o tom, jak downsizing není třeba, že >:-[] No nic, konečně snad i hlavy dubové konečně pochopí, že bez turba to dnes prostě nejde... Stejně jako kdysi u dieselů - komu se dnes stýská po dieselech bez turba? A řeší někdo u dnešních turbodieselů, že tam je to turbo navíc, co se jednou zkrátka odporoučí?
Mazda zvládne se svým SkyActive možná Euro6, pak stejně pochopí... Koneckonců naprostá neslanost a zoufalé motorizace japonců jako 1.8 Hondy nebo Toyoty tu bezzubost japonské školy jen dokazují. EURO 5 je zabilo, tak to bohužel je. Bez turba to dnes téměř nejde.
Wono když honda oturbí ty svoje motory ze sekaček Vari, tak si myslím, že se krouťákem a výkonem dostane na těch cca. 80-90 koní, což je nejběžnější motor v nižší střední třídě. :yes:
V současné době probíhá velká výprodejová akce použitých kabátů na stránkách Honda fanclubu. Inu, přichází nová doba, foukají nové větry, mění se atmosféra >:-[]
.
.
.
PS: A neříkám to tady už nějaký pátek, že mimo výběrové sportovní vozy typu BRZ, SSS apod. je atmosféra pasé? Ale to bylo pořád "musíš si podřadit a vytočit"... kdyby to alespoň do těch otáček šlo...
Tolik nesmyslů v jednom příspěvku už jsem neviděl dlouho.
Qashqai a CR-V jsou konkurenti? Nemluvě o tom, že CR-V vypadá velmi dobře.
To s Notem a Jazzem - nemělo to být obráceně, jako že Jazz je ten praktický? Oč praktičtější je Note než Jazz? Nehledě na to, že prapodivná jsou ta auta obě, jen každé trochu jinak. Osobně je mi bližší Jazz, nemám rád design ocucaného bonbónu.
A ta tabulka je úplně gól. Sedm automobilek je za 2013 v plusu a Honda má, pokud vidím, ze zbytku nejnižší pokles. Jinými slovy její tržní podíl stoupá.
velebnosti! ..ale ja sa vcelku teším..v honde sú páni motorári a s turbínou alebo bez, nie je dôvod prečo by tie motory nemali patriť na svetovú špičku.
Ak chce automobilka v dnešnej dobe prežiť, musí podchytávať trendy. Žiadny veľký hráč nemôže povedať "my nerobíme downsizing (diesle, SUV, MPV, hybridy..)".
motory su sice ok ale ten dizajn hondy ake nam znacka serviruje v europe je proste tragedia, akosi zabudaju v honde ze auta sa predavaju hlavne aj vdaka dizajnu a takto to bude aj nadalej, pokial nezacnu robit vzhladovo seriozne auta tak aj ked budu jazdit na ludsky prd.... ludia si stejne kupia radsej nieco krajsie napr krasnu mazdu 3 miesto UFO civica alebo dokonaleho kaskaja miesto nizkopodlazenho CRV pripadne prakticky note miesto prapodivneho jazzu, chce to zmenu dizajnu myslim ze to je tiez jeden z dovodov preco predaje hondy v eu z roka na rok nadalej klesaju [odkaz] ( predposledna tabulka ) , krasne uz vidiet ako taka mazda stupa, ano je to aj preto ze ma nadherne auta na rozdiel od hondy
Jednak ten zrádce byl myšlen lehce ironicky, a tento argument jsem čekal. To jsi klidně mohl říci že turbí 30 let, viz. stará 323 turbo. Ale určitě se shodneme na tom, že 2,3 mps není to samé co 1,2 1,4 tsi. Nosné agregáty v nejfrekventovanějších třídách jsou u mazdy čistá atma. /a já jim v tom fandím/,
Za Euro normami stojí EHK OSN. Ne EK, nebo EP. Na rozdíl od limitů a pokut za spotřebu. Tam jde o snahu plnit mezinárodní smlouvu, na jejímž vyjednávání se EU podílela.
Ono vůbec sprit-monitor je krásný ukazatel toho, že downsizing je mnohdy často krásnej na papíře, ale v reálu jsou plus mínus na stejných hodnotách jako stejně výkonná atma, dost často honěné atmo vezme míň, naopak úsporná jízda je ve prospěch turba. Řečeno obecně, určitě se najde někdo, kdo mě tu hned chytne za slovo, že jeho pekáč to dělá přesně naopak a je lepší >:D8-s
Čakal som že v Japonsku tomu tak skoro nepodľahnú ale mýlil som ta,a Honda ako prvá :-( 2.0 super,1.5 sa dá prežiť celkom ale 1.0 trojválec ?! Od Hondy ? A keď už počujem že VTEC TURBO,hneď ma napadne nejaká ostrá verzia Civicu napríklad a nie trojválec turbo,to by som si ani zo srandy nedovolil povedať...Po*ebané Euro 6....
