Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Honda Civic Type R má být rychlejší než Mégane R.S. 265 Trophy

137 komentářů

Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Kdyby radši nacpali do Civica 2,4ku, které by přidali nějakých 15-20 kW a měli by auto bez konkurence - Praktický hatchback s točivou atmosférou, dostatkem výkonu, originálním vzhledem a výhodou toho motoru je, že se s ním dá jet v klidu pod 8...
Vývoj by stál pár šupů a kdejakej příznivec staré školy by zajásal.
Když se tam vleze naftová 2,2ka, tak by ten benzín měl taky...
vrkuboy
K čemu je hezké auto které má 60hp?
Avatar - JDM
JDM
a kolik koní myslíš mají závodní předokolky?? a hrabou se ven pořád?? ve WTCC ujíždí i zadokolkám , jo je to jen předohrab ale dobře postavenej předohrab jede taky jako po kolejích .[odkaz]

[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
My amatéří dokážeme auto trochu podusit v malých rychlostech, jenže taková předokolka se hned hrabe ven a volantem nic nesrovnáš. Na co je mi čas na okruhu, když na to nejde dupnout ani na dvojku. Na druhou stranu zase v BRZ je těch koní málo.
Kombinací těchto dvou aut by vznikla skutečná modla.
MariAchi
Jo s tou 2,4 by to byla lahůdka :yes:
MariAchi
...v době, kdy ho Honda zkusí překonat, bude mít cca 4 roky.
Tomu říkám hrdinství po japonsku >😁

300 koní na předku je fakt super nabídka, majitelé Focusu RS by mohli vyprávět, kolik majitelů pneuservisů na nich zbohatlo >😁

Ne, vážně, tyhle přemotorované předokolky nedávají žádný smysl, není žádný rozumný důvod pro jejich koupi - zvlášť vedle zmíněného BRZ. A v případě Civicu to ani nemá návaznost - pár standartních motorizací, dlouho nic a pak bum - 300 koní. Původnímu CTR je to hodně vzdálené.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, tohle je pořád z kategorie, kdo dál a výš dočůrá, HH s třista koňmi na předku je celé jeden velký drahý kompromis, naprosto zbytečný. A BRZ výkon nechybí, není to primárně okruhové nádobí, na zábavu za přijatelný peníz realizovatelnou v normálním provozu není momentálně nic lepšího.
Avatar - JDM
JDM
Marja ježiši , pro všechny co se tady pochechtávají nad tím jak hodna chce pokořit nějakej rekord na severní smyčce... Vy viděli jste někdy alespoň jedno video z okruhu Nürburgring ze severní smyčky ??? Jestli ano , připadá vám to jako klasický závodní okruh?? NE protože to není klasický závodní okruh, je to silnice táhnoucí se lesem lemovaná ocelovými svodidly , klikatá okreska kde se nemusíš bát že proti tobě něco vyjede a na který se střídá několik druhů asfaltů ze kterých je vymodelováno okolo 180 zatáček , zelené peklo kde každá sebemenší chyba znamená minimálně dost poničené auto , střídají se úseky kde jedeš 250km\h a zatáčky do kterých podřazuješ na jedničku .. nevím ale já neznám lepší místo kde ukázat a předvést schopnosti sportovních aut , čas za který dokáže auto ujet 23km v plném nasazení je skvělá reference a odraz toho o jak rychlý auto jde .
figurka
Ještě mne napadá, jak by mohla vypadat výsledná cena bez soustředění se na 300HP vrchol. Navíc, to řízení zadní nápravy.... Sakra, jednoduchost.
První auto Civic coupe 95. První auto vždy zůstane hluboko v hlavě, ale cit na brzdách, přesnost řízení, vedení auta. Sakra to bylo parádní. V té době jsem na známých silnicích zkusil Kadetta GSi. Motor s autem uměl zahýbat, ale jinak jsem měl pocit, jak kdybych zatloukal hřebíky kovářským kladivem v zimních rukavicích. Já tohle cítím i u současné Hondy (řazení, pocit z ovládání auta), i když už to není tak markantní jako v minulosti. Tady chce Honda použít výkon, ke kterému budou třeba další prostředky/zařízení, aby stále fungoval Honda feeling. Co to udělá s cenou (?). To auto je v kontextu této zprávy s hodně otázkami. Celkem Kingovi závidím jeho optimismus,ve vztahu k hondě mne víc a víc opouští.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, a celou debatu můžeme smrsknout na to, že osobně nevidím reálnou možnost postavit předokolku s třista koňmi ovladatelnou jako dvousetkoňovou (osobně vidím tu hranici tak kolem 240k). A při vší úctě k hondě, nemyslím, že umí podvozky výrazně lépe než Ford, kterému se to přes proklamace s RS nepovedlo. To auto je impresivní, a v rámci možností dobré, ale vůbec nic to neříká o tom, o kolik by mohlo být lepší, mít o padesát koní míň.

"CTR může být ovladatelné jak slepecký labrador, ale od všech těch OPC, ST a RS zase dostane naloženo." A má být? Podle mně, a to je to proč se tu vypisuju pod článkem o CTR, chybí mezi HH něco jako BRZ s předním náhonem, a kdo už by ho měl udělat, když ne Honda. Podle mého tržní potenciál je velký (větší než u těch 300koňových), protože cenově by tomu šlo takové auto taky naproti. Podívej se, čeho nakonec v kategorii HH jezdí po silnicích nejvíc, jistěže je internet plný debat o továrních časech na NS, ale v reálu nikdo těch 300 koní nevyužije, a na NS tři sta nebo dvěstěpade, když to majitelé HH dají kolem devíti tak si můžou gratulovat. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Vidím to úplně stejně. Dám příklad s Opelem, před dvaceti lety jsem měl Astru GSi, stopade koní z dvoulitru, volant, řadička, lehké auto, když se podívám na to, kam došla Astra OPC vůbec mi to nevoní, ale o.k., je to jenom (Opelisté prominou) Opel, prostě mainstream, snaží se zaujmout výkonem, ale ti nejlepší jsou jinde. Jako třeba Honda, vzpomínám na civic coupe 1,7 někdy v 96ém?, přesedl jsem do něj z cali V6 a byl unešen, a přitom obyčejná verze s relat. malým benzinem, nebo moje první setkání s S2000 vloni (ano, pozdě, ale přece), to je prostě jiná auto liga, resp. ta auta dělají dojem, že jsou úplně jiné značky než současný civic nebo nedej bože "sporťák" cr-z, jakkoliv se King tváří, že se nic nezměnilo. O civicu si můžou psát, co chtějí, ale dle mého je to auto jízdně utopené v průměru třídy, nic víc. A teď info o CTR s 300 koňmi? K čemu? Astra o.k., musí něčím zaujmout, Honda zaujetí koňmi nepotřebuje, turbo chápu, v daných podmínkách je to už nutnost, ale přístup např. vysmívaného VW je při stavbě GTI pro mně podstatně logičtější, jedno jestli se Astra nebo Focus ženou za třemi stovkami, oni si jedou svůj, dnes relat. skromný výkon, ale ten motor se chová líp než současná hondí atmosféra 1,8 v civicu (výkon neberu v potaz). Takže já bych CTR čekal s atributy Hondy, manuál (vždyť ho umí nejlíp ze všech) výkon lehce přes dvě stě, samo s turbem, které zaručí že tomu neujede do čtyřech tisíc kdejaký dýzl, ale navíc odladěný vršek, náznak někdejší atmosféry, stačí klidně jen 7,5 tis. ale s patřičnou gradací, je to přece honda, kurník, tohle její motoráři musejí zvládnout... Jenže to vypadá, že místo toho předvedou nějaký turbo klon OPC. :-!
figurka
Kdepak Kingu, tady se jen ukazuje, že spousta lidí nechápe honda kotrmelec a pořád jim to není lhostejné. Podobný styl diskuze lze nalézt i ve vztahu k Alfě. Emotivní značky, které zazdily a dále zazdívají jméno a image, tedy to nejcenější co si značka může přát. Je to škoda a to že si to nemyslím jen já, je z příspěvků také patrné. Hondě (a i Alfě) z celého srdce přeji, aby ukázali co umí, ale nevidím důvod, abych jim za každou cenu tleskal.
Nevím, jestli jsi Kankunena pochopil, ale zážitek CTR nebyl v "přemotorování", ale jak sám píšeš v preciznosti a ovladatelnosti. A ne jen já, ale i další se pozastavují nad "najednou" 300HP, které CTR "vystřelí" na výkonovou špičku (i když kdo ví, co bude v roce 2015). Tedy Honda používá zbraň, kterou zatím neoperovala, navíc zbraň, která může značně znehodnotit minulou nejsilnější stránku CTR. Proto i nahoře píši o aktivním diferenciálu.
Nejde o to ukázat, že cokoliv Honda udělá je špatně. Je to jen pozastavení se nad dalším ne uplně honda krokem.
Avatar - Dinar
Dinar
Jasně, akorát King si bude muset odpustit posměch na adresu těch, co mají v HH turbo a automat. I když, ono se to zas nějak přizpůsobí, přetočí, resp. správně interpretuje, je přece jasné, že Honda vlastně vždycky chtěla, měla atd., jen s tím čekala, aby to mohla ostatním natřít. Hondařská mantro, devět tisíc atmo otáček a precizní manuále, R.I.P. >😁
Avatar - white label
white label
HH, jako vyloženě komfortní auto, nesmysl je, ale slušný komfort v rámci hh smysl dává., viz třeba GGTI s adaptivním podvozkem (DCC).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přesně tak, tradice to úplně řve do světa.
MariAchi
Jasně, to beru.
Ale v tom článku je v podstatě řečeno, že auto, které ještě není, by jednou chtělo překonat auto, které zajelo rekord už před docela dlouhou dobou.
A nejrychlejší nerovná se nejlepší, takže nevím, jestli jim to prvenství k něčemu bude...
Avatar - white label
white label
Anebo to taky může být "problém" lidí, kteří si myslí, že co je tvrdé, je automaticky sportovní, nebo v horším případě dokonce absolutně, že čím tvrdší, tím sportovnější. 😉

