Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M5 vs. BMW M5 – Supersedan po dvaceti letech

Rozhodli jsme se srovnat obě auta, abychom ukázali, kam se za dvacet let posunula absolutní špička supersedanů.
Zpět na článek
19. 5. 2013 11:11
Re: BMW se zhoršuje...
CO2 není škodlivý plyn? Vrať se do základní školy - nebo spíš pomocné, ale tam Tě to zase nenaučí >:-[]
Avatar -
15. 5. 2013 11:46
Re: Výborný test
Hlouposti o "dokonalém podvozku" jsem nepsal já. To zaprvé.
Pojem "dokonalý podvozek" je velmi zavádějící a tvrdit, že M5 E34 má "dokonalý podvozek" je směšné. Mnohem levnější a méně výkonné automobily, o nichž se však nevedou tak vášnivé diskuse, mají podstatně lepší podvozky, než M5 E34. To za druhé.
Dokonalý podvozek mají možná vozy WRC, tam bych takové spojení asi snesl, ale jinak je takové označení směšné stejně, jako jeho autor. To za třetí.
Howg!
15. 5. 2013 08:44
Re: Výborný test
Samozřejmě, opravdový sporťák to nebyl v době svého vzniku a o to méně je po dvaceti letech. Je to rychlý dálniční křižník s dobře udělaným podvozkem a skvělým (byť choulostivým) motorem, avšak čas nezastavíme. Na jiné než hobbíkové poježdění na okruhu to bez investic (a oprav) pochopitelně být nemůže.
Avatar -
15. 5. 2013 07:35
Re: Nejspíš
Samozřejmě. Je potřeba si uvědomit, že M5 nebyla žádné sportovní auto, ale dálniční křižník, který byl určen obchodním zástupcům, aby se bez únavy rychle dostali z Prahy do Paříže. Na druhou stranu – v tom Lanceru by po takové cestě mohli jet rovnou na rehabilitaci zad.
M5 nabízí hlavně image. Pak se i odpouští, že rytíř nemá kučeravé vlasy, oči jako diamanty a tělo samý sval a šlacha; přijede-li v M5, znamená to, že má nejdůležitější erotickou zónu - tedy peněženku - připravenu ku správnému použití (vyhazování obsahu za bezcennosti). M5 je předmět určený k lovi škeblí a nikoli ke sportu.
Naopak, 150 cm měřící, 150 kg vážící Gargamel s pohledem čerstvě zmáčeného bahna neuloví na Lancera Evo IX ani ň.
neregistrovaný "HTPkiller"
14. 5. 2013 11:56
Re: Nejspíš
Za znalce díky >:-[] Ale trvam si na svym, casto vidam ve starsich mkovejch bavorech divny mlady cypy 8-s
Avatar - Ham.
14. 5. 2013 00:11
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
M3 nebo i 1M jsou určitě na okruh lepší vercajk.
Avatar - HitmanPB
13. 5. 2013 20:43
Re: Nejspíš
V čase keď som kupoval E34 525i som mal pôvodne kupovať E34 M5.
Na skúšobnú jazdu v tom aute nikdy nezabudnem. Majiteľ pomaly zrýchľoval auto na 2 prevodovom stupni na otáčky maximálneho krútiaceho momentu a potom šliapol na plyn. Skoro som sa pototo... Na tú dobu to bol neskutočný zážitok.
Majiteľ ju bohužiaľ stihol rozstreliť o stĺp deň predtým, ako som ju mal kúpiť...
13. 5. 2013 17:51
Fenomenální
auta a výborný text, který člověk doslova hltá. Upřímně, děkuji za tento test, dlouho mi zde chyběl článek, který by měl takovou jiskru! :yes:

Kdybych měl možnost se jedním z horních dvou svézt, skočil bych do té E34 dřív než bys řekl "youngtimer", vskutku krásný kus techniky.

