... S63 jako nějaký zábavný vůz a tím pádem odepsat 4MATIC, který je mnohem rozumnější volbou?
Vytahovat do nebe 900Nm a kluzkou silnici??? Ach jo... CHápete, k čemu S63 vlastně je? >:D Tohle auto si nekupují novináři motoristických deníků, aby si zablbli. Víc to nehodlám komentovat, vidím rudo 8-s8-s8-s
Podle těch báječnejch modrejch neonů jsem to pochopil tak, že S63 bude ideální k parkování v okolí střelnice, stánků a bouracích autíček.
Naštěstí jsem si ale přečetl, že to jde přepnout na růžovou - hned jsem klidnější. Doufám, že při faceliftu přidají funkci stroboskopu.
První jízdní dojmy, které obsahově a informačně hravě přebijí většinu regulérních testů z poslední doby. Bravo Aleši, velké bravo. :yes::yes:
Ano, souhlasím výše s Johny.Ricem, že řešit u S, byť AMG nějaký "driftovací" podtext je trochu prapodivné, ale budiž. Na druhou stranu o autě Aleš říká něco navíc.
Tedy, redakce, pusťte prosím Aleše k více autům, tohle má totiž odpovídající úroveň.
Otázka 4maticu je zcela jasná. Jednorázové projetí v září na ni však nemůže dát odpověď. Chleba se láme v období zvaném zima. Mercedes byl v zimě vždy specifický. Jeho majitelé to dobře vědí. Sám vím, že se na plyn při výjezdu ze zmrzlé zatáčky příliš nesahá. Pokud je kopeček a všichni na čtverku vrooom, jen vy s vychýleným zadkem a blikajícím trojúhelníkem trakce se pomalu posunujete vpřed, pak je to období kdy vás napadají různé otázky, právě odtud vane vítr.
Klasičtí řidiči si s těmito situacemi uměli poradit. Bohužel jak řidičský um v populaci vymírá ve prospěch uživatelů (řekněte dneska mladému dvojité vyšlápnutí spojky, sytič …) tak se jako módní vlna dere do popředí 4matic. Ten tu byl vždy, ale pouze pro užití v Alpách atd. Je to stejné, jako x-drive od Bmw. Auto je potom řidičsky strašně tupé. Celý rok sebou taháte cca 70kg hřídelí, zejména ve městě maří větší množství energie, máte o jednu olejovou náplň navíc atd …. Nicméně vyjet na kopec je všemocné, v USA se dává 4 matic snad do všeho. Jak si zákazníci přejí, takové je auto. Mě osobně stačí klasická zadokolka. Na zimní Rossiu atd je tu stejně nedoceněný houpavý LandCruiser V8, esko má zůstat kravaťákem.
ps: ten motor by šel teda popsat i lépe, 63amg (6,2 i 5,5) nebo V12 600 popř 65amg mají odlišnou charakteristiku.
for MT:
S63 a 65 AMG je jenom o prestiži a maximálních výkonech.Slovo jako rozumnost,nebo spotřeba vůbec do takových aut nepatří..
Čtyřkolka je tam z důvodu toho,že ne každý chce mít 900Nm a smažit zadní kola,případně jet na sněhu jak pokakaný..Zákazníci to chtějí je to jen varianta.
Myslím,že S-ko 63(65) je asi nejméně obratný a nejméně sportovní model AMG(kromě SUV),je orientovaný na luxus a brutální výkon a 4kolku potřeboval jako sůl.
Doufám,že i u S65 bude možnost 4x4,protože jenom se zadkem bude pomalejší než S 63 4x4, a pak by,kromě počtu válců pod kapotou,pro ni nic nemluvilo,prodávalo by se jí ještě méně a tím spíš by V12 zmizela z prodeje.
Myslím,že 4x4 je naděje jak udržet V12 S65 déle na trhu,než je zamýšleno..
Skvělý článek.
Myslím,že 4matic je rozhodně výhodou,kombinace 900Nm a třeba zasněžené vozovky je vražedná,i přes všechny asistenční pomocníky.
A S63 není žádný řezač zatáček,přece jen je to "civilnější" AMG,není to Black Serie ani SLS,je to limuzína.
Hodně zákazníků,(podle šéfa AMG),u minulých generací těch "civilnějších" AMG(S63,65, E63..), odrazovala právě nemožnost 4x4.
A hlavně,je dobře,že je možnost volby té čtyřkolky nebo klasiky,to ocení zákazníci asi nejvíc
Pokud 4matic a celoročně použitelné auto, potom vystačí klasická 500ka. Podle mého si kupuje S63 AMG člověk, který to auto sám bude řídit a čeká od něj i jistou míru zábavnosti. A také si ho kupuje člověk, který ho nebude mít jako jediné auto a v zimě stejně vytáhne SUV či zmiňovaného Land Cruisera /nebo RR/.
S63 AMG bude pramálo AMG, bude jezdit za 20 a přitom nenabídne žádnou přidanou hodnotu. Jak zmiňuje kolega, čtyřkolky - limuzíny jsou obvykle velmi tupé a nezábavné.
4MATIC je rozumnejsou volbou, to je mi jasne. Ale AMG nie je prave synonymom rozumnosti, a za tie prachy sa ludia chcu bavyt a nie len pri zrychleni z 0-100 ale mozno aj s vypnutym ESP. Pokial Mercedes ponuka obe varianty nevidim problem, kazdy si vyberie podla svojho vkusu.
Já třeba bydlím v místě, kde máme sníh jednou za uherský rok. Slunce tu svítí zhruba 300 dní v roce. Hory jsou za rohem, kopy sněhu také, ale na hory v podobném autě nepojedu. Vím, že stačí déšť. Vím, jak umí být přebytek točivého momentu otravný (tedy když jedeš s vypnutou elektronikou). Nicméně kolik 65 AMG se prodá v Evropě? A kolik řekněme v UAE? Čtyřkolka bude rychlejší, ale bude také krotší a racionálnější. A že 600 má větší spotřebu než 63 je prostě fakt. Nejsem jediný, kdo si toho všiml a kdo měl podobné úvahy - podobná cena, podobný výkon, stojí dvanáctiválec za tu spotřebu?
Jak jsem napsal, nic proti tomu nemám. To Johny vytáhl rozumnost.
Možná je to tím, že je mi nadřazenost ukradená. I ten počet válců má pro mne větší váhu (tedy 12>8). V běžném provozu stejně většina lidí nepozná AMG od standardní verze. Pro mne je to plus, ale pokud někdo chce nadřazenost, bude muset jinam, třeba k Rolls Royce.
Mluvil jsi o rozumnosti. Pokud chceš rozumnost a zahrnuje to u tebe pohon všech kol, máš tu S500 4MATIC a žádný louda to není, ani to není čtyřválcový diesel. Dvanáctiválec to není, ale chtěl jsi rozumnost.
Pro mne byl v předchozí generaci asi největší rozdíl mezi 600 a 63 psychologický - spotřeba. Dvanáctiválce prostě žerou, i když jedeš na pohodu. A pak 63 se nedělala jako long a 600 zase jako "short". Cena byla myslím prakticky stejná. To celkem jasně říkalo, na koho která míří. Nebude to náhoda, že 63 dostala 4MATIC jen v long verzi. Jen si myslím, že tím ztížili pozici 600.
Nakonec ne vždy mám rád styling AMG. Jsem spíš na eleganci. Třeba na SL ten nalepený hnus na kufru. Naštěstí měl někdo dostatek rozumu dát do konfigurátoru možnost se toho zbavit, byť tím přijdeš o možnost koupit jeden z balíčků (nějaký ten "řidičský", který posouvá omezovač). Ale i další drobnosti, třeba koncovky výfuků. Mám radši dvě jednoduché, nižší, širší, elegantnější, jako to měl Maybach, jako to má Bentley, nebo ty 500. Musím ale uznat, že tohle auto vypadá na poměry AMG decentně. Jen si redakce mohla odpustit to modré osvětlení, dá se vybrat i něco hezčího.
Nechci říci pomalá, ale ne dostatečně prestižní. Měl jsem možnost se svézt CLS500, a to je panečku jazda! Sám majitel říkal, že i ve staré eS Klase to jede jak drak, o nové nemám nejmenší pochyby, zvlášť když zhubla o víc jak 100kg. Ale prostě, je to stále "JEN" S500.
Kdybych byl v té pozici těchto lidí, beru jasně 63 než "páprdovskou" 600 (snad mi rozumíš, jak myslím to v uvozovkách ;-)
Snad nechceš říct, že je S500 pomalá. Od AMG očekávám šílenství a zvrácenost (řečeno nadneseně). :-) Ne jachtu. Pokud se chtějí orientovat na jiné zákazníky, brát jim to nebudu, rozumnějších aut by měli prodat více. Moje představa vrcholu (pokud jde o ty "jachty") je spíš S600. Uvidíme, jak bude jezdit nová generace.
Z jiného soudku: "A to musí zadní kola zvládnout přenést ne 680, ale 900 N.m!" Za tohle by měl autor jít stát na hanbu. Nebo zakleknout na špalek. Auta mají mezi motorem a koly typicky převodovku, pokud vám to někdo zatajil. ;-)
Přesně tak. Znám pár majitelů předchozí generace AMG a všichni ji občas pořádně nekorektně naloží :-) Hlavně to jsou lidi, co už mají naježděno i na okruzích, není to pro ně jen frajeřinka, ale umí s tím autem fungovat ve všech režimech, od klidného dálničního letu, po limitní jízdu, když je to náhodou popadne... :-)
Proč panejo? Tohle je performance ad maximum v každém slova smyslu, ale není to drift wagen. S 4M dává výborný smysl pro super rich, kteří chtějí rychlou a pohodlnou jachtu do každých podmínek.
Právě ten kravaťák by měl být klidný a sebejistý za všech situací... a k tomu mi ten 4Matic také pasuje lépe. Pokud už sis koupil eSko, aby sis ho užíval jako řidič, pak s sebou taháš zbytečně mnohem víc než 70kg... a u AMG tě maření části výkonu nemusí zase tolik trápit.