Můžu tě uklidnit, že "velkoprostorový" Civic si žádné obdivovatele nenašel. U 8G to bylo tak jako s každým novým modelem - dobrý začal být v okamžiku, kdy se dal koupit jetý za 250 tisíc a totéž zcela jistě čeká i 9G. :-)
Ano, chytnu tě lehce za slovo. U VW to funguje a psal sem to mockrát :-) Dlouhodobá spotřeba TSI vs MPI je při stejném výkonu nižší, samozřejmě se zázraky nedějí a rozdíl je v 1l/100 km :-)
Vzhled bych překousl. 1,6 diesel ve výbavě Sport není vůbec špatná nabídka, prostorem, jízdními vlastnostmi, zpracováním, výbavou, kufrem... podle mě na to nemá nejprodávanější Octavia odpověd, která mimochodem v liftbacku zezadu taky není žádná krasavice.
Mě na Civicu vadí jiná věc, posaz na předním sedadle, který je díky té šplouchající nádrži pod zadkem pro mě moc vysoko.
presne tak, a to se jeste staci podivat do inetrieru nissanu a to je opravdu sila. hodne podobne Dacii....ted jsem jezdil jak Microu tak Sunny a treba s jazzem nebo City se to neda srovnat ani nahodou.
Pořád jsou na trhu motory bez přímého vstřikování. Ostatně atmosférické jednotky Hondy snad přímé vstřikování nemají, ne (vím, že verzi s přímým vstřikováním měli, ale v nabídce v EU nic takového snad nemají)? Proto píši, že mezi Euro5 a Euro6 není rozdíl. Tedy Euro6 není důvod, proč je opustit.
Přímé vstřikování znamená navíc limity na emise pevných částic a tam došlo ke zpřísnění o 10% (plus je nově limit na celkový počet po vzoru limitů vznětových motorů).
Já si osobně myslim, že stačila "první" generace TSI motorů, nejdřív to vynášeli všíchni do "nebe", a pak průser na průser, nejdřív prokousaný kabely, potom "nesmrtelný" retězy ...........prostě TSI motory z kraje výroby stály za h......, VW dělalo mrtvýho brouka a mohl za to samozřejmě dodavatel a jiné kecy, které zákazníka absolutně nezajímají a jen se o tom někdo zmíní, tak je hned oheň na střeše - takže snad se jim to už proboha povedlo!!!!!????? Na proroka si hrát nebudu, ale dá se předpokládat, že pokud jde Honda do turba, co jim holt zbývá, tak to pravděpodobně neposerou, jako slavný VW s jejich TSI motorama a nebudou z lidí dělat blbečky (koupíš si nový auto a po pár tisíci km se ti začne * něco v motoru - to je docela síla a o něčem to svědčí). :-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(
Určitě víš, že jsem atmosférář, ale tuhle vášeň jsem si vypěstoval díky svým zkušenostem s motory Honda (a to jsem ani neměl B16/B18/K20 apod) a důvodem bylo, že jsem si zamiloval ten charakter, kdy to nejlepší ze sebe vydal motor v maximálních otáčkách, chtělo to silnou interakci se strojem, rychlé a včasné řazení atakdále. Auta, co zabírala v nízkých otáčkách a šaltpáka nebyla skoro potřeba mě nechávala v klidu.
Proto mi nic neříkala evropská produkce a bohužel proto mi ani nic neříká většina Skyactivů, které vyměnily výkon v maximálních otáčkách za točák. Takže dvoulitru s 88 kW fandit nemohu, není to pro mě ta atmosféra, jakou jsem měl rád. Proti tomu silnějšímu pochopitelně nic nemám.
Pokud jde o spolehlivost, ta se s turby určitě zhorší, ale bude to stejné, jako když turba nebyla - zase to budou Japonci, kteří si to pohlídají lépe, než ti ostatní. A jak už tu zaznělo, také si nemyslím, že by Mazda dokázala trucovat dlouhodobě. V Hondě jsou nějaké dubové palice a když už se k tomu rozhoupali, asi fakt není jiná možnost. :-O Musíme tedy doufat, že to bude tak dobré, jak jsme si zvykli svého času u atmosfér.
No mi tam právě nepřijde, že by se to turbo ve výsledku nějak výrazněji lišilo. Dynamika podobná, spotřeba podobná... Jen tak dlouhou převodovku ta Mazda mít nemusela. To, že VT od Hondy bude dobré, to nepochybuju. K20 jsem bohužel nezkoušel (doma mám K20Z2) a GT86 také ne, takže zde těžko soudit, nemám s tím zkušenosti. Nicméně charakter mého dvoulitru mi zatím vyhovuje i přes atmosférické plnění. Oproti původnímu dvoulitru SR20DE v Primeře je neuvěřitelně pružný v nízkých otáčkách. Turbo by jistě bylo lepší... ale stačí mi to. K24 jsem chtěl, ale bylo to dalších 2000 EUR navíc, k tomu se ještě docela často pohybuju ve městě, takže ta spotřeba by asi nebyla zrovna nízká, tudíž jsem nakonec skončil o pár deci níže. To, že atmosféry budou vymírat, je dnes už asi jasné... ale byl bych rád, kdyby člověku zůstala možnost výběru (aspoň nějakého malého výběru).
Jasně, já ti rozumím. Alternativa to určitě zajímavá je, z toho uživatelského hlediska jako střední motorizace. Ještě tak před pěti lety bych na takovou nabídku plivnul s tím, že 1.6 rulez. Dneska už si říkám, že když motor takové charakteristiky, který pro mě s postupem času začal dávat smysl, tak raději to turbo, než tohle. Ostatně [odkaz] ukazuje, že křivky jsou pěkná věc, ale to turbo prostě dělá víc muziky. Plus, jak už jsem zmínil, jsem přesvědčený o tom, že Honda udělá VT lépe.
