Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Teaser na novou Hondu Civic Type R

Honda začíná propagovat svůj nový hot-hatch Civic Type R. První oficiální promo video je plné tajemna a má poněkud překvapivé rozuzlení.
Zpět na článek
19. 8. 2013 12:02
19. 8. 2013 13:14
19. 8. 2013 15:15
19. 8. 2013 15:54
19. 8. 2013 16:18
19. 8. 2013 16:41
19. 8. 2013 13:22
19. 8. 2013 13:49
19. 8. 2013 15:38
19. 8. 2013 17:10
19. 8. 2013 16:02
19. 8. 2013 16:06
19. 8. 2013 14:24
19. 8. 2013 15:32
19. 8. 2013 16:08
19. 8. 2013 16:48
20. 8. 2013 01:37
20. 8. 2013 09:48
20. 8. 2013 10:13
20. 8. 2013 10:35
20. 8. 2013 11:28
20. 8. 2013 11:43
19. 8. 2013 15:56
19. 8. 2013 20:48
20. 8. 2013 09:34
20. 8. 2013 08:04
20. 8. 2013 09:40
19. 8. 2013 15:32
19. 8. 2013 16:53
20. 8. 2013 08:08
20. 8. 2013 09:52
20. 8. 2013 10:03
20. 8. 2013 11:35
20. 8. 2013 11:46
20. 8. 2013 12:51
20. 8. 2013 10:40
20. 8. 2013 11:37
19. 8. 2013 16:16
19. 8. 2013 17:20
20. 8. 2013 08:14
20. 8. 2013 10:07
20. 8. 2013 10:08
20. 8. 2013 10:24
20. 8. 2013 11:39
20. 8. 2013 13:20
20. 8. 2013 10:53
20. 8. 2013 11:56
20. 8. 2013 13:41
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 12:02
Frankfurt
Jestli reknou/potvrdi jen to, co se vi, tak to bude slabota
Rozbalit vlákno
5
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 13:14
Re: Frankfurt
Nezapomínej, že Hondu sice těší, že jede o jejích autech šeptanda (co by za ni ještě před 2 roky dala ;-) ), ale z jejího pohledu jsou relevantní jen ty informace, které oficiálně potvrdí a které jsou tedy závazné. Takže bych byl zatím skeptický, od finálního odhalení nás dělí ještě rok, pokud tedy auto neurychlí, což by bylo jeině dobře a musí si něco nechat v záloze.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 15:15
Re: Frankfurt
Ja si myslim, ze to bude drive nez 2015, ikdyz jak znamo Honda sve motory poradne testuje, aby nevypustila nejaky nedokvasek jako konkurence ;-) Tipnul bych tak podzim 2014 ;-)

Doufam ze to budou mit nekde jako predvadecku, abych mohl zenu presvedcit, ze do Lidlu to chce neco rychleho, aby ji duchodci rano nepredbehli >:-[]
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 15:54
Re: Frankfurt
Jo, podzim 2014 určitě bude, ale prodej bude určitě až jaro 2015.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 16:18
Re: Frankfurt
Ty neverici Tomasi >:D
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 13:22
Zajímavé
Tohle je opravdu pozoruhodné. Prakticky každá diskuze o Hondě je vždy už po chvíli zaplevelena vyhledávači flameů, kteří si neodpustí komentáře typu "dnešní Honda stojí za houby, zlaté staré časy" popřípadě "já teda vždycky měl Hondu rád, ale teď se to pokazilo a teď jsem na ni právem naštvaný", ale když se obejví článek o NSX nebo CTR, není po nich ani slechu. Pochopím to u těch prvně jmenovaných "houbařů", ale minimálně bych čekal, že "exhondaři" vyjádří svou spokojenost s návratem k původním hodnotám. A vono nic. Kdepak asi bude zakopaná sabáka? Jestli ona ta druhé skupina není jen převlečená skupina první, která se snaží příspěvky o zhrzené příslušnosti ke značce dát svým negativním postům patřičnou váhu. :-!

