Každá automobilka má své unikátní rysy. Audi patří mezi ty, které je nalezly poměrně nedávno – zato však s nimi naložilo velkolepě a s respektem k tradičním karosářským variantám.
Tak som si dnes ráno, ako obyčajne, urobil kávu, zapálil "velblouda" a otvoril svoj obľúbený web o AUTÁCH.... A zrazu, čo nevidím? 8 článkov o vianočných trhoch?!!
Páni bratia, ja chápem že treba z niečoho žiť, a so zatnutými zubami prechádzam otravnú reklamu na plienky a podobne, ktorá posledného pol roka vyskakuje spoza každého roho tohto webu, ale dnes ráno ste ma fakt nasr.li!!!
Ja dúfam, že to bol len nejaký nepodarený vtip, zajtra ráno tu nájdem zase kopu článkov o AUTÁCH.
Ďakujem.
Váš (zatiaľ) verný čitateľ Riio2
Tak v tomhle máš pravdu, testy jsou poslední dobou čím dál víc nevyvážené. Když se vrátim k poslednímu testu P3008, tak když se u rapidu při FL objeví nová lišta na palubní desce, napíšou se ódy, článek stojí na vychválení všech změn FL, ale když je u peugeotu nový dekor, tak se napíše cituji:
"Tím výčet až na drobnosti (například jiný dekor na středovém tunelu) končí."
To mi přijde jako velký nepoměr. Nebo při porovnávání Head-up displeje (který je mimochodem v ZÁKLADNÍ výbavě s auty BMW a Audi, která stojí několikanásobně víc. Přeci už jen to, že auto které stojí 600 000 kč takovou výbavu má je plus. A to, že nemá veškeré pokročilé funkce jako auta z prémiového segmentu, tenhle peugeot si na prémii nehraje.
Vůbec nechci vypadat jako zapřísáhlý odpůrce koncernu, v rodině máme škodovky, VW, v širší rodině i francouze a japonce, ale tohle jsou ty věci, které člověka otráví.
Tiez sa pripajam a dakujem Vam za vynikajuci clanok. Zaspominal som si na koncepty ktore som este ako maly chlapec obdivoval v autokatalogu. :yes::yes: Len nechapem, preco musi znacka audi celit asi najviac nenavistnym komentarom, a to nielen v komentaroch na tomto webe ale celkovo. :-(
Článek je vypilovaný do poslední tečky, stojím před monitorem v pozoru a salutuji směrem ku Praze. Bravo Jakub (potlesk na otevřené garážové scéně) :yes::-!
To se to píše, když centrální osu článku tvoří auta, která patří k tomu nejkrásnějšímu co tato planeta vytváří. Osobně vnímám aktuální design AUDI (zejména tedy majstrštyky v podobě A5 ((coupé, sportback)), A6 sedan - !!) jako mistrovská garážová díla, která snesou srovnání jen s velmi omezenými počtem reprezentantů konkurence.
Vztaženo k ústřední silniční a garážové esenci, logicky destilované býčím, chlapským naturelem, jezdeckým uměním a jedinečným stylem pak předznačená AUDI patří snad vůbec k tomu nejlepšímu, co lze do garáže dnes postavit. Mistrovsky vybalancovaná dravost, geniálně sesnoubená s luxusem, ničeho není nedostatek, ničeho trapně nepřebývá... Ideální auto pro ideálního... diamantového kovboje.
Ahoj, to, že jsi připravil krásnou genezi a velmi pěknej článek neznamená, že nejsi členem redakce. Kdo by přispíval pod tržnicí, když jen většina nevěřícně kroutí hlavou.
No, dobrý příklad subjektivního vnímání. Dle mě A7 vypadá naprosto perfektně snad z každého úhlu a A5 Sportback na mě vedle ní působí jako...takový chudý bratr. Dokonce si z hlavy nevzpomenu na nic, co by mě v současnosti (nejen) designem uchvacovalo více. :-)
To není A7, ale S7, navíc od ABTu:
[odkaz]
A dravčí oči dělají obecně hlavně fullLED světla.