Vezmi si, že dneska je Sky-G na stejné úrovni jako Honda ED [odkaz] což je od Mazdy neskutečný výkon a jednoduše to znamená, že za daného stavu asi nelze dosáhnout lepšího výsledku a prostoru ke zlepšení už moc není. Honda je bezpochyby benchmarkem pro atmosféry a i přes trochu odlišné technické řešení to dává stejný výsledek. Když už Honda za této situace vyvíjí maloobjemová turba, má k tomu sakra dobrý důvod a potvrzuje se tak v mých očích můj názor na věc. ;-) Nehledě na to, že dalším důkazem, že už to nejde, je 200k boxer v GT 86. pro někoho, kdo vyzkoušel K20 je to obrovské rozčarování. :-(
Jde o to, jak moc ty turbomotory bude Honda používat. Pokud bude většina aut v atmo a jen sportovní modely budou turbo, tak to nebude "dělat turba". Pokud bude mít prakticky všecko v turbu (jako VW rve TSI prakticky do všeho s výjimkou Upu), tak to je "dělat turba". Alespoň teda pro mě :-)
Já vím, že ti ten 88kW Sky-G motor není sympatický, ani já z něj nejsem nějak odvázaný, ale naprosto jej chápu a jako takový jde o zajímavé řešení, alternativu k stejně výkonnému turbu. Jde ale o to, že jak u toho Accorda 2.4, tak i u Mazdy 3 ve střední motorové konfiguraci typický zákazník ocení spíše tu pružnost a vysoký točivý moment než výkonovou špičku. Toť vše. Proto ten motor má větší smysl než 1,6ka téhož výkonu (která by měla tak 160 Nm).
Mino, proč stupidní? Buď máš v nabídce turbo nebo nemáš. Pokud se na filozofii přeplňování podívám vlastníma očima, tak ať si masové modely turbí dle libosti, když naložím do své atmosféry ženu, tři děti a do kufru stan, karimámy, spacáky a bagáž na týden, sotva mi to jede. Naopak pro sportovní auta jsou pro mě ideální atmosféry.
Takže pokud (třeba) mazda dělá celý masový lineup v atmo a do toho pravidelně dává turba u MPS modelů (případně SUV) a ještě takhle tupá, je to pro mě prašť jako uhoď. Z logiky věci vyplývá, že když turbíš masové modely, sporťák budeš turbit taky, protože jinak by vedle nich vypadal vydechle. Audi to u A5 zkoušelo, ale zjevně to nefunguje. Takže dělat turba je prostě z mého pohledu "dělat turba".
Jinak díky za vysvětlení, já Sky-G chápu. ;-) Ale takový motor mi prostě není sympatický, protože nemá atmosférický charakter, jediné pozitivum, co zbylo, je odezva plynu. Byl jsem ochotný jezdit ve slabé atmosféře s gradací výkonu nahoře, protože když jsem chtěl a jel sám, jízdu jsem si užil. Co se SkyG?
Příměr ke K24 vs K20 je sice chytrý, ale mě nedostaneš - K20 prostě vlastnosti K24 mít nebude, tím myslím tedy hlavně pružnost, kterou těžký accord s manažerským zaměřením potřebuje. Pokud by ses mě zeptal, jestli K24 nebo 2.0 VTEC Turbo, měl bych asi dilema, K24 je skvostný. Ale když se mě zeptáš, jestli R18 nebo 1.5 VT, nebudu přemýšlet ani sekundu a to ani nad M3 SkyG.
Pokud jde o Sky-G/121, zatím jsem nezkoušel, ono jaxi není kde, nikdo to jako převáděčku nemá protože si takové auto nikdo nekoupí. Papírově vypadá dobře. Ale jak ukazuje tvůj graf - 1.4 TSi ho zašlape do země. Proto mě těší, že Hondu už za pár let nikdo do země zašlapávat nebude. A to si troufám tvrdit, že bude VT fungovat lépe, než TSI a spol.
Vždycky budu na atmosféry vzpomínat v dobrém, ale jejich éra už prostě skončila. :'-(
Člověk si zvykne... Navíc auta střídam a pohybuji se v rozpětí"zadkem dřu zem(MR-2, CR-Z) po "dodávkový posez"(Mitsu space wagon 3.g, které během 2 měsíců budu měnit za space geara, tedy zadek 1m nad zemí) a cokoliv mezi beru jako normální. >:-[] Interiér je u 9.g sice lépe zpracovaný než u 8.g, ale mě osobně už nepříjde tak praktický a prostorný(pocitově) jako u 8.g. Hlavně změna v uspořádání "budíků" a změna středového tunelu. Ale ač zastánce benzínu, v 1,6 naftě bych ho bral všema deseti ;-)
Popravdě, mé nejmilovanější/nejodolnější/nejspolehliv… auto bylo zároveň i tím nejošklivějším jaké jsem kdy měl-space wagon 2. generace poface.
