Hlouposti o "dokonalém podvozku" jsem nepsal já. To zaprvé.
Pojem "dokonalý podvozek" je velmi zavádějící a tvrdit, že M5 E34 má "dokonalý podvozek" je směšné. Mnohem levnější a méně výkonné automobily, o nichž se však nevedou tak vášnivé diskuse, mají podstatně lepší podvozky, než M5 E34. To za druhé.
Dokonalý podvozek mají možná vozy WRC, tam bych takové spojení asi snesl, ale jinak je takové označení směšné stejně, jako jeho autor. To za třetí.
Howg!
Samozřejmě, opravdový sporťák to nebyl v době svého vzniku a o to méně je po dvaceti letech. Je to rychlý dálniční křižník s dobře udělaným podvozkem a skvělým (byť choulostivým) motorem, avšak čas nezastavíme. Na jiné než hobbíkové poježdění na okruhu to bez investic (a oprav) pochopitelně být nemůže.
Samozřejmě. Je potřeba si uvědomit, že M5 nebyla žádné sportovní auto, ale dálniční křižník, který byl určen obchodním zástupcům, aby se bez únavy rychle dostali z Prahy do Paříže. Na druhou stranu – v tom Lanceru by po takové cestě mohli jet rovnou na rehabilitaci zad.
M5 nabízí hlavně image. Pak se i odpouští, že rytíř nemá kučeravé vlasy, oči jako diamanty a tělo samý sval a šlacha; přijede-li v M5, znamená to, že má nejdůležitější erotickou zónu - tedy peněženku - připravenu ku správnému použití (vyhazování obsahu za bezcennosti). M5 je předmět určený k lovi škeblí a nikoli ke sportu.
Naopak, 150 cm měřící, 150 kg vážící Gargamel s pohledem čerstvě zmáčeného bahna neuloví na Lancera Evo IX ani ň.
V čase keď som kupoval E34 525i som mal pôvodne kupovať E34 M5.
Na skúšobnú jazdu v tom aute nikdy nezabudnem. Majiteľ pomaly zrýchľoval auto na 2 prevodovom stupni na otáčky maximálneho krútiaceho momentu a potom šliapol na plyn. Skoro som sa pototo... Na tú dobu to bol neskutočný zážitok.
Majiteľ ju bohužiaľ stihol rozstreliť o stĺp deň predtým, ako som ju mal kúpiť...
auta a výborný text, který člověk doslova hltá. Upřímně, děkuji za tento test, dlouho mi zde chyběl článek, který by měl takovou jiskru! :yes:
Kdybych měl možnost se jedním z horních dvou svézt, skočil bych do té E34 dřív než bys řekl "youngtimer", vskutku krásný kus techniky.
Akorát mě zaráží, že vedle pod článkem o novém, ničím nezajímavém hatchbacku nižší střední člověk najde dvakrát tak delší diskuzi. Jsem to prosím ještě vůbec na serveru pro motoristy? Já jen abych se pak neztrapnil, když mě tu někdo vyškolí například v detailech o... vyšívání.
Podle myho je to spis nachylny (velmi) na zachazeni trotlu: nezahraty auto odpravis asi hoooodne rychle. A jak auto zlevnuje, dostava se do pazour prave idiotum po stredi co jim papinek dal prachy
Já měl také dost špatné zkušenosti s následujícím modelem,je pravda,že jsem kupoval ojetinu,ale i mé současné auto-EVO-jsem bral z druhé ruky a problémy veškeré žádné.Čert ví,možná to bude tím,že empětky nesnesou brutální zacházení,na rozdíl od EVA,ale kdo ví? :-O
Není zač, bavilo mě to :-) . Automobilka uvádí, že auto vznikalo v Garchingu 14 dní, kde na něm pracovali v podstatě jen ručně. Do továrny prakticky přivezli jenom karoserii z Dingolfingu a na druhé straně za dva týdny vyjela M5.
Děkuji redakci za velice zajímavý test nové M5 doplněný o tak nádherné auto, jakým je M5 E34. Musela to být šílená doba stavět něco takové ručně. Ta kvalita je neskutečná, jaké ty auta dostávají kapky a všecko to funguje. Ne nadarmo se E34 a W124 nazývají jedněmi z nejkvalitnějších aut minimálně v Evropě.
Máš tu hloupost jak vyvrátit, nebo budeš argumentovat závodními speciály?
Nehledě k tomu, že se závodním speciálem asi nikdo nebude jezdit normálně v provozu.
