Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volkswagen 1,6 TDI: Modulární konstrukce nového turbodieselu bude základem dalších motorů

97 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč "bohudík"?
Nový 2.2 diesel od Mazdy je prima, ale že by nějak "dramaticky" PŘEvyšoval Biturbo od PSA ...
... a starý 2litr - ten kdysi BÝVAL "zajímavý", ale "náhradu" už vskutku POTŘEBOVAL!
NEjste žádná "fanynka" 2.0 HDi (TDCi), ale jak 1.6 HDi (TDCi) tak 2.2 HDi Biturbo (to Ford NEpoužívá) jsou docela NADprůměrné motory... (Mazda MUSELA "vyvinout" vlastní 2.2 (v slabší výkonové variantě sloužící i jako náhrada za 2.0 MZR-CD), neb PSA z nějakého důvodu NE"dává" Ford(u) a "jeho" automobilkám onen 2.2 HDi Biturbo (čož je ŠKODA, ta 2 turba MAJí smysl - tak "pohodově" plochou křivku točMOMENTu a výkon "kdykoliv" jinak NEdosahnete...)
PS: Já se ptala "svého" šéftechnika (z autorizovaného servisu) a JAK to v praxi "funguje" jsem napsala a PROBLÉMy zatím NEbyly a NEjsou - PROBLÉM je ale "hrubé" PODtáčení tachometrů v česku (klidně o 100.000 km - což se nedávno "přihodilo" kamarádovi kupujícímu tříletou C5) - a PAK/poté samozřejmě MŮŽE nastat "problém" s výměnou rozvodů (to ale není "problém/chyba" motoru/rozvodů, ale JEN a POUZE onoho podvodníka/zloděje, který onen PODFUK/PODVOD "udělal/spáchal").
Ostatně STEJNÉ je to s ředěným palivem (v česku cca 10% paliv NEsplňuje normy = poškozuje motor) - někdo na tom (VELMi!) "příjemně" vydělá - vy zaplatíte (zbytečně) docela DRAHOU opravu vstřikovačů (a ještě se mezi lidmi říká, že common rail je NEspolehlivý - misto aby "do průvanu" POVĚSILi ty KDO to ZPŮSOBILi ... tady jistě MĚKKÉ "i", neb to dělají "chlapi", že? 😉
Pěkný den 😄
fabiahtp
Má nová 1,6TDI rozvodový řetěz nebo řemen?
Sedvo
Bohužel nebo bohudík v Mazdě 6 není nic od PSA ani od Fordu.

Mazda používá 2,0 MZR-CD typ RF vlastní konstrukce.

Motory HDi jsou jenom v Mazdě 2 a 3, které mají stejnou podvozkovou platformu jak Ford.
Mazda 6 má vlastní platformu a používá vlastní motory.

PS: jinak jsem se ptal ještě technika, co nedělá v autorizovaném servise a nikdy by kontrolu rozvodů nedělal, jedině jejich výměnu a to z principu, že pokud by řekl, že je to v pořádku a něco se stalo, tak on by za to ručil. Ale to je hlavně z důvodů, že neví kolik skutečně má auto najeto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To chápu - u mne je to vlastně STEJNÉ jako u vás, jen s tím rozdílem, že výměna probíhá každých 240.000 km (no v reálu asi JEDNOU za "život" vozu.. 😄
Mazda i Ford ale používají motory HDi (pod KRYCíMi názvy TDCi a MZ-CD 😉 ) takže by - dle MÉHO "mozešku" měli postupovat alespoň u těchto motorů STEJNĚ - si myslím já..
PS: Alespoň jsem "našli" jeden z důvodů, PROČ se tu lidé zrovna na Citroën dívají tak nějak "divně/jinak/zvláště" 😉
Pěkný den 😄
Sedvo
Pokud je běžnou praxí v Citroenu kontrola rozvodového řemenu, tak s tím asi nic nenadělám a možná to tak bude.
Ale to bude asi jenom v Citroenu, kam jezdím do servisu Mazda/Ford, tak kontrola rozvodového řemene neexistuje. Výrobce garantuje výdrž a pokud nevydrží, tak výrobce poskytne nový motor, to mi řekl přímo šéftechnik toho servisu.

