Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové mini Volkswagenu se bude vyrábět v Bratislavě, Audi Q3 ve Španělsku

66 komentářů

Nicco
co ja viem, nechce sa mi to hladat, najskor to mal vyvedene vonku ale v 70 tych rokoch by mi neprislo divne, keby mal aj vyfuk vyvedeny do kabiny
Klaudius
Kde mal nalievacie hrdlo oleja starý Transporter s motorom vzadu...? >😁
Klaudius
>😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ve Wolfsburg(u) si evidentně myslí, že by se město mělo (tak jak to "zkušebně" na týden již jednou bylo) přejmenovat na GOLFsburg 😉
PS: Ale jak "přejmenovat" sídlo majoritního akticionáře (když se jmenuje "SOLNOHRAD") to tedy NEvím (bože JEŠTĚ že už je PÁTEK!)
Pěkný den a víkend VŠEM 😄
Nicco
Dolezite je, co si myslia vo Wolfsburgu. Aj ked by bola cierna, to uz rovno mohli dat ten otvor na olej do prehradky pred spolujazdca
Avatar - gld
gld
>😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Zbývá slušně pozdravit a rychle se přesunout na zadní sedačky. 😉
Avatar - gld
gld
keď pri veľkej búračke príde motor pozrieť do kabíny čo je nové tak to nie je žiadna výhra >😁
No problemy boli aj na audine asi pred tromi rokmi, problem bol v tom, ze ked vystrelilo airbag pred spolujazdcom, tak ten plast co sa utrhol, ked vystrelil airbag prerazil celne sklo, ktore nasledkom narazu uplne popraskalo a to hovorim o SUV.Ale potom sa to doriesilo.
Klaudius
Prakticky motor nepohltí žiadnu veľkú energiu - zjednodušene ak ho vezmeš ako monoblok, tak ju len "podá" ďalej.
Riešenie s motorom vpredu je jednoduchšie iba preto, že naň skoro všetky diely jestvujú, stačí ich brať z bohatých políc VW. Technicky je podstatne zložitejšie a náročnejšie.
Vývoj pohonu "všetko vzadu" by bol teraz pridrahý, lebo by takmer všetko museli navrhovať nové.
Klaudius
Bože, koľko naivity...

