No ak je M3/4 avizovaná ako R6 biturbo so 316 kW, tak moc priestoru medzi nimi a M235i (tiež fúkaný R6 s 240 kW) nebude. Ono by sa iste jednoducho dalo prifúknuť ten motor na vyšší výkon, ale ak má byť zachovaný dostatočný odstup od M3, môže ísť tak max. do 260 kW a je otázne, či by pre image M modelov bolo dobré, že ide fakticky o rovnaký motor, ako v bežnej verzii, len "prečipovaný" na o niečo málo vyšší výkon. Teda ak bude výkonový odstup M2 od bežnej 235i veľký, bude už príliš liezť do kapusty M3 a ak bude nárast výkonu malý, nebude moc dôvodu priplácať si oproti 235i.
Myslím teda, že M2 nebude.
Tohle může být asi největší problém M2ky - jak nekanibalizovat na M4ce. Buď bude až moc dobrá a mohla by brát zákazníky M4 anebo to nebude mít cenu, když je tu M235i.
M235i má 322 koní a 1530 kilo. M4ka bude mít někde nad 430 koní a kolem 1560 kilo. Jedině že by M2ka byla někde na úrovni 360-380 koní a 1550 kilo. Pokud ale nebude M2ka výrazně lehčí než M4, tak je M4 jasná volba. Když by ji ale moc odlehčili, tak bude lepší než M4.
I "jen" M235i je co do zabavnosti na urovni A45 AMG a co do casu jen lehce za. Do karet mu hraje nizsi cena, 2 valce navic a pohon zadku + moznost manualu. Zadny marketingovy propadak se nekona, jen by v teto tride BMW nebylo nejrychlejsi. Potencialni M2 (v kterou doufam, ale spis neverim) by pri cene jakou bude mit M235i muselo BMW docela carovat aby ji vykonem osadilo presne "cenove adekvatne" pod prichazejici M3/M4 a obavam se ze se do toho BMW mozna vubec nepusti.
M235i by mohlo být někde na úrovni již nevyráběného 1M Coupé (alespoň BMW tvrdí, že má na Ringu dokonce lepší čas). Jestli bude ale nad tím navíc M2ka, tak to bude ještě zajímavější. :-)