V mém autě je motor od Mazdy a řemen se vyměňuje každých 120000 km a to je pro mě podstatné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vždyť jsem NAPSALA, že odkaz NEjde vložit (reps. je pak NE-funkční) - PROTO jsem adresu "vypsala"
Dala jsem PRVNí odkaz v češtině, který jsem našla - všude se dočtete cca to samé a TO SAMÉ vám jistě řekne i VÁŠ servisní technik (opravdu NEvěřím, že by praxe u Citroën a konstrukce motorů Citroën byla nějak ZÁSADNĚ jiná, než u .... ostatních). Pochopitelně jsem mluvila o vozech - kde je JASNÝ stav kilometrů (a autorizovaných servisech), ostatně že u OJETINY NEjasného původů (v česku má PODtočený tachometr prý přes 90% bazarových vozů) je to trochu JINAK - tam je ROZUMNÉ /a také se to tak pokud vím v praxi dělá/ raději KOMPLET vše vyměnit.
U současných motorů Citroën (používá je mazda, jaguar, ford, volvo, Range/Land Rover) se rozvody mění po oněch 240ti t. a NEbyly zaznamenány jakékoliv problémy (a vizuální kontrolu při výměně oleje - po 20ti t. u nafty, po 30ti t. u benzínu - by měli dělat VŠICHNi technici u VŠECH těchto značek/danných motorů).
Skoro NEchápu PROČ se mnou tak trochu "bojujete" - já JEN "cituji" literaturu a konkrétního profesionála, který říká totéž "z praxe" - takže nyní si to dovolím SHRNOUT já😒br /> Jde-li o vůz bazarový a NEjasného původu/stavu = vše raději vyměnit. Pokud jde o vůz můj jako nový a JASNÉHO stavu/původu - NENí důvod u motorů Citroën měnit dříve než ve 240.000 km (a při KAŽDÉ výměně oleje je součást kontrolní prohlídky i vizuální kontrola stavu rozvodového řemene - v "porevoluční" době byl zaznamenán JEDEN případ jeho přetržení, tj asi tak cca 0,000001% (?) či tak nějak.. 😉
A OPRAVDU (!) se kontrolují při KAŽDÉ výměně, ale vámi zmiňovaný fakt, že v POLOVINĚ životnosti jde o kontrolu DŮKLADNĚJŠí je PRAVDA - u Brumly mne teď zrovna čeká ta VELKÁ prohlídka ve 120.000 km, která je ta NEJvětší (před to "malou generálkou" - tady to myslím OPRAVDU "v uvozovkách" - ve 240ti..)
PS: Rozvodové řemeny u motorů Citroën jsou prostě si "kvalitnější" 😉
Ne vážně - prý používají ŠiRŠí řemeny (než konkurence) a s tímto prostě NEjsou problémy ...
PPS: Máte-li SEBEMENŠí pochybnost, NEbudu vám (logicky - i když bych opravdu málem "ráda" 😄 ) dávat osobní telefon na onoho šéftechnika, ale až se vám to bude hodit ZASTAVTE se asi v JAKÉMKOLIV servisu Citroën a zeptejte se JAKÉHOKOLIV "autorizovaného" 😄 servismana - teď bych NEchtěla "urazit", ale když to uděláte při cestě na sever/jih/západ od Prahy (po překročení hraniční čáry) bude výsledek JEŠTĚ "lepší/jistější" 😉
Pěkný den (stále trošičku NEchápu vaši větu(y) typu "... ale kontrolovat každých 20/30.000 km rozvodový řemen, je trochu "mimo" ..." - já vskutku jen CITUJi (!!!) profesionální techniky a popisuji BĚŽNOU praxi v jednom ČESKÉM servisu Citroën!) - "pomůže vám", když napíši "přísahám"? 😄
Sedvo
Tak jsem si ten článek přečetl (odkaz mi nejel, tak jsem si to vyhledal) a že by tam psali, že by při každé výměně oleje (tak jak říká Váš servismen) měli kontrolovat rozvodový řemen, tak jsem se nějak nedočetl, jenom napsal, že je to většinou v polovině intervalu řádné výměny toho řemene (ve Vašem případě 120000 km, v mém případě 60000 km) a teď záleží, jestli to má výrobce tu kontrolu vůbec předepsanou (např. Mazda podle servisního manuálu tuto kontrolu předepsanou nemá).

V tom článku ten odborník počítá s tím, že ví kolik ten řemen má najeto a to je ten největší problém. Protože pokud sundá (většinou) plastový kryt rozvodů, tak fakt jenom může poznat, jestli ten řemen je roztřepený a nebo není tak široký jak by měl být (v tomto případě, jsou v rozvodech namotány vlákna toho řemene) a potom je jasná výměna. Ale tento případ nastává, když to člověk zanedbá.

Ale kontrolovat každých 20000 km (případně 30000 km) rozvodový řemen, je trochu mimo, nemyslíte?

Takže to dáme dohromady. Každá výměna oleje, neznamená kontrolu rozvodového řemene, může být doporučená kontrola řemene v půli jeho životnosti udávané výrobcem (u současných aut, je to 60000 km - 120000 km) a kontroluje se jenom řemen (tedy další součásti rozvodů ne).

Přeji hezký den
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To "nepoznám" bylo přeci k tomu "kontrolování řemene" 😉
Ono to ten odkaz NEjde "správně" napsat, takže jinak😒br />
www.rozhlas.cz/…nál/radce/_zprav… 447307

Ale NEjde zrovna o tento odkaz - to samé se dočtete VŠUDE (a to samé říká si servisní technik) - tak "na tom" možná něco BUDE 😄
Dobrou noc 😄
Sedvo
Netrápím se, že z toho nic nepoznám, jelikož ten odkaz nejde otevřít nebo spíš stránka neexistuje.

😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ode mne to NEbyla "ironie" a TOTÉŽ se můžete i "dočíst", že to platí OBECNĚ o všech motorech..

[odkaz]