Vezmi si logicky, že ten motor sa raz o tú prekážku (akúkoľvek) zastaví - a potom pôsobí ako projektil proti štruktúre karosérie. Ako príklad si vezmi Mercedes A. Motor bol zavesený tak, že pri náraze sa po extra silnej šikmej priečke skĺzol pod kabínu auta. Autu potom stačila extrémne krátka predná časť na pohltenie nárazovej energie a konštrukcia zabazpečila dostatočne pevnú klietku napriek krátkemu predku.
K tomu bielemu plastu - fakt si myslíš, že tak by mohla vyzerať sériová verzia? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pokud já vím, rozdíly jsou spíše MALÉ.
Tedy ono NENí "náhoda", že na bezpečnost "vysazené" volvo dává své motory "napříč" (R4, R5 a dokonce i R6). Dělá to PRÁVĚ PROTO, aby "o dýchnutí" zlepšilo bezpečnost - tedy prostor pro deformaci (deformační zóny). V podstatě ale opravdu záleží na celém skeletu, takže ...
Jde o to JAK wv-ing(ové) v levném UPu motor umístí - aby při nárazu NEměl tendence "putovat" do kabiny (to je dobře uděláno u jinak ÚPLNĚ "bubého" - pr👋dle mne - mercedes A)
Čistě TEORETICKY by opravdu bylo "lepší" kdyby se vpředu v místě "deformačních zón" motor a další NE"pletl" - ale v reálu to NEmusí být až takový problém (i když je dobré při vývoji trošičku "myslet" - jedna škoda s tím měla v EuroNCAP docela problém a testy se musely opakovat, neb akumulátor na "chytrém" místě v "rohu" těsně za nárazníkem dělal problém ... snad Fabia? Už nevím ..)
To je "maličko" k tématu (z toho co jsem kdysi o konstrukcích vozů četla - zbytečky co si pamatuji - "víc" ze mne asi NEdostanete 😄
Pěkný den 😉
pandan
Já totiž nevím, jak jinak přišel na to, že motor vepředu výrazně zhorší bezpečnost při čelním nárazu. A to konkrétní jsem si vyložil z věty: "Deformačná zóna zostáva aj keď dáš motor inam, nie?", kde reaguje na můj příklad o prázdnotě. Potom se podle mne deformační pěkně deformuje, ale pohltí mnohem méně energie. Snažím se jen obhájit své tvrzení a vyložit, proč řešení s motorem vepředu vyjde celkově jednodušší při stejných nárocích na bezpečnost.
Avatar - pelikoš
pelikoš
tak toto opravdu není moc povedený ani koncept a asi ani sériovka...tuším propadák :-!
Nicco
1) k bezpecnosti mam rovnaky nazor ako pandan nizsie
2) na tejto fotke, je motor vzadu okolo je biely (asi plast)
[odkaz]
Avatar - T613
T613
deformační zóna je jen o tom jak se má správně zdeformovat, aby pohltila co nejvíce energie. Nevím kde si přišel na to, že Klaudius to neví 😐
Avatar - woody-alien
woody-alien
No jo, jenže v tý vřavě do který se vmísil i Zorro a Schimanski, nikdo takhle pádný argumenty neposlouchal. 😉
Avatar - Plautus
Plautus
definitívne sa rozhodlo o výrobe Up!-u v BA až teraz, už v skorú jeseň uplynulého roku som však v diskusii k jednej téme písal, že Up! sa bude vyrábať v BA, teraz sa to len potvrdilo. Q3 som predpokladal, že vzhľadom na skúsenosti s výrobou SUV, i keď vyššej triedy, prichádza závod v BA do úvahy, no informácie o rokovaniach nemám...no naopak, keď som písal vtedy ohľadne výroby Up!-u v BA, tak som tam prichomejtol aj A1, ktoré by sa malo vyrábať v Belgicku, no moje info sú také, že výroba tohto pidiAudi by mohla byť tiež v BA...pri Up!-e sa moje vtedajšie info potvrdili, tak uvidíme ako to bude s tou A1 😉
pandan
Jenže deformační zóna se nemá jen zdeformovat (to by mohla být z alobalu), ale i ztlumit náraz zbytku auta. Tady konstruktéří počítají i s deformací toho haraburdí kolem motoru. Kdyby všechno s motorem vytáhli, museli by tam dodat nějaké pohlcující prvky, příčky, nosníky nebo výplně. A to jsou peníze a kila navíc. Nemůžeš počítat, že ti celý prostor zbude pro zavazadla (ten právě motor vzadu částečně zabírá). K dalšímu se raději nebudu vyjadřovat.
Beaumont.
Tak proč to neudělali jako výměnu linku za linku? Do Audi mohla jít linka na Seat Marbella [odkaz] která se pak mohla prodávat jako Audi A0 (nula). Konečně by třeba Audi mělo nějaký model, co by nebyl předražený a měl agilní jízdní vlastnosti, o downsizingu ani nemluvě >😁
Klaudius
Nikto nehovorí, že to auto nemá mať predok, o tej prázdnote píšeš pekne z cesty. Deformačná zóna zostáva aj keď dáš motor inam, nie? Masa materiálu, ktorou je blok motoru sa snaží presne ako píšeš, jak delová guľa preletieť autom. V tom je jej nevýhoda. Mýliš sa tiež v tom, že kinetickú energiu motora pohltí prekážka - maximálne sa odbúra časť energie, pri strete s pevnou prekážkou ide prakticky všetko smerom dozadu. Takže výhoda motoru vzadu je ohľadne pasívnej bezpečnosti jednoznačná.
pandan
ad 1.. To nemusí platit. Motor vzadu není nic moc při čelním nárazu. Hrouda oceli se snaží proletět autem jako dělová koule. Naopak vepředu deformuje překážku (jiné auto, chodce, ...), o pevnou se zastaví. Kinetickou energii motoru tak pohltí překážka. Navíc motor má kolem sebe i deformovatelné součásti, které tlumí energii karoserie při nárazu. Nejlepším materiálem pro pohlcení energie není prázdnota. Skočil bys ze 2 metrů raději na lepenkovou krabici od TV prázdnou nebo naplněnou molitanem?
Klaudius
1. Motor vpredu výrazne ZHORŠÍ bezpečnosť pri čelnom náraze.
2. V ktorej malej sériovke si videl biely kufor? A ako si predstavuješ to hrdlo na dolievanie oleja? Diera v dne kufra s prestrčenou hadivcou a lievikom?
Rozmýšľaj.
Klaudius
Naštuduj slovenčinu, "liečebňa" je zásadne bez dĺžňa.
Inak je už neskoro, prenechal som miesto GTI-mu, ten to potrebuje viac. >😁
Klaudius
Tak o tom neviem, ale práve pozitívne to ani audiňáci neprijali, skôr to prilialo kvapku do ohňa, nepanuje o nich proste vysoká mienka.
Každopádne tvrdím iba to, že o Q3 ešte nie je definitívne rozhodnuté, aj keď Seat je vážnym a logickým kandidátom.
Nakoniec prejde samozrejme riešenie najvýhodnejšie pre koncern, a to z každého aspektu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Však by to taky třeba Espaňoles složili špatně a nesjíždělo by Exeo, ale stará Ibiza. 😒
Navtech
---
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To i na ten "citrónek" má garanci (5 let/150 t. km) 😄
UZNÁVÁM že "praktičnost" SL je "omezená" a i já se svými 159 cm si tam "jen-tak-tak" protáhnu nohy a ... a pak následují již JEN pozitiva a spokojenost/blaženost :yes: 😄
PS: Ta moje je bývalá krejčová a občas i něco opravdí a .. a opravdu na ní NEdám dopustit (když tu zrovna pod zkratkou svého jména o vw NE"remcá" 😄 )
PPS: Cože to za motor "volíte" do toho MB?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
HOWGH
Navtech
Spolehlivost hydra právě u citrónka má z historie nesmazatelnou poruchovost, ale to bych dnes nebral za marku stejně, jako a zvláště u MB.Stane se, mě ne, ale je tam garance a 100% kulance. Každopádně na komfort ve velký šířce spektra ve třídách na MB nikdo nemá. Buď volím MB, nebo "za půlku" je na trhu podobný citrón. SL je sice asi nej v komfortu na běžný provoz, ale užitná hodnota a variabilita jde s realitou života v niveč.