Kde máš třeba tady (celkově) toho typického "dravce"?
[odkaz]
P.S. Ten nekompromisní tvrďák byl k A7 vážně spíš ironie. ;-)
Dobrý den, děkuji za ohlas a připomínky. V zadání pro grafiky jsem poznamenal Audi A6, ročník 1997, čímž jsem měl na mysli právě model C5 (možná jsem to měl takto upřesnit).
Ideový základ Audi TT, který, jak správně poznamenáváte, vychází z avantgardní školy Bauhaus (letmou zmínku o této souvislosti jsem uvedl zde: [odkaz] ), je nad rámec tématu, jímž je pátrání po stopách single frame. Myslím ale, že bychom se na něj někdy mohli zaměřit - případně na vliv avantgardních škol na design obecně :-)
Těší mě, že tuto školu zmiňujete. Češi k ní mají (do jisté míry) blízko - zejména díky autorovi brněnské vily Tugendhat, který byl zároveň posledním ředitelem Bauhausu (Mies van der Rohe).
si děláte * ne? s těmi vánočními články...tady někomu vážně šplouchá na maják, nebo by jste měli jít do protialkoholní léčebny a pořádně si pročistit hlavu, tohle fakt není vtipné...
Mně se A7 moc nelíbí, respektive... líbí se mi jen v některých barvách a na velkých kolech. Třeba záď je podle mě lehce překombinovaná, nesedí to ke zbytku auta. Víc si mě získala menší A5 SB, tam ty tvary fungují dokonale.
Šestka je šelma se vším všudy i v sedanu... stačí pohled na základní siluetu:
[odkaz]
Asi nejvíc se nůžky rozevírají u A4 vs. 3er, tam je A4 mnohem... obyčejnější? Nechci aby to vyznělo negativně, ale trojka má mnohem větší šmrnc. Ve vyšší střední je to složitější, novější A6 se opravdu povedla a i z mého pohledu se na BMW dotáhla.
:yes:
Jedine co bylo trochu k autum byl test ruske bloncky a aditiva pro dehtaky, coz mi prijde sakra malo. Uz sem chodim stejne jen ze zvyku si pokecat a to uz jen obcas. Uz necekam, ze bych se tu dozvedel nekdy neco seriozniho, kdyz testy vypadaj jak reklamy vyrobce.
Jasně, já ti ani nic takovýho nepodsouvám. Vim, že nemáš ve zvyku hodnotit automobilky ani jednotlivý modely skrze nějaký šablonovitý klišé, ale stylem padni komu padni. To tady umí příliš málo lidí, než aby to šlo u kohokoliv z nich přehlídnout. ;-)
Jinak s RS6 souhlas, brutálnějšího a zlověstnějšího zástupce prémiový vyšší střední určitě není. Z toho auta vyzařuje taková energie a síla, že mi při vzpomínce na všechny ty kecy o sterilních a bezpohlavních Audinách akorát cukají koutky. Osobně se mi libí i ten obrovskej exhibicionistickej nápis quattro na spodku předního narázniku, takováhle surová bestie si podobný výstřednosti může dovolit, aniž by ji bylo možný obviňovat z přehánění a nevkusu. Pokud ale jde o cit pro detail a celkový vyvážení agresivity a líbivosti, stavím nejvýš RS4, to je v mých očích absolutní kombíkový Olymp - [odkaz] . Líp už to nejde. :-!
Vyjádřil jsem se v tomto duchu pouze k běžné A!7, takže já tím automaticky neříkám, že dávám za pravdu nějaké obecné značkové polarizaci (viz Emel) Audi vs BMW v duchu elegance Audi vs dravost BMW, to je velké zjednodušení, které také neakceptuji, aktuálně to rozhodně neplatí obecně a je třeba to hodnotit podle jednotlivých modelů, nikoli jednoduše podle značky jako takové.