A NEtrapte se, že "... z toho nic NEpoznáte" - já TAKÉ ne 😉
... ale vypadá to, že "profík" spíše ANO 😄
Ale VÁŽNĚ: POZNÁte zda je řemen ok, či něco NEní "v pořádku" a v tom případě ... jdete "dál/hlouběji"..
NEvím co jste profesí a já sama tomu "rozumím" opravdu JEN teoreticky, ale JAK si vysvětlujete, že "profíci" říkají i píší "něco jiného" než vy?
Pěkný den 😉
Sedvo
Jestli Vás můžu poprosit, ať Vám ten váš šeftechnik popíše vizuální kontrolu rozvodů? Velice jsem na to zvědavý? A pak mi napište.
Podle mě vizuální kontrola rozvodů - sundám vyrchní kryt rozvodu, či celý kryt a podívám se jak to vypadá, ale nepoznám z toho vůbec nic. Jestli jsou klady v pořádku či nikoli (tedy jejich ložiska).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím, že cena bude "podobná" v případě výměny KOMPLET rozvodů Brumly a JEN ŘETĚZu Audi 3.0 TDi (ostatně výrobce to také v německém "odborném" tisku trochu "schytal") - jinak bývá "obecně" řemen levnější než řetěz (a dnes již mají "napínače" jak řetězy tak řemeny) ... já totiž "fik/fik" - já "tesaříček" jsem se dnes optala MISTRA TESAŘE a dle jeho (on - šéftechnik) vyjádření je BĚŽNÁ praxe (opravdu!) při výměně oleje VIZUÁLNĚ stav kontrolovat. Dle jeho slov s "poruchovostí/praskáním" NEjsou problémy - ví historicky o JEDINÉM takovém případu a míra "zavinění" NEkvalitním materiálem či majitelem je navíc "sporná"... to je v jeho diplomatické řeči, že tak 9:1 to nebude chyba materiálu - prostě toto NENí problémové místo (popravdě NEJ- "průšvih" za poslední dobu jsou "zlobící"/NE"zajíždějící" ostřikovače světlometů u C5 a P407).
Máte-li "kontakt/známého" v servisu apod. NEváhejte se optat, NEmyslím že by motory Citroën byly nějak "zásadně" odlišné ..
PS: Prostě já na svém Brumlovi "najezdím" svých 150-160 t. a někdo po mně rozvody asi "pro jistotu" nechá komplet vyměnit (byť údaje o voze a km budou v mém případě "pravé" a "souhlasící"), ale kdybych dalších 50-60.000 km s vozem jezdila já - NEní pro to důvod (a běžná vizuální kontrola každých 30.000 km je "dostačující")
PPS: Měla bych skoro chuť vám dát telefon na konktrétní osobu s kterou jsem mluvila já ... To co jsem k tématu napsala odpovídá tomu se píše v literatuře a dnes jsem totéž slyšela od profesionála s mnohaletou praxí..
Pěkný den 😉
Sedvo
Tvrdím, že zkontrolovat rozvody lze, ale čas, který trvá na demontáž veškerých součástí a následná montáž zpět, tak je lepší ty rozvody udělat. To Vám neřekne odborná literatura, ale praxe.

Podívejte se na motory HDI, že bych překontrolovat jenom řemen tak, že odmontuji jenom vrchní díl? To by byla kontrola na nic. Abych jej překontroloval pořádně, tak prostě musím vše rozdělat (jak již jsem psal, překontrolovat všechny součásti rozvodů) a musíte uznat, že to nebude trvat 5 minut. O to jde.

Nesoudím podle jednoho motoru, ale podle motorů, které se ke mě dostali a např. jsou to motory 1,9 TDi, 2,0 TDi či 1,6 HDI nebo TDCi, nebo 2,0 HDi či TDCi, 1,9 dCi atd.. Nebo dokonce mé auto - Mazda 6 2,0 MZR-CD. Doma mám ještě mazdu 626 2.0 benzín a u těchto motorů překontrolovat řemen lze, ale prostě nemá smysl, protože většinou se musí vše demontovat.

Audi 3.0 TDi pokud je řetěz vytahaný, tak se vymění a cena bude podobná jak na Vašem Citroenu. Ale 3,0 TDi je v tomto vyjímka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TAKÉ jezdím do servisu pravidelně a TAKÉ je NEkontroluji, jenom je NEměním dle doporučení výrobce (neb přes 240.000 km auto NEmívám - většinou ho +/- kolem 150ti-160ti t. prodávám) 😉
Dle odborné LITERATURY kvalitu rozvodového řemene poznat LZE (NE "kolik" má najeto, ale je-li ještě "ok" - a tím NEní myšleno "na týden", či je "doporučeníhodné/rozumné" jej raději VYMĚNIT) - to JEN "cituji" ... ale jak jsem napsala výše, KONKRÉTNĚ u Citroën a jeho výměnách po 240.000 km NEjsou známy "problémy" s dříve "praskajícími/odcházejícími" rozvody ...
K tomu "udělat KOMPLET rozvody" jak říkáte "pro jistotu" - to MÁ jistě smysl při koupi ojetiny, jak jsem řekla např. u Brumly KOMPLET výměna příjde v autorizovaném servisu na cca 15-20.000 kč a jsem-li první majitel/ka, a vím že se nic "zvláštního" NEdělo ...
Škoda, že jste NEnapsal dle KTERÉHO vozu/motoru to "berete" vy .. 😉
PS: Kdyžtak jsem na webu našla TEXTík který říká ... cca to SAMÉ co já, že stav rozvodového řemene LZE kontrolovat (a vzhledem k dnes celkem MNOHAkilometrovým intervalům výměny je samozřejmě ROZUMNÉ při sebemenší POCHYBNOSTi raději KOMPLET rozvody vyměnit -to máte pochopitelně PRAVDu ..)
PPS: Já vím že DRAHÁ auta mívají spíše rozvodový ŘETĚZ, ale s tím lepší/horší to v praxi až tak JEDNOZNAČNÉ myslím NEní ... viz např. onen 3.0 TDi kde ŘETĚZ je v cca 200 t. km v takovém stavu, že je NUTNÉ jej měnit - což bývá DRAŽŠí než v případě ŘEMENu ...
Tak "prozradíte" (dle JAKého MOTORu "posuzujete/píšete")? 😉
Pěkný den 😄
Sedvo
Doporučím Vám otevřít kapotu, klidně Vašeho Brumly, podívejte se kde jsou rozvody (samotný přístup k rozvodům u Vašeho motoru není zrovna ideální). Pokud už to někdo, celé má rozdělat, tak už raději doporučí udělat rozvody (Nevím kolik je normohodina na rozvody, ale cca 4 hodiny, takže ta kontrola by Vás přišla pěkně draho). Je to u všech motorů, které mají rozvodový řemen.
On nemusí být špatný rozvodový řemen, ale vodící, či napínací kladka nebo pokud motor má hydraulický napínák, tak i ten je určitým rizikem a nebo vodní pumpa, která je u některých motorů poháněná rozvodovým řemenem. Vše může během chvíle odejít a může Vám to kontrolovat i ten největší odborník a nepozná to. Proto je lepší pohon rozvodů řetězem.