Přitom co víc si přát - CTR už jezdí a Honda rozjíždí imageovou marketingovou kampaň. :-O
Rozbalit vlákno
52
Avatar - iudex
19. 8. 2013 13:49
Re: Zajímavé
Má to jednu drobnú chybičku: kým Honda len plánuje a avizuje (CTR, NS-X), hotheče a športiaky iných výrobcov medzitým dávno jazdia (keď sa objavili prvé avíza o CTR, Golf 7 ešte nebol ani v predaji; dnes sa už predáva GTI a Rko bude predstavené na jeseň a Honda stále len avizuje). Je fajn, že tajpár bude (pravdepodobne) predstavený v r. 2015, čo ak si ale chcem kúpiť hotheč ešte tento rok? Čo mi Honda ponúkne? Odpoveď je: nič.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 15:14
Re: Zajímavé
Rozdil je v tom, jak uz psal figurka, ze prumernych aut je plny trh. Bud si musis rici, chci prumerny auto nebo si pockam na neco extra, ktere nebidne pozitek z jizdy, coz CTR jiste bude ;-)

Nejrychlejsi HH vs neco jako "GTI, to vlastně není sportovní vůz. Tato tři písmena jsou od nepaměti synonymem rychlého svezení. Řadicí páka je sice pěkná, hlavice by ale mohla být větší a ocenili bychom jasnější pohyb řadičky v kulise. Přes jistou gumovost je ale řazení rychlé a přesné. Podobnou kritiku lze směřovat i k řízení, které ztratilo poslední zbytky zpětné vazby." plus misto samosvoru kurvitko brzd.

Doufam ze takhle hluboko CTR neklesne a prihodi riditelnou zadni napravu.

Treba na NSX v Anglii lidi skladaj zalohy a to auto jeste nevideli. To je rozdil mezi prumernym autem, ktery neprekona na okruhu ani stary RS a skutecnym zajemcema a kupcem bycharem.
Avatar - iudex
19. 8. 2013 15:38
Re: Zajímavé
No pokiaľ viem od predajcu VW, u nás bolo (v čase mojej návštevy salónu) už 7 záväzných objednávok na GTI, a to to auto nebolo na Slovensku ešte ani jedno. ;-)
Ad "bychari": práveže tých bycharov je hodne u Hondy: aj BY si kúpili niečo slušné, ale akosi nie je čo a "najšportovejšia" Honda súčasnosti je dízlový Civic. >:-[]
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 16:20
Re: Zajímavé
Tak verim, ze kdyby Honda zacla prijimat objednavka na Type-Ra, tak se jiste nejake najdou a to to auto neni na ceskem ani slovenskem trhu a ani v mediich nejsou popsane parametry a vyfocene ;-)
19. 8. 2013 17:10
Re: Zajímavé
Pozor, jde o to, co to vlastně je, nebo by mělo být ve třídě HH "průměrné" auto. Když si vezmu z minulosti zběsilost v podobě R26.R, lze ho klidně označit za těžký podprůměr a nebo také to nejlepší, co kdy kdo vyrobil. Nepsal jsem nic o průměrných HH. Má poznámka směřovala k tomu, že skoro každý má v nabídce HH. Někdo univerzálnější daily driver, někdo více řidičské auto. Tvrdit, že Honda přijde s "bombou", která rozbourá třídu není ani optimistické, ale nesmyslné.
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 16:02
Re: Zajímavé
Choochoo to v zásadě napsal za mě - rozdíl mezi CTR a GTI je hlavně v tom, že absence toho prvně jmenovaného nadšencům do aut chybí. >:-[] GTI byl, je a bude, ví se, že s železnou pravidleností přichází rok po představení nové generace a nikdo to moc neřeší. Auta, která slibují dodat nějaké emoce, jsou na tom trošku jinak a u jediného kloudného japonského HH to platí snad trojnásob. Zvláště poté, co minulá generace zůstala trošku za očekáváním.