Např. nová RS6 na mě designem působí zřetelně agresivněji/dravěji (zejména zepředu, ale i celkově, přesto, že jde o avant), než nová M5. Takže když napíšu o A7, že v ní nevidím typického dravce, neznamená to, že ho musím naopak (designově) vidět v "každém" BMW. ;-)
Jak píše PM, ty černý ledvinky jsou děs, ani bez nich si z toho auta ale do kalhot neucvrnkávám, i když zrovna tu propíranou dravost mu rozhodně upřít nemůžu. Budu jasně v menšině, ale čistě z estetickýho hlediska je mi bližší toto - [odkaz] . Tím samozřejmě nijak nezpochybňuju, že jízdně se B8čka na F30ku nechytá, bavorák je zkrátka o generaci novější auto a je to na něm znát.
Šedou určitě ne, možná bych (ač nerad) nakonec oželel alcantaru a vzal tmavě hnědou kůži s větráním a masáží..., ale určitě ne standardní látkový světle šedý strop, na ten jsem "alergický" prakticky v každém autě. Buď tmavý (látka antracit), nebo se plácnout přes kapsu a jít do stropní alcantary.
Rozumím, hodnotíš tedy design a celkový výraz A7čky v rovině té "jednoduché elegance", o které hovořil v souvislosti s Audinama na začátku Emel. Beru, proč ne, od tebe to není žádné teoretické plácání alá Topper. Já se s tím ale zkrátka nemůžu ztotožnit, pro mě je A7čka příkladem toho, co měl Emel podle mě na mysli pod "bavoráckou dravostí". A naopak třeba 6-er je pro mě ztělesněním elegantního kupé, byť své elegance nepochybně nedosahuje jednoduchými křivkami.
Na A4 je ještě ta Teak Brown, co byla na A6 allroad minulé g. po face.
Fotky v tomto ohledu dost klamou, jak se do toho opře světlo je to hnědé, když je to ve stínu je na fotce skoro černošedé.
Vem si, že tohle je stejný odstín, ale naopak ve stínu a tady to vypadá jak ultrahořká čokoláda (90% kakaa):
[odkaz]
Na těch fotkách dost klame různé světlo, ten první by měla bý Java, ale u toho druhého není uveden odstín a mohla by to být černá Havana, je to hodně tmavé i z bokum.
Ale ona naživo vypadá ta Java podstatně tmavší, než na promo fotkách, vyloženě hnědá z ní leze jen na místech kde se opře světlo.
Sedadla by byly ideální v tmavě hnědé barvě a v kombinaci kůže alcantara, jenže v tmavě hnědé kombinace s alcantarou běžně nelze objednat.
Jo. Předchozí generace nestárne, je stále nádherná. Ještě jsem to tam porovnal, domnívám se, že tvoje první dva odkazy nahoře (22:00) jsou na barvu - Havana, a až třetí snímek (oficiální z katalogu) je ta barva Jáva.
A co sedadla? Normal, komfort, sport? Látka, alcantara/kůže nebo kůže?
Pod toto sa jednoznacne podpisujem!! Audi je moja srdcova znacka. Niekto ten design nazyva nudny (vsetci vieme kto)...ale u nas sa tomu hovori konzervativny, resp vysperkovany klenot. :yes::yes: Celkovo nerozumiem pojmu "nudny design". Predsa kto sa chce pri pohlade na auto zabavat, nech si kupi cirkus na kolesach z produkcie vychodnych znaciek (nie, teraz nemam na mysli Japonsko).
edit: PS. na tuto bocnu siluetu nema absolutne nic [odkaz]
To je úplná detektivní práce. Musím říct, že kdyby na to přišlo, na tu hnědou bych se nechal snadno přemluvit. První generace byla také nejpěknější v té (asi) také exkluzivní barvě - Highland Green.