Neříkám, že nelze zkontontrolovat řemen, ale když už to mechanik rozdělá, tak už je lepší je udělat, protože rozvody nejsou jenom o řemenu.

PS: jezdím pravidelně do servisu a taky je nekontroluji, jenom je měním podle doporučení výrobce.
😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chápu 😉
Ale ti od Citroën tvrdí, že DŘÍVE než v 180.000 km to VŮBEC NEmá smysl "kontrolovat" ...
A JAK vy "došel" k tomu, že to VŮBEC NElze poznat? "Odborná literatura" praví, že NElze poznat KOLIK má řemen "najeto" (to je řeč o koupi "ojetiny" NEjasného původu/stavu km - což u vozu prvního majitele jaksi "nehrozí", že ...), ale LZE poznat, že je řemen "vhodný/zralý" na výměnu (tak já dám na to co jsem se DOČETLA ...). Prostě pokud jezdíte vozem "normálně" jako já (myslím že kompletní rozvody na Brumlu V6 3.0 stojí něco mezi 15-20ti t. kč. - takže měnit je "preventivně by mi přišlo "škoda"), tak NEní důvod se "problematikou" zabývat ... až řekněme při POSLEDNí výměně oleje před doporučenou výměnou (t.j. při kontrole/výměně oleje ve 210.000 km nechat řemen ZKONTROLOVAT - což JE možné, a pokud vím NEjen u motorů Citroën, jistě by se našel i nějaký ČESKÝ text na toto téma a možná asi skoro JISTĚ i na webu - a bylo-li by to nutné vyměnit, což CHÁPU že je "rozumné" při koupi ojetiny - hlavně asi v česku, četla jsem že 90% ojetin má PODtočený tachometr).
Tak snad jsem se vyjádřila již JEDNOZNAČNĚ a NEprůstřelně... (i když asi trochu KOMPLIKOVANĚ - já vím 😄 )
PS: Mohu se zeptat ODKUD, tedy DLE JAKÉHO MOTORu "soudíte", že NElze "zkontrolovat" stav rozvodového řemene?
Pěkný den 😄
Sedvo
Milá Kylie, že nechápete tu větu, tak Vám připomenu, to co jste napsala -
A že je řemen "vyčvaňhaný" přeci váš servisman POZNÁ při běžné kontrole každých 20-30.000 km, když jedete na výměnu oleje, nebo?