Podvozek závodního auta je stavěný a laděný jen a pouze pro závody, zato podvozek sériového vozu musí vyhovět podstatně větší množině požadavků. A podvozek sportovního derivátu takového vozu ještě větší množině, neboť ten musí zvládnout to, co sériový vůz a navíc přidat tu sportovní nadstavbu.
Klidně se můžeš chytat jediného slovíčka v diskusi a hrát tady machra, ale je pořád víc vidět, že nemáš absolutně páru, o čem se bavíš a pleteš páté přes deváté...
Romane, zřejmě umíš velice dobře řídit a máš nemalé zkušenosti s jízdou auty na hraně, to však nic nemění na tom, že posuzovat kvalitu M5 z hlediska funkčnosti na "RZ" je asi stejně tak zaslepené, jako posuzovat kvality Lotusu Elise dle schopnosti převézt skříň... :-!
No, když podvozek M5 E34 považujete za "dokonalý", tak tím asi veškerá diskuse končí. Protože pak je evidentní, že i přes Vaše vysoké sebevědomí zde úplně chybí jakákoli zkušenost s auty. Zkuste někdy poprosit někoho, aby Vás svezl ve Felicii KitCar, kterých je u nás poměrně hodně. Nemá sice zdaleka dokonalý podvozek - k tomu má hoooooodně daleko, ale alespoň bychom si ujasnili pojmy.
Vlastnil jsem ji a tím spíš ji mohu objektivně posoudit, resp. podat svoji zkušenost, nejedná se o hospodské řeči, jako u některých diskutujících :-)
Já jsem s autem žádnou frustrující zkušenost neměl, ba naopak. E34 M5 není ryze sportovní auto na okruhy - na tom se shodneme, nicméně charakterem sportovní je, může za to dokonalý podvozek, vysokootáčkový R6, tuhost řízení. A pokud se mám bavit o radosti z jízdy v téhle cenové relaci, nenapadá mě lepší kandidát.
Myslím, že to o image není. E34 má nadčasové tvary, ale ve zdejším zaprděném buranově jsou starší bavoráky jak hard na býka, takže v tom bych přínos neviděl.
Další věc, je to auto, který stálo nový okolo 3 mega a tomu odpovídají i náklady na servis. Jestliže někdo koupí plečku za 100 tis a nemá připravených 250 tis na opravy, tak je u mě přinejmenším hlupák. I u exemplářů v lepším stavu za 250-350 tis není problém v mžiku utopit dalších 100 tis. Tohle si bohužel většina potenciálních kupců neuvědomuje a poté to dopadá, jako ve Vašem případě. Svádět to na nespolehlivost auta, mi zrovna v tomto případě, přijde jako slabá obhajoba vlastní hlouposti.
Moje tvrzení dokládá i široká komunita fanoušků-vlastníků. Znám jich řadu, u nikoho z nich jsem podobné problémy nezaznamenal.
Brutálně neovladatelné ? K tomu už dodám snad jen, že je potřeba "trocha" toho řidičského umu ;-)
Kdybyste ji vlastnil, musel byste vědět, že to, co píšete, bohužel není realita.
Nenávistná reakce - možná. Je pravda, že více frustrující auto snad neznám. Nejde jen o ten servis - to jiná auta potřebovala taky a sportovní tím spíš. Jenomže Vám za to něco dala. M5 nic. Jenom image. Jasně, někdo možná potřebuje, někdo třeba ocení, pro mne zbytečnost. A to se nepovažuji za nepřítele značky, vždyť BMW M3 E30 Evo 2.5 bylo jedno z nejlepších aut všech dob; a v áčkové - tedy skutečně sportovní - specifikaci se z toho znalý člověk musel posadit na pr... zadek!
Co bych ale hlavně rád zdůaznil: M5 NENÍ SPORTOVNÍ VŮZ, žádné sportovní zážitky od něj nelze čekat. Stejně, jako od něj nelze čekat spolehlivost. K tomu to auto nebylo zrozeno. Měl jsem tu čest s první E34 i s M5 V8 a bylo to pokaždé stejné divadlo. Jednu věc vyměníte a řešíte další, konce to nemá. Mám-li shrnout: poddimenzované železo, laciná elektronika, absence pečlivosti zpracování agregátů. Pokud budete využívat služeb dealerů značky, připravte si na servis mega ročně. Nalhávat si něco jiného nemá smysl. Je to velmi drahé auto, přičemž pořizovací náklady jsou ve srovnání s náklady na provozuschopnost zanedbatelné.