Přiznám se, že já bych asi ten posaz vyměnil. Asi bych si zvykl, ale přesto... a v případě převozu kol bych zvažoval kombi, ten kufr je jak jsem koukal, zatím jen na fotky, gigantický. Mě se Civic líbil, tedy designem ne, ale interiérem, který byl krásně zpracovaný, včetně tachometru a umístění ovladačů, příjemnou jízdou, tichostí... jen ten motor mi tam chyběl... teď s 1,6 d je to hned zajímavější.
Mne se pořád týkají hlavně ta kola. Ne, že bych nepřišel na další využití. Ale tohle je to, kvůli kterému vůbec o podobném řešení přemýšlím. Aktuálně na kola používám pevný kufr. U větších aut se vejde i do kufru se sedadly nahoře. A není zase tak vysoký, takže lze strčit i dva na sebe. Je tím vyřešena i přeprava letadlem. Není to tak pohodlné, jak strčit kolo na držák na kouli. Ale zase je v bezpečí. Pokud má auto v druhé řadě slušné místo na nohy, není problém strčit ho i za přední sedadla. Teoreticky lze strčit i na sedadla. Jen by to pak chtělo nějaké upevnění.
Pokud vím, tak tomu jen z počátku výroby praskaly svody, ale jinak to byl jeden z nejspolehlivějších turbodieselů. Nejsem si vědom, že by ten motor byl nějak nespolehlivý (ve své třídě).
Ale no tak, 1,8ka v Civicu je pažravá? Na to jsi přišel kde? Je to naopak jeden z nejúspornějších motorů své kategorie, zejména, když se využívá výhody VTECu (úsporný režim v nízkých otáčkách). S tím, že by se jim tam hodil nějaký rozumný motor, to souhlasím, ale osobně bych to viděl na nahrazení nynější 1,4ky něčím větším, třebas 1,5kou z CR-Z, ta má 88kW.
Kingu, takhle stupidní argumenty bych od tebe nečekal. Snad každému tady došlo, že se tu mluvilo o tom, že Honda představuje docela ucelenou nabídku turbomotorů a ne jedno turbo pro sportovní model. Mít jedno benzinové turbo v nabídce a zbytek pokrýt atmosférami rozhodně není "dělat turba". Mít v nabídce minimálně tři benzinové turbomotory (a kdo ví v kolika výkonových variantách) pravděpodobně i pro jiné, než vrcholné motorizace, to je rozdíl.
Ten dvoulitr s 88kW. Už jsem ti to vysvětloval, že to je atmoféra pro ty, kteří chtějí turboprojev a ne vyhoněná atmosféra pro Kinga. Už mám i průběhy ( [odkaz] ), tak mrkni na tu pravou část. O tom ten motor je. Nabídnout výkony podobné menším turbům při atmosférickém plnění. Pokud chceš honit výkon otáčkami, máš možnost si koupit patnáctistovku, to se natočíš motoru do sytosti ;-) Normální Sky-Activ má 121kW ze dvoulitru, a to není úplně nejhorší výkon. Pro připomenutí, Accord má 2,0/115kW a je snad špatně, že místo 2,4ky se 148kW tam není 2,0 se 148kW z CTR? Myslím, že typický zákazník 148kW Accordu bude raději, když tam bude mít 2,4 než vyhoněnou 2,0. Stejně tak typický zákazník cca 88kW kompaktu bude raději za seřízlou 2,0 nebo oturbenou 1,4 než za vyhoněnou atmosférickou 1,4 nebo 1,6. A možnost mít neseříznutou 121kW verzi tu máš pořád.
Už by sis konečně mohl uvědomit, že design je věc subjektivní. To, že tobě se něco nelíbí, neznamená, že se podle toho řídí celý svět. Podívej se na prodeje CR-V, to auto je, myslím, velmi úspěšné (neříkám, že nejprodávanější, ale rozhodně dost úspěšné).
Přesně tak. Kola se tam po sundání předního kola vejdou 2 ;-) Stejně tak jsem tam odvezl dvoupístový kompresor a rád tam vozím psy (dva chrty)
Zcela jednoznačně je to lepší využítí prostoru, než jej "ucpat" nádrží a mít jen pod předním sedadlem přihrádku na vestu a malou lékárničku.
Nehledě na to, že se tak mají i kam spustit sedáky a při sklopení sedadel nevzniká žádní schod, ale rovná plocha.
No, pravda... Kdys sportovnost, dnes alespoň praktičnost a spolehlivost.
No, nemyslím si, že by Mazda jen tak trucovat přestala. Na Skyactiv očividně zákazníci slyší, taže proč to měnit?
Jinak, na tom 88kw 2.0 nevidím nic špatného. Jasně, není to žádná řízná atmosféra, ale tou ten motor ani být neměl, naopak si myslím, že je zacílen dokonale.
U tebou odflakleho porovnani ano 0,3l po 8 letech rozdil, a to si musis pomoct jeste spotrebou na BioEthanol ktera cini mnohem vice nez na benzin atd. Takze takove porovnani hrusek a jablek >:D Spravne by tam mel byt jeste manual.