Proto jsem napsal, co jsem napsal - servisman to NEPOZNÁ a když už se má podívat na rozvody, tak je lepší už je vyměnit.
CHÁPETE?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To že se u Audi 3.0 TDi mění cca ve 200 t. km rozvodový řetěz NEní "z mé hlavičky" - to jsem se dočetla v "normálním" německém odborném tisku (a myslím že to NENí žádné "tajemství" - tyto věci BĚŽNĚ píší o KAŽDÉM autě/motoru a podobné "radosti" co vás čekají u toho či onoho modelu/motoru se asi "nejlépe/nejpřehledněji" dočtete v jakémkoliv - vychází jich celkem DOST - Gebrauchtwagen katalogu).
PS: Asi nějak NEchápu vaši větu: ".. uznejte sama, že každých 20000 km měnit rozvody je totální hloupost" - NIC TAKového jsem přeci NEnapsala ... ;-\
V Citroën (u všech trošičku "novějších" motorů od 1.4 HDi po V6 - výjimkou je snad jen stařičký dosluhující BENZíNový 1.8 16V a myslím i 2.0 16 V, o němž se dá říci totéž) se mění ve 240.000 km - při "extrémní" zátěži (v "extrémních" podmínkách) je doporučeno zkontrolovat a popř. vyměnit "již" ve 180.000 km...
Pěkný den 😄
Sedvo
Zkuste se zeptat vašeho servisáka nebo ve vašem servisu, jestli Vám kontrolují při každé výměně oleje i rozvodový řemen? Protože to co jste napsala je totální blbost. Každý totiž řekne, že to je práce navíc, která stejně nemá smysl, protože na tom nic nepozná a když už to má mít rozdělané, tak už je lepší ty rozvody udělat, protože je to časově náročné (uznejte sama, že každých 20000 km měnit rozvody je totální hloupost).
To že Audi A6 3.0 TDi má vytahaný řetěz při 200000 km, to neznamená, že se musí měnit, jenom prostě chrastí. Ale u MB či BMW se mi zatím nestalo, že by to chrastilo i s větším náběhem km.
Klaudius
preco ma oslovujes cesky ked si Slovak ? 😄
Avatar - iudex
iudex
Klud, Klaudie. Clánok som cítal a docítal som sa tam: "tři výkonové varianty výchozího objemu", ako i "nový vznětový čtyřválec má šestnáctiventilový rozvod, vstřikování common-rail, standardně filtr pevných částic... Vstřikování paliva pod tlakem 1600 bar". Teda objem rovnaký, vstrekovací systém rovnaký, vstrekovací tlak rovnaký. Mozno to variabilné turbo, ako píses, ale to je tak vsetko.
Klaudius
O.K. 😉 Aj bez zmeny ale ostáva stále plno možností na variácie motora. Za to možno VW iba pochváliť. Modularita jediného motora môže okrem iného znamenať, že napríklad môžeš k hociktorému motoru dostať vpodstate každú prevodovku. Tak si možno budeš môcť pri jednom aute a jednom motore vybrať napríklad 5 alebo šesťstupňový manuál, DSG alebo klasickú automatiku bez obmedzení. :yes:
pandan
Klid, brebentí dobře. To jsme si nějak nerozuměli. Já jsem své bludné kruhy založil na dalším odstavci, kde už se píše o 3 variantách základního objemu. A dále se v článku píše už jen o nich.
Klaudius
Ja som ešte zvedavší na Up!, je jasné, že veľa spoločného s koncepciou štúdie mať nebude, takže to môže byť ešte zaujímavé, ako si s tým konštruktéri poradili.
Klaudius
Čítal si vôbec článok, kámo, keď brebentíš? Píšu jasne - modulárna konštrukcia a rôzne objemy motorov - hneď v úvode. Vstrekovací tlak nemusí byť rovnaký, neviem, z čoho vychádza tvoj predpoklad, podobne plniaci tlak - rôzne turbá majú rôznu charakteristku (napr. rozdiel medzi turbom s pevnýmou a variabilnou geometriou lopatiek je veľký) a samozrejme vyžadujú aj rôzne sanie a filtráciu vzduchu, takisto môže byť v okruhu zaradený medzichladič stlačeného vzduchu a nemusí.
Chiptuning možno poľahky zvyšuje výkon, ale rovnako jednoducho aj znižuje životnosť a spoľahlivosť motora.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děkuji 😉
Mně se MOTORy s dvěma turby sice teoreticky "zamlouvají", a "chápu" jejich VÝHODY, ale NEsmí se to "přehánět" a i tak stále platí to "Objem ničím .."
BMW v posledních letech VELMi investovalo do dvou nových V12, takže pro příští deseti (a více..) letí motory V12 asi (snad) "k dispozici" budou (a je tu i pár V10 😉 )
PS: Jinak s tou "náhradou" V12 menšími přeplňovanými ... máte (BOHUŽEL) asi pravdu a MOC mne mrzí, že Mercedes "ukončil/zmrazil" vývoj nového V12 - a považuji to za VELIKOU chybu..
Pěkný den 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jste si POPLETL - jedna "větší" firma zkusila 50.000 km (ale NE"povedlo" se, ne Ne NE) a TYTO vozy/motory ... tak moc ČASTO "umíraly", že "pokus" na zákaznících byl posléze "ukončen" 😉
PS: Těch 30 - benzín a 20 - nafta se ukazuje při současných technologiích jako "optimum" (ta "větší" firma ostatně od těch 50ti "utekla" ve VŠECH variantách motorů i "znáčků" na nich a dnes má výměny OLEJů i rozvodů dokonce ČASTĚJší než dříve a spíše ČASTĚJi než konkurence ... za ty "problémy" to prostě asi NEstálo ... a asi se "spálili" VíCE než se může zdát ...
Pěkný den 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Toto MODULové "kouzlo" patří ke STANDARDním "fintám" koncernu již MNOHO let (V6 2.8 - říz/říz - V5 2.3; staré R5 + R5 = V10; "geniální" konstrukce MOTORů W8 a W12 to je kapitola SAMA pro sebe; 1.9 TDi - říz/říz - 3válec 1.4 TDi je mezi námi ...) takže se JEN "připravují" na další "generaci" 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím jen "částečně" - mám v Brumlovi NOVÝ software a "přibylo" mi nějakých 4-5 PS a stejný počet Nm (na současných 211 PS a 290 Nm) a ten maličký "nárůst" poznat JE (NEbyl žádný "průlom", ale "cítit" to při jízdě bylo :yes: 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To dá ROZUM že já "preferuji" PRADA 😉
PS: Ale PRAvdU mívám většinou také 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne s těmi rozvody NEmáte pravdu (trošičku jsem o tom ČETLA 😉
Tak dle KTERÉHO modelu/motoru jste napsal ty 4-5 let???
Já některé takové ZNÁM (jen mne zajímal dle KTERÉHO jste to "napsal" vy) 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1) Děkuji za tu "mladou slečnu" 😉
2) Proč myslíte? 😲 Mně tachometr zatím začíná 1čkou a někde v cca 40ti t. mi odešla cívka jednoho válce ...
CO mne "čeká"? (mám záruku JEN na 5 let a 150.000 km) 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zde se (mimořádně) SHODNEME 😄
PS: S tím "horší/lepší" to je maličko "komplikované" - trochu záleží CO od toho motoru čekáte ... já OSOBNĚ volím: "Objem ničím NEnahradíš" (ale proti twin-turbo motorům jinak NiC nemám a tato technologie je mi "sympatická" a vidím v ní BUDOUCNOST)
Pěkný den 😉
Citroenjehistorie
S tim olejem jste ukapla tezce vedle a rozvody vas zklamu,ale delaji prakticky stejni vyrobci(dodavatele)pro vsechny znacky...
Citroenjehistorie
To zrovna neni etalon spolehlivosti mlada slecno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano u Citroën je to již DLOUHO standard 😉
Ale ZAPOMNĚL jste "vysvětlit" KTERÝ model vám byl "VZORem" pro ty 4-5 let? 😉
"Přiznáte"? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děkuji za "záskok".. 😉
A "platí" to samozřejmě i o těch HDi ... a pro ten V6 3.0 to "platí" i v SOUČASNÉm Citroën C5 (a 6)
Pěkný den 😄
Citroenjehistorie
30tis km na oleji je uz dobrych 8let standart. 😉 Jinak,tak proto je tolik Frantiku potkanych.Ted uz to chapu :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
MÝLíTE se 😄
V těchto "detailech" jsou mezi jednotlivými značkami vozů někdy i VELKÉ ROZDÍLy (dle JAKÉ značky jste svůj příspěvek napsal vy?), pravda Citroën se svými HDi patří "na špičku" ..
U modernějších motorů o nichž jsem se zmiňovala (1.4 HDi atd.) je doporučená výměna rozvodového řemenu 240.000 km a 10 let - což zase najezdíte "snadno" (alespoň já ANO 😉 )
PS: V extrémních podmínkách, je doporučená výměna "již" po 180.000 km; u V6 naopak vše "vydrží" až 12 let (prostě KVALITA se pozná :yes: 😄
PPS: Ach a interval výměny oleje je 20.000 km u NAFTových a 30.000 km u BENZíNových pohonných jednotek 😉
Pěkný den
A MOC moc prosím - PROZRAĎTE, "dle které" značky/modelu/motoru jste napsal ty 4-5 let? 😉 😄
Avatar - white label
white label
Vždyť psala... V6 3.0 (z "minulé" C5) 8-s
Citroenjehistorie
To ale nebyl tento pripad...
Yazaman
U těchto motorů praskají řetězy jako následek zadření vačky - když se nedolívá olej.
Avatar - Mira328i
Mira328i
Zase žádná sláva i blbý korejci to už umí líp..
Jenže slepí lidi vidí jen znak VW a myslí si jaká kvalita to není..viz žebříček spolehlivosti..co dodat vic.
(ten pasat,touran..lupo...to ukázaly víc než jasně)
Citroenjehistorie
Reknete nam ktery...to by me hodne zajimalo.A nejen me 😄
Citroenjehistorie
V pa ho zakaznik privezl.Hodil se na parkoviste a v po(pres vikend tak _10stupnu) ho natocim,prijedu k vratum a jdu je otevrit.Zniceho nic Facko ztichlo,tak jsem to natlacil na zvedak a zjistil ze se roztrhl rozv.retez.Taky jsem to videl poprve...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Hmmm, tak to už muselo být hodně nalítáno... U Favoritu až na pár telecomů prvně zrezl a motor jezdil dál...
Citroenjehistorie
Konkretne u Favoritu jsem zazil prasknuti retezu....Ale je to samozrejme vzacnost.
Citroenjehistorie
Mila slecno,ta finta jak rikate v sirce muze byt prece i u retezu.Problem remenu je v tom,ze je z prevazne casti gumovy,a guma jak znamo starne :-! A uz vas vidim,jak najedete za 5 let 240tis km.Doporucena vymena remenu je 4-5let bez ohledu na stav km.A hodne by me zajimalo jak muze mit ,,stary motor vymenu remene po 240tis km.Ktery to je? 😉
Navtech
Zvyklý nezvyklý, prostě to aspoň bez turba nejede. Co je z O-100 přes 10 je na usnutí, nebo na zabití.
Avatar - white label
white label
No to je přímo PRADTETA... :yes: >😁
Avatar - white label
white label
hmm...stejně jako třeba BUTY hitem TATA...
Johnn
Jo,když jsi zvyklý jezdit s autem s 200koňmi,tak jednoho navíc nepoznáš.V nepoměrně slabším stádu,každý další,který je k dispozici,je znát více.
Navtech
Nech si ty ivektivy, je to hodná tetka! 😉 >😁
Johnn
Máte dobrého favorita.Mně se downsizing moc nezamlouvá,ale mám pocit,že časem i 12-válce budou nahrazovat menší přeplňované motory.Když to tak nebude,jen dobře.
Avatar - white label
white label
Jééé Navtech vs. Kylie...to zas bude PRČA, to jsem zvědavý kdo bude mít zase PRAVDU, nebo jen PRADU... >😁
Navtech
Nevěřim, že by V8 v BMW M byl teď v něčem horší, než AMG, spíš se ho budou snažit překonat. Čím, to nevím, ale mezi nima je to pořád jen honička v čase. Každopádně oba jsou dokonalý.
Navtech
No, tak ještě aby byl horší, než ten veterán od VW, to už by bylo smutný. Mě jenom fascinujou ty debaty o motorech s výkonem RC modelářů, jak by se měl kdo od koho učit. Ale možná, že poznat desetiletej rozdíl motoru 1.6 v jednom a druhym modelu je na Nobelovku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi NErozumím tomu "... ani 8-válec od VW ..." - 8mi od vw přeci NEjsou až tak nějak "výjimečné", nebo?
PS: MŮJ favorit mezi V8 je 6.3 od AMG
PPS: A i v době "downsizing" je vývoj/výroba V12 SPRÁVNÁ (myslím že NEní "náhoda", že bmw má nyní DVA "nové" - do NEJvyšší kategorie takováto MOTORizace - stále ještě - PATŘí!) - to si tedy alespoň myslím JÁ 😉
Pěkný den 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To samé se "děje" u Audi V6 - také NEjde "dotahnout" - většinou ještě před 200 t. km MUSÍTE "měnit" 😉
PS: Myslím že u "běžných motorů" je dnes lepší KVALITNí řemen - vydrží 240.000 km a náklady na opravdu jsou NIŽŠí..
Pěkný den 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jistě MÁTE pravdu, ale NEslyšela/NEčetla jsem o nějakých "dramatických" problémech - a milá "drobnost", ta výměna ŘEMENe je i "levnější" 😉
PS: Vlastně teď se mi VYBAVUJE, že jsem něco ČETLA, u Audi V6 třílitru se "vytahne" řetěz cca někde okolo těch 200 t. km a musí se měnit ...
PPS: To TAJEMSTVí "délevydrživšího" řemene jenž vydrží VíCe než řetěz je jednak v materiálu, ale ta "finta Fň" je v ŠÍŘCE ŘEMENu, která se tak (běžně) NEtrhá a navíc DÉLE vydrží...
A že je řemen "vyčvaňhaný" přeci váš servisman POZNÁ při běžné kontrole každých 20-30.000 km, když jedete na výměnu oleje, nebo? 😉
Pěkný den 😄
Johnn
V době downsizingu dvanáctiválce?Nestačí ti osmiválec Tau 4,6DOHC V-8,jeden z nejlepších motorů dneška,ani 8-válec od VW na něj nemá.
Každý vyvijí to co potřebuje,to je bez debaty,ale je důstojné nabídnou slušnější(lepší) úroveň už od základu. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jo, jo, olizovacu plastu je tady pozehnane >😁
Navtech
Základ je základ. Jestli má 66, nebo 67 kW jen znamená, že je to pořád zoufalý trápení.
Sedvo
A? To neřeší ten základní problém. Řemen se dokáže bez problémů roztrhnout, kdež to řetěz se natáhne a začne chrastit. A další věc, myslíš, že ti na řemen dá někdo záruku 240000 km? Pochybuju o tom, že by výrobce (ikdyž doporučuje výměnu po 240000 km) uznal vadu toho řemenu když najedu 200000 km. Jedině by se s člověkem bavil v době záruky.
Sedvo
Ještě jeden velký rozdíl, škodovka u těch motorů používá rozvod OHV, ale moderní motory používájí OHC. Tedy řetěz či řemen přímo ovládají vačku či vačky. Kdežto u OHV jsou používány na zdvih ventilů tyčky a ty jsou poháněny tím řetězem.