Akorát mě zaráží, že vedle pod článkem o novém, ničím nezajímavém hatchbacku nižší střední člověk najde dvakrát tak delší diskuzi. Jsem to prosím ještě vůbec na serveru pro motoristy? Já jen abych se pak neztrapnil, když mě tu někdo vyškolí například v detailech o... vyšívání.
13. 5. 2013 17:31
Re: BMW se zhoršuje...
Velice duchaplný příspěvek >:-[]
13. 5. 2013 17:11
Re: Nejspíš
Mám kontakt na aktuálního majitele, který ji ode mě kupoval - můžu kdyžtak zprostředkovat, to svezení za to opravdu stojí :-)
neregistrovaný "HTPkiller"
13. 5. 2013 16:51
Re: Nejspíš
Podle myho je to spis nachylny (velmi) na zachazeni trotlu: nezahraty auto odpravis asi hoooodne rychle. A jak auto zlevnuje, dostava se do pazour prave idiotum po stredi co jim papinek dal prachy
13. 5. 2013 16:49
Re: Nejspíš
Já měl také dost špatné zkušenosti s následujícím modelem,je pravda,že jsem kupoval ojetinu,ale i mé současné auto-EVO-jsem bral z druhé ruky a problémy veškeré žádné.Čert ví,možná to bude tím,že empětky nesnesou brutální zacházení,na rozdíl od EVA,ale kdo ví? :-O
neregistrovaný "HTPkiller"
13. 5. 2013 16:37
Re: Nejspíš
Tady si zas někdo koupil vylágrovanou plečku co ho vypekla...že Romane?
13. 5. 2013 11:31
Re: Výborný test
Není zač, bavilo mě to :-) . Automobilka uvádí, že auto vznikalo v Garchingu 14 dní, kde na něm pracovali v podstatě jen ručně. Do továrny prakticky přivezli jenom karoserii z Dingolfingu a na druhé straně za dva týdny vyjela M5.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 5. 2013 11:24
Výborný test
Děkuji redakci za velice zajímavý test nové M5 doplněný o tak nádherné auto, jakým je M5 E34. Musela to být šílená doba stavět něco takové ručně. Ta kvalita je neskutečná, jaké ty auta dostávají kapky a všecko to funguje. Ne nadarmo se E34 a W124 nazývají jedněmi z nejkvalitnějších aut minimálně v Evropě.
15. 5. 2013 15:28
Re: Výborný test
Srovnávat podvozek M5 s podvozkem auta na rally je trochu mimo mísu, vraťte se do reality :-)
15. 5. 2013 15:19
Re: Výborný test
Máš tu hloupost jak vyvrátit, nebo budeš argumentovat závodními speciály?
Nehledě k tomu, že se závodním speciálem asi nikdo nebude jezdit normálně v provozu.
Podvozek závodního auta je stavěný a laděný jen a pouze pro závody, zato podvozek sériového vozu musí vyhovět podstatně větší množině požadavků. A podvozek sportovního derivátu takového vozu ještě větší množině, neboť ten musí zvládnout to, co sériový vůz a navíc přidat tu sportovní nadstavbu.
Klidně se můžeš chytat jediného slovíčka v diskusi a hrát tady machra, ale je pořád víc vidět, že nemáš absolutně páru, o čem se bavíš a pleteš páté přes deváté...
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 5. 2013 12:24
Re: Výborný test
Romane, zřejmě umíš velice dobře řídit a máš nemalé zkušenosti s jízdou auty na hraně, to však nic nemění na tom, že posuzovat kvalitu M5 z hlediska funkčnosti na "RZ" je asi stejně tak zaslepené, jako posuzovat kvality Lotusu Elise dle schopnosti převézt skříň... :-!
15. 5. 2013 10:38
Re: Výborný test
Ty snad jezdíš po silnicích s Felicií kitcar?
Jsi si jistý, že ve své frustrované zaslepenosti (viz ten tvůj "lov škeblí") víš, o čem píšeš?
Avatar -
15. 5. 2013 09:59
Re: Výborný test
No, když podvozek M5 E34 považujete za "dokonalý", tak tím asi veškerá diskuse končí. Protože pak je evidentní, že i přes Vaše vysoké sebevědomí zde úplně chybí jakákoli zkušenost s auty. Zkuste někdy poprosit někoho, aby Vás svezl ve Felicii KitCar, kterých je u nás poměrně hodně. Nemá sice zdaleka dokonalý podvozek - k tomu má hoooooodně daleko, ale alespoň bychom si ujasnili pojmy.
15. 5. 2013 09:23
Re: Výborný test
Vlastnil jsem ji a tím spíš ji mohu objektivně posoudit, resp. podat svoji zkušenost, nejedná se o hospodské řeči, jako u některých diskutujících :-)

Já jsem s autem žádnou frustrující zkušenost neměl, ba naopak. E34 M5 není ryze sportovní auto na okruhy - na tom se shodneme, nicméně charakterem sportovní je, může za to dokonalý podvozek, vysokootáčkový R6, tuhost řízení. A pokud se mám bavit o radosti z jízdy v téhle cenové relaci, nenapadá mě lepší kandidát.