Na dobré věci se prostě čeká déle, to máš jako s Focusem RS. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 8. 2013 13:58
Re: Zajímavé
hele, tak já to klidně napíšu - Honda stojí za houby, zlaté staré časy :-!
Avatar - KANKUNEN
19. 8. 2013 14:01
Re: Zajímavé
To bude tím, že se nikomu nechce komentovat čmárání po cestě. Kromě toho Civic kombi dopadl dobře i v dizkuzi, takže problém o ubližování si musíš vyřešit sám.
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 16:06
Re: Zajímavé
No nevím, když se dívám na tu diskuzi, bylo to zase ve stylu hodně psů - zajícova smrt. ;-)

A pokud jde o čmárání po cestě - nemyslím si. Jsme svědky něčeho, co se u Japonců vyskytuje velmi zřídka - marketingová podpora, budování značky, zlepšování image. Naposledy si tohle vybavuji u GT-R a předtím snad nikdy. ;-)
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 16:26
Re: Zajímavé
Te marketingove podpory si clovek musi vsimnout, nevidana a takovou dobu dopredu. Honda si nemuze dovolit na trh hodit neco co bude prumerny hatch, mysleno objektivne treba s porovnanim casu.
19. 8. 2013 14:24
Re: Zajímavé
Jak se může někdo ve vztahu k připravovanému CTR radovat z návratu starých zlatých časů, když v každé větě současné Hondy je slovo earth nebo green, což samo o sobě dává důvod k obavám a první "velká bomba" o CTR ze strany Hondy kladla důraz na "přemotorovanost". Nehledě na to, že posoudit návrat starých zlatých časů půjde až za volantem CTR. Zatím není důvod nijak jásat. Ano, bravo, Honda konečně zase bude prodávat auto kategorie HH. Kterých je ale "plný" trh. 8-s
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 15:08
Re: Zajímavé
Plny trh ale neni spickovych aut se spickovou technikou. Spise si mel napsat "Honda zase bude prodavat spickovy HH, který bude nej ve tride" ;-) Pokud bude cenovka trochu rozumna, tak neni o cem a ten kdo o nem skutecne uvazuje si jiste rad pocka ;-)
Avatar - iudex
19. 8. 2013 15:32
Re: Zajímavé
Ale u konkurencie nie sú vývojári v hibernačnej komore, aj u nej bude v r. 2015 tiež situácia iná, ako je dnes. Onedlho je tu Golf R, do r. 2015 zrejme i Focus RS a možno i nová generácia Megane (a jeho RS). Takže CTR v r. 2015 bude mať celkom silných protivníkov.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 15:40
Re: Zajímavé
To nikdo nerika. Prohlaseni zni ze bude nejrychlesi v roce 2015, tedy predpokladam, ze to prevalcuje i novou konkurenci. Chce to jen vydrzet, ale Honda ma na to to splnit a pokud to prohlasi, tak si troufnu tvrdit, ze to musi splnit i za cenu, ze tento projekt prodela. Technika Hondy o ktere se spekuluje na to ma. Z tohoto pohledu jsem hodne zvedav i na casy noveho NSX na NS.
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 16:08
Re: Zajímavé
Vždyť právě o tom to je - říct v roce 2012, že CTR bude za tří roky nejrychlejší HH, to vyžaduje hodně odvahy, protože svět se na tři roky nezastaví a konkurence může přijít s ledasčím, tím pádem musí být produkt opravdu špičkový.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 16:17
Re: Zajímavé
Osobne bych videl nejvetsi problem s Meganem, od VW, ktery setri kam vidi necekam, ze by se s casem zlepsilo o tridu a bylo schopna prekonat stavajiciho Megane RS ;-)
Avatar - iudex
19. 8. 2013 16:48
Re: Zajímavé
Práveže u VW by som to nepodceňoval: to, ako sa medzigeneračne zlepšilo GTI je ďaleko nad rámec nominálneho nárastu výkonu (osobitne platí pre Performance), takže aj Rko má nádej na citeľné zlepšenie.
Tiež vkladám nádeje do Focusu RS; súčasné ST je jazdne skvelé (u neho je problém v iných veciach, ako dizajn či spracovanie) a RS bude musieť dostáť vysokej latke nastavenej minulou generáciou.
Avatar - Ham.
20. 8. 2013 01:37
Re: Zajímavé
VW s GTI podceňovat klidně lze, protože pořád platí, že GTI není sportovní vůz pro okruhy. GTI bylo a myslím, že i v současné generaci je, auto určené ke každodennímu pohodlnému nasazení. Tedy primárně vždy praktické a rychlé auto na každodenní dojíždění, které se příležitostně nebojí okresky. Nikoliv určené proto, aby nahánělo časy na NS. Pokud by VW šlo o časy na NS tak Golf připraví (pouze vhodnou volbou gum lze časy dramaticky stáhnout v porovnání se "sérií", krátké tvrdé pružiny, jiné tlumiče, nasadí továrního jezdce a je vymalováno) a bude tlačit GTI mezi sportovní auta. Nicméně takový postup by byl absolutně "na palici" když VW má v rámci portfolia skutečně sportovní značky a mezi jejich produkty skutečné sporťáky. Proč tedy dělat z předohrabu něco, co stejně na špičku sportovních vozů nedosáhne i kdyby to bylo zlaté a stříbrné prostě z principu předohrabu. Chápu takovou snahu cpát HB mezi sportovní vozy u značek, které nic sportovního nevyrábí a ostrý HB je jedinou šancí jak se trochu ukázat ve sportovnějším světle. Ale u VW kde prezentaci sportu zajišťuje Porsche s 911, 918 (jasně, ten bude s továrními jezdci kroužit po NS tak dlouho než dosáhne na nějaké top postavení, tam je to jasně dané) a Boxster, Audi s R8 a TTRS, Lambo s Aventadorem a Gallardem by takové tlačení GTI do „sportu“ byl nesmysl. Už v současné situaci má VW docela problém nějak profilovat hromadu svých sportovních modelů tak, aby si vzájemně nelezly do zelí.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 09:48
Re: Zajímavé
Co se pozice GTI týče, máš rozhodně pravdu. Jen si nemyslím, že je na místě tvůj optimizmus, že kdyby VW chtěl, tak se budou dít věci. Nebo snad znáš koncernový kompakt, který by ten potenciál ukazoval?

