Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta ST – Hrátky s plynem

Ford Fiesta, to je především malý německý hatchback vyráběný ve Španělsku. Ostrou verzi ST ale vyvinuli inženýři v Anglii a montují ho dělníci mateřského závodu v Kolíně nad Rýnem. Společnými silami vytvořili takřka dokonalý hot hatch.
Zpět na článek
Avatar - iudex
3. 5. 2013 10:30
Re: Gumy
Presne to isté mi tvrdili vo Forde o Focuse ST - že sa ladilo podľa obutia a tým je pri FF ST tuším Goodyear F1.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 10:05
Re: Gumy
To není pravda. Sposuta výkonných či sportovních vozů je po celou dobu vývoje a ladění podvozku testována na konkrétním druhu pneu se stejnou směsí, popřípadě dodavatel pneu upravuje směs na základě feedbecku od výrobce auta --> logicky pak auto na takových gumách funguje nejlépe a výrobce auto prodává pouze na těchto pneu. Takže pokud celý vývoj Fiesty ST probíhal na RE050, dá se říci, že to jsou pneu na míru pro Fiestu.

Podle známého pracujícího u Bridgestone se dokonce objevují v rámci jednoho typu gum různé specifikace - některé to mají přímo vyraženo na bočnici (FO - Ford original nebo AO - Audi original) - které se svými vlastnostmi lehce liší.
3. 5. 2013 09:49
Re: Gumy
Je normální,že výrobce tam strčí, co zrovná má. samo asi u St verze vybirají "lepší pneu".
takže někdo jiný dostane na stejném autě jiné pneu.

jinak Ford vždycky tyhle auta uměl. A i obyčejný focus s 1,6 Ecoboostem je dost zábavné auto. Jen škoda některých prohřešků v interiéru ale za ty peníze, co se teď prodává to snadno lze odpustit.
3. 5. 2013 09:25
Gumy
Ty RE050 jsou opravdu na míru Fiestě? ;-)
Avatar - Atlis
8. 5. 2013 23:30
Re: Zdá se
Bluefin je tiez ako chip - univerzal.
7. 5. 2013 10:41
Re: Zdá se
Máš na mysli niečo také ako je Bluefin ?
Avatar - woody-alien
4. 5. 2013 20:54
Re: Plyn?
A ty jsi spadl z který planety ? :-O >:D
4. 5. 2013 20:41
Re: Gumy
To ano, ale ještě jsem neviděl, aby na auta dávali, co se na skladu najde. :-)
4. 5. 2013 20:17
Re: Parádní
Ale říká. Jen nechápu, proč jsi do toho vůbec zabíhal, pokud jsi pochopil, co chtěl říct.
4. 5. 2013 19:23
Plyn?
ostré reakce na plyn, Hrátky s plynem, tlačení pedálu plynu atd atd, nikde se nepise ze to je predelany na plyn, OMG tj normalni bezninak ne? Tak jaky tlaceni pedalu plynu. WTF? ;-\
4. 5. 2013 18:40
Re: Pěkné, ale raději...
Fabia je krásná, ve třídě je hezčí snad jen Polo ;-)
4. 5. 2013 15:52
Re: Pěkné, ale raději...
Rad by si toho svojho uz vymenil, lebo uz zle vnimas? Veru rychlo to sprav, uz je navyssi cas.
4. 5. 2013 15:51
Re: Pěkné, ale raději...
Preskakuju uplne vsade, ty saso. Aj 1,8TSI sa rozpadavaju, aj 2,0TSI, vsade najdes oklepane ventily. Na 1,4TSI velmi casto odchadza turbo, viac nez rozvod.
Avatar - Atlis
4. 5. 2013 15:19
Re: Zdá se
Mylis si dojmy s pojmami.

Rozdiel nie je ziaden.

A to co si nalinkoval su boxy. Ak mas 150k a 182k verziu vedla seba, pripnes na obe rovnaky box, tak ta 150k verzia bude mat nizsi vykon ako 182k verzia, ale nie preto, ze medzi nimi je rozdiel, ale preto, ze je to posraty box, ktory iba upravuje signaly a nie originalne mapy. Individualne ladenie je uplne ina vec - vtedy priamo ladis mapy riadiacej jednotky. Boxy a ine chipy absolutne nezohladnuju stav auta, jednoducho do nich niekto nahral soft a ten funguje.

Mimochodom vsetky EB vychadzaju z fabriky uplne rovnake iba so servisnym softom. Az u upredajcu je do nich nahravany soft podla objednavky zakaznika. Pokial mas znameho v servise, dakaze ti do 150k verzie na cierno supnut soft zo 182k...

Mimochodom, pokial to palivove cerpadlo, olejove cerpadlo a turbo potiahnu, verim, ze sa da z EB vytiahnut aj tych 230k, ale otazka je, co na to motor a cele pohonne ustrojenstvo. Napriklad 2.2TDCi sa daju ladit cez 220k a 540Nm, ale potom sa stava, ze ti urve krutiaci moment capy...
4. 5. 2013 14:58
Re: Zdá se
Tak tak souhlas...netřeba pořád sebou tahat mraky věcí :-) a za to mrštné svezení to stojí.
4. 5. 2013 14:46
Re: Zdá se
Hele s tim, ze 150 + 182 koni..to neni pravda, ze by byl rozdil jen v softwaru . Tak jako u 203 a 240 konikoveho EB v Mondeu.

1,6 182 konovy jde cipnout az na 230...viz.

[odkaz]

Vzdy je tam rozdil, mezi slabsi verzi ciputou a silenjsi...alespon co jsem ja nasel.
Avatar - Atlis
4. 5. 2013 13:43
Re: cenove porovnanie
Vobec to nie je vela a kto riesi maly hh, neriesi cee'd gt, ktory si aj tak predpokladam na zivo nevidel. Musim ti povedat, ze je to riadna plecka...
Avatar - Atlis
4. 5. 2013 13:41
Re: Zdá se
Preco by to malo byt zverstvo. Prave naopak, je to velmi rozumna vec. Ak teda hovorime o individualnom ladeni a nie o nejkaom univerzalnom boxe.

Priklad - moj FFIII - ak by som chcel silnejsu verziu, musel by som doplatit 1000E. Beruc v uvahu, ze 150 a 182 konovy Ecoboost sa od seba lisi iba softom, je to priplatok uplne mimo misu. A preto idem o mesiac na ladenie k jednej renomovanej firme v PL a za menej ako polovicu priplatku dostanem nie 32 koni navyse, ale 50 koni. Motor si s tym uplne bezpecne poradi, budem mat na to zaruku a zbavim sa este aj tej poondenej EU uzdy.

Ina vec je ak ma niekto 90k chrochtaka a natlaci ho na 150k na ktore nie je stavany. No tak holt sa mu po case rozsype. Treba teda vediet co si s motorom mozes dovolit...
4. 5. 2013 11:49
Re: Parádní
Pojem řečnická otázka Ti zřejmě nic neříká..
Avatar - woody-alien
4. 5. 2013 11:13
Re: Zdá se
Jj, to může být pravda. ;-) STéčko (Fiestu) jsem naživo ještě neviděl...ale tam bude opravdu zajímavější ta jízda. A znáš to - Odpouštět je Božské... >:-[]
4. 5. 2013 11:08
Re: Pěkné, ale raději...
Já vím...jsem nepoučitelnej WA :-)
4. 5. 2013 10:31
Re: Zdá se
Sice nejsem z faceliftu Fiesty nějak odvázenej, ale naživo vypadá Fiesta ST dobře. Dokonce jsem ji už potkal i v provozu, ale bohužel jsem neměl svoje auto, takže mi nejen že ujela, ale nemohl jsem ji ani natočit :-)

Jsou auta, kterým mile rád člověk díky jízdě odpustí nějakej ten designovej prohřešek a mezi ně se Fiesta ST asi zařadí. Třeba Polu sice není co odpouštět, ale neoslní ani designem ani jízdou >:-[] A takovýmu Focusu ST(nemyslím kombi) neodpustíš ani když tě natáhnou na skřipec >:D
Avatar - woody-alien
4. 5. 2013 09:37
Re: Pěkné, ale raději...
Posledně se tu řešilo to házení hrachu na zeď, matně se mi vybavuje i cosi o perlách a prasátkách ženského rodu..řekl bych, že tohle bude ten případ. ;-)
Avatar - woody-alien
4. 5. 2013 09:34
Re: Zdá se
No to tedy opravdu ne... ;-) , ale je to velká škoda, když už u Fordu udělali tak dobře jezdící auto. Na druhou stranu, zvykneš si i na smrt a že může být člověk spokojenej i v ošklivým autě, toho je důkazem Legacy.....nebo já. >:-[]
4. 5. 2013 06:18
Re: Pěkné, ale raději...
Máš řidičák? :-)
4. 5. 2013 06:18
Re: Pěkné, ale raději...
Máš řidičák aspoň osobák? >:-[]
4. 5. 2013 06:17
Re: Pěkné, ale raději...
Přestaň tu vylepovat plakáty, chováš se jako těžce přitroublej blb...dokaž svým chováním, že se většina nomálních čtenářů v tobě mýlí.
Soukromně ti radím, jestli se budeš takhle upínat na jednu věc, tak ta holka z vedlejší klasse se tě tak rajcuje je celá máma a ta má 60kilo nadváhy...to by tě za 10 let vítalo doma a pak už celej život.
Občas je lepší se rozhlídnout, ten kdo má rozhled je na tom všobecně líp než někdo idiotsky fixovanej k jedný věci.
4. 5. 2013 02:57
Fiesta/2
Celkom zaujimave je priame porovnanie, ktore ponukla hned sama stranka Acz - [odkaz] - [odkaz]
Aston Martin Fiesta ST :-)
4. 5. 2013 00:28
Fiesta
Fiesta je fajn. Nepatri medzi lacne aj ked v UK zacina od Ł 10 000 ale to bude len holatko z 1. 25 .Inak vybaveny Titanium cez Ł 18 000. ST je fesak a vobec design a podvozok Fiesty je top. vo svojej triede. Vysla v r. 2008 a este stale sa po nej ludia otocia co sa neda povedat o Fabii alebo Polu . Aj ked design je subjektivny aj skaredy chlap rozozna peknu zensku a bude po nej aspon chvilku slintat. Oko vidi nie je pomaranc staci sahnut na klucku dveri to sa lepsie drzi ako u vela drahsich aut. jazdim s Fiestou uz rok a motor otvaram len koli vode na odstr. Plusov ma vela tak napisem aj minusi. Zadne dvere buchaju lacno, mizerne maly kufor, malo odkladac. priestoru, vysoka cena za dovybavene auto. Ja som dal Ł 16 500 za 1.6 TDci Econetic v Zetec vybave + par dokupenych extier. Jazdim 90% po londyne a spotreba je cez 4L . zere to fakt malo na plnu nadrz v pohode cez 400 mil. Je to na presuvanie po meste dobre auto a cena je tam kde je v UK je myslim najpredavanejsie auto. to bolo reci ze nova je skareda ze ma zralociu tlamu ako Aston atd. Vsetko je to inak. Stara koza tiez rada oblize morsku sol z Waitrose ale ak na nu nema dobra bude aj zlacnena sol z Lidl....... >:D
4. 5. 2013 00:06
Re: cenove porovnanie
Nevím, co chceš porovnávat a nad čím špekulovat. Porovnáváš 2 zcela rozdílné auta - malou zábavnou pekelnou mrchu, která výkonově těžce šlape na paty HH minulé generace (např. FoFo II ST) a auto, které se sice tváří jako HH, ale výkonově je na úrovni běžného auta dané kategorie v nejvyšší "spotřební" motorizaci.