Seriozni porovnani je Super(natural) a manual. Jinak to ma vypovidajici hodnotu jako testy na auto.cz;-) Takze po 8 letech dotazeni techniky Hondy (vykon/spotreba) a pritom ale stale cca 10 horsi spolehlivost ;-)
Koncern slusne nalhava spotrebu i u nafty. Takovej Golf v dieslu papirove o 0,3l lepsi nez Civic a skutecnost skoro o 1l horsi. Nechci videt kam se dostanou benziny, rozumnej o kolik let zas odsunou koncern dozadu ;-)
[odkaz]
[odkaz]
Papirova Civic, spotreba kombi 4,4l, Golf kombi spotreba 4,1l. Koukam ze Golf bude asi ten stroj, u ktereho se na testy spotreby radne prefouknou gumy a izolackama prelepi vsechny spary a nalze hodne slusny Cx, kteremu jsem se uz smal pred rokem
>:D
Deklasace už dávno proběhla a ne jen co se spotřeby týče. To je tak když někdo neumi unest to že jeho oblibenec kulha na obě nohy. Pak fixluje i s tabulkami.
[odkaz]
[odkaz]
Nějaké si určitě našel. Ale těžko ty hondisty, co byli zvyklí na dřívější štíhlé Civiky, kde se sedělo u země jak v motokáře, zatímco u plnoštíhlé 8G se sedí "na bidýlku" nad nádrží.
Honda jde dnes prostě jiným směrem (mainstream, ekologie, praktičnost atd.). 8G se velmi dobře prodával už jako nový, ale už pro něj chodili jiní zákazníci. Honda prostě nežije z toho, že si jejich auto koupí někdo ojeté.
Tunily se jak jeté Civicy, tak Golfy a i mezi Civicama byly "čtyřstopé" bazarovky.
Důchodce bych do toho netahal, pokud si důchodci kupovali Civicy, tak především nové a určitě ne z úmyslem je tunit.
Jen k jedné věci - jistý jedinec zde rozšířil a hlásal nesmysl, že Civic byl nějak široce a hojně tuněn mezi mládeží , že byl v tomto na špici... Pokud vím, tak se před 20-ti lety stejně jako dnes masa nováčků klepala na Golfa, byli ochotni v počátcích koupit i "čtyřstopé" vozidlo ( já vím, ale stopa po přední a zadní nápravě se nekryla ... ) jen když to byl Golf ... Za další, každý, kdo se na silnici vyskytoval reálně, může posoudit, kolik oplastovaných, předesignovaných a garážově tuněných Golfů jezdilo a jezdí ... Je zajímavé, že pak ti samí tvrdí, že Civik kupují důchodci ... Klasický paradox ...
Ono je to složité. Motory sice vždycky byly markanta Hondy, ostatně jsou i teď, ale Honda pochopitelně není jen motor, je to komplex určitých vlastností, kterého se ta automobilka drží a buď ti vyhovuje nebo nevyhovuje. To, že dojde k nějaké změně v zajetém konceptu ještě neznamená, že s ním komunita souhlasí, ale vždycky máš na výběr, jestli tu změnu přijmeš nebo ne. Pokud ne, odcházíš. Potíž je v tom, že zrovna v tomto případě dohromady není kam.
Naštěstí klika je, že stejně jako na první dobrou Honda udělala turbodiesel a zanedlouho po něm další, ještě lepší, je téměř jisté, že ty, kteří i přes změnu koncepce motorů zůstanou kvůli autům jako celku, Honda potěší opět produktem na naprosté špičce své kategorie. Jinak řečeno - nebude to zas tak moc bolet. ;-)
je spousta možností. Magic seats jsou prostě skvělá a je to (pro mě) jednoznačně jeden z důvodů, proč Civica chtít.
Stačí, když chceš přepravit vyšší kvítko v květináči, pes nemusí na zadní sedadlo, klidně tam hodíš přepravky, kus nábytku,... Prostě skvělý nápad. A to navíc má Civic nadstandartní zavazadelník i sám o sobě.
Pravda, to že Civic mám rád kvůli užitnosti není pro Hondu asi to nejlepší, ale co už. Doba starých sportovních Hond je prostě pryč.
Záleží na tom, jak si to nafiltruješ, fakt mě to při širším rozsahu vyráběných let vyplivlo lepší výsledky pro Golf. A teď si vezmi, jak s tou spotřebou zatočí ty hondí turbomotory. ;-)
Pokud sundáš přední kolo, tak by mělo. Podle mne je to lepší, než sklápět sedačky a dávat ho do kufru. Je to asi jediná výhoda, kvůli které mě kdy magic seats zajímaly. :-)
Ja tu na natural a cca stejnem vykonu nevidim nikde 8 let technickeho pokroku.
"Stara atmosfera" vs novy turbeny benzin, u nekterych i s vypinanim valcu
[odkaz]
[odkaz]
Proste si nedovedu predstavit, ze by Honda prisla s atmo motorem , ktery by dnesni turbobenziny nedeklasoval. Jedine snad kdyby v Tochigi chodili denodenne chlastat a ne do fabriky a to se jak vidno nedelo ;-)
Vsak jo, to nerozporuju :-)
Namlel je silne slovo, ale lehce upraveny Passat mi mezi 60-180 ujel (udajnych 165 kW proti desetilete 330i atakujici 250tkm).
Ale to je vedlejsi, kazdopadne velka atmosfera porad bude prijemnou motorizaci.
Honda ukazala nove motory a uz je z toho jak se vrha na downsizing a jak podlehla tlaku konkurence.
Pritom, pro Japonsko ty 3valcovy herky uz jsou davno zname, sice jen 660, ale 1,0 z toho asi bude vychazet.
