Člověk se na Maserati za to ani nemůže zlobit. Zlobit se člověk musí na ty automobilové analfabety, co kvůli pár centům rvou ropáky i do aut za 2 mega...
F. Scott Fitzgerald once said: "You know, the rich are very different from you and me.” To which E. Hemingway replied: “Yes, they have more money." :-)
Najvýraznejšou výhodou dieselového motora je nesporne jeho nižšia spotreba pri porovnateľnom výkone s benzínvým motorom, prípadne principiápne vyšší krútiaci moment. V nižšej strednej, prípadne strednej triede je spotreba paliva dôležitá a zvýhodnenie naftového motora pochopiteľné. Čo je ale pre mňa nepochopiteľné, je osoba, ktorá kupuje cash auto za 150 000 € a chce mať v mene ekológie náižšiu spotrebu paliva o možno 4 - 5 l/100km. To, že jeho jachta žerie 100 až 150 litrov pri plnom ťahu je už samozrejme nezaujímavé. V tejto triede nemá ani ten technologicky najmodernejší dieselový motor čo hľadať, ale trh evidentne takéto šialené kombinácie žiada a automobilky sa chtiac nechtiac musia prizspôsobovať. Mať prostriedky na auto tejto triedy, na diesel proste zabudnem.
A jestli ano, jen to dokazuje, že bohužel buranů je na světě pořád dost. Dieselové Porsche - tiramisu z pomazánkového másla - "šampaňské" Bohemka - kaviár z lososa -
atd atd atd ;-)
Tak tak. Jsou to zákazníci, kdo rozhodují o takových věcech. A že jsou to křupani, kteří si nechají pro pár centů vrtat koleno, s tím už nic nenadělají.
V Brně je jedna benzínka, kde stojí nafta tolik co benzín. Tak by to mělo být všude.
automobilka žije z peňazí ľudí, ktorí ich majú a nie z peňazí ľudí, ktorí keby mali peniaze, tak by si kúpili... , takže sú pre ňu dôležité názory tých prvých. A preto na teba a tvoj názor maserati proste zabudlo.
Jistě Dináre.. známe tě všichni.. A nejvíc GTI.. to je taky imagemaker...
Já sem si na to zvykl, že je tady každý (zejména tobě podobní) rentiér (bude to asi tvá náplň práce)..., to už tady tak bývá...
Ale ani i kdyby byl skutečný rentiér..., tak mu to nedává právo (a ani tobě) myslet si (možná jste na to zvyklí), že Váš názor je jediný správný... Ono to totiž ve skutečnosti bývá obráceně...
A mimochodem... Já se svou fin. situací jsem spokojený, nestěžuji si, nekňučím... a na rozdíl od tebe a tobě podobných nemám potřebu si MYSLET, že auto střední a vyšší třídy ze mne udělá lepšího člověka... a navíc... můžu říct, že se živím poctivě (i ve vztahu k tomuto serveru, což u jiných mám své pochybnosti) a k tomu mám klidný spánek, zatímco, ty a tobě podobný se to tady snažíte prezentovat do úplného úmoru (jak je to prémiové auto jako status důležité)... Ale to je tvůj (jestli reálný a nebo internetový) svět...
Nicméně..., abych neodbočoval... Tvoje lži a podobné kecy jako si zde opět předvedl mne nutí občas i na ty tvoje bláboly reagovat...
Takže.. abychom si to shrnuli... Víš prd..., máš svoje názory, ty si tady klidně prezentuj, nicméně, uvědom si laskavě, že jsou lidé s jinými životními zkušenostmi s jinou inteligencí, jinou výchovou, jinými hodnotami, kteří na svět nahlížejí jiným úhlem pohledu... To znamená..., že jim i tvůj názor je takříkajíc ukradený (byť ho na rozdíl od tebe umí respektovat)... A jestli si jel a nebo nejel v 5 autech navíc ode mne..., je v tomto případě irelevantní...
Jediné na čem se mi dva můžeme max. shodnou je to, že nás oba auta baví... Na jejich hodnocení se asi těžko shodneme, protože každý je vnímáme trochu jinak... Já jako fajný dopravní prostředek a ty jako prodlužovač údu... A to je bohužel zásadní rozpor mezi mnou a třeba tebou... Chápu... jiný názor nesneseš, na to jako "internetový rentiér" nejsi zvyklý, ale bohužel to tak je...
P.S To platí i pro webpaju...
P.S.2 Měli by ste jít přehrabovat ty peníze, aby Vám je náhodou někdo nevyfoukl..., tady na internetu tak ztrácíte spoustu času... a pak byste nemuseli řešit, jestli s naftovým bavorákem proti benzinovému něco ušetříte. Musím v kontextu tohoto říct, že sem naštěstí na tom fin. tak dobře, že sem si mohl dovolit motor benzínový... ;-) >:-[] , tak bych asi za toho internetového rentiéra neměnil...
A psát, že si ho chceš pořídit intimní nebylo? ;-)
Je mi to fuk, jen se mi líbilo, že tvoje rozhodnutí, že bys moc provokoval okolí přišlo právě ve chvíli, kdy se objevily české ceny Ghibli.
V Británii si za to můžou počítáním mýta za vjezd do Londýna podle papírových emisí CO2. Ten výrazný nárůst dieselů s tím časově koresponduje.
Takže je to opět jen kvůli penězům.
Jde o to, že v tomhle segmentu se diesely kupují masově. Jsou běžně v nabídce, lidé mají na výběr. Nenabízet diesel znamená přijít o nemalé množství zákazníků. To se o segmentu 5,5+ metrových limuzín říci nedá. Tam (zatím) nikdo nic takového nenabízí. Maserati očividně nechce mít z QP kusovou záležitost.
Díváš se na to naopak. To není o tom, že se sem cpou lidé, kteří na to nemají. Ne, to automobilky otevřely tenhle segment lidem, kteří by si nejspíš takové auto s benzínovým motorem nekoupili a šli by o třídu níže.
Kdo říká, že všichni chtějí to nejvíc, co jde? V8 jede skoro stejně a v praxi je tam o zhruba tři miliony levnější. A to přitáhne nové kupce, kteří by se na původní model vykašlali.
Já se opravdu bavím nad tím, jak se tu upoceně něco snažíš prezentovat. O věcech, o kterých lautr nic nevíš, jen něco odtušuješ, vymýšlíš si a pravidelně lžeš. Máš vůbec smysl? ;-)
Jistě, jsou to kecy, zatímco to co píšeš ty, je vše podloženo jak tvou vlastní tak zkušeností širokého okolí, a také prodeji motorizací v dané kategorii. >:D:no:
Wolffe, chceš-li se pouštět do podobných debat, varuju tě! Finanční zázemí jednotlivých diskutérů není podstatné, ovšem do prvního prolomení tenkého ledu. A ty po něm teď šlapeš, protože zatímco webpaja standardně tu vyšší střední jezdí, a není to jeho jediné auto, tvou story o tom, jak´s dědil po dědečkovi, prodal ledvinu a pak s houmkreditem dosáhl na skladový fiat bravo, známe všichni. Takže s tímhle opatrně!!
Od doby, co se objevily první zmínky o naftě v porsche (počínaje cayennem) mám pořád stejný názor, a to, že pro image značky je to z dlouhodobého hlediska špatně. A o to víc v panameře. Jenže, já nejsem manažerem porsche, ti to zjevně vidí jinak, a proto tu máme panameru dýzl. To auto prostě je, takže mám-li ji hodnotit, nemůžu se na věc dívat pohledem svých preferencí, ale hodnotit ji buď ve vztahu ke konkurečním autům nebo např. v rovině prodejů, preferencí zákazníků, tedy tak, jak chápu tuto debatu. Z tohoto pohledu je dýzl volbou racionální, a to za cenu minimálních ústupků v oblasti kultivovanosti či charakteru, které mají být hlavními přednostmi benz. motorizace. Rozhodně jsou pro mně argumenty typu kaviár vs. hamburger naprosto mimo.
No já nesouhlasím ani s tvojí existencí,a el to je asi tak to jediný, co se s takovým nickem tady dá dělat..., mimo toho, že to musí všichni ostatní diskutující tady trvale přetrpět...
A žíly mi to netrhá.. Hold i ty máš právo na svoje názory...
Ano, Ghibli by bylo moje další vozidlo, ale vzhledem k univerzálnosti zůstávám u stávající značky a jen přidávám pátý dveře a životní prostor pro psa pod nima :-)
Jel jsem Q4 předchozí generace, řvalo jak supersport, dokonce se i podobně řídilo, ale nejsem si jistej, jestli bych s ním dobře řízenýmu 535i ujel, o 550i se ani nebavím. Problém byl, že neumělo jet relaxovaně. A to se zrovna u týdle kategorie očekává. V žádným případě nechci, aby se v budoucnu montovaly jen nafťáky a nemíním tu vypisovat nesmysly o tom, že jsou druhy aut, kde by se nafta dala upotřebit taky. Jen píšu, že u moderních víceválců se stírají rozdíly a dřívější nevýhody ropáků a v součtu kladů a záporů není a nemusí bejt instalace dnes už kultivovanýho ropožrouta u manažerskýho sedanu nějakou nevýhodou.
Bentley pod křídly VW a RR u BMW má nějakou svou jistotu jasnou. Mase musí prodávat i za cenu instalace žádaný nafty, aby vůbec pod impotentním Fiatem přežilo.
A tys Pajo kupoval nějaké Maserati? Já vím, že jsi tady dával k lepšímu, že Ghibli bude tvoje další vozidlo. No a pak se objevil ceník a objevila se polemika o tom, že tě zubařka neošetří:-)
zjednodušeně: před pár lety by si naftu do Maserati, Porsche, Bentley nebo RR neuměl nikdo představit. Porsche a Maserati už podlehlo lákání větších prodejů, Bentley nebo RR odolávají. Jsou konzervativní a to se mi líbí.
Maserati podle mně musí jet jak z praku a tohle prostě nepojede.
Já nevím, pro mě je zábava jezdit s autem na hranici jeho schopností, ne s autem na hranici schopností mých (prostě je pro mě zábava mrštnější sporťák, než rychlá, velká limuzína...sedan, ber jak chceš).
Ano, Panamera je pro mě autem namířeným proti německý trojce, kterejm pár zákazníků sebrala a ještě přebere.
Btw.: Toudle optikou by každej z nás musel mít doma Cindy Crawford (dosaď jakoukoliv jinou ženu, která je ti bližší).
U Porsche by se zlobili, kdybys je cpal mezi německou trojku. Ani já ho tam nevidím.
Btw. po svezení s Panamerou Turbo bych řekl, že zábavy je s ní dost a dost.
Wolffe, problém je, že neznáš, nevíš a nejezdíš...a hlavně jsi ještě podobnou kategorii nekupoval. A o nahlížení do cizích kapes si myslím svý...tam chápu tvoje snahy o hledání nových soudruhů.
Jediný reálný důvod proto, koupit si v takovém autě diesel je skutečnost, že oproti podobně výkonnému benzínu máš prostě dvojnásobný dojezd (zejména při vyšší zátěži motoru)...
Psát o tom, že to nepoznáš (když poznáš), psát něco o pružných zrychleních atd.. je prostě blbost... Ani to šetření za placení vlastní nafty (u auta za 2 mil.?) není argumentem. O peníze v tomto případě fakt nejde, jde vlastně jen o ten "komfort" , že nemusíš stavět na cestě z Brna do Plzně 2x na benzínové pumpě, když nechceš... O ničem jiném to prostě není...
Ale kdo si bude chtít toto auto koupit opravdu pro požitek z jízdy, tak si to v naftě opravdu nikdy nekoupí...
Mimoto... tento argument je vlastně jen použitelný v Německu, kde se na dálnici dá jezdit neomezeně... Rozdíl v dojezdu u předpisovým, případně striktně omezených rychlostí (severské země, Anglie) je zanedbatelný.. a dovolím si říct, že podíl těchto aut s naftovým motorem v těchto zemích bude výrazně menší). Tam, kde p..a mohou jezdit s plyne na podlaze je právě s ohledem na dojezd výhodnější nákup nafty. A furt má Maserati... byť naftové..
Můj velmi úspěšný kamarád říká...neinvestuj do auta, ale do byznysu...pak si dělej radost.
Ale to už je o životní filozofii a já radši dvě auta, každý se svým vlastním účelem než "hybrida" koncepcí.
Ber to takhle...obul by jsi na auto někdy univerzální gumy nebo kupuješ letní a zimní??? Stejný jako s celým vozem.
Jednoduchá otázka: když se nebudeš dívat na pravou stranu jídelního lístku, dáš si držkovou nebo radši steak?
Netvrdím, že nafta není levnější, ale jsem si stoprocentně jist, že je ve všech ohledech
horší, než benzín.... jen je prostě levnější.
Nedělejme z nouze ctnost ;-)
Jezdím po městě, na každé křižovatce zastavím a chrochtavec o sobě dává vědět nevybíravým způsobem. Při tankování nafty se vždycky zasereš, to se s benzínem nestává. Když máš v dieselovém autě start stop tak to s tebou pěkně zatřepe.
Pro mně nafta není. Hybrid se mi líbí čím dál tím víc.
Můj kamarád vždycky říká: "nešetři, vydělávej". A to je i moje krédo:-)
Nejsem žádnej militantní naftovej kovboj, ale dokážu odlišit auto na zábavu a na běžný používání...den co den...kilák co kilák. Točivýmu benzíňáku v autě pro radost se žádná nafta nevyrovná, ale na normální tichý cestování je to suverénní alternativa...
Zbytečně to hrotíš, na volnoběh pod haubnou něco vzdáleně bručí, o motoru prakticky nevíš. Kdybych otázky stavěl stejně hloupým způsobem, pak bych se tě ptal, ty jezdíš na volnoběh?? ;-\ Jinými slovy, stačí, tahle diskuse jde už příliš směrem k ignorantství.
Tak to se pleteš, alespoň to co se aktuálně prodává, tak benzín je o půl sekundy na stovce rychleji. Možná bude mít horší pružné zrychlení, ale koho to u automatické převodovky zajímá?
Na volnoběh nerozeznáš V6 diesel a V6 benzín? A jsi tady dobře? A jestli se prodává naftová Panamera dobře jen to jen proto, že je zdaleka nejlevnější ze všech:-)
Takhle to přece vůbec nestojí, zůstaň u panamery. Sám jsem tu o základní V6 psal xkrát, moc se mi líbí, má kouzlo základní verze, ale musela by být podstatně levnější než V6tdi, abych ji při reálné volbě upřednostnil, protože hůř jede, více si vezme, není při cestování tišší, jediné co nabídne je charakter benz. motoru, nechá se vytočit více a v posl. dvou tis. otáčkách k tomu přidá i hezký zvuk. Fajn, ale stačí to? Resp. je to dost na to, abych zatratil ten dýzl, u tohoto typu auta??
To je přece trochu jiná story... Dnešní naftový šesti nebo osmihrnky jednoduše cti netratí a pokud si platím 60kkm ročně ze svý kapsy, pak je mi putna co si o tom kdo myslí a jak tu někteří rozhazujou milionama jakoby se nechumelilo.
O (ne)kultivovanosti naftovejch R4 se bavit nemusíme.
Ne, nepozoruju. Nemám najetý jen nafty nebo benzínový maloobjemy a myslím, že jsem schopnej posoudit vibrace i další negativní věci. Apropó...laufy mám naprosto čistý, bez stopy sazí.
Z hlediska ticha nepoznáš u panamery rozdíl. A jinak píšeš blbosti Migu, z hlediska racionality nedává v této kategorii benzin větší smysl než nafta, a u lidí, kteří si na takové auto dokážou vydělat, prostě racionalitu musíš předpokládat, a prodeje to jen potvrzují. Benzin je v této třídě volbou fajnšmekrů, iracionální, benzin prostě musíš chtít. Tohle dilema je ale naprosto mimo kategorie typu buranství... :-!
třepe se to, smrdí to, chrochtá to. neříkej mi, že to, když stojíš na světlech, nepozoruješ.
že nepoznáš rozdíl. dej si to nafty start stop - myslím, že ho tam ještě nemáš. uvidíš ten rozdíl :yes:
Včera jsem jezdil celej den po okruhu s V6 a V8 a po přesednutí do naftovýho a uvnitř kabiny utlumenýho V6 mi pak 600km zpátky nepřišlo jako potupa. A nepřijde mi tak ani ráno když do něj sedám, nebo kamkoliv jedu... Prostě to je pracovní nářadí...
Čím se budeš opájet na dálnici při 160km/h? Brutálním zvukem V8? Kecy...pokud jedeš štreku, chceš mít ticho a pohodlí. Pokud si jdeš udělat radost, pak vezmeš něco jinýho než Panameru nebo Q4 na okresky...
To je jako rozdíl mezi G63 a G65 AMG. Tam to není o tom, jestli tě pálí nebo nepálí, ale o tom, že chceš dát najevo, že máš to NEJVÍC co jde. Známý pořizoval Bentley GT, říkal jsem mu, jestli ho nemrzí, že je osmiválec, který jede skoro tak dobře a je o spoustu peněz levnější, říkal, že NO WAY, že musí mít to nejlepší. Jen, když bral G63 tak tam už se mu nechtělo za 12 válec připlácet tuším 2 nebo 3M.
Buranů...chci-li Porsche na zábavu, nezvolím k tomu 5m dlouhý auto i kdyby mělo 800HP a zvuk jak F1.
Naopak, jsem-li Porsche positive a kromě 911 chci jezdit i běžně v Porsche, překonávat v tichosti a pohodlí dlouhý vzdálenosti, tak se rozhodně nebudu stydět tankovat u černýho stojanu.
Že si někdo koupí Quattroporte, neznamená, že miluje auta, nebo že je za vodou, tak říkajíc. A v zemích, kde poplatky/ daně závisí na spotřebě, tenhle motor udělá rozdíl. V Nizozemsku byl myslím rozdíl mezi Continentalem V8 a W12 přes 100 tisíc €. Jen kvůli normované spotřebě (rozdíl je necelé čtyři litry). V Německu to bylo asi 20 tisíc €. Jestli tě nepálí dva miliony, tak gratuluji.
Pánové, celé je to o tom, že máte představy o tom, že když si někdo koupí auto za 2M, tak je to boháč co už nemusí šetřit. Takový člověk klidně ráno vstává a fičí do své dílny se čtyřmi zaměstanci.
Koruna levněji nebo dráž o úspoře moc nerozhoduje, když ušetříš každých 100 km 72 korun za dva litry benzínu
Ale no tak, vždyť nafta už stála tolik co benzín a dokonce víc - a nic to nezměnilo. Změní se to, až bude splněna ještě druhá podmínka - že benzíňáky budou mít stejnou spotřebu - to zatím nemají a tak se nafťáky vyplatí.
Všechny ostatní řečičky kolem jsou potom vcelku zbytečné.
Čerstvá čísla z Británie nám říkají, že 50% aut tam jezdí v dieselu i když je nafta poměrně výrazně dražší než benzín ....