Myslím, že to o image není. E34 má nadčasové tvary, ale ve zdejším zaprděném buranově jsou starší bavoráky jak hard na býka, takže v tom bych přínos neviděl.

Další věc, je to auto, který stálo nový okolo 3 mega a tomu odpovídají i náklady na servis. Jestliže někdo koupí plečku za 100 tis a nemá připravených 250 tis na opravy, tak je u mě přinejmenším hlupák. I u exemplářů v lepším stavu za 250-350 tis není problém v mžiku utopit dalších 100 tis. Tohle si bohužel většina potenciálních kupců neuvědomuje a poté to dopadá, jako ve Vašem případě. Svádět to na nespolehlivost auta, mi zrovna v tomto případě, přijde jako slabá obhajoba vlastní hlouposti.

Moje tvrzení dokládá i široká komunita fanoušků-vlastníků. Znám jich řadu, u nikoho z nich jsem podobné problémy nezaznamenal.

Brutálně neovladatelné ? K tomu už dodám snad jen, že je potřeba "trocha" toho řidičského umu ;-)
Avatar -
15. 5. 2013 07:59
Re: Výborný test
Kdybyste ji vlastnil, musel byste vědět, že to, co píšete, bohužel není realita.
Nenávistná reakce - možná. Je pravda, že více frustrující auto snad neznám. Nejde jen o ten servis - to jiná auta potřebovala taky a sportovní tím spíš. Jenomže Vám za to něco dala. M5 nic. Jenom image. Jasně, někdo možná potřebuje, někdo třeba ocení, pro mne zbytečnost. A to se nepovažuji za nepřítele značky, vždyť BMW M3 E30 Evo 2.5 bylo jedno z nejlepších aut všech dob; a v áčkové - tedy skutečně sportovní - specifikaci se z toho znalý člověk musel posadit na pr... zadek!
Co bych ale hlavně rád zdůaznil: M5 NENÍ SPORTOVNÍ VŮZ, žádné sportovní zážitky od něj nelze čekat. Stejně, jako od něj nelze čekat spolehlivost. K tomu to auto nebylo zrozeno. Měl jsem tu čest s první E34 i s M5 V8 a bylo to pokaždé stejné divadlo. Jednu věc vyměníte a řešíte další, konce to nemá. Mám-li shrnout: poddimenzované železo, laciná elektronika, absence pečlivosti zpracování agregátů. Pokud budete využívat služeb dealerů značky, připravte si na servis mega ročně. Nalhávat si něco jiného nemá smysl. Je to velmi drahé auto, přičemž pořizovací náklady jsou ve srovnání s náklady na provozuschopnost zanedbatelné.
Na straně druhé, za pár let to možná bude mít i nějakou historickou hodnotu, protože těch aut V PŮVODNÍM STAVU se dochová asi jen velmi málo.
Prostě jde o to vrátit se na zem, v životě je vždycky něco za něco a kdo tvrdí něco jiného, buď neví, o čem hovoří, nebo lže.
Pro sportovní zážitky doporučuji zcela jinou volbu, menší, lehčí, obratnější. Na značce nezáleží, záleží na konrétním autě. U sportovního auta není podstatné, jeslti má 150 koní nebo 1500. Podstatné je, aby bylo kdykoli a kdekoli možno využít plného výkonu toho vozu. A to u M5 opravdu - mimo dálnice a letiště za ideálních podmínek - prostě nehrozí.
ŽE JE AUTO BRUTÁLNĚ NEOVLADATELNÉ, NEZNAMENÁ, ŽE JE RYCHLÉ!
13. 5. 2013 17:03
Re: Výborný test
Ono taky záleží na tom, jak se k tomu člověk chová a jakou tomu dá péči, přeci jenom je to charakterem sportovní auto(e34 M5). Spíš mám z Vaší nenávistné reakce dojem, že jste za pár šupů koupil nějaký horší kus se zanedbanou údržbou a potom na tom krvácel ;-)

Sama o sobě je e34 M5 velmi kvalitní auto, jak zpracováním tak materiálem, a to v takové míře, že to s dnešními auty absolutně nemá srovnání.