Viděl jsem tu Javabraun Mettalic v celolaku naživo (podle mě aktuálně nej barevná kombinace pro a6allroad), ale nemůžu nikde najít na fotce v této barvě s příplatkovým celolakováním (lesk/mat). S těmi šedými plasty (které jsou na všech promo fotkách Audi) to prostě není úplně ono:
[odkaz]
Tady je ještě předchozí g. po face v celolaku v tehdejší "Teak Brown".
[odkaz]
Řekl bych, že předchozí generace stárne s velkou grácií a je velmi dobře vidět jistá nadčasovost jejího designu.
To matové lakování plastů je parádní. A ta hnědá je impozantní. Nemáš někde snímek s lakovanou hnědou? To bude pecka, na tom horním snímku se mi zdá, že ta šedá k té hnědé moc nepasuje.
P.S. Není ta barva na prvních snímcích Havana? A na tom oficiálním vyobrazení Jáva?
U těch světlých laků (bílá, stříbrná) se ty tmavé plasty ještě dají, ale u tmavých laků, kdy jsou plasty světlejší (šedé), než lak karoserie to z některých pohledů (hlavně zboku) vypadá zbytečně poněkud lacině. Promo fotky jsou většinou s "nelakovaným" plastem, aby se allroad více odlišil od avantu.
Tady je ta hnědá (odstín exkluzivně pouze pro allroad) bez celolakování (s celolakováním teď nemůžu hnědou najít):
[odkaz]
[odkaz]
Tady je promo fotka v hnědé, je nasvícená takže vypadá světlejší než v reálu:
[odkaz]
A tady je třeba černá a šedá c celolakováním lesk/mat:
[odkaz]
[odkaz]
Tady je detail na předchozí generaci s celolakem, kde je vidět kontrast lesklého a matného laku stejné barvy:
[odkaz]
Tak celolakovanou jsem neviděl/nevšiml jsem se. Mě se současná líbí asi nejvíce v kombinaci stříbrná/plast nebo bílá/plast. Vlastně si nevzpomínám, jestli jsem někdy tu hnědou vůbec viděl. Jinak souhlas, plasty na A6A vůbec nijak auto nepodhodnocují.
Dnes jsem při odpolední procházce Prahou nejednu viděl. A opravdu, pokud se člověk postaví proti čumáku, ten dravec tam je. Mě dojem z A7 trochu kazí zadní světla, tvar je ok, ale chtělo by to trochu jinou, "silnější" grafiku, ale nenapadá mě jakou.
To jsme si nerozumněli. Kola v barvě slitiny jsou naprosto ok, když k ním nejsou černé doplňky, což jsou zde ledvinky. Pokud černá kola, pak i černé mřížky/rámečky.
Vzal jsem první fotku předku A7čky, která na mě z gůglu vypadla. Jiný gril S7 samozřejmě ještě zvýrazňuje agresivní výraz, ty základní prvky jsou ale přítomný i v klasický verzi - relativně dlouhá a nízká příď, ostře řezaný tvary, výrazný a zkosený single frame a malá a úzká světla. Ten obrázek, co jsi sem dal ty, zase A7čku ve srovnání s realitou značně "umrtvuje", přinejmenším díky nevýrazný barvě a absenci mlhovek. Hlavně ale A7čka ve skutečnosti působí přikrčenějším a štíhlějším dojmem, pokud si teda nesedneš na zem a nekoukáš se jí na bok ze 2 metrů.
Mimochodem jaký pocity teda vyvolává protijedoucí A7čka v tobě?
A úplně nejlíp vypadá současný A6 Allroad ve plném lakování (ideálně temně hnědém), kdy jsou plasty nalakovány v barvě karoserie, ale s matným finišem. Plasty tak auto "zostří" (i rozšíří) a přitom to vzdáleně nepřipomíná lacinost ala Fabia Junior. ;-)
Ne slabá, jen... nejslabší. Tady není slabých hráčů. Problém není v mém subjektivním pocitu, ale zejména v prodejích. Třeba u nás tahá Éčko jednoznačně za nejkratší provaz (říjen/leden až říjen 2013: A6 52/353, 5 83/725, E 18/227).