P.S. Nastavení podvozku by mělo ideálně odpovídat povrchu po kterém se vůz pohybuje nejčastěji/typicky.
Avatar - JDM
JDM
já si spíš myslím že blábol je psát že 300 koní na předek je k ničemu a že je to moc... na okrsce stejně budeš závodit v dlouhým táhlý protože do zatáček zatebou nikdo nepojede a nepotřebuješ slicky stačí půd sebezáchovy , v době kontroly trakce je potřeba mít 300hp protože by ti jinak na záda dejchal kde jakej diesel no a když vyjedeš na okruh tak můžeš nasadit slicky a pořádně si zařádit :yes:
PS jinak dají se koupit i "poloslicky" který jsou homologovaný na silnici , ale kde a jak je ohřeješ to je druhá věc >😒]
Avatar - Emel
Emel
Chce mít v roce 2015 nejrychlejší HH... nu což, to je pěkný cíl. Prsit se je dobré pokud náhodou někde ještě existuje nějaký majetný fanoušek, který bude ochoten si dva roky počkat.
figurka
opravdu, ale opravdu chci stále věřit, že Honda postaví špičku HH. Nedělám si iluze, že nejsou k dispozici technici a inženýři s tím správným H v hlavě a srdci. Ale, jsem velmi zvědav, jak to zakomponují do těla dnešní ochránkyně zelené planety, kterou Honda je. Nebo se snaží být, nebo by chtěla být. Tohle je pro mne záhada. 300HP. Hmm.. ;-\ Není to uplně honda styl, tedy ohromovat čísly na papíře. Uměl bych si to představit s aktivním diferenciálem a v kombinaci s aktivním řízením zadních kol.... No, proč ne. Pokud tedy tento posun ke "kosmické lodi" nebude také znamenat odfiltrování vazby auta k řidiči.
sebinko
ja ti teda neviem, ja s prenosom vykonu na dvojku ziadny problem nemam. ano, nie je to 300 koni (zatial) ale aj vykonnejsie predokolky ak maju samosvor s tym az taky problem nemaju (Focus RS, OPC)
Avatar - white label
white label
Jj, např. časopis EVO píše o trakci G7GTI performance jasnou řečí😒br /> "...jeho (aktivní dif.) vliv je cítit hlavně na klikatých tratích, kde spolehlivě smazává jakýkoli náznak nedotáčivosti a zajišťuje excelentní trakci na výjezdu. Svou neuvěřitelnou schopností lepit se k asfaltu připomíná čtyřkolku."
Avatar - white label
white label
Fotka mě vystrašila, nadpis naopak potěšil, ovšem text nadpis příliš přesvědčivě nepotvrzuje. Honda chce! v roce 2015 překonat čas MRS, který už je dnes nějaký pátek na trhu a v roce 2015 už tu klidně může být další generace MRS, nebo už bude na spadnutí. Není lepší přijít vidět a zvítězit, než se nejistě prsit dva roky dopředu, kdy navíc nikdo od Hondy přesně neví s čím mezi tím přijde konkurence?
A dvojspojka v HH od Hondy až v r. 2015, tedy celých 12! let po VW o kterém místní Hondafuns tvrdí jak je technicky hrozně pozadu, chybí mu odvaha a nápady. 😉
Avatar - King
King
Tomu říkám krátká paměť. >😁

1997 CTR: 1.6/185 k - nejvýkonnější hot-hatch své doby

2001 CTR: 2.0/200 k - nejvýkonnější hot-hatch své doby

Takže ze 3 generací CTR byly dvě ve své době naprostá špička. Tohle bude třetí. 😄 Jinak zrovna od tebe řeči o přemotorovaných předokolkách fakt sedí. Newbyls náhodou jeden z těch, kdo tvrdi(li), že Honda už dnes nemá čím zaujmout?
Avatar - Stefič
Stefič
...když je to auto hnusný jako noc... 8-s
MirekGTA
Už mám něco najeto, tak že to co mi tu tvrdíš je nereálná teorie 😄 Pokud mám na přední nápravě vice jak 250koní, mechanický samosvor, koruťák 330Nm, velký 6válcový motor a žádný ty serepetičky co ignorují sešlápnutí plynu, tak ty pneumatiky odrovnám během pár stovek metrů, ale o tom se tady bavíme, že 300koní na předku je problém efektivně přenést na silnici a kdybych. Samozřejmě záleží i na typu okruhu, pokud píši o okruhu kde se jezdí většinou na dvojku - jako je třeba v sosnové, tak jsou gumy velký problém, u rychlých okruhů, kde se jezdí přes 200 se chovají lépe, ale stejně na to z toho auta dostat maximum, jsou prostě pořádný gumy nutností
MariAchi
Jestli ta DCT bude stejně dobrá, jako na motorce, tak to bude nejlepší dvojspojka na trhu (snad kromě PDK, tu neznám).
Avatar - Emel
Emel
1) shodneme se. Výrobní cena by neměl být problém, zase bys nemusel platit vývoj.
2) zbývá... no může se snažit vyrábět zadokolky, pokud by nutně chtěla... ale vlastně není třeba, i ta Integra byla super, s pitomýma 190k...
3) GT-86 ukazuje, že to může být i obchodně úspěšné. Pokud si Honda zvolí raděj hon za výkonem než pilování jízdních vlastností, je to její boj... já potenciální kupec nejsem, takže můj názor není směrodatný.
Asterix
Mozne je sice vsetko ale skor tych 8stupnov tiez vidim na tlaciarenskeho skriatka 😉 .
Avatar - King
King
Logicky vzato by to měla být stejná DCT jako dostanou hybridy SH i-DCD, tedy 7kvalt. Neumím si představit situaci, kdy by kvůli jednomu dělali novou převodovku, nehledě na to, že 7 stupňů už je až dost.
Avatar - King
King
Však to je to, po čem tu už dekády pláčeme, ne? Auto přesně pro Evropu. Ostatně i WTCC je víceméně evropský počin. Chceš nějaký pádnější signál potřeby zabodovat právě v EU? Navíc ten "evropský" CTR půjde logicky i do JPN, Austrálie, Singapuru a možná i Thajska, Malajsie a dalších zemí, takže bude vcelku "globální" s visačkou Euro-Spec.