A sám osobně mám větší důvěru v řetěz, který bude chrastit, tak jak v gumový řemen, který místo chrastění se roztrhne.
Horst Fuchs
Bavíme se o základních motorech... I když třeba bude jednou dvanáctiválec základním motorem ve Fabii 😉. Opravdu nemám nic proti "vyšší" koncernové motorizaci, znovu ale opakuji, že ta základní nestojí za nic. A neobstojí ani oblíbené argumenty o velké prodejnosti a tedy i oblíbenosti zvláště zrůdy s obchodním názvem HTP. Víš, kolik se třeba prodá desek Evy a Vaška? Určitě víc než třeba Tata bojs (teď mě napadá, že tato znamenitá kapela z Hanspaulky vlastně dělá reklamu nejmenované indické automobilce, hmm...)
Avatar - Ronault.
Ronault.
No jo, ale to bylo tak po čtvrt milionu možná, někdy i později, ale stejně nikdy nepraskl. Zatímco u benzínu se mění řemen nejlépe po 120 000 a to včetně rozvodů a vodní pumpy. Následky zanedbání všichni dobře známe...
pandan
No jo, ale pak se rozhoduješ, zda chceš u stejného motoru větší výkon nebo lepší spotřebu. Můžeš dostat všechno najednou a pak si volit tlačítky sportovní, běžný nebo ekonomický režim. Ještě by mohli použít různá turba. Velikostí be se asi moc lišit neměla, ale lepší verze by mohla mít proměnnou geometrii lopatek.
Avatar - iudex
iudex
No vrtanie a zdvih musia byt rovnaké (inak by boli rozdielne objemy), nasávanie bude z princípu rovnaké, o vstrekovacom tlaku to predpokladám. Najpravdepodobnejsie to bude skutocne len preprogramovanie riadiacej jednotky, co bol ostatne klasický postup VW doteraz pri roznych výkonových verziách rovnakých motorov... Preto sa i tak lahko zvysuje výkon chiptuningom.
Navtech
Myslíš třeba ty dvanáctiválce?
Vašek M.
Jen malá poznámka. S tou bezúdržbovostí řetězu to není zas tak žhavé. Typicky u škodováckých 1.3 Mpi a 1.4Mpi se dost často musí řetezy měnit, protože se vytahají a nepříjemně chrastí.
Klaudius
rovnaký blok, kratší alebo dlhší zdvih, iné nasávanie, rozdielne tlaky, rozdielny program...je toho dosť čo sa dá meniť, nie?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bývávalo ... je to již pár let co malé 1.4 HDi a 1.6 HDi a ... a ... a i "můj" starý BENZíNový V6 3.0 mění rozvody (řemen) po 240.000 km 😉
Pěkný den 😄
Klaudius
na obrázkoch fantázia - v reáli...hm...
figurka
Tak to bohužel.... poslední věta mluví za vše.
vrkuboy
Pro celkovou atmosféru a komfort je design, materiály a zpracování přístrojovky nepochybně důležité 😉
Už zase ty přístojovky >😁 u Fabie se od otřesných HTP odváděla pozornost neustálým papouškováním o "pěkné přístrojovce" ... Ta je fakt důležitá.
pandan
Právě, že v článku nic dalšího uvedeno není a mne by zajímalo, jak dosáhli 3 různých maximálních výkonů a dynamiky auta při shodné spotřebě.
figurka
Jak už jsem psal výše. V "malých" motorech se o tom dá polemizovat a zde se i sluší říct, že v "malých" motorech koncern příliš neinovoval a teď se snaží toto zdržení a mezeru doplnit. Ono v podstatě třeba zrovna té Kie ani nic jiného nezbývalo, vzhledek k jejich postavení a portfoliu a nabízené motory vůbec nejsou špatné.
Šlo mi spíš o tu obecnou formulaci, protože pokud se budeme bavit o motorech obecně a ne jen ve vztahu k určité části portfolia ( jak ta formulace vyzněla ), tak koncernu může konkurovat málokdo.
vrkuboy
Výkon není vše 😉 převody, váha, průběh výkonu a krouťáku... na papíře se to možná nezdá moc, ale v reálu to může být zcela jinak. 😉 jinak s tebou souhlasím a taky se těším na 1,2 TSI :yes:
Horst Fuchs
Na sebevraždu koncernových motorářů 😄 Myslel jsem samozřejmě základní (a nejprodávanější) motory. Nebo si myslíš, že je 1.2 HTP lepší než korejský čtyřválec 1.2? Nebo 1.4 TDI lepší než 1.6 CRDI?
Sedvo
Konečně VW bude mít maloobjemový motor, který dokáže konkurovat. Určitě nezůstanou jenom u těchto výkonů.

