Zajímavý počin, 850tky byly svého času dobrá exotika. >:D:yes:
Jinak je ale článek plný nesmyslů. Předně o marketing vůbec nejde, prodeje kombi se očekávají asi čtvrtinové oproti hatchi a pokud tedy Honda potřebuje něco podporovat, tak 5D. Navíc kvůli marketingu kombíku riskovat problémy s obhájením čtyř pohárů konstruktérů a dvou, respektive tří jezdeckých titulů by trošku nedávalo smysl.
Problémem Civicu je, že patří k nejmenším autům v poli, což ho handicapuje jednak aerodynamicky a současně si u něj nejde tak dobře hrát s váhou. O cca 25 cm delší kombi na tom bude lépe jak aerodynamicky a tedy i stabilitou ve vyšších rychlostech, tak u něj bude možné lepší rozložení váhy, která se nezmění.
Foukaný dvoulitr pro BTCC vychází z atmosférického motoru K20 z minulých dvou CTR, co přesně bude v CTR 9G je momentálně velmi nejisté, pokud bude mít Honda přeplňovaný dvoulitr jen jeden, pak soudě dle fotky [odkaz] to bude zcela jistě řada R20, tudíž s tím pro BTCC nic společného mít nebude.
A konečně Andrew Jordan naopak s tímhle autem nejspíš jezdit nebude. Honda zatím hovoří pouze o autech pro tovární Honda Yuasa Racing a tedy pro Sheddena a Neala, Jordan jezdí v privátním Pirteku. Není pochopitelně vyloučeno, že dodá auta i jemu, ale vzhledem k tomu, že by asi raději viděla jezdecký titul v rukách vlastních jezdců bych na to nespoléhal. ;-)
O marketingu to určitě je a Civic 4D, prodávaný maximálně někde na Ukrajině, by tento účel neplnil. O Accordu na konci života s nejistým nástupcem ani nemluvě.
Psal jsi o aerodynamice a vyvážení. Sedan je lepší karoserie z hlediska aerodynamiky (u kombi si moc nepomohou - myšleno obecně) a je delší (alespoň myslím), což je podle tebe podstatné. Prostor pro zlepšení je vždy. Pokud s tím skutečně měli starosti, tak je sedan (nebo ještě lépe kupé) očividné řešení.
"Proč závodit s autem, které v Evropě nikdo nezná?" A pak, že to není o marketingu. ;-) Teoreticky by mohl jezdit Accord. Ten tu známe. A sedan od Civicu se někde v EU myslím také prodává.
PS: Zajímalo by mě, co tu občas u některých diskuzí způsobí to rozbití designu (tučný text příspěvků).
Já tedy nevím, jestli čtyři poháry konstruktérů a tři jezdecké tituly v posledních třech letech lze úplně nazvat problémy, počítám, že takové problémy by Audi, Opel, BMW, Toyota, MG, Ford, VW a Chevrolet měly moc rádi, nicméně stále je tu patrně prostor ke zlepšení. ;-)
Proč závodit s autem, které v Evropě nikdo nezná? V ETCC Civic 4d v privátním týmu jezdí, ale továrna v domácím šampionátu potřebuje na trhu nabízené auto. Ono je velkým překvapením, že WTCC Civic je 5D, i když je pravda, že WTCC je z větší části evropskou záležitostí.