Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo Kombi vs. Škoda Superb Combi - Ještě jedna šance

Modernizovaná Škoda Superb přichází s atraktivnějším vzhledem. Jak si ale kombík povede proti Fordu Mondeo?
Zpět na článek
12. 7. 2013 14:00
neskutečný výsledek
Neuvěřitelné, ve světě motorů škodovka prohrála! svět se zmentosil >:D
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 14:02
Trochu k testu
Ještě bych se vyjádřil k testu. Opravdu moc hezky a pravdivě napsáno. S oběma vozy mám osobní zkušenosti. Jen bych řekl, že esteticky se mi oba vozy více líbily před faceliftem ( Vyjma Titanium S Fordu). Souhlasím s interiérem, superb má vzadu královský prostor, ale že je o tolik užší než Mondeo sem nikdy nevnímal. Středová konzole testovaných vozů se mi více líbí u Superbu. Předchozí Mondeo titanium ji mělo celou stříbrnou z imitace hliníku, myslím, že to působilo daleko hodnotnějí, než matný černý plast lemovaný pianovým lakem ( Jestli je to teda ono, před faceliftem byl u držáku na nápoje a dost špatně se udržoval čistý :-) ). Dále souhlasím s trochu ošemetným ovládáním Convers+ ( ještě bych zmínil, že v noci hodně svítí a i po ztlumení je to pořád dost světlé), některé prvky má Ford jinak než koncern, jde ale o zvyk. Třeba tempomat preferuji u VW, ale ovládání oken kolébkou zas u Fordu. K té spotřebě já jezdím za 6.5 (85kw Tdci) a to je vesměs dost Praha a dálnice, auto rozhodně nešetřím. Na proklamovaných necelých 5 se dá dostat, ale.... asi každý ví, jakym stylem :D Slušně se dá jezdit za 6.

Rozdíl v jízdě asi nikoho nepřekvapí, Ford tohle umí, ale v reálu to zas tak propastný rozdíl není ( neni to jako přesednou z Fabie do Porsche:D). Řekl bych, že každé auto je trochu jinak založeno, Superb je takový elegán, manažer, pro staršího pána v nejlepších letech. Mondeo svou povahou bych tipl pro mladší aktivní lidi, nabízí trochu více zábavy za volantem v zatáčkách ( berme v potaz že je to velké kombi) za rozumnou cenu a i komfortem. Stejne tak i vrcholné verze vozů tomu odpovídají ( Luxusní Čech LaK a sportovní Belgičan Titanium S(X))

Trochu mi přijde úsměvné, že se musí prosadit litráž kufru superba >:D Stejně jako u Oktávky... Ve výsledném použití, jsou kufry skoro stejně využitelné, to už je jen o přetřásáním tabulkových údajů.. litry vzduchu zákazníka moc nezajímají, jde o náklad >:D

Suma sumárum, já bych osobně nezvolil jednoho vítěze, každé auto je trochu jinak zaměřené a obě velmi slušné i na jejich věk. Jakožto majitele Mondea mě však jeho výhra těší :-)
12. 7. 2013 14:01
Dvaja vitazi...
Ci uz clovek vyberie Superb alebo Mondeo, neurobi chybu. A to napriek tomu, ze to nie su ziadne novinky. Skratka v tomto teste niet porazeneho, su len dvaja vitazi...

Len tak na okraj: ked uz medzi vyhody Superbu davame vacsi kufor, hadam by bolo spravodlive spomenut ze Mondeo ma zase podstatne vyssie uzitocne zatazenie (a to este vyssim pomerom (790 vs. 638kg). To si snad zasluzilo zmienku aj v clanku. Ono kto stahuje prazdne almary, tomu je to jedno. Ale ak chce niekto prevazat cement, tak do Mondea moze nalozit o tri 50-kilove pytle viac...
12. 7. 2013 14:57
Re: SVĚT MOTORŮ
A děti mají přece dlouhé nohy, na které potřebují hodně místa, to dává smysl.
Avatar - RadisGT
12. 7. 2013 15:22
Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
To, že Ford umí podvozky nejlíp, není žádné tajemství. Ford se zkrátka jako jedna z mála automobilek umí zaměřit na řidiče. Perfektní podvozek, řízení a řazení...to je to, čeho si opravdový řidič cení...a ne nějaké chromované rámečky kolem ventilace, atd. Že je Ford oblíbená značka u pánů v TopGearu a v Británii obecně, není jenom tak. Češi se nezmůžou na nic jiného než na hloupé pořekadlo s vlakem...
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 15:01
Re: SVĚT MOTORŮ
Tak mu kup vlastní auto >:D S touhle výškou si nepohoví vzadu skoro nikde >:D Vím o čem mluvím >:D
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 13:32
Bezva:D
Mrzí mě, že za pár hodin musím odjet, to zas bude perel v diskuzi >:D Co na to říct... Bravo Ford! Pořád se drží na špici mainstreamu a tvoří se Superbem a Apoštolem svatou trojici >:D :yes: :yes: ( Jo já vím Mazda 6 je fajn) :-)
Avatar - peter_ko
13. 7. 2013 19:40
Král segmentu...
Vpředu se řidič a spolujezdec pošťuchují lokty a dozadu tři dospělé neposadíte... :no:
Navíc i sedadla dostala škodovka o něco horší. Kratší sedáky jsme našli vpředu i vzadu a vzhledem k šířce interiéru jsou přední sedačky o něco užší, než by bylo potřeba... :no:

a to niektorí duchom slabší jedinci radia SuperB do vyššej strednej... bŕŕŕ 8-s
Avatar - Johny.Rico
12. 7. 2013 16:12
Re: Ad Kufr!
Ke kufru - ty litry jsou mega hovadina! Pro mě je nejdůležitější užitečné zatížení, když už bazíruji na tomto. A tam Mondeo Superb deklasuje, bohužel...
Avatar - Emel
12. 7. 2013 14:00
Hezký test
Hezký test, dobře se to čte a vcelku se to shoduje s mými představami o obou autech - taky se mi o fous víc líbí Mondeo a taky nejsem nadšený ze středového panelu. Jedna věc... pokud se rozjíždím z 80 a mám tam 1300 otáček, tak si snad podřadím, ne?
13. 7. 2013 15:35
superb je úzkej a hnusnej
ale to není žádné negativum!!! to je naopak "obchodní velkorysost" ... !!! tyvoe!!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D
12. 7. 2013 14:41
SVĚT MOTORŮ
No vidíš, jak tu plakáti pěkně zobou Svět motorů. To bylo nářků, že je to čtení pro páprdy, a stačí jedno Mondeo, co s hodně vodřenejma ušima pokoří Superba a předplatná z pokojíčků se jen hrnou.

Nalijme si však čistého oleje: Designově je náš Superb, zejména po modernizaci, kráskou k pohledání, na to holt mondeo se svojí zatežkanou vizualitou ani nesáhne. Bohužel musíme objektivně uznat, že v této kategorii - [odkaz] tedy kategorie "jezevčík" Superb boduje až přespříliš okatě. Víme však proč, protože nabobtnat o těch pár čísel do šířky, mohli by to konkurenční výrobci rovnou sbalit. Ber to tedy od Škody jako takovou obchodní... velkorysost.

Vzadu je v mondeu důstojně místa, no, kdo si chce však vzadu pohovět na délku, střihne si Superba, to je jasné. Vítěz přepočtený koeficientem komfortu je tedy Superb. Jistě. Máš snad nohy, ne?

BRAVO SVĚT MOTORŮ :yes:
Avatar - woody-alien
14. 7. 2013 20:36
Re: KOLENA
Jo, v Superbu si můžeš vzadu hodit nohu přes nohu. Ovšem že bys v Mondeu seděl vzadu s koleny do pravého úhlu nebo dokonce s roztaženými stehny je tvrzení, řekněme diskutabilní, zdráhám se napsat blbost. ;-) Nebo ještě jinak, mám 186 cm a ideálně nastavenou sedačku. Za sebe se v Mondeu posadím naprosto pohodlně, bez nejmenších ústrků. To nic nemění na tom, že podélně Superb kraluje.
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 14:59
Re: SVĚT MOTORŮ
Ale jen v určitých pohledech :-) Proto nemůžem napsat že je obecně lepší to či to :-) Ač autorům se víc líbí Mondeo ( a mě taky, zvláště Titan S) :-)

To je jak s ženskou, jedna je krásná a průměrně schopná, druhá je průměrně krásná a nadprůměrně schopná, která je lepší? Záleží na co ji chceš >:D
Avatar - iudex
12. 7. 2013 15:58
Re: neskutečný výsledek
Presne. Stále som čakal, že to bude klasický test SM: v texte lepší súper Škodovky, ale nakoniec na body vyhrá Škoda. A svete, div sa, Škoda v SM prehrala! :-O
14. 7. 2013 20:14
Re: KOLENA
Měl by sis ujasnit názory. Nedávno sis utahoval ze sedáků v nižší střední, kde ses mohl potrhat nad hornotou tuším 48 (možná i 49) a tady se rozplýváš nad pohodlím v sedáku 48/46. :-!
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 15:04
Re: z hladiska dizajnu
Mondeo a imidž? Asi stejně jako Oktávka a imidž, nebo Passat a imidž.... >:D slovo Imidž bych použil až u prémie >:D

Za mě Mondeo nej v bílé... teda dříve sem loboval za černou, ale už bych ji nechtěl >:D
Avatar - biscuit
12. 7. 2013 14:04
design
coz je to jedine, co mohu hodnotit, je dle myho, ac to strasne nerad rikam :-) , jednoznacnou domenou skodovky vuci nekonzistentnimu a splacanemu mondeu... rikam to nerad proto, ze se mi novy design skodovek nelibi. musim ale uznat, ze je dotazeny a nejedna se o slataninu, jako v pripade mnohych jinych soucasnych aut.
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 14:46
Re: SVĚT MOTORŮ
No, tak to zkousni >:D . Vítěz není ani jeden, každé auto má něco do sebe, redaktory zaujala jízda v Mondeu a pohodlně široká a vysoká kabina, tebe zas design superbu a místo na nohy. >:D

A S tou krásou... když budu chtít reprezentovat, zvolím Superb (koneckonců vozí se v něm i pan prezdient), pokud chci velké kombi, které bude vypadat i sportovně a i tak jezdit ( v rámci segmentu že), vemu Mondeo... To jest prvada garáže, jen se pán elegán nesmí divit, když mu Mondeo ukáže v zatáčkách záda >:D Jen na konci trasy si zase budou hovit cestující vzadu ze superbu, ale těch tam zas tolik nevozíš >:D
13. 7. 2013 17:14
Re: SVĚT MOTORŮ
A on má 190cm vysoký člověk v Mondeu vzadu problém s nohama? Zvedni se už od kompu a běž si do toho Mondea sednout.
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 17:14
Re: Ad Kufr!
Jenže tu klec převezeš stejně dobře v obou testovaných, protože jde o to jak tam naložíš velký předmět. Litry co jsou v prolisech či pod podlahou nahnané v tabulce jsou ti pak k níčemu ( Viz oktávia II a III) :-)
Avatar - JDM
12. 7. 2013 15:35
Re: SVĚT MOTORŮ
no asi je moc vykrmuješ určitě máš diesela co?? >:D vidíš kdybys měl třílitrovej benzín už by ti nezbylo tolik na jídlo a neměl by si dvoumetrový děti >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2013 19:00
Re: deja-vu?
Lepší je prostě lepší, potřetí popátý nebo klidně i podesátý >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
13. 7. 2013 09:30
Re: NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
Až bude Ford, stejně jako Škoda, nabízet pohon 4 motion a zvýšenou světlou výšku vozu kombi, tak teprve potom můžeme hovořit o tom, který vůz má v detailech více výhod. Do té doby naprosto jasně vítězí Superb! :yes: :-)
14. 7. 2013 09:39
Re: SVĚT MOTORŮ
To musím potvrdit. A nejen ve své třídě. Sorry, že zase otravuju s pětkou, ale faktem je, že za mě (203 centimetrů ráno, 201 večer) se do sedačky neposadí pohodlně ani má dvouletá dcera. Musí mít nožky dost vykřivené a neustále mi kope do sedačky, což není dvakrát příjemné, když třeba v hustém dešti předjíždíte na dálnici kamión...

[odkaz]
[odkaz]

Takže pokud by vznikl nějaký hybrid (místo pro kolena jako v Superbu a šířka jako v Mondeu), tak bych do něj šel. Problém je v tom, že po roce ježdění v pětce mi Superb uvnitř připadá jaksi dost chudý a to v L&K výbavě... Asi bych postrádal některé věci (servomechaniku na dveřích, head up display, adapt temp nebo dofukování bočnic).
Avatar - Ozzman
13. 7. 2013 20:08
Re: Ad Kufr!
Tak s Fordem na pole nejezdi a máš to:D Zato na silnici si s nim užiješ více srandy:D
Avatar - peV
12. 7. 2013 17:42
Re: Ad Kufr!
S tím samozřejmě souhlasím. Chtěl jsme jen říct, ze užitečná hmotnost muže byt pro relativne velkou skupinu kombikaru nevyznamna. Já ji třeba nikdy nezjistoval :-) Myslím si, ze mezi supem a mondeem se lze rozhodovat temer ciste podle designu/vkusu, jinak ani jedno auto neni chyba a kde jedno z nich maličko ztrácí, jinde do zase dozene.
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 15:10
Re: SVĚT MOTORŮ
Hm... taky sem takhle jel >:D A vystačil sem si s autem velikosti Oktávie :-) Dá se to.. pokud děti nerozmazluješ >:D
12. 7. 2013 15:03
deja-vu?
Zaujimave, kolko krat sa na tomto webe Mondeo a Superb uz stretli. A vzdy v podstate ten isty vysledok...
[odkaz]
[odkaz]
14. 7. 2013 19:23
hm
Skoda Superb je pre mna lepsia ako Ford Mondeo ale aj Mondeo nie je zle auto.
14. 7. 2013 10:31
Re: NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
Přesně jsi to vystihl, Ford v testu vyhrál hned na několika frontách, což redaktor objektivně uznal a za to mu patří dík. Pak se z toho ale v závěru testu orosil, takže napsal, že se mu "o malinko více" líbil Ford >:D >:D >:D Když holt ve SM nevyhraje Škodovka, asi to hrozí vážnými následky, a tak mu z toho bylo chudákovi horko... :-!
Bravo Forde, Mondeo je pořád skvělé !!! Oproti jezevčíkovité natažené Octavii se totiž jedná o skutečný vůz střední třídy se vším, co k tomu patří!
Avatar - woody-alien
14. 7. 2013 07:45
Re: Král segmentu...
Poslouchej Hune, ;-) >:D

další citace z testu. "Navíc i sedadla dostala škodovka o něco horší".

A teď moje dojmy ze sedaček, ve kterých můžu strávit mnoho hodin a stovky kilometrů a i přes tu tebou zmiňovanou "antianatomii" mě nic nebolí, ani nejsem ztuhlej.

" Prostorné a pohodlné sedačky – vyhřívané a ventilované – si elektricky seřídíte a v kombinaci s nastavením zpětných zrcátek uložíte do paměti. Což je mimochodem neocenitelná věc. Za prvé když vám někdo vaše nastavení rozhodí a za druhé v případě, když máte jako já uloženo několik různých nastavení pro různé příležitosti (městské poskakování, dlouhá jízda po dálnici atp.). Sedačkám bych vytkl jedině slabší boční vedení v oblasti zad. Když jedu ostřeji, tak mi zadek drží , zatímco záda se tam plácaj „jako nudle v bandě“.

Tak vážně nevím o jakých "hrůzách" je řeč. ;-)
Avatar - iudex
13. 7. 2013 22:03
Re: SVĚT MOTORŮ
Presne tak, 190 cm človek si v Mondeu sadne sám za seba bez veľkého obmedzenia, či už na nohy, hlavu alebo ramená.
Avatar - -TEAC-
13. 7. 2013 09:38
Re: SVĚT MOTORŮ
190cm?Čím je krmíš?Asi těma kecama že ju?Až bude padat níh tak mu postav huhulála. ;-)
13. 7. 2013 02:43
prodej
V testu je asi jedno kdo vyhraje, ale důležitý je prodej a spokojenost zákazníka.
Myslím, že oba vozy jsou na tom relativně dobře. Jsem zákazník Škody, takže pro mě jednoznačná volba ani test to nezmění, nemám důvod měnit značku, jsem spokojený a
to je hlavní.
Avatar - woody-alien
12. 7. 2013 22:54
Re: NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
Ale mělkej, taky to mohli víc zohlednit, sakra. Když ten test anoncovali, vsadil jsem si u Fortuny těžký prachy na Supa. 8-s >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2013 17:39
Re: SVĚT MOTORŮ
Ty s tou kráskou k pohledání ty seš na jezevčíky nebo tak něco? >:-[]
Avatar - iudex
12. 7. 2013 15:59
Re: Dvaja vitazi...
Ad kufor: a hlavne je ten kufor Mondea praktickejší - viď namerané údaje o šírke a výške.
12. 7. 2013 15:09
Re: SVĚT MOTORŮ
Auto samo nevyroste, to se pak řeší tak, že si koupíš větší. Ale musí to být skvělé vézt své 190 cm vysoké dítě na zadní sedačce na dovolenou do Chorvatska.
12. 7. 2013 14:48
Re: SVĚT MOTORŮ
Ty sedíš vzadu, když řídíš?
Avatar - -TEAC-
14. 7. 2013 20:40
Re: KOLENA
Jo ,taky kroutim hlavou,je to tro-tl.Píše co se mu hodí do krámu! :no:
Avatar - iudex
12. 7. 2013 16:05
Re: deja-vu?
Skoro by sa dalo povedať, že Superb je taký boxovací mech pre Forda. >:D; tri súboje, tri výhry Mondea.
12. 7. 2013 14:49
Re: SVĚT MOTORŮ
>:D Já ten test v časopise četl, a je na velkou pochvalu rozsah testu a i to konečné vyznění. Je to jak píšeš, jeden je stále ještě lepší než druhý...
12. 7. 2013 16:27
NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
1) Nám se o malinko více líbil Ford Mondeo kombi, který považujeme za vyváženější vůz.

2) Za Superbem sice zaostává ve velikosti kufru a délce kabiny, ale prostor pro posádku má dostatečně vysoký i široký.

- Špatně formulované - Superb naopak přečnívá - a to naprosto zbytečně.

3) A co je rozhodující, lépe se s ním jezdí - konečně není rozhodující velikost kufru.

BRAVO
12. 7. 2013 15:16
Re: SVĚT MOTORŮ
No přece vždyť o tom ti píši nahoře, že v Superbu je královské místo pro nohy, a to nejen baskeťáků. To ty jsi nesouhlasil a vyjadřoval ses posměšně o tom, že lidé chtějí vozit své děti v důstojném prostoru. Neexistuje dnes ve třídě jiné auto, v němž bys mohl důstojně vézt solidně narostlé lidi, jenom v Superbu to jde.

Taktéž bys tu mohl vysvětlit to Chorvatsko... >:D Počítám, že ti v tom vedru dokonale hráblo ne? >:-[]

P.S. Kolik měříš?
12. 7. 2013 14:53
Re: SVĚT MOTORŮ
Pouze ve fiatu 500... >:D ;-)

P.S. Vzadu samozřejmě nesedím, ale sedávají tam mé děti.
18. 7. 2013 11:58
Re: Poruchovost modelů
Já vím no... je to prostě smolík. Ještě že jsem doplatil prodlouženou záruku a než vyprší musím se ho zbavit ;-\
Zítra budu chytřejší, ale osobně to tipuju na výměnu řídicí jednotky a bude to vše v cajku.
Nicméně ty odstřiky jsou fakt mazec. Auto roku 2012 za celkem slušný balík peněz a při pohledu vpřed máš uprostřed černý kus plastu jak na favoritu. Mi to teda prvních pár měsíců neskutečně tahalo oči. Stejně jako to čidlo ve zpětném zrcádku :-)
Jinak se mi zdá vše celkem odladěné.
PS: ještě snad jen ten desginový úlet kdy půlka dekoračních lišt je v piáno laku a půlka v něčem alá mramor nebo co to je... to mi příjde teda dost mimo. Zvažoval jsem, jestli to nepůjde někde nechat polepit fólií ať to vypadá stejně.
17. 7. 2013 09:04
Poruchovost modelů
Já před dvěma roky vybíral mezi Mondeem a Octávií. Přesněji mezi 2.0 ecoboostem a Octávií RS. Po virtuálním oběhání prodejců vyšly obě auta na stejnou cenu, kdy Mondeo ve výbavě Enterprise (čili téměř vše co ford nabízí) bylo oproti Škodě daleko lépe vybavené a taky se jedná o kus větší auto. V čem je ale problém... řekl bych klasický?
Zatímco předchozí Octavia II 1.8 TSI po 100t km a pěti letech bez jediné poruchy, Mondeo má teď nalítáno 40 a chystá se na druhou garančku. Momentálně na papírku pro servis:
Ty zastaralé odstřikovače na kapotě se pořád rozesírají a stříkají mimo sklo
Čas od času kolem 80 km/h začnou v kopci klepat ventily jako ve škodě 120
Včera přestalo fungovat: ABS, ESP, adaptivní tempomat
Parkovací senzory pípají zásadně náhodně (auto je umyté)
Podělala se nějak převodovka, i při minimu plynu řadí až někde kolem 3500 otáček. Předtím v cca 2000 i níže po rovince.
Občas blbné stahování oken

Tohle je teda dost zlá bilance na rok a půl staré auto bez nehody :-(
Avatar - Ozzman
14. 7. 2013 23:48
Re: KOLENA
Souhlasim s Woodym, přeci jen s tím tu zkušenost má. Mám ještě o 2 cm více a do Mnichova sem cestoval v o třídu menších vozech v zadu a pohodlně, v mondeu je to velmi pohodlné :). Je holý fakt, že na nohy v zadu je Superb králem.... jenže v ostatních směrech už nekraluje :-)
Avatar - woody-alien
14. 7. 2013 23:43
Re: KOLENA
I kdyby to byl útok na Mondeo, jakože to tak neberu, tak mě to nechá úplně v klidu. ;-) Auta jsou hodna diskuse, nikoliv válečné vřavy a mě se opravdu nedotýká, pokud někdo kritizuje něco na autě, které momentálně vlastním. Jen se snažím trochu objektivně ten prostor zhodnotit. Ale je fakt, že výlet na zadním sedadle do Mnichova jsem neabsolvoval a ani to nehodlám učinit. Já raději řídím. Tedy auto - v manželství je to krapet složitější. >:-[]
14. 7. 2013 19:06
Re: SVĚT MOTORŮ
:yes: To je přesně ono.
14. 7. 2013 14:58
Re: Hezký test
Ma najeto 167tkm a nebreci :-) , ale ted jezdim vetsinou s benzinem a pochopil jsem ty reci o podrazovani pri predjizdeni bo do ted jsem nechapal, ze je to treba.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2013 13:04
Re: superb je úzkej a hnusnej
tak nevím... jsem známej "odporem ke koncernu"... ale Superb mi teda hnusnej nepřipadá, právě naopak.
A o něco užší než konkurence je - ale popravdě... v autech tohodle typu se prostě v 5 nejezdí.

;-)

Prostě za mě - když dneska velkou škodovku, tak právě superba. Lepší než okotávka. Zatím = do "modernizace".
:-(
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2013 13:01
jak je psáno nahoře - obě jsou to fajn auta.
... akorát se obávám, že PROTOŽE už nejsou nejmladší...
:-(
Svět je nemocnej... a každé nové auto je LEVNĚJŠÍ, nikoliv lepší.

Takže v obou případech platí: chce to stihnout před uvedením novinky.
:-!
Avatar - -TEAC-
14. 7. 2013 11:54
Re: Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
Já žádnýho ale sestra - předchozí mondeo(již prodáno) a teď má fiestu a galaxe. ;-)
14. 7. 2013 02:10
Re: Hezký test
Ono to (aspon podle me zkusenosti) s dieselem vetsinou neni treba :-)
14. 7. 2013 01:28
Re: Ad Kufr!
Co se týče pohonu 4*4 v tomhle segmentu jde spíš o jízdní vlastnosti a trakci na kluzkém povrchu než o "jízdě na poli". Pro toho kdo jezdí v zimě na téměř neupravených silnicích bude Superb s možností náhonu všech kol výrazně blíž. Ten kdo jezdí po prosolených silnicích a jednou za rok na hory je to pouze otázka osobního vkusu a potřeb. Mondeo se mi osobně líbí a je to asi jediný Ford který by mi nevadil.
Avatar - woody-alien
12. 7. 2013 22:50
Re: SVĚT MOTORŮ
Samozřejmě, ale já bych tu hranici snížil na 150 cm. Kdo je má takových let živit, pacholky. >:D
12. 7. 2013 22:28
Re: SVĚT MOTORŮ
Tvůj tón moc nechápu. 190+ mají i děti na základní škole. Ano, bavíme se o minoritě, ale i takoví jsou. Ke všemu tu nezanedbatelnou roli hrají proporce. Někdo má dlouhé nohy, jiný zase trup. Já už na střední nikam nevyrostl a dobře tak. Někdo zase ještě vyskočí.
Avatar - iudex
12. 7. 2013 22:00
Re: SVĚT MOTORŮ
Hm, a čo keď ten 190 cm vysoký chlapec má len 16 rokov? To sa musí vysťahovať z domu, alebo si má za vreckové kúpiť vlastné auto a najať vodiča? ;-)
Avatar - JDM
12. 7. 2013 17:03
Re: SVĚT MOTORŮ
No vidíš ani jsem si nevzpomněl na Superba 3.6 :-) všude samí TDI , to když potkám třeba někde na parkovišti V6ku to mě ucukne koutek a ukápne slina >:D
12. 7. 2013 15:10
Re: z hladiska dizajnu
Pročpak ne?
Já bych bílou chtěl jen na Integrále, starých quattrech anebo na JDM autech, ke zbytku mi víc sedí jiné barvy než základovka.
Avatar - woody-alien
17. 7. 2013 11:44
Re: Poruchovost modelů
Tohle je vždycky problém. Taky mám rok a půl starý Mondeo Enterprise, motor nafta, takže to nemohu hodnotit. Ale :

Ostřikovače se nerozesírají a stříkají na sklo.
ABS i ESP funguje.
Parkovací senzory pípají přesně (auto je taky umyté)
Převodovka se nepodělala a řadí od začátku stále stejně.
Stahování oken funguje bez závad, a to i přesto, že jsem málem zabil tchýni (a když mi v tom žena zabránila, tak jsem jí alespoň důrazně zakázal na cokoliv v autě sahat), když spustila okýnko s nasazenou clonou.

Takže bilance dobrá. Chápu, že tě tvoje auto štve, ale jde o to, jestli tu poruchovost můžeš brát jako vlastnost Mondea obecně. Já měl zase problémy s Octávkou.
15. 7. 2013 09:18
Re: SVĚT MOTORŮ
A nebo jen nemám doma žirafy ;-)
15. 7. 2013 08:43
Re: KOLENA
Já se tím netrápím, o to se neboj. Ten Tebou zmiňovaný rozdíl samozřejmě taky poznám, je trošku nechápu Tvé chvalozpěvy na podměrečné rozměry zadního sedadla. To, že se tam můžeš natáhnout jak špagetka, je krásná věc, ale na druhou stranu se tam ve třech dospělácích šťoucháš rameny, což tu "supervýhodu volných kolen" řádně deklasuje.
A už vůbec nechápu zmínku o kolotočích na dětských hřištích v diskusi o Superbu. Přijde Ti snad Superb pouťový ?
Avatar - -TEAC-
14. 7. 2013 20:35
Re: Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
Jo a to jsem zapoměl na služební Sierru :-) ,a švagr měl xr4,to je ale už tak dávno.Jinak ségra má ty auta od nova,Fiesta před tim nepovedenym faceliftem a toho Galaxíka taky ale tam se toho moc nezměnilo.Když budu ale upřímnej, raději Mondeo než Pašíka,C5,508,atd.ještě tak M6 ,Accorda no a D3 samozřejmě. ;-)
14. 7. 2013 16:21
Re: Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
Tak to je docela blízko většinou tady trolli ti co kamarád kamaráda měl Escorta a ten byl úplně na píp. Já měl Granadu 77 a 82, Scorpio 87,90 a 92, Sierru 91, Mondeo 98 a 09 a americké Thunderbird 95, Windstar 97. Ale na masařky si fakt nepamatuji a i když teď zrovna žádného Forda nemám určitě ho do svého portfolia znovu zařadím.
14. 7. 2013 01:20
Re: Hezký test
S tím podřazením máš pravdu 90% majitelů TDI to však ani nenapadne.
Avatar - shone9522
13. 7. 2013 16:25
Re: Ad Kufr!
Ano jediná nevýhoda Fordu, tak jí tu musíš opakovat stále dokola. máš to zde v jedné diskuzi minimálně 2x.
Avatar - -TEAC-
13. 7. 2013 09:45
Re: Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
Ano ,když vše funguje jeho jízdní vlastnosti jsou parádní :yes: Své mouchy ale má,někdy dokonce masařky! ;-\
12. 7. 2013 23:05
Re: SVĚT MOTORŮ
>:D :yes:

Reaguju tímhle na woodyho, ale nejde to, co to?
12. 7. 2013 20:58
Re: SVĚT MOTORŮ
Samozřejmě, argumentačně jsi mě zcela přebil – je přece úplně normální a běžné za sebou vozit své 190 cm vysoké děti. To dělají důstojní otcové a důstojným dětem to nevadí.

Tím se netrap.

P.S. Dost na to, aby se mí potomci uměli včas osamostatnit. A ty?
Avatar - Bristol
12. 7. 2013 16:22
Re: Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
Fordy jsou velice příjemná auta, škoda jen ošklivého FoFo III, nová Kuga je super, nové Mondeo snad brzy také uvidíme živě
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 15:14
Re: z hladiska dizajnu
Protože to černý Mondeo mam >:D A ještě nikdy sem nenašel dost trpělivosti ho naleštit:D Ale jako, když sem ho přivezl, tak bylo parádní >:D
Závidim přítelkyni zelenošedou oktávku, sám sem měl takovou Cordobu a šedomodrou Lagunu... to byla paráda:D To si postříkal hadicí a bylo jak nový :D
14. 7. 2013 22:45
Re: KOLENA
Neber to jako útok na Mondeo, chceš-li, ber to jako útok na všechny reprezentanty střední třídy. Též píši, že se do mondea dozadu posadí urostlý chlap, no dej si tedy na zadním sedadle mondea výlet třeba do Mnichova a zpět, pak si tu napíšeme, jaké to bylo "bágo". To s tím prostorem v Superbu je holý fakt - je to jediné auto (nic mu nemůže konkurovat dokonce ani z vyšší střední), které poskytne vzadu opravdu důstojné místo pro dlouhé cestování "dlouhým" lidem.
14. 7. 2013 22:41
Re: KOLENA
Píši o podélném prostoru na zadních sedadlech, to co ty máš na mysli, to byla diskuse o délce sedáků vpředu, to je zásadně jiná píseň, ale tímhle ty se netrap, kolotoče na dětských hřištích, to je přece jiná kategorie, ronicku.
13. 7. 2013 23:58
Re: Král segmentu...
Pres kratsi sedaky ma ovsem Superb stale lepsi sedacky nez ty antianatomicke hruzy co jsou ve Fordu. Ford se nikdy sedacky nenauci delat a to presto ze jim kdysi patrilo Volvo. Ani tam nedokazali okoukat jak se maji sedacky pro lidi delat.
Avatar - Ozzman
13. 7. 2013 20:10
Re: NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
Já nevim, jestli sis toho všiml Ádo, ale test je o předokolkách 2.0 Tdi a 2.0Tdci o 103 KW... To, že si MŮŽEŠ do Superbu dát 4x4 není předmetem testu. I kdyby sis mohl koupit na Superb křídla, v téhle specifikaci se netestují >:D Tak to prosím ještě jednou pročti a až test pochopíš, pak se vrať do diskuze :-)
13. 7. 2013 10:43
Trochu jiny pohled
Co se tyce porovnani, tak bych to videl trosku jinak. Zasadni chybou Superbu je jeho jezevcikovatost, prostor na zadnich sedadlech vzal cert, ale uzky interier degraduje Superba pocitove nekam do nizsi stredni tridy. V tomhle se na Forda nechyta.
Na druhou stranu bych neresil jizdni vlastnosti, chapu ze novinari maji radi auta co drncaji, ale bezny ridic oceni spise auto, ktere mu o zoufale kvalite nasich silnic sdeluje co nejmene. U rodinneho auta jsou jizdni vlastnosti spise podruzne v ramci rozdilu, ktere mezi auty na trhu jsou.
Jinak ve zbytku vlastnosti vitezi spise Skodovka. A to jak lepsimi technologiemi jako jsou napriklad 4x4 nebo prevodovka DSG, ktera je narozdil od Powershiftu dlouhodobe osvedcena a majitel vi co od ni cekat. To je u automatu zasadni.
Vyhodou Skodovky je rovnez sice starnouci, ale stale hodnotneji pusobici interier, kde se Ford jak je jiz americkou tradici nechyta. Stejne tak ma sice nevelke, ale kvalitnejsi sedacky, coz je dalsi vec, kterou Ford proste neumi.
Skoda ze Superb ma ty nestastne rozmery konkretne sirku, jinak by mel na to byt jednim z nejlepsich vozu ve stredni tride, takhle je lepsi koupit dnes uz vyslovene nepekneho, ale funkcne lepsiho Passata.
Avatar - peV
12. 7. 2013 17:02
Re: Ad Kufr!
To je holt různý, kdyz se vozi permanentne v kufru napr. klec na psa, jde o to aby byl dost velký a vesel se tam třeba ještě týdenní nákup, nebo kufr. V tom případe o užitečné zatížení vůbec nejde. To je aspoň můj pripad (ovšem nemám ani jedno z testovaných).
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 16:37
Re: NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
Velikost kufru je rozhodující vždycky, jenže Mondeo ho má naštěstí taky velkej >:-[]
Avatar - Bristol
12. 7. 2013 16:20
SM
cože? Ve světě motorů nevyhrála Škodovka i když vlastně jednoduše mohla...?? Tak tomu vážně nerozumím, vzhledem k tomu jak velká novinářská žumpa je svět motorů tak náhodné vítězství mondea absolutně nepadá na váhu

jinak nic proti testovaným autům cením si obou: i přes svůj pokročilý věk jsou stále na špici v mnoha ohledech, kdo chce auto střední třídy a nechce se v něm tísnit tak tyto dvě auto svoji práci zvládnou výborně a navíc u toho i docela dobře vypadají :yes:
Avatar - Ada je zase tady
13. 7. 2013 09:49
Re: Ad Kufr!
Zapomněl jsi na to nejpodstatnější = 4x4 a paket vyšší světlé výšky u Superba, což Ford Mondeo zcela jasně deklasuje na úroveň nějakého rendlíka... :no:
12. 7. 2013 23:09
Re: SVĚT MOTORŮ
Koukám, že toho o vzrůstu dětí zatím moc nevíš... :-)
12. 7. 2013 15:42
Re: SVĚT MOTORŮ
>:D Tohle je výbornej argument pro nákup superba V6, to bych u toho možná zhubnul i já... >:D ;-)
Avatar - KANKUNEN
12. 7. 2013 14:05
Mondeo je stále štramák
a Superb designově drtí jak Kličko Váňu. Jen nechápu ty prodeje, když nové Mondeo už už na nás otvírá tlamu a asi nebude ani lepší.
14. 7. 2013 19:15
KOLENA
Pokud se tu snad někdo domnívá, že pohodlný posaz znamená, že máš v koleni pravý úhel, pak jsi buďto nikdy nejel autem nebo nikdy neseděl ani v autobuse, a představu o sezení odvádíš než od driftování na domácí latríně.

Ideální posaz v autě zaujímá spolujezdec vpředu, tedy s nataženýma a jen mírně pokrčenýma nohama. Vzadu je ve všech autech daného segmentu (s výjimkou prodloužených verzí zástupců lux třídy) vždy málo místa, a to i v Mondeu. Do Mondea (jako do velkého vozu své třídy) se posadí dozadu dospělý člověk, avšak o nějakém hovění nemůže být ani řeči. Sedí, nohy rozcapené (co dáma?) a jediný klad (klad? to by snad měla být samozřejmost) je to, že nedrtí koleny plotýnky šoféra.

Ovšem jediný vůz široko daleko, v němž může zadní jezdec zaujmout důstojný posaz je SUPERB. Pokud pochybuješ, navštiv Škodu, oni tě tam už v Superbovi uvelebí, ale bacha, nebude se ti chtít ven... Chlap si může vzadu (skoro) natáhnout nohy a dáma (ne že bych to za jízdy doporučoval) si může dát dokonce nožku přes nožku.

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
12. 7. 2013 15:00
Re: SVĚT MOTORŮ
Jistě, jedno už měří 190... To všechno jednou poznáš, rostou děti, auto v garáži ne... >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 7. 2013 14:41
z hladiska dizajnu
sa mi ovela viac pozdava superb ktory pritom v danej triede nie je ziadny krasavec ale voci mondeou je doslova fesak..... facelift mu vcelku slusi aj ked k ziadnym radikalnym zmenam nedoslo ( a na kombiku ich bolo este menej kedze zadne svetla nezmenili tvar )

Mondeo boduje kralovskym priestorom a dobrou povestou svojho rokmi vybudovaneho mena ale ked sa pozriem zvonku na obe auta je jasne vidiet vek mondea.... to sa uz skryt neda.... mondeo treba pochvalit za to ze aj v tomto svojom veku dokaze byt na spici v technike priestore a imidzi a stale sa slusne predava ... ale dizajn je uz za zenitom... co ale nie je hanba vzhladom na vek auta... obe auta nie su moja salka caju a skor by som bral 508 M6 alebo i40 ale uznavam ich kvality ...

este k vizualnemu dojmu z interieru: superb je trosku nudnejsi strohejsi , mondeo posobi zvnutra vcelku sympaticky zivsie ale na druhej strane trosku preplacanejsie ..... funkcnost ale isto nie je slaba stranka ani jedneho z nich .. obe auta su na vrchole aj v ergonomii a komforte interierov....

zhrnuto a podciarknuto.... vyzera to skutocne na remizu.... motory su tiez podobne.. zalezi na volbe ... na mondeo by mi pasovala tmavsia farba... matna svetla a seda ci strieborna z neho robi doslova veteran... chce to nejaku peknu modru tmavu [odkaz] :yes:
29. 5. 2019 10:48
Re: neskutečný výsledek
A některé turbodiesely, tedy 2.0 a 2.2 tdci do Mondea jsou od PSA, tedy froncouzů.
Avatar - _Karel_
1. 1. 2014 21:56
Re: SVĚT MOTORŮ
Tak tohle je na chocholouška, jak je u GTI zvykem.
Mondeo má vzdušnější a prostornější kabinu, vzadu usadí pohodlně 3 lidi, má lepší a komfortnější podvozek,lepší řízení.Je to vyváženější auto a kromě pár cm pro kolena vzadu a pár litrů v kufru ho Superb v ničem nepředčí.To vyplynulo z tohodle testu.
Nebo jsem četl jiný test?
2. 11. 2013 21:12
Re: neskutečný výsledek
Zkus si poposednout...
Avatar - Ozzman
14. 7. 2013 23:50
Re: KOLENA
Já se občas na zadních sedačkách svezu, sedávám si na "výsostné místo" když mne někdo veze ( většinou ne střízlivého) a užívám si to :-) Ve Fabii bych to nedělal, ale u Mondea si není na co stěžovat :-) Jo.. Superb je pro nohy větší vím, taky sem si to vyzkoušel >:D
Avatar - peV
12. 7. 2013 22:25
Re: Ad Kufr!
Přesně. A proto mi vadí vykriky typu "k čemu oktavku, akorát vozis vzduch hlup.aku" Holt pokud někdo nemá na auto vyšší třídy, kde už neni kufr o objemu 550 a víc litru nic pozoruhodného, holt vezme menší auto s velkým kufrem.
Avatar - iudex
12. 7. 2013 21:59
Re: Ad Kufr!
Keď som staval dom, tak Octa musela aj nejaký ten cement/kléber/vápno preniesť. Ono sa to nezdá, ale pár vriec cementu Ti veľmi rýchlo dosiahne užitočnú hmotnosť (a o vozíku sa nedalo uvažovať - nebolo ťažné na služobáku ;-) ).
12. 7. 2013 21:37
Re: Ad Kufr!
Přesně. Různí lidé mají různé potřeby. Pro někoho bude rozhodující třeba šířka mezi podběhy. Cement bych přenechal vozíku. :-)
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 15:58
Re: Trochu k testu
Zvenku je to ale titanko, takže je dost možný, že to zastoupení Fordu dodalo takhle speciální. Ono je v tom vůbec trochu bordel ( přední masky, interiéry). Je strašně moc kombinací :-)
Avatar - Midlosek
12. 7. 2013 15:53
Re: Trochu k testu
Titanium Plus nema v interieru cerne doplnky a calouneni je kuze a Alcantara. Jina volba neni mozna. Takze mozna individual, ale ne Titanium Plus ;-)
Avatar - Ozzman
12. 7. 2013 15:32
Re: Trochu k testu
Ghia ani Enterprise už se nedělá, je to dle mě Titanium plus ( i dle masky).