Jenom by mě zajímal rozvod motoru, jestli bude tak jak teď - řemen a nebo použíjí bezúdržbový řetěz.
HDI používá taky řemen a výměna je cca po 160000 km, ale nějak řetěz i u PSA byl lepší.
Avatar - Emel
Emel
Výkony motoru nejsou žádný zázrak, ale VW se na poli CR nafty teprve učí a třeba se ještě nějaké varianty objeví. Až reálná zkušenost s motorem ukáže, jestli má na první ligu (dCi, HDI, CRDi a spol.). Je potřeba hlavně pochválit, že VW vůbec takový motor má, pro Polo to bude výborná motorizace... spolu s malými TSI. Na Polo se opravdu těším, pro mě je to to nejlepší, co VW za hodně dlouhou dobu zplodil.
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Ty si génius...nikto iný nedokáže hov.no premeniť na zlato.Nechceš ísť trénovať slovenskú hokejovú reprezentáciu?Ty by si určite aj z nich dokázal urobiť najlepších na svete,tak ako to dokážeš s VW. 😉
figurka
A kde je uvedeno, že jediný rozdíl v různých verzích bude pouze v řídícím programu ?
figurka
Bral jsem ten výše zmíněný nesmysl, který paušalizuje celý koncern. V "malých" motorech by se klidně dalo polemizovat, ale obecně plácnout, že se koncern v motorech časem na Kiu snad dotáhne.... to už neni ani na mokrej hadr, ale pomalu na sebevraždu.
vrkuboy
S hodnocením přístrojovky plně souhlasím. Momentálně nejkrásnější auto třídy. 😉 A jak již sem psal: konečně 2-din autoradio bez otlačeného kolena. Tento neduh trápí i Clio které tam má jen ovládání ventilace. Jen si to přečti na hlavní. 😉
pandan
Nějak jsem to nepochopil. Motor bude pokaždé stejný (stejné výrobní náklady) a jen bude v nižších verzích naprogramován na nižší výkon při stejné spotřebě všech verzí. Předpokládám, že konečná cena bude rozdílná, nahrát do paměti lepší program totiž vyjde sakra draho. Nebo snad bude vyšší výkon nepřístupný čerstvým abolventům autoškoly a důchodcům?
GTI
Ani se tě neptám, kdo že to dělá nejlepší mainstreamové (vím, supermainstreamové) motory... Jistě. Ostatně zanedlouho si to tu přečteme, jako každý rok černé na bílém.