Sám jsem ji nějakou dobu vlastnil, takže mohu Vaše tvrzení s klidným svědomím vyvrátit.

Ten pocit, když si člověk sedne do tý sportovní sedačky, nadechne se vůně kůže(kterou pořád po 20 letech má), otočí klíčkem a zaševelí evoluce řadových šestiválců od BMW - to musí každý automobilový nadšenec poznat, včetně dravosti, s jakou se tahle M5 vrhá do zatáček :-) :-)
Avatar -
13. 5. 2013 16:15
Re: Výborný test
Mylím, že o kvalitě máte velmi podivné představy.
Vydrželo to jet max. 2 hodiny, a to ještě jenom rovně. Dýl to nikdy nejelo, aniž by něco neprasklo (kroužky, poloosa, ložisko, závěs, těsnění pod hlavou...). Motor byl spotřebka, stejně jako poloosy, převodovka přežila 2-3 motory, víc ne.
A nesměl jste brzdit, brzdy shořely za 5 minut.
14. 7. 2013 01:38
Osobně
Co se týče Aut jako jsou například RS6, Mondeo ST, Passat R36, M5, E63 AMG nikdy jsme nepochopil jejich přesný smysl. Na klikaté okrsky jsou příliš velké až neohrabané na dálnici stačí kterákoliv jiná varianta každého modelu. Když už budu chtít emoce tak zvolím Focus RS, Audi RS4, C 63 AMG ale jasná volba je M3.
29. 5. 2013 19:45
čest takovým autům
jako je ta stará M5...bez takových by totiž ty nové nebyly a ostudu to rozhodně neudělá ani dnes. Je třeba smeknout, před takovými vozy.
19. 5. 2013 11:12
Re: BMW se zhoršuje...
Na www.samadoma.cz jsem nikdy nebyl, nejsem, a nikdy tam nebudu ;-)
15. 5. 2013 17:33
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Ufff :-) :yes:
15. 5. 2013 15:45
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Ano, to měl asi frustrovaný kolega výše na mysli :-)