Ukrajinky smrdí tak nějak od přírody... na práci do procesu OK, ale domu? těžko.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak "měchy"?
Ty od Citroën jsou alespoň "spolehlivější" - firemní ML za posledního půl roku zůstalo "ve spodní" poloze ...
Kdybych já bych (ze Stuttgart) asi bych SL 6.3 AMG volila 😉
PS: JÁ jsem se svou uklízečkou spokojená 😄
Navtech
Kecy kecy kecy... s tou linkou odfrčela i hromada tech. personálu s exclusiv dietama do teplejších krajin... :-!
Avatar - gld
gld
>😒] :yes:
Avatar - gld
gld
myslím že podobne to robí 99% ľudí..
Navtech
Doporucuji měchy ze Stuttgartu a na uklízení nějakou pečlivou čéšku se smyslem pro detail.
Avatar - woody-alien
woody-alien
A když si machos ze Seatu přijeli do Ingolstadtu rozebrat linku na starou A4, došlo prý i na kordy... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hlavně když to "sedí/funguje" v reálu, že? 😉
PS: Zvažuji, že místo "vrcholné" C5 "změním" na o něco "vrcholnější" DS5 😄
Navtech
Celkem slabý priority, to mě k vrcholný C5 nesedí 😉
Navtech
Já to beru, ale tim, co si napsal, by každej oponent měl začít... Já když si tipuju nový auto, tak nic jinýho nedělám, než že kombinuju, jak to udělat nejlíp a připadá mi to normální...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Věřte/NEvěřte - mně zachovat status quo postačí 😉
Avatar - gld
gld
pretože vždy ide o peniaze :-!