Golf R? Leon Cupra? Octavia RS? Dokonce i značka, které by na tom mělo opravdu záležet, tedy Audi TT, to s dostupnou technikou nedokáže. Vykouzlí pouze rychlost v přímce. Pochopitelně relativně, s ohledem na nejlepší kompakty. Takže mají levé ruce němečtí inženýři, co to neumí naladit nebo má limity použitá technika a levé ruce mají ti, co ji vyvíjí? >:-[]
Avatar - Ham.
20. 8. 2013 10:13
Re: Zajímavé
Až někdy, za pár let, bude mít Honda vůbec nějaký sportovně zaměřený model tak si o tom můžeme povyprávět. Zatím má Honda leda tak bednu kitu, který nestačí ani té prakticky zaměřené Octavii RS.
20. 8. 2013 10:35
Re: Zajímavé
Prakticky jakákoliv automobilka, pokud bude chtít, je schopna postavit prakticky okruhové náčiní. Jde jen o to, kde svůj model chce mít. Myslet si, že jakýkoliv top produkt jakékoliv automobilky je na maximu technických a řekněme mozkových možností té automobilky je minimálně naivní.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 11:28
Re: Zajímavé
Ne, nejde o to, kde automobilka chce auto mít, jde o to, kde ho chce mít při dané cenovce. Navíc pochybuji, že Audi chce mít TT RS právě tam, kde ho má a tam ani neplatí, že by ten rychlý Golf za ty peníze stál.
20. 8. 2013 11:43
Re: Zajímavé
Ale ano. Pokud ho bude chtít mít v prakticky neprodejné sféře, ale absolutně na vrcholu, postaví celokarbonovou placku, která bude i (třeba) absolutně mimo portfolio a profilování značky.
Kde chce Audi mít TT RS je věcí Audi a jestli tam opravdu reálně je opravdu neumím zodpovědět. Neznám pohled Audi.
19. 8. 2013 15:56
Re: Zajímavé
Napsal bych to, kdybych tomu věřil. Nejsem ale bezbřehý optimista. Nevykládej si to špatně. Přeji si, aby Honda nabízela to nej ve třídě. Nedělám si ani iluze, že by nebyla schopna takové auto vyrobit. Je ale otázkou, jestli chce a vzhledem k tomu, jak se v poslední době prezentuje, co jsou její markanty, které tlačí, tak mi v hlavě hlodá červíček, jestli se náhodou měsíc před premiérou nedozvíme o byť jen pidi elektromotůrku, který bude pomáhat k těm (dle mne) zbytečně ambiciózním 300HP, ale bude nejvíc green 300HP ve třídě HH. A opravdu, ale opravdu doufám, že to takhle nebude.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 17:09
Re: Zajímavé
Pokud to bude nejrychlejsi predokolka, moturek pomuze k nizsi spotrebe a bude to stat na urovni konkurence tak proc ne. Mne by to nevadilo.
19. 8. 2013 20:48
Re: Zajímavé
Zajímavé je, že turbo nebo dokonce diesel pro mnoho lidí překážku k zábavě neznamená.