Jinak "první facelift" e34 je taky zavádějící - to bylo spíš v roce 1991(zvětšení objemu ze 3,6 na 3,8 aj...), spíše poslední facelift(6 kvalt, právě větší přední brzdy, silnější zadní stabilizátory, přepínání EDC na palubce, 18 kola a širší ledvinky). Pouze uvádím na pravou míru... :-)
15. 5. 2013 15:38
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
No s tím, že se M5 v zatáčkách necítí, to u e34 neplatí, protože ta se v nich cítí až moc dobře - při jejich průjezdu jsem se nemohl zbavit připitomělého úsměvu >:D S e39 a e60 jsem nejel, takže tam nemohu soudit.
15. 5. 2013 15:30
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
OK, takže se to týká prvních kusů druhé generace před prvním faceliftem? :-)
15. 5. 2013 15:21
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Pokud bychom měli být úplně přesní, tak první generace M5 byla e28.
15. 5. 2013 15:14
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Aha, takže ty kecy o shořelejch brzdách se týkají pouze první generace M5 - je tak?
Avatar -
15. 5. 2013 11:30
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
První měla jednopístky. Shořely za 5 minut.
15. 5. 2013 11:09
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Už facelift e34 M5 v 05/1994 měl 4-pístkový přední brzdy.
15. 5. 2013 11:02
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
E34 má čtyřpístkové třmeny
15. 5. 2013 10:32
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
M5 + Audi S a jednopístkový šlupky?
15. 5. 2013 10:31
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Vývoj není "rovnaký".
Na rozdíl od Clia RS se charakter BMW M5 měnil v čase, až dospěl do dnešní podoby. Automat měla už předchozí M5 (byť s atmosférickým motorem). A M5 má motor V8 4,4, se kterým by byla dost rychlá i bez přeplňování, kdežto Clio má 1,6, se kterou by bez turba bylo dynamicky podprůměrné. O automatu od Renaultu slyšelo jen pár lidí, není to nic rozšířeného (jako třeba DSG).
Zkrátka Clio schytalo kritiku proto, že jeho charakter se z motokáry na mini-GT změnil skokově.
A navíc se k němu dost lidí (byť jen na plakátu) upínalo jako na možná poslední HH s atmosféricky plněným motorem a manuálem...
Avatar -
15. 5. 2013 08:35
Re: Výborný test
Pokud s tím jezdíte pouze příležitostně a jen tak pro radost, nikoli sportovně, pak je to samozřejmě jiná. A děláte dobře, protože to auto bude mít jednou slušnou hodnotu, pokud bude vše původní.
Ale sám přeci víte, že kdybyste jej používal denně a k tomu ještě pro skutečně sportovní jízdu, tak Vás těch 100 000 Kč čeká kždý měsíc.
Například ten motor prostě nevydrží. Přivezete z Německa jiný, se zárukou od dealera, a je to to samý. Nemá výkon a za chvíli se z nej zakouří taky. Tak ho dáte zrepasovat skutečnýmu mistru přes BMW a zařve zase. Když ho rozděláte, pochopíte. S tou klikou a jejím uložením nemá šanci. Tím spíš, že je tam Motronic, v principu obyčejná spotřebka. To samý chlazení - sám snad víte, jak to je, když trochu rozpálený auto zastavíte na červenou za náklaďákem. Už neodjedete...
Je to prostě určený k něčemu úplně jinýmu, než ke sportovnímu ježdění.
Zase do Cannes na festival s tím dojedete na jeden zátah svěží, s úsměvem a naprosté pohodě, zatímco Lancer Evo IX by z Vás cestou vymlátil duši.
To je všechno. Zbořme mýty, které nemají racionální základ. Pak se můžeme úpřímně a přátelsky bavit.
Doufám, že Vám bude dělat dlouho radost a že se sejdeme na nějaké akci historiků.
Avatar -
15. 5. 2013 08:08
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Šmankote, Vy jste s tím snad jel, nebo co? Tesat do kamene!
Samozřejmě, víra, že M5 je supersport je naprosto nesmyslná a pouze ukazuje na zoufalý nedostatek osobních zkušeností.
To samé jsou všechna ta AMG, Brabusy, eskový Audi a podobně. Po 5 minutách shoří brzdy (na většině M5 a Audi S jednopístkový šlupky!), pak motor začne vařit, začnou povolovat závěsy, těsnění pod hlavama, a už to jede...
AR - no, jak která, 159 ve verzi 3.2 V6 Q4 je něco podobného. Taky akorát k vzteku. Ale na rozdíl od M5 ta 159 JTS nejde ani rovně, což zase M5 zvládá výborně. Ale není Alfa jako Alfa, stejně, jako M3 E30 taky měla logo BMW, takže není BMW jako BMW.
Na značce obvykle nezáleží.
15. 5. 2013 08:06
Re: Výborný test
To auto z testu za poslední asi tři roky potřebovalo investici rozhodně menší než sto tisíc, pravda, že peníze se do něho nalily o něco dříve při problémech s motorem. Je to ale o tom nekoupit levně kus před smrtí a připravit se, že nějaká ta hadička prostě občas odejde.
15. 5. 2013 08:04
Re: BMW se zhoršuje...
Na takové tro(t)ly je jediný recept - nereagovat.
Avatar - HitmanPB
15. 5. 2013 00:04
Krásne napísané.
Ďakujem, pán Jungmann, skvelý článok :yes:
14. 5. 2013 10:25
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Uvědom si, že M5 je dvoutunové hovado s vysokou stavbou, které má tolik výkonu, že to nejde v nízkých rychlostech efektivně přenést na silnici.
Takže na okruhy a okresky prostě není. A k tomu dotazu - žádné sériové BMW není úplně vhodné na blbnutí na okruhu (snad ta 320si, ale s tou nemám žádnou zkušenost).
S pár eMky už jsem se potkal a je to i podle referencí majitelů furt to samý - 15 kilometrů na okruhu rychle a pak to přestává chladit a brzdit. Ne, že by to u většiny normálních značek bylo jinak, z vlastní zkušenosti dělá AR to samý a ještě navíc žere gumy.
14. 5. 2013 07:43
Re: BMW se zhoršuje...
Nechceš se vrátit zpátky ke komentářům na "www.samadoma.cz"? Tady je to jak s názvem příspěvku, jen u tebe to nemůže jít od 10 k 5, ale bohužel už do zápornejch hodnot.
14. 5. 2013 06:37
Re: BMW se zhoršuje...
emisie čoho? nevypisuj tu čoviny! CO2 nie je škodlivý plyn. Emisií NOx a všelijakých dymov zo zlého spaľovania má ten starý motor určite viac. Ale o to aj tak nejde. Nemáš do čoho pindať? Keď chceš niečo zakazovať, choď do pchjongjangu, tam budeš doma.
13. 5. 2013 23:51
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
m5 a dialnicny expres... no jasne sportove divizie obvykle vyrabaju dialnicne expresy.... ake bmw Mko je potom na okruhy?
Avatar - beibej
13. 5. 2013 21:21
moc pěkný téma
tohle je fakt hezký. vím, že je nutný propagovat novou M5 ale já bych si rád přečetl srovnání mezi e34 a e39. Ale i tak je to moc pěkný :yes:
13. 5. 2013 20:36
Re: M5 a clioRS - paradoxna paralela
Protože M5 je charakterem spíš dálniční expres než auto na okruhy - zrychluje drtivě, ale v zatáčkách se necítí (tedy u E60 a E39 to tak bylo). Clio je přesný opak, rozdává radost v zatáčkách a na rovince se tak nějak trápí - no a do zatáček to kvedlání prostě patří.
Rozhodně to ale není tak, že by všichni byli z eMkových automatů nadšení...
Avatar - Snooob
13. 5. 2013 19:30
Re: M
Čo je to "lehce nadprumernym" výkon???
Avatar - Pekelná Micinka
13. 5. 2013 17:51
Re: Bavory
Včera jsem koukal na nějakej starej TG, jak tam tuněj Avantime. ;-) :-)
13. 5. 2013 17:45
M5 a clioRS - paradoxna paralela
Preco nikto neodsudzuje m5ky tak ako nove clioRS?
Ved vyvoj a vlastnosti su presne rovnake, vyssi vykon, dvojspojka, turbo(dokonca viac kusov), lepsie jazdne vlastnosti aj v rozbehu a aj v zatackach.........na druhej strane sterilita.