Na straně druhé, za pár let to možná bude mít i nějakou historickou hodnotu, protože těch aut V PŮVODNÍM STAVU se dochová asi jen velmi málo.
Prostě jde o to vrátit se na zem, v životě je vždycky něco za něco a kdo tvrdí něco jiného, buď neví, o čem hovoří, nebo lže.
Pro sportovní zážitky doporučuji zcela jinou volbu, menší, lehčí, obratnější. Na značce nezáleží, záleží na konrétním autě. U sportovního auta není podstatné, jeslti má 150 koní nebo 1500. Podstatné je, aby bylo kdykoli a kdekoli možno využít plného výkonu toho vozu. A to u M5 opravdu - mimo dálnice a letiště za ideálních podmínek - prostě nehrozí.
ŽE JE AUTO BRUTÁLNĚ NEOVLADATELNÉ, NEZNAMENÁ, ŽE JE RYCHLÉ!
Ono taky záleží na tom, jak se k tomu člověk chová a jakou tomu dá péči, přeci jenom je to charakterem sportovní auto(e34 M5). Spíš mám z Vaší nenávistné reakce dojem, že jste za pár šupů koupil nějaký horší kus se zanedbanou údržbou a potom na tom krvácel ;-)
Sama o sobě je e34 M5 velmi kvalitní auto, jak zpracováním tak materiálem, a to v takové míře, že to s dnešními auty absolutně nemá srovnání.
Sám jsem ji nějakou dobu vlastnil, takže mohu Vaše tvrzení s klidným svědomím vyvrátit.
Ten pocit, když si člověk sedne do tý sportovní sedačky, nadechne se vůně kůže(kterou pořád po 20 letech má), otočí klíčkem a zaševelí evoluce řadových šestiválců od BMW - to musí každý automobilový nadšenec poznat, včetně dravosti, s jakou se tahle M5 vrhá do zatáček :-):-)
Mylím, že o kvalitě máte velmi podivné představy.
Vydrželo to jet max. 2 hodiny, a to ještě jenom rovně. Dýl to nikdy nejelo, aniž by něco neprasklo (kroužky, poloosa, ložisko, závěs, těsnění pod hlavou...). Motor byl spotřebka, stejně jako poloosy, převodovka přežila 2-3 motory, víc ne.
A nesměl jste brzdit, brzdy shořely za 5 minut.
Co se týče Aut jako jsou například RS6, Mondeo ST, Passat R36, M5, E63 AMG nikdy jsme nepochopil jejich přesný smysl. Na klikaté okrsky jsou příliš velké až neohrabané na dálnici stačí kterákoliv jiná varianta každého modelu. Když už budu chtít emoce tak zvolím Focus RS, Audi RS4, C 63 AMG ale jasná volba je M3.
Ano, to měl asi frustrovaný kolega výše na mysli :-)
Jinak "první facelift" e34 je taky zavádějící - to bylo spíš v roce 1991(zvětšení objemu ze 3,6 na 3,8 aj...), spíše poslední facelift(6 kvalt, právě větší přední brzdy, silnější zadní stabilizátory, přepínání EDC na palubce, 18 kola a širší ledvinky). Pouze uvádím na pravou míru... :-)
No s tím, že se M5 v zatáčkách necítí, to u e34 neplatí, protože ta se v nich cítí až moc dobře - při jejich průjezdu jsem se nemohl zbavit připitomělého úsměvu >:D S e39 a e60 jsem nejel, takže tam nemohu soudit.
Vývoj není "rovnaký".
Na rozdíl od Clia RS se charakter BMW M5 měnil v čase, až dospěl do dnešní podoby. Automat měla už předchozí M5 (byť s atmosférickým motorem). A M5 má motor V8 4,4, se kterým by byla dost rychlá i bez přeplňování, kdežto Clio má 1,6, se kterou by bez turba bylo dynamicky podprůměrné. O automatu od Renaultu slyšelo jen pár lidí, není to nic rozšířeného (jako třeba DSG).
Zkrátka Clio schytalo kritiku proto, že jeho charakter se z motokáry na mini-GT změnil skokově.
A navíc se k němu dost lidí (byť jen na plakátu) upínalo jako na možná poslední HH s atmosféricky plněným motorem a manuálem...
Pokud s tím jezdíte pouze příležitostně a jen tak pro radost, nikoli sportovně, pak je to samozřejmě jiná. A děláte dobře, protože to auto bude mít jednou slušnou hodnotu, pokud bude vše původní.