2,0 v Type-Ru je znam uz take davno.
Nedavno se objevila informace, ze bude asi turbeny i hybrid, z ktereho pochazi pravdepodobne tato 1,5.
Takze clanek bombasticky, ale na downsizing bych to u Hondy zatim nevidel. Clanek tak nejak neprisel s nicim extra novym, jen motory uvedl pohromade.
Re: No.. ale poád nějak nevidím důvod ke změně názoru - JÁ m
proč bych si měl zvykat?
Zatím je pořád možnost si atmosféru koupit.. i když se zužuje a zužuje.. ale já pořád věřím tomu, že to je jen "móda".. a zase to přejde. ;-)
Re: No.. ale poád nějak nevidím důvod ke změně názoru - JÁ m
da sa povedat ze klasicke atmosfery su uz takmer mrtve, tiez nie som z toho nadseny ale co spravime, ked na buduci rok pridu s turbami honda a aj korejci tak to bude posledny klienc do rakvy a klasicka atmosfera uz zacne byt raritou, musime si zvyknut, myslim ze to pojde len to chce trosku casu, ale zvladneme to s tym prechodom na turba ;-)
No.. ale poád nějak nevidím důvod ke změně názoru - JÁ mám r
ono to asi není o tom, co je lepší. Vždycky je třeba říct lepší na co.
Tak jako není lepší přední nebo zadní náhon.. tak není lepší atmosféra nebo turbo.
Jsou to jiná řešení - se svými výhodami a nevýhodami.
Blbý je to omezení možnosti volby.
Nevadí mi, že jsou k mání předokolky s turbem... vadí mi, že je tak málo klasik s atmosférickým motorem. ;-)
Tak to se Mazda generačně trošku sekla. Současné 1.4TSi může konkurovat jen silnější verze dvoulitru (mj. nejlepší dostupný motor v M3), zatímco konkurence ve třídě (VW, Ford, Opel ..) má nad tento "průměr" nabídce i motory ještě výkonnější.
Spominam sa na toto povinne citanie.
Don Quijote mal lahku dusevnu disfunkciu a nepocuval rady Sancha Panzu. Ten sice tiez nebol hlava pomazana, ale v tomto mal pravdu, ze bojovat proti veternym mlynom je slusne povedane jesitne.
Veterny mlyn mi tu akosi pripomina turbinu a suboj proti takemuto "nepriatelovi" v tejto dobe by bola vopred prehrata bitka.
Dobra sprava je to, ze Honda urobi vyborne turbo a vela ludi este bude krochkat a tvrdit, ze preco to neurobili uz davno.
Zla sprava je to, ze tato ich "novinka" bude urcite draha, lebo chlaci od Hondy nie su vobec z lacneho kraja. ;-)
Pokud je pod kapotou poradna strojovna, ani to turbo neni potreba. Teda v 330i mi nikdy nechybelo a to to nijak extra silne auto nebylo - v primem srovnani mu Passat 2.0 TSI namlel, ale...
Sice tam ta nádrž je, ale nic tam nešplouchá (8.g) ;-) >:D Nějak jsem si na to zvykl a naopak uvítám prostor, který díky atyp. umístění nádrže vznikl. Navíc je nádrž v mejméně zranitelné části auta-tedy uprostřed.
No u Mazdy je to halb und halb, nafťák oturben (a to hnedle 2x), bezín neoturben (neb zvedaj kompresní poměr) - aktuální stav, v historii se dělo ledacos ... to jen tak pro pořádek :-! Jak dlúho ponese prapror atmosfér jest otázkou, nad kterou si i já sám tak torchu lámu kebuli, snaha se jeví býti sympatická, byť možná že trošinku donkichotská ;-)
Šak jo >:D , dyk se známe. Poslední motor co miloval u mazdy otáčky byl motor KF a jeho odvozeniny /šestiválec 2,0 a 2,5/. I současný dvoulitr v mx5 zrovna rafičku v červeném poli extra nemiluje ;-) , v tom byla honda vždycky trochu lepší. Wankely samozřejmě nepočítám, to jsou otáčkomilové.
Uvidíme co japonci přinesou, klidně si dovedu představit nějaký půlitr točící třeba 10 tis. a výkon 200 koní, mohla by tomu i pomoci F1 a její nová pravidla.
Ty jsi ale kecal, inženýre. Co je platný turbo v motorech TSI, když s tim měli problémy a z lidí dělali akorát zkušební králíky. Hrajete machry, že to bez turba nejede, prostě kecy, kecy a zase kecy.
Bohužel ten SM stále častěji ukazuje, že ta cesta downsizingu byla správná. Ještě s minulým Golfem kupříkladu to na Civic 1.8 nestačilo, dneska už hondu spotřebově přehrává i v reálu. Kamarád neustále monitoruje vývoj v kategorii Accord 2.4. Tam zatím snad stále vychází lépe K24, ale rozdíl se zmenšuje a v další generaci to asi dopadne stejně.
Ale co jsem se tak díval, Skyactiv v tomto ohledu vypadají hodně slušně, ale auta se prodávají chvíli, zajíždí se a je jich málo, uvidíme postupem času.
Civic pro mne býval pojem. Ano, jak by řekl pohřešovaný GTI, plakátový pojem. Když mi bylo 17-18 a nějaký kluk míval Civica.. byl to king... Krásné auto na svou dobu, sneslo tunning ( i když zastáncem nejsem u Civica mi to tak nějak nevadí) a jezdili dobře i s patnáctistovkou, lehké autíčko... prostě pojem.
Kdežto tohle je po vzhledové stránce UFO.. měl sem tu čest pouze s předcházející generací, která nastiolila tuto vlnu. Jízda dobrý, ale připadal sem si jak na palubě vesmírné lodi. Nutno podotknout, že jsem jel v 2.2D.
Koneckonců on i ten základní civic s 1.4i stojí 379 tisíc... vedle toho Golf s TSI o 30 tisíc levnější... není co řešit.. bohužel :-( A to nemluvim o jiných značkách.
Takže za mne vzhled ne, i když jízdní vlastnosti jsou výborné a druhá věc je ten motor. Škoda, že se při výrobě Civicu neinspirovali Accordem, ten na mne působí daleko honosnějším a konzervativnějším dojmem. To je auto, které bych si šel koupit ( kdybych na něj měl) :-)
To ještě bude keců...... >:-[] Zatím jsem tu ještě nezahlédl některé militantní atmo-diskutéry >:D
Hondě :yes: Já osobně bych si civica nekoupil ne jen díky vzhledu, ale i díky chabému výběru motorů.. základní čtrnáctka je zdechlá a osumnáctka zase už drahá na svou třídu... V základu 429 tisíc (ceník, neptal sem se u dealera, tak mi to sem necpěte) není málo.
Myslím, že tohle by mohla být zajímavá alternativa
A prave o tu spotrebu ale jde. 88kw dnes patri k prumeru. A bud si poridis maly namahany turbomotor nebo vetsi atmosferu ktera ma vetsi predpoklady ke spolehlivosti.
Jinak dle meho nazoru je turbo super, ale ne na motoru ktery ma obsah krabice od mleka. A myslim, ze VTEC s turbem bude docela peklo
Byl jsem to já. Ale možná to chce trošku vysvětlení - já jsem mírně rozčarován ze dvoulitru se 121 Kw, protože mě trochu mrzí, že maximálně drží krok s 1,8 tsi, a slabší var. 2,0 tsi. /když ho hodně trápíš :-( /, ale zrovna dvoulitr ve trojce je ok. Jsme ve světě, kde objem nic neznamená. Rozhodující je spotřeba, krouťák a výkon. A zronva tohle všechno v nové trojce splňuje na 1 s :yes: . Jen to chce v mozku trošku přerovnat starosvětské náhledy na motory. ..... Potom leze připustit i ty dnešní turba, oproti kterým má mazda, a koneckonců doposud i honda jednu velikou devizu - SPOLEHLIVOST! A to dnešní zákazník cení možná víc, než nějaký ten kůň na vrch, který tedy mě občas chybí.
Možná jí to paradoxně prospěje, protože bude poslední, co ti nabídne dlouhodobě spolehlivé atmo, takže může zájem ještě vzrůst. Šestky a trojky, cx5 zatím nestíhá vyrábět, což je hodně podivné, pokud downsizig tak hýbe světem. Ale chce to počkat na delší časový horizont, aby se mohly dělat absolutní závěry. :-!
King psal o KOMPRESOROVÉM tříválci od Nissanu. "Nissan je vlastně prvním japonským výrobcem, jenž přichází do B segmentu s downsizovaným motorem a kupodivu nepřevzal turbo od koncernového Renaultu Twingo, ale rozhodl se spojit benzinovou tříválcovou dvanáctistovku s kompresorem. Výsledkem je výkon 72 kW při 5600 otáčkách a točivý moment 142 Nm při 4400 min-1, které zajistí autíčku zrychlení na stovku za 11,3 s a maximální rychlost 180 km/h. Ale co je mnohem zajímavější – asi nejcharakternější projev, jaký dnes v téhle třídě najdete."
Zle som to napísal,maloobjemové som myslel,preplňované dvojlitre alebo jednaosmičky mi nevadia...1.2 nieje náhodou od Renaultu,TCE ? Ja tam hlavne píšem o tom trojválci a jeho označení a o tom že by som nechcel,aby to dopadlo tak,že napr. vyradia z Civicu 1.8,1.4 a nahradia ju trojválcom a tou 1.5 a to bude všetko..Ak by nechali 1.8 a 1.5 bolo by to OK ale v inom prípade by sa dalo reálne uvažovať iba o tej 1.5...Aké má Mazda preplňované benzínové motory ? Okrem 2.3 v MPS,ktorý v budúcej asi ani nebude a bude tam atmosféra.Všetky nové benzínové motory skyactiv od Mazdy sú atmosféry...Subaru a Mitsubishi majú v športových modeloch turbomotory alebo minimálne dvojliter,Suzuki tak isto,Toyota chystá ale nemá ešte...A žiadna z nich nemá 1.4 turbo a podobne (okrem toho Nissanu ktorý to vyvíja s Renaultom)
netárá.... ta drzost spočívá v tom, že ta objektivně nepovedej motor se pořád vesele dál prodává...a uvádí v nových modelech!
