce jiném rozměru nebo na jiném autě, funguje a chová se rozdílně. Což je taky důvod, proč vůbec nečtu TUV testy pneumatik.
Neviděl bych na tom nic zvláštního.
Jestli se více přizpůsobuje auto pneu nebo pneu autu nevím - spíš bych tipl tu první možnost, ale jistě bude záležet i na tom, jestli se vyvíjí nové auto anebo se vyvíjí i nová guma.
Každopádně už víckrát jsem zjistil, že konkrétní typ pneu v lehce jiném rozměru nebo na jiném autě, funguje a chová se rozdílně. Což je taky důvod, proč vůbec nečtu TUV testy pneumatik.
V tomto případě věřím, že to čirý marketing není (samozřejmě, pokud bude člověk objednávat speciální směs přímo od Fordu, vyvaří na tom i Ford, páč si tam přídá megamarži).
Potenza RE030 má podobně "dobré" recenze, přesto na Imprezu STI nejde obout lepší pneu, na průměrné RE030 funguje nejlépe, protože je na ni naladěná.
Potenza RE030 má podobně "dobré" recenze, přesto na Imprezu STI nejde obout lepší pneu, na průměrné RE030 funguje nejlépe, protože je na ni naladěná.
Koupě HH podle mně není o šetření, ale o zábavě. Jistě, Polo GTI je praktičtější, Fiesta je zase dotaženější HH. Jinými slovy HH bych nechápal jako jediné auto v rodině (i když výjimky se asi najdou), takže praktičnost bych u těchto aut řešil až na 2. místě.
To co píšeš bych pochopil, kdyby se jednalo o nějakou gumu se supr vlastnostma. Podívej se ale na její hodnocení na
[odkaz]
Zkus to porovnat s nějakejma jinejma gumama a zjistíš, že tohle není žádnej zázrak. Rozhodně si nemyslím, že by ladili auto takových kvalit zrovna na takovýhle obyč gumy. Podle mě je to jen marketing. Bridgestone jim asi slíbil dobrou cenu za předpokladu, že bude FORD tvrdit, že ty gumy jsou specielně laděný pro ST.
[odkaz]
Zkus to porovnat s nějakejma jinejma gumama a zjistíš, že tohle není žádnej zázrak. Rozhodně si nemyslím, že by ladili auto takových kvalit zrovna na takovýhle obyč gumy. Podle mě je to jen marketing. Bridgestone jim asi slíbil dobrou cenu za předpokladu, že bude FORD tvrdit, že ty gumy jsou specielně laděný pro ST.
Tak zrovna pod tím odkazem je FF RS, což je 3dv. a váha/výkon je víceméně vyjádřena hodnotou zrychlení, kterou má FF lepší. Ale to je jedno, je pravda, že v segmentu malých nadupaných 3dv. autíček Fiesta moc konkurenci nemá, ale mě jde o to, PROČ vůbec tuto kategorii někdo chce. To mi nejde na rozum. Ten kdo chce šetřit, si přeci nekoupí nařvané miniauto, ale jakékoliv jiné levnější a úspornější. Naopak ten kdo šetřit nechce, tak si koupí něco, co za to aspoň stojí. No nevím, stejně to nechápu...
Přesně tak, říkal to sám šéf vývoje Fiesty ST. jak velký je v gumách rozdíl oproti "běžným" směsím v pneuservisu sice vyjádřit neuměl, nicméně ty mneumatiky jsou skutečně (co se týče složení směsi) specifické a je tedy nutné je následně objednávat přímo u dealera Ford.
Tak Fiesta St je normální rychlé auto. A ladit auto podle obutí? Spíš už bych to dělal obráceně. Ale stejně si myslím, že se jedná o marketing. Zákazníkům to zní hezky, že...Ale to je tak vše. Pneu má velký vliv na chování auta to je bez diskuze. Ale, že by se musela až tak přizpůsobovat konkretnímu autu si nemyslím. Pneu se navíc kdykoliv mohou přestat vyrábět a nebo prostě ford začne brát od někoho jiného. U bežných verzi je normální, že nová auta jdou od výrobce na různých pneu. U toho St to budou asi držet, když to tak propagují...
Nevím proč by Mondeo ST nedávalo smysl. Ostré deriváty běžných Audi se vyrábějí taky. Není to sice hlavní těžiště prodejů, ale proč model(y) podobného ražení nevyrábět, když to konkurence s úspěchem dělá?
Ja tam význam vidím, hlavne pri 3dv. verziách (kde je nejde o praktickú stránku a je tak jedno, ako málo miesta je vzadu). Je to aj o rozmeroch a hmotnosti, predsalen Fiesta a spol. sú o dosť ľahšie, ako ST či MPS a i s jedna-šestkou poskytnú rovnakú zábavu, ako väčšie, ale ťažšie hotheče s dvojlitrom. Plus tým, že Fiesta ST je len 3dv. a FF ST 5dv/kombi si reálne nekonkurujú a človek uvažujúci o Focuse nebude pozerať po Fieste a naopak.