Když vezmu Fiestu ST, tak v ČR je ceníková cena 460tKč (18t EUR). Proti tomu je akční (!!!) cena Ceedu GT na Slovensku 23t EUR (588tKč). České ceny jsem ještě nikde nenašel. K tomu parametry, které mluví o zábavnosti - krouťák 290 vs. 265Nm, sprint 6,9 vs. 7,9. Pohotovostní hmotnost 1196 vs. cca. 1300kg (nikde jsem opět nenašel, ale GDI má 1267kg).

Navíc, za cenu Fiesty ST lze koupit tuctového Focuse se stejným motorem, který je co do výkonů a praktičnosti srovnatelný s Ceedem a navíc má za zanedbatelný příplatek i kombíka.

A Okta RS? To už jsi úplně mimo, když opět co do jízdní dynamiky tomuto "HH" ujede obyčejná 1.8 TSi, která je za 512tKč (20t EUR).
Avatar - white label
3. 5. 2013 23:47
Re: Gumy
Přímo výrobcem doporučený rozměr pneu v rozmezí šířky např. 215 až 245 mm a obvodu disku 17" až 19" palců už si určitě taky viděl. ;-)
3. 5. 2013 23:41
Re: Pěkné, ale raději...
U twinchargeru však snad ne. Ze všech menších TSI by to měl být ten nejméně problémový motor (mou důvěru si však nikdy nezískal). I když nevím, jak v téhle variantě.
3. 5. 2013 23:33
Re: Parádní
HH jsou právě o kompromisu mezi praktičností, zábavou a cenou. Pokud ti nesejde na praktičnosti, tak jsou zajímavější volby. Obzvláště, pokud na to máš patřičné finance.
3. 5. 2013 23:31
Re: Parádní
Tak proč se tak hloupě ptáš? Co chtěl Moik říct, je celkem jasné.
3. 5. 2013 23:24
Re: Gumy
To bych chtěl vědět, kdo takové prasárny dělá.
3. 5. 2013 23:21
Re: Gumy
Jde o to, že mohou pneumatiku zoptimalizovat na konkrétní auto. Protože jim jde i o jiný marketing - zrychlení, spotřeba, časy na okruhu. Na to lidé koukají víc než na to, jestli byla pneumatika vyrobena speciálně pro jejich auto. Pak za jízdy hluk, nebo brzdná dráha.

O rozdílech mezi pneumatikami z prvovýroby a těmi běžně na trhu se dost mluvilo kvůli bezpečnosti. A to u běžných aut.
3. 5. 2013 22:35
Re: Pěkné, ale raději...
Hodláš snad rozporovat disproporčnost Fabie, kterou celkem slušně "maskuje" jen kombi?
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 21:13
Re: Pěkné, ale raději...
Jen mi zajímá, jestli se takovýho superbu někdy dočkám >:D Zatím ty v kterých sem jel byli jen ze střední >:D
3. 5. 2013 21:02
Re: Pěkné, ale raději...
Máš vodícího psa? Co to je za plemeno?
3. 5. 2013 21:01
Re: Pěkné, ale raději...
Napiš mi do SZ a já Tě rozsoudím ;-)
Avatar - RadisGT
3. 5. 2013 20:03
Re: Pěkné, ale raději...
Prý krásu. Fablia je snad nejhnusnější auto všech dob. Vysoké, úzké...hnus :no:
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 19:06
Re: Pěkné, ale raději...
Já už se těšim až se svezu v Superbu vyšší střední třídy :-)
3. 5. 2013 18:50
Re: Zdá se
Sice ti to nějakou dobu trvalo, ale konečně jsi pozřel >:D

Já ti to říkal už před půlrokem říkal, že Fiesta ST bude stát za to, ale ty jsi pořád mlel tu svou o nějakém Polu >:-[] Ale chápu, že vymanit se z agitačky WL je těžký, takže gratuluji k tomu, že se ti to zdárně podařilo >:D
3. 5. 2013 18:46
Fiesta ST
už na tebe šetřím, pro mě teď není lepší volba...
Avatar - woody-alien
3. 5. 2013 18:32
Re: Pěkné, ale raději...
Ady, tak nám sem ještě zkopíruj nějakou tu výbavu těch tvých nejlepších voleb a nezapomeň se rozepsat o řazení automobilů do tříd - ať máme v tom vlaku co číst. >:-[]
Avatar - woody-alien
3. 5. 2013 18:29
Re: Zdá se
No samozřejmě, chtěl jsem tím jen říct, že ani ženatej se závazky nemusíš hned kupovat jenom velký a prostorný auta. ;-)
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 18:17
Re: Pěkné, ale raději...
Stává se to u všech TSI. Nicméně... máme v rodině Forda i tu TSI oktávii a zatím je to naopak >:D Jednou na to přijdeš až si pořídíš konečně své auto :-)
3. 5. 2013 17:52
Re: cenove porovnanie
A větší a praktičtější znamená lepší? Supersporťáky jsou tedy podle tebe nejhorší auta na trhu? Co když někdo chce malé auto, protože je... malé? Fiesta bude pravděpodobně mrštnější než Ceed, takže každé auto má své výhody i nevýhody. Takže rozhodně to není jasná volba, když jde o dvě odlišná auta. Ceed je... nazvěme to praktický sporťák, Fiesta pak maličký ďáblík. Protože je Ceed praktičtější a větší, je nutně Fiesta horší auto? Kdo řekl, že větší auto je zákonitě vždy lepší? Ty? Tvoje preference nejsou preference ostatních, už si to konečně uvědom. Celý svět se netočí kolem požadavků Toppera ;-) Někdo chce malé mrštné auto a opravdu mu nevadí, že tam nepřeveze sedačku a půlku obýváku k tomu (což teda neudělá ani v tom Ceedu :)).
3. 5. 2013 17:36
Re: Zdá se
Znam lidi i co si to kupuji jako jedine auto....zatim jsou v paru,.dite jeste neni na ceste, tak ze pro dva akurat..bydli kousek od velkeho mesta...tak ze zadne dlouhe streky je necekaji :yes: :yes:

a kdyz chces k mori nebo nahory...tak se to taky da...a bez problemu
3. 5. 2013 17:32
Re: cenove porovnanie
podivej se na ceny i jinde...napr v polsku nemecku anglii...tam ma focus na stavene ceny normalne...a hlavne vykonove a podvozkove je oproti tvemu proceeedu uplne nekde jinde :-)

ne vzdy levnejsi je lepsi >:D >:D
3. 5. 2013 16:47
Re: Pěkné, ale raději...
To se stává pouze u 1,2 TSI... a u novýho TSI už nepřeskakuje, stačí si rok počkat na novou Fabii ;-) s tím Foprdem jsi to snad nemyslel vážně? Foprdem tam, ČD zpátky - zlatý TSI...
3. 5. 2013 16:45
Re: Pěkné, ale raději...
Jak jsem již psal, Swift na zábavu, FRS na to ostatní ;-)
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 15:59
Re: Pěkné, ale raději...
On má ty třídy trochu posunutý >:D ale to neva >:D
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 15:55
Re: Pěkné, ale raději...
Jo, počkej až se ti u "skvělého TSI" přeskočí řetěz.. moc příjemná situace z vlastní zkušenosti... :-)

Bravo Ford a Ecoboost :-)
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 15:53
Re: cenove porovnanie
Srovnáváš ale nesrovnatelný auta. Ceed je nižší střední, Fiesta ne :-)
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2013 15:51
Re: Pěkné, ale raději...
na co je dobre pod kazdym prispevkom o skode tu vypisovat jej vybavu?

fabia RS je fajn... ale momentalne uz ma aj svoj vek a konkurencia je velka... clio RS, P208GTi , fiesta ST..... ibiza cupra....

nedavno si tu pisal ze v tejto triede je jasna volba swift sport..... pamatas?

ci uz si zmenil nazor ady? >:D
3. 5. 2013 15:49
Re: Gumy
to je samozřejmě pravda. Zůstaneme při zemi a budeme se bavit o kategorii Fiesta ST :-)
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2013 15:48
Re: cenove porovnanie
ja len pisem ze fiesta ST je na tak male auto draha..... 21 000 eur za taketo auticko je moc.... aj ked to asi bude super auto ale aj tak..... ;-) ....

astra je tiez predrazena preto ten cenovy bonus.... vedia ze za 28 tisic je to nerealne predat taketo auto ;-) tak davau zlavu....
3. 5. 2013 15:46
Re: Gumy
Hlučná teda není. Faktem je, že guma se sjíždí rychle. Mám je na autě od minulýho srpna a budu rád, když se dožijou na předku konce sezóny, ale musím s tebou nesouhlasit s adhezí na vodě. Sedí výborně jak na suchý tak mokrý silnici. Máš pravdu, že tahle guma není na běžný ježdění a je určená na extrémní auta. Na oktávce to není moc normální obutí, ale mám takový dojem, že se v prvomontáži dává na nějaký Lotus. Myslím, že ST by si svým zaměřením taky gumu podobnýho ražení zasloužila. S tou Imprezou, prostím tě ty si je na ní zkoušel nebo podle čeho víš, že na ní nefungujou? Netvrdím, že ne, ale jen by mě to zajímalo. :-)
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2013 15:34
Re: cenove porovnanie
ale podstatne vacsi a v 5 dverovej verzii aj praktickejsi ...

pozri sa na ceny focusa ST a potom sa bavme kto je drahy ;-)
3. 5. 2013 15:14
Re: cenove porovnanie
Vždyť je Cee´d dražší >:D
Avatar - iudex
3. 5. 2013 15:13
Re: cenove porovnanie
Tak tu sa dostávaš na tenký ľad; argument typu "priplatím 2t eur a mám Ceed GT" je mimo. To môžem ja povedať, že oproti Ceedu GT (ktorý sa s motorom 1,6 ani nedá nazvať hothatchom) si môžem priplatiť rovnakých 2000 eur a mám Astru OPC s 206 kW (a 400 Nm), čo je zas úúúplne inde ako Ceed: [odkaz]
P.S. Dovolím si tipnúť, že s tou Fiestou ST bude väčšia zábava, ako so Ceedom GT (fakticky rovnaký motor v podstatne menšom a ľahšom aute). ;-)
3. 5. 2013 14:57
zacatek video testu...
...pry testovali .."docela slaby" trivalec...slaby..hmm..100koni je na takove male auto pro bezny provoz malo?

..proc se potom 90% malych aut prodava s vykony 60-80 koni :D:D:D

...
3. 5. 2013 14:53
Re: Gumy
samozřejmě jsme se bavil o srovnatelných gumách a pro určené použítí. A hlavně jsme mluvil o tom, že přizpůsobení gumy pro konkretní auto je marketing. Nemyslím, že by tam srovnatelné Micheliny, Dunlopy, Conti funguvali hůř. to je celé. Přeci jen se jedná o lehce silnější běžné auto a ne supersport.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:50
Re: Gumy
s těma extreme performance pneu to je takové zvláštní, mám pocit, že si do té kolonky každý výrobce strká co chce. Spíš mi to příjde (když tu byla diskuze o marketingu), že marketing je přesně tato kategorie, přitom bych řekl, že extreme performance je jen top UHP pneu daného výrobce.
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 14:41
Re: Zdá se
Zato já se královsky pobavil >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:37
Re: Gumy
pevnost bočnice, která bude stačit Fiestě může být na co já vím, Lanceru Ralliart, tragicky nedostatečná.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:33
Re: Gumy
Ano, R1R je výborná pneu, ale téměř semi-slick, treadwear má nižší, než 200 a na vodě dostane od dobrých UHP pneu čočku --> to je také důvod, proč se semi-slicky nebo pneumatiky na pomezí semi-slicků prakticky nedávají jako prvomontáže (krom extrémních aut). Také je hlučná a její měkký dezén mizí před očima.

Musíme se bavit v intencích dané kategorie pneu. Pokud se na Fiestu montují re050, tak jsme v kategorii UHP. Mimochdoem - na Impreze R1R nefungujou ;)
3. 5. 2013 14:29
Re: Gumy
aha 070 tak to je už něco jiného. Mě ty 030 byly nějaký divný. ;-) Tak taková guma na STI jistě funguje dobře. Není to taky guma ultra high performance, ale extreme performance.
3. 5. 2013 14:26
Re: Gumy
Tak bavíme se tu o ST, takže z toho vychází i styl používání auta ne? Na dodávce samozřejmě high performance gumy postrádají smysl.
3. 5. 2013 14:24
Re: Gumy
čoveče zkoušel. Navlík sem na O1, která má celkem bídný jízdní vlastnosti, vysoce výkonný gumy Toyo Proxes R1R, který nejsou na takovou "popelnici" vůbec určený a světe div se auto proti obyčejným gumám začalo sedět jak přitlučený. Mnohem líp brzdí, zatáčí a vzhledem k tomu, že ta guma má tvrdou bočnici, která se nezačne v zatáčce deformovat, tak auto jde do zatáček úplně jinak než na obyčejných pneumatickách (Např Goodyear Eagle F1, který jsem tam měl před tím. ) Čili nárůst gripu a jistoty ovládání auta je obrovský. Dovedu si představit, že na autě s pořádným podvozkem by se perfektní vlastnosti týhle gumy využily ještě líp. Třeba právě na tom ST bych si je dokázal klidně představit. To že kvalitní guma je kvalitní guma a na různých autech bude fungovat různě je pravda, ovšem bude fungovat různě ale rozhodně líp než obyč guma.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:23
Re: Gumy
Ano, taky se to auto chová zcela jinak, když má 195 nebo 235.
3. 5. 2013 14:20
Re: Německý Ford
Osobně třeba Forda vnímám jako německou značku (co se týče evropských modelů).
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:14
Re: Parádní
Většina dnešních HH je natolik civilizovaná, že 5dv. varianta jako rodinné auto poslouží bez jakýchkoliv kompromisů.

A ošetření to je samozřejmě především - HH vznikl jako levná cesta k zábavě pro ty, kteří nemají na pravověrný sporťák. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:09
Re: Gumy
Ještě tak obecně, co si k této problematice pamatuju. To že má, jeden druh pneu několik specifikací, je prý zcela běžné - koncerny jsou nadnárodní - je specifikace evropská, asijská, americká... Specifikace pro jednotlivá auta jsou také poměrně časté a u většiny sportovních aut to je pravidlem.

Co jsem pochytil, tak různé specifikace stejné pneumatiky se někdy liší dokonce i vzhledem. Někdy se liší materiálem nárazníkových pásů, nebo v počtu náraznkíkových pásů, ale nemusí to tak být vždycky. Většinou ani různé specifikace nejsou mezi sebou kombinovatelné na jedné nápravě.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:05
Re: Gumy
viz. můj příspěvek výše. Záleží, na co tu gumu obuješ a jak to budeš používat.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 14:04
Re: Gumy
Samozřejmě, že na tom vydělají výrobci pneu i auta, ale to neznamená, že to řešení nefunguje.

S Imprezou jsem se sekl, nejsou to 030, ale 070 a mám potvrzeno od několika majitelů (výborných řidičů), že na prvovýrobních pneu to funguje nejlíp. Samozřejmě se bavíme o pneu stejné kategorie - tedy UHP. Srovnání se semi-slicky nebo rally-slicky s homologací asi nedává moc smysl.. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 13:55
Re: Gumy
Zcela mimo. Víš o vlivu pneumatik na jízdní vlastnosti vůbec něco? Zkoušel jsi to někdy?

Záleží na koncepci auta, na rozložení hmotnosti, no hmotnosti samotné. Lehké auto s dobrým rozložením může mít obutou pneu s měkkou bočnicí (ale pevnou kostrou), nebude se mu bortit a bude díky tomu komfortnější a přilnavější, než na pneu s tvrdší bočnicí, která nepřinese ani kousek gripu navíc a pouze sníží komfort. U těžkého auta dojde k přesnému opaku.

Podle toho, jakou pneu použiješ při ladění auta, můžeš tvrdosti bočnice přizpůsobit tvrdost podvozku,

Zadokolka, předokolka i čtyřkolka budou pneu zatěžovat na výjezdech ze zatáček zcela jinak. Asymetrické dezény můžou při různé šířce fungovat zcela rozdílně. Kvalitní guma je kvalitní, ale na různých autech bude i různě fungovat.
3. 5. 2013 13:43
Re: Zdá se
Tys to nepochopil, má tam pekelně ostrou spojku, brzo ji pustil, a proto mu auto chcíplo >:D Na slečnu to asi dojem neudělalo >:-[]
3. 5. 2013 13:17
Re: Gumy
jakou kalibraci elektroniky v souvislosti s gumama máš na mysli? Dřív se takhle auta nevyráběla to máš pravdu, ale teď se to hodně blíží tomu "šoupnem tam něco ze skladu" Nicméně myslím, že specielně na tomhle autě to platit nebude. To platí pro konfekční auta typu Rapid.
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 13:17
Re: Zdá se
Já zase první Astru >:D Na semaforech chtěl závodit, vedle sebe holku.. já se rozjel normálně.. on se nerozjel a ve zpětnym zrcátku sem viděl, jak auto tlačí >:D
3. 5. 2013 13:15
Re: Zdá se
Chipovat motor je samo o sobě zvěrstvo, (u dieselu tím spíš). Buď ať si koupí silnější verzi, nebo prostě budou muset vzít za vděk slabším motorem. Vysvětluj to ale tupcům, kteří si dávají mračítka, na auta dávají polepy, tuningová zadní světla. Nedávno jsem viděl takhle zbastlenou Omegu, chudák auto.
3. 5. 2013 13:14
Re: Gumy
To máš pravdu, výrobci snad ale neudělají supr přilnavou gumu aby jí dali bočnici o pevnosti žvýkačky. K čemu pak takovou gumu vyrábět. 8-s
3. 5. 2013 13:07
Re: Parádní
Tak předem, nepotřebuji nic vysvětlovat, byla to reakce na to, co dává větší smysl, samozřejmě, že lepší zážitek z jízdy bude ve Focusu ST než v Mondeu ST. Mně to přijde, jako by se někdo zamýšlel nad smyslem aut jako M3, M5 apod. I rychlé sedany mají něco do sebe, i když lepší jízdní vlastnosti budou samozřejmě mít HH.
3. 5. 2013 13:01
Re: Gumy
Ale ano auta se tak vyrábí, jak už jsme psál. U běžných aut tam dají, co se jim zrovná hodí. nevím jestli třeba u premie je to jiné ale nemyslím. Stejně tak jako na auto lze dát pneu třeba od šíře 195 po 235 bez nějakých úprav. Letní / zimní atd. Ale kdo chce věřit marketingu....
3. 5. 2013 12:57
Re: Gumy
Jen potvrzení toho, co bylo napsáno. Kvalitní guma je kvalitní. A pohádky o ladění pneu pro dané auto jsou jen marketing. Nic víc.
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 12:52
Re: Parádní
Hlavně ty ojeté větší HH jako Fokus či Mazda a jiní jsou kupovány pro rychlou jízdu, takže i stav těch ojetin tomu bude odpovídat....
Avatar - Ozzman
3. 5. 2013 12:50
Re: Zdá se
A navíc... pro neznalé nachipované oktávisti a pásátisty., kteří se pak nestačejí divit, co že je to předjelo >:D

Mě to také dává smysl, je to malé a obratné, na dlouhé cesty mám jiný vůz. :yes:
Avatar - woody-alien
3. 5. 2013 12:19
Re: Parádní
:yes: Ostré verze "těžkotonážníků" mají svůj smysl stejně jako malé HH. Líp se ale vyblbneš právě v těch pidižvíkách. A navíc už v nich nebývá prostor pro manželku a děti - to je k nezaplacení. Na všechno ostatní máš Eurocard, Mastercard. >:D
3. 5. 2013 12:16
Re: Gumy
Samozřejmě, že je to pro ně výhodný obchod. Jenže auto na něčem musíš odladit, auto na něčem musíš otestovat, auto na něčem musíš prodávat. Když už nejde o ladění podvozkových komponent, tak jde o kalibraci elektroniky. Auta se nevyrábí stylem "šoupnem na to něco ze skladu." Pneumatiky jsou komponenta jako každá jiná.
3. 5. 2013 12:15
Re: Gumy
Nejen to - podstatná je třeba i bočnice. Guma může mít skvělou adhezi a vlastnosti, ale když se měkká bočnice při agresivní jízdě bortí, je k ničemu.
Avatar - Ham.
3. 5. 2013 12:08
Re: Parádní
Význam těchto aut je velmi prostý a to je zábava. A toto je zábava dostupná doslova pro nejširší masy.
3. 5. 2013 12:07
Re: Gumy
Nesouhlasím. Na gumě jsou podstatný adhezní vlastnosti. Čím lepší na různých površích, tím lepší. Jedno na jakým konkrétním autě ta která guma je namontovaná.
3. 5. 2013 12:02
Re: Parádní
Ve své třídě dává Mondeo smysl, ale Fiesta dává větší z hlediska zábavy za volantem - pokud nepotřebuješ ten prostor navíc, tak je lepší volbou. Už to chápeš?
3. 5. 2013 11:58
Re: Gumy
Dovedu si představit dohodu Ford x Bridgestone:

Vážení budeme od vás nakupovat pro náš vrcholový model Fiesty ST výhradně tu a tu pneumatiku. Mediálně ji vyzdvihneme do nebes, budeme tvrdit, že jsme ji specielně na to auto naladili (stejně nám nikdo nedokáže vyvrátit) a vy nám ji budete prodávat za tu a tu cenu. S tím, že nám cenu nabíc budete garantovat po celou dobu výroby tohodle modelu.

Prostě něco za něco vydělá na tom FORD i Bridgestone a zákazník je taky spokojenej. :-)

O tom, že by se nic lepšího na STI nedalo obout bych se docela hádal. Nehledě na to, že jsem ostrou Imprezu na těchle gumách ještě neviděl.
Avatar - woody-alien
3. 5. 2013 11:55
Zdá se
...že Fiesta ST se opravdu povedla. Když už byste třeba nevěřili "testérovi" ;-) , něco o tom vypovídaj i "srovnávačky" - např. white labelem zmiňovaná v Auto Zeitungu. Nastává tedy touha po poznání a zvědavost. Už třeba jen pro to jízdní srovnávání se Swiftem Sport, samozřejmě podstatně slabším, pomalejším, ale jezdícím...jezdícím skvostně. Čímž bych zároveň rád reagoval na otázku po smyslu mini Hot Hatchů vyřčenou o něco výše. Jestliže si někdo chce koupit auto jen pro svou zábavu, jako druhé či třetí, a všestrannost je mu ukradená, nalezne v oblasti malých HH velmi pestrý výběr. A to je v dnešní době učiněnej zázrak - každé takové auto vítám, každé takové má smysl. :yes:
3. 5. 2013 11:55
Re: Gumy
Nejde o to, že jsou na trhu třeba lepší pneumatiky, jde o to, že to auto bylo na nich odladěno. Co funguje na jednom autě, nemusí fungovat na druhém.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 11:51
Re: Gumy
Není to "lazení auta podle obutí", ale "lazení auta společně s konkrétním obutím". A je to fakt. Sériová geometrie a tvrdost podvozku se může přizpůsobit měkkosti bočnice, nalazení podvozku a jeho kinematika úrovni gripu a charakteristice pneu.
Neviděl bych na tom nic zvláštního.

Jestli se více přizpůsobuje auto pneu nebo pneu autu nevím - spíš bych tipl tu první možnost, ale jistě bude záležet i na tom, jestli se vyvíjí nové auto anebo se vyvíjí i nová guma.

Každopádně už víckrát jsem zjistil, že konkrétní typ pneu v lehce jiném rozměru nebo na jiném autě, funguje a chová se rozdílně. Což je taky důvod, proč vůbec nečtu TUV testy pneumatik.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 5. 2013 11:43
Re: Gumy
V tomto případě věřím, že to čirý marketing není (samozřejmě, pokud bude člověk objednávat speciální směs přímo od Fordu, vyvaří na tom i Ford, páč si tam přídá megamarži).

Potenza RE030 má podobně "dobré" recenze, přesto na Imprezu STI nejde obout lepší pneu, na průměrné RE030 funguje nejlépe, protože je na ni naladěná.
3. 5. 2013 11:02
Re: Parádní
Koupě HH podle mně není o šetření, ale o zábavě. Jistě, Polo GTI je praktičtější, Fiesta je zase dotaženější HH. Jinými slovy HH bych nechápal jako jediné auto v rodině (i když výjimky se asi najdou), takže praktičnost bych u těchto aut řešil až na 2. místě.
3. 5. 2013 10:57
Re: Gumy
To co píšeš bych pochopil, kdyby se jednalo o nějakou gumu se supr vlastnostma. Podívej se ale na její hodnocení na

[odkaz]

Zkus to porovnat s nějakejma jinejma gumama a zjistíš, že tohle není žádnej zázrak. Rozhodně si nemyslím, že by ladili auto takových kvalit zrovna na takovýhle obyč gumy. Podle mě je to jen marketing. Bridgestone jim asi slíbil dobrou cenu za předpokladu, že bude FORD tvrdit, že ty gumy jsou specielně laděný pro ST.
Avatar - Individualita
3. 5. 2013 10:56
Re: Parádní
Tak zrovna pod tím odkazem je FF RS, což je 3dv. a váha/výkon je víceméně vyjádřena hodnotou zrychlení, kterou má FF lepší. Ale to je jedno, je pravda, že v segmentu malých nadupaných 3dv. autíček Fiesta moc konkurenci nemá, ale mě jde o to, PROČ vůbec tuto kategorii někdo chce. To mi nejde na rozum. Ten kdo chce šetřit, si přeci nekoupí nařvané miniauto, ale jakékoliv jiné levnější a úspornější. Naopak ten kdo šetřit nechce, tak si koupí něco, co za to aspoň stojí. No nevím, stejně to nechápu...
Re: Gumy
Přesně tak, říkal to sám šéf vývoje Fiesty ST. jak velký je v gumách rozdíl oproti "běžným" směsím v pneuservisu sice vyjádřit neuměl, nicméně ty mneumatiky jsou skutečně (co se týče složení směsi) specifické a je tedy nutné je následně objednávat přímo u dealera Ford.
3. 5. 2013 10:52
Re: Gumy
Tak Fiesta St je normální rychlé auto. A ladit auto podle obutí? Spíš už bych to dělal obráceně. Ale stejně si myslím, že se jedná o marketing. Zákazníkům to zní hezky, že...Ale to je tak vše. Pneu má velký vliv na chování auta to je bez diskuze. Ale, že by se musela až tak přizpůsobovat konkretnímu autu si nemyslím. Pneu se navíc kdykoliv mohou přestat vyrábět a nebo prostě ford začne brát od někoho jiného. U bežných verzi je normální, že nová auta jdou od výrobce na různých pneu. U toho St to budou asi držet, když to tak propagují...
3. 5. 2013 10:50
Re: Parádní
Nevím proč by Mondeo ST nedávalo smysl. Ostré deriváty běžných Audi se vyrábějí taky. Není to sice hlavní těžiště prodejů, ale proč model(y) podobného ražení nevyrábět, když to konkurence s úspěchem dělá?
Avatar - iudex
3. 5. 2013 10:42
Re: Parádní
Ja tam význam vidím, hlavne pri 3dv. verziách (kde je nejde o praktickú stránku a je tak jedno, ako málo miesta je vzadu). Je to aj o rozmeroch a hmotnosti, predsalen Fiesta a spol. sú o dosť ľahšie, ako ST či MPS a i s jedna-šestkou poskytnú rovnakú zábavu, ako väčšie, ale ťažšie hotheče s dvojlitrom. Plus tým, že Fiesta ST je len 3dv. a FF ST 5dv/kombi si reálne nekonkurujú a človek uvažujúci o Focuse nebude pozerať po Fieste a naopak.
3. 5. 2013 10:41
Německý Ford
No nevím jestli je Ford vnímán jako německá značka, Škoda taky není chápána jako německá značka vyráběná v Česku, nicméně Fiesta ST si zaslouží uznání, patřila a stále patří mezi nejlepší volby na trhu. Jen škoda že se nenabízí i s dvouspojkou, když ji Ford má.
3. 5. 2013 10:39
Re: Parádní
Nj, jenže v tom Focusu není taková zábava, jak ve Fiestě. Fiesta ST mi naopak dává větší smysl, jak Focus ST natož Mondeo ST. Pokud rád řídíš, myslím bys po svezení pochopil, o čem je řeč.
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2013 10:38
Re: Parádní
tak to je genialne riesenie... .... prvy majitel - neuvedeno .... a ked pridu problemy potom sa necuduj.... ja som radsej za nove a mensie ako za vacsie a jazdene kde ani pan boh nevie co s tym autom dotycny stvaral... ;-)
Avatar - Individualita
3. 5. 2013 10:32
Re: Parádní
Jako autíčko je to sympatické a určitě bude i zábavné. Jediné co mi trochu uchází je význam těchto mHH (minihothatch). Jediný jejich význam (kromě motorsportu), vidím pro lidi, kteří zatvrzele požadují novou ostrou verzi HH do 500tis. Osobně bych raději koupil mnohem všestrannější a rychlejší ojetou Mazdu 3 či Focuse.