Ale elektromotor ano :-)

Nechápu!

Když půjde vypnout ESP (u Hondy teda VCM, myslím) tak není co řešit.
Stejně jako u NSX..
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 09:34
Re: Zajímavé
VCM je Variable Cylinder Management, který vypíná válce u V6, myslels asi VSA, Vehicle Stability Assist. ;-)
20. 8. 2013 08:04
Re: Zajímavé
Jistě. Ale to je prévě to čeho se obávám, že tak být nemusí (vzhledem k současnému chování).
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 09:40
Re: Zajímavé
Aha, už chápu ty obavy, ono je to chtělo přesněji specifikovat. ;-) Tak mít je můžeš, byť je otázkou, do jaké míry jsou opodstatněné, ať už z pohledu toho, proč by to Honda měla dělat, když o tom nepadlo od počátku ani slovo nebo z pohledu toho, proč by to bylo špatné. Jak psal DonVito - jsou věci, které mi na sportovním autě vadí víc, než elmotor - turbo a diesel.
Avatar - iudex
19. 8. 2013 15:32
Re: Zajímavé
Presne, premotorovanosť nie je najlepšia devíza v triede HH, taká Astra OPC, nominálne kráľ triedy (predokolkových) HH, by mohla rozprávať. ;-) 8-s
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 16:15
Re: Zajímavé
Nebo R32

Pravda, ale vaha Civica je dnes na urovni Golfa, u ktereho jak znamo bombasticka reklama usetrila az 100Kg, Civic s 1,8 vazi plus minus 3-5Kg stejne jako Golf s 1,4 TSI, pritom vyrobce do sveta netroubil, ze usetril az 90kG, ktere pak vrazil zpetne do auta a vysledek je stejny.