Co se týká exteriéru, tak u mě mírně vede 5er. Co se týká E klasse, tak nemůžu říct, že by se mi zdála slabá, v některých aspektech bych řekl právě na opak. A6 u mě zase boduje Allroadem, kde se ta, pro mě možná až přílišná jednoduchost kombi, zostří tím oplastováním.
Černý ledviny se mi fakt nelíbí, možná naživo to nevypadá tak divně, ale vzhledem k tomu, že se potkávají s chromovými díly vnitřku světel, tak ten kontrast není něco, co bych měl za příjemné. Nehledě na to, že mít k tomu kola v barvě slitiny už je úplná zhůvěřilost, byť chápu, asi jsou to jen zimáky.
Tohle je podle mě dravčí příď jak vyšitá - [odkaz] . Kdykoliv potkám v běžném provozu A7, zvlášť jsou-li vzhledem k vhodným světelným podmínkám zřetelně vidět linky světel, působí na mě (v dobrém slova smyslu) nesmírně ostře a dominantně, jakoby se jednalo o čumák nějaké futuristické stíhačky. O ironii tedy nemůže být ani řeč. Maximálně jsem ochoten vzít zpět výraz "nekompromisní tvrďák", protože pod nim si asi skutečně většina lidí představí něco takového - [odkaz] . :-)
a5 / a7 sehr gut! ale, tak to dopada, kdyz se sahne po italske / anglicke skole. nevim, nevim, jak by to dopadlo, kdyby na to byli bavori, resp. sasici ouplne sami...
Výjimečně s tebou nemohu souhlasit, vyjádřit se na adresu designu A7 ve smyslu, že působí jako "dravec a (dokonce!) nekompromisní tvrďák", mi zavání spíš ironií..., o jízdním projevu nemluvě (netýká se RS7!).
Vypíchl jsem toho sedana jako (vztaženo zejména k národní konkurenci) opravdovou lahůdku, zde se podle mého nechytá dnes ani E a ani 5. Avant je samozřejmě též v pořádku :-)
Pár sporných detailů se u trojky najde. Spára mi nevadí, napojení světel na ledvinky je pravda zvláštní. Pravidelně teď potkávám modrý kombík v M paketu a to je žrádlo (něco takového: [odkaz] ).
Jak se mi líbil kombík od pětky, tak trojka přinesla totéž v koncentrované podobě.
Díky za odkaz (s tykáním souhlas). Bauhaus patří mezi školy, které přinesly tolik potřebné změny v estetice - zejména v bydlení, což souvisí s puristickým stylem obecně. Ta židle je skvělá - patří mezi typické příklady návrhu, který klade důraz na formu... v době vzniku muselo jít o nebývalé osvěžení (spolu s návrhy bytového zařízení od Le Corbusiera, např.: [odkaz] )
To mi připomíná Adolfa Loose, který by dnes oslavil 143 narozeniny. I on patří mezi hybatele moderny a purismu.
Oni se někteří studenti z Bauhausu s nacisty skutečně zapletli, ale to byly naprosté výjimky. Bauhaus jako celek nacisti jednoznačně odsuzovali pomocích obvyklých floskulí o zdegenerovaném a dekadentním umění a taky ho hned v 33 zavřeli. Drtivá většina členů / studentů se pak rozutekla do zahraničí nebo byla nucena čelit perzekuci a koncentrákům.
Oceňuju, že Bauhaus evidentně dobře znáš (považuju za standardní si na fandovskym fóru tykat, ledaže bys trval na opaku) a díky za odkaz na tvůj článek o frankfurtských premiérách, nějak jsem ho v době vydání přehlídnul.