Ale u bmw nikto nepovie, ze to stoji za *.....
U clioRS nie je nadavkam a zatracovania konca kraja.... pricom tieto dve auta (aj ked su v inych segmentoch) akoby si vyvojom z oka vypadli.
13. 5. 2013 17:29
Re: M
Horsie, ze uz nemaju ani na poriadne obutie (staci najst takeho experta na parkovisku a je jasne, ze obuvaju snad len slicky) a potom ich treba zoskrabovat zo stromov.
13. 5. 2013 17:23
Bravo!
Autor testu zaslouží navýšit prémie!!! :yes: :yes: :yes: Prosím více takových testů! Nádherné srovnání!
13. 5. 2013 17:16
Re: M
Myslím, že koncentrace xiltofkaru bude ve starejch Golfech a Oktáfkách fdehtu(jede to vocpoda) násobně vyšší ;-) Nicméně nutno uznat, že tyto typy majitelů bohužel nedělají značce dobrou pověst :no:
13. 5. 2013 16:48
BMW se zhoršuje...
...evoluce = 2X větší emise? Chudáci úředníci z Bruselu - stejně bych obě auta zakázal...
13. 5. 2013 16:39
Re: Nejspíš
Jednoho majitele M5 E34 znám,bydlí pár desítek metrů ode mě,zeptám se ho.Jak daleko to máš do Opavy? >:D
Avatar - Johny.Rico
13. 5. 2013 15:03
Re: Bavory
To by mě taky zajímalo, fakt. Dobrý podnět!
13. 5. 2013 14:42
Re: M
Na rychlou jizdu do kopce nemaji penize, benzin je drahej :))
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 5. 2013 14:05
Re: M
Jo to jsou největší borci. 318i na plechách, ale hlavní znáček ///M nesmí chybět, ten přidá minimálně 20 koní! 8-s
Avatar - Dinar
13. 5. 2013 13:14
Re: narast hmotnosti...
Jo i přední dveře, ale podstatný rozdíl je ve skeletu, na E60 měl celou přední část z hliníku, F10 je ocelový monokok.
Avatar - Lucaslegend
13. 5. 2013 12:57
Re: narast hmotnosti...
Vobec hlinnik? Kapota a blatniky snad hlinnikove su ci? :-) urcite tam potom hrala rolu cena materialu...
Avatar - Lucaslegend
13. 5. 2013 12:46
Re: narast hmotnosti...
Ano je to vela, ale ked porovnas technicke parametre s pred 20rokov, tak to az tak vela nie je ;) proste velka hmotnost si berie svoju dan... mat to tak o 200kg menej... ale oni to skor riesia inac, s oturbenymi motormi..... je vidiet ze auto medzigeneracne rastlo aj na velkosti...
Avatar - Dinar
13. 5. 2013 12:41
Re: narast hmotnosti...
Srovnávat s E34 je jistě nesmysl, s E60 to už smysl dává, a výsledek je i přes nárůst rozměrů pro BMW nelichotivý, prostě na F10 není hliník a je to znát. Nelíbí se to nikomu, a BMW to změní, příští generace bude zase lehčí, díky bohu. ;-)
Avatar - Dinar
13. 5. 2013 12:39
Re: Nejspíš
Způsobů jak se někomu revanšovat je spousta, záleží na dohodě. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 5. 2013 12:21
Re: narast hmotnosti...
To máš pravdu, ale přeci jen, za těch 20 let auta hodně ztloustla, takže zrovna u předmětné dvojice je rozdíl prostě stěží porovnatelný.
13. 5. 2013 12:19
M
nekdy mam pocit, ze cesko je rajem emkovych bavoraku a ze jich tady je největší koncentrace na svete
kdejakej vyrachtanej bavorak u nas se chlubi uznacenim "M" a jejich piloti xiltofkatri se lepi na kufr, ale když prijde trochu prudci kopec, tak mu ujedu normalnim autem s lehce nadprumernym vykonem ...
Avatar - Leg
13. 5. 2013 12:15
Re: Nejspíš
Aj ja, aj ja! Len akosi neviem, čím by som sa mohol majiteľovi E34 M5 revanšovať. >:D
Avatar - Lucaslegend
13. 5. 2013 12:13
Re: narast hmotnosti...
Ale ono to staci porovnat s uz len predchadzajucou e60 ktora je o 90kg lahsia a to ma V10 5.0....uz je davno par rokov trend znizovat hmotnost a vobec nie na ukor bezpecnosti, technologie su a auto ktore sa pysni znakom M by tym malo byt vzornym prikladom....;)
Avatar - Snooob
13. 5. 2013 12:10
Re: narast hmotnosti...
Pri časoch okolo 5 sekúnd je 2,2 sec. sakra veľa!!!
Avatar - Pekelná Micinka
13. 5. 2013 11:58
Re: narast hmotnosti...
A pak je pošleme proti zdi, posadíme tě do toho "dědouška" a uvidíme, co to udělá....
13. 5. 2013 11:57
Re: Nejspíš
kurňa kdybys napsal tak před 15ti lety, mohl bych v tom něco udělat, v německu by se snad pár takových kousků k povození najít dalo, jen by mě zajímal tvůj revanš :-)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 5. 2013 11:56
Bavory
Myslím, že nejprve by bylo potřeba změřit toho seniora na lavici, jakej má v současné době reálnej výkon.
Avatar - boost.
13. 5. 2013 11:55
Re: Výborný test
Souhlas. Overengineered über-sedans. :-!