Vedle toho - akcentuji obrázkový doprovod článku. Přístrojovka pola je fantastická, co? Takhle přesně se to má dělat. Tohle je vnitřek auta pro subkompaktního eurodrzka. Nic pro blazeované panáky. Máme též možnost spatřit barevné mutace. Ten stříbrňáček sedí co?

VOLKSWAGEN POLO, maximální auto :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
To by musela KIA tak na 10 let usnout a nic nevyvijet, aby se dostali na uroven koncernu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale no přece 1,2 TDI 3 válec tady máš na podzim, je to na 100%.
_Teddy_
Naposledy som toto slovne spojenie u motora pocul, ked "modularne" odfaklili zo 4-valcovej 1.6-ky jeden valec, a hura, zrodila sa legenda 1.2htp! Obavam sa, aby sme sa coskoro nedockali dalsieho podobneho polo-sestvalca! Raz si to uz VW vyskusal aj u naftakov a kto si mal tu smolu skusit jazdu s trojhrnkom 1.4tdi, nerad na ten traumaticky zazitok spomina...
figurka
A třeba se jednou Kia dotáhne v motorech na koncern.
To se prodá, neboj ... 😉
Horst Fuchs
A co takhle "korejský" 1.6 CRDI - výkony 66, 83 a 94 KW. Chápu, koncern má teď jiné starosti, nu, časem se snad v motorech na Kiu dotáhne. A to nejen u "malé" nafty, základní motor HTP je mizerný (mírně řečeno). Hyundai i20, motor 57KW, o litr nižší spotřeba... Nemám nic proti koncernovým motorům TSI, ale základní motory nestojí za nic. Jak v benzínu tak v naftě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Redakce neví, že 63 kW (85 k) verze 1,5 dCi je v Euro 5 66 kW (90 k), tudíž nechápu proč srovnává tuto výkonovou verzi s 1,6 TDI 55 kW...
Mimochodem 1,5 dCi se vyrábí od roku v následujících verzích😒br /> 55 k (40 kW), 60 k, 65 k, 70 k, 80 k, 85 k, 90 k, 100 k, 105 k, 110 k (81 kW).
To má VW co dohánět.
vrkuboy
Polo je krásné auto. Design bez nějaké výrazné vady a interiér pravděpodobně také. Všimněte si umístění 2-din autorádia 😉 konečně je posunuté směrem nahoru a koleno nebude trpět.