každý chce dostať za čo najmenej peňazí čo najlepšie auto..potom len nastávajú rozpory ohľadom definíce najlepšieho auta
Navtech
Nojo, musíš na sobě makat, aby si nemusela mít ušmudlanou ukrajinskou uklízečku a ještě užvaněnou. 😉
Navtech
Já píšu o tom, že tyhle praktiky a potřeby mají většinou lidi s autama v daný třídě, co jsou diametrálně levnější a křečovitě se snaží obhajovat, jak udělali nejlíp. Přitom stačí napsat, že šlo jen o prachy. Nic víc, nic míň. Myslím, že snad Lerak (nebo se pletu) byl jedinej, co to přiznal na rovinu a přitom jde jen o ho.no. To mě vadí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ta toho napovídá ... 😉
Navtech
Asi od tvojí uklízečky 😲
Avatar - gld
gld
pre niekoho je dôležité ostatných presvedčiť že ON kúpil dobre

zvlášť by ma sralo keby som kúpil auto a to by sa stávalo terčom "porovnávačiek" miestnych "diskutérov"
Navtech
Tak to je děs, když si koupíš auto a musíš tu koupi tak děsivě obhajovat, ne?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEvím odkud máte tyto "interní/tajné" informace, ale o tom že se tohle audi bude vyrábět v Madre Patria se píše již DELŠí dobu a je to ROZHODNUTO stejně jako že cosi jménem UP (s logy Seat, VW, Škoda) se bude vyrábět v Bratislavě ...
... a na tom se asi nic NEzmění ...
Navtech
Tak to je na liéčebňu >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mazej zpátky do továrny.. . >😒]
Sériovka vypadá nachlup stejně jako koncept - předek protaženější cca o 5 cm, jinak úplně stejný... :-! Bude to mazel! A ta bílá mu sekne... 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No čekal bych pěkný auto, podobný konceptu, na který bude pěkně udělaná reklama a bude za obvyklou VW cenu.
Klaudius
Up!je potvrdený definitívne a oficiálne. Q3 ale rozhodne nie. O tej sa ešte nejakú dobu uvažovať bude a isté to nebude do poslednej chvíle. Audiňáci vraj šialene neznášajú Seaťákov a výrobe Q3 v Španielsku sa bránia zubami-nechtami. Chceli by to nasáčkovať tiež do BA, ale Wolfsburg argumentuje zase peniazmi a kapacitami Seatu. Zatiaľ sa vedú ťažké zákulisné boje a ani sami páni z VW ešte nevedia, ako to nakoniec bude.
Avatar - gld
gld
kravina jak trám

motor bude vpredu pretože im to vyjde lacnejšie...deformačná zóna a tým pádom celá bezpečnosť pri čelnom náraze sa ZNÍŽI
Nicco
Ze je motor v predu ma vplyv na bezpecnost pri celnom naraze. Tiez si neviem predstavit, ako by vzadu v kufri calunenom bielou fabou niekto dolieval olej.
megacruiser
Docela jsem zvědavej na sériovou verzi. Původně měl mít UP motor vzadu, to už zrušili. Takže čekám i změny designu takových rozměrů, že sériovou verzi ani nepoznáme. Rozhodně bude delší přední převis kvůli přesunu motoru dopředu a z proporčně a koncepčně zajímavýho auta vznikne jen další tuctovka...
Avatar - gld
gld
myslím že nie
Navtech
Tin snad hůř, ne?
Avatar - gld
gld
tí aspoň hovoria "zo života"

žiadne výlevy detskej izby 😉
Navtech
To jsou ty hypotetický, horší jsou ty skutečný, hlavně cíďáci 😉
Avatar - gld
gld
odborníkov na otázku "PREČO" tu máme, a ani nemusíš chodiť ďaleko >😒]
Navtech
Náhodou mě dobře doplnil, na to jsem zapoměl. Teď je to pro ty na.raný křečáky s autama ze segmentu o polovinu levnějšíma komplet. 😉 Stačí 329 důvodů "proč" a je to.
Avatar - gld
gld
no vidíš ako pekne si to zhrnul :yes:
A ešte aj predražený a o ničom. :no:
Navtech
Co by si od VW čekal? Zase to bude nejprodávanější studenej, sterilní čumák 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Trochu mě mrzí, že u série asi zmizí ta kulatá zrcátka a ten panel co vyplňuje masku a pravděpodobně i ten spodní, vzadu si myslím, že ho dole a v bocích spojí a nechají jen mezeru na horní straně toho panelu. A samozřejmě celé řešení otvírání, to bude asi up, světla mimo prosklení. No prostě to bude celý praktický a zase takový všední. 😄 Snad možná konceptem inspirovaný puklice na ty plecháče v základu budou pěkný. >😁