Nesjou tam novinky, ale pokrok +/- nebude asi zavratny, kdyztak muze nekdo doplnit
8:07.97 Renault Megane RS Trophy (2011)
8:36 Volkswagen Golf Mk5 VW R32 MKV DSG (2009)
8:47 Honda Civic Type-R (11/2001)
8:35 Opel Astra OPC 2.0T (240PS)
8:53 Volkswagen Golf GTI DSG MK5 (11/2005)

Skoro minuta mezi prvnim a poslednim je slusny rozdil. Prijde mi jeste docela ostudny, kdyz predokolka natrhne ctyrkolku ;-) >:-[]
Avatar - iudex
19. 8. 2013 16:53
Re: Zajímavé
Ono nové GTI na tých pár okruhoch, ktoré už jazdilo, predčilo i výkonnejšiu konkurenciu. U neho ide najmä o nesmierne efektívny prenos relatívne menšieho výkonu (zásluhu má na tom zrejme elektronicky ovládaný samosvor).
A R32 bola špecifická, ťažký šesťvalec vpredu nerobí dobre žiadnemu malému hatchu (pozri na AR 147 s V6, tá bola tipujem ešte horšia), to bolo viac show-car/muscle car, ako ostrý pretekár.
Avatar - Choochoo
19. 8. 2013 17:01
Re: Zajímavé
Jiste ze za to muze jejich osizeny el.samosvor, ale dokaze to udelat na okruhu o pul minuty, nebo 3/4 lepsi cas ???
Bez samosvoru tam oproti Golfu V neni zadny pokrok, takze nic co by Honda nemela suverene prevalcovat ;-)
20. 8. 2013 08:08
Re: Zajímavé
A co diferenciál u Performance ? Na to není na trhu odpověď a je to řešení, které by mimochodem velmi pomohlo právě "přemotorovaným" předokolkám.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 09:52
Re: Zajímavé
Dif u GTI Performance je určitě chvályhodný krok, otázkou je, proč to vlastně VW dělá, když mám tu Ham vysvětlil, že GTI nemá až takové sportovní ambice. Navíc v tomto případě se bavíme o další nadstavbě GTI a další nadstavba Carbon GTI se chystá. Tak chce tedy VW honit časy na okruzích nebo je tohle všechno pro závodníky na autobahnu a na nákupy? :-)
Avatar - iudex
20. 8. 2013 10:03
Re: Zajímavé
No a aké negatíva má prítomnosť toho samosvoru? V praxi je GTI Performance na 18kach (s adapt. tlmičmi) prekvapivo komfortné auto, nijak citeľne tvrdšie, ako dvojkový Focus na 16kach. Pritom v zákrutách je rovnako schopné, ako Focus ST a v situáciách, kde nejde o výkon, ale o jeho prenos na cestu a grip, je zrejme ešte lepšie.
Takže prečo nemať samosvor v hotheči? Ak Ti (z mne nepochopiteľných dôvodov) samosvor vadí, máš tu stále základné GTI bez neho.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 11:35
Re: Zajímavé
Nevím, jestli reaguješ na můj příspěvek. Někde jsem se snad zmínil, že by měl takový samosvor negativa nebo snad že bych ho v hot-hatchi nechtěl? Když jsem uvažoval, že bych vyměnil CTR EP3 za CTR FN2, pak bylo zcela jasné, že bez Torsenu nemá o 8G vůbec smysl uvažovat.

Já zatím s tímhle Golfem zkušenost nemám, ale co vím zcela jistě je, že minulé GTI s adaptivním podvozkem tedy komfortní rozhodně nebylo, tlouklo i v "turistickém" režimu. Že by to byl tak obrovský skok kupředu?