Když už jsi zmínil vad der Roheho, napadá mě jedna jeho kreace, která má zrovna s jazykem TTčka dost společného (na rozdíl třeba od Barcelony) - [odkaz] .
Avus je stále nádherný. Audi koncepty umí, třeba světla u Avantissima mi trochu přípomínají Rolls a vlastně je škoda, že Q7ka nepřišla v době ještě před SF, protože čumák z Avantissima by jí slušel, resp. bylo by to zajímavé auto. Ve stejném roce však již byl předobraz Q7 hotov a je fakt, že koncept Pikes Peak vypadá dynamičtěji oproti tehdejším sériovým Audi.
Vcelku pozitivní (celkově), ale ne typicky dravé (a už vůbec ne nekompromisně tvrdé), vyzařuje z něj jakási "jednoduchá sofistikovanost" a nevtíravá sportovní elegance.
Aby bylo jasno, šestka se mi líbí taky, a moc, ale za bůhvíjakou šelmu ji nepovažuju, je to prostě uhlazený GTčko - [odkaz] . No a A7čka, to je pro mě na poli velkosériový výroby absolutní majstrštyk, zvláště pro tu záď, takže tady se asi neshodnem. :-)
Souhlas s tím, že ve dvojici A4 x 3-er je dneska určitě tím dravějším mnichovský zástupce a naopak A4 je poměrně výrazně usedlejší. Ja jsem ale designu F30 nijak zvlášť nepropadl, nelíbí se mi "zobáčí" příď ani propojení světel s ledvinkama a šíleně mě irituje taková maličkost, že kapota nekončí až u ledvinek, ale nějakých 20 centimetrů nad nima, takže napříč přes skoro celou příď je velmi výrazná a nepěkná spára. F10ka to má taky, ale tam mi to bůhví proč tak nevadí. Pořád si tak dokážu současnou A4ku poskládat díky S-line paketu, pěkným kolům a barvě tak, že se mi líbí víc, než kterákoliv trojka.
Souhlas, dobrá práce. Jenom bych měl malou výtku, že ve fotogalerii k 90. letům se neobjevuje přelomová generace A6 C5, nýbrž starší a o poznání usedlejší C4. Taky bych očekával, že se autor jako fanda designu bude více věnovat historickým kořenům tvarů první generace Audi TT i některých jiných soudobých modelů Audi (včetně té C5ky), který vychází z předvalečný německý výtvarný školy Bauhaus (neplést s hobbymarkety >:-[] ). Bauhaus bylo nesmírně zajimavym výtvarnym směrem nebo spíš hnutím a letmý exkurz do jeho pozadí by určitě snesl i článek o autech jím inspirovaných. Ještě se vrátím k té A6 C5 - když se tohle auto v 97mém objevilo, způsobily jeho zakulacený tvary a zejména záď skutečně docela poprask. Třeba takový BMW tehdy vyrábělo nesmírně povedenou, ale celkovým pojetím hodně konzervativní pětku generace E39. Osobně se mi sice líbila E39ka stejně víc než A6 C5, ale oceňuju Audi za ten progres.
Mimochodem v současnosti pro změnu stavím většinu modelů Audi designově nad BMW a slova o "bavorské dravosti" a "jednoduché eleganci Audi" mám spíše za klišé. Vem si třeba tebou zmiňovaný šestkový bavorák a proti němu A7čku. Zatímco BMW sází na elegantní a uhlazený tvary, je to takový ocucaný bonbónek, A7a působí jako dravec a nekompromisní tvrďák. Vím, bavorácka 6ka je na prvním místě kupé a až na druhém místě sedan, ale z hlediska "dravosti" strčí A7ka do kapsy i to kupéčko. Podobně 5-er rozhodně nepůsobí nijak zvlášť agresivním dojmem, zvlášť bez M-paketu, zatímco A6ka je právě díky singleframu nasupená až až.