Ale sám přeci víte, že kdybyste jej používal denně a k tomu ještě pro skutečně sportovní jízdu, tak Vás těch 100 000 Kč čeká kždý měsíc.
Například ten motor prostě nevydrží. Přivezete z Německa jiný, se zárukou od dealera, a je to to samý. Nemá výkon a za chvíli se z nej zakouří taky. Tak ho dáte zrepasovat skutečnýmu mistru přes BMW a zařve zase. Když ho rozděláte, pochopíte. S tou klikou a jejím uložením nemá šanci. Tím spíš, že je tam Motronic, v principu obyčejná spotřebka. To samý chlazení - sám snad víte, jak to je, když trochu rozpálený auto zastavíte na červenou za náklaďákem. Už neodjedete...
Je to prostě určený k něčemu úplně jinýmu, než ke sportovnímu ježdění.
Zase do Cannes na festival s tím dojedete na jeden zátah svěží, s úsměvem a naprosté pohodě, zatímco Lancer Evo IX by z Vás cestou vymlátil duši.
To je všechno. Zbořme mýty, které nemají racionální základ. Pak se můžeme úpřímně a přátelsky bavit.
Doufám, že Vám bude dělat dlouho radost a že se sejdeme na nějaké akci historiků.
Šmankote, Vy jste s tím snad jel, nebo co? Tesat do kamene!
Samozřejmě, víra, že M5 je supersport je naprosto nesmyslná a pouze ukazuje na zoufalý nedostatek osobních zkušeností.
To samé jsou všechna ta AMG, Brabusy, eskový Audi a podobně. Po 5 minutách shoří brzdy (na většině M5 a Audi S jednopístkový šlupky!), pak motor začne vařit, začnou povolovat závěsy, těsnění pod hlavama, a už to jede...
AR - no, jak která, 159 ve verzi 3.2 V6 Q4 je něco podobného. Taky akorát k vzteku. Ale na rozdíl od M5 ta 159 JTS nejde ani rovně, což zase M5 zvládá výborně. Ale není Alfa jako Alfa, stejně, jako M3 E30 taky měla logo BMW, takže není BMW jako BMW.
Na značce obvykle nezáleží.
To auto z testu za poslední asi tři roky potřebovalo investici rozhodně menší než sto tisíc, pravda, že peníze se do něho nalily o něco dříve při problémech s motorem. Je to ale o tom nekoupit levně kus před smrtí a připravit se, že nějaká ta hadička prostě občas odejde.
Uvědom si, že M5 je dvoutunové hovado s vysokou stavbou, které má tolik výkonu, že to nejde v nízkých rychlostech efektivně přenést na silnici.
Takže na okruhy a okresky prostě není. A k tomu dotazu - žádné sériové BMW není úplně vhodné na blbnutí na okruhu (snad ta 320si, ale s tou nemám žádnou zkušenost).
S pár eMky už jsem se potkal a je to i podle referencí majitelů furt to samý - 15 kilometrů na okruhu rychle a pak to přestává chladit a brzdit. Ne, že by to u většiny normálních značek bylo jinak, z vlastní zkušenosti dělá AR to samý a ještě navíc žere gumy.
Nechceš se vrátit zpátky ke komentářům na "www.samadoma.cz"? Tady je to jak s názvem příspěvku, jen u tebe to nemůže jít od 10 k 5, ale bohužel už do zápornejch hodnot.
emisie čoho? nevypisuj tu čoviny! CO2 nie je škodlivý plyn. Emisií NOx a všelijakých dymov zo zlého spaľovania má ten starý motor určite viac. Ale o to aj tak nejde. Nemáš do čoho pindať? Keď chceš niečo zakazovať, choď do pchjongjangu, tam budeš doma.
Protože M5 je charakterem spíš dálniční expres než auto na okruhy - zrychluje drtivě, ale v zatáčkách se necítí (tedy u E60 a E39 to tak bylo). Clio je přesný opak, rozdává radost v zatáčkách a na rovince se tak nějak trápí - no a do zatáček to kvedlání prostě patří.
Rozhodně to ale není tak, že by všichni byli z eMkových automatů nadšení...
Preco nikto neodsudzuje m5ky tak ako nove clioRS?
Ved vyvoj a vlastnosti su presne rovnake, vyssi vykon, dvojspojka, turbo(dokonca viac kusov), lepsie jazdne vlastnosti aj v rozbehu a aj v zatackach.........na druhej strane sterilita.
Ale u bmw nikto nepovie, ze to stoji za *.....