Příklad za cenu testované Fiesty

[odkaz]
Avatar - Jaros71
5. 5. 2013 00:38
Drahý..
Sorry..je to malý , drahý , po faceliftu škaredý a tedy zbytečný autíčko.. :no: :no:
4. 5. 2013 21:54
Teoreticky
je tohle auto podle mého gusta - sportovnější náčiní v běžném obalu. Právě ten obal mi ale dost nesedí. Současný design Fordu je podle mého názoru doslova skandální. V tomto případě bych hlavně zmínil velmi dlouhé přední svítilny, se kterými se najednou kola auta zdají hrozně malá. Také se mi moc nelíbí obří přední průduch, byť tam alespoň nejsou mroží kly jako na současném Focusu. Škoda takového designu, protože zjevně obklopuje kvalitní a zábavné auto. Jen bych si nebyl úplně jistý tím, že je lepší než Mini Cooper S.
Avatar - white label
4. 5. 2013 00:06
Re: Zdá se
Hlavně jsem vždycky tvrdil, že pokud bude Fiesta ST tak dobrá, jak je běžná Fiesta škaredá, bude to jízdně naprosto skvělé auto. A to se zcela potvrzuje, stejně jako to, že Fiesta ST není o moc méně škaredá, než běžné Fiesta. >:D
A ohledně "krásy" Fiesty rozhodně nezměnil názor ani woody. >:-[]
;-)
3. 5. 2013 15:26
Pěkné, ale raději...
...bych si připlatil 50 000 za tuhle krásu [odkaz] se skvělým motorem 1,4 TSI s výkonem 180k, který představuje vrchol technologie; je to první pohonná jednotka na světě s přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Úsporný a výkonný agregát se může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,2l na 100 km, emisemi 148 g/km a točivým momentem 250 Nm dostupným v rozmezí 2000-4500 ot/min-1. Navíc dostanete vynikající výbavu, do níž patří:
Bezpečnost, funkčnost, komfort:
3 sedadla sportovní
3-bodový bezpeč. samonavíjecí pás vzadu, vnější, se štítkem ECE-homologace
4 reproduktory (pasivní)
Airbag pro řidiče a spolujezdce
Automatické spínání jízdního osvětlení
Bez ochranné mříže zadního skla
Bez ukazatele stavu kapaliny
Bez závěsného zařízení
Boční a zadní okna tónovaná
Boční airbag vpředu
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a safesystémem
Chlazená schránka
Climatronic s regulací vzduchu, bez freonů
Držák na brýle
Elektrické ovládání oken
ESC
Elipsoidní hlavní světlomety, pravostranný provoz
Hlavové opěrky vzadu - 3 kusy
Intervalový spínač stěračů, seříditelný potenciometrem (4 stupně)
Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu
Kotoučové brzdy zadní - Geomet D
Make-up zrcátka vlevo
Make-up zrcátka vpravo
Mechanické výškové seřizování obou předních sedadel
Mlhové přední světlomety
Multifunkční ukazatel
Odkládací schránka v kufru
Potah sedadel - látka
Prodloužený servisní interval
Přídavné upevnění dětské sedačky
Příprava pro příčný střešní nosič
Rádio
S dvoutónovou houkačkou
S dálkovou regulací polohy světlometu
S kontrolou zapnutí bezpečnostního pásu
S neuzamykatelným víkem odkl. schránky a s osvětlením
S odkládacími kapsami vzadu (na dveřích nebo boku)
S ukazatelem vnější teploty
Stěrač zadního okna s ostřikovačem a cyklovačem
Střešní anténa + anténa v okně
Tříbodový bezpeč. pás vzadu uprostřed
Vestavba audio přípojky
Vnitřní světlo se spínačem ve dveřích
Vnitřní zpětné zrcátko
Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná, vyhřívaná
Vrstvené čelní sklo tónované
Zabezpečovací systém pro zavazadla
Zakrytí zavazadlového prostoru odklopné
Zařízení pro kontrolu tlaku v pneumatikách
Zařízení pro udržování konstantní rychlosti - elektronické
Zásuvky pod předními sedadly
Řízení s posilovačem

Exteriér:
Disk z lehké slitiny 7J x 17
Díly se zvláštní povrchovou úpravou
Pneumatiky 205/40 R17 84W xl
Přídavný nápis "Sport"
Rezervní kolo, neplnohodnotné
Sportovní nárazník
Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní
Zpětné zrcátko vpravo, konvexní

Interiér:
Hlavice řadící páky, sportovní
Hliníkový paket
Kožený sportovní multifunkční volant
Madlo ruční brzdy z kůže
Pedálové ústrojí
Vkládané koberečky

Navíc podpoříte poctivé dělníky z Mladé Boleslavi. BRAVWO ŠKODA!!! :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2013 15:04
cenove porovnanie
[odkaz]

vs

[odkaz]

povedal by som ze nie je o com ;-) spekulovat navyse je Ceed GT v rovnakej cene ako pro ceed GT .... staci si len vybrat ci chcem 5 dverak alebo 3dverak :yes:

fiesta je svojou cenou uplne mimo misu.... nic v zlom.. uznavam kvality fiesty ST.... ale na slovensku si ani neskrtne.. zato kia to ma cenovo nasliapnute velmi pekne a snad aj chystanu RSku octaviu predajne potrapi :yes:
3. 5. 2013 09:41
Re: Gumy
To nevím jestli jsou na míru, ale myslím, že takový auto by si zasloužilo lepší bačkory. Tohle je docela bída a bejt jeho hrdým majitelem rozhodně na něj nazuju podstatně lepší gumy. Fakt moc pěkná kára. To se zase Fordu povedlo :yes: :-)