Takže Škodovka se tluče v prsa, jak geniálním autem je nový Rapid i nový nový Rapid... ale pořád tam dává stejný motory, který mají objektivně životnost do 100 tis km... :-!
Myslím, že na Honda fanclubu prodávali kabáty od doby, co se objevil "velkoprostorový" Civic 7G, pokračovalo to s "ufounským" 8G a definitivní hřebíček do rakve přišel nedávno - Accord v Evropě končí.
Ani s mrtvými atmosférami nemáš pravdu, stačí se podívat na Skyactive od Mazdy.
Snad japonci zvysku sveta ukazu, ako sa to robi. Konkretne Honda je velmi zatazena na spolahlivost a spokojnost zakaznika, ako vacsina japonskych znaciek. Skusim si tipnut, ako to dopadne - budu to dobre a spolahlive motory, ale cele to bude zlyhavat na dizajne, cene a kombinacii vybav, teda aspon v EU...
asi sa zhodneme na tom ze civicu ( ak si odmyslime UFO dizajn ) chyba jednoznacne k lepsim predajom aj nieco ako klasicka 1,6tka aku ma napr auris alebo GDi od kie , proste nieco kolo 90-100kw co uz nie je slabe ale na druhej strane ani pridrahe a pazrave.
Ceny hondy su ake su, vzdy boli vyssie ako u podobnej konkurencie , ved za cenu 1,4ky jazzu mam pomaly octaviu , toz honda nie je lacna ani nikdy nebola cize ano aj v cene je iste problem a bzdi jej predaje, chcelo by to trosku ceny posunut kdesi do reality ved priznajme si civic nie je mercedes A ani BMW 1.
K tomu detskemu snu, to mas pravdu - hlavne civic zo zaciatku 90tych rokov je dodnes krasne auto , dodnes legenda a keby honda dizajn cerpala z minulosti tak golf by mal velky problem, vecna skoda ze japonci akosi na historiu nepozeraju a ich auta zvacsa malokedy nejako navazuju na nejake historicke legendy pritom japonci na rozdiel od korejcov maju z coho cerpat maju historiu relativne bohatu a ono nic... robia z generacie na generaciu uplne rozdielne vozy akoby fungovali na principe "system random"
Jistě že nepřímovstřiky stále jsou, ale holt z nich nevymandelíš tak růžovoučké papírové údaje, proto od nich všichni ustupují. Takže za tento trend opravdu nemůže E6, ale spíše stanovený limit průměrné spotřeby na automobilku. Což je ovšem prašť jako uhoď, za obojím stojí eurobyrokrat.
Ale jde to, uvidime az se predstavi atmo ED motory.
Snizis treni, zvysis vykon, kroutak a zkratis prevody a pojede to jako kdyz uvedli 1,8 v 2005. Spotreba se nijak vyrazne u konkurence nezmenila oproti 1,8, coz je videt na spritmonitoru, jen dotahly to co nestihaly jejich rozezrane nevykonne 1,6.
Tady slo ale o to postavit konkurenci turbenemu motoru 1,2, 1,4 o nizkem vykonu a vetsim kroutaku s nizsi spotrebou. To se Mazde povedlo :yes: , ale nechtel bych to.
Pred 15 lety byl mozna vw na vykonu 88kW, ale kroutaku jinem a mozna tak 2x takove spotrebe ;-)
Nojo, máš pravdu, motor s tak špatnou charakteristikou jako je 2.3 DISI, to se fakt s TSI srovnávat nedá. ;-)
Já teď nevím, nebyls to ty, kdo vyjádřil nejednou své rozčarování z toho, jaká je Skyactiv-realita? Já tomu taky fandil, do chvíle, než jsem viděl finální technická data. Dvoulitr s 88 kW, to jsme u VW před 15 lety, jen s menší spotřebou. :-O
1.2 i 1.6 Nissanu jsou překvapivě jejich vlastní motory, ostatně TCE je turbo, nikoli kompresor.
Ano, právě o dvou generacích 3MPS a 6MPS jsem mluvil. Pokud jde o budoucí generaci, tam je to s otazníkem. Ale moc bych se divil, kdyby po dvou generacích přišli s atmosférou ve chvíli, kdy už bude mít turbo úplně každý. To auto bylo zajímavé pouze tím motorem.
A jak bys takový motor označil, když bude mít systém VTEC a turbo? ;-) Jakou bude mít kubaturu není přece důležité. Honda to těžko bude dávat do Accordu jako BMW a pro auto velikosti Jazzu to bude příjemný motor. ;-)
Honda jako první? Asi ti unikla existence kompresorového tříválce 1,2 u Nissanu a turbo 1.6 DIG-T tamtéž. Lexus i Toyota již také oznámily vývoj přeplňovaných čtyřválců, Subaru, Mitsubishi a Mazda jedou v turbech už dlouho.
suhlasim, tam je ten vecny cicic-acky problem s motorovym oknom kde 1,4ka je slaba a 1,8 pre bezneho cloveka zase pridraha prisilna, s tymto ma honda uz par generacii problem ale akosi to stale ignuruju ;-\ a potom ze preco su v predajoch na chvoste
za dalsie, ufo dizajn je mozno fajn na oko ale z praktickeho hladiska a dlhodobeho ako uzivatela si neviem predstavit kupit taketo ufo, to radsej 308 alebo ceed pripadne auris alebo golfik