No nevím jestli je Ford vnímán jako německá značka, Škoda taky není chápána jako německá značka vyráběná v Česku, nicméně Fiesta ST si zaslouží uznání, patřila a stále patří mezi nejlepší volby na trhu. Jen škoda že se nenabízí i s dvouspojkou, když ji Ford má.
Nj, jenže v tom Focusu není taková zábava, jak ve Fiestě. Fiesta ST mi naopak dává větší smysl, jak Focus ST natož Mondeo ST. Pokud rád řídíš, myslím bys po svezení pochopil, o čem je řeč.
tak to je genialne riesenie... .... prvy majitel - neuvedeno .... a ked pridu problemy potom sa necuduj.... ja som radsej za nove a mensie ako za vacsie a jazdene kde ani pan boh nevie co s tym autom dotycny stvaral... 😉
Jako autíčko je to sympatické a určitě bude i zábavné. Jediné co mi trochu uchází je význam těchto mHH (minihothatch). Jediný jejich význam (kromě motorsportu), vidím pro lidi, kteří zatvrzele požadují novou ostrou verzi HH do 500tis. Osobně bych raději koupil mnohem všestrannější a rychlejší ojetou Mazdu 3 či Focuse.
Příklad za cenu testované Fiesty
[odkaz]
Příklad za cenu testované Fiesty
[odkaz]
je tohle auto podle mého gusta - sportovnější náčiní v běžném obalu. Právě ten obal mi ale dost nesedí. Současný design Fordu je podle mého názoru doslova skandální. V tomto případě bych hlavně zmínil velmi dlouhé přední svítilny, se kterými se najednou kola auta zdají hrozně malá. Také se mi moc nelíbí obří přední průduch, byť tam alespoň nejsou mroží kly jako na současném Focusu. Škoda takového designu, protože zjevně obklopuje kvalitní a zábavné auto. Jen bych si nebyl úplně jistý tím, že je lepší než Mini Cooper S.
Hlavně jsem vždycky tvrdil, že pokud bude Fiesta ST tak dobrá, jak je běžná Fiesta škaredá, bude to jízdně naprosto skvělé auto. A to se zcela potvrzuje, stejně jako to, že Fiesta ST není o moc méně škaredá, než běžné Fiesta. >😁
A ohledně "krásy" Fiesty rozhodně nezměnil názor ani woody. >😒]
😉
A ohledně "krásy" Fiesty rozhodně nezměnil názor ani woody. >😒]
😉
...bych si připlatil 50 000 za tuhle krásu [odkaz] se skvělým motorem 1,4 TSI s výkonem 180k, který představuje vrchol technologie; je to první pohonná jednotka na světě s přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Úsporný a výkonný agregát se může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,2l na 100 km, emisemi 148 g/km a točivým momentem 250 Nm dostupným v rozmezí 2000-4500 ot/min-1. Navíc dostanete vynikající výbavu, do níž patří😒br />
Bezpečnost, funkčnost, komfort😒br />
3 sedadla sportovní
3-bodový bezpeč. samonavíjecí pás vzadu, vnější, se štítkem ECE-homologace
4 reproduktory (pasivní)
Airbag pro řidiče a spolujezdce
Automatické spínání jízdního osvětlení
Bez ochranné mříže zadního skla
Bez ukazatele stavu kapaliny
Bez závěsného zařízení
Boční a zadní okna tónovaná
Boční airbag vpředu
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a safesystémem
Chlazená schránka
Climatronic s regulací vzduchu, bez freonů
Držák na brýle
Elektrické ovládání oken
ESC
Elipsoidní hlavní světlomety, pravostranný provoz
Hlavové opěrky vzadu - 3 kusy
Intervalový spínač stěračů, seříditelný potenciometrem (4 stupně)
Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu
Kotoučové brzdy zadní - Geomet D
Make-up zrcátka vlevo
Make-up zrcátka vpravo
Mechanické výškové seřizování obou předních sedadel
Mlhové přední světlomety
Multifunkční ukazatel
Odkládací schránka v kufru
Potah sedadel - látka
Prodloužený servisní interval
Přídavné upevnění dětské sedačky
Příprava pro příčný střešní nosič
Rádio
S dvoutónovou houkačkou
S dálkovou regulací polohy světlometu
S kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu
S neuzamykatelným víkem odkl. schránky a s osvětlením
S odkládacími kapsami vzadu (na dveřích nebo boku)
S ukazatelem vnější teploty
Stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem
Střešní anténa + anténa v okně
Tříbodový bezpeč. pás vzadu uprostřed
Vestavba audio přípojky
Vnitřní světlo se spínačem ve dveřích
Vnitřní zpětné zrcátko
Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná
Vrstvené čelní sklo tónované
Zabezpečovací systém pro zavazadla
Zakrytí zavazadlového prostoru odklopné
Zařízení pro kontrolu tlaku v pneumatikách
Zařízení pro udržování konstantní rychlosti - elektronické
Zásuvky pod předními sedadly
Řízení s posilovačem
Exteriér😒br /> Disk z lehké slitiny 7J x 17
Díly se zvláštní povrchovou úpravou
Pneumatiky 205/40 R17 84W xl
Přídavný nápis "Sport"
Rezervní kolo, neplnohodnotné
Sportovní nárazník
Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní
Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
Interiér😒br /> Hlavice řadící páky, sportovní
Hliníkový paket
Kožený sportovní multifunkční volant
Madlo ruční brzdy z kůže
Pedálové ústrojí
Vkládané koberečky
Navíc podpoříte poctivé dělníky z Mladé Boleslavi. BRAVWO ŠKODA!!! :yes: :yes:
3-bodový bezpeč. samonavíjecí pás vzadu, vnější, se štítkem ECE-homologace
4 reproduktory (pasivní)
Airbag pro řidiče a spolujezdce
Automatické spínání jízdního osvětlení
Bez ochranné mříže zadního skla
Bez ukazatele stavu kapaliny
Bez závěsného zařízení
Boční a zadní okna tónovaná
Boční airbag vpředu
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a safesystémem
Chlazená schránka
Climatronic s regulací vzduchu, bez freonů
Držák na brýle
Elektrické ovládání oken
ESC
Elipsoidní hlavní světlomety, pravostranný provoz
Hlavové opěrky vzadu - 3 kusy
Intervalový spínač stěračů, seříditelný potenciometrem (4 stupně)
Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu
Kotoučové brzdy zadní - Geomet D
Make-up zrcátka vlevo
Make-up zrcátka vpravo
Mechanické výškové seřizování obou předních sedadel
Mlhové přední světlomety
Multifunkční ukazatel
Odkládací schránka v kufru
Potah sedadel - látka
Prodloužený servisní interval
Přídavné upevnění dětské sedačky
Příprava pro příčný střešní nosič
Rádio
S dvoutónovou houkačkou
S dálkovou regulací polohy světlometu
S kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu
S neuzamykatelným víkem odkl. schránky a s osvětlením
S odkládacími kapsami vzadu (na dveřích nebo boku)
S ukazatelem vnější teploty
Stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem
Střešní anténa + anténa v okně
Tříbodový bezpeč. pás vzadu uprostřed
Vestavba audio přípojky
Vnitřní světlo se spínačem ve dveřích
Vnitřní zpětné zrcátko
Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná
Vrstvené čelní sklo tónované
Zabezpečovací systém pro zavazadla
Zakrytí zavazadlového prostoru odklopné
Zařízení pro kontrolu tlaku v pneumatikách
Zařízení pro udržování konstantní rychlosti - elektronické
Zásuvky pod předními sedadly
Řízení s posilovačem
Exteriér😒br /> Disk z lehké slitiny 7J x 17
Díly se zvláštní povrchovou úpravou
Pneumatiky 205/40 R17 84W xl
Přídavný nápis "Sport"
Rezervní kolo, neplnohodnotné
Sportovní nárazník
Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní
Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
Interiér😒br /> Hlavice řadící páky, sportovní
Hliníkový paket
Kožený sportovní multifunkční volant
Madlo ruční brzdy z kůže
Pedálové ústrojí
Vkládané koberečky
Navíc podpoříte poctivé dělníky z Mladé Boleslavi. BRAVWO ŠKODA!!! :yes: :yes:
[odkaz]
vs
[odkaz]
povedal by som ze nie je o com 😉 spekulovat navyse je Ceed GT v rovnakej cene ako pro ceed GT .... staci si len vybrat ci chcem 5 dverak alebo 3dverak :yes😒br />
fiesta je svojou cenou uplne mimo misu.... nic v zlom.. uznavam kvality fiesty ST.... ale na slovensku si ani neskrtne.. zato kia to ma cenovo nasliapnute velmi pekne a snad aj chystanu RSku octaviu predajne potrapi :yes:
vs
[odkaz]
povedal by som ze nie je o com 😉 spekulovat navyse je Ceed GT v rovnakej cene ako pro ceed GT .... staci si len vybrat ci chcem 5 dverak alebo 3dverak :yes😒br />
fiesta je svojou cenou uplne mimo misu.... nic v zlom.. uznavam kvality fiesty ST.... ale na slovensku si ani neskrtne.. zato kia to ma cenovo nasliapnute velmi pekne a snad aj chystanu RSku octaviu predajne potrapi :yes: