ono to totiž bude asi dáno tím, že se snaží o ten čistý design ... a ten prostě nedovoluje (alespoň podle mne) nějaké výlisko-prolisky jako mají např. KIA, Hyundai - ale kdo chce psa bít hůl si vždycky najde
No poslední dobou se mi zdá, že kvalita diskuzí jde nahoru, už se mezi sebou nehádají dva nepřátelské tábory, jestli jsou lepší jabka, nebo hrušky, ale jde vidět, že než jsem někdo něco napíše, tak trošku zapřemýšlí, vezme téma z obou stran a napíše, to co si myslí, že je nejlepší. Vesměs hájí svůj názor věcnými argumenty :yes: samozřejmě až na pár výjimek, ale bez těch by tady byla nuda >:D no tak jsem to tady suma sumárům zhodnotil, tak zas někdy čus
Máte v tom trochu guláš. U nás byl problém s tím, že jediný, kdo mohl určovat, co se bude vyrábět, byla vláda a parlament. Ti představovali stát, a nikdo kromě státu vyrábět nesměl. Další problém byl, že vládě poroučel ÚV KSČ, což byl soubor ideologů a většinou i tupců. Ovšem těm ještě poroučel ÚV KSSS, což bylo něco podobného v SSSR (dnešní Rusko, Ukrajina Kazachstán a pár dalších menších států). Vedoucí úloha těchto stran byla dána ústavou a hlídána vojenskou a policejní silou. Než u nás tohle všechno vypuklo, byli jsme poměrně rozvinutá země.
A nebyli jsme pod Německým národem - což je umělý konstrukt, vzniklý v 19. století, ale byli jsme od 10. století součástí Svaté říše Římské, o níž jsme spolurozhodovali, a posléze (od roku 1526) součástí Rakouské monarchie. Němci byli naši sousedé. Po většinu historie to byli chudší sousedé.
V Řecku a Irsku (a i v tom Španělsku, které na tom zase tak špatně není) jde o kategoricky jiný problém. Všechny tyto země byly před vstupem do EU chudé a neschopné výraznější konkurence. U Řecka k tomu přistupuje naprosto jiné vnímání role státu, než je zvykem v té části Evropy, kde fungovalo západní křesťanství (ne pravoslaví).
Takže to jsou některé základní věci, ve kterých se mýlíte.
Právě že neuvidíme, resp. mi to tak bylo sděleno u dealera, žádné změny se v daných výbavových verzích nechystají. Škoda, ač bylo Sky-G favorit, s ohledem na poměr cena výkon jsem nakonec vzal obstarožní mondeo EB v titaniu.
Protoze 'udelej si sam' mentalita a preto, ze je to lacnejsie... A Franta od sousedu na to ma softver.... V kazdom pripade, komu sa 125 kW zda v Passate malo, nevie jazdit.
Hoši, máte pravdu. V podstatě s vámi souhlasím.
Zaujalo mě to tvoje "... chtěl bych je poznat osobně...", taky si to občas říkám, nejčastěji u těch extrémistů od kterékoli značky.
Osobně tu přispívám zřídka, spíše se jen bavím nad určitými výplody.
Ale to co tu občas napíšu, ať už je to cokoli, tak bych ti to klidně řekl do očí a racionálně si to obhájil... Dále to tu rozvíjet nemá moc smysl, to je na delší diskuzi... :-)
NEtlačte tam stále znáček na kapotě - ten s tím (přece) nemá dokonce ŽÁDNOU souvislost! ;-)
(krom toho že dnes už jsou Citroën a pro svou TOP verzi Peugeot BOHUŽEL asi poslední, předtím ještě Alfa a to je asi VŠE..
Je to stejné jako bychom srovnávali aut. převodovku 5ti stupňové a 8mi stupňové - (dá se říct, že) ať je jejím výrobce ZF, Aisin, Getrag - ty 8mi budou LEPŠÍ než 5ti - nebo? :-)
Já znám LEPŠÍ auta než je C5 - ale superb (nebo Passat) to NEjsou :-)
Tady se NEshodneme! Platforma je ZÁKLAD vozu a TA určuje "co a jak" - to opravdu NENí "pár drobností" - to je (sama) PODSTATA :-|
A ano, Citroën má nedostatky jako každá jiná automobilka - mne na ní zajímá ale především C5 V6 ;-)
KÉŽ byste měl pravdu s těmi "volkswágnisty a škodovkáři" :-)
Dobrou noc :-)
Ano.... takže proč musí být C5 lepší jen díky použitýmu lichoběžníku? Je to o vyladění celého vozu a subjektivních prioritách kupujícího... :-) Takže buď spokojena že máš to, co si myslíš že je nejlepší, Tady Maťej si to myslí o tátově Pasátu.. Já si to myslim uplně o jinejch autech, ale jsem celkem spokojen s tim svym Americko-Nizozemsko-Francouzskym Fordem a přestaň plivat zbytečně na koncern.
Nejhorší je, že si umíš najít těch pár drobností ( ano pro kupce je to drobnost,kterou ani nezaregistruje) a tím plivat na VW :-) Přitom Citroen má svých nedostatků taky dost oproti jiným značkám, ale ty už nevidíš :-) Vidí je zas ti, co z nějakého důvodu dali přednost VW/Fordu/Korejci... čemukoliv. Proto otevři oči.. Volkswágnisti a Škodovkáři taky začínají přicházet k rozumu, jelikož se ty auta taky serou.. stejne tak jako jiný značky.. prémie neprémie.. mainstream nemainstream... :-) Takže pozdrav na dobrou noc do Osterajchu a zdravý rozum do hlavy, ne do hrsti :D:D
Vím, já je prodávám již mnoho let... ovšem záleží na úhlu pohledu, zkušenostech a znalosti trhu a místní situace (lokální i celospolečenské v té které zemi)
To ale NENÍ vůz STŘEDNÍ třídy! :-)
PS: U vozu s menšími rozměry a (hlavně) nižší hmotností je to "trochu jinak" ;-)
PPS: Navíc Megane RS má (mám dojem) na přední nápravě buď elektronické nebo mechanické "přerozdělování" výkonu = což v zatáčce f HODNĚ "pomáhá" :-)
Nemůžete po mě chtít, abych Vám to sdělil z hlavy, je totiž 1 hodina 31 minut a sám to z hlavy ani nevím a taky po mě nemůžete chtít, abych Vám to hledal, protože bych to v tomto stavu ani nenašel.
Na tom ale opravdu HODNĚ lidí PROdělalo (to ale jistě VÍTE ;-)
PS: Osobně očekávám že pokles cen nemovitostí ještě NENí "u dna" (alespoň v Rakousku URČITĚ NE
Vzhledem k tomu, že zase píšete pro mě neluštitelnými hieroglyfy, tak se odebírám do své snové garáže, ale chtěl bych Vám dát také radu do života, zkuste se někdy zamyslet než ze své hlavy vyplodíte "cosi" na zdejší diskuzi...sama si jí tím kazíte, kvalitní vyjadřovací schopnost je lepší, než mít dvojité lichoběžníky v garáži, nebo V8, V12, V19 prostě lidé si Vás budou vážit, né proto, že máte lepší auto, ale proto, že s nimi umíte jednat
Já na KLIŠÉ moc NEjsem, aneb Mondeo NENÍ zas až tak moc "SPORTovní" a C5 určitě není "houpavá" :-)
Mne tedy učili že ty lichoběžníky (rsp. uložení náprav) je u auto (skoro) TO NEJdůležitější, TO co dělá auto autem a URČUJE jak se podvozek bude chovat, TO co odlišuje levná auta od drahých.. ;-)
(a s C5 nebo LEXUSem IS - které jsem v této souvislosti zmínila to nemá NIC společného - jen to že zrovna tyto modely používají tuto sofistikovanější nákladnější kvalitnější techniku :yes::-)
No.. a co je lepší? Houpavá C5tka, nebo sportovnějí naladěné Mondeo??
Odpověď je jednoduchá - každej si koupí to co mu vyhovuje.
Takže si vem lichoběžníky a jdi o dům dál :-) Nevím, proč to sem pořád taháš zbytečně:) Výsledně jen cpeš druhým svůj názor :-) A to proti C5 a Fr autům nic nemám.. ba naopak >:D
Nezahlédnul jsem ani jedno upozornění na konkrétní nedostatek, jediné co vidím, tak jakýsi "jekot" kterým se mi snad snažíte změnit moje myšlení, ale musíte pochopit, že o tomto ta diskuze není...
Pokoj v duši :yes::-)
a příště ... nebuďte z těch francouzů tolik unešená, oni nemít Forda, tak nemají polovinu motorů >:D
Omluv NEtřeba :-)
Formulace jako "motor od VW ne" (třeba R5 2.5 je SKVĚLÝ, V6 Bi-TDi také VŮBEC NEní špatné) a motor od PSA ano (jako celé "rozdělování aut dle ZNÁČKU na kapotě) jsou BUBOST (a velká ;-)
Pořádný podvozek je (zjednodušeně) takový který má (HLAVNĚ u vozu s předním pohonem) vpředu dvojité lichoběžníky a vzadu víceprvkové zavěšení :yes::-)
Řidičův "um" je fajn, KVALITNÍ auto LEPŠÍ (kachna i husa - jak říkáme u nás doma - NEJlepší ;-)
To s tím "pohráváním" to byl citát (z testů nové generace Range Rover :-)
Chápu, omlouvám se za to, že jsem Vás neposlechnul, jenom se snažím řešit své problémy a doufal jsem, že mi zde někdo pomůže.
Na druhou stranu se zeptám tedy vás máte pořádné auto? s pořádným motorem? s pořádným podvozkem? co je to vlastně pořádný motor? motor který není od VW? nebo motor který je od PSA? a co je to pořádný podvozek? ten který je od Eilbachu? sportovní? závodní? nebo ten který prostě Vám vyhovuje?
Já nepotřebuju mít dokonalé auto pro Vaše oči, stačí mi, že to auto je dokonalé pro moje oči a jak se říká, tak dobrý letec zalétá i na vratech a že z valné části nehraje auto roli, ale jenom řidičův um je taky pravda.
Potřeba trochu pokory v té diskuzi, nebo se do toho sama zmotáte ;-\
-ještě bych se zeptal na toho Range Rovera, jak si s ním může pohrávat ??? v otázce interiéru, nebo image asi těžko takže v jakém případě a v jaké motorizaci musí být Range Rover? jaký modelový rok? má to být Sport? nebo jiný stupeň výbavy? 8-s
Úvod nechám bez komentáře a co se MOTORŮ týče, mezitím vám to trochu "osvětlil" Ozzman :-)
Já (vám) nevím, že prý si (můj motor z C5) "pohrává" i s Range ROVERem, ale když myslíte..
..já jsem s ním rozhodně docela SPOKOJENA :-)
Víte co kdo se bojí sere v síni ;-) , a já po večerech nic z ničeho netlačím, jenom sbírám vědomosti, které chci následně uplatnit. Vůz s pořádným motorem asi C5 nebude
-mě je jedno co nároční čínští zákazníci chtějí...policejní passat má taky DSG a všechny tyto auta by utřel...pochopte že boj proti koncernu nemá smsyl...oni už dokázali že vědí co dělají
A ta Mazda 6 nabízí o přesně kolik více výkonu proti Passatu B7? :-) Neřekl bych, že je to rozumná volba prodat nový B7 v top výbavě a jít do Mazdy 6.. To stejné s C5 Hdi..
"nicméně za každou cenu polemizovat s autory, kolik škodovek je v kterém designovém jazyce, je z mého pohledu zcela irelevantní. Tak máte pravdu - no a co? Budou tím škodovky hezčí?"
Ale v klidu...Prostě jsem jen chtěl říct, že to, co autor napsal, ještě není tak úplně pravda. Nic víc, nic míň.
Mě osobně se nový designový jazyk líbí. Líbí se mi i O3, přestože O2 fl také podle mě vypadala dobře.
Ale chápu, že to přiblížení designu k VW a Audi nemusí být zorvna dle vašeho gusta. Uznávam, že je teď třeba O3 taká více chladnější, možná je i více bez charkteru.
Tak auto za 1,3 mio asi nebude to pravé ořechové pro firemní limit, představte si, že musíte koupit takových aut víc a jste majitel firmy ... asi jim to nekoupíte že ano ?
Víte co ... u nás doma se tak nějak obecně traduje lepší auto o kategorii níž a plně vybavený, než auto o kategorii výše a strohé (
Nevim tak uplne koho myslis tim ONI, kdyz rikas, ze by nam nedovolili vyrobit auto lepsi nez to jejich... co se tyce prozrani, nejsem si jist, zda doba po revoluci, co se tyka nasich podniku neni horsi nez ta pred...a co se tyce nemecke pile, ano byli pilni a na to "dojelo" nejmin 50 milionu obeti behem 2. sv. valky :no:
Náročnější čínští zákazníci DSG rovnou ODMÍTAJÍ (neuvěřitelné jak se ho koncernu v Evropě podařilo rozšířit..
PS: NEvymýšlejte (tohle stejně nemá řešení) a ROVNOU si pořiďte POŘÁDNÝ vůz (s POŘÁDNÝM motorem - než made in doma po večerech "vyhánět" výkon z nějakého mdlého 4válečku ;-)
STK 3x absolutně nic a pokud jde o kouř, nikdy nebyl tak malý jako po "chipnutí". A ani předtím nebyl velký. STK byla v únoru, hodnoty vynikající.... Ing. Zdeněk Janda totiž ví co dělá a taky ví, co motor škody snese (protože je dokonale zná) - na rozdíl od pofiderních "honců" za výkonem.
Mě tam sere to DSG, říká se, že to prostě nedá těch 400 N.m., ale kdyby to dalo, tak by to mohla být pecka no :-( jenomže odrovnat si dvojspoku jenom kvůli takové blbosti...žádný chiptuner se mi k tomu nedokázal vyjádřit
Již paní (ale "no problem" ;-)
Něco co místo tuctových kompromisních McPHERSONů používá lichoběžníky, něco co není postaveno na technice nižší střední (jako Superb) a tak..
PS: Třeba 162 kW nového LEXUSu IS se spotřebou menší než 2.0 TDi 103 kW - například :yes::-)
PPS: Z "běžných" vozů URČITĚ novou Mazdu 6 - VELMI se povedla :yes::yes::yes:;-)
PPPS: Pro dálkové trasy C5 2.2 HDi 150 kW (nebo rovnou V6 3.0 biturbo :-)
Ano VYHOVUJE mi to co jsem si koupila - vás snad napadá důvod PROČ bych si to kupovala, kdyby mi to nevyhovovalo? :-)
Ano CHCI lepší techniku než nabízí Passat či Superb ;-)
PS: A (pochopitelně i) lepší sedadla :-)
Tak do Španělská létám, ve Francii (Itálii) jsem byla autem x-y-z-krát - a problém to NEbyl :-)
PS: Ono dost záleží v JAKÝCH konkrétně "sportovních sedačkách" si ty tisíce km užíváte (jestli v cenové kategorii superb passat - tak... ;-)
No mě to nevadí, že nemá nic svého, ono totiž když něco svého měla tak to vypadalo jako Favorit, 110, 120, 100 apod. to radši jak říkáte vy bezpáteřní VW, který není až zase takové holátko, než úplně holou, ale naši škodu.
Není potřeba pamatovat, je potřeba vědět a to, že by nám nedovolili vyrobit auto lepší, než by bylo to "jejich" je prostě holý fakt stejně tak jako to, že jsme byli v meziválečném období jeden z nejlepších národů a prostě jsme to tady prožrali stejně tak jako to teď prožírají v Řecku, Španělsku apod. ještě že jsme byli dlouhou dobu pod německým národem, který svou pílí se vypracoval tam, kde je a myslím si, že po válce bylo docela slušně zničeno.
Tak to netuším, já mám chip od Cimbu na mou Octu TDI - zvedl to o 37 kW, 50 koní, mám to 5 let a nemůžu si stěžovat, šlape jako hodinky. Vím, že se věnuje prioritně škodovkám, ale jedná se o koncernový vůz, takže jestli je to motor, co používá Octa II RS, tak myslím, že nebude problém....
No jo, je to pravda, haldex by tomu slušel, ale berme to tak, že je to koncernová politika - viz. kliková náprava u O III. Někdy se holt větru, dešti neporučí....
Souhlasím (naprosto) :yes::-)
Někdo dá více na "serepetičky" někdo na konstrukci vozu (zavěšení kol) - lidé jsou "různé" ;-)
Mně vyhovuje V6 3.0, brzdové kotouče 340 mm a pokud možno nejlepší sedadla ve třídě (masážní funkce je příjemný malý "bonus"). Co se týče tvaru plechů (a zrcátek), prvořadým se mi jeví aerodynamika, aby vůz neobtěžoval nějakými zvukovými "efekty" (jak se u některých při vyšších rychlostech stává) a aby i v nad200kilometrových rychlostech "seděl" jak přibitý = design až "potom" - i když současná generace C5 se mi líbí (a i když již "pomalu končí" - příjde mi vzhledově propracovanější a hezčí než vw Passat a i tento Superb :-)
Však já vím, hothatch jsou jenom auta typu Peugeot 208 GTi, nebo dokonce Peugeot 205 GTi, nebo Renault Clio RS ... ale říkám si, proč sakra by tam nemohli dát ten haldex, když je to auto, který by mělo být zaměřený na výkon ... nejvyšší "luxusní" výbava je přece Laurin a Klement, takže tady by mělo jít přece o to, že by to auto mělo prostě jet.
-měli by zahodit nějaký střešní okýnka, dsg, atd... no jako pro "rychlou" rodinu je to samozřejmě dobrá volba, ale oni všechny ty komponenty vlastní jde jenom o to je tam přidělat (ale to asi bude politika no) - prostě by to přidalo i na bezpečnosti ovládání auta ...
Japonci mají smysl pro dokonalost no ... vždycky jsem obdivoval to umění vyrobit něco jako samurajský meč, mají tradici a to že jsou schopní i v automobilovém průmyslu dokazují tím, že vlastní jedny z nejlepších podvozků (Mitshubishi, Subaru) ... když to tak řeknu, tak já mám rychlou jízdu rád a občas se mi sevřou půlky i v tom Passatu, ale to co se musí dít za volantem těchto aut to je možná až příliš >:D - otec v tom seděl a okrsky 140km/h a auto nic neřeší prostě, sedíš vzadu a chčiješ maggi v kostkách >:D
Tak počkejte až se jednou odhodláte jet vozem trasu delší než (třeba) 300 km..? ;-)
PS: Do vozu typu Impreza WRC to jistě potřeba není, do dálničního křižníku přesně naopak :-)
Tak především je nutné říct, že Octávka RS nebyla, není (a nikdy nebude) něco jako sportovní hot hatch. Od toho jsou jiná auta. Bude to prostě poněkud rychlejší rodinný cesťák, naladěný na poněkud sportovnější jízdu, než jsou běžné verze. Její výhoda bude hlavně ta, že umožní bezpečné rychlé předjetí v situacích, kdy běžné verze by to měly s problémy nebo tzv. " na hraně". Prostě se motoricky srovná se "středními" bavoráky, audinami apod., ale sportovní náčiní to tak úplně nebude. Co mám informace, benzin bude nabízen ve dvou výkonových motorizacích, tedy obdobně jako VW Golf GTI a GTI Performance, tj. 162 kW nebo 169 kW. Komu to bude málo, zbytek mu dodá chiptuning od Cimbu. Možná, ale ještě překvapí s naladěním na 184 kW....
A pro doplnění - pohon 4 kol nepředpokládají...
To si ještě nepamatuji, ale když se na to dívám, tak se mi to moc nezamlouvá >:D každopádně je sranda, jak dříve byly třeba japonská auta na americkém trhu brány jako méněcenná, nikdo to nechtěl ale teď prostě jsou s dobou a konkurence v některých ohledech jenom čumí no... prostě Němci a Japonci .... to jsou země, kde vládnou pravidla, už za války to tak měli no :-!
Doufám, že už z toho udělají rychlý auto nejen ve směru přímém >:D tedy, že tam dají jak pořádný motor (což mají), tak pořádnou převodovku (což taky mají, nejlépe manuální/ volitelnou) a taky doufám, že tam bude 4kolka V. generace od těch švédů, nebo kdo to dělá, potom to bude konečně schopno nést logo RS na kapotě, jinak do té doby, to bylo jako takový úměrný době no...relativně rychlé auto, ale RS?
ve mě to RS vzbuzuje dojem Rally Sport, kde byla škoda docela úspěšná, ale bez pohonu 4 kol???? to asi rally nebude a sport? to možná ale jenom trošku ...
Na suchu ti ta 4x4 ani nespene vyjma extrémních situací, kdy na to šlapeš jak blázen. ( mě se to tedy nepovedlo, leda u stálý 4x4 jako byla Impreza WRX STI s 320 koňmi).
Troufnu si říct, že i tak v zatáčkovitý trase na suchu se Mondeo bude chovat lépe i než ta 4x4 B7ma :-) Tam má Ford a měl zatím vždy navrch ( I Focusy třeba)
Na bezpečné předjetí v silničních rychlostech ti stačí dle mě 100-130 koníků, pokud nejedeš s narvanym autem (berme situace ve 2 lidech bez kovadliny v kufru ). Když má vůz turbo, tak i na takovém výkonu to auto jede solidně. 200km/h u nás je čirá magořina.. sorry >:D Neřikám, že sem to nezkoušel ale takhle jezdim jen v krajních případech a těch je velmi velmi málo, na to se mám moc rád :-) a navíc to žere >:D
Středový tunel se mi u posledních modelových roků Mondea moc nelíbí oproti těm dřívěji vyrobeným MK IV, přijde mi hezčí verze z chromu ( jestli je to teda chrom, kdo ví).
Jakoby na fotce se mi víc líbí ten Ford s bodykitem (a to o dost víc než ta nová Mazda) :-( ... a to všechny Mazdy 6 byly krásný - zejména ty starý :-)
Mně to teda posazem hodně sedlo, ale trochu mi chybí kw.... Na druhé straně mne docela láká O3 RS - no uvidí se, jaký bude finální design a jaké bude naladění motoru....
Neříkám, že výplně dveří, ale nemohl jsem najít pozici pro pohodlné opření ruky o tu loketní opěrku a i ta co byla zabudována mezi sedadla s integrovaným nápoj. nosičem mi taky nějak do oka nepadnula, prostě jsem se tam necítil pohodlně ... nevím no :-(
- i když sedadla byly v pořádku to se musí nechat... ;-)
To rozhodně ne, je to spíše dálniční křižník, ale čím víc kW tím rychlejší předjetí -> bezpečné předjetí a řekl bych, že docela v 200km/h tomu ten haldex pomáhal to v Oktávce kterou jsme měli před tím to byl jinej Rock(n)Roll už při 180 :D. I při zatáčkách je znatelně cítit, jak to auto prostě jede do zatáčky ochotněji a řidič si na to může dovolit o dost víc...
-no dveře .. zkusím se na to kouknout, ale většinou co odpoutává mou pozornost od všeho když přijdu do toho auta tak je ten středový panel. ten se jim povedl
-škoda že Ford bojkotuje haldex...kdyby ten motor 176 kW spřáhl s haldexem tak by to mohlo být zajímavý svezení, ale rozhodně by stačil i menší výkon, přece jenom když auto drží na silnici jako přibitý, tak není potřeba zase tolik brzdit a přidávat...prostě si ty zatáčky víc vychutnáte :-) (myšleno jako řidiči)
Tak teda při vší úctě k VW (mám ho jako služební) ho - pokud jde o interiér - Mazda 6 "posere" se vším všudy. A konkrétně výplně dveří má Mazda naprosto špičkové, včetně sedadel a možností nastavení...
Tak VW si SMŮLU teda ŠKODU nechájí protože má hezký prodejní čísla a to rozhoduje a s provázanosti automobilových značek nejde nesouhlasit je to fakt a je to dobře,ale Porsche má aspoň něco svého 911ku,Caymana,hypersport Carrera GT a to je asi všechno, Cayenne je VW Tuareg to nemá s Porsche nic společného,ale chci tím říct že Porsche má nějaké své modely,ale škoda nemá nic svého, Oktávka je velký GOLF,má jeho podvozek,rapid je seat toledo a Jetta,citigo je VW,Fabie je polo a Yeti VW jak by smet,prostě škodovka nemá nic svého,nemá svou kostru,páteř takže je bezpáteřní a proto nemá ani charakter,ŠKODA má charakter VW,nikdy jsem nebyl fanda škodovek,nemám je rád a VW je mi sympatičtější,když si koupím VW kupuju VW když si koupím škodu kupuju ŠKODA VW
Nenabízí, to vše bude v nové generaci od příštího roku, od Fordu má zatím 4x4 akorát Kuga a potom Ranger (vozy prodávané u nás) + Transit :-) . Jak říkám, dle mě jsou ty auta nastejno. V Passatu mi přišlo dokonce více tvrdých plastů (dvěře) ve verzi Highline.
Já mám slabší motorizaci , ale na svůj výkon auto jede slušně a na mé potřeby bohatě stačí. Ono to o rychlosti není a Passat, nebo Mondeo nejsou závodní náčiní na okruh :-)
Zajímalo by mne konkrétně v které oblast je strčí do kapsy? Např. v těch loketních opěrkách ve dveřích na které se nedají pohodlně opřít ruce tak jak chcete vy, a né jak chtěl konstruktér? Sedačky jsou hodně pohodlné, ale ten interiér se mi ani trošku nezamlouval, to rozmístění přístrojů bylo tak nějak nelogické. Když jsem odcházel z autosalonu, tak jsem byl novou Mazdou 6 zklamán :'-( myslel jsem, že to hoši udělají lépe ... :no:
Mazda 6 se zdá hodně dobrá, trochu mají problémy s kombinací výbavy a motorizací,ale uvidí se. Počkáme po zkušební jízdě a možná na ni padne volba jako pro druhé auto do rodiny...
Jen tak ze zvedavosti, myslis, ze je o tolik lepsi, kdyz vyvoj Skody omezuje VW nez kdyz ho dle tebe, ktery tu dobu zrejme nepamatujes omezovalo statni zrizeni? 8-s
No máme doma (nemám ještě ŘP, ale o auta se více než zajímám) Passata B7 v Highlinu a právě se mi celkem ten interiér líbí ... všechno je takové tuhé a prostě mám z toho pocit, že to je festovní, ale u toho Forda to bylo takový vychozený nebo jak bych to popsal, ale je možné, že to je třeba tím kde je auto montováno.
-jinak máme taky 2.0 tdi - 125 kw 4motion takže to posouvá to auto taky ještě trošku jinam, ale chtělo by to chiptuning :-( - diesel táhne docela dost, ale má na víc, jinak v Mondeu jsem ještě nejel, vlastně ani nevím, jestli nabízí 4kolku alespoň s haldexem, kdyby jo, tak by to bylo bomba! :-)
Ford Mondeo budiž, není už nejmladší, ovšem aspoň s 19" koly a EcoBoostem 176 kW. Na 16" nebo 17" kolech to auto vzhledem k boční "pontonové" linii vypadá naprosto tragicky.
Vám se patrně tyto tuctové designy líbí, je pravda, že je to věcí vkusu - nicméně za každou cenu polemizovat s autory, kolik škodovek je v kterém designovém jazyce, je z mého pohledu zcela irelevantní. Tak máte pravdu - no a co? Budou tím škodovky hezčí?
Kdyby jejich design nešel v posledních letech od deseti k pěti, patrně bych dále jezdil škodovkou, a ne třeba Mazdou. Dnes jsem za to rád, nicméně z pohledu českého automobilového průmyslu mi to přijde jako velká škoda :-( .
Co přesně myslíš? Já tohle Mondeo mám ( sice né Titanium X, ale jen Titanium a průměrný diesel v kombi) a při porovnání s Passatem/potažmo koncernem (s kterým jsem jezdil také + máme jiné VW vozy jsme měli a máme doma) mi přijde interiér zpracován na stejné úrovni, je to hezky měkčené ( tlačítek mají skoro stejne, jen některé věci sou řešeny jinak - tempomat, ovládání oken atd... :-) ) Je to spíš otázka zvyku. Jediný možný rozdíl je akorát v tom, že u Fordu mi přijde že jde vše více ztuha :-) ,ale aspon to nezůstane v ruce.
Jinak podvozek ano. Jel sem u obou aut diesly 2.0 a Mondeo má hodně znatelně navrch.
Dejme tomu, tak Porsche je závislé na koncernu VW a myslím si, že takřka celý automobilový průmysl tak nějak dokupy kuchtí, vaří, pachtí, nebo chcete-li vyvíjí motory, převodovky apod. No to že jsme tu měli státní zřízení, které nám již tenkráte nedovolilo pustit vývoj našeho automobilového průmyslu směrem jakým chceme my (náš národ), tak to neznamená, že když přejde jak se zde rádo mluví od většího zla k menšímu (a to skutečně Němci jsou) - důkazem tomu mohou být jejich automobilky, nebo třeba koncern VW pod kterým je tolik automobilek, že snad ani nevíte které, tak automaticky začneme nadávat ... nadávat se mělo tenkráte, když náš vývoj omezoval státní systém, teď jej již pozdě. Já si myslím, že je dobře, alespoň jako vzpomínku toto jméno uchovávat a lidé, kteří jsou zaměstnaní pod erbem této značky jsou asi taky rádi, že původně vznikla v naší končině.
Skoda, ze ta Mazda strci oba dva predstavene konkurenty kam se ji zachce :-) Ale jsem fakt rad, ze ti ta nova sestka dela takove starosti. Vetsinou takhle casto zminujes a snazis se shodit prave ty nejlepsi auta a snazis se vsechny presvedcit, ze maji nejake vady a tvuj oblibeny VW koncern je lepsi. Vetsinou je to vsak pouze tvoje touha - stejne jako v tomto pripade.
Tak aspoň zadní světla se povedla, ty předchozí jsem nemohl absolutně nikdy zkousnout (to bylo na a´la "korejské variace"). Takže jsme rádi za našeho Superba No. 1, který ale do roku půjde z domu.... Ale k Superbu No. 2 se vracet určitě nebudeme... ;-)
Rozhodně Ford v Titaniu nebo jak se tomu říká té nejvyšší výbavě a tím silným motorem + tímhle vzhledem je velmi pěkné auto, ale byl bych skeptický co se týče interiéru, ač to říkám nerad, tak jsem byl na brněnském autosalonu a zkoušel jsem si sednout do Mondea a všechno v pořádku (kromě palubovky, pokud jdete od koncernu, tak vás vyděsí mnoho tlačítek), tak když jsem si zkusil třeba vypínač od oken nebo jsem mačkal na čudlíky, tak to nebylo jako v např. Passatu, ale věřím, že motorově a podvozkově to bude pecka :yes:
Je to hezké auto, ale myslím, že brzy zapadne v průměru. Předek se mi také líbí, vypadá dynamicky a sportovně, ale třeba tenhle konkuret [odkaz] Je pro mě TOP v dynamičnosti karoserie i přes svůj dost pokročilý věk (berme v potaz neprémiovou střední třídu).
Přiznám se, že když už byl příspěvek sepsaný, změnil jsem to z tykání do vykání. Přišlo mi to tak lepší... Obvykle totiž tykám lidem, kterých si nějakým způsobem mohu vážit - a to rozhodně nezáleží na tom, že jsou názorově třeba mými oponenty.
Posléze jsem se podíval na profil zmíněného trouboidního kolegy a zjistil, že se patrně jedná o stejnou parodii na koncern, jako tady předvádí najatý GTI, kterého tam nazval motoristickou osobností :-) . Takže je to asi celkem jedno.
hmm,ale tyto jmenované zvučné jména jsou teď firmy,které jsou nezávislé a unikátní na škodovce nic unikátního není je to jenom VW s jinak pozohýbanýma plechama a nebýt VW tak je ŠKODA minulost, ŠKODA je němec v českém obleku a na tom není nic čím by se dalo chlubit.
Nová Mazda 6 je tou chromovou lištou dle mého názoru velmi nepěkná i když zepředu to má jak se říká "koule", tak zezadu to ve mě evokuje Hyundai, což by teda auto od japonských mistrů nemělo. :-(
Nevím o jakém novém designovém směru Škodovky je řeč. Jde jen o aktuální design VW s maskou Škodovky. Škodovka na vlastní design rezignovala. Což je škoda.
Já jsem toho názoru, že po faceliftu se bude dát celkem zkousnout i když na ten původní jsem si musel hodně zvykat a ještě jsem si na něj ani nezvyknul. Je to dáno rozměry karoserie, které jsou takové nějaké ... divné no. Rozhodně bych ho chtěl vidět naživo, abych mohl posoudit, jak bude vypadat, protože na fotce vypadá hůř než Passat a to máme jednoho doma a docela se mi zamlouvá.
Rozhřešení zní jasně Apoštol B6 R32 :-) .... Tam dílo dosáhlo dokonalosti. Dnes už je to trochu nastavovanej luxusní salám masokostní moučkou i přesto bych se rozhodl pro VW z této dvojice.
P.S.. běž už s tou Mazdou ...., stačí, že jí do každý další diskuze tahají jiní >:D
No tak já jak kdy, někdy jsem na kole, někdy běhám někdy sedím v autě (ano světe div se na křeslech/sedačkách) ale auto/vozidlo se skládá z mnoha prvků jejích dílčí části bych asi definoval na zevnějšek a vnitřek. Zevnějšek tvoří spousta věcí jako jsou světla, zrcátka, třeba i skla atd. a to dohromady dává design a ten může mít mnoho směrů, protože jak se říká 100 lidí 100 názorů, pak zde máme ovšem vnitřek který se skládá např. z již zmíněných sedaček, ale taky třeba motoru, protože ten samozřejmě neleží venku, potom brzdy, dále pak spousta serepetiček uspokojujících naše potřeby rádio, klima apod. tzn. bylo by hloupé posuzovat auto na základě pouze jedné části, když auto je vlastně celek že?
Právě by mne zajímali lidé, kteří sedí za počítači a píší sem některé příspěvky, chtěl bych je osobně poznat a obzvláště by mne zajímala jestli jejich omezenost prolínají i do svých životů, nebo si to zde jen vynahrazují ... právě se někdy až děsím z jakých lidí se to náš národ skládá... :-(
Troubo, no Vy jste ale fakt trouba :-) . Co to píšete za nesmysly? Argumentačně dětinské a neověřené - snad píšete jen o sobě a závidíte těm co mají Suberba? (nevím a i já v tomto mohu být úplně mimo - jen odhaduji, co Vás k takto opravdu stupidní dedukci vedlo :-( ).
Snad auto za 3/4 mega si může koupit kde kdo. Ale proč by měl kupovat zrovna to, čím nás honí policie po dálnicích, a co si koupí 90% firem, které uvažují vyloženě komerčně a pragmaticky, kde emoce či osobní preference jdou stranou??
Správně ... myslím si, že všichni diskutující by zde vzali většinu aut, která se zde testují, jen se snaží hrát si na to, že jsou něco víc než ostatní, ale kdyby přišlo na věc, tak by se sami nad sebou divili :-!
No, poměrně těžkej vořech. Nesklouznout z hrany balanční jistoty, současně pod vědomím geneze Apoštola a vskutku románově úchvatné geneze Superba, která samozřejmě i dnešní vizáž právě Superba předurčila. Ať tak či onak, pak:
APOŠTOL sedmý, zvaný krásný - Těží z takřka ideálních střednětřídních proporcí, absolutní křivkou střechy, resp. bočních oken, které inspirovány zejména v zadní partii (C okno) bavorskou designovou školou, povýšily aktuálního passata na designový klenot. Záď sedanu je dodnes designově nejdotaženější (včetně C sloupku) mezi auty své třídy. Žel čas je neúprosný a nejvíce se podepsal na přídi, která JE sice jednou z nejharmoničtějších přídí třídy, avšak v kontextu designových schopností mistrů od Volkswagenu je dnes příď již za svým zenitem.
Superb - zrozen z obrovského risku, posunout motorizaci v zemi zdecimované rudým terorem na "západní" úroveň. Ano, Superb I. v této rovině splnil svou silniční misi - Česko vklínil mezi zaostalý východ a rozvinutý západ. Umíme vyrobit respektovaný vůz středního mainstreamu. Druhá generace potvrdila status Superbu, upevnila pozice - prvotřídní vůz střední třídy. Ve verzi kombi jde pravděpodobně o nejkrásnější vůz své třídy vůbec.
Modernizace katapultovala Superb jak ve verezi sedan, tak samozřejmě kombi na čelo třídy. No zde snad malá konkurenční "ochutnávka" - [odkaz] 8-s8-s >:D:no:
Zbývá poslední otázka: co koupit? Zde platí známé, notorické pravidlo - hlavně prosím tě... jednoho z nich.
Vzhledově se mi také víc libila (ještě) starší generace - třeba Xantia Activa :-)
..ale VZHLED/vytvarování vnějších plechů, u auta NEbývá to NEJdůležitější.. ;-)
[odkaz]
PS: Vybral jste vskutku "reprezentativní" foto :yes::-)
[odkaz]
Mimochodem uvnitř té (jinak VELMI POHODLNÉ) "obludky" byla (na svou dobu) NEuvěřitelná KŘESLA! ;-)
[odkaz]
Snažím se být uvážlivě objektivní - my tady někdy (skoro většinou) v těch diskusích řešíme až takové pitomosti, které v reálném "automobilovém" životě možná nikdy neuplatníme ani nevyužijeme, nebo jen velmi málo z nás. Přitom řada diskutujících by vzala zavděk jakoukoli slušnou střední třídou bez ohledu na designové křivky...o objemu a Kw nemluvě...
Slečno (potažmo paní) nevím, proč píšete TaKovÝmto ZpůsobeEm, zajímalo by mne jestli Vám to činí nějaký specifický pocit, který nemůžete ani slovy popsat a proto tak činíte, nicméně bych chtěl reagovat na to, že auta od škody a VW jsou si hodně podobná ... podívejte hodně podobný je si třeba Touran s Passatem v jistých partiích, které samozřejmě jako fanynka do aut rozhodně znáte, ale Škoda Superb dle mého názoru s Passatem nemůže ze zásady sdílet karoserii, jelikož jsou to rozdílná auta, která jsou si podobná pouze v technickém směru, co mohou mít také podobné tak je desingový směr, ale to myslím, že mají stejný všechny značky, dokonce se tím i chlubí...
Respektuji váš názor, avšak můj je naprosto odlišný a z Vašich debat s ostatními diskutujícími jsou moje poznatky takové, že si "jedete vždycky tu svou", tím pádem bych s Vámi nechtěl zbytečně ztrácet čas, hezký večer ;-)
No když myslíte.. :-)
[odkaz]
..rozhodně je technicky vyspělejší (bez ironie) a designově ODLIŠNÝ od těhle dvou (kteří si prostě JSOU podobní - jedno zda koukáte z boku nebo zpředu.. ;-)
U Citigo úplně pravdu nemáš. To je právě prvním modelem značky, na kterém se znaky nového směru objevily. Roomster a Yeti ale samozřejmě podle nového směru nejsou.
Ten název škoda je mi proti srsti,tím myslím ŠKODA,to se ta automobilka mohla jmenovat rovnou: SMŮLA , nebo NEŠTĚSTÍ, to jsou synonyma která mě napadají při pohledu na toho úžasného super-blbce,prostě je to škoda,nebo ŠKODA?
Je pravda, že základní rysy auta mají podobná (čtyři kola, dvoje dveře na každém boku..), to že je nepoznáte je jedině Váš problém a na nenávist vůči koncernu to nesvedete, hezký večer :-)
PS: začněte s hrami typu poznej 5 rozdílů, potom můžete zvýšit počet rozdílů, třeba to pomůže ;-)
Mas doberj nick. :-)
Passata mam... funglovku - v prosinci objednavanej a pred mesicem dodanej.
Je osklivej... duni, ze z toho zalehaji usi... a DSG uz bylo 2x na garancce... na "apostola kvality" docela ostuda, ne? :-)
Je jistě chvályhodné, kolik času designéři věnovali svým výtvorům a jistě najdou svou cílovou skupinu (nemyslím tedy ty, co si auto koupí jako spotřební zboží na firmu a víc neřeší). Z mého pohledu vychází o něco lépe VW, ani jedno není vyloženě hrozné. Myslím, že neurazí - pokud někdo není příliš zaujatý proti koncernu.
Nicméně, když to porovnám s designem auta, na které jsem nyní zvyklý, tak mi toto přijde jako groteska. Designová špička střední třídy je podle mého názoru úplně jinde, a to opravdu nemám na mysli jen novou Mazdu :-) .
ptat se zrovna u techto dvou, kjtery je hezci je vysmech... obe jsou oskliva.
SuperB ma aspon utulnej vnitrek - jako palubku, vepredu.
Aspon ten minulej mel - snad to nepokazi.
A Passatu by pro zacatek stacilo, kdyby slusne jezdil, kdyz uz blbe vypada...
Vim, co rikam - nejsou to "salonove reci" - Passata mam sluzebniho a tak dvakrat do mesice jedu Seperbem na letiste... :-!
Žádám všechny diskutéry, aby si nevylévali svou zlost, že nemají 539 900/659 000, na takovýchto krásných autech. Děkuji. Přesto si dejme kontra:
[odkaz] vs. [odkaz]
Co dodat? Snad jen, BRAVWO ŠKODA!!! :yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Autore, říkáte, že ve starém designovém jazyku značky Škoda je dnes již jen Fabia. S tím si dovolím nesouhlasit. Vezmeme to odspoda. Citigo se rozhodně není podle aktuálního jazyka, Fabia ne, což jste říkal, Roomster také ne, Rapid ano, Octaiva ano, Yeti ne a faceliftovaný Superb jen z části - je to spíše taková kombinace "starého" a "nového" designového jazyka, nový Superb příští rok bude už kompletně přepracovaný.
Suma sumárum ze sedmi jsou plně podle aktuálního jazyka pouze dva modely. Čtyři nejsou a jeden částečně...
Pořád máte dojem, že je to jen Fabia?
Další věcí je dělat designový duel podle nějakých nereálně působících interních fotek Superbu. Možná by bylo dobré chvilku počkat, až si budete moci udělat nějaké své fotky, které by byly 100% reálné - ne odněkud z ateliéru.
tak v pripade koncernu ten nadpis znie skutocne smiesne ;-) ....
porovnavat dve najnudnejsie auta sveta ... tak to chce riadnu davku sebazaprenia a obetovania sa z hladiska dizajnoveho ohodnotenia..... :yes:
ja si myslim ze kral nudy z tychto odvoch je passat... ;-)
absolutna sterilita uniformita chladnost nuda bezduchost neemociaonalnost totalna sed a nezaujimavost .. z tychto aut doslova srsi.... gratulujem .... taketo auta ani ako pohrebaky by som nehcel... este by neboztikovi zle prislo
Stejně vítězí děda Pašík, nepůsobí úzce a jezevčíkovitě, navíc nemá pytle pod očima. Jo, než začneš kecat o nestárnoucím designu zajdi před Tesco a porovnej Superba třeba s C5, 508, Mondeem nebo Insignií, když stojí vedle sebe. Uvidíš designovou propast.
V tomto případě jsem za Passat. Na fotkách to žádná sláva není, ale v reálu se mi sedan líbí - jednoduché, ostré, vyvážené tvary. To se o Superbu tak úplně říct nedá (ačkoli FL znám jen z pár fotek)...Těžší rozhodování by bylo v případě kombíku, tam bych zřejmě volil Superb.
Mezi "NEPOZNÁTE" a rysy karoserie HODNĚ PODOBNÉ (včetně boční spodní linky) jsou docela ROZDÍLné pojmy.. ;-)
..jestli si NEuvědomujte že jde o hodně podobná auta - je mi líto :-)
PS: Nápověda - je to asi jako když použitejete stejnou palubku a do jednoho vozu dáte větrák kulatý a do druhého "šišatý", nicméně jsou na STEJNÝCH místech ;-)
PPS: A neplácejte nesmysly typu "nenávist", to je až EXTRÉMně jiná emoce - tohle je spíš kombinace "povzdechu" (a trochu "výsměchu" - přiznávám :-)