Že grip GTI s LSD bude lepší než u degradovaného ST je mysím vcelku logické. Stále se tu ale bavíme o "rychlých autech na každý den", takže mi vztah k CTR (FRS, MRS Cup) trochu uniká. :-)
20. 8. 2013 11:46
Re: Zajímavé
Sranda je, že to není klasický tupý samosvor.
Avatar - iudex
20. 8. 2013 12:51
Re: Zajímavé
Ad komfort GTI: no ja som na GTI 7 už jazdil a ak mám vypichnúť jeho hlavnú črtu, je to nečakaný komfort aj na 18kach.
20. 8. 2013 10:40
Re: Zajímavé
To se musíš ptát u VW >:D ;-)
V mém oku to dokonale zapadá do profilování GTI. Místo honění koní, přitvrzování podvozků a osazování klasického samosvoru, který dokáže (ne)pěkně překvapit použije systém, který GTI udržuje "uhlazené", ale zároveň zvyšuje efektivitu. A samozřejmě absolutní rychlost (rozuměj časy).
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 11:37
Re: Zajímavé
Jinak řečeno udržuje sterilitu na zavedené úrovni. :-) Proti gustu... ;-)
Avatar - TeeJay
19. 8. 2013 16:16
Re: Zajímavé
Mám pocit, žes to úplně nepochopil, ono je třeba trochu číst mezi řádky. Myslíš, že pokud Honda prohlásí, že CTR bude mít "nejméně 265 koní, inženýři ale tvrdě makají na tom, aby měl 300", je to důraz na přemotorovanost? >:D >:D

To možná kdyby řekli u Hyundaie před 15 roky. Tři sta koní z dvoulitru má dneska kdeco a co to nemá, tomu to čipne tuner. Co jsem četl před časem v Autocaru (nebo kde), tak se Honda ve WTCC učí hlavně to, aby byl motor co nejlépe ovladatelný, tedy aby měl co nejlepší reakce. :-)

A pokud jde o tu "Earth" a "Green", myslím, že to nedávno psal tuším King - Honda byla vždycky hodně "Green", akorát do vyvažovala sportovními verzemi a tam je teď už tři roky díra. :-|
Avatar - Lukixe
19. 8. 2013 17:20
Re: Zajímavé
Tak trvá to preto tak dlho lebo nie je práve najjednoduchejšie len tak z prvej rany prekonať špičkový RSmegano..Oni ho už síce maju dávno rozrobený a robia prepočty ale proste zaberá to všetko čas..Bezpochyby bude nový Type R rýchlejší ako Megan pretože ten je latka a pokiaľ ju neprekonajú nemá význam auto púšťať na trh..Honda je jedinečná automobilka :yes: a bude aj keby nemala mať žiaden športový model na trhu..
20. 8. 2013 08:14
Re: Zajímavé
No ano. Byla green a byly sportovní verze. Teď jsou normální verze a sportovní verze green a to že Honda řekne, že v 2015 bude new CTR mám oslavovat jako návrat starých zlatých časů ? Vlastně ještě NSX. OK. Až ta auta budou reálně v prodeji a na silnici a bude možno je posoudit, tak velmi rád budu mávat samurajským mečem nad hlavou a sypat na sebe rýži.
Avatar - iudex
20. 8. 2013 10:07
Re: Zajímavé
Viem, že by bolo nefér voči Honde vytiahnuť paralelu s Alfou, ale trošku podoba tu je: AR tiež verbálne postavila všelijaké zaujímavé autá v poslednej dobe, Marchione mal plnú hubu kecov a realita? Okrem 4C nič (a aj tá sa ešte nepredáva). Verím, že Honda nekecá tak, ako Taliani, ale zatiaľ tu stále nič nie je a do r. 2015 sa môže všeličo zmeniť.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 10:08
Re: Zajímavé
Nevím, jestli je to úplně přesné. V době, kdy většina značek potřebovala na 160 koní dvoulitr, měla Honda motor 1,6 s proměnným zdvihem ventilů. Ve vysokých otáčkách ostrá vačka, v nízkých klasický motor se spotřebou jen lehce nad běžnými zvyklostmi kategorie 1,6. To není "green" přístup?