Test, resp. srovnání, stálo za to. Pěkně se to četlo, až mi srdce zaplesalo.
13. 5. 2013 11:54
jiskra v peru
ani to nemusím číst a vím, kdo tu píše nejlépe, odpoledne si to užiju, ale již teď :yes: :yes:
Avatar - boost.
13. 5. 2013 11:54
Re: Nejspíš
Jestli nemá tenhle kousek jeden redaktor evo magazínu, párkrát jsem ji tam viděl. :-)
Avatar - Lucaslegend
13. 5. 2013 11:52
narast hmotnosti...
Ako brutalne narastla hmotnost oproti predoslim verziam....
13. 5. 2013 11:12
E34
Tak já bych měl asi jasno, E34 jasný vítěz :-)
15. 5. 2013 12:13
Re: Nejspíš
Tak si ty "emkové" bavory pořádně prohlídni,znáček M ještě kolikrát nezmamená,že je to opravdové M.A některá pravá emka zase nemají skoro žádné označení,takže je kolikrát dost těžké rozeznat co je co.Nejlépe to prozradí zvuk,ten mladí tuzéři napodobit neumí. >:D
15. 5. 2013 12:07
Re: Nejspíš
Tak tady bych tak úplně nesouhlasil,na BMW M5 ženský nijak extra neletí,vůbec ho nerozeznají od běžné pětky,takže erotické kouzlo nebude tím hlavním,proč si ho někdo kupuje.Já ho kvůli balení bab nekupoval,na to jsou lepší úplně jiná auta. >:D
15. 5. 2013 10:43
Re: BMW se zhoršuje...
Co jiného na svoje duchaplnosti čekáš?
15. 5. 2013 10:40
Re: Nejspíš
U málokoho je ta frustrace z BMW tak znatelná jako u tebe.
Normální "škeble" není schopná poznat, jestli sedí v M5, nebo v 520d s M paketem.