Pokud si dobře pamatuju ( možná ne), tak Ghia skončila s faceliftem, tenhle středový panel má i nejvyšší výbava, nebo aspon podobny.
Avatar - Midlosek
12. 7. 2013 15:27
Re: Trochu k testu
Mondeo na fotkach v galerii neni Titanium Plus. Podle te cerne na stredovem panelu je to Ghia, podle calouneni Enterprise. Take nema SD navigaci. Ani nevim, jestli nejake Titanium Plus uz je vubec v CR. Winner Plus uz ale v predchozim testu byl.
Avatar - sabbath_stones
18. 7. 2013 12:46
Re: Poruchovost modelů
Prehnané veľká smola až ABS, ESP a adaptívny tempomat nefungujú. Vrátil by som takéto auto späť. ;-\

Inak máme Mondeo facelift a nebudem písať čo všetko funguje, jednoducho funguje. Máme ho asi rok a dúfam, že nebudem riešiť výrobné kazy. Toto je náš tretý Ford, druhy voz bol predchádzajúce Mondeo a mal som jeden problém so zadným stieračom - krátky čas sa zastavoval v strede okna ale časom sa spamätal sám a vrátil stierač tam kde pátri. Chceli sme ako tretý voz inú značku, posledná vo výbere bola Honda ale kúpili sme zase Ford. O Superbe sme ani neuvažovali nakoľko nemám rád naftu a TSI je za trest – žiadne časovanie ventilov a technický odpad nepotrebujem.
18. 7. 2013 01:21
Re: neskutečný výsledek
"ve světě motorů škodovka prohrála!"

myslite je skoda ma svuj motory?? skoda vyrabi jenom 1.2 MPI nice vice

ti TDI motory jsou od VW ne skoda!

skoda nikdy ne byl dobry auto,

Skoda superb je auto nisi tridy jako Focus.

1, superb ma nevykonejsi naftovy motor 2.0 TDI 140PS :no: , Mondeo ma nevykonejsi naftovy motor 2.2 TDCI 200PS

2, skoda ma nevykonejsi benzinovy motor 3.6 256PS, dvoulitrovy motor od fordu ma 240PS
17. 7. 2013 19:34
Re: Poruchovost modelů
niektory natrafia na take poruchove auto to je jedno ci je Mercedes ci Renault alebo Skoda
14. 7. 2013 20:05
Re: Ad Kufr!
To nejpodstatnější je přeci dýlka sedáku a tou bych se v případě Superbu moc neoháněl >:D
14. 7. 2013 16:23
Re: SVĚT MOTORŮ
Mohl si vynechat slovo "velkého" prostě si tam sedne bez omezení a dokonce i vyšší než 190cm.
Avatar - -TEAC-
14. 7. 2013 15:31
Re: Král segmentu...
Moje zkušenost-cesta v Galaxu 2200km do Norska a zpět ve čtyřech.Střídačka při řízení,takže vyzkoušeny přední i zadní sedačky.Sedačky jsou hodně slušné i na takovou vzdálenost,ale nejlepší je stejně podvozek,to u Fordu vážně dovedou. :yes:
14. 7. 2013 11:40
Re: Hezký test
Motor s tebou tvoje nadšení určitě nesdílí.
13. 7. 2013 17:21
Re: Ford - auto pro OPRAVDOVÉ řidiče
Kolik Fordu si vlastnil?
13. 7. 2013 17:10
Re: SVĚT MOTORŮ
GTI jako tradičně objektivní. >:D
Avatar - woody-alien
13. 7. 2013 17:02
Re: Trochu jiný pohled 2
"Ford i škodovka zkrátka jezdí příjemně, ale mondeo je přece jenom o něco pohodlnější."

Tolik citace z testu jako reakce na tvůj druhý odstavec. Nebudeme tady z Mondea dělat bůhvíco, ale realita je taková, že rozhodně při zachování výborných (v rámci konkurence) jízdních vlastností není nijak nepohodlné, naopak i na větších kolech filtruje naše tankodromy velmi dobře. Neboli auto pohodlnější a s lepšími jízdními vlastnostmi - vítězství pro Ford. Nakolik je to pro kupce podstatné, to je jiná věc.
13. 7. 2013 09:42
Re: prodej
Nebyť ľudí ako si Ty, či už súkromných osôb alebo vo firmách, nemala by Škoda doma také predaje. Keby sme boli všetci pragmatickí, a skutočne kupovali z pragmatických dôvodov a nie podľa značky, neviem-neviem, ako by to na trhu vyzeralo.
14. 7. 2013 14:18
toz nie su to zle auta ...
... ale bohuzial obe su to pre mna v danej triede az druha liga. Povodne som si myslel, ze si jedno z nich vyberiem, ale kazde z nich ma vela ale ... A tak v prvej lige zostal iba peugeot 508 SW. Mozno by tam bola aj Mazda 6, ale ta sa bohuzial pred pol rokom este realne nepredavala. 508cka ponuka v danej triede kus auta naviac, so skvelou vybavou a najnizsou cenou. No ale som zvedavy na novu generaciu mondea aj superbu, obe auta ju uz nutne potrebuju, lebo momentalne su uz v tomto segmente nezaujimave ...
13. 7. 2013 17:24
Re: NAPROSTO JASNÝ VÝSLEDEK
A bla, bla , bla. Nechtěl by jsi se už konečně taky naučit řídit? Ty a GTI by jste to potřebovali jako koza drbání.