Nebo NSX - v době jeho příchodu mělo Ferrari V8 s objemem skoro o půl litru větším a Porsche dokonce přes půl litru. I tak byla Honda rychlejší. není to eko-přístup? Pak holt přišlo CR-Z, které mělo slabý spalovací motor a pomáhal mu slabý elektromotor a sporťáků, které by byly pomalejší, bohužel moc nebylo. Rozhodně to byla chyba, ale stále stejná filozofie - udělat sporťák více "eko", než mají jiní.
Avatar - iudex
20. 8. 2013 10:24
Re: Zajímavé
A dnes po CR-Z ani pes neštekne; snáď sa Honda z oxymoronu "eko-športiak" poučí.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 11:39
Re: Zajímavé
Otázkou je, jak si po poučení představuješ. Pokud tak, že už žádný malý sporťák s hybridem nebude, pak by to asi byla škoda. Pokud jako já tak, že se CR-Z vrátí a bude mít alespoň 160 koní, to by se mi líbilo velmi.

Ostatně NSX bude také eko-sporťák. >:-[]
Avatar - iudex
20. 8. 2013 13:20
Re: Zajímavé
No rozhodne si pod športiakom nepredstavujem 91 kW autíčko, ktoré dá stovku horko-ťažko za 10s. ;-) A ani zvýšenie výkonu na 118 kW mu k titulu športového rozhodne nedopomôže.
NSX je trošku iná liga, aj keď ani tam z bateriek nie som nadšený, ale to snáď ten Golf R dynamikou predčí. >:-[]
20. 8. 2013 10:53
Re: Zajímavé
Jistě. Největší síla Hondy. U toho CR-Z je to bohužel krásně vidět. Ve své době výkonné Hondy umožňovaly ekonomický provoz, ale hlavně ten výkon měly. CR-Z, mimochodem řidičsky ne nezajímavé, je už jen eko. To je ten posun. A hlavně, najdi dobové propagační materiály Hondy a zkus najít zmínku o zelené planetě. Ano, doba se posunula, ale snad žádná jiná automobilka netlačí tak silně green přístup. Možná tě to překvapí, ale nepovažuji to za špatný přístup. Lze tak ukázat schopnosti, které Honda bezesporu má. Kritizuji ale ten 180° obrat a ústup. Nejsou definiční modely. Ať si je CR-Z hybrid, ale ať ukáže, že hybrid dokáže držet krok s konkurencí. Ve finále, ať je klidně i CTR hybrid, ale opět, ať je hondovsky na špici. Toto ale, vzhledem k současné technologii (baterie) nepovažuji za reálné, resp. ne za rozumné ceny. Nahoře se bavíme o GTI Performance a ve vztahu k němu mne napadá, že vlastně VW ke svému HH přistupuje s Honda filozofií. Kašle na honění konkurence výkonem a nemává sekundami, ale seoustřeďuje se na efektivitu, posouvá nasazenou technologii.
Avatar - TeeJay
20. 8. 2013 11:56
Re: Zajímavé
Však už jsem psal, že CR-Z byla chyba, o tom není sporu. :-)

Já to spíš vidím tak, že eko přístup dnes razí každá automobilka, protože je to módní a protože je k tomu tlačena úřady. Nevím, jestli ty máš přístup k dobovým propagačním materiálům, ale z toho, co se dá najít na googlu, bylo "fuel efficiency" snad na každém prospektu. Tenkrát prostě slyšeli lidé na tohle, dnes na emise a zelenou planetu.

Tvrdit, že žádná automobilka dnes netlačí tolik green přístup jako Honda, tos hádám nemyslel vážně. :-O
20. 8. 2013 13:41
Re: Zajímavé
Naprosto vážně.
Avatar - iudex
20. 8. 2013 10:10
Golf R alebo Ako sa to má robiť
Niekto tri roky dopredu avizuje fantómové auto a niekto pred týždňom dá prvú zmienku a ďalší týždeň ho už hotové ukáže: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0