Ostatně Amerika je na tom z celosvětového hlediska momentálně nejlépe, mají sedan a kupé Si a V6 Accord Coupe.

Já o tom nerad mluvím, protože se vždycky vyrojí rejpalové a je to vysoce spekulativní, ale řada manažerů Hondy naznačuje, že návrat S2000 v nějaké obodobné formě je "nevyhnutelný". NSX opravdu nebude pro každého.
Avatar - King
King
1/ Proč se dál nebouchá platforma S2000 je mi taky záhadou. Auto bylo překvapivě tuhé, leda že by byl křížový páteřový rám extrémně drahý výrobně a dlouhodobě by se na tom prodělávalo.

2/ Jistě, co jiného jí také zbývá, ale není to prostě souměřitelné, u RWD je zábavnost na jiné úrovni

3/ Situace na trhu hot-hatchů a malých sportovních kupé je diametrálně odlišná. Dneska ti prostě na nějakou ovladatelnost slyší jen pár petrolheadů v diskuzích. Civic podle tvého receptu by dopadl jako Swift v B-Class - jako dobrý, atmosféra, zábava, ale jediný srovnatelný konkurent je to CR-Z.
figurka
Když jsi zmínil tu S2000, další věcí která mi opět nesedí ke globální Hondě s orientací na USA, je najednou "top hatch", což je ale prakticky evropská "specialita". Větší smysl by v celosvětovém kontextu dával roadster/coupe zadokolka.
figurka
Jenže tady existuje i ne vůbec výkonově podviživený Genesis Coupe, o trochu dál cenově 370Z. Toyota se Subaru se vykašlali na honbu za výkonem a poměřování s dalšími coupe zadokolkami přes tabulky a šli prakticky uplně opačnou cestou. Jednoduchost za rozumnou cenu. Pokud to nechápeš, toto je analogie k CTR pro kterou zmiňuji BRZ/GT-86, tedy opět v kontextu své třídy. Rozhodně tě nepovažuji za hlupáka a z toho důvodu zde začínám mít pocit řízené diskuzní slepoty v Kylie stylu a na takovou formu diskuze někdy reaguji dosti nevybíravě.
Avatar - Emel
Emel
Souhlas, jenže😒br /> 1) i Honda umí postavit zadokolku, platforma S2000 by se klidně dala bouchat dál.
2) Honda umí udělat zábavné auto i z předokolky, Integra Type-R je možná nejlepší předokolka co znám.
3) Reakce na diskusích nesmíš brát tak vážně. Jasně že by se 50 koní navíc hodilo, ale já velebím Toyotu, že si za prioritu zvolila ovladatelnost a zábavu a nikoli výkon (a moc rád bych viděl stejný přístup u Hondy). Pokud bych mohl mít +50 koní místo samosvoru, nechtěl bych...
figurka
Podívej se na BRZ/GT-86. Chudinka dostane "naloženo" od kdejakého HH. Proč ho sakra stavěli, když "nemá šanci". Nebo stále výborná MX-5, která taktéž výkonově nezáří. Honda má (stále) image, know-how a schopnosti postavit obdobu mezi předokolkami. Viz. Dinar.
figurka
Ne. V momentě, kdy se podívám na novodobou reinkarnaci do které prostě museli nacpat hybrid. Bravo, první svého druhu. Inovace, OK. A co dál. Definiční model. Není potřeba ? OK. Tak proč najednou 300HP a hned prohlášení o překonávání rekordů.
Pořád to špatně chápeš. Opravdu si přeji, aby CTR byl "nejlepší", jen jsem prostě skeptický ve světle počínání Hondy.
figurka
A co si může zákazník z WTCC, F1, Senna promo videa, nebo informace o NSX a CTR koupit u prodejce ? O to jde. Až bude Honda honda sportovně zaměřené auto na saloně, tak velmi, ale opravdu velmi rád zatleskám. Zatím, je to jak z příručky účetního Sergia, jen v japonském stylu.
Avatar - Emel
Emel
Honda momentálně sportovní auta nedělá. Nejsilnější Civic s 1.8VTEC 104kW? Nebo hybridní CR-Z? S tím bys neudělal moc parády ani před deseti lety... a možná ani před dvaceti, a to je smutné.

NSX a V10 budiž, to je pro běžné smrtelníky nedostupné zboží... mně chybí auto typu Integra Type-R nebo S2000.
Avatar - Emel
Emel
No a co jiného to je než ilustrační foto? CTR takhle vypadat nebude...
Avatar - King
King
Tak nevím. Jsou ti Japonci trapáci, kterým leží v žaludku cca 4 roky starý vyčpělý rekord...

...nebo jde o snahu překonat velmi dobrý výkon auta, speciálně postaveného na překonávání okruhových času? Trošku schíza, ne? Když tedy pomineme fakt, že 265 Trophy nebyl ani zdaleka takový speciál jako držitel předešlého rekordu R26.R, to se ti možná už trošku slévají fakta.

Ale jinak si znamenám, abych ti to mohl připomenout, až budeš mít na finální CTR zase blbé kecy. A že je mít budeš, to je zcela jisté. >😒]
Avatar - King
King
Ááá, potrefený opeřenec se ozval. 😄
MariAchi
Přece na okruh, kam taky jinam?
Se zeptej všech tady, na co je HH primárně určený, on ti to někdo jistě vysvětlí >😁
MariAchi
Jen aby to v zájmu nápravy image nepřepískli.
MariAchi
Chce překonat auto, speciálně postavené na překonávání okruhových časů.
To není to samé jako HH, ale klidně si to tak ber.
Pokud se Hondě podaří ten rekord překonat a auto bude pořád normálně použitelné (proto ten Hatch ve zkratce HotHatch) a za konkurenceschopnou cenu, tak budu valit bulvy.
MariAchi
Jasně, máš přehled 😄
Jen pro připomenutí toho roku 2001: Audi S3 (1,8/210k nebo 1,8/225k), VW Golf VR6 (2,8/210k) a samozřejmě první VW Golf R32 (3,2 V6/240k + 4x4)...no nic, tomu říkám krátká paměť.
Vlastně ne - to jsou německá fujtajbl auta a to nejsou hot hatche, že jo?
Ke vzdálené budoucnosti HH asi tolik: Audi RS3 má dnes cca 350k, BMW M 135i má dnes cca 350k... No uvidíme, kam výkon dojde v roce 2015, každopádně Honda výkonová špička asi nebude.
Vlastně ještě jinak, ty se bavíš jen o hot hatchích, vyrobených v Japonsku, s pohonem na předek, jejichž výrobce se jmenuje na "H" a končí na "onda".
Tak při těchto kritériích máš recht, to byla je a bude světová špička. :yes😒br />
Každopádně každé z tebou jmenovaných aut bych viděl na cestě raději, než 300 koňový předokolkový nesmysl.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, je to spiknutí, >😁 a taky jsou všichni blázni, jenom ty jsi letadlo... 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Nějak nechápu, na co jiného, by někdo HH chtěl?
MirekGTA
mám cca 280koní na pření nápravě, mechanický samosvor, žádnou elekroniku co by si dokázala poradit s kroutícím momentem - na jednu stranu jsem rád, protože pokud se svezu s něčím novějším, tak si dokážu představit klidně i těch 300koní (pokud tam opravdu ovšem jsou😊 ), protože v nových autech prostě člověk šlápne na plyn v zatáčce na podlahu, a nic se nestane, elektronika si to udělá jak chce a zábava nic moc, ale za určitých podmínek to může být rychlé. Bohužel ale musím konstatovat, že s tímto výkonem jsou poloslicky téměř nutností, alespoň na okruhu, protože běžný gumě stačí 3-4 agresivní průjezdy ostrou zatáčkou pod plynem na dvojku a další průjezdy jsou už jak na ledě, ale je to v gumách, protože dokud mají grip, tak to výkon + krouťák + samosvor¨na přední nápravě dokáží.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pokud myslíš, že by Honda nezvládla emise, tak by si motor mohli nechat poladit třeba u Subaru. Tam zvládnou 200 koní s dvoulitru i s emisema. Neshazuj svou oblíbenou značku, protože ti to vyhovuje. V dnešní době je to tak, že dvoulitr už je málo, ale turbo je jaksi honbou za výkonem. Jenže my chceme honbu za zážitkem a to by uměla točivá atmo a nebojím se, že by to Honda nezvládla s dlouhozdvihovou atmo 2,4.
Avatar - white label
white label
Jasně, to je bez debaty...
figurka
Jenže alespoň ty vrcholné modely měla a to modely, které ve své třídě vůbec nebyly špatné. Dnešní zelená realita a zlaté honda časy. Podívej se, co dělá ve vrcholných modelech "běžných řad" konkurence a co Honda. A co dělala v rozmezí 1990-2000 a co dělala konkurence.
Avatar - King
King
Mně přijde, že ti úplně nedochází, proč vlastně skončil K20 v CTR. Nebylo to náhodou kvůli emisím? Jaké emise by asi měl motor K24? S nějakými, v lepším případě, 230 k o čtvrtinu větší, než bude mít ten 300k turbomotor. Navíc by ten motor už nebyl tak točivý, jako K20, na 8000 otáček můžeš při této nadčtvercové konstrukci v sérii zapomenout. A byli bychom zase tam, kde teď - že by "to nebylo ono". Nemluvě o tom, že by dopadl stejně, jako poslední CTR - dostal by stigma nejslabšího HH na trhu a Mariachi, Dinar & spol. by tančili na jeho hrobě. Takhle se musí omezit na plácání, že přemotorovaná předkolka je k ničemu. 😄
Avatar - King
King
Nemáš úplně pravdu. MRS Trophy už není na trhu poměrně dlouho, šlo o limitovanou edici. Ostatně si myslím, že Honda v zásadě nikomu nebrání, pokusit se rekord MRS překonat. 😄 Nebo si myslíš, že vzhledem k času 8:07,9 se Honda upíná k dosažení 8:06 a třepe se strachy, aby to v mezičase někdo nedal za 8:05? >😁 Ostatně Focusu RS/RS 500 se to nepovedlo, takže bez ohledu na dobu vzniku rekordu patrně jde ze strany Renaultu o slušný výkon.
vrkuboy
To je spíše problém lidí co chtějí dynamiku Ferrari ale komfort Citroenu... tohle se neslučuje. 😉 Jediné řešení je aktivní podvozek u kterého lze volit různé režimy.
vrkuboy
On ani tak není problém výkon a ale krouťák obzvláště pak u aut které mají vysoký krouťák s masivním nástupem. Mimochodem krouťák ani výkon není příčinou vycestování po tečně ven ze zatáčky. Je to jen Fyzika. Těžký předek s přímo úměrně narůstající rychlostí tlačí auto ven ze zatáčky v nedotáčivém smyku. Tedy pokud se bavíme o nájezdu do zatáčky, který když se přežene tak končí v nedotáčivým smyku... to je ale chyba řidiče. Pokud jde o výejezd ze zatáčky tak FWD nemůže být jako Porsche, ale samosvor tohle dokáže solidně eliminovat eventuelně 😁S které sice nemá takový třecí ztráty, ale brzdy dostávají víc zabrat. 😄 Nejsem brouk pytlík, ale tohle je snad základ který by měl snád každý větší fanda aut znát. Napsat větu že 300hp je na FWD moc je jednoduchý asi jako myšlení autora té věty. Každá konstrukce má své pro a proti.
Poloslicky nekupovat! Nic pro amatéry (za kterého se považuji) ty poloslicky drží mnohem dýl....drží, drží, drží a pak se utrhnou a je zle. Raději normální pneu u kterých pud sebezáchovy krotí řidiče 😄
Avatar - Deathstar
Deathstar
Je hustý,jak jsou automobilky posedlý,aby jejich sportovní vůz zajel o pár vteřinek rychleji na jednom zbankrotovaném okruhu v německých lesích...
Myslím,že u hot hatche důležitější je pocit z řízení a aby se s autem dalo jezdit každý den... Na předokolku podle mě tak maximálně 220-240 koní,rychlé je to dost,a ovladatelnost netrpí..
James May nadával na Corsu OPC Edition Nürburgring.
Na okruhu výborná,na silnici strašně tvrdá a nepoužitelná....
Avatar - nalimer
nalimer
:yes: :yes: :yes:
spravna pripomienka
Avatar - King
King
Tyhle příměry jsou mimo mě, však víš, že nejsem diskuzní kočovník, nevím ale, z čí strany je diskuzní slepota větší. 😉

Ohledně CTR nelze použít analogii na GT 86. Kategorie kompaktních kupé v současnosti neexistuje, když pomineme 3D pokusy, snažící se tvářit jako kupé (Rocco, Megane, Astra, Veloster) a Toyota ji tedy znovu založila a musela vzít v úvahu jen jedinou možnou konkurenci - MX-5. Tomu přizpůsobila výkon a (tvrdí, že i) cenu. A máš tu kategorii znamenitě udělaného (i když ten motor a řazení nic výjimečného) entry-level RWD kupé, které buď chceš a bude ti vyhovovat, nebo sáhneš raději po miatě. A pokud chceš víc, máš Genesis - větší, méně hravé auto za budgetovou cenu a nebo jsi frajer a máš na 370z, případně jdeš výš.

Tahle situace u hatchbacků není. Tam máš nad běžným mainstreamem, který končí někde u těch Civicových 140 k, dobře 3 kategorie hatchů. které jsou více či méně hot. Taková ta GT s výkonem 160-180 k, pak přijdou ty mdlejší hot-hatche GTI (VW/Peugeot) a pak ty hardcore hatche OPC/ST/RS.

Chceš jako respektovaná automobilka se sportovními kořeny přijít s novým motorem a zavřít pusu všem, co měli řeči, že měl CTR dvě generace po době 200 k a sotva stačil na GTi a ST (a někdy ani nestačil). Co uděláš? Naladíš turbomotor ZASE na výkon GTI a ZASE budeš mluvit o ovladatelnosti a řiditelnosti jako posledně? To bys musel být padlý na hlavu, bez urážky. 😉

CTR prostě musí být takový, jaký ho chystají. Musí vyvolat rozruch, musí se o něm mluvit, musí šokovat stejně, jako CTR 1997 a 2001. Příště si zase mohou dát pauzu a říkat, že jim 300 koní stačí a nepotřebuji se honit za 350, ale teď musí ukázat, co s turbem dovedou. To poslední, co Honda potřebuje je, tahat se o desetinky na okruhu s Octavií RS a Golfem GTI nebo hůř, třeba s Meganem GT. U RWD kupé nemáš alternativu, ale když uděláš slabší hatch, najdou se spousty konkurentů, co po tobě tvrdě půjdou.

Nevím, jak lépe to vysvětlit. 😉
Avatar - King
King
Šmarjá. >😁 Nejde o to, že NEJDE splnit emise. On je hodnotově splňoval i CTR 8G, který kvůli Euro 5 skončil, Hondě se jen nevyplatilo kvůli roku výroby předělávat mapování. Jde o to, že ten motor prostě má větší emise než turbo a 1/ pro Hondu byly emise vždycky důležité a 2/ CTR je auto, prodávající se v poměrně velkých objemech, které negativně ovlivňují celkový průměr značky.

Kdo "MY" chceme honbu za zážitkem? Projdi si pár diskuzí pod testy posledního CTR, jak všichni oceňovali preciznost a ovladatelnost 200k atmosféry. Tady se hraje na něco jiného - ukázat, že všechno, co Honda udělá, je špatně. 😉
Avatar - Atlis
Atlis
ja ti neviem, ale jazdil som dvomi oturbenymi predokolkami, ktore mali po takmer 400k a nejak to priliz hruza nebola... ano, volant treba drzat pevnymi rukami, ale staci dobry samosvor a jazdit sa s tym da uplne v pohode.
vrkuboy
Ehm.... ty závodničky o kterých píšeš maji slicky které kolikrát ani nevydrží jeden závod... kdo v životě neměl toto možnost okusit tak nepochopí a napíše blábol podobný tomu tvému.
Avatar - King
King
Trošku zapomínáš na samu podstatu verzí Type R. To není ani Gran Turismo Injection, ani Performance Center či Sports Technologies. Je to Type RACING - závoďáky inspirovaná auta. A zatímco koncem 90. let a 2000+ se po okruzích proháněly v Super GT a cesťácích atmosférické Hondy s manuály, teď už se jezdí téměř výhradně s turbem a sekvencí a od příštího roku dokonce včetně s DTM kompatibilního Super GT, o WTCC a rallye nemluvě. Svět závodění (to je to R, víme 😄 ) se změnil, změní se i Type R. Dokonce si myslím, že i NSX bude mít turbo, ale nikomu to neříkej. 😉

Ostatně mě překvapuje tvá jistota, že nový CTR nebude mít "odladěný vršek, náznak někdejší atmosféry, stačí klidně jen 7,5 tis. ale s patřičnou gradací".

Pokud si myslíš, že Honda zaujetí koňmi nepotřebuje, mám trošku pochybnosti o účelovosti toho tvrzení, které se ti hodí k hatingu avizovaného směřování, snaha dostávat se svých atmo motorů 100+k/l rozhodně o zaujetí koňmi nevypovídá, >😁 nicméně postavit CTR s perfektní ovladatelností, neobětovanou výkonu, už tváří v tvář turbokonkurenci zkusila a byla za to dost sjezděna. Myslím, že v jisté fázi zvažování "co dál" se o variantě 200+ pečlivě vyladěných koní také uvažovalo, ale CTR může být ovladatelné jak slepecký labrador, ale od všech těch OPC, ST a RS zase dostane naloženo. Nemyslím si, že by to bylo něco, na co by Honda byla u svých sportovních aut zvyklá a nedivím se, že si to nechce zopakovat.

Po rozpačitě přijatém 8G došla k asi správnému názoru, že je třeba zase ukázat potenciál, tím spíš, že dochází k radikální změně motoru, kdy Honda potřebuje předvést, že umí i to dnes tak moderní turbo. Vcelku logické, to by měl vědět v první řadě ten, kdo si potrpí na prémiové produkty s patřičnou pověstí. 😉 Ale máš pravdu v tom, že o 300 koní nejde, to dneska dokáže i ten Opel, hlavní challenge bude udělat 300 k tak, aby se to ovládalo jako těch 200.
Avatar - King
King
Nepochybně, ale lepší je dočůrat nejvýš, než poslouchat Dinarovo hlody, co se Honda snaží dokázat s vydechlou 200k atmosférou mezi chlapákama s turbem. :-!
Avatar - white label
white label
Ano, musí být nejen majetný a trpělivý, ale i otrlý, viz titulka, kde auto vypadá jak splašený "krtinec" na kolečkách... 8-s >😒] 😉
Hans_
Ja teda darem dostal svezení na Nordschleife. Neprselo ale bylo mokro a musim uznat, ze me predjizdeli i auta podstatne slabsi, protože jejich ridici jeli naplno... Tech zatáček s 2 kolama v trave bylo totiž moc a je to fakt extra tezky bejt ve všech zatáčkách rychlej a zaroven neriskovat az moc, neprehledny, uzky. S autodromama dost blbe srovnatelny. Za tu hodinu tam minimalne dve auta osklive odreli. Ad mohamed - jednicku sem do zatáček neřadil 😉
Avatar - white label
white label
Jj..., ze mě mluví (životní) zkušenost, ale neboj, taky se snad dočkáš, "zelenáči!". Jako člen ultafuns Honda clubu jsi vlastně aktuálně "zelený zelenáč". :😉 >😒]
Avatar - King
King
No, podívej se, také už jsem měl něco naježděno, než mi závodní jezdci řekli, jak jezdit. 😄 S GTA jsem na okruhu nejezdil, jen na okreskách, takže je klidně možné, že opravdu má tak špatný podvozek, ale mám trošku pochybnosti.

Snadná pomoc. Přijeď na příští [odkaz] do Vysokého Mýta, klidně schválně s novým obutím a já ti ukážu, o čem jsem mluvil. 😉

Co se Sosnové týče, ta ovšem žere gumy na všem, to je velký problém toho okruhu.
Avatar - King
King
>😁

To z tebe mluví zkušenost? 😉 >😁
Avatar - white label
white label
Dokud si mladý, tak nestahuj kalhoty, když jsou baby ještě daleko..., a později naopak
stahuj kalhoty pokud jsou baby daleko... >😒]
MariAchi
Nestahuj kalhoty, když brod je ještě daleko 😄
MariAchi
Jo, tak je to. :yes:
Avatar - Emel
Emel
Ford... Focus nebyl stavený jako sportovní auto, to mělo být prostě další normální auto. Já to nevidím jako plácání ode zdi ke zdi, prostě některý model se povede, jiný o něco méně... Focus I byl na svou dobu bomba, vlastně na něm nebylo nic špatně...
Avatar - King
King
Čistě neznamená pomalu. Když dneska vezmu na okruh FWD auto, tak už ani na bočnicích nepoznáš, že jsem tam byl. A pomalý rozhodně nejsem. 😉 Před lety jsem z okruhu odjížděl se zánovním obutím a na gumě nebyl k přečtení výrobce. >😁 Někdo ti musí ukázat, jak správně okruhy jezdit a pak už stačí jen roky tvrdé dřiny.
>😒]
MirekGTA
Aha - a taky pomalu >😁
Asterix
ohladom poctu stupnov, tu udavaju 8
[odkaz]

o cene.
[odkaz]

uvidme nechajme sa prekvapit, snad bude dovod aj chvalit a nie len hanit
😉
Avatar - white label
white label
Počkej, počkej..., zatím se tu píše "jen" o 7st. dvojspojce... >😒] 😉
Ale jinak souhlas.
Avatar - white label
white label
2001??? Tak to už jsi o generaci dál, označení Golf VR6 bylo jen ve třetí g., u Golfu IV žádný model s označením VR6 nebyl, šestihrnkový Golf IV byl značen jako V6 (150kW/204PS, 06/1999-08/2003), případně ke konci výroby IV. g. limitovaný větší/silnější/sportovnější R32 (177kW/241PS, 12/2002-08/2003), i když oba technicky také s uspořádáním válců "VR6". A na rozdíl od VR6 předchozí generace Golfu měly tyhle novější motory dvakrát více ventilů, tedy 24.
Každopádně těch 210 PS nesedí přesně ani ke Golfu IV V6, i když je to jen zanedbatelný rozdíl šesti kobylek, pořádek musí být... >😒]
Avatar - King
King
Ajaj, to bude na nástěnce přecpáno, budu muset sundat HondaJet. 😲
figurka
Jo. :yes:
MariAchi
Píšem o roce 2001, takže 2,8/24v/150kW.
Nebo se pletu?
MariAchi
Já taky.
Avatar - King
King
Jsem rád, že jsme si to vysvětlili.
Avatar - white label
white label
Golf VR6 2,8 a 210k? Standardně 128kW/174PS a o cca tři roky později VR6 2,9 140kW/190PS.
MariAchi
Zkusím ti zjednodušit své sdělení😒br />
- Honda chce v roce 2015 s 300 koňovým autem překonat rekord, vytvořený autem 265 koňovým, který bude v té době 4 roky starý. Bravo.

- 300 koní na předních kolech je zbytečnost, byť by to bylo nejvíc ve své kategorii na světě.

- Ani s 300 koňmi pravděpodobně nebude tahle Honda nejvýkonnějším hot-hatchem, neboť jsou zde firmy, které již dnes dávají pod kapotu více než 340 koní, a to přes to, že ani jeden jejich výrobků podle tebe hot-hatchem není.
Avatar - white label
white label
"Broučku", zrovna Golf VR6 2,8 byl výhradně jako předokolka, možnost awd měl až později s větší/výkonější 2,9.
MariAchi
Jasně...broučku >😁
Avatar - King
King
Souhlas. 😄 Až na ten Ford, oni se v tom taky plácají ode zdi ke zdi.
Avatar - King
King
Ale vůbec ne, nachytáváš se sám těm nejapnými příspěvky, v nichž se snažíš být za každou cenu jízlivě vtipný a pak žasneš, když ti v nich někdo vymáchá tlamičku. 😄
Avatar - King
King
Beru. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, reakce o GT 86 na netu, v reálu Toyota i Subaru sekají ta auta jak cvičky, třistakoňový civic bude nutně za jiné love... no, snad se jich pár v u.k. prodá.
MariAchi
Chtěls napsat "v hondařských kruzích", že?

Sám jsi mimo a to už hodně dlouho. O předokolkách píšu pouze ve spojení s nesmyslností používání megavýkonných turbomotorů.

Ty se mně, kingu, tak strašně snažíš na něco nachytat... Ale klidně se ztrapňuj dál, odkopeš ze sebe ještě něco dalšího, kromě své "nestandartní" sexuální orientace?

Každopádně další diskuse s tebou je evidentně zbytečná, ty nevidíš, neslyšíš, nechceš vidět ani slyšet, jediné co chceš je obhájit svůj názor, ať je jakýkoliv.
Avatar - King
King
Dost chabý pokus vykroutit se ze skutečnosti, žes byl trošku mimo, zvlášť když ještě o úroveň výš o předokolkách sám mluvíš. 😄 I když teda máš částečně pravdu - skutečně se v autařských kruzích hodně diskutuje o tom, jestli rychlý kompakt se 4x4 stále ještě splňuje původní definici hot-hatche, jehož filozofií se tu na jiném místě tak oháníš.

Stejně tak totiž do téhle kategorie úplně nepasuje tvůj další šampion z výčtu M135i...
MariAchi
Za prvé - nejsem tvůj kluk, takže oslovení "broučku" si schovej pro svojeho zajdy v růžovejch trenclích.

Za druhé cituji z tvého komentu😒br />
" 1997 CTR: 1.6/185 k - nejvýkonnější hot-hatch své doby

2001 CTR: 2.0/200 k - nejvýkonnější hot-hatch své doby "

Nicméně mi bylo jasné, že se čtyřkolkou už to pro tebe není hot-hatch, ale jen fuj německej krám. On sice pohon té-které nápravy nemá na výkon motoru vliv (a tys psal o "nejvýkonnějších hot-hatchích"), ale proč ze sebe neudělat machra, viď?
Ty jsi, kingu, holt mistr světa jen ve své vlastní kategorii, co na tom, že krom tebe už v ní není nikdo jinej...

King - sám sobě králem.
Avatar - Emel
Emel
CR-Z má prostě nevhodně zvolené priority. Zájemce o sportovní svezení zajímá, jak se za své peníze sveze... a CR-Z mu za ty (poměrně vysoké) peníze nabízí něco jiného. Já chápu, že hybridní technologie není zadarmo a něco to stojí... ale sorry, jako kupce sportovního auta mě to nezajímá.

Podívej na GT-86... vždyť je to tak jednoduché - kupé, zadokolka, samosvor, dobré řízení a řazení, solidní podvozek. Žádný super-high-tech není potřeba.

Focus beru, jenže pro Ford je to spíš návrat na vyšlapanou cestu. Ford je klasický velkosériový mainstream a sportovnost Focusu přišla tak nějak sama, aniž by Ford usiloval o stvoření nějaké sportovní ikony. Honda naproti tomu měla ten důraz na sport vždy silnější...
Avatar - King
King
Budu se opakovat "Ale nejde přece tvrdit, že když jsme 3 roky bez sportovního auta, z Hondy se stala "zelená značka". Sami Japonci jsou si vědomi toho, že to podělali, proč si myslíš, že najednou vlítli do WTCC i F1, neustále nechají "unikat" info o NSX a CTR a pouštějí do světa takovéhle věci"

- byla to prostě chyba, která se nedá zalepit za dva roky, tak je potřeba přes ní alespoň něco položit. :-!
Avatar - King
King
To bude NSX taky, je to prostě trend a Honda byla zase jednou možná až moc rychlá. 😄 Myslím, že u CR-Z ani tak nevadí kombinace sportovní a eko techniky, jako spíš hrubé podcenění výkonových očekávání zákazníků v kombinaci s vražednou cenou.

Sportovnost se z masových modelů vytrácí obecně, podívej se Focus I, kdysi ikona zábavných kompaktů a III - nebe a dudy. Jak ten celotržní vývoj vnímám já, Civic stále patří ke kompaktům s největším sportovním nábojem, ať už se podíváš na řízení, řazení, charakter brzd, vedení těla v sedadlech, akustický podkres motoru v kabině nebo zadkovou komunikací řidič-kola. Dokonce má těch 140 koní stále ještě atmosférických, což není zrovna mainstreamový přístup, byť mu kvůli tomu logicky chybí síla dole a uprostřed.

Špatně odhlučněný papírák už Civic nikdy nebude, no. 😄
Avatar - Emel
Emel
No ale zároveň píšeš, že "To ale nemění nic na tom, že Honda vždycky souběžně dělala zelená i sportovní auta.... tak namítám, že momentálně to úplně neplatí. CR-Z je právě jednou nohou hot a druhou green... pro což nemá moc lidí pochopení, jakkoli to asi není špatné auto, tak prostě Integru to nahradit nemůže.

Nejen že Honda bude nějakých 5-6 let bez sportovního modelu, ale ta sportovnost se poněkud vytrácí i z běžných modelů (teď tedy mluvím hlavně o Civicu)... dnešní Civic má evidentně jiné priority, než Civic z devadesátých let.
Avatar - King
King
Vždyť o tom právě mluvím - o té díře, která vznikla. Pro mě tedy CR-Z rozhodně sportovní auto je, ale chápu, že to tak rozhodně nemá každý, byť z větší části i proto, že jen málokdo s ním opravdu jezdil. Ale nejde přece tvrdit, že když jsme 3 roky bez sportovního auta, z Hondy se stala "zelená značka". Sami Japonci jsou si vědomi toho, že to podělali, proč si myslíš, že najednou vlítli do WTCC i F1, neustále nechají "unikat" info o NSX a CTR a pouštějí do světa takovéhle věci [odkaz] . JVypadá to jako strategie "zelené automobilky"? 😄
Avatar - Dinar
Dinar
O.K., jestli z toho nakonec nevyleze nějaký "vyturbený" klon OPC, tak ti na nástěnku napíšu omluvenku. 😉
Avatar - King
King
Revoknuckle, popřípadě Hiperstrut bych nepovažoval za "regulátory", jde pouze o vylepšenou konstrukci McPhersonu a řízení a ovladatelnost už z principu zlepšují, což už při současné úrovni techniky platí i o řadě aktivních diferenciálů, i když doufám, že Honda použije klasický mechanický Torsen.

A co se těch 300 koní týče, klíč k nim nemusí vést nutně přes velké turbo, svou roli by zde mohly sehrát právě ty otáčky. Pokud těch 300 k nebude v 6000, ale třeba v 7500, jsme rázem charakterem motoru úplně jinde a něco takového od Hondy očekávám. Snad ne příliš naivně. Ale to poslední, čeho bych se bál, je, že by Japonci chtěli obětovat vyhlášenou řiditelnost svých aut výkonu za každou cenu. Možná to zní příliš optimisticky, ale takoví už my nástěnkáři prostě jsme. 😄
Avatar - King
King
Já vím, že to má efekt hrachu házeného proti stěně, ale znova opakuji, že Honda byla "zelená" vždy, snaha dělat auta s co nejmenším dopadem na životní prostředí byla už krédem pana Hondy, dávno předtím, než se to stalo módou.

Problém poslední doby je, že nástup hybridů od 2000+ doprovázel útlum sportovních verzí. Nepřijít v 2008/9 krize, asi by se to vyrovnalo dokončením vývoje RWD platformy, motorů V8 a V10 supersportu a dalšími projekty na přelomu dekády, ale místo toho přišlo hromadné ukončování vývoje, odchod z F1 a přechod na novou a pochopitelně méně okázalou strategii, která se zhmotní za tok a půl.

To ale nemění nic na tom, že Honda vždycky souběžně dělala zelená i sportovní auta.
Avatar - Emel
Emel
To je nakonec fuk jestli budou první nebo druzí, bůh ví, jestli Honda vůbec o Meganu mluvila, nebo jestli si to doplnila redakce. Hlavní zpráva je, že se na to nevykašlali a CTR bude.
Avatar - King
King
Viz mou reakci na Dinara. 😄
Avatar - Emel
Emel
Ten zadní blatník končí nějak podivně a trošku větší kola by neškodila... ale co už, to je jen nějaké ilustrační foto. Já to beru veskrze pozitivně jako prozření Hondy a uvědomění si, že recept na zábavné auto se za ta dlouhá léta nezměnil...
Avatar - Dinar
Dinar
Dole píšu svou představu o CTR. Co se přechodu na turbo týká, jsem velmi zvědav, a to BMW jako příklad vzít můžeš, to jak umí naladit turbo šestiválec tak, aby dělal dojem atmosféry, je zcela jistě na pochvalu. Jenže kouzlo je právě v tom soft turbo přístupu, o který v případě dvoulitrového čtyřválce s výkonem 300 koní nemůže být řeči. Píšeš o megane RS, jenže tady je právě ten rozdíl, a to čtyřicet koní, při jejichž dodání se dostáváš jinam, jednak projevem motoru, jednak další porcí výkonu pro podvozek, už potřebuješ různé regulátory typu revonuckle, chytré dify atd. atp., a tím nutně trpí řízení a ovladatelnost, jak říkám od začátku, honba za výkonem u takto koncipované předokolky už nutně vede ke kompromisům. Nehledě na to, že všechny tyto nutné přídavky něco stojí, celé to jde proti pojetí HH.
pargi
>😁 :yes:
Avatar - King
King
Nesmíš jezdit na okruhu agresivně, ale čistě. 😉
Avatar - King
King
Někdy jsi viděl Kinga vysmívat se turboHH s automatem? Dokaž to! Ano, smál jsem se vofcím, které sborově bečely až příliš orgastické ódy na dokonalost Focusu RS, aniž by k tomu byly důvody. Ostatně o málo později příchozí Mégane RS, jeho chování a schopnosti dokázaly, že jsem měl pravdu.

Vždycky jsem tvrdil, že je mi bližší atmosféra, vysoké otáčky a manuál, na tom se nic nemění, to ovšem neznamená, že nejsem přesvědčen o tom, že se Honda s novou konfigurací vypořádá se ctí. Pokud bude Mégane RS benchmarkem nejen co se času na Ringu týče, ale i ovladatelností, řiditelností a reakcemi motoru, není důvod k obavám.

Fandové to zkousnou, Honda se určitě postará i v rámci turbokategorie o specifický charakter auta, když zvládli fandové BMW přechod značky na tříválce v celé škále aut včetně supersportu, nemám obavy. 😄
MirekGTA
Záleží na celkové hmotnosti a ta není ve srovnání s dnešním HH zase tak špatná, i když má dva válce navíc. Zase nemá turbo a skokový nárust krouťáku o kterém píšeš ty.
Avatar - Dinar
Dinar
Zbytečné, u nástěnkáře nepochodíš, jakkoliv současná absurdita zápasu mezi "zeleným" počínáním hondy a marketingovou snahou využít její bývalé zaměření se na sportovní pojetí je nasnadě. Už jsem to tu někde psal, aktuálně jediné sportovní auto v nabídce musel předělat mugen tak, aby bylo vůbec konkurenceschopné, a to znamená, že tu ve výsledku máme hondu s dobastleným turbem na malém benzinu a k tomu elektromotor. Že to vůbec nejde dohromady s tím, o čem se tu King celé roky vypisoval je taky jasné, ale znova říkám, zaujetí nástěnkáře klubu je srovnatelné snad jen s pravým svazáckým, máš to marný. 😄 😉
martin_MPS
Naprosto reálné 😄 Nejezdíš celou dobu "na krev". V reálu jedeš 80% jako s "běžnou motorizací", potenciál auta si užiješ jen občas, protože na to prostě nejsou vhodné silnice nebo provoz. Jiná věc je, když jedeš na okruh... Já mám po drobných úpravách 290k a pneu jsem měnil právě po dvou letech (na okruhy jezdim jen s Kawou, na motorce se v běžnym provozu bojim víc 😄 ...). Najezdím tak 18t. ročně, na letních tak polovinu, takže vydrželi necelých 20t. km.
vrkuboy
Tady se ale sluší napsat, že GTA má o dva válce víc. 😄 :yes: je to trochu cvalík
figurka
Jistěže řešíme sportovní model. O tom také píši. To, jak si zelená Honda představuje nejsportovnější model dnešních dní předvádí s CR-Z. 8-s Podívej se, co vedle toho je schopna nabídnout konkurence. A podívej se, co Honda předváděla ve vztahu ke konkurenci právě mezi 1990-2000. Takže doufám, ale opravdu doufám, že CTR bude více hot, než green hatch.
MirekGTA
dvě sezóny - pokud najezdíš za rok víc jak 4000km - tak je to nereálné 😄
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Pokud by byl za slušnou cenu (což by díky použití existující techniky mělo jít splnit), tak podle mě hodně lidí. Dnes má pravej petrolhead jen málo možností - Suzuki Swift Sport za 370k a pak až Toybaru za 800k. Mezi tím je veliká mezera...
Tohle by se mohlo prodávat za 500, to by stálo za hřích 😉
Avatar - King
King
Neustále se opakuješ. 😉 Však tu teď řešíme sportovní model, ne? Jen říkám, že Honda byla zelená vždy a se sportovními modely se to slučovalo vcelku bez problémů. 😄
martin_MPS
Oni na tom autě chtěj vydělat, resp. neprodělat. Nejlepší čas je co se týká marketingu k nezaplacení.
300 koní není moc - zezačátku mi to tak přišlo, ale člověk se s tím naučí a ví, kdy je může plně využít a kdy ne.
Rozumný důvod ke koupi takového auta není, to souhlas. Jsou ale i jiné, zcela nerozumné důvody 😄 Ke koupi BRZ také není moc rozumných důvodů, je to auto úplně jiné kategorie a je to bezesporu parádní auto !
Závěrem - jsem rád, že TypeR bude mít nástupce, Výkonu bych se nebál, jde o to naučit se s tím správně jezdit a když po roce přehodíš přední pneu za zadní, vydrží ti někdy i dvě sezóny 😄
vrkuboy
Přesně tak Golf je určitě dobrá volby pokud někdo chce vyloženě HH a zároveň chce mít možnost s autem jezdit relativne komfortně. :yes:
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Já měl za to, že 2,4ka emisní normy splňuje a myslel jsem to tak, že bychom nahnali výkon objemem, když už to díky emisním limitům nejde postaru.
Ono v dnešní době není potřeba 8000 otáček, i těch 7000 je dnes nadprůměrných až až.
Abych řekl pravdu, tak úplně přesně ty motory neznám, abych kalkuloval s poměrem vrtání/zdvih, jen jsem vycházel z faktu, že jsem nečetl recenzi na jiný čtyřválec, která by obsahovala více chvály, než právě recenze na tuto 2,4ku. Vyzvihovala se hlavně chuť do otáček, výkonová špička a lineární charkteristika (jako bonus přitom nízká spotřeba).
Ona vlastně tato verze nemusí znamenat neexistenci hyperverze se 300 koňmi (tou ať si Honda nažene prestiž), jen by vrazila Civicu novou skupinu zákazníků navíc.
Zatím máme základní/městskou/línou verzi, dále slušně jezdící verzi bez sportovních ambicí, k tomu 2 dieselové verze - jedna pro šetřílky, druhá paradoxně nejsportovnější, ikdyž stále nic zajímavého a teď se tu chystá hyperverze speciálně pro severní smyčku. Ta mezera je příliš velká a konkurence pro tu 2,4ku prakticky neexistuje (kromě M3, ale ta bude mít taky "jen" 121 kW).
Minulá mazda měla 2,3ku i s turbem, takže mi ten objem nepřijde nijak extrémní, ani přehnaný.
A to, že turbomotor bude mít nižší emise/normovanou spotřebu, na to každej rozumnej kašle z vysoka, protože ví, že v reálné spotřebě bude rozdíl minimální, ne-li opačného znaménka.
pogo26
Jen chce překonat nejlepší HH. To je snad celkem logické. Koho jiného by měla Honda vyzvat?
Avatar - King
King
To je právě ta pokřivená představa o "zlatých hondačasech" a "smutné zelené současnosti". Honda totiž nikdy nebyla jen formule 1, NSX a VTi, spíš naopak - výrobce malých, lehkých aut s malými kubaturami a efektivním pohonem předních kol. Určitě ti něco říká i CVCC, VTEC-E, ostatně i první CRX bylo koncipováno jako ekoauto. Jinak řečeno - sportovní modely a verze byly vždy doplňkem nabídky aut, vyráběných s důrazem na nízké provozní náklady, byť s osobitým charakterem.
vrkuboy
Proto lze u Meganu volit ze dvou možností podle toho na co auto chci. Každopádně adaptivní podvozek je v reálném světě lepší volba. Pevně nastavené tvrdé tlumiče a pružiny jsou spíš pro ultras. 😄 Tak či tak pokud bych chtěl auto na komfortní svezení tak v pomyslné třídě HH hledat nebudu.
Avatar - Emel
Emel
Pokud přečteš tu větu celou... oni chtějí mít nejrychlejší předokolkový HH, v tom roce 2015. Takže jim jde o aktuální prvenství, a to svou hodnotu má...
Avatar - Ham.
Ham.
:yes:
kebek
Vzpomínám si na předchozí generaci Astry OPC ,která zajela také rekord na okruhu a pak se ukázalo ,že na běžné ježdění po českých okreskách je příšerná.
A v jednom TopGearu May nadával na auta odladěná na Nürburgringu, protože na britský silnicích moc drncají.
figurka
+ první aplikace aktivního rezdělení momentu na přední nápravě, což je mimochodem dle mne jeden ze smysluplných způsobů, jak se popasaovat s dnešním "přemotorováním" třídy HH vzhledem k pohonu přední nápravy.
figurka
Zrovna od tebe bych čekal, že znáš rozdíl mezi realitou okresky a okruhem.
Avatar - King
King
Opravdu se prodávají tak dobře? V CZ se na ně chodí lidé akorát dívat a v USA prodej osciluje od 400 v zimních měsících po nějakých 1800 v létě u Toyoty a 800 v Subaru, to je v nejlepším období úhrnem jako Genesis Coupe celoročně, pony se pohybují od 5 do 10.000/měs. Cena za 300k CTR bude tak na úrovni těch kupátek, hodně asi bude záležet na tom, jak se vycení Ford.
Avatar - King
King
Obě ta zmiňovaná auta mají pohon zadních kol, jenž je dost významným faktorem zábavnosti. 200 k v předokolkce bohužel není to stejné, jako 200 k v zadokolce. Ostatně reakce, převažující při diskuzi o GT 86 jsou, že jako dobré auto, ale slabé.
Avatar - King
King
Vždyť už to dole píšu, proč 300 koní a touha být nejrychlejší.

Éra atmosfér skončila, je tu éra turbomotorů a Honda potřebuje předvést, že je e😜ert nejen na atmosféry (a nyní už můžeme napsat, že i na turbodiesely 😉 ).
Avatar - King
King
To není jen nějaké ilustrační foto, ale prototyp WTCC modelu. 😄
Avatar - King
King
Broučku, krom toho, že to jsou německá fujtajbl auta, S3, VR6 a R32 byly čtyřkolky. Přijde ti, že tu kdekoli před tebou padla zmínka o čtyřkolkách? 😄

O nejrychlejší předokolce mluví ostatně už článek, takže pro začátek se zkus zorientovat v diskutovaném tématu a pak krůček po krůčku pokračuj dál v rešerších. 😉
Avatar - King
King
To říká kdo, že dnes není třeba 8000/min? Touhle změnou prošel Civic Si v Americe, z K20 na K24. Jenže K20 je prostě prakticky závodní motor, K24 je pouze dobrý standardní motor od K20 odvozený. Reakce byly přesně takové, jak jsem říkal...

Ano, mezi standardním Civicem a CTR bude pořádná díra, kterou by zasloužilo zaplnit a na to by se asi K24 hodil, s tím souhlasím. Jenže otázkou je, kolik lidí by si koupilo 200/220k soft hot-hatch.

Realita je podružná, Evropa dává pokuty podle papíru. 😉
Asterix
Type R s 300konmi (mozno ze by stacilo aj cca265k) 8 stupnova prevodovka dvojspojka, vaha do 1200kg, cena vraj +- 31000EUR, no uvidime 😄 Je na case zdvihnut hodenu a trosku zbytocne ingnorovanu europsku turbo rukavicu a ukazat ako Honda sa s tymto dopingom vyrovna a ako po pretavi aj do beznych motorizacii.
Avatar - King
King
Ano, v tom bude asi ten zásadní rozpor. 😄 Ono se také před lety říkalo, že víc, než 100 k na litr z atmosféry mohou mít maximálně závodní motory, co vydrží maximálně 300km závod. Já tu reálnou možnost vidím, protože to, co dokázali v Dieppe s 265 k s technikou o generaci starší, než má teď k dispozici Honda, může klidně přinést dalších 40 koní bez vedlejších efektů.

Ono totiž nejde v tomto případě ani tak o podvozek (srovnej vysmívaný setup Méganu bez úprav McPhersonu a torzkou se sofistikovaným šasi Focusu), jako o motor samotný.

Já bych se nebránil nějakému "brz s předním náhonem" (ostatně v USA ho Honda má), s výkonem 200 k za rozumné peníze, jako Civic Type S kupříkladu. Ale Honda není v Evropě v pozici, kdy by si mohla dovolit mít dva okrajové modely v jedné řadě a pokud si mohu vybrat, jestli "FWD BRZ" s diskutabilní pověstí nebo CTR s opravdovým halóefektem, jenž by dal zapomenout na hluché období 2012-2014, beru tu druhou variantu.
Avatar - King
King
V kterém okamžiku jsi se začal strachovat o to, že bude CTR green-hatch? Bylo to při zmínce 300k 2.0 Turbo nebo už když se mluvilo o získání rekordu mezi předokolkami na Nordschleife? >😁