Švédská automobilka Volvo představuje modernizovaný motor 2.5FT, který spaluje biopalivo E85. Tento přeplňovaný pětiválec nyní nabídne výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 340 Nm.
Dělají ho z čeho to právě jde :-) Výhodné jsou spíše cukerné plodiny. Dřeviny mají tu nevyhodu, že často při fermentaci dochází k tvorbě methanolu. Málo se o tom píše, ale ve Švédsku je katastrofální stav lesů, je to časovaná bomba.
E85 - z bioetanolu plus nějaké (tuším 15)procento benzínu. Bioetanol se dělá z obilovin. Částečně to vypěstujou, částečně bioetanol dováží. Vždycky je něco za něco. Hladovíš ale... jedeš ;-)
Cca 2 roky dozadu jsem viděl, tuším v Autosalonu reportáž o Focusech, jezdících na tenhle zázrak. Myslím, že v té době byl Ford největší importér vozítek s těmito motory do Švédska a pod Saabu tuším hned na druhém místě v prodejích.
Oni to tam i ukazovali, vypadalo to jako nějaké piliny, ale moc pozorně jsem neposlouchal (přece jenom ten Autosalon vysílají téměř ještě v noci >:-[] ), které se pak nějak skapalňovali či co....
Je to ta samá technologie, kterou loni EU téměř způsobilo světový hladomor?
Tak předně, velká pochvala Volvu, za inovaci tohoto motoru, vždy jsem tvrdil, že to je i přes nižší výkon ideální motorizace pro S80/V70.
Trocha OT, jak se dívám na výčet motorů, a vidím tam ty 2,0 dýzl a benzín, vzpomínám si na diskusi víc než před rokem, pod článkem o uvedení těchto sociál verzí S80, jak se tu jeden specialista, ano "ten, o kterém je známo, že se zabývá automobilovými trhy" vypisoval o tom, jak tyto verze nově rozdají karty ve fleetových prodejích, kde prorokoval konce A6tek a 5erů. Takže, mariánku, hoď sem čísla, kolikpak se nám vloni prodalo těch S80 na dvoulitrech? :-);-)