U clioRS nie je nadavkam a zatracovania konca kraja.... pricom tieto dve auta (aj ked su v inych segmentoch) akoby si vyvojom z oka vypadli.
Horsie, ze uz nemaju ani na poriadne obutie (staci najst takeho experta na parkovisku a je jasne, ze obuvaju snad len slicky) a potom ich treba zoskrabovat zo stromov.
Myslím, že koncentrace xiltofkaru bude ve starejch Golfech a Oktáfkách fdehtu(jede to vocpoda) násobně vyšší ;-) Nicméně nutno uznat, že tyto typy majitelů bohužel nedělají značce dobrou pověst :no:
Ano je to vela, ale ked porovnas technicke parametre s pred 20rokov, tak to az tak vela nie je ;) proste velka hmotnost si berie svoju dan... mat to tak o 200kg menej... ale oni to skor riesia inac, s oturbenymi motormi..... je vidiet ze auto medzigeneracne rastlo aj na velkosti...
Srovnávat s E34 je jistě nesmysl, s E60 to už smysl dává, a výsledek je i přes nárůst rozměrů pro BMW nelichotivý, prostě na F10 není hliník a je to znát. Nelíbí se to nikomu, a BMW to změní, příští generace bude zase lehčí, díky bohu. ;-)
nekdy mam pocit, ze cesko je rajem emkovych bavoraku a ze jich tady je největší koncentrace na svete
kdejakej vyrachtanej bavorak u nas se chlubi uznacenim "M" a jejich piloti xiltofkatri se lepi na kufr, ale když prijde trochu prudci kopec, tak mu ujedu normalnim autem s lehce nadprumernym vykonem ...
Ale ono to staci porovnat s uz len predchadzajucou e60 ktora je o 90kg lahsia a to ma V10 5.0....uz je davno par rokov trend znizovat hmotnost a vobec nie na ukor bezpecnosti, technologie su a auto ktore sa pysni znakom M by tym malo byt vzornym prikladom....;)
kurňa kdybys napsal tak před 15ti lety, mohl bych v tom něco udělat, v německu by se snad pár takových kousků k povození najít dalo, jen by mě zajímal tvůj revanš :-)
Tak si ty "emkové" bavory pořádně prohlídni,znáček M ještě kolikrát nezmamená,že je to opravdové M.A některá pravá emka zase nemají skoro žádné označení,takže je kolikrát dost těžké rozeznat co je co.Nejlépe to prozradí zvuk,ten mladí tuzéři napodobit neumí. >:D
Tak tady bych tak úplně nesouhlasil,na BMW M5 ženský nijak extra neletí,vůbec ho nerozeznají od běžné pětky,takže erotické kouzlo nebude tím hlavním,proč si ho někdo kupuje.Já ho kvůli balení bab nekupoval,na to jsou lepší úplně jiná auta. >:D
Perfektní test!! :yes::yes:
A krásná auta jsou to obě.. ;-)
Nová M5 je technicky i designově opravdu již v 21.století.. ;-)
Ale ta váha je limitující..je stále co zlepšovat..
Starý bavorák je stále krásné auto.. :yes:
Topper už len toto hovori o tvojej hluposti a porovnavať auto z pred dvaciatích rokov, ktore nemuselo splnat tolko bezpečnostných prvkov je fakt primitívne. a 2,2 sekundy je kur*vsky vela ak ti to ešte nikto nenapisal. Chod radšej komentovat tvoje lacné zdraviu škodlivé korejske mikrovlnky a auta prenechaj CHLAPOM!!!!
S kvalitou empětek to je opravdu ošemetné,já měl M5 E39 a auto bylo opravdu dost choulostivé,hlavně na elektroniku.Na druhé straně spolužák a soused má E34 a nic se mu na ni nese...
presne si to vystihol.... vykon ma sice nove M5 dvakrat taky ako prva M5ka ale je aj o 500 kil tazsia.... neuveritelny narast hmotnosti..... 2 tonova prisera.... 8-s ... ktora je oproti 20 rocnemu deduskovi v zrychleni lepsiea len o 2,2 sekundy... 8-s ... to vela bmw za 20 rokov nevykoumalo..... vidime ze hmotnost je problemom.... dnesnych aut.... ved M5ka je tazka ako dva rapidy...... to mi pride uz trosku moc 8-s
to bude bezpředmětné, ale přesto, nečte to tu nějaký vlastník M5 E34? Tím autem jsem nikdy nejel a velmi rád bych to změnil. Kdyby byl někdo ochoten nabídnout svezení, prosím napište do SZ, budu se revanšovat. ;-)