Bože, ty jsi ale mudrlant >:D
14. 5. 2013 11:47
Re: Nejspíš
Papínkovi mazánci si kupují jiná auta než empětky,to by takový znalec těchto vozů jakým jsi ty,měl jistě vědět.
13. 5. 2013 21:15
Re: Fenomenální
My motoristé více jezdíme a méně diskutujeme ;) Život je příliš krátký na to aby se o autech jen diskutovalo.
Avatar - Jaros71
13. 5. 2013 17:53
Paráda
Perfektní test!! :yes: :yes:
A krásná auta jsou to obě.. ;-)
Nová M5 je technicky i designově opravdu již v 21.století.. ;-)
Ale ta váha je limitující..je stále co zlepšovat..
Starý bavorák je stále krásné auto.. :yes:
Avatar - bigsoul
13. 5. 2013 16:53
Re: BMW se zhoršuje...
Teba by mali zakázať lebo potíš piiiiip!!!
Avatar - bigsoul
13. 5. 2013 16:47
Re: narast hmotnosti...
Topper už len toto hovori o tvojej hluposti a porovnavať auto z pred dvaciatích rokov, ktore nemuselo splnat tolko bezpečnostných prvkov je fakt primitívne. a 2,2 sekundy je kur*vsky vela ak ti to ešte nikto nenapisal. Chod radšej komentovat tvoje lacné zdraviu škodlivé korejske mikrovlnky a auta prenechaj CHLAPOM!!!!
13. 5. 2013 16:43
Re: Výborný test
S kvalitou empětek to je opravdu ošemetné,já měl M5 E39 a auto bylo opravdu dost choulostivé,hlavně na elektroniku.Na druhé straně spolužák a soused má E34 a nic se mu na ni nese...
Avatar -
13. 5. 2013 16:01
Re: Nejspíš
Protože první M5 dojela všude jen na odtahovce, začni právě tím.
Sháněj v první řadě odtah a náhradní díly.
Pak se třeba nějaký ten kilometr svezeš.
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2013 11:56
Re: narast hmotnosti...
presne si to vystihol.... vykon ma sice nove M5 dvakrat taky ako prva M5ka ale je aj o 500 kil tazsia.... neuveritelny narast hmotnosti..... 2 tonova prisera.... 8-s ... ktora je oproti 20 rocnemu deduskovi v zrychleni lepsiea len o 2,2 sekundy... 8-s ... to vela bmw za 20 rokov nevykoumalo..... vidime ze hmotnost je problemom.... dnesnych aut.... ved M5ka je tazka ako dva rapidy...... to mi pride uz trosku moc 8-s
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 5. 2013 11:21
Re: Nejspíš
Taková M5 neexistuje ;-) Pokud teda pod dost zavádějícím pojmeme ropa myslíš naftu.
Avatar - Dinar
13. 5. 2013 09:40
Nejspíš
to bude bezpředmětné, ale přesto, nečte to tu nějaký vlastník M5 E34? Tím autem jsem nikdy nejel a velmi rád bych to změnil. Kdyby byl někdo ochoten nabídnout svezení, prosím napište do SZ, budu se revanšovat. ;-)
14. 5. 2013 06:34
Re: Bavory
atmosferický benzinovy R6 nemá dôvod mať nižší výkon, ako mal za nova. výkon strácajú časom hlavne diesle a oturbené motory.
13. 5. 2013 10:36
Re: Nejspíš
Můžu tě svézt pouze v M